• Σχόλιο του χρήστη 'Σπύρος Απέργης' | 23 Απριλίου 2020, 22:10

    Να απαλειφθεί η προσθήκη εδαφίου στην παρ. 3 του άρθρου 69 του Ν. 4636/2019 και η προσθήκη εδαφίου στην παρ. 7 του άρθρου 77 του Ν. 4636/2019. Για την παράλειψη της συνέντευξης του αιτούντος διεθνή προστασία όταν δεν υπάρχει διαθέσιμος διερμηνέας στη γλώσσα που κατανοεί ο προσφεύγων και να παρέχεται διερμηνεία σε άλλη γλώσσα που κατανοεί ο προσφεύγων ή να αξιοποιηθεί η διπλή διερμηνεία (από την ελάχιστη γνωστή γλώσσα του αιτούντος σε μία γνωστή γλώσσα και μετά στα ελληνικά). Η πρκατική της διπλής διερμηνείας χρησιμoποιείται και από την EASO ενώ έχει χρησιμοποιηθεί και από παλαιότερες Επιτροπές Προσφυγών του π.δ. 114/2010 την περίοδο 2011-2017, συνεπώς υπάρχει πρακτική της διοίκησης το παρελθόν για λυσιτελή επίλυση του ζητήματος. Το δικαίωμα ενημέρωσης και επικοινωνίας του αιτούντος είναι θεμελιώδες σε όλη τη διαδικασία ασύλου (βλ. ενδεικτικά παρ. 25 του προοιμίου, άρθρα 12 παρ. 1 στ. (α) και (στ) της Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) και αποτελεί προϋπόθεση άσκησης του δικαιώματος ακρόασης που κατοχυρώνεται, μεταξύ άλλων, στα άρθρα 47 και 48 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ για τη δικαστική διαδικασία και στο άρθρο 41 του Χάρτη για τη διοικητική διαδικασία. Τα κράτη μέλη δεν έχουν ως προς το σημείο αυτό τη διακριτική ευχέρεια να παρεκκλίνουν των διατάξεων της Οδηγίας, εισάγοντας πρόσθετες εξαιρέσεις στις ήδη ρητά και περιοριστικά αναφερόμενες στο κείμενο της Οδηγίας και η συγκεκριμένη πρόβλεψη δεν περιλαμβάνεται στις συγκεκριμένες εξαιρέσεις. Συνεπώς η ρύθμιση έρχεται σε αντίθεση τόσο τόσο με τη σχετική οδηγία όσο και με τον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε.