• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Νταντής' | 29 Οκτωβρίου 2018, 09:30

    ΑΠΌΠΕΙΡΑ ΔΙΩΞΗΣ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΣΜΟΥ δια της διαβουλεύσεως ΣΤΗΝ ΕΛΛΆΔΑ Αγαπητοί κύριοι, αρχικά δηλώνω ότι συμφωνώ και υποστηρίζω τα σχόλια της ΕΕΡ (σημ. 7) καθώς και των άλλων αμιγώς ραδιοερασιτεχνικών σωματείων. Παρακάτω θα αποδείξω τον τίτλο του σχολίου μου, τίτλος με αφετηρία το προτεινόμενο νομοσχέδιο με το οποίο επιχειρείται η δίωξη του ραδιοερασιτεχνισμού στην χώρα μας. Κάτι αντίστοιχο δεν συμβαίνει σε ολόκληρο τον πολιτισμένο δημοκρατικό κόσμο, αντίθετα οι άλλες χώρες προκειμένου να εξυπηρετείται η κοινωνία από την εθελοντική προσφορά των ραδιοερασιτεχνών στην πολιτική προστασία, αγκαλιάζουν, οργανώνουν και βοηθούν τα ραδιοερασιτεχνικά σωματεία. Ο ραδιοερασιτεχνισμός σήμερα είναι απαγορευμένος μόνο στη Β. Κορέα... Αλγεινή εντύπωση προκαλεί το γεγονός που οι συντάκτες του νόμου απέφυγαν τελείως αντιδημοκρατικά να έρθουν σε επαφή με τα συνδικαλιστικά σωματεία (ήτοι σωματεία ραδιοερασιτεχνών). Τα αγνόησαν παντελώς όπως αγνόησαν και άλλα πράγματα. Θα πει κάποιος: εδώ φαίνεται να μην συμβουλεύθηκαν και την Υπηρεσία Φάσματος του Υπουργείου σας... Άξιον απορίας: Η πρόταση δεν φέρει τα στοιχεία του επικεφαλής και των μελών της συντακτικής ομάδας (σημ. 1). Γιατί άραγε; Η τοποθέτηση μου που ακολουθεί αφορά τον υπό διαβούλευση νόμο μόνο ως προς τον ραδιοερασιτεχνισμό. Α) Αλλά ας αρχίσουμε από της νομικές αντιθέσεις και παραλείψεις των προτάσεων: 1. Οι συντάκτες φαίνεται να αγνοούν το Π.Δ. 98/2017 (σημ.2) που προσαρμόζει την Ελληνική νομοθεσία στην οδηγία 2014/53/ΕΕ της ΕΕ με την οποία ρητά ο εξοπλισμός των ραδιοερασιτεχνών (κεραίες κλπ.) εξαιρείτε από την παρούσα νομοθεσία! Αυτό περιγράφεται ρητά και καθαρά στο παράρτημα του Π.Δ.: “ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ I (ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ Ι της Οδηγίας 2014/53/ΕΕ) ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΟΔΗΓΙΑ 1. Ραδιοεξοπλισμός που χρησιμοποιείται από ραδιοερασιτέχνες κατά την έννοια του άρθρου 1 ορισμός 56 του κανονισμού ραδιοεπικοινωνιών της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών (ITU), εκτός αν ο εξοπλισμός είναι διαθέσιμος στην αγορά. Τα παρακάτω στοιχεία δεν θεωρείται ότι καθίστανται διαθέσιμα στην αγορά: α) έτοιμα συστήματα (kits) ραδιοεξοπλισμού προς συναρμολόγηση και χρήση από ραδιοερασιτέχνες. β) ραδιοεξοπλισμός ο οποίος τροποποιείται και χρησιμοποιείται από ραδιοερασιτέχνες. γ) εξοπλισμός που κατασκευάζεται από μεμονωμένους ραδιοερασιτέχνες για πειραματικούς και επιστημονικούς σκοπούς στο πλαίσιο ραδιοερασιτεχνικής υπηρεσίας.” Προσοχή, οι αντιθέσεις με την Ευρωπαική νομοθεσία μπορούν να επιφέρουν από νέα αλλαγή του νόμου έως ρεζίλεμα στο εξωτερικό. Γεγονός που θα εκθέσει την χώρα, την κυβέρνηση και τους πολίτες. 2. Οι συντάκτες ενώ με το άρθρο 21 (σημ. 3) καταργούν το άρθρο 1 του Ν. 2801 (το οποίο στο μεγάλο του μέρος αντιγράφουν στην πρόταση τους), παραλείπουν από την παράγραφο 2 του ιδίου άρθρου στην περίπτωση Α/β το τμήμα που ρητά εξαιρεί τους ραδιοερασιτέχνες. Σημαντικό και αρνητικό: Τα καίρια άρθρα της πρότασης δεν συνοδεύονται από αιτιολογική έκθεση που να εξηγεί πως σχηματίσθηκαν οι προτάσεις, ποιο το σκεπτικό τους, σε τι αποσκοπούν, σε ποια νομικά στοιχεία βασίζονται κλπ. Μήπως τελικά πρόκειται για copy paste από άλλους νόμους με προσθήκη προσωπικών απόψεων; Μέχρι τώρα λοιπόν επισήμανα μία εναντίωση - αντίθεση σε νόμο και σε οδηγία της ΕΕ και μία πονηρή(;) παράλειψη... Αλλά ακολουθούν και άλλα φαιδρά. Β) Εκτός από τις νομικές αντιθέσεις και παραλείψεις, οι συντάκτες κάνουν και άλλα μεγάλα λάθη όπως αυτά της αδικίας, της λογικής και της εμπάθειας. Με το άρθρο 10 (σημ. 4) επιχειρούν να υποχρεώσουν τον ραδιοερασιτέχνη (ενώ ΟΧΙ τις άλλες κατηγορίες ιδιοκτητών κεραιών) για κάθε κεραία να έχει τη σύμφωνη γνώμη του 100% των ιδιοκτητών της πολυκατοικίας του! Και μάλιστα και αναδρομικά! Για κεραίες που έχουν τοποθετηθεί ΝΌΜΙΜΑ μέχρι σήμερα. Χωρίς καν να αναρωτηθούν τι θα γίνει αν στο παρελθόν υπάρχει δικαστική απόφαση που δικαιώνει ραδιοερασιτέχνη και τώρα ο νόμος ορίζει... αναδρομική ισχύ; Σε ποιο ευνομούμενο κράτος ψηφίζονται νόμοι με αναδρομική ισχύ; Ούτε στις δικτατορίες δεν συμβαίνουν παρόμοια... Πως θα βρίσκει ο ραδιοερασιτέχνης και τον τελευταίο ιδιοκτήτη ενός ακατοίκητου διαμερίσματος ή διαμερίσματος που οι κληρονόμοι βρίσκονται στα δικαστήρια; Αυτό παρέλειψαν να μας το περιγράψουν. Τι θα συμβαίνει εάν κάποιοι ιδιοκτήτες βρίσκονται μόνιμα στο εξωτερικό και ενοικιάζουν τα διαμερίσματα τους μέσω πχ airbnb; Ούτε αυτό φαίνεται να τους απασχόλησε... Ταυτόχρονα είναι γνωστό στους συντάκτες, ότι στα ημεδαπά χρονικά ποτέ δεν έχει επιτευχθεί 100% συμφωνία ιδιοκτητών πολυκατοικιών και ούτε θα υπάρξει! Σύμφωνα λοιπόν με τις προτάσεις τους και επειδή ο κάθε ραδιοερασιτέχνης αλλάζει περίπου 4-5 φορές το χρόνο τις κεραίες του και υπολογίζοντας ότι αυτές είναι δύο. Οι περίπου 10000 ραδιοερασιτέχνες της χώρας, ετησίως θα σας ζητούν τη χορήγηση 100.000 πιστοποιητικών. Αν οι συντάκτες με αυτό τον τρόπο θέλουν να αυξήσουν τα έσοδα του Υπουργείου τους συνιστώ να απευθυνθούν στον κ. Σώρρα για κάποια χορηγία. Ειδικά η διάταξη αυτή με τις πολυκατοικίες που αφορά επιλεκτικά ΜΟΝΟ την κοινότητα των ραδιοερασιτεχνών, χρειάζεται να ελεγχθεί νομικά εάν πρόκειται για ρατσιστική επίθεση σε πληθυσμιακή μερίδα πολιτών. Από τις δύο περιπτώσεις Α & Β που παρουσίασα και κυρίως από τη δεύτερη, προκύπτει ότι βρίσκεται στα σκαριά, μία πρωτόγνωρη και εμπαθής δίωξη κατά των ραδιοερασιτεχνών χωρίς κανένα λόγο. Ενορχηστρώνεται δε από ανθρώπους που όπως προκύπτει αγνοούν: - Την Διεθνή πρακτική γύρω από το θέμα ραδιοερασιτεχνισμός. - Την ουσία του ραδιοερασιτεχνισμού και έννοιες όπως η εθελοντική προσφορά των ραδιοερασιτεχνών στο κοινωνικό σύνολο. - Της σχετικές νομοθεσίες. - Το ότι οι κεραίες ραδιοερασιτεχνών στην πολύ μεγάλη πλειοψηφία τους είναι απλές συρμάτινες κατασκευές (πχ από ηλεκτρικό καλώδιο διαμέτρου 1-2 χιλιοστών) και δεν προκαλούν ούτε καν οπτική όχληση. - Την Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών – I.T.U. (σημ. 5) στην οποία είναι μέλος η χώρα μας και εκπροσωπείτε δια του Υπουργείου σας! Καθώς και τις συμβάσεις και υποχρεώσεις μας που απορρέουν από αυτή τη σχέση. Φυσικά τα ραδιοερασιτεχνικά σωματεία μπορούν να προσφύγουν δια της I.A.R.U. στην I.T.U. κατά των αδικιών που μας προ ετοιμάζονται. - Τα δικαιώματα των πολιτών της Ε.Ε. Τα ραδιοερασιτεχνικά σωματεία αλλά και οι μεμονωμένοι Έλληνες πολίτες ραδιοερασιτέχνες ή μη που θίγονται από τον νόμο, καλούνται να προετοιμάζονται για μαζικές προσφυγές στα αρμόδια ημεδαπά όργανα ή στην Ε.Ε., κατά των κατάφορων αδικιών που μαγειρεύονται με την παρούσα διαβούλευση. Υπάρχουν και άλλες αδικίες εις βάρος μας που δεν είναι της παρούσας στιγμής (πλήρης απόδοση του φάσματος των 160Μ, απόδοση των 60Μ κ.α.), μην το ξεχνάμε. Οι αδικίες εις βάρος των ραδιοερασιτεχνών έρχονται από παλιά. Σήμερα το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, ενώ πρωτοστατεί στα θέματα τεχνολογίας και έχει στο ενεργητικό του έργα όπως η ίδρυση του Ελληνικού Διαστημικού Οργανισμού, έρχονται κάποιοι και με τις εισηγήσεις τους προσπαθούν να μας πάνε πολλά χρόνια πίσω, τουλάχιστον στο θέμα του ραδιοερασιτεχνισμού. Αυτό νομίζω είναι κάτι που θα πρέπει να απασχολήσει προσωπικά και τον κ. Υπουργό, διότι χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος δεν πρέπει να δημιουργούνται αρνητικές εντυπώσεις στους 10.000 περίπου ραδιοερασιτέχνες και τις οικογένειες τους. Προκειμένου να λήξη η απόπειρα ΔΙΩΞΗΣ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Προτείνω οι ραδιοερασιτέχνες να εξαιρεθούν ρητά από την υπό διαβούλευση νομοθεσία. Όπως ισχύει και με τον Ν. 2801. Με εκτίμηση Π. Νταντής SV1GRN Ειδικευμένος εθελοντής ραδιοερασιτέχνης ενταγμένος στην Περιφέρεια Αν. Αττικής Ιστοσελίδα: http://sv1grn.blogspot.com/ Σημειώσεις 1. Στη χώρα που γέννησε τη Δημοκρατία εδώ και 3000 περίπου χρόνια πριν, σήμερα οι σύμβουλοι νομοθετικών προτάσεων δεν είναι φανεροί! Είναι δημοκρατικό μας δικαίωμα να ανακοινωθούν τα ονόματα, οι τίτλοι σπουδών κλπ. των συμβούλων. Μπορεί αυτές οι παραλήψεις να έχουν τη ρίζα τους στο παρελθόν, αλλά είναι καιρός η παρούσα κυβέρνηση να το διευθετήσει. 2. Π.Δ. 98/2017 (ΦΕΚ Α’ 139/2017): https://www.eett.gr/opencms/export/sites/default/admin/downloads/telec/elliniki_nomothesia/proedrika_diatagmata/FEK_2017_139A.pdf 3. Διαβούλευση: Άρθρο 21 Καταργούμενες διατάξεις: Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται το άρθρο 24Α του ν. 2075/1992, το άρθρο 1 του ν. 2801/2000 (Α΄ 46), το άρθρο 30 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82), τα άρθρα 22 και 31 του ν. 4053/2012 (Α΄44), όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν, καθώς και κάθε άλλη ειδική ή γενική διάταξη που αντιβαίνει στις διατάξεις του παρόντος. 4. Διαβούλευση: Άρθρο 10 - απόσπασμα: β. ...(συμπεριλαμβανομένων και των υφιστάμενων κατά την δημοσίευση του παρόντος νόμου κατασκευών) απαιτείται και έγγραφη δήλωση συναίνεσης των συνιδιοκτητών του ακινήτου... 5. Διεθνής Ένωση Τηλεπικοινωνιών (ITU). https://www.itu.int/en/Pages/default.aspx 6. I.A.R.U. - International Amateur Radio Union http://www.iaru.org/about.html Διεθνής οργάνωση – συμμετέχει στην ITU (σημ. 5) στην οποία συμμετέχει και η χώρα μας. 7. Ένωση Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών ΕΕΡ http://www.raag.org/intro.asp Είναι μέλος της IARU ( σημ. 6)