• Σχόλιο του χρήστη 'Γεωργιος Τσαμης' | 9 Δεκεμβρίου 2014, 00:43

    Το νέο σχέδιο νόμου επιδιώκει τη δημιουργία ενός οργανισμού ο οποίος θα επιτελεί το έργο του με τη μέγιστη δυνατή ανεξαρτησία και αποτελεσματικότητα. Η σύσταση ΝΠΙΔ κρίνεται πολύ σωστή, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για έναν ευέλικτο και ανεξάρτητο οργανισμό και εναρμόνιζεται με τις διεθνείς πρακτικές προηγμένων χωρών σε θέματα καταπολέμησης του ντόπινγκ. Συμφωνω με την διατηρηση του διεθνους όρου ‘ντόπινγκ΄ όπως έχει συμβεί σε πολλές μη αγγλόφωνες χώρες. Προκειμενου η λειτουργια του καινουργιου οργανισμου να ειναι ευελικτη και αποτελεσματικη, η επιχορηγηση του πρεπει να καλύπτει μεταξύ άλλων τις λειτουργικές ανάγκες του για το κόστος των εκτος και των εντός συναγωνισμού ελέγχων. Το κόστος των εντος συναγωνισμου ελεγχων επιβαρύνει στην παρούσα φάση τις επιχορηγήσεις των αθλητικών ομοσπονδιών. Ένα ανεξάρτητο ΕΣΚΑΝΑΕ (νομιζω οτι ετσι προκυπτει η επωνυμια απο τα αρχικα του αρθρου?) πρέπει να έχει τον πλήρη έλεγχο επιλογής των διοργανώσεων που θα διεξαχθεί έλεγχος και να επιβαρύνεται με το κόστος των επιλογών αυτών. Οι ομοσπονδίες μπορούν να διατηρήσουν το δικαίωμα αιτήματος ελέγχου σε διοργανώσεις. Προκείμενου να ανταποκριθεί ο νέος οργανισμός στους στόχους του, αλλά και τις ρεαλιστικές απαιτήσεις-προκλήσεις του ελληνικού αθλητισμού και της ελληνικής κοινωνίας στην σημερινή εποχή, το ΔΣ του ΕΣΚΑΝΑΕ πρέπει να είναι ολιγομελές και ευέλικτο ωστε να επιτρέψει στα μέλη του, αλλά και τα στελέχη των υπηρεσιών του, την τάχιστη εφαρμογή όλων των απαραίτητων διαδικασίων για την έμπρακτη συμβολή του στο χώρο του ελληνικού αθλητισμού, αλλά και την βελτίωση της εικόνας του εντός και εκτός Ελλάδος. Το ΕΣΚΑΝΑΕ θα πρέπει να έχει σαν στόχο του τους 3000 ελέγχους ετησίως προκειμένου το ελληνικό εργαστήριο ελέγχου ντόπινγκ να διατηρεί τη διαπίστευση του WADA. Συμφωνω με την αντιστοιχη προταση για επτα μελη, προσθετοντας τα εξης σχολια: α) ο ένας δικηγορος προτεινεται να εχει εμπειρία σε θέματα αθλητικού δικαίου, αλλά και θέματα αντι-ντόπινγκ. Το συγκεκριμένο μέλος πρέπει να έχει ‘ασυμβίβαστο’ στην υπεράσπιση αθλητών ή εμπλεκομένων φορέων σε υποθέσεις σχετικά με το ντόπινγκ κατά τη διάρκεια της θητείας του. Μπορεί να εκπροσωπεί το ΕΣΚΑΝΑΕ και να παρευρίσκεται ως παρατηρητής σε διαδικασίες πειθαρχικού ελέγχου των αθλητικών ομοσπονδιών. β) οι ειδικοι επιστήμονες προτεινεται να ειναι γνωστες των θέματων αντιμετώπισης του ντόπινγκ και να λαμβάνουν υπόψη τους τις τελευταίες διεθνείς εξελίξεις (ανάπτυξη νεων μεθόδων ανίχνευσης, νέων μεθόδων ελέγχου, κλπ). Ένα μέλος μπορεί να αποτελέσει το συνδετικό κρίκο ΕΣΚΑΝΑΕ και εργαστηρίου ελέγχου ντόπινγκ. γ) ο ένας αθλητης προτεινεται να ειναι μη εν ενεργεία αθλητής και να εχει κατακτησει μεταλλιο σε Ολυμπιακους ή Παραολυμπιακους Αγωνες, ο οποίος να υποδεικνύεται από την Ολομέλεια της Ε.Ο.Ε. ή την Ολομέλεια της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής. Εναλλακτικα, θα μπορουσαν να επιλεχθουν 2 (ενας απο τον καθε οργανισμο) με διετή θητεία έκαστος. Η συμμετοχή εν ενεργεία αθλητών έχει δημιουργήσει διεθνώς προβλήματα στην ομαλή λειτουργία αντίστοιχων οργανισμών, καθώς συνήθως ζητείται η εξαίρεση των σε συζητήσεις ή αποφάσεις όπου υπάρχει ‘ασυμβίβαστο’ με αποτέλεσμα η ενεργή συμμετοχή και συνεισφορά των να είναι περιορισμένη. Εναλλακτικα, εν ενεργεια αθλητες μποροθν να συμμετασχουν σε επιτροπη αθλητων εντος του ΕΣΚΑΝΑΕ. δ) Ανάλογα με το οργανόγραμμα του ΕΣΚΑΝΑΕ που θα υποδείξει το ΠΔ, προτεινεται στις