Άρθρο 09 – Σύσταση – Υπαγωγή

Στο ΥΠ.ΕΘ.Α. συνιστάται ανεξάρτητη υπηρεσία με τίτλο «Υπηρεσία Αξιοποίησης της Ακίνητης Περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων» (ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ.), η οποία λειτουργεί ως οργανωτική μονάδα επιπέδου διεύθυνσης και υπάγεται απευθείας στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας

  • 11 Απριλίου 2016, 11:46 | Dr. Παναγιώτης Δασκαλόπουλος

    (1) Στο εν λόγω άρθρο, αναφέρεται η σύσταση Υπηρεσίας επιπέδου Διεύθυνσης με υπαγωγή απευθείας στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας. Τούτο, έρχεται σε αντίθεση με τον επιδιωκόμενο σκοπό που είναι η βέλτιστη αξιοποίηση των Ακινήτων των τριών Ταμείων, αφού χωρίς τη συμπερίληψη ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων, η υπό σύσταση προτεινόμενη Διεύθυνση μεταπίπτει σε ένα ακόμη διοικητικό βάρος. Με άλλα λόγια προσθέτει στοιχεία γραφειοκρατίας στην ήδη δύσκαμπτη διαδικασία λήψης απόφασης.

    (2) Θα πρέπει να προβλεφθεί συγκεκριμένη διάρκεια του βίου της υπό σύσταση Υπηρεσίας (πχ 8ετής), η συνέχιση λειτουργίας της θα αποφασίζεται από το ΣΑΜ και θα κρίνεται από τα οικονομικά αποτελέσματα της έως τότε συντελεσθείσας διαχείρισης. Για την τελική κρίση θα απαιτείται η σύμφωνη ομόφωνη γνώμη των Τριών Ταμείων και των αντίστοιχων Κλάδων (ΓΕΣ, ΓΕΝ, ΓΕΑ).

  • 8 Απριλίου 2016, 09:17 | Γεωργιος Καρβουνης

    Επειδη με την λεξη αξιοποιηση πιθανοτατα υποκρυπτεται και η πωληση ακινητης περιουσιας,να ορισθει επακριβως τι εννοειται αξιοποιηση και να απαγορευθει η δυνατοτητα απο την Υπηρεσια της πωλησης.Η διευθυνση (ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ.)να ειναι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ,απο τον Υπουργο Εθνικης Αμυνης,και να ελεγχεται ετησιως απο Ελεκτικο συνεδριο και την Δικαιοσυνη.Ο Διευθυντης της και το Επιτελειο της, να τοποθετουνται απο τον εκαστοτε ΕΠΥΕΘΑ χωρις εκριση απο τον Υπουργο Εθνικης Αμυνης,και να κατεχουν πτυχιο Ανωτατου Εκπαιδευτικου Ιδρυματος-με προτεραιοτητα Οικονομικες Επιστημες-με περιοδο υπηρεσιας (5) ετων χωρις επανατοποθετηση.

  • 7 Απριλίου 2016, 20:52 | ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΗΣ ΙΚΑΡΩΝ

    ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ.
    Απαιτείται να ληφθεί υπόψη η νομοθεσία (Αστικό, κληρονομικό δίκαιο) επειδή το πλείστο των ακινήτων είναι δωρεές ή κληροδοτήματα φυσικών προσώπων προς τα Μετοχικά Ταμεία και μάλιστα με συγκεκριμένους όρους – σκοπούς, οι οποίοι αν ξεφύγουν του σκοπού όρων αυτών, δύναται να εγείρουν δικαιώματα ιδιοκτησίας στους σημερινούς κληρονόμους των δωρητών ή αυτών των ιδίων εφόσον βρίσκονται στη ζωή. Πέρα από τα παραπάνω, επίσης δεν είναι καθαρό τι σημαίνει «……προς όφελος των Ε.Δ και των στελεχών τους…», όταν τα Μετοχικά Ταμεία έχουν μέλη που καταβάλουν συνδρομές και μερισματούχους που λαμβάνουν μέρισμα, ανάλογο των εσόδων αυτών. Και τα δύο μέρη έχουν έννομα συμφέροντα επί της περιουσίας των Μετοχικών Ταμείων και επομένως άποψη. Επίσης η στελέχωση της ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ θα γίνει από το υφιστάμενο προσωπικό των Γ.Ε. Δεν είναι κατανοητό, γιατί το προσωπικό αυτό, υπό τον νέο φορέα και το νέο Διευθυντή θα αποδώσει καλύτερα από ότι μέχρι σήμερα που στην ουσία το ίδιο, λόγω καθηκόντων, συνεργαζόταν με τα Μετοχικά Ταμεία. Τέλος και σε ότι αφορά το Ταμείο Αεροπορικής Άμυνας (Τ.Α.Α) και τα αντίστοιχα του Σ.Ξ και του Π.Ν, τα ταμεία αυτά έχουν ειδικό σκοπό και διαφορετική κατεύθυνση και αποστολή. Όταν ο νέος υπό σύσταση φορέας πάρει περιουσιακά στοιχεία από αυτά για εκμετάλλευση, δεν φαίνεται στο σχέδιο νόμου, αν οι αποδόσεις των περιουσιακών αυτών στοιχείων θα επιστρέψουν στα υπόψη ταμεία.

  • Προτείνεται η δημιουργία Αυτόνομου Νομικού Προσώπου του ΥΠΕΘΑ. Η Στελέχωση και οι λειτουργίες να κυρωθούν με σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.