- Υπουργείο Πολιτισμού - http://www.opengov.gr/cultureathl -

ΜΕΡΟΣ Β’ ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ Α.Ε.-Creative Greece» ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ (άρθρα 3-21)

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’
ΣΥΣΤΑΣΗ-ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ-ΑΠΟΣΤΟΛΗ-ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

Άρθρο 3
Σύσταση-Κανόνες λειτουργίας
1. Συστήνεται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, υπό τη μορφή της ανώνυμης εταιρείας, με την επωνυμία «Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας Α.Ε.-Creative Greece S.A.» και διακριτικό τίτλο «Creative Greece». Η επωνυμία της ανώνυμης εταιρείας στην αγγλική γλώσσα είναι «National Film and Audiovisual Center S.A.-Creative Greece» (N.F.A.C.-Creative Greece). Για τους σκοπούς του παρόντος, το εν λόγω νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου αναφέρεται ως «Εταιρεία».
2. Η Εταιρεία εποπτεύεται από τον Υπουργό Πολιτισμού, λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, διαθέτει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και απολαμβάνει των διοικητικών και δικαστικών απαλλαγών και ατελειών, καθώς και των δικονομικών και ουσιαστικών προνομίων του Δημοσίου. Ως προς τον φόρο προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.), εφαρμόζεται ο Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ν. 2859/2000,Α’ 248).
3. Η Εταιρεία διέπεται από τις διατάξεις του παρόντος, του ν. 4972/2022 (Α΄181), του ν. 4548/2018 (Α΄114) και του καταστατικού της. Η Εταιρεία ανήκει στους οργανισμούς και τις επιχειρήσεις του δημόσιου τομέα όπως αυτός οριοθετείται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’143).
4. Η έδρα της Εταιρείας είναι η Αθήνα. Η Εταιρεία δύναται να έχει παράρτημα στη Θεσσαλονίκη.
5. Η διάρκεια της Εταιρείας ορίζεται σε πενήντα (50) έτη και αρχίζει από την έναρξη ισχύος του παρόντος.

