Άρθρο 18 – Ρύθμιση στρατιωτικών υποχρεώσεων ανυποτάκτων

1. Οι διατελέσαντες ή διατελούντες σε ανυποταξία, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, εξαιρούνται από την πρόσκληση ή τις προσκλήσεις για τις οποίες κηρύχθηκαν ανυπότακτοι, εφόσον:

α) Έχουν ήδη καταταγεί στις Ένοπλες Δυνάμεις (ΕΔ) και εκπλήρωσαν πλήρως ή μερικώς τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις.

β) Έχουν καταταγεί στις ΕΔ και εκπληρώνουν ακόμη τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις.

γ) Θα καταταγούν στις ΕΔ προς εκπλήρωση των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2020.

δ) Έχουν ήδη απαλλαγεί από την υποχρέωση στράτευσης, χωρίς να προηγηθεί κατάταξή τους στις ΕΔ.

ε) Θα απαλλαγούν από την υποχρέωση στράτευσης μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2020.

στ) Τελούν σε αναβολή κατάταξης για λόγους υγείας.

ζ) Θα λάβουν αναβολή κατάταξης για λόγους υγείας μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2020.

η) Έχουν ήδη εκπληρώσει ως αντιρρησίες συνείδησης πλήρως ή μερικώς την εναλλακτική τους υπηρεσία.

θ) Έχουν ήδη υποβάλει ή θα υποβάλουν δικαιολογητικά για την υπαγωγή τους στις κείμενες διατάξεις περί αντιρρησιών συνείδησης μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2020 και θα παρουσιασθούν εμπρόθεσμα για εκπλήρωση της εναλλακτικής τους υπηρεσίας, ως εκ της ανωτέρω υπαγωγής τους.

2. Το αξιόποινο της ανυποταξίας όσων υπάγονται ή θα υπαχθούν σε μία από τις περιπτ. της παρ. 1 εξαλείφεται, οι ποινικές συνέπειες αίρονται και οι διοικητικές συνέπειες και τα διοικητικά πρόστιμα, που έχουν επιβληθεί και βεβαιωθεί στο σύνολό τους, διαγράφονται. Σε περίπτωση που μέρος των διοικητικών προστίμων έχει αποπληρωθεί, διαγράφεται το υπολειπόμενο ποσό. Οι σχετικές δικογραφίες τίθενται στο αρχείο με πράξη του εισαγγελέα του αρμόδιου στρατιωτικού δικαστηρίου.

3. Η υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος άρθρου γίνεται αυτεπαγγέλτως.

  • 18 Μαρτίου 2019, 11:06 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Θα ηθελα να αναφερθω στο θεμα των ανυποτακτων.Δωστε ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΛΥΣΗ & μην ακολουθητε τις παλιες πρακτικες & τακτικες.ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡ.18 οι διατελεσαντες η διατελουντες αυποτακτοι ΟΧΙ κατα την εναρξη ισχυοντος του νομου αλλα απο 01/06/2019.(εχει κληθει για καταταξη ο γυιος μου το ΜΑΙΟ)

  • 17 Μαρτίου 2019, 20:58 | Ιωάννης

    Ο ειδικευόμενος ιατρός (τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό) πρέπει να έχει αναβολή στράτευσης μέχρι το πέρας της ειδικότητας ανεξαρτήτου ηλικίας. ΄Ετσι θα μπορεί να υπηρετήσει την στρατιωτική θητεία έχοντας απερίσπαστα ολοκληρώσει την ιατρική ειδικότητα. Κατά συνέπεια αποταμιεύονται πόροι και ανθρώπινο δυναμικό που είναι απαραίτητα για την χώρα.
    Οι ανυπότακτοι εξωτερικού > 33 ετών θα μπορούσαν να έχουν την δυνατότητα να εξαγοράσουν εξ’ ολοκλήρου την στρατιωτική θητεία. Ετσί το ελληνικό κράτος θα αποκομίσει επιπλέον οικονομικά έσοδα και θα εξοικονομίσει χρόνο/ανθρώπινους πόρους εξαιτίας της μείωσης των δικάσιμων περιπτώσεων.

  • 17 Μαρτίου 2019, 16:42 | Νίκος Ιωαν.

    Καλησπέρα,

    Σαν εξ ανάγκης ξενιτεμένος και εγώ λόγω της δυσχερής οικονομικής κατάστασης στην Ελλάδα, έχω να πω ότι πολλοί έλληνες εδω στο εξωτερικό έχουν βρεθεί σε μια πολύ άσχημη κατάσταση, διότι αναγκάστηκαν να φύγουν για βιοποριστικούς λόγους και πολλοί απο αυτούς έχω άνεργους γονείς που συντηρούν. Αρκετοί μην μπορώντας να πάρουν άδεια αναγκάστηκαν να καταλήξουν ανυπότακτοι. Η πολιτεία αντί να τους κυνηγά σαν να είναι οι χειρότεροι εγκληματίες και να τους αναγκάζει να μην επιστρέφουν ούτε για διακοπές στην Ελλάδα, θα έπρεπε να προσπαθήσει να βρει λύσεις. Πρέπει επιτέλους να καταλάβεται τα προβλήματα που δημιούργησε η οικονική κρίση σε χιλιάδες νέους και να δώσετε την δυνατότητα να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους.

