- Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης - http://www.opengov.gr/ggee -

Άρθρο 36 Διαδικασία ανάθεσης καταχώρισης διαφημιστικών και λοιπών μηνυμάτων του δημοσίου – Ρυθμίσεις για τον ηλεκτρονικό τύπο και την κρατική διαφήμιση – Τροποποίηση περ. 4 άρθρου 2, παρ. 1 και 2 άρθρου 7 π.δ. 261/1997

 

1. Στην περ. 4 του άρθρου 2 του π.δ. 261/1997 (Α΄ 186), προστίθεται νέο δεύτερο εδάφιο και η περ. 4 του άρθρου 2 διαμορφώνεται ως εξής:
4. «Ανάδοχοι μετάδοσης ή καταχώρισης διαφημιστικών και λοιπών μηνυμάτων του Δημοσίου»: τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, που ασκούν τις δραστηριότητες που αναφέρονται στο υπό στοιχείο ε΄ της παραγράφου 2 του παρόντος και κατέχουν νομίμως άδεια λειτουργίας ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2328/1995 ή εκδίδουν εφημερίδες ή περιοδικά, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 1746/1988. «Ανάδοχοι» σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο θεωρούνται και τα φυσικά και νομικά πρόσωπα που διατηρούν επιχειρήσεις ηλεκτρονικού τύπου, ήτοι ιστοσελίδες, ιστότοπους και ιστολόγια ενημερωτικού περιεχομένου που αναρτούν και δημοσιεύουν μέσω του διαδικτύου ειδήσεις, πληροφορίες, άρθρα, συνεντεύξεις, ή οπτικοακουστικό υλικό για πολιτικά, κοινωνικά, οικονομικά, αθλητικά και άλλα γεγονότα, με ή χωρίς αντάλλαγμα, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις για την εγγραφή τους στο Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) που συστήνεται στη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης και υπό τον όρο της εγγραφής τους σε αυτό εντός έτους από την έναρξη λειτουργίας του.
Τα πρόσωπα αυτά πρέπει να είναι προσηκόντως καταχωρημένα στο Μητρώο που τηρείται στο Τμήμα Ελέγχου Διαφάνειας του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης σύμφωνα με τους όρους του π.δ. 310/1996 (ΦΕΚΑ’ 114) και, εφόσον λειτουργούν με τη μορφή της ανώνυμης εταιρείας, έχουν ονομαστικές μετοχές σύμφωνα με τους όρους και τις εξαιρέσεις που προβλέπονται από τις παραπάνω οικείες διατάξεις».
2. Στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 7 του π.δ. 261/1997 επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) στην παρ. 1 προστίθεται πρόβλεψη για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού τύπου, β) το δεύτερο εδάφιο της παρ. 2 τροποποιείται, προς τον σκοπό εφαρμογής και σε διαδικτυακά μέσα, γ) επέρχονται νομοτεχνικές βελτιώσεις και οι παρ. 1 και 2 του άρθρου 7 διαμορφώνονται ως εξής:
«1. Προκειμένου περί ανάθεσης καταχώρησης διαφημιστικών ή άλλων συναφών μηνυμάτων του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα, σε επιχειρήσεις έκδοσης εφημερίδων ή περιοδικών που είναι καταχωρημένες στο Μητρώο του Τμήματος Διαφάνειας του Ε.Ρ.Σ. ή σε επιχειρήσεις ηλεκτρονικού τύπου σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 2, οι αναθέτουσες αρχές εφαρμόζουν αναλογικά τις διαδικασίες ανάθεσης μετάδοσης που προβλέπονται από τις διατάξεις του προηγούμενου άρθρου.
2. Η επιλογή του συγκεκριμένου μέσου στο οποίο ανατίθεται η καταχώρηση του διαφημιστικού ή άλλου συναφούς μηνύματος γίνεται μετά από συνεκτίμηση των στοιχείων της παραγράφου 2 του προηγούμενου άρθρου.
Για την εκτίμηση της απήχησης του έντυπου μέσου στο ευρύ κοινό λαμβάνεται υπ’ όψιν η μέση μηνιαία κυκλοφορία του εντύπου, όπως αυτή βεβαιούται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης και η απήχηση και επισκεψιμότητα του διαδικτυακού μέσου, όπως αυτή βεβαιούται από ευρέως αποδεκτό φορέα.».