συνεδριάσεις του ΔΣ να παρευρίσκεται ο εκτελεστικός ή γενικός διευθυντής του, ο οποίος να αναφέρει τα προβλήματα, τις εξελίξεις και την πρόοδο των εργασιών των υπηρεσιών του ΕΣΚΑΝΑΕ και να έχει δικαίωμα ψήφου στις αποφάσεις του ΔΣ. ε) Η δυνατότητα επανεκλογής του προέδρου προτεινεται να ειναι έως μία φορά, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα διαφθοράς και εκφυλισμού του έργου του. Θετικό θα ήταν να επανεκλέγεται τουλαχιστον ένα μέλος στο σύνολο για την ομαλή συνέχεια και αποτελεσματικότητα της λειτουργίας του οργανισμού. Ως προς τις αρμοδιότητες του ΕΣΚΑΝΑΕ, προκειμενου να ειναι σε συμφωνια με τον 2015 Παγκοσμιο Κωδικα Αντι-ντοπινγκ και τα διεθνη προτυπα 2015 International Standard for Testing and Investigations (ISTI)', σημειώνονται τα εξής: Παραγραφος 4 εδαφιο γ 'την ετησια καταρτιση του προγραμματος ολων των ελεγχων ντοπινγκ με βαση την εκτιμηση ρισκου ανα αθλημα και αγωνισμα, την κατανομη...' Η καταρτιση του προγραμματος ελεγχων με βαση την εκτιμηση ρισκου και η συνεχης παρακολουθηση του πλανου ειναι υποχρεωτικα με βαση το 2015 ISTI. εδαφιο ζ To ΕΣΚΑΝΑΕ πρέπει να έχει τη δυνατότητα άμεσης παρακολούθησης όλων των διαδικασιών πειθαρχικού ελέγχου και επιβολής κυρώσεων των αθλητικών ομοσπονδιών και να εφεσιβάλλει αποφάσεις των σε ανώτερα πειθαρχικά όργανα. Χωρίς την ανωτέρω αρμοδιότητα το ΕΣΚΑΝΑΕ θα λειτουργεί απλά υποστηριχτικά και συμβουλευτικά, χωρίς να αποκτά την ουσιαστική δυνατότητα συμβολής στη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε θέματα σχετικά με το αντικείμενο του. Προτείνεται η φυσική παρουσία ενός σχετικου μέλους του ΔΣ ή μέλους του νομικού τμήματος του ΕΣΚΑΝΑΕ στις σχετικές με θέματα αντι-ντόπινγκ συνεδριάσεις των πειθαρχικών ελέγχων αθλητικών ομοσπονδιών ως ανεξάρτητος παρατηρητής. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο UK Anti-Doping διατηρεί το δικαίωμα έφεσης σε αποφάσεις αθλητικών ομοσπονδιών που έχουν διατηρήσει την κυριαρχία του πειθαρχικού ελέγχου αντι-ντόπινγκ αποφάσεων. εδαφιο ι Η εκπαιδευση σε θεματα αντι-ντοπινγκ ειναι πλεον υποχρεωτικη με βαση τον 2015 Παγκοσμιο Κωδικα. Προτεινεται η εκπαίδευση και ενημέρωση των αθλητών όλων των επιπέδων και των εμπλεκόμενων μερών (προπονητών, ιατρικού προσωπικού, αθλητικών παραγόντων, γονέων, κλπ) για όλα τα σχετικά με το αντι-ντόπινγκ θέματα (παρενέργειες χρήσης απαγορευμένων ουσιών, δικαιώματα και υποχρεώσεις κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ελέγχου, κλπ). εδαφιο ια Προκειμενου να ακολουθειται το 2015 ISTI, το ΕΣΚΑΝΑΕ προτεινεται να εχει την δυνατοτητα ληψης, διαχειρησης, αξιολογησης και αξιοποιησης οποιαδηποτε πληροφοριας 'intelligence' (απορρητης ή μη) προκειμενου να προσαρμοσει το προγραμμα ελεγχων του ή τις εκπαιδευτικες του δραστηριοτητες. Η συνεργασια με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Κράτους και αντίστοιχους διεθνείς φορείς για την καταπολέμηση της παραγωγής, της διακίνησης, της χορήγησης και της κατοχής απαγορευμένων ουσιών ειναι προς την σωστη κατευθυνση. Στην σημερινή εποχή όλοι οι αντίστοιχοι οργανισμοί προηγμένων κρατών και οι παγκόσμιες ομοσπονδίες εστιάζουν στην καταπολέμηση των ανωτέρω φαινομένων με συμφωνίες ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των αλλά και με τελωνεία, αστυνομικές αρχές και άλλους σχετικούς φορείς. Η γεωπολιτική θέση της χώρας μας έχει ιδιάζουσα σημασία και μπορεί να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην αποδυνάμωση των κέντρων διακίνησης ουσίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Ευχαριστώ