Άρθρο 4
Αποστολή-αρμοδιότητες
1. Αποστολή της Εταιρείας είναι:
(α) η ανάπτυξη, ενίσχυση και προστασία του ελληνικού κινηματογραφικού, οπτικοακουστικού και εν γένει δημιουργικού τομέα και η προώθηση και προβολή του διεθνώς,
(β) η στήριξη εγχώριων και η προσέλκυση ξένων επενδύσεων στον κινηματογραφικό/οπτικοακουστικό τομέα, καθώς και στον πολιτιστικό και δημιουργικό τομέα ευρύτερα,
(γ) η υποστήριξη της ενσωμάτωσης νέων, ψηφιακών τεχνολογιών και καινοτομιών στην οπτικοακουστική βιομηχανία και της χρήσης σύγχρονων ψηφιακών-τεχνολογικών μέσων για την ανάδειξη του πολιτιστικού και δημιουργικού τομέα της χώρας, καθώς και την προώθηση και υποστήριξη της έρευνας στους τομείς αυτούς,
(δ) η οργάνωση και λειτουργία του Εθνικού Ψηφιακού Αποθετηρίου Οπτικοακουστικών Έργων και του Κόμβου Καινοτομίας και Τεχνολογίας για τον Δημιουργικό και Οπτικοακουστικό Τομέα (Creative Hub GR), καθώς και άλλων δομών και προγραμμάτων για την υποστήριξη, δικτύωση και εξωστρέφεια των τομέων αυτών,
(ε) η συμβολή στην καταπολέμηση της πειρατείας, διαδικτυακής ή τεχνολογικής ή άλλης, στον κινηματογραφικό, οπτικοακουστικό και δημιουργικό τομέα της χώρας σε συνεργασία με συναρμόδιους φορείς,
(στ) ο σχεδιασμός και η υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης για τον οπτικοακουστικό τομέα και η προώθηση της οπτικοακουστικής παιδείας σύμφωνα με τις τεχνολογικές εξελίξεις,
(ζ) η υποστήριξη της Κυβέρνησης στον σχεδιασμό της πολιτικής για την κινηματογραφική, οπτικοακουστική και δημιουργική βιομηχανία της χώρας και η εν γένει υποστήριξη και προώθησή της στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
2. Στο πλαίσιο της ως άνω αποστολής, η Εταιρεία ασκεί τις εξής αρμοδιότητες:
(α) συγκεντρώνει, αξιολογεί, αναλύει και δημοσιεύει στατιστικά και άλλα δεδομένα στους τομείς δραστηριότητάς της μέσω Παρατηρητηρίου, προκειμένου να συντάσσει εκθέσεις και μελέτες στρατηγικής και τεκμηρίωσης,
(β) παρακολουθεί και αξιολογεί τις εγχώριες, ευρωπαϊκές και διεθνείς εξελίξεις στα ζητήματα αρμοδιότητάς της και εκπροσωπεί ή συμμετέχει στην εκπροσώπηση της Ελλάδας σε όλους τους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς καθώς και στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα ζητήματα αυτά, και ειδικότερα: βα) ορίζει τον εθνικό εκπρόσωπο στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Ενίσχυσης των Κινηματογραφικών και Οπτικοακουστικών Συμπαραγωγών του Συμβουλίου της Ευρώπης (EURIMAGES), ββ) συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη λειτουργία του γραφείου προώθησης του προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη (CREATIVE EUROPE), βγ) συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη λειτουργία του γραφείου προώθησης του σκέλους MEDIA του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/818 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2021 για τη θέσπιση του προγράμματος «Δημιουργική Ευρώπη» (2021-2027),
(γ) συνεργάζεται με κάθε αρμόδιο φορέα και εισηγείται για κάθε θέμα που αφορά στη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για την ανάπτυξη της οπτικοακουστικής και δημιουργικής βιομηχανίας της χώρας,
(δ) διαμορφώνει και καταρτίζει προγράμματα και δράσεις επιδοτήσεων, χρηματοδοτήσεων και επενδυτικών κινήτρων, καθώς και προτάσεις φορολογικών κινήτρων προς το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, για τη στήριξη του εγχώριου κινηματογραφικού, οπτικοακουστικού και εν γένει δημιουργικού και πολιτιστικού τομέα καθώς και την προσέλκυση άμεσων και έμμεσων ξένων επενδύσεων στους τομείς αυτούς,
(ε) σχεδιάζει και υλοποιεί δράσεις εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης και ανάπτυξης δεξιοτήτων για την οπτικοακουστική και δημιουργική βιομηχανία και οργανώνει σεμινάρια, καθώς και ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα στο πλαίσιο της εξοικείωσης με όλα τα μέσα επικοινωνίας και τον οπτικό πολιτισμό, καθώς και του γραμματισμού στα Μέσα Επικοινωνίας,
(στ) μεριμνά για την προβολή της Ελλάδας ως κατάλληλου τόπου για την πραγματοποίηση πάσης φύσεως οπτικοακουστικών παραγωγών μέσω της λειτουργίας του Film Commission,
(ζ) εκπονεί προγράμματα και δράσεις για την υποστήριξη όλων των σταδίων παραγωγής κινηματογραφικών έργων μεγάλου μήκους, από τη συγγραφή σεναρίων έως την ολοκλήρωση των δεδομένων παραγωγής τους, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τους όρους των εγκεκριμένων προγραμμάτων και δράσεών της,
(η) αναπτύσσει δράσεις για την παραγωγή κινηματογραφικών έργων μικρού μήκους, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τους όρους των εγκεκριμένων προγραμμάτων της,
(θ) συντονίζει δράσεις και προγράμματα για τη διανομή και προώθηση κινηματογραφικών έργων στην Ελλάδα και το εξωτερικό,
(ι) σχεδιάζει και υλοποιεί δράσεις για τα κινούμενα σχέδια, τα ψηφιακά παιχνίδια και άλλες μορφές οπτικοακουστικών παραγωγών που βασίζονται στην τεχνολογία,
(ια) σχεδιάζει και υλοποιεί προγράμματα για την υποστήριξη, ενίσχυση και ανάδειξη της δημιουργίας και των δημιουργών στον κινηματογράφο, στα οπτικοακουστικά μέσα, καθώς και σε άλλους κλάδους του πολιτιστικού και δημιουργικού τομέα ειδικότερα των νέων μέσα από πρωτοβουλίες και προγράμματα όπως η προκήρυξη και απονομή υποτροφιών για σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό σε νέους παραγωγούς, σκηνοθέτες, σεναριογράφους, καλλιτέχνες – ερμηνευτές, καλλιτεχνικούς συντελεστές και τεχνικούς,
(ιβ) διαμορφώνει προγράμματα και δράσεις για την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και καινοτομιών στην κινηματογραφική, οπτικοακουστική και δημιουργική βιομηχανία, διενεργεί και χρηματοδοτεί σχετικές έρευνες και μελέτες,
(ιγ) σχεδιάζει, διαχειρίζεται και υλοποιεί ως δικαιούχος έργα για τον ψηφιακό και τεχνολογικό μετασχηματισμό και για την ενσωμάτωση της καινοτομίας και των νέων τεχνολογιών στην οπτικοακουστική και δημιουργική βιομηχανία και στους τομείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Πολιτισμού,
(ιδ) αναλαμβάνει ή συμμετέχει σε προγράμματα τα οποία χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλους διεθνείς ή εθνικούς οργανισμούς ή φορείς ή νομικά πρόσωπα ή ίδιους πόρους, στους τομείς αρμοδιότητάς της,
(ιε) συμβάλλει στην άσκηση αποτελεσματικής πολιτιστικής διπλωματίας της χώρας στο πλαίσιο των σκοπών και των αρμοδιοτήτων της,
(ιστ) συμμετέχει σε νομικά πρόσωπα με παρεμφερείς σκοπούς, συνάπτει προγραμματικές ή άλλες συμβάσεις, διμερείς ή πολυμερείς, με δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού για την εκπλήρωση της αποστολής της,
(ιζ) διοργανώνει και υποστηρίζει εγχώριες εκδηλώσεις ή φεστιβάλ για την κινηματογραφική, οπτικοακουστική και δημιουργική βιομηχανία της χώρας και προωθεί τους τομείς αυτούς σε αντίστοιχες εκδηλώσεις του εξωτερικού,
(ιη) οργανώνει και λειτουργεί το Εθνικό Ψηφιακό Αποθετήριο Οπτικοακουστικών Μέσων και μεριμνά για την ψηφιοποίηση αναλογικού οπτικοακουστικού υλικού σε αυτό,
(ιθ) οργανώνει και λειτουργεί τον Κόμβο Καινοτομίας και Τεχνολογίας για τον Δημιουργικό και Οπτικοακουστικό Τομέα (Creative HubGR), καθώς και άλλων δομών και προγραμμάτων για την υποστήριξη, δικτύωση και εξωστρέφεια των τομέων αυτών,
(κ) συντονίζει το δίκτυο των Γραφείων Διευκόλυνσης Οπτικοακουστικών Παραγωγών σε περιφερειακό επίπεδο,
(κα) μεριμνά για τη διάσωση έργων και συλλογών οπτικοακουστικού περιεχομένου, είτε αυτεπαγγέλτως εφόσον το οπτικοακουστικό υλικό φυλάσσεται σε ακατάλληλες συνθήκες με κίνδυνο καταστροφής είτε παραλαμβάνοντας οπτικοακουστικό υλικό με αξία για την εθνική πολιτιστική οπτικοακουστική μνήμη εφόσον κληθεί προς τούτο από φορείς του δημόσιου τομέα, ή από ιδιώτες κατόχους ή νομείς ή κληρονόμους,
(κβ) συνεργάζεται με κάθε δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα για την καταλληλότερη φύλαξη των φυσικών και ψηφιακών οπτικοακουστικών αρχείων με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα,
(κγ) συμβάλλει στην πολιτική για την καταπολέμηση της πειρατείας, διαδικτυακής, τεχνολογικής ή άλλης, στα οπτικοακουστικά μέσα με δράσεις και παρεμβάσεις τεχνολογικής ή μη φύσεως και εισηγείται στα αρμόδια όργανα του Υπουργείου Πολιτισμού,
(κδ) πραγματοποιεί εκδόσεις και εκτυπώσεις κάθε είδους και μορφής,
(κε) προβαίνει στην παρουσίαση στο κοινό των αρχείων της για εκπαιδευτικούς λόγους και για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων και αφιερωμάτων,
(κστ) συνάπτει προγραμματικές ή άλλες συμβάσεις με δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού για την προώθηση των σκοπών της, καθώς και προγραμματικές συμβάσεις του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) και μνημόνια συνεργασίας για την επίτευξη των σκοπών της,
(κζ) αποκτά με επαχθή ή χαριστική αιτία, χρησιμοποιεί ή διαχειρίζεται χώρους και κτίρια για την επίτευξη των σκοπών της,
(κη) συντονίζει δράσεις με όλους τους φορείς της δημόσιας διοίκησης για τη δημιουργία και λειτουργία των κατάλληλων υποδομών, έτσι ώστε να μπορούν να υλοποιηθούν στην Ελλάδα διεθνείς οπτικοακουστικές παραγωγές,
(κθ) εκδίδει το Πιστοποιητικό Ελληνικής Ιθαγένειας για τα κινηματογραφικά και εν γένει οπτικοακουστικά έργα που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 3 του ν. 3905/2010 (Α’ 219) και της παρ. 3 του άρθρου 51 του ν. 4779/2021 (Α’ 27), καθώς και τη βεβαίωση της παρ. 3 του άρθρου 6 του ν. 3905/2010,
(λ) προβαίνει σε οπτικοακουστικές εγγραφές, ψηφιακές και μη, καλλιτεχνικών-οπτικοακουστικών δραστηριοτήτων και παραστάσεων, θεατρικών παραστάσεων, μουσικών εκδηλώσεων και συναυλιών κατόπιν συμφωνίας με τους φορείς των δικαιωμάτων και σύμφωνα με τους ειδικότερους όρους που προβλέπει σχετικός κανονισμός που εκδίδεται από το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) της Εταιρείας, τις οποίες και τηρεί στο αρχείο της και χρησιμοποιεί για την εκπλήρωση των σκοπών της,
(λα) ασκεί οποιαδήποτε άλλη αρμοδιότητα της ανατεθεί με νόμο ή άλλη κανονιστική πράξη.
3. Η Εταιρεία δύναται να ορίζεται ως τελικός δικαιούχος, συνδικαιούχος συγχρηματοδοτούμενων έργων ή προγραμμάτων των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2021-2027 και δύναται να είναι Ενδιάμεσος Φορέας Διαχείρισης Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2021-2027, σύμφωνα με το άρθρο 13 του ν. 4914/2022 (Α’ 61).
4. Προσκλήσεις εθνικών ή συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων που σχετίζονται με την αξιοποίηση και ανάδειξη πολιτιστικού ή ιστορικού αποθέματος με τη χρήση ψηφιακών και καινοτόμων τεχνολογιών εγκρίνονται από τον εποπτεύοντα Υπουργό μετά από εισήγηση του Δ.Σ. της Εταιρείας.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’
ΔΙΟΙΚΗΣΗ

Άρθρο 5
Όργανα διοίκησης
Όργανα διοίκησης της Εταιρείας είναι: α) το Διοικητικό Συμβούλιο και β) ο Διευθύνων Σύμβουλος.

Άρθρο 6
Ορισμός-Σύνθεση-Θητεία Διοικητικού Συμβουλίου
1. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας είναι επταμελές. Με την επιφύλαξη της παρ. 2 , τα μέλη του εκλέγονται για τετραετή άπαξ ανανεώσιμη θητεία με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, κατόπιν εισήγησης του εποπτεύοντος Υπουργού, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
2. Ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας εκλέγονται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Εταιρείας, σύμφωνα με τις διαδικασίες του Μέρους Α’ του ν. 5062/2023 (Α’ 183) περί επιλογής διοικήσεων στον δημόσιο τομέα. Για τα προσόντα των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου ισχύει η παρ. 3 του άρθρου 8 του ν. 4972/2022 (Α’ 181). Κατ’ εξαίρεση, ως μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, πλην του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου, μπορούν να επιλεγούν προσωπικότητες εγνωσμένου κύρους από τον κινηματογραφικό, οπτικοακουστικό ή δημιουργικό κλάδο.
3. Το Διοικητικό Συμβούλιο αποτελείται από εκτελεστικά και μη εκτελεστικά μέλη, στα οποία συμπεριλαμβάνονται έως και δύο (2) ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 9 του ν. 4706/2020 (Α΄136). Η ιδιότητα των μελών ως εκτελεστικών ή μη εκτελεστικών καθορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο. Στη συνέχεια η Γενική Συνέλευση της εταιρείας, με απόφασή της, εκλέγει τα ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 7 του ν. 4972/2022. Σε κάθε περίπτωση ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου είναι μη εκτελεστικό μέλος και ο Διευθύνων Σύμβουλος εκτελεστικό μέλος. Για τον καθορισμό των ανεξάρτητων μη εκτελεστικών μελών, απαιτείται υπεύθυνη δήλωση του προτεινόμενου ως ανεξάρτητου μέλους ότι δεν συντρέχουν στο πρόσωπό του οι προϋποθέσεις του άρθρου 9 του ν. 4706/2020 και ότι σε αντίθετη περίπτωση ενημερώνει άμεσα το Διοικητικό Συμβούλιο. Αν οποιαδήποτε στιγμή διαπιστωθεί ότι οι προϋποθέσεις έπαψαν να συντρέχουν στο πρόσωπο του ανεξάρτητου μη εκτελεστικού μέλους, το Διοικητικό Συμβούλιο προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες αντικατάστασής του.
4. Αν για οποιονδήποτε λόγο εκλείψουν ένα (1) ή περισσότερα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, τα νέα μέλη ορίζονται για το υπόλοιπο της θητείας των μελών που εξέλιπαν. Μέχρι τον ορισμό νέων μελών, το Διοικητικό Συμβούλιο συνεδριάζει νομίμως, εφόσον ο αριθμός των μελών του δεν έχει μειωθεί κάτω των τριών (3).
5. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, πλην του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου, παύονται αζημίως για το Δημόσιο με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, κατόπιν εισήγησης του εποπτεύοντος Υπουργού, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία της Εταιρείας.

Άρθρο 7
Κωλύματα, ασυμβίβαστα και έκπτωση μελών Διοικητικού Συμβουλίου
1. Δεν μπορεί να οριστεί ή να είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας πρόσωπο στο οποίο συντρέχει κώλυμα διορισμού ή λόγος έκπτωσης, σύμφωνα με τον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26), καθώς και κώλυμα ή ασυμβίβαστο των άρθρων 69 και 70 του ν. 4622/2019 (Α’ 133) και πρόσωπο που έχει καταδικαστεί ή παραπεμφθεί με τελεσίδικο βούλευμα για κακούργημα.
2. Η ιδιότητα μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα μέλους Διοικητικού Συμβουλίου συνδικαλιστικού ή επαγγελματικού σωματείου του οπτικοακουστικού τομέα και του πολιτιστικού και δημιουργικού κλάδου εν γένει ή μέλους της διοίκησης οργανισμού συλλογικής διαχείρισης, οργανισμού συλλογικής προστασίας ή ανεξάρτητης οντότητας διαχείρισης ή επιχείρησης που δραστηριοποιείται στον οπτικοακουστικό τομέα. Δεν επιτρέπεται ο ορισμός ως μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου προσώπου που συνδέεται με υπαλληλική ή έμμισθη σχέση με την Εταιρεία.
3. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου δεν επιτρέπεται, επί ποινή ακυρότητας της σχετικής σύμβασης, να συμβάλλονται με την Εταιρεία.
4. Από την ιδιότητα του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου εκπίπτει το μέλος, στο πρόσωπο του οποίου συντρέχουν οι προϋποθέσεις έκπτωσης δημόσιου υπαλλήλου, σύμφωνα με το άρθρο 149 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., ή το οποίο καταδικάζεται ή παραπέμπεται με τελεσίδικο βούλευμα για κακούργημα.
5. Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου που απουσιάζει από τις συνεδριάσεις ή κωλύεται για οποιονδήποτε λόγο για διάστημα πέραν των τριών (3) μηνών, εκπίπτει αυτοδικαίως και αντικαθίσταται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού.
6. Σε κάθε περίπτωση, εφαρμόζονται συμπληρωματικά οι διατάξεις του Κεφαλαίου Α’ του Μέρους Δ’ του ν. 4622/2019, περί κωλυμάτων, ασυμβιβάστων και κανόνων αποφυγής σύγκρουσης συμφερόντων.

Άρθρο 8
Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου
1. Το Διοικητικό Συμβούλιο διαμορφώνει τη στρατηγική και την πολιτική ανάπτυξης της Εταιρείας, είναι αρμόδιο για τη δικαστική και εξώδικη εκπροσώπησή της, καθώς και για κάθε πράξη που αφορά στη διοίκηση, τη διαχείριση και την επιδίωξη του σκοπού της με εξαίρεση τα ζητήματα για τα οποία αποκλειστικά αρμόδιος είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Μέρους.
2. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας ασκεί τις αρμοδιότητες που αφορούν στη διοίκηση και στη λειτουργία της Εταιρείας στο πλαίσιο επίτευξης των σκοπών της και ιδίως:
(α) εγκρίνει τη στρατηγική και την πολιτική ανάπτυξής της, καθώς και τα στρατηγικά και επιχειρησιακά σχέδια της Εταιρείας στη βάση των σχετικών εισηγήσεων του Διευθύνοντος Συμβούλου,
(β) εγκρίνει τον Κανονισμό Λειτουργίας του Διοικητικού Συμβουλίου, ο οποίος περιλαμβάνει υποχρεωτικά τον προσδιορισμό: (βα) των αρμοδιοτήτων των εκτελεστικών, μη εκτελεστικών και ανεξάρτητων μη εκτελεστικών μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, (ββ) των αρμοδιοτήτων του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου, (βγ) των υποχρεώσεων που απορρέουν σχετικά με τις συναλλαγές με συνδεδεμένα μέρη, όπως αυτά ορίζονται στο Παράρτημα Α΄ του ν. 4308/2014 (Α΄251),
(γ) εγκρίνει τον Κανονισμό Λειτουργίας της Εταιρείας, μετά από εισήγηση του Διευθύνοντος Συμβούλου, και γνώμη του εποπτεύοντος Υπουργού, καθώς και κάθε έκθεση ή έγγραφο που σχετίζεται με τις υποχρεώσεις της Εταιρείας σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 4972/2022 (Α’ 188),
(δ) αποδέχεται δωρεές, εισφορές, χορηγίες, και προβαίνει σε κάθε νόμιμη εκμετάλλευση εσόδων,
(ε) ασκεί πειθαρχική εξουσία δευτέρου βαθμού για όλο το προσωπικό της Εταιρείας,
(στ) εγκρίνει, μετά από εισήγηση του Διευθύνοντος Συμβούλου, τον ετήσιο προϋπολογισμό, την ετήσια έκθεση πεπραγμένων και τον οικονομικό απολογισμό, τα οποία στη συνέχεια υποβάλλει στον εποπτεύοντα Υπουργό,
(ζ) εγκρίνει, μετά από εισήγηση του Διευθύνοντος Συμβούλου προγράμματα επιδοτήσεων και χρηματοδοτήσεων, καθώς και τους κανονισμούς αυτών,
(η) εκπροσωπεί δικαστικά και εξωδικαστικά την Εταιρεία,
(θ) αξιολογεί συλλογικά ετησίως την αποτελεσματικότητά του, την εκπλήρωση των καθηκόντων του, καθώς και των επιτροπών του και υποβάλλει σχετικό πόρισμα στη Γενική Συνέλευση,
(ι) αναθέτει σε συμβούλους αναγνώστες και σε επιτροπές αξιολόγησης των αιτήσεων χρηματοδότησης προς την Εταιρεία, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα αντίστοιχα προγράμματα επιδοτήσεων και χρηματοδοτήσεων για τα όργανα αξιολόγησης,
(ια) εγκρίνει τον συντελεστή ενίσχυσης κινηματογραφικού έργου,
(ιβ) εγκρίνει προγράμματα υποτροφιών.
3. Το Διοικητικό Συμβούλιο δύναται, με απόφασή του, να μεταβιβάζει στον Διευθύνοντα Σύμβουλο την άσκηση μίας ή περισσοτέρων από τις αρμοδιότητές του. Ο Διευθύνων Σύμβουλος δεν έχει δικαίωμα ψήφου, όταν πρόκειται για τη λήψη απόφασης για τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων του Διοικητικού Συμβουλίου σε αυτόν.

Άρθρο 9
Λειτουργία Διοικητικού Συμβουλίου
1. Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) συνεδριάζει είτε με φυσική παρουσία στην έδρα της Εταιρείας είτε με χρήση ηλεκτρονικών μέσων (τηλεδιάσκεψη), κατόπιν έγγραφης ή ηλεκτρονικής πρόσκλησης του Προέδρου, τακτικά μία (1) φορά τον μήνα και εκτάκτως κάθε φορά που κρίνεται αναγκαίο. Η σύγκληση του Δ.Σ. σε έκτακτη συνεδρίαση είναι υποχρεωτική για τον Πρόεδρο του Δ.Σ., αν υποβληθεί σχετικό αίτημα από δύο (2) τουλάχιστον μέλη του Δ.Σ.. Το αίτημα του δεύτερου εδαφίου αναφέρεται απαραιτήτως στο προς συζήτηση θέμα και υποβάλλεται εγγράφως στον Πρόεδρο του Δ.Σ., ο οποίος συγκαλεί το Δ.Σ. σε έκτακτη συνεδρίαση εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών.
2. Στην πρόσκληση, η οποία αποστέλλεται στα μέλη δύο (2) ημέρες πριν από την συνεδρίαση, ορίζονται η ημέρα, η ώρα και ο τρόπος της συνεδρίασης, καθώς και τα θέματα και οι εισηγητές της ημερήσιας διάταξης, η οποία καταρτίζεται από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο.
3. Εισηγητής για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος, ο οποίος δύναται να ορίσει ως εισηγητή άλλο μέλος του Δ.Σ. ή τον προϊστάμενο οργανικής μονάδας ή άλλο μέλος του προσωπικού της Εταιρείας, εφόσον πρόκειται για ζήτημα για το οποίο έχει γνώση λόγω της θέσης του. Οι έγγραφες εισηγήσεις επί των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, μαζί με τα σχετικά συνοδευτικά έγγραφα, κοινοποιούνται με κάθε πρόσφορο μέσο στα μέλη του Δ.Σ. τουλάχιστον είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από τη συνεδρίαση.
4. Στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. παρίσταται γραμματέας, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την τήρηση πρακτικών. Ο γραμματέας είναι υπάλληλος της Εταιρείας και ορίζεται με απόφαση του Δ.Σ. μετά από πρόταση του Διευθύνοντος Συμβούλου.
5. Το Δ.Σ. βρίσκεται σε απαρτία και συνεδριάζει νομίμως, όταν παρίσταται ο Πρόεδρος, ή, σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος αυτού, ο Διευθύνων Σύμβουλος και τρία (3) μέλη. Δεν επιτρέπεται η αντιπροσώπευση μέλους του Δ.Σ. στις συνεδριάσεις του.
6. Ο Πρόεδρος δύναται με απόφασή του να ορίζει τον νόμιμο αναπληρωτή του σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματός του, να μεταβιβάζει το σύνολο ή μέρος των αρμοδιοτήτων του σε άλλο μέλος του Δ.Σ. ή σε προϊστάμενο οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου, έχοντας τη δυνατότητα να ορίσει ότι εξακολουθεί και ο ίδιος να ασκεί παράλληλα τις μεταβιβαζόμενες αρμοδιότητες, καθώς και να εξουσιοδοτεί τα ως άνω όργανα να υπογράφουν, με εντολή του, πράξεις ή άλλα έγγραφα της αρμοδιότητάς του. Η απόφαση αυτή είναι ελευθέρως ανακλητή ως προς το σύνολο ή μέρος των μεταβιβασθεισών αρμοδιοτήτων.
7. Για κάθε άλλο ζήτημα σχετικό με τις συνεδριάσεις του Δ.Σ. και τη λήψη των αποφάσεών του εφαρμόζονται αναλόγως τα άρθρα 13 έως 15 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α’ 45).

