• Σχόλιο του χρήστη 'SXS' | 30 Οκτωβρίου 2022, 13:02

    Στο Άρθρο 32, παρ. 1 προβλεπεται σωστα οτι η αμοιβή του δημιουργού να καθοριζεται ειτε με ποσοστο επι των εισπραξεων, ειτε κατ αποκοπη. Ακομα, οπως γινεται σε ολοκληρο τον κοσμο ετσι πλεον (ολο και περισσοτερο) και στην Ελλαδα για καθε εργο δημιουργειται μια Εταιρια Ειδικου Σκοπου η οποια εχει σαν μοναδικο αντικειμενο την παραγωγη του εργου, και μετα την ολοκληρωση του, κλεινει. Συμφωνα ομως με την ισχυουσα (καταχρηστικη) πρακτικη τοσο καποιων παραγωγων οσο και δικτυων μεταδοσης, λογω της δεσπουζας θεσης τους, υποχρεωνουν τον εκαστοτε εκτελεστη παραγωγης να αναλαμβανει ο ιδιος αποκλειστικα την ευθυνη της αποζημιωσης των δικαιωματων γιοα τις επαναληψεις του εργου. Ειναι λογικο οτι σε περιπτωση πληρωμης κατ' αποκοπη οτι αυτη η ευθυνη ειναι μεταβιβασιμη. Οταν ομως προκειται να γινουν πληρωμες βασει ποσοστων, δεν ειναι δυνατον αυτες να καλυφθουν και να εγγυηθουν απο μια εταιρια η οποια πιθανοτητα θα κλεισει σε καποιους μηνες μετα την περατωση της παραγωγης. Για τους παραπανω λογους προτεινω να προβλεφθει ενα επιπλεον αρθρο, οπου εκτος απο τις αμοιβες που θα εισπραχθουν απευθειας απο τους οικειους ΟΣΔ, η ευθυνη πληρωμης των πασης φυσεως δικαιωματων που εχει αναλαβει ο παραγωγος απεναντι σε ολους δικαιουχους , θα πρεπει παντα να μεταβιβαζεται στον παραγωγο που διατηρει τα δικαιωματα εκμεταλευσης του εργου, ανεξαρτητα απο το ποια εταιρια εχει κανει την φυσικη παραγωγη του εργου. Εαν αυτο δεν γινει, τοτε ολες οι μελλοντικες συμφωνιες των δικαιουχων θα ειναι εωλες και δεν θα εχουν που να απευθυνθουν. Θα πρεπει να διευκρινιστει επισης οτι συν-δικαιουχοι πνευματικων ή/και συγγενικων δικαιωματων ενος οπτικοακουστικου εργου, μπορει να ειναι εκτος απο τους βασικους συντελεστες (Σεναριογραφος, Σκηνοθετης, Μουσικοσυνθετης, Στιχουργος, κλπ) και αλλοι συνεργατες οπως εικαστικοι που παρουσιαζουν καποια εργα τους, αρχιτεκτονες που παραχωρουν καποιους ιδιαιτερους χωρους γυρισματος, δημοσιογραφοι οπου πιθανον βασιζεται το σεναριο, κατασκευαστες αντικειμενων τεχνης, εκφωνητες, κλπ. Το ιδιαιτερο θεμα με την δευτερη κατηγορια ειναι οτι αυτοι οι δημιουργοι δεν εκπροσωπουνται απο καποιον Οργανισμο Συλλογικης Διαχειρισης αν και υπαρχουν περιπτωσεις που εχουν συμφωνησει αμοιβες επαναληψης.