• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Σοφοκλής' | 4 Ιουλίου 2017, 12:33

    Άρθρο 06. 1. Οι παραχωρούμενοι χώροι του Μακεδονικού προς το Νέο Μουσείο: Για πόσα χρόνια έχουν άραγε παραχωρηθεί οι συγκεκριμένοι χώροι από τη ΔΕΘ στο Μακεδονικό Μουσείο; Ποιο θα είναι το καθεστώς μετά την πώληση της ΔΕΘ; 2. Η Δ/νση Σύγχρονης Τέχνης υλοποιεί τη Μπιενάλε σύμφωνα με τις οδηγίες και την εποπτεία του Γενικού Διευθυντή και της Καλλιτεχνικής Επιτροπής: Η εποπτεία o.k., οι οδηγίες όμως; 3. (06.στ΄)περί διοργάνωσης περιοδικών εκθέσεων αυτοτελώς ή σε συνδιοργάνωση με διακεκριμένα μουσεία της Ελλάδος και του εξωτερικού; Όταν για δεκαετίες ζητείται η σύνδεση της παραχώρησης αρχαιολογικών εκθέσεων με ταυτόχρονη προώθηση και της σύγχρονης ελληνικής τέχνης πώς είναι δυνατόν να μην υπάρχει η πρόβλεψη ότι ο Διευθυντής της Συλλογής Κωστάκη πρέπει να έχει την αυτονόητη υποχρέωση να εξασφαλίσει και την κατά το δυνατόν προώθηση της σύγχρονης ελληνικής τέχνης στα συνεργαζόμενα μουσεία του εξωτερικού, αλλά και να φροντίζει για ανταποδοτικές εκθέσεις από τα Μουσεία με τα οποία συνεργάζεται; Εάν τα πράγματα ήταν διαφορετικά και η ελληνική τέχνη ήταν διεθνώς γνωστή το Μακεδονικό Μουσείο το οποίο δικαίως επαίρεται για τις Συλλογές του θα παρουσίαζε τις εκθέσεις του σε πλήθος μουσείων του εξωτερικού και έτσι δεν θα υπήρχε λόγος να περιμένουμε την documenta να παρουσιάσει για πρώτη ίσως φορά την ελληνική τέχνη στο εξωτερικό! 4. Ο Διευθυντής Σύγχρονης Τέχνης γιατί θα πρέπει να βρίσκεται υπό επιτροπεία; Σε ποιο Μουσείο μπορείτε να βρείτε παράλληλο όπου ο Διευθυντής ενός τμήματος θα τελεί υπό την εποπτεία και καθοδήγηση και ουσιαστικά συνδιοίκησα μιας 5 μέλους Εφορείας. Η εν λόγω Εφορεία ορίζεται κατά τα 3/5 από το ίδρυμα του Μακεδονικού Μουσείου και αν προσχωρήσει και το Αλέξ Μυλωνά στη σύμπραξη κατά τα 4/5!!! Το ΥΠΠΟ όμως, το οποίο θα πληρώνει για τη λειτουργία θα ορίζει μέσω του Δ.Σ. 01 μέλος. Το ΥΠΠΟ διασώζει στην ουσία από βέβαιο «θάνατο» το Μακεδονικό Μουσείο (το οποίο ανέστειλε τη λειτουργία του και απέλυσε όλους τους εργαζόμενους σε αυτό όταν ο τέως υπουργός Πολιτισμού Ν. Ξυδάκης ανακοίνωσε ότι κλείνει ο κρουνός της κρατικής χρηματοδότησης). Γιατί η αξιολόγηση του έργου κάθε Διευθυντή να μην αξιολογείται από το Δ.Σ. του Νέου Οργανισμού και το ΥΠΠΟ; 5. Η προβλεπόμενη συνδιεύθυνση Διευθυντή και Εφορείας (βλέπε Μακεδονικό) έχει λόγο για την κατάρτιση του εκθεσιακού, εκπαιδευτικού προγραμματισμού και ετήσιου προϋπολογισμού, δηλαδή για τα πάντα και, για τη Μπιενάλε;;; Το ΚΜΣΤ καταργείται και το Μακεδονικό συνεχίζει να υφίσταται - κεκαλυμμένο ως μέρος του όλου Μουσείου- χωρίς να αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα αλλά και να οργανώσει τη Μπιενάλε που πάντα θεωρούσε ότι του ανήκει (για τα κατά καιρούς παράπονά των μελών του Μακεδονικού ας ερωτηθούν όλοι οι διατελέσαντες Υπουργοί Πολιτισμού). 6. Εάν το Μακεδονικό Μουσείο δεν εμπιστεύεται τον Διευθυντή μήπως θα ήταν καλύτερο να αναλάβουν απευθείας τη συγκεκριμένη διεύθυνση οι εκπρόσωποι του Μακεδονικού; Προς θεού όμως όχι μόνες τους αλλά υπό την Εποπτεία οικονομικού συμβούλου, εξασφαλίζοντας τουλάχιστον την μη απόλυση των εργαζομένων!!!!