- Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης - http://www.opengov.gr/digitalandbrief -

Άρθρο 11 Εξουσίες του Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών και των αρμόδιων αρχών

 

1. Όταν απαιτείται για την εκτέλεση των καθηκόντων του Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων διαθέτει, αναφορικά με τη συμπεριφορά των παρόχων ενδιάμεσων υπηρεσιών και την επιβολή των άρθρων της Πράξης που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές της, τις εξουσίες των παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 51 της Πράξης. Στο πλαίσιο αυτό:
α) O Συντονιστής Ψηφιακών Υπηρεσιών δύναται να ζητεί, με ειδικό και αιτιολογημένο αίτημά του, πληροφορίες από τους παρόχους ενδιάμεσων υπηρεσιών, καθώς και από κάθε άλλο πρόσωπο, το οποίο ενεργεί για σκοπούς που αφορούν στις εμπορικές, επιχειρηματικές ή επαγγελματικές δραστηριότητες αυτών και το οποίο μπορεί εύλογα να γνωρίζει σχετικά με την εικαζόμενη παράβαση, συμπεριλαμβανομένων των οργανισμών που διενεργούν τους ελέγχους που αναφέρονται στο άρθρο 37 και στην παρ. 2 του άρθρου 75 της Πράξης. Τα πρόσωπα αυτά παρέχουν τις πληροφορίες χωρίς καθυστέρηση και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και τον βαθμό λεπτομέρειας που ορίζει ο Συντονιστής Ψηφιακών Υπηρεσιών. Αν δεν ορίζεται προθεσμία, οι πληροφορίες παρέχονται στον Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών από την υποβολή του αιτήματος.
β) Το προσωπικό του Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών ενεργεί, αναφορικά με τους παρόχους ενδιάμεσων υπηρεσιών, καθώς και με κάθε άλλο πρόσωπο, το οποίο ενεργεί για σκοπούς που αφορούν τις εμπορικές, επιχειρηματικές ή επαγγελματικές δραστηριότητες αυτών, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 4070/2012 (Α’ 82), περί διεξαγωγής ερευνών και συλλογής στοιχείων.
γ) O Συντονιστής Ψηφιακών Υπηρεσιών, εφόσον διαπιστώσει ότι ένας πάροχος ενδιάμεσων υπηρεσιών δεν συμμορφώνεται με ένα ή περισσότερα από τα άρθρα της Πράξης, του κοινοποιεί την εν λόγω διαπίστωση και τον καλεί εντός ορισμένης προθεσμίας να εκθέσει τις απόψεις του και να συμμορφωθεί με την Πράξη.
δ) Με ειδικά αιτιολογημένη απόφασή του, και ύστερα από προηγούμενη ακρόαση του παρόχου ενδιάμεσων υπηρεσιών, η οποία διενεργείται σύμφωνα με τον Κανονισμό Ακροάσεων της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, ο Συντονιστής Ψηφιακών Υπηρεσιών δύναται να λαμβάνει τα κατά περίπτωση αποτελεσματικά, αναλογικά και αποτρεπτικά μέτρα για την εξασφάλιση της συμμόρφωσης του παρόχου ενδιάμεσων υπηρεσιών με την Πράξη, σύμφωνα με τις περ. α), β) και ε) της παρ. 2 και τις περ. α) και β) της παρ. 3 του άρθρου 51 της Πράξης, και να επιβάλει πρόστιμο ή περιοδική χρηματική κύρωση, σύμφωνα με τις περ. γ) και δ) της παρ. 2 του άρθρου 51 της Πράξης και το άρθρο 17 του παρόντος.
ε) Σε περίπτωση που κάποιο από τα πρόσωπα που αναφέρονται στις περ. α) και β) της παρούσας, πέραν του παρόχου ενδιάμεσων υπηρεσιών, δεν συμμορφώνεται με αίτημα παροχής πληροφοριών ή εντολή ελέγχου, ο Συντονιστής Ψηφιακών Υπηρεσιών δύναται να του επιβάλει πρόστιμο ή περιοδική χρηματική κύρωση, σύμφωνα με το άρθρο 16 του παρόντος, ύστερα από προηγούμενη ακρόασή του, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του τελευταίου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 51 της Πράξης.
στ) Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και όταν έχει αποχρώσες ενδείξεις ότι η παράβαση της Πράξης συνιστά άμεση και σοβαρή απειλή για τη δημόσια ασφάλεια, τη δημόσια τάξη ή τη δημόσια υγεία ή κίνδυνο ότι θα προξενήσει σοβαρή βλάβη σε αποδέκτες ενδιάμεσων υπηρεσιών ή σε άλλους παρόχους, ο Συντονιστής Ψηφιακών Υπηρεσιών δύναται να λαμβάνει έκτακτα προσωρινά μέτρα προς αντιμετώπιση της κατάστασης, πριν από τη λήψη οριστικής απόφασης. Για τη λήψη προσωρινών μέτρων εφαρμόζεται αναλόγως η παρ. 6 του άρθρου 138 του ν. 4727/2020 (Α’ 184), σχετικά με τη λήψη έκτακτων προσωρινών μέτρων από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
2. Όταν απαιτείται για την εκτέλεση των καθηκόντων τους βάσει της Πράξης, οι αρμόδιες αρχές του άρθρου 5 του παρόντος διαθέτουν, αναφορικά με τη συμπεριφορά των παρόχων ενδιάμεσων υπηρεσιών και την επιβολή των διατάξεων που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές τους, τις εξουσίες των παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 51 της Πράξης.
3. Για την άσκηση των καθηκόντων του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης ως αρμόδιας αρχής σύμφωνα με την Πράξη και το άρθρο 5 του παρόντος, εφαρμόζονται αναλόγως ο ν. 2863/2000 (Α’ 262) και ο ν. 4779/2021 (Α’ 27), καθώς και οι διατάξεις της Πράξης.
4. Για την άσκηση των καθηκόντων της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ως αρμόδιας αρχής σύμφωνα με την Πράξη και το άρθρο 5 του παρόντος, εφαρμόζονται αναλόγως οι παρ. 1 και 2 του άρθρου 15 του ν. 4624/2019 (Α’ 137), σχετικά με τις εξουσίες έρευνας της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
5. O Συντονιστής Ψηφιακών Υπηρεσιών αποτελεί το κεντρικό σημείο υποβολής καταγγελιών κατά παρόχων ενδιάμεσων υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 53 της Πράξης. Η προτεραιότητα εξέτασης των καταγγελιών εκτιμάται από τον Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών με κριτήριο τη σπουδαιότητα και τον αντίκτυπο της ισχυριζόμενης παράβασης. Καταγγελίες που είναι προδήλως αόριστες ή υποβάλλονται καταχρηστικώς ή ανωνύμως, ή που δεν αφορούν σε πιθανολογούμενη παράβαση της Πράξης δεν εξετάζονται από τον Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών και αρχειοθετούνται, με σχετική ενημέρωση του καταγγέλλοντος.