Άρθρο 21 (Άρθρο 17 της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13) Ευρωπαϊκά έργα ανεξάρτητων παραγωγών

 

1. Οι τηλεοπτικοί οργανισμοί υποχρεούνται να μεταδίδουν ευρωπαϊκά έργα παραγωγών που είναι ανεξάρτητοι από τηλεοπτικούς φορείς, σε ποσοστό τουλάχιστον 10% του συνολικού χρόνου των μεταδιδομένων από αυτούς τηλεοπτικών προγραμμάτων, υπολογιζόμενου σε ετήσια βάση. Στον υπολογισμό του συνολικού χρόνου μετάδοσης δεν περιλαμβάνεται ο χρόνος μετάδοσης που αφιερώνεται σε ειδήσεις, αθλητικές εκδηλώσεις, τηλεοπτικά παιχνίδια, τηλεοπτικές διαφημίσεις, τηλεπωλήσεις, καθώς και σε υπηρεσίες τηλεκειμενογραφίας.
2. Οι τηλεοπτικοί οργανισμοί οφείλουν τον Ιούνιο κάθε έτους να υποβάλλουν στο Ε.Σ.Ρ. στοιχεία σχετικά με την υλοποίηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από την παρ. 1 και αφορούν στο προηγούμενο έτος.

  • Παρ. 1. Το ποσοστό του 10 % προβολής προγράμματος παραγωγής ανεξάρτητων παραγωγών είναι μηδαμινό, αφού ουσιαστικά σήμερα κάθε μεγάλο κανάλι, μεταδίδοντας μία (1) ελληνική και μία (1) ξένη ευρωπαϊκή ταινία, δηλαδή πρόγραμμα αποθεματοποίησης, καλύπτει άνετα την υποχρέωση μετάδοσης του 10 %, ντριμπλάροντας την υποχρέωση προβολής ανεξάρτητων παραγωγών, και εννοούμε όχι μόνο τις ταινίες, αλλά και τα λοιπά οπτικοακουστικά προγράμματα, όπως σήριαλ, κτλ. δηλαδή δεν προάγει την καινούργια οπτικοακουστική παραγωγή.
    Προτείνουμε το συγκεκριμένο όριο να ανέλθει στο 50 %

  • 10 Δεκεμβρίου 2020, 16:07 | ΣΑΠΟΕ

    Ενώ η Ε.Ε. έχει ορίσει συγκεκριμένο ποσοστό μετάδοσης έργων ανεξάρτητων παραγωγών και δεν υποχρεώνει τα κράτη μέλη να το ακολουθήσουν, εδώ ο Νομοθέτης επιλέγει το μικρότερο δυνατόν ποσοστό…!
    Προτείνουμε:
    1. Οι τηλεοπτικοί οργανισμοί υποχρεούνται να μεταδίδουν ευρωπαϊκά έργα παραγωγών που είναι ανεξάρτητοι από τηλεοπτικούς φορείς, σε ποσοστό τουλάχιστον 30% του συνολικού χρόνου των μεταδιδόμενων από αυτούς τηλεοπτικών προγραμμάτων, υπολογιζόμενου σε ετήσια βάση.

  • ΕΝΩΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ PACT

    Λαμβανοντας υποψιν την σχετικη μελετη του Ευρωπαικου Συμβουλιου (IRIS Plus – 2019 The promotion of independent audiovisual production in Europe
    https://search.coe.int/observatory/Pages/result_details.aspx?ObjectId=0900001680947bc8) διαπιστωνουμε οτι η σχεση των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ τηλεοπτικων παραγωγων μυθοπλασιας εναντι των αντιστοιχων ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ παραγωγων φτανει το 74% -οσον αφορα τον αριθμο τιτλων και το 60% οσον αφορα τις ωρες μεταδιδομενου προγραμματος ετησιως. Ακομα αναλυοντας τα δεδομενα ανα χωρα γινεται προφανες οτι οπου κυριαρχουν οι ανεξαρτητες παραγωγες,υπαρχει υψηλοτερο ποιοτικο αποτελεσμα.

    Το αυτο διαπιστωνεται και στην σχετικη μελετη του BBC (http://downloads.bbc.co.uk/bbctrust/assets/files/pdf/our_work/content_supply/2015/pact_annex.pdf)οπου καταδυκνειεται παραλληλα οτι η μειωση των ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ παραγωγων, ανεβαζει την ποιοτητα του παραγομενου προγραμματος, ενισχυει την αναπτυξη του κλαδου, αλλα και βοηθα τον καλυτερο οικονομοτεχνικο προγραμματισμο του οργανισμου.

    Παραθετουμε ενα χαρακτηριστικο αποσπασμα της μελετης…

    «…BBC’s gradual withdrawal from non-news programming making in the UK, which has seen in-house share of output decline from 77 percent in 2000 to c.52 per cent in 2013, in an orderly manner would bring significant benefits of specialisation and strategic focus to three British success stories within the global TV sector, namely:

    > UK based and/or centred independent production companies (“indies”) could gain a wider portfolio of programming IP and formats to continue driving this very successful global business specialisation forward, while sourcing its material from a broader spread of regional clusters across the UK;

    > The BBC could focus on ensuring its programming delivers value for money and achieves its public purposes drawing from the widest source of creative organisations without the need to consider:
    (1) programming sourcing quotas,
    (2) increasingly compromising internal production guarantees or targets or
    (3) managing a £0.5 billion production business;»

    Ας μας επιτραπει μια μεταφορα και μια ερωτηση…

    Ενας τηλεοπτικος οργανισμος ο οποιος παραγει εσωτερικα το 90% των εργων μυθοπλασιας θα μπορουσε να συγκριθει με ενα «βιβλιοπωλειο» το οποιο διαθετει μυθιστορηματα τα οποια ειναι κατα 90% γραμμενα απο τους «υπαλληλους» του.

    Πιστευει κανεις οτι ενα τετοιο σχημα θα ηταν βιωσιμο;

    Τα εργα μυθοπλασιας απαιτουν μια παραγωγικη διαδικασια εντασεως ταλεντου πανω απο ολα και θα ειναι για το κοινο οφελος του τηλεοπτικου οργανισμου, του κλαδου της παραγωγης καθως και των θεατων, να απασχολουνται οι καλυτεροι τεχνικοι και καλλιτεχνικοι συντελεστες της χωρας μας.

    Με βαση τα παραπανω προτεινουμε την παρακατων τροποποιηση:

    Οι τηλεοπτικοί οργανισμοί υποχρεούνται να μεταδίδουν ευρωπαϊκά έργα παραγωγών που είναι ανεξάρτητοι από τηλεοπτικούς φορείς, σε ποσοστό τουλάχιστον (πενήντα) 50% του συνολικού χρόνου των μεταδιδομένων από αυτούς τηλεοπτικών προγραμμάτων, υπολογιζόμενου σε ετήσια βάση.