Άρθρο 25 – Μεταθέσεις στρατιωτικού προσωπικού

Η παράγραφος 2 του άρθρου 5 του ν.3883/2010 (Α´ 167) αντικαθίσταται ως εξής:

«Στον τόπο της προτίμησής τους υπηρετούν υποχρεωτικά, μετά από αναφορά τους, στελέχη που τελούν σε χηρεία και έχουν τουλάχιστον ένα ανήλικο τέκνο, καθώς και στελέχη που είτε έχουν σύζυγο με αναπηρία, είτε επιμελούνται τέκνο με αναπηρία, είτε με δικαστική απόφαση τους έχει ανατεθεί η επιμέλεια ατόμου με αναπηρία, είτε με δικαστική απόφαση έχουν οριστεί ως ανάδοχοι γονείς ανηλίκου με αναπηρία για όσο χρόνο διαρκεί η αναδοχή. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου, το ποσοστό αναπηρίας απαιτείται να είναι τουλάχιστον 67%.»

  • Θεωρούμε ευνοϊκή τη ρύθμιση, αλλά η φράση «επιμελούνται τέκνο με αναπηρία» προτείνουμε να αντικατασταθεί με τη φράση «γονείς ατόμου με αναπηρία» για την αποφυγή παρερμηνείας στην εφαρμογή του νόμου.

  • 10 Απριλίου 2016, 22:55 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Εκτιμώ ότι το άρθρο 25 πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής: Στον τόπο της προτίμησής τους υπηρετούν υποχρεωτικά, μετά από αναφορά τους, στελέχη που τελούν σε χηρεία και έχουν τουλάχιστον ένα ανήλικο τέκνο, στελέχη που είναι γονείς ενός τουλάχιστον τέκνου με ανίατο ή δυσίατο νόσημα, καθώς και στελέχη που είτε έχουν σύζυγο με αναπηρία, είτε επιμελούνται τέκνο με αναπηρία, είτε με δικαστική απόφαση τους έχει ανατεθεί η επιμέλεια ατόμου με αναπηρία, είτε με δικαστική απόφαση έχουν οριστεί ως ανάδοχοι γονείς ανηλίκου με αναπηρία για όσο χρόνο διαρκεί η αναδοχή. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου, το ποσοστό αναπηρίας απαιτείται να είναι τουλάχιστον 67%.
    Για να επιχειρηματολογήσω υπέρ της προταθείσας τροποποίησης του άρθρου, σας αναφέρω χαρακτηριστικά ότι π.χ. ο παιδικός διαβήτης τύπου Ι (Ινσουλινοεξαρτώμενος Σακχαρώδης Διαβήτης Ι), χαρακτηρίζεται ως ανίατο νόσημα, όμως σύμφωνα με τον ενιαίο πίνακα προσδιορισμού ποσοστού αναπηρίας (ΦΕΚ 1506, ΤΕΥΧΟΣ Β, 4-5-2012) έχει ως ποσοστό 50%. Στην καθημερινότητα όμως, απαιτείται η παρουσία και των δύο γονέων για τον χειρισμό της κατάστασης,κάτι που δεν είναι εφικτό με τις συχνές μεταθέσεις.

  • 10 Απριλίου 2016, 12:52 | St

    Σε όλο το δημόσιο τομέα το κράτος (δημόσιο, Σ.Α κλπ) οι υπάλληλοι έχοντες τρία τέκνα και άνω μετατιθονται σε τόπο προτίμησής γιατί λοιπόν στις Ε.Δ κύριοι να μην ισχύει .. Δεν καταλαβαίνω τη θεωρία κάποιων . Να ισχύσει βέβαια με την προϋπόθεση να μην επηρεάζεται η υπηρεσιακή πορεία άλλων στελεχών. Ευχαριστώ και ελπίζω να το αντιληφθεί έγκαιρα η Πολιτική Ηγεσία μας. Και προ απαντήση κάποιων οι πολύτεκνες οικογένειές έχουν ΕΙΔΙΚΉ ΦΡΟΝΤΊΔΑ ΑΠΌ ΤΟ ΚΡΆΤΟΣ (άρθρο. 21 παρ.2).

  • 10 Απριλίου 2016, 06:21 | Χρήστος

    Καλημέρα πρέπει να προσθέσει στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο ότι πολύτεκνοι – τρίτεκνοι – στελέχη με ανίατα ή δυσίατα νοσήματα -στελέχη με τέκνα ή σύζυγο με ανίατα ή δυσίατα νοσήματα να υπηρετούν σε φρουρά προτίμησης .

  • 9 Απριλίου 2016, 23:41 | ΜΙΚΕΣ

    Πρέπει να προστεθεί και όσοι έχουν τέκνο Α.Μ.Ε.Α. με ποσοστό 67% & άνω(άρα σοβαρότατο πρόβλημα) & δεν έχουν την επιμέλεια να έχουν μετάθεση τουλάχιστον στα όρια του νομού τους,για να μπορούν και αυτοί να συμμετέχουν στην ανατροφή των παιδιών τους.Κάποιος-α που δεν έχει την επιμέλεια δεν σημαίνει ότι δεν συμμετέχει στο μεγάλωμα το παιδιών.Και Σαββατοκύριακα τα έχουν και πολλές φορές καθημερινές και σχολείο τα πηγαίνουν & φυσικοθεραπείες-εργοθεραπείες & πολλά άλλα(Για αυτό και τη γονική μέριμνα την ασκούν από κοινού & οι δυο γονείς)Φανταστειτε να μετατεθούν κάπου μακριά ,πως αμέσως κόβεται κάθε επαφή με το παιδί & σίγουρα τα άτομα που έχουν τέτοιο πρόβλημα είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού & μακάρι ποτέ στη ζωή του να μην έχει κανείς τέτοια προβλήματα.Ευχαριστώ.

  • 9 Απριλίου 2016, 22:54 | Γιώργος

    Όλο το στρατιωτικό προσωπικό θα πρέπει να έχει ίσες υποχρεώσεις και ίσα δικαιώματα. Καμία διάκριση σε κανέναν πλην ελάχιστων εξαιρέσεων που άπτονται σοβαρών θεμάτων υγείας των στρατιωτικών ή των μελών της οικογενείας τους, όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες προσωπικού θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με βάση την αρχή της ισονομίας. Γιατί να έχει ιδιαίτερη μεταχείριση η χωρισμένη με παιδιά που ίσως να είναι και επιλογή της όπως συνήθως συμβαίνει? πριμοδοτούμαι τα διαζύγια? επίσης εμείς θα πληρώνουμε με τις επιπλέον μεταθέσεις της λάθος ίσως επιλογές ? μήπως θα πρέπει να βγάζουμε εικονικά διαζύγια για να τύχουμε ιδιαίτερης μεταχείρισης? Όσο αφορά τους πολύτεκνους και τους τρίτεκνους είναι επιλογή τους η απόκτηση των παιδιών και το κράτος ίσως θα πρέπει να τους βοηθάει οικονομικά με επιπλέον επίδομα όχι όμως εξαιρώντας τους από τις μεταθέσεις..δηλαδή οι δίτεκνοι και το λοιπό προσωπικό είναι δίκαιο να τους καλύπτουν τις μεταθέσεις με το αντιστοιχο ψυχολογικό και οικονομικό κόστος εις βάρος της οικογενείας τους? Κατάργηση λοιπών των ευεργετικών διατάξεων που αφορούν τρίτεκνους-πολύτεκνους και διαζευγμένους που έχουν την επιμέλεια παιδιών ολοι πρέπει να αναλαμβάνουμε την ευθύνη των επιλογων μας και όχι οι άλλοι γα εμάς. Σας ευχαριστώ για το βήμα.

  • 9 Απριλίου 2016, 18:33 | Ελένη

    Συμφωνώ απόλυτα με την αλλαγή της εξέτασης των προσφυγών των στελεχών επί των μεταθέσεων.

    Κατά τη γνώμη μου πρέπει να προστεθεί και το παρακάτω στην προτεινόμενη αλλαγή της παραγράφου 2, του Άρθρου 8 του Ν. 3883/2010, για να υπάρχει έλεγχος:

    «…Σε περίπτωση που από το αρμόδιο συμβούλιο μεταθέσεων που εξετάζει τις κατατεθείσες προσφυγές των στελεχών, διαπιστωθεί δόλος και μη τήρηση της νομοθεσίας από το διοικητικό όργανο που εξέδωσε τις μεταθέσεις των στελεχών, κινείται αμέσως ο πειθαρχικός και ποινικός έλεγχος των αρμοδίων χειριστών των μεταθέσεων, με ταυτόχρονη άμεση απομάκρυνση από τα καθήκοντά τους.»

  • 9 Απριλίου 2016, 17:25 | Mάριος

    Καλησπέρα σας.
    Πιστεύω ότι πρέπει να ενταχθούν στις ευνοικές ρυθμίσεις του παρόντος άρθρου και όσα στελέχη έχουν αδελφό ή αδελφή με ποσοστό αναπηρίας άνω του 67% και διαμένουν στην ίδια οικία μαζί τους, χωρίς να έχουν απαραίτητα την δικαστική επιμέλεια του συγκεκριμένου ατόμου.Τα συγκεκριμένα άτομα χρειάζονται την καθημερινή στήριξη και φροντίδα εκτός από τους γονείς, και του αδελφού ή της αδελφής, ειδικά σε περιπτώσεις που οι γονείς αντιμετωπίζουν και εκείνοι προβλήματα υγείας.
    Η συγκεκριμένη ρύθμιση μπορεί να ισχύσει και μετά την συμπλήρωση του απαραίτητου χρόνου διοίκησης ή υπηρεσίας σε παραμεθόριο περιοχή ανάλογα με την ειδικότητα του κάθε στελέχους.
    Ευχαριστώ Πολύ.

  • 9 Απριλίου 2016, 14:24 | Νίκος

    Είναι τουλάχιστον οξύμωρο και αντιφατικό, το διοικητικό όργανο που εξέδωσε τις μεταθέσεις των στελεχών να γνωμοδοτεί και επί των προσφυγών των στελεχών.
    Προτείνεται η αλλαγή του οργάνου εξέτασης των προσφυγών των στελεχών, η οποία εξέταση των ενδικοφανών ή διοικητικών προσφυγών να γίνεται από τα αρμόδια συμβούλια μεταθέσεων, αφού τους παρέχονται όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για την εξέταση της προσφυγής, για τη θέσπιση κανόνων αξιοκρατίας, αντικειμενικότητας και αμερόληπτης εξέτασης των προσφυγών των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.

    Προτεινόμενη αλλαγή

    Η παράγραφος 2, του Άρθρου 8 του Ν. 3883/2010 τροποποιείται όπως παρακάτω:

    «2. Η απόφαση της τοποθέτησης, μετάθεσης ή απόσπασης κοινοποιείται στους
    ενδιαφερόμενους αμελλητί. Αυτοί έχουν δικαίωμα άσκησης ενδικοφανούς ή διοικητικής προσφυγής κατά της απόφασης εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών από την κοινοποίησή της. Την κατατεθείσα προσφυγή ελέγχει και απαντάει αιτιολογημένα το αρμόδιο συμβούλιο μεταθέσεων, στο οποίο υποχρεούνται άπαντες οι εμπλεκόμενοι να προσκομίσουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία που θα ζητηθούν για την εξέταση της προσφυγής, Η απάντηση στην ασκηθείσα ενδικοφανή ή διοικητική προσφυγή πραγματοποιείται αιτιολογημένα εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία της υποβολής της. Κατά τη διάρκεια της προθεσμίας και ενόσω εκκρεμεί η ασκηθείσα προσφυγή αναστέλλεται η εκτέλεση της απόφασης. Μετά την άπρακτη πάροδο της προθεσμίας υποβολής προσφυγής ή την απάντηση επί των προσφυγών που τυχόν υποβληθούν, οι πίνακες του προς τοποθέτηση, μετάθεση ή απόσπαση προσωπικού κυρώνονται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας.»

  • 9 Απριλίου 2016, 14:56 | Βασίλης

    Για να λυθεί το θέμα της συνυπηρέτησης συζεyγμένων στελεχών των ΕΔ, θα πρέπει να περάσει μια προσθήκη η οποία να αναφέρει ότι:
    Ο κατώτερος ή νεότερος σε βαθμό υπό συνυπηρέτηση ή συνυπηρετούντας σύζυγος ακολουθάει στη συνυπηρέτηση­-μετάθεση τον ανώτερο ή αρχαιότερο σε βαθμό υπό συνυπηρέτηση ή συνυπηρετούντα σύζυγο.

  • 8 Απριλίου 2016, 21:20 | Λάκης

    Εφαρμογή του κανόνα του «αμετάθετου» για το έγγαμο προσωπικό που έχει τέκνα σχολικής ηλικίας και έχει συμπληρώσει 25 έτη υπηρεσίας, εφόσον το δηλώσει με αναφορά του, ώστε μετά απ΄ αυτό το χρονικό διάστημα το στέλεχος να μπορεί να τοποθετείται σε τόπο που θα επιλέξει ή σε απόσταση το πολύ 50 χλμ. Στις παραπάνω διατάξεις να εξαιρούνται, προαιρετικά – κατόπιν επιλογής τους – οι Ανώτεροι / Ανώτατοι Αξκοί, που στελεχώνουν εκ των πραγμάτων τις Θέσεις Διοίκησης – Ευθύνης.

    Το όφελος σε κοινωνικό και οικογενειακό επίπεδο είναι προφανές και δεν χρήζει ανάλυσης. Σε επαγγελματικό επίσης επίπεδο, τα οφέλη είναι αδιαμφισβήτητα για τις ΕΔ, παρότι κατά την περίοδο της αρχικής εφαρμογής μπορεί να υπάρξουν ορισμένες αρρυθμίες. Θα μπορούσε επίσης να θεσπιστούν επιπλέον παράμετροι, ώστε να εμπίπτει κάποιος στο εν λόγω ευεργέτημα, όπως η ύπαρξη τέκνων που να φοιτούν στην Α’-Β’ Βάθμια Εκπ/ση, το στέλεχος να έχει πραγματοποίησει τουλάχιστον 5-6 μεταθέσεις από κατατάξεως του στις ΕΔ ή την αποφοίτησή του από τις Παραγωγικές Σχολές, να μην έχει υποπέσει σε σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα που επέφεραν ποινή Στρατοδικείου, να μην έχει λάβει άδειες άνευ αποδοχών ή ανατροφής τέκνου, να έχει παρέλθει τουλάχιστον τριετία από τυχόν επαναπατρισμό του από το εξωτερικό κλπ

  • 8 Απριλίου 2016, 19:18 | ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

    ΟΙ ΔΑΙΖΕΥΜΕΝΕΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΟΜΩΣ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΠΡΩΤΗΜΗΣΗΣ ΜΗΝ ΤΡΕΛΑΘΟΥΜΕ ΚΙΟΛΑΣ,ΟΙ ΠΑΤΕΡΑΔΕΣ ΧΩΡΙΣΜΕΝΟΙ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥΣ ΝΑ ΠΕΡΝΟΥΝ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΣΤΑ 40 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥΣ,ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΝ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ,ΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ 550 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ,ΘΑ ΤΟ ΒΛΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ; 5 ΦΟΡΕΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ;;ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΣΤΟ ΤΟΠΟ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΟΙ ΠΑΤΕΡΑΔΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΩΝ ΤΕΚΝΩΝ ΤΟΥΣ,ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 8 Απριλίου 2016, 10:43 | Χριστίνα

    Προτείνεται να δίνεται η δυνατότητα κατ΄ εξαίρεση παραμονής στη Φρουρά συμφερόντων στις διαζευγμένες μητέρες,στις οποίες ανατέθηκε η επιμέλεια του ανήλικου τέκνου ή τέκνων της, υπό προϋποθέσεις, π.χ. έλλειψη λοιπών συγγενών, προβλήματα υγείας τέκνου, κυρίως ψυχολογικής προσαρμογής (δυσθυμία, δυσπροσα-ρμογή στο σχολικό και κοινωνικό πλαίσιο,κ.λ.π.). Η εν λόγω δυνατότητα να τίθεται σε κάθε περίπτωση στην κρίση των αρμοδίων Συμβουλίων, για την αποφυγή καταχρηστικής εφαρμογής και να μπορεί να συνοδεύεται ακόμη και από δήλωση παραίτησης από κάθε υπηρεσιακή εξέλιξη από πλευράς του στελέχους (διαζευγμένη μητέρα).
    Η παραπάνω πρόταση στηρίζεται στο δεδομένο ότι, οι διαζευγμένες μητέρες αντιμετωπίζουν τα ίδια, αν όχι περισσότερα, προβλήματα για την ανατροφή των τέκνων τους και την ανάπτυξή τους ως υγιείς και ολοκληρωμένες προσωπικότητες και κατά κανόνα η διαβίωσή τους είναι δυσκολότερη από πολλές τρίτεκνες ή πολύτεκνες οικογένειες που δεν έχουν άλλης μορφής προβλήματα.

  • 7 Απριλίου 2016, 21:39 | Δημήτρης

    α.
    Όσοι έχουν παιδιά φοιτητές και ενοικιάζουν οικήματα για στέγαση ( μετάθεση στο τόπο φοίτησης του παιδιού ή σε τόπο προτίμησης για αποφυγή διπλών ή και τριπλών ενοικίων.)
    β. Το αμετάθετο, που τόσες ειδικές κατηγορίες στελεχών επιθυμούν διακαώς( τρίτεκνοι, ΑΜΕΑ κλπ) να μην επηρεάζει τις μεταθέσεις των λοιπών στελεχών και η τοποθέτησή τους στις φρουρές επιθυμίας να μην ορίζει τις κενές οργανικές θέσεις ως πληρωθείσες. Υπάρχουν και οικογένειες με ένα ή δύο παιδιά και χωρίς προβλήματα υγείας…. και αποτελούν το 90% των υπό μετάθεση στελεχών κάθε χρόνο.

  • 7 Απριλίου 2016, 16:25 | Φωτεινή

    Στέλεχος που έχει σύζυγο απόστρατο να υπηρετεί στη φρουρά που έχει δηλώσει ως τόπο κατοικίας ο αποστρατευθείς σύζυγος.

  • Ο ΣΕΕΝΣΑ έχει προτείνει για όλο το στρατιωτικό προσωπικό την θέσπιση του αμετάθετου μετά τη συμπλήρωση 25ετίας στην φρουρά επιθυμίας.

  • 4 Απριλίου 2016, 17:59 | ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ,ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΧΩΡΙΣΜΕΝΟΙ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΩΝ ΤΕΚΝΩΝ ΜΑΣ,ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΝΩΣ ΚΑΤΟΤΕΡΟΥ ΘΕΟΥ;;;ΠΩΣ ΘΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΕΝΩ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ;;;ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΑΙ 550 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΑΚΡΥΑ;;ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΟΝΕΙΣ;;ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ Η ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ,ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ 40 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ,ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΘΕΛΕΙ Κ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥ,ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ,

