Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ (άρθρα 18-33)Σχόλιο του χρήστη Πάτρα | 21 Μαρτίου 2025, 22:58
Οι βρεφονηπιακοι σταθμοί του στρατού είναι μονάδες που υπάγονται στο ΥΓ καθώς ο νομοθέτης σωστά τις αντιμετωπίζει σαν μονάδες ιδιαίτερου υγειονομικού ενδιαφέροντος. Η παρουσία, σε αυτούς, αξιωματικών νοσηλευτικής εξασφαλίζει την ολιστική αντιμετώπιση των προκλήσεων μιας τέτοιας επιχείρησης. Δεδομένης της ελλειψης παιδιατρου στο προσωπικό των σταθμων, η φροντίδα σε οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας των παιδιών και του προσωπικου δεν μπορεί να γίνεται από κάποιον που έκανε απλά ένα μάθημα πρώτων βοηθειών κάποια στιγμή στη ζωή του. Η πρόληψη, η απομάκρυνση υγειονομικών κινδύνων, η γνώση μετάδοσης λοιμώξεων, η ασφάλεια τροφίμων και εγκαταστάσεων, η ικανότητα συνεργασίας με τους υπόλοιπους εξωτερικούς συνεργάτες των παιδικών, όπως οι παιδίατροι, οι παιδοψυχολογοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί, που δεδομένα λόγω της ιδιότητας του, ένας νοσηλευτης μπορεί να συνεννοηθεί και να συνεργαστεί άμεσα και καλύτερα, είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα του έναντι όλων των άλλων αξιωματικών διαφορετικών ειδικοτήτων. Το εκπαιδευτικό έργο είναι αποκλειστικοτητα των πολύ αξιόλογων νηπιαγωγών και βρεφοκομων και χωρίς πρόθεση υποβιβασμού του δεν είναι ούτε άλγεβρα, ούτε γεωμετρία. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου σε τοσο μικρες ηλικες ( 0,5-4 χρονων) δεν γίνεται από μετρήσεις στην επίδοση των παιδιών αλλά από την ικανοποίηση των γονεων σχετικά με τη σωστή ανάπτυξη, την υγεια, ασφάλεια και διαπαιδαγωγηση των παιδιών τους. Αξιολόγηση που μπορεί να την κάνουν οι αξιωματικοί νοσηλευτικής, με άνεση, αφού δεν χρειάζονται ιδιαίτερα εργαλεία εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος. Η μέχρι τώρα πορεια των παιδικών σταθμων του στρατού έχει αποδείξει την υπεραξία που δίνουν οι αξιωματικοί νοσηλευτικης στην λειτουργία τους.