• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΣΧΟΥ' | 29 Δεκεμβρίου 2022, 11:33

    ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΑΡΘΡΟΥ 16 «Πόροι του ΝΙΜΤΣ» Στο άρθρο 16 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου προβλέπεται νέα κράτηση ύψους «μέχρι 1% από τις συντάξεις των εν αποστρατεία» και δεν καταργείται η κράτηση 3% επί του Μερίσματος ΜΤΑ που καταβάλουν υπέρ ΝΙΜΤΣ οι απόστρατοι της ΠΑ με βάση το Ν.3818/1958. (Σημειώνεται ότι αρχικά, με την ίδρυση του ΝΙΜΤΣ και με τον Α.Ν. 779/1945 επιβλήθηκε κράτηση 2% επί του μηνιαίου Μερίσματος που κατόπιν με τον Α.Ν. 1137/1946 μετατράπηκε σε κράτηση 1% επί της μηνιαίας Σύνταξης.) Με το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου του ΥΠΕΘΑ θεσπίζεται ΔΙΠΛΗ κράτηση για τους αποστράτους-συνταξιούχους της ΠΑ υπέρ ΝΙΜΤΣ (μέχρι 1% από τη σύνταξη συν(+) 3% από το μέρισμα), δηλ. το ποσό που θα καταβάλλεται υπέρ ΝΙΜΤΣ υπερ-ΤΡΙΠΛΑΣΙΑΖΕΤΑΙ: από €12 χ12μήνες=144 € ετησίως κατά Μ.Ο. που είναι σήμερα επί του ετήσιου Μερίσματος, θα αυξηθεί συνολικά στα 450-500 ΕΥΡΩ περίπου κατά Μ.Ο. ετησίως για κάθε συνταξιούχο της ΠΑ όταν προστεθεί και η κράτηση 1% στην ακαθάριστη σύνταξη (ακαθ. σύνταξη 2.600€ χ12μήνες χ1%=312€ ετησίως), Ητοι 144€+312€=456€ το ελάχιστο). Η ρύθμιση αυτή κατά την άποψή μας μπορεί να κριθεί ως παράνομη και αντισυνταγματική καθόσον επιβάλλεται στη σύνταξη μια νέα κράτηση 1% πέραν της ισχύουσας «Εισφοράς υγειονομικής περίθαλψης συνταξιούχων» ύψους 6% σύμφωνα με το άρθρο 39 του Ν.4670/2020 ως το σχετικό εδάφιο παρακάτω σε [ ] : [ 30. α) Από την 1.7.2016 η εισφορά υγειονομικής περίθαλψης υπέρ ΕΟΠΥΥ για παροχές ασθενείας σε είδος των συνταξιούχων καθορίζεται σε ποσοστό 6%, και υπολογίζεται επί του καταβαλλόμενου ποσού κύριας σύνταξης αφού αφαιρεθούν τα ποσά που αντιστοιχούν στην Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων του άρθρου 38 του ν. 3863/2010 (Α’ 115) και των παραγράφων 11 και 12 του άρθρου 44 του ν. 3986/2011 (Α’ 152).] Ο ως άνω νόμος 4670/2020 θέτει ισότιμα για όλους τους συνταξιούχους ενιαία κράτηση 6% στην κύρια σύνταξη, υπέρ ΕΟΠΥΥ για την υγειονομική περίθαλψη όλων των συνταξιούχων. Η διατήρηση του ΝΙΜΤΣ ως αμιγές νοσοκομείο των ΕΔ δεν ισχύει πλέον διότι δικαιούχοι είναι όλοι οι πολίτες της χώρας, άλλωστε το μεγαλύτερο ποσοστό νοσηλείας, της τάξεως του 70-80% ασθενών στο ΝΙΜΤΣ, είτε στα εξωτερικά ιατρεία του ως παροχή ΠΦΥ, είτε στη Β΄ βάθμια νοσηλεία-θεραπεία στο Νοσοκομείο, σύμφωνα και με ιστορικά στατιστικά στοιχεία τα τελευταία χρόνια τουλ. , παρέχεται σε ιδιώτες-πολίτες που δεν έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τις ΕΔ, ουσιαστικά δηλ. είναι ένα οιονεί νοσοκομείο του ΕΣΥ. Ως τέτοιο το ΝΙΜΤΣ χρηματοδοτείται και από τον κρατικό Π/Υ , οι δε δαπάνες νοσηλείας των νοσηλευομένων ασθενών καταβάλλονται στο ΝΙΜΤΣ από τον ΕΟΠΥΥ σύμφωνα με το ενιαίο «τιμολόγιο» των ιατρικών πράξεων και το «ΚΕΝ-Κλειστό Ενοποιημένο Νοσήλειο) του ΕΟΠΥΥ, είτε πρόκειται για πολίτες είτε πρόκειται για συνταξιούχους των ΕΔ με τον ίδιο τρόπο με βάση το ΑΜΚΑ. Η επαναπληρωμή των νοσηλείων από τον ΕΟΠΥΥ προς το ΝΙΜΤΣ γίνεται με τον ίδιο τρόπο που γίνεται στα λοιπά νοσοκομεία του ΕΣΥ. Αν για παράδειγμα ένας συνταξιούχος-απόστρατος της ΠΑ νοσηλευθεί στο ΝΙΜΤΣ η δαπάνη νοσηλείας του θα καταβληθεί στο ΝΙΜΤΣ από τον ΕΟΠΥΥ. Το ίδιο ακριβώς γίνεται και στα στρατιωτικά νοσοκομεία (401 ΓΣΝΑ-ΝΝΑ-251 ΓΝΑ κ.α) που παρέχουν Νοσηλεία σε ιδιώτες-πολίτες πλην στρατιωτικών ε.ε. όπου ο ΕΟΠΥΥ αναπληρώνει τη σχετική δαπάνη με το ως άνω ενιαίο για το ΕΣΥ τιμολόγιο. Ως γνωστόν στο 251 ΓΝΑ παρέχεται Νοσηλευτική Φροντίδα κατ εξαίρεση σε διάφορους φορείς. Τέτοιοι φορείς είναι το προσωπικό της Βουλής των Ελλήνων συν οι εκλεγμένοι πολιτικοί, το Πυροσβεστικό Σώμα και πολύ πρόσφατα εντάχθηκε και το προσωπικό του Υπουργείου Κλιματικής Αλλαγής, χωρίς πρόβλεψη κάποιας επί πλέον κράτησης υπέρ 251 ΓΝΑ σε βάρος του μισθού ή της συντάξεως του προσωπικού των φορέων αυτών, πέραν της δυνατότητάς τους για νοσηλεία στο ΕΣΥ. Απλά οι δαπάνες νοσηλείας καλύπτονται από τον κρατικό ΠΟΥ ή τον ΕΟΠΥΥ με βάση την ενιαία σχετική νομοθεσία που ισχύει για την υγειονομική περίθαλψη των Ελλήνων, ασφαλισμένων ή ανασφάλιστων πολιτών. Γιατί λοιπόν πρέπει οι απόστρατοι συνταξιούχοι της ΠΑ να καταβάλουν επί πλέον εισφορά υγειονομικής περίθαλψης στο ΝΙΜΤΣ; Είναι παράλογο από κάθε άποψη και δεν έχει λογική νομική και οικονομική βάση ενώ δημιουργείται ΑΔΙΚΙΑ και ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ σε σχέση με τους λοιπούς πολίτες στην παροχή υγειονομικής περίθαλψης, δεδομένου ότι έκαστος απόστρατος συνταξιούχος της ΠΑ καταβάλει για υγειονομική περίθαλψη στον ΕΟΠΥΥ ετησίως το 6% της σύνταξής του δηλ περίπου 1500-2000 ΕΥΡΩ περίπου το άτομο. Με την προς ψήφιση ρύθμιση θα καταβάλει επί πλέον 500 ΕΥΡΩ που δεν καταβάλουν οι λοιποί συνταξιούχοι. Επομένως η τυχόν επιβολή νέας ή και η διατήρηση της υφιστάμενης κράτησης (στο 3% επί του μερίσματος) είναι προφανώς καταχρηστική και δεν αποτελεί άλλοθι για να παραμείνει δήθεν το ΝΙΜΤΣ στις Ένοπλες Δυνάμεις που μόνον κατ΄ ευφημισμό ισχύει κάτι τέτοιο όπως αποδείχθηκε παραπάνω. Η παραμονή του ΝΙΜΤΣ ως στρατιωτικό νοσοκομείο ή ως νοσοκομείο του ΕΣΥ είναι ήδη δυσδιάκριτη. ΑΠΑΙΤΗΣΗ-ΠΡΟΤΑΣΗ Εφόσον δεν καταργηθεί και παραμείνει η κράτηση 3% επί του μηνιαίου μερίσματος ΜΤΑ στους εν αποστρατεία συνταξιούχους-μερισματούχους αεροπορίας του Ν.3818/1958, ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να αποσυρθεί η διάταξη του άρθρου 16 του Νομοσχεδίου του ΥΠΕΘΑ για την επιβολή νέας κράτησης 1% υπέρ ΝΙΜΤΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΕΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ και να διαμορφωθεί αναλόγως το λεκτικό του συγκεκριμένου άρθρου. Θα πρέπει να μνημονευθεί στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο με σαφήνεια ότι διατηρείται η κράτηση του ν.3818/1958 (3% στο μέρισμα ΜΤΑ) και διαγράφεται το λεκτικό για την κράτηση 1% στη σύνταξη των εν αποστρατεία της αεροπορίας. Με εκτίμηση Αθανάσιος Πάσχου, Υποπτέραρχος ε.α. (ΟΙΚΟΝ) Γενικός Γραμματέας Συνδέσμου Αποφοίτων ΣΣΑΣ