• Σχόλιο του χρήστη 'Πάρης Καραγιωργος' | 10 Μαρτίου 2017, 13:33

    Αγαπητέ κύριε Ραμάκη, Σχετικά με την ανάρτησή σας από 9 Μαρτίου 2017, 14:35 | Ραμακης Κωνσταντινος Θα απαντήσω εντός (παρενθέσεων) "Σχετικά με την «12ωρη εργασία στα γυρίσματα», ......" (ο κ Καραγιώργος γνωρίζει πολύ καλά τις θέσεις της PACT εκ των διαβουλεύσεων της με τους Διευθυντές Παραγωγής και με την ΕΤΕΚΤ, όσο και από την πραγματικότητα του χώρου και των όρων εργασίας ".......... τελικά διαστρεβλώνει."(ο κ Καραγιώργος περιέγραψε αυτό που ξέρει, ότι συμβαίνει.) Σαφώς αναφέρεται στην ανάρτηση της PACT ότι υπάρχουν παραγωγές που θα έχουν λιγότερες ώρες εργασίας στο γύρισμα. Το 12ωρο δεν είναι υποχρεωτικό ούτε μονόδρομος και είναι πρόταση για τη μέγιστη διάρκεια. (Σωστά κ Ραμάκη, το γύρισμα λογίζεται από την άφιξη των εργαζομένων στον χώρο εργασίας του, σύμφωνα με τις ώρες που τους δίνονται από το Όρντινο. Δεν μιλάμε λοιπόν για τις 12 camera rol hours, αλλά για το σύνολο των ωρών εργασίας στον χώρο!) Με δεδομένο όμως ότι η πλειοψηφία όμως των Βασικών Συνεργατών ..................................στην Παραγωγή Αυτοτελών Οπτικοακουστικών Έργων λόγω της φύσης της εργασίας τους παρέχουν υπηρεσίες Ανεξάρτητης Παροχής Έργου........... (δεν ισχύει το παραπάνω δήθεν δεδομένο, έτσι όπως θέλετε να το παρουσιάσετε) ............. αλλά είναι υποχρεωμένοι να συνάπτουν συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας, τόσο οι εργαζόμενοι όσο και οι εταιρίες παράγωγης να είναι νομικά εκτεθειμένοι, γεγονός που λειτουργεί σαν αντικίνητρο προσέλκυσης διεθνών παραγωγών. (για να μην είναι νομικά εκτεθειμένες οι εταιρείες και για να υπάρξει ανταγωνιστικό νομικό πλαίσιο στα διεθνή πρότυπα, είχε αποτανθεί η ΕΤΕΚΤ-ΟΤ στο υπουργείο να θεσμοθετήσει και νομιμοποιήσει την δυνατότητα 2 επί πλέον υπερωριών από τις 2 που επιτρέπονται, με τις προσαυξήσεις τους στην βάση της 8ωρης αμοιβής εργασίας της ισχύουσας Σ.Σ.Ε. μεταξύ ΣΑΠΟΕ και ΕΤΕΚΤ-ΟΤ. Η απάντηση του Υπουργείου Εργασίας ήταν η εξής συνοπτικά: “ότι ισχύει στην κείμενη νομοθεσία” το οποίον η ΕΤΕΚΤ-ΟΤ κοινοποίησε σε όλα τα γραφεία και φορείς. Παραθετω το link: http://etekt.gr/%ce%b4%ce%b5%ce%bb%cf%84%ce%af%ce%bf-%cf%84%cf%8d%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%b5-%cf%84-%ce%b5-%ce%ba-%cf%84-%ce%bf-%cf%84/) Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία όσοι εργαζόμενοι προσλαμβάνονται με συμβάσεις παροχής εξαρτημένης εργασίας, πρέπει: • να καθορίζεται σαφώς το ωράριο του προσωπικού κατά την πρόσληψη • να απαγορεύονται οι υπέρ-εργασία/υπερωρίες άνω των 3 ωρών ημερησίως. (η τρίτη ώρα είναι παράνομη λέει ο νόμος και μεν την αναγράφει, δε ισχύουν οι σχετικές κυρώσεις, -αν- βρεθεί ως τέτοια. Οι κυρώσεις βαρύνουν τον εργοδότη) • να ακολουθούνται όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες πρόσληψης (αναγγελία στο ΙΚΑ, αναγγελία στον ΟΑΕΔ, ΑΠΔ, καταβολή δώρων Χριστουγέννων & Πάσχα, καταβολή επιδόματος αδείας, κλπ). Όλα τα παραπάνω είναι ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΔΥΝΑΤΟΝ να ισχυσουν στις βασικές ειδικότητες, όπως Director of Photography, Art Director, Costume Designer, Stylist, Location Manager, Assistant Director, Casting Director, Scouters, Gaffer, Driver, Κλπ (το ότι χρησιμοποιείται η Αγγλική ορολογία στις ειδικότητες, δεν σημαίνει ότι δεν ισχύει η κείμενη Ελληνική νομοθεσία- σχετικά με τις ειδικότητες και τον χώρο της παραγωγής οπτικοακουστικών) Πιθανόν ο κ. Καραγιωργος να έχει στο μυαλό του μόνο τα γυρίσματα,...............γίνεται σε συγκεκριμένο ωράριο και χώρο. (τα παραπάνω τα αντιλαμβάνομαι , ως νεολογισμό στην ιστορία της διαδικασίας της παραγωγής ταινιών (οπτικοακουστικών έργων)- ότι γίνονται meeting εκτός γραφείου και η κομμώτρια με την ηθοποιό... Στις σοβαρές δουλειές που θα πρέπει να επιδοτηθούν(έχω δουλέψει σε πολλές), όλα όσα γίνονται στην προετοιμασία των γυρισμάτων, γίνονται και αυτά με προγραμματισμό και κυρίως στα γραφεία της εταιρείας, ή σε γραφεία ή χώρους που θα εξυπηρετήσουν την προετοιμασία. Όλα τα μήτινγκ(συγκεντρώσεις) γίνονται σε δεδομένους χώρους για το προσωπικό της ταινίας, και το προσωπικό που μετέχει, πληρώνεται για την προετοιμασία του γυρίσματος. Ακόμα και η κομμώτρια που έχει προετοιμασία είναι γνωστό πότε θα της ΥΠΟΔΕΙΞΕΙ ο Βοηθός Σκηνοθέτης να κάνει πρόβα στα χτενίσματα που απαιτούνται και στο μακιγιάζ πριν ξεκινήσει η ταινία- η δε παραγωγή φροντίζει να έχει και καθρέφτη μακιγιάζ στον όποιο χώρο εργασίας τους ΚΑΘΟΡΙΣΕΙ ότι θα γίνει η πρόβα, διότι θα είναι και ο Διευθυντής Φωτογραφίας και ο Σκηνοθέτης και όσοι άλλοι θα έχουν εργασία.) (στα μικρά έργα, μπορεί να συναντιούνται υπό άλλο καθεστώς σε καφενεία, αλλά αυτό δεν αφορά αυτό το νομοσχέδιο, δηλαδή πως θα ενισχυθούν εκείνοι που δεν έχουν γνώση των ορθών διαδικασιών παραγωγής/ πολλά άλλωστε μέλη της PACT έχουν και πιστοποίηση ISO, άρα ξέρουν όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για την καλύτερη οργάνωση της παραγωγής των έργων τους) Και γι’ αυτό χρόνιο ζητούμενο από την PACT είναι .......................είτε σαν Εξαρτημένης εργασίας. (.............το ζητούμενο φαίνεται ότι θέλετε να μην υπάρχουν νομικές ευθύνες που απορρέουν από την κείμενη νομοθεσία στην εξαρτημένη εργασία, στην οποία εμπίπτουν όλες οι ειδικότητες του κινηματογράφου και της τηλεόρασης. Αυτή η ανησυχία είναι κατανοητή, γιαυτό και κάναμε μια διεξοδική πρόταση προς το Υπουργείο, που δεν έτυχε δυστυχώς της στήριξής σας όταν έπρεπε. Χρειάζονται βελτιώσεις στα θεσμικά ώστε να γίνονται όλα σωστά και σύννομα, αλλά κυρίως χρειάζεται οργάνωση και προγραμματισμό. Αλλά κ Ραμάκη αυτά τα θέματα είναι το αντικείμενο ενός νομοσχεδίου για τα εργασιακά και κακώς αναζητούνται λύσεις εργασιακών σε ένα επενδυτικό πρωτίστως νομοσχέδιο. Το σωματείο των τεχνικών ΕΤΕΚΤ-ΟΤ (Οπτικοακουστικόυ Τομέα), με μία λιτή και περιεκτική διατύπωση, έκανε τις επισημάνσεις του (μετά από ΔΣ) – χωρίς να θέλει να εκτρέψει την συζήτηση από το θεσμικό πλαίσιο για την ενίσχυση των ιδιωτικών επενδύσεων, στα εργασιακά με τα οποία ασχολούμαστε τώρα.) Αν δεν με είχατε αναφέρει προσωπικά δεν θα είχα απασχολήσει την παρούσα διαβούλευση με αυτά. Τις σχετικές με το νομοσχέδιο (νόμο-πλαίσιο) προτάσεις μου τις έχω καταθέσει σε άλλες αναρτήσεις. Ευχαριστώ για την υπομονή των υπολοίπων συμμετεχόντων. Με εκτίμηση Πάρης Καραγιώργος Διευθυντής Παραγωγής Μέλος του Δ.Σ. της Ε.ΤΕ.Κ.Τ.-Ο.Τ.