  • 3 Απριλίου 2016, 21:20 | Bill 1966

    Θεσμική κατοχύρωση του αμετάθετου μετά τα 25 έτη υπηρεσίας, για το
    προσωπικό που δεν εμπλέκεται με τη στελέχωση θέσεων ευθύνης και εφόσον δεν υφίσταται κώλυμα σταδιοδρομικής φύσεως, για προφανείς οικογενειακούς και οικονομικούς λόγους.
    Παράλληλα, έτσι θα περισταλεί αποτελεσματικά το φαινόμενο της πρόωρης αποχώρησης προσωπικού(παραίτησης) από την ενεργή υπηρεσία λόγω μετάθεσης και θα αποκατασταθεί το περί δικαίου αίσθημα για το προσωπικό που δεν αντιμετωπίζεται ισότιμα & ισόνομα(όπως επιβάλλει το Σύνταγμα)γιατί δεν ανήκει σε κάποια ιδιαίτερη κατηγορία «κατ’ εξαίρεση»(πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, ΑΜΕΑ, μονογονεικές κλπ). Να τελειώνει επιτέλους αυτή η μικροκομματικών σκοπιμοτήτων καραμέλα περί κράτους πρόνοιας, όταν η δήθεν κοινωνική ευαισθησία της Πολιτείας ασκείται προδήλως σε βάρος του λοιπού κοινωνικού συνόλου και εν προκειμένω στους λοιπούς συναδέλφους που είναι όντως τυχεροί σε ότι αφορά στα θέματα υγείας και παραμένουν αξιοπρεπείς όχι σε βάρος λοιπών συναδέλφων!

  • 3 Απριλίου 2016, 20:39 | ΛΙΑΚΟΣ

    θέσπιση αμετάθετου μετά τα 25 έτη υπηρεσίας σε Φρουρά Επιλογής, κατόπιν επιθυμίας του ενδιφερομένου και εφόσον δεν κώλυμα – εμπλοκή του με ορισμό σε διοικητικές Θέσεις Ευθύνης. Με την παραπάνω ρύθμιση θα αποτραπεί η παραίτηση πληθώρας συναδέλφων που έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα και έιναι απολύτως απαραίτητοι υπό τις σημερινές δύσκολες συνθήκες, ενώ παράλληλα θα μπορούν πλέον οι οικογενειάρχες, εφόσον επιλέξουν αυτό το δρόμο και όχι εκείνον της ανέλιξης σε υψηλότερα αξιώματα (Θέσεις Ευθύνης)να δρομολογήσουν τη ζωή τους αξιοπρεπώς, να προγραμματίσουν τις υποχρέωσεις τους (σπουδές τέκνων κλπ) και να ασχοληθούν απερίσπαστοι από οικογενειακά προβλήματα με την εργασία τους σε μια άκρως παραγωγική ηλικία, όπου η εμπειρία παίζει πρωτεύοντα ρόλο. Εκτιμώ ότι 6-7-8 μεταθέσεις για τον καθένα μας είναι ήδη αρκετές και δεν έχει να αποφέρει κανένα απολύτως κοινωνικό όφελος η περαιτέρω ταλαιπωρία στελεχών των ΕΔ και κυρίως των οικογενειών τους που αποτελούν τους αφανείς ήρωες.

  • 3 Απριλίου 2016, 16:41 | ΓΙΩΡΓΟΣ Τ.

    καλημέρα
    θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα πέραν της παραμονής στη φρουρά που επιθυμούν στα στελέχη που έχουν τέκνο η σύζυγο με αναπηρία εκ ΣΣΕ κυρίως να παραμένουν στο στράτευμα έστω και ως ΕΟΘ και να μην αποστρατεύονται ΧΩΡΙΣ ΕΣΤΩ ΝΑ ΕΡΩΤΗΘΟΥΝ καθότι τα βήματα που έχουν γίνει από το 1996 και μετά βοηθούν τα στελέχη της κατηγορίας αυτής οικονομικά (απόδοση και ύψος δαπανών σε σχέση με τον ΕΟΠΥΥ) και ηθικά. Δεν είναι δυνατόν να προστατεύονται οι ελαφριάς υπηρεσίας (ΣΣΕ,ΣΜΥ,ΕΠΥ,ΕΠΟΠ ) καθώς και εκ ΣΜΥ,ΕΠΟΠ ΕΜΘ που έχουν τέκνο η σύζυγο με αναπηρία να μένουν μέχρι τα 35 έτη και οι εκ ΣΣΕ που έχουν τέκνο η σύζυγο με αναπηρία να αποστρατεύονται χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η αναπηρία του παιδιού η της συζύγου τους.
    Πρέπει η συγκεκριμένη κατηγορία να ερωτάται αν επιθυμεί παραμονή στο στράτευμα ως ΕΟΘ εφόσον η ιεραρχία αποφασίσει να τους θέσει εκτός εξέλιξης.
    ευχαριστώ

  • 3 Απριλίου 2016, 14:19 | Ανδρέας

    Πρέπει να γίνει συνολική αξιολόγηση του καθεστώτος μεταθέσεων και όχι αποσπασματική αντιμετώπισή του, μέσω προσθηκών και τροποποιήσεων σε διατάξεις νόμου.

    Η συγκεκριμένη διάταξη (όπως και αυτή για τους τριτέκνους) θέτει σε προστασία το θεσμό της οικογένειας. Τι θα γίνει, όμως στην περίπτωση που στελέχη-προστάτες ατόμων με αναπηρία ή γονείς τριών τέκνων συσσωρεύονται σε μία κοινή φρουρά αποκλείοντας άλλα στελέχη από την εκεί τοποθέτηση, τα οποία ναι μεν δεν εντάσσονται στις παραπάνω κατηγορίες, ωστόσο επιχειρησιακά είναι πιο απαραίτητα για την κάλυψη των εν λόγω θέσεων της φρουράς;

    Δεν αποτελεί δε λύση η μετάθεση των προστατευμένων, βάσει νόμου, στελεχών ως υπεραρίθμων: αντίθετα, παραφορτώνει φρουρές με στελέχη άνευ χρησιμότητας (ακατάλληλα λόγω αναντιστοιχίας ειδικοτήτων που απαιτούνται και ειδικοτήτων που αυτά καλύπτουν), με πολλά προβλήματα που θα γεννηθούν όταν έρθει η ώρα όλα αυτά τα στελέχη να συνυπηρετήσουν στην ίδια αυτή φρουρά ως Ανώτατοι Αξκοί.

    Εξάλλου, στις ΕΔ (όπως και παντού, άλλωστε) υπάρχουν και στελέχη που μοναδικό σκοπό έχουν το αμετάθετο (ή τουλάχιστον την εξασφάλιση καλών και βολικών μεταθέσεων) αδιαφορώντας για την προσωπική, επαγγελματική και υπηρεσιακή τους εξέλιξη. Τέτοιες διατάξεις περί αμετάθετου θα πρέπει, λοιπόν, να εκδίδονται με φειδώ, ώστε να μην επαναπαύονται όσοι (πλέον) έχουν εξασφαλίσει το -πολυπόθητο- αμετάθετο καθιστώντας εαυτούς παρασιτικούς υπαλλήλους του Δημοσίου, που απλώς περιμένουν πλέον την αποστρατεία…

    Εκτιμώ ότι οι επιχειρησιακοί παράγοντες θα πρέπει να υπερισχύουν των οικογενειακών-προσωπικών και έτσι οι ΕΔ θα μπορούν να βγάζουν πιο εύκολα μεταθέσεις, βάσει υπηρεσιακών κριτηρίων (με προκήρυξη θέσεων), απαλλαγμένες από -νομικές- υποχρεώσεις που οι ίδιες αποφάσισαν να ισχύσουν για να αυτοδεσμευτούν.

    Η ενισχυμένη μοριοδότηση -αντί του αμετάθετου- αυτών των κατηγοριών θα μπορούσε να αποτελέσει μία καλή αντιπρόταση, τόσο για την ενίσχυση των παραπάνω οικογενειακών και προσωπικών λόγων, όσο, όμως, και για τη διαρκή εγρήγορση του εν λόγω προσωπικού για την επικαιροποίηση-βελτίωση των υπηρεσιακών τους προσόντων, προκειμένου να δικαιολογούν (και υπηρεσιακά) την εκεί παραμονή τους και να διατηρούν απόσταση ασφαλείας από άλλους άτεκνους ή ολιγότεκνους συναδέλφους.