Άρθρο 10
Διευθύνων Σύμβουλος
Ο Διευθύνων Σύμβουλος είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και έχει τις εξής αρμοδιότητες, στο πλαίσιο των κείμενων διατάξεων:
(α) εισηγείται προς το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) τη στρατηγική και την πολιτική ανάπτυξης, καθώς και τα στρατηγικά και επιχειρησιακά σχέδια της Εταιρείας, τα υποβάλλει προς έγκριση στο Δ.Σ. και μεριμνά για την εφαρμογή του άρθρου 18 του ν. 4972/2022 (Α’ 188),
(β) λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα και μεριμνά για την υλοποίηση των αποφάσεων του Δ.Σ. και του συνολικού έργου της Εταιρείας, επικουρούμενος από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Εταιρείας,
(γ) εκπροσωπεί νομίμως την Εταιρεία στις σχέσεις της με τις διοικητικές αρχές, καθώς και στις σχέσεις της με ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς και οργανισμούς της ημεδαπής και της αλλοδαπής,
(δ) υπογράφει πρωτόκολλα συνεργασίας με τρίτους και συμφωνίες, που αφορούν στην πολιτική και στους στρατηγικούς στόχους της Εταιρείας κατόπιν έγκρισης του Δ.Σ.,
(ε) εισηγείται για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης των συνεδριάσεων του Δ.Σ.,
(στ) εισηγείται στο Δ.Σ. τον εσωτερικό κανονισμό οργάνωσης και λειτουργίας, τον Κανονισμό Λειτουργίας του Δ.Σ., τον ετήσιο προϋπολογισμό για την τήρηση του οποίου είναι υπεύθυνος, οποιοδήποτε θέμα έχει σχέση με το προσωπικό, καθώς και έργα που χρηματοδοτούνται από εθνικούς ή συγχρηματοδοτούμενους πόρους,
(ζ) προΐσταται όλων των υπηρεσιών της Εταιρείας και συντονίζει το έργο τους,
(η) υποβάλλει στο Δ.Σ. προς έγκριση τον ετήσιο προγραμματισμό δράσεων της Εταιρείας, τον οποίο σχεδιάζει, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, την ετήσια έκθεση πεπραγμένων και τον απολογισμό του έργου της, καθώς και προτάσεις και εισηγήσεις για την υλοποίηση των σκοπών της Εταιρείας,
(θ) υποβάλλει προς το Δ.Σ. προτάσεις, εισηγήσεις και έγγραφα που απαιτούνται για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του έργου της Εταιρείας,
(ι) εντέλλει και υπογράφει όλες τις διενεργούμενες δαπάνες και κινεί όλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς της Εταιρείας,
(ια) συνομολογεί, υπογράφει και εκτελεί κάθε σύμβαση που έχει εγκρίνει το Δ.Σ.,
(ιβ) υπογράφει κάθε σύμβαση και κάθε άλλο σχετικό έγγραφο αναφορικά με την πρόσληψη και απόλυση του προσωπικού και τη σύναψη ή καταγγελία συμβάσεων των συνεργατών και δικηγόρων με έμμισθη εντολή του φορέα, μετά από έγκριση του Δ.Σ.,
(ιγ) είναι πειθαρχικός προϊστάμενος του πάσης φύσεως προσωπικού της Εταιρείας,
(ιδ) είναι υπεύθυνος για την προετοιμασία, οργάνωση και εκτέλεση όλων των εκδηλώσεων σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Εταιρείας,
(ιε) είναι υπεύθυνος για την εξεύρεση πόρων σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες,
(ιστ) διαμορφώνει και καταρτίζει σχέδια προγραμμάτων, επιδοτήσεων και χρηματοδοτήσεων, τα οποία εισηγείται στο Δ.Σ. προς έγκριση,
(ιζ) εγκρίνει και εκδίδει, μετά από εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας, κάθε πράξη χρηματοδότησης ή παροχής κινήτρων σε δικαιούχους προγραμμάτων της Εταιρείας,
(ιη) διαπιστώνει, μετά από εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας, ότι ένα κινηματογραφικό ή εν γένει οπτικοακουστικό έργο αποτελεί δύσκολο οπτικοακουστικό έργο σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 23,
(ιθ) χορηγεί, μετά από εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας, το Πιστοποιητικό Ελληνικής Ιθαγένειας Κινηματογραφικού Έργου, καθώς και κάθε άλλη σχετική βεβαίωση για κινηματογραφικά και εν γένει οπτικοακουστικά έργα,
(κ) ασκεί κάθε άλλη αρμοδιότητα, που ανατίθεται σε αυτόν ρητά από τον παρόντα ή άλλους νόμους και ασκεί τις αρμοδιότητες που του μεταβιβάζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.

Άρθρο 11
Αμοιβές και αποζημιώσεις μελών Διοικητικού Συμβουλίου-Επιτροπή αποδοχών
1. Για τις αμοιβές και τις αποζημιώσεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας, καθώς και των μελών της Επιτροπής Ελέγχου της παρ. 6 του άρθρου 7 του παρόντος ισχύει το άρθρο 11 του ν. 4972/2022 (Α’ 181).
2. Στην Εταιρεία συστήνεται επιτροπή αποδοχών, σύμφωνα με το άρθρο 12 του ν. 4972/2022.

Άρθρο 12
Γενική Συνέλευση
Για τη Γενική Συνέλευση ισχύει το άρθρο 13 του ν. 4972/2022 (Α’ 181).

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’
ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ-ΠΟΡΟΙ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

Άρθρο 13
Μετοχικό κεφάλαιο-Μετοχές
1. Το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας ορίζεται σε τρία εκατομμύρια (3.000.000) ευρώ, διαιρείται σε τρεις χιλιάδες (3.000) μετοχές ονομαστικής αξίας χιλίων (1.000) ευρώ η καθεμία και καλύπτεται εξ ολοκλήρου από το Ελληνικό Δημόσιο, με δυνατότητα αύξησης μετά από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου προς τη Γενική Συνέλευση.
2. Το Ελληνικό Δημόσιο εκπροσωπείται στη Γενική Συνέλευση από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και τον εποπτεύοντα Υπουργό.
3. Το μετοχικό κεφάλαιο κατατίθεται άπαξ σε ειδικό λογαριασμό που τηρείται στο όνομα της εταιρείας εντός έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος.

Άρθρο 14
Πόροι-Έσοδα
Πόροι της Εταιρείας είναι:
(α) η ετήσια επιχορήγηση από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Πολιτισμού και του εθνικού ή συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων,
(β) χρηματοδοτήσεις από άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς για συγκεκριμένες δράσεις ή χρηματοδοτήσεις από προγράμματα ή επιχορηγήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διεθνών οργανισμών,
(γ) παροχές από χαριστική αιτία,
(δ) τα έσοδα από την παροχή των υπηρεσιών της στο Δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου και σε ιδιώτες,
(ε) έσοδα από την εκμετάλλευση των έργων και των περιουσιακών στοιχείων της Εταιρείας, καθώς και από την πώληση εκδόσεων,
(στ) τα έσοδα από τα ποσά που προβλέπονται στο άρθρο 17 του ν. 4779/2021 (Α’ 27), περί ενίσχυσης της εθνικής και ευρωπαϊκής παραγωγής οπτικοακουστικών έργων από κατά παραγγελία παρόχους υπηρεσιών μέσων επικοινωνίας, εγκατεστημένους σε άλλο κράτος μέλος,
(ζ) πρόσθετη επιχορήγηση από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών προς την Εταιρεία, η οποία δεν υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) των εσόδων από τα τέλη συνδρομητικής τηλεόρασης του άρθρου 54 του ν. 4389/2016 (Α’ 94) που εισπράχθηκαν δύο (2) έτη πριν από το έτος αναφοράς του προϋπολογισμού και
(η) τα έσοδα από οποιαδήποτε άλλη πηγή και κάθε άλλο νόμιμο έσοδο.

Άρθρο 15
Οικονομική διαχείριση-Οικονομικός έλεγχος
1. Η διαχειριστική χρήση της Εταιρείας αρχίζει την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους και τελειώνει την 31η Δεκεμβρίου του ίδιου έτους.
2. Στο τέλος κάθε χρήσης το Διοικητικό Συμβούλιο κλείνει τους λογαριασμούς, κάνει απογραφή της περιουσίας και καταρτίζει τις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, όπως αυτές προβλέπονται στα άρθρα 145 έως 157 του ν. 4548/2018 (Α΄104) και συντάσσει ετήσια έκθεση πεπραγμένων, που τις συνοδεύει.
3. Οι ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις και η ετήσια έκθεση πεπραγμένων συντάσσονται από τη διοίκηση της Εταιρείας, βάσει των ισχυόντων Λογιστικών Προτύπων, έως τη 10η Ιουλίου του επομένου έτους και υποβάλλονται προς έγκριση στη Γενική Συνέλευση, συνοδευόμενες από έκθεση του Διοικητικού Συμβουλίου και από πιστοποιητικό ορκωτών λογιστών, σύμφωνα με τον ν. 4548/2018 έως την 31η Ιουλίου του επομένου έτους. Μετά την έγκριση των ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων, αυτές μαζί με το πιστοποιητικό ορκωτών λογιστών αναρτώνται στην ιστοσελίδα της εταιρείας όπου και παραμένουν για πέντε (5) τουλάχιστον έτη.
4. Οι χρηματοοικονομικές καταστάσεις της Εταιρείας υπόκεινται σε υποχρεωτικό έλεγχο από ορκωτούς ελεγκτές σύμφωνα με τον ν. 4449/2017 (Α’ 7), οι οποίοι ορίζονται με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού.
5. Στην Εταιρεία συνιστάται επιτροπή ελέγχου, η οποία αποτελείται από τρία (3) τουλάχιστον μη εκτελεστικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου. Στα μέλη της Επιτροπής συμμετέχει οπωσδήποτε το μέλος με την αποδεδειγμένα επαρκή γνώση στην ελεγκτική ή λογιστική ή σε άλλον τομέα των οικονομικών επιστημών, εφαρμοζόμενου αναλόγως για το μέλος αυτό του άρθρου 9 του ν. 4706/2020 (Α΄136), περί ανεξάρτητων μη εκτελεστικών μελών του Διοικητικού Συμβουλίου. Τα μέλη της επιτροπής ελέγχου ορίζονται και παύονται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της Εταιρείας. Η επιτροπή ελέγχου έχει, ιδίως, τις παρακάτω αρμοδιότητες:
(α) παρακολουθεί τη διαδικασία της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης και την υποβολή συστάσεων ή προτάσεων για την εξασφάλιση της ακεραιότητάς της,
(β) παρακολουθεί την αποτελεσματική λειτουργία του συστήματος εσωτερικού ελέγχου και του συστήματος διαχείρισης κινδύνων, καθώς και την ορθή λειτουργία του Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου, όσον αφορά στη χρηματοοικονομική πληροφόρηση, χωρίς να παραβιάζει την ανεξαρτησία αυτής,
(γ) παρακολουθεί την πορεία του υποχρεωτικού ελέγχου των εταιρικών και ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεων.
Η επιτροπή ελέγχου συνεδριάζει σε τακτά χρονικά διαστήματα, τέσσερις (4) φορές τουλάχιστον ετησίως, και εκτάκτως όταν απαιτείται. Σε κάθε συνεδρίαση τηρούνται πρακτικά.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

Άρθρο 16
Διοικητική διάρθρωση
1. Η Εταιρεία διαρθρώνεται: α) σε Γενικές Διευθύνσεις και β) σε υπηρεσίες που υπάγονται απευθείας στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας.
2. Οι Γενικές Διευθύνσεις της Εταιρείας είναι οι εξής:
α) Γενική Διεύθυνση Κινηματογράφου, με στρατηγικό στόχο την υποστήριξη της πολιτικής για τον εγχώριο κινηματογραφικό τομέα και την προώθησή του διεθνώς,
β) Γενική Διεύθυνση Οπτικοακουστικών Μέσων, Τεχνολογίας και Δημιουργίας, με στρατηγικό στόχο την υποστήριξη του οπτικοακουστικού και δημιουργικού τομέα, την προσέλκυση ξένων επενδύσεων στους τομείς αυτούς, την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και καινοτόμων μεθόδων στην οπτικοακουστική βιομηχανία, τη συμβολή στην καταπολέμηση της πειρατείας στον οπτικοακουστικό τομέα, την οργάνωση και λειτουργία του Εθνικού Ψηφιακού Αποθετηρίου και άλλων δομών στήριξης του οπτικοακουστικού και δημιουργικού τομέα και την υποστήριξη της οπτικοακουστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και
γ) Γενική Διεύθυνση Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης με στρατηγικό στόχο την εύρυθμη λειτουργία της Εταιρείας ως προς τις οριζόντιες υποστηρικτικές λειτουργίες της.
3. Οι υπηρεσίες που υπάγονται απευθείας στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας είναι οι εξής:
α) Γραφείο Διοίκησης, επιπέδου Διεύθυνσης, το οποίο είναι αρμόδιο για την υποβοήθηση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) και του Διευθύνοντος Συμβούλου, την υποστήριξη της οργάνωσης και λειτουργίας του Δ.Σ., τη μελέτη θεμάτων και τη συγκέντρωση στοιχείων για την παροχή κατάλληλης ενημέρωσης στα όργανα διοίκησης, την επιμέλεια της αλληλογραφίας, την τήρηση των πρωτοκόλλων, καθώς και τη μέριμνα για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Δ.Σ..
β) Μονάδα Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων, επιπέδου Διεύθυνσης, η οποία είναι αρμόδια για την πληροφόρηση των μέσων ενημέρωσης σχετικά με τις δραστηριότητες της Εταιρείας και την προβολή του έργου της, τον συντονισμό των υπηρεσιών της Εταιρείας για θέματα επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων, την οργάνωση των δημοσίων σχέσεων της Εταιρείας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τη διοργάνωση και τη στήριξη εκδηλώσεων που σχετίζονται με την αποστολή της Εταιρείας, την οργάνωση και υποστήριξη της στρατηγικής και των δράσεων εξωστρέφειας.
γ) Γραφείο Νομικής Υποστήριξης, επιπέδου Διεύθυνσης, το οποίο είναι αρμόδιο για τη νομική υποστήριξη της Εταιρείας καθώς και του Δ.Σ., τον συντονισμό των υπηρεσιών της Εταιρείας σχετικά με τη νομοπαρασκευαστική και την κανονιστική διαδικασία, καθώς και σχετικά με την αξιολόγηση των νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων στο πεδίο αρμοδιότητας της Εταιρείας, εφόσον του ζητηθεί, τον συντονισμό των υπηρεσιών για την έγκαιρη και ουσιαστική ανταπόκριση της Εταιρείας σε θέματα κοινοβουλευτικού ελέγχου, τον συντονισμό των υπηρεσιών της Εταιρείας για τη διενέργεια διαβουλεύσεων για κάθε θέμα αρμοδιότητας της Εταιρείας, τον χειρισμό δικαστικών υποθέσεων και την παροχή νομικών συμβουλών και γνωμοδοτήσεων.
δ) Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου, επιπέδου Τμήματος, που οργανώνεται και λειτουργεί σύμφωνα με τον ν. 4795/2021 (Α΄ 62).