    Πάνω σε αυτό ελπίζω να πάρετε υπόψην τα ακόλουθα:

    1. Να εξασφαλίσετε ότι κάποιος δεν θα πληρώνει το πρόστιμο επανειλημμένα και να καταδικάζετε ξανά για το ίδιο πράγμα. Αυτό είναι ανεπίτρεπτο για μια δημοκρατική χώρα εν έτη 2019! Οπότε η παράγραφος 16 στο άρθρο 17 θα πρέπει να αφαιρεθεί.

    2. Αν κάποιος τακτοποιεί την ανυποταξία του θα πρέπει να αίρονται οι ποινικές κυρώσεις χωρίς να υπάρχει κάποιο χρονικό περιθώριο για αυτό. Ποιός ακριβώς ο λόγος αυτό να ισχύει μεχρι τέλος του 2020;

    3. Δυνατότητα εξαγοράς της θητείας άμεσα, με απλές διαδικασίες, χωρίς την υποχρέωση των 20 ημερών, οι οποίες μόνο πρόβλημα δημιουργούν τόσο στους πολίτες όσο και στο στράτευμα.

    4. Εκσυγχρονισμός της διαδικασίας για να αναγνωριστεί κάποιος μόνιμος κάτοικος εξωτερικού. Το χρονικό διάστημα που απαιτείται σήμερα είναι υπερβολικά μεγαλό και αδικαιολόγητο. Θα πρέπει επίσης η διαδικασία να απλοποιηθεί ώστε να μην ζητάει η κάθε πρεσβεία ότι χαρτιά θέλει και να φέρνει εμπόδια στους πολίτες. Λίγα και απλά χαρτιά, με ξεκάθαρη διαδικασία.

    Ευχαριστώ πολύ και ελπίζω να δούμε επιτέλους κάποιος σημαντικές αλλαγές προς την σωστή κατεύθυνση ώστε να βοηθηθούν πολλοί συμπολίτες μας.

  • 17 Μαρτίου 2019, 13:20 | Πιταροκοίλης Μιχαήλ

    Καμία εφαρμογή της σύστασης του Γραφείου για τους Δημοκρατικούς Θεσμούς και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του ΟΑΣΕ, που λέει ότι δε θα πρέπει οι αντιρρησίες συνείδησης να υφίστανται επανειλημμένη τιμωρία λόγω μη εκπλήρωσης στρατιωτικής θητείας. OSCE, ODIHR, Handbook on Human Rights and Fundamental Freedoms of Armed Forces Personnel, 2008, Chapter 10 Conscientious Objection to Military Conscription and Service, 4. Best Practices and Recommendations, σ. 85 [τέταρτο σημείο]. https://www.osce.org/odihr/31393?download=true

  • 17 Μαρτίου 2019, 10:46 | Μ.Ε

    Μια παράμετρος που δε ρυθμίζεται διόλου, παρά τις σχετικές συστάσεις από διεθνείς οργανισμούς, αλλά και τις εξαγγελίες και δημόσιες δεσμεύσεις μελών της κυβέρνησης παλαιότερα είναι αυτή των επαναλαμβανόμενων διώξεων και προστίμων σε κάποιους αντιρρησίες συνείδησης ή ολικούς αρνητές στράτευσης.
    Αυτό σύμφωνα με την Ομάδα Εργασίας του ΟΗΕ για την Αυθαίρετη Κράτηση αποτελεί παραβίαση τόσο του άρθρου 14 παρ. 7 όσο και του άρθρου 18 παρ. 2 του Διεθνούς Συμφώνου για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα. United Nations, Economic and Social Council, Commission on Human Rights, Report of the Working Group on Arbitrary Detention “Civil and political rights, including the question of torture and detention”, (E/CN.4/2000/4), (Recommendation 2: detention of conscientious objectors), παρ. 91-94.
    Οι αλλεπάλληλες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις έχουν οδηγήσει τα τελυταία χρόνια αρκετούς ανθρώπους να βρίσκονται υπόδικοι σε διαδοχικά δικαστήρια για ανυποταξία, αλλά και να έχουν σωρρεύσει δυο και τρία (με προοπτική αύξησης) διοικητικά πρόστιμα, φτάνοντας σε ατομικά χρέη προς το δημόσιο που είναι αδύνατον να αποπληρωθούν, ακόμα κι αν υπάρχει σχετική διάθεση, και που ουσιαστικά υπονομεύουν τη δυνατότητα επιβίωσης (πόσο μάλλον ευημερίας) για το υπόλοιπο της ζωής τους.
    Επιπλέον, επαναλαμβάνεται και σε αυτή τη ρύθμιση η ρητή πρόβλεψη της μη επιστροφής καταβληθέντων από διοικητικό πρόστιμο σε περίπτωση τακτοποίησης των σχετικών υποχρεώσεων, παρά μόνο η διαγραφή του υπόλοιπου ποσού που παραμένει. Αυτό δημιουργεί σαφώς την αίσθηση ενός κενού δικαίου και μιας διαρκούς πολύμορφης τιμωρίας (δίκες ενδεχόμενα ακόμα και με διαδικασία αυτοφώρου και μεταγωγή, πρόστιμο, μη επιστροφή χρημάτων που δόθηκαν ή παρακρατήθηκαν από τραπεζικούς λογαριασμούς, επιστροφές από την εφορία κτλ.)

  • 16 Μαρτίου 2019, 21:57 | Ελένη Ν.

    Καλό θα ήταν να κάνετε την