- Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης - http://www.opengov.gr/ggee -

Άρθρο 49 Τέλος επί των τιμολογίων διαφημιστικής δαπάνης

 

Το άρθρο 48 του ν. 3801/2009 (Α΄163) τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:
«Θεσπίζεται υπέρ της αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «Αστική Εταιρεία Δεοντολογίας της Επικοινωνίας» και τον διακριτικό τίτλο «Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας» (ΣΕΕ), η οποία έχει συσταθεί κατ` εξουσιοδότηση της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 2863/2000 (Α’ 262), ειδικό τέλος ποσοστού 0,02% επί των τιμολογίων διαφημιστικής δαπάνης κατά το μέρος που αυτή αφορά στην αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώριση, μέσω της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου, του κινηματογράφου, του διαδικτύου, των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης και των λοιπών ψηφιακών μέσων και εργαλείων, των εφημερίδων και περιοδικών, ή την ανάρτηση σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση, διαφημιστικών ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων. Το ανωτέρω ειδικό τέλος υπολογίζεται επί της καθαρής αξίας του κόστους για την αγορά χρόνου ή χώρου και βαρύνει τον διαφημιζόμενο. Το ποσό που αναλογεί στο ειδικό αυτό τέλος αναγράφεται υποχρεωτικά στο σχετικό τιμολόγιο που εκδίδει ο πάροχος των διαφημιστικών υπηρεσιών και υπηρεσιών επικοινωνίας, που μεσολαβεί μεταξύ του διαφημιστικού μέσου και του διαφημιζόμενου. Ο πάροχος διαφημιστικών υπηρεσιών και υπηρεσιών επικοινωνίας εισπράττει το ως άνω ποσό αμέσως από τον διαφημιζόμενο και το καταθέτει σε ειδικό λογαριασμό που τηρείται σε τραπεζικό ίδρυμα στο όνομα της αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εντός τριάντα (30) ημερών από το τέλος του ημερολογιακού μήνα εντός του οποίου εκδόθηκε το σχετικό τιμολόγιο. Στην περίπτωση που δεν μεσολαβεί πάροχος διαφημιστικής υπηρεσίας, το ποσό που αναλογεί στο ειδικό αυτό τέλος σημειώνεται υποχρεωτικά στο σχετικό τιμολόγιο από τον εκδότη του και κατατίθεται από τον διαφημιζόμενο στον ειδικό λογαριασμό της αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα κατά τον ίδιο τρόπο ως άνω.»