 

Άρθρο 17
Σύσταση θέσεων
1. Στην Εταιρεία συστήνονται εκατόν είκοσι (120) θέσεις προσωπικού, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίες κατανέμονται κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα με τον Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας της Εταιρείας, σύμφωνα με το π.δ. 85/2022 (Α’ 232).
2. Επιπλέον των θέσεων της παρ. 1, στην Εταιρεία συστήνονται οι κάτωθι θέσεις:
α) για τη στελέχωση των Γραφείων των περ. α) έως γ) της παρ. 3 του άρθρου 16, συστήνονται: αα) τέσσερις (4) θέσεις συνεργατών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, και η θητεία των οποίων δεν μπορεί να ξεπεράσει τη θητεία του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου του Διοικητικού Συμβουλίου, αβ) μία (1) θέση δημοσιογράφου, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, στην οποία προσλαμβάνεται με απόφαση του Δ.Σ. μετά από εισήγηση του Διευθύνοντος Συμβούλου, ο οποίος πρέπει να είναι είτε μέλος αναγνωρισμένης στην Ελλάδα επαγγελματικής δημοσιογραφικής οργάνωσης είτε να έχει προϋπηρεσία τουλάχιστον δύο (2) ετών σε ημερήσια πολιτική ή οικονομική εφημερίδα ή σε περιοδικό ευρείας κυκλοφορίας ή στη ραδιοφωνία ή στην τηλεόραση ή στο διαδίκτυο, που αποδεικνύεται από την καταβολή των εισφορών του στον οικείο ασφαλιστικό φορέα με την ιδιότητα του δημοσιογράφου ή σε ιδιαίτερο γραφείο των άρθρων 45 έως 47 του ν. 4622/2019 και η θητεία του οποίου δεν μπορεί να ξεπεράσει τη θητεία του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου του Διοικητικού Συμβουλίου,
β) Για τις ανάγκες της Εταιρείας και του Γραφείου Νομικής Υποστήριξης συστήνονται συνολικά, δύο (2) θέσεις δικηγόρων με έμμισθη εντολή και δύο (2) θέσεις νομικών συμβούλων, οι οποίες καλύπτονται σύμφωνα με το άρθρο 43 του Κώδικα Δικηγόρων (ν. 4194/2013, Α’ 208).
3. Για το προσωπικό της παρ. 2 εφαρμόζεται το άρθρο 51 του ν. 4622/2019, περί ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων.
4. Η θέση που προβλέφθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 21 του ν. 4704/2020 (Α’ 133) διατηρείται σε ισχύ.

 

Άρθρο 18
Στελέχωση
1. Οι θέσεις της παρ. 1 του άρθρου 17 δύνανται να καλύπτονται με προσλήψεις, μετατάξεις ή αποσπάσεις προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή με αποσπάσεις μόνιμου προσωπικού που υπηρετεί στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, όπως αυτή ορίζεται στην περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), σύμφωνα με τον ν. 4440/2016 (Α’ 224).
2. Για την υλοποίηση προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται ή συγχρηματοδοτούνται από ενωσιακούς πόρους, η Εταιρεία δύναται να απασχολεί προσωπικό με σύμβαση μίσθωσης έργου, σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 2527/1997 (Α’ 206), την περ. ιζ) του άρθρου 1 της υπό στοιχεία ΔΙΠΑΑΔ/Φ.ΕΠ.1/934/6966/21.4.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών (Β΄ 2614), όπως εκάστοτε ισχύει, και την παρ. 3 του άρθρου 8 του ν. 4325/2015 (Α’ 47). Για την κάλυψη αναγκών εξειδικευμένου ή τεχνικού χαρακτήρα ή αξιολόγησης, το σχετικό έργο ή υπηρεσία μπορεί, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, να ανατίθεται σε ανάδοχο ή πάροχο υπηρεσιών, σύμφωνα με τον ν. 4412/2016 (Α΄ 147). Η σχετική δαπάνη βαρύνει το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Πολιτισμού.
3. Η πρόσληψη για την πλήρωση των θέσεων τακτικού προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή μίσθωσης έργου για την κάλυψη εποχικών και περιοδικών ή άλλων πρόσκαιρων ή παροδικών αναγκών, προβλέπεται στον ετήσιο προγραμματισμό ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διοίκησης του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133), υπάγεται στην αρμοδιότητα του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού και πραγματοποιείται σύμφωνα με τον ν. 4765/2021 (Α’ 6).
4. Η Εταιρεία δύναται να συνάπτει συμβάσεις μίσθωσης έργου με φυσικά πρόσωπα, σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 2527/1997, τα οποία απασχολούνται στην υποστήριξη της διαχείρισης, παρακολούθησης και εκτέλεσης έργων που αφορούν στις αρμοδιότητες της Εταιρείας των περ. β) και γ) της παρ. 1 του άρθρου 4, καθώς και στην υποστήριξη της διαχείρισης, παρακολούθησης και εκτέλεσης έργων πληροφορικής, επικοινωνίας και νέων τεχνολογιών, τα οποία είναι χρηματοδοτούμενα είτε από το εθνικό ή το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, είτε από άλλη πηγή. Οι εν ενεργεία συμβάσεις μίσθωσης έργου της παρούσας δεν μπορούν να ξεπερνούν κατ’ έτος το δέκα τοις εκατό (10%) του συνόλου των οργανικών θέσεων της παρ. 1 του άρθρου 17. Οι ανωτέρω συμβάσεις μίσθωσης έργου δεν καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της Εταιρείας και σε καμία περίπτωση δεν υποκρύπτουν σύμβαση εξαρτημένης εργασίας. Η επιλογή των προσώπων που θα εκτελέσουν το έργο με αντίστοιχη σύμβαση γίνεται από την Εταιρεία, μετά από δημοσίευση σχετικής πρόσκλησης ενδιαφέροντος. Οι συμβάσεις αυτές εμπίπτουν στον ετήσιο προγραμματισμό ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διοίκησης του άρθρου 51 του ν. 4622/2019.

Άρθρο 19
Πλήρωση θέσεων προϊσταμένων
1. Η πλήρωση των θέσεων των Προϊστάμενων των Γενικών Διευθύνσεων της παρ. 2 του άρθρου 16 και των Διευθύνσεων που υπάγονται σε αυτές γίνεται με εφαρμογή των παρ. 1 έως 5 του άρθρου 23 του ν. 4972/2022 (Α’ 188) από υπαλλήλους ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, όπως αυτή ορίζεται στην περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) ή από εξειδικευμένα στελέχη του ιδιωτικού τομέα με σύναψη σύμβασης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας έως τριών (3) ετών, για τα οποία εφαρμόζεται το άρθρο 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133). Η πλήρωση των θέσεων των Προϊσταμένων των Τμημάτων που υπάγονται στις Γενικές Διευθύνσεις της παρ. 2 του άρθρου 16 γίνεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, από υπαλλήλους της Εταιρείας, που υπηρετούν με οποιαδήποτε σχέση εργασίας.
2. Η πλήρωση των θέσεων των Προϊσταμένων των οργανικών μονάδων της παρ. 3 του άρθρου 16 γίνεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, μετά από εισήγηση του Διευθύνοντος Συμβούλου, από προσωπικό της Εταιρείας, με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου ή αποσπασμένο, από υπαλλήλους δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, ή από εξειδικευμένα στελέχη του ιδιωτικού τομέα με σύναψη σύμβασης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας μέχρι τριών (3) ετών, σύμφωνα με το άρθρο 51 του ν. 4622/2019. Ειδικώς η θέση του προϊσταμένου του Γραφείου Νομικής Υποστήριξης της περ. γ) της παρ. 3 του άρθρου 1 καλύπτεται από νομικό σύμβουλο και διέπεται από τα άρθρα 42 έως 46 του Κώδικα Δικηγόρων (ν. 4194/2013, Α’ 208) και τις προβλέψεις της οικείας σύμβασης πρόσληψης.
3. Αν ως προϊστάμενος οργανικής μονάδας επιλεγεί υπάλληλος δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου φορέα της Γενικής Κυβέρνησης, η πλήρωση της θέσης γίνεται με απόσπαση, η οποία διενεργείται με κοινή απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού και του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού για όσο χρόνο διαρκεί η θητεία του ως προϊσταμένου. Αν ως προϊστάμενος οργανικής μονάδας επιλεγεί υπάλληλος που υπηρετεί στην Εταιρεία με απόσπαση, η διάρκεια της απόσπασής του παρατείνεται αυτοδίκαια έως τη λήξη της θητείας του ως προϊσταμένου.
4. Η θητεία των προϊσταμένων των οργανικών μονάδων κάθε επιπέδου είναι τριετής, με δυνατότητα άπαξ ισόχρονης ανανέωσης. Η θητεία του Προϊσταμένου Γραφείου Νομικής Υποστήριξης ρυθμίζεται από την παρ. 2 του άρθρου 46 του Κώδικα Δικηγόρων.
5. Ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Κινηματογράφου είναι ο Επίτροπος Κινηματογράφου (Film Commissioner) της χώρας με τα εξής καθήκοντα: (α) προωθεί τα προγράμματα στήριξης και χρηματοδότησης των κινηματογραφικών και οπτικοακουστικών παραγωγών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, (β) μεριμνά για τον σχεδιασμό παρουσιάσεων, την οργάνωση επαφών και την προώθηση των πλεονεκτημάτων της χώρας στους παράγοντες της διεθνούς κινηματογραφικής και οπτικοακουστικής αγοράς, (γ) συνεργάζεται με τις αρμόδιες υπηρεσίες για την οργάνωση και παρουσίαση του ετήσιου προϋπολογισμού των χρηματοδοτικών εργαλείων και της παρουσίας της Ελλάδας σε διεθνείς εκθέσεις και εκδηλώσεις και εισηγείται προτάσεις για νέα χρηματοδοτικά εργαλεία, (δ) υποστηρίζει και συνεπικουρεί την πραγματοποίηση διεθνών γυρισμάτων στη χώρα μέσω της συνεργασίας με αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες, επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα και άλλους φορείς και τη διευκόλυνση των οπτικοακουστικών και κινηματογραφικών παραγωγών, (ε) συντονίζει την προώθηση στις διεθνείς αγορές και εκδηλώσεις, (στ) σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, μεριμνά για την ψηφιακή προώθηση της Ελλάδας ως χώρου κατάλληλου για γυρίσματα, (ζ) συνεργάζεται με φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης για να διευκολύνει την πραγματοποίηση ξένων κινηματογραφικών και οπτικοακουστικών παραγωγών, (η) σχεδιάζει διαφημιστικές καμπάνιες και καμπάνιες προώθησης και οργανώνει ενημερώσεις στα μέσα μαζικής ενημέρωσης σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Εταιρείας.

Άρθρο 20
Αποδοχές προσωπικού
1. Το μισθολογικό καθεστώς του πάσης φύσεως προσωπικού ρυθμίζεται από τα άρθρα 7 έως 35 του ν. 4354/2015 (Α’ 176). Οι μη μισθολογικές παροχές διέπονται από το άρθρο 43 του ν. 4484/2017 (Α’ 110).
2. Οι αποδοχές των προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων καθορίζονται σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 23 του ν. 4972/2022 (Α’ 181) και δεν δύνανται να υπερβαίνουν τις αποδοχές της κατηγορίας Ειδικών Θέσεων 1ου βαθμού όπως αυτές ορίζονται σύμφωνα με το Κεφάλαιο Β’ του ν. 4354/2015.

Άρθρο 21
Κανονισμός Λειτουργίας
Με τον κανονισμό λειτουργίας της Εταιρείας καθορίζονται η εσωτερική διάρθρωση, η κατανομή των θέσεων του προσωπικού κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα, η διαδικασία πρόσληψης και τα προσόντα κατά κλάδο και ειδικότητα, η διαδικασία τοποθέτησης προϊσταμένων, ο τρόπος οργάνωσης και λειτουργίας του φορέα, η έδρα κάθε οργανικής μονάδας, η υπηρεσιακή κατάσταση του προσωπικού, τα πειθαρχικά όργανα και οι σχετικές εξουσίες, τα πειθαρχικά παραπτώματα, οι ποινές, οι λόγοι και η διαδικασία πρόωρης λήξης της θητείας των προϊσταμένων οργανικών μονάδων κάθε επιπέδου, ο τρόπος οικονομικής διαχείρισης και γενικά ρυθμίζεται κάθε θέμα που αφορά στην οργάνωση και λειτουργία της Εταιρείας.