- Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης - http://www.opengov.gr/digitalandbrief -

Άρθρο 22 Σύσταση επιτροπής εμπειρογνωμόνων στο ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο»

1. Συστήνεται στο ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» πενταμελής επιτροπή εμπειρογνωμόνων με αντικείμενο την επίλυση σύνθετων νομικών ζητημάτων κτηματολογικού δικαίου και την παρακολούθηση της ομαλής λειτουργίας των κτηματολογικών γραφείων του Φορέα. Τα μέλη της επιτροπής, με τους νόμιμους αναπληρωτές τους, επιλέγονται ύστερα από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που εκδίδεται από τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης και αναρτάται στο Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ και στις ιστοσελίδες του Φορέα, του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.). Η επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η θητεία των μελών είναι τριετής με δυνατότητα άπαξ ανανέωσης.
2. Στην επιτροπή δύνανται να συμμετέχουν:
α) δικηγόροι παρ’ Αρείω Πάγω με δεκαετή, τουλάχιστον, αποδεδειγμένη εμπειρία σε ζητήματα κτηματολογικού δικαίου. Η συμμετοχή των ανωτέρω στην επιτροπή δεν είναι ασυμβίβαστη με την άσκηση του δικηγορικού λειτουργήματος.
β) Συμβολαιογράφοι με δεκαετή, τουλάχιστον, αποδεδειγμένη εμπειρία σε ζητήματα κτηματολογικού δικαίου. Κατά τη διάρκεια της θητείας των ανωτέρω αναστέλλεται η άσκηση του συμβολαιογραφικού λειτουργήματος.
γ) Πτυχιούχοι Νομικής με δεκαετή, τουλάχιστον, προϋπηρεσία σε θέση υποθηκοφύλακα.
δ) Διπλωματούχοι Πολιτικοί Μηχανικοί ή Αγρονόμοι Τοπογράφοι με δεκαετή, τουλάχιστον, αποδεδειγμένη επαγγελματική εμπειρία.
3. Η επιτροπή έχει, ιδίως, τις εξής αρμοδιότητες:
α) την υποβολή εισηγήσεων στη νομική διεύθυνση της κεντρικής υπηρεσίας του Φορέα, αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν ερωτήματος αυτής, επί σύνθετων νομικών ζητημάτων που αφορούν σε μεγάλο αριθμό ακινήτων,
β) την πρόταση στο Δ.Σ. του Φορέα, αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν ερωτήματος, μέτρων για τη βελτίωση του τρόπου λειτουργίας και οργάνωσης των κτηματολογικών γραφείων,
γ) την αξιολόγηση, αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν σχετικής εντολής από το Δ.Σ. του Φορέα, των παρεχόμενων από τα κτηματολογικά γραφεία υπηρεσιών και την εισήγηση για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων,
δ) την κατά την κρίση της επιλογή εκκρεμών αιτήσεων των κατά τόπους αρμόδιων κτηματολογικών γραφείων και την άσκηση ελέγχου νομιμότητας επ’ αυτών σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 2664/1998 (Α’ 275),
ε) την έκδοση αποφάσεων επί των αιτήσεων που έχουν επιλεγεί σύμφωνα με την περ. δ’ ή της έχουν ανατεθεί με εντολή της νομικής διεύθυνσης της κεντρικής υπηρεσίας του Φορέα, για την καταχώριση πράξεων σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 14 έως 16 του ν. 2664/1998 ή για τη διόρθωση ανακριβών πρώτων κτηματολογικών εγγραφών σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 6 και τα άρθρα 18 έως 20 του ιδίου νόμου.
4. Τα μέλη της επιτροπής παραδίδουν στο Δ.Σ. του Φορέα, σε εξαμηνιαία βάση, έκθεση πεπραγμένων. Το Δ.Σ. αξιολογεί τα μέλη της επιτροπής με βάση την παραπάνω έκθεση και, εάν η απόδοσή τους δεν κριθεί ικανοποιητική, μπορεί να προβαίνει σε συστάσεις ή να εισηγείται στον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης τη λύση της σχέσης του Φορέα με το μέλος.
5. Κατά των αποφάσεων της περ. ε’ της παρ. 3 δύνανται να προβληθούν αντιρρήσεις ενώπιον του κτηματολογικού δικαστή σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 16 του ν. 2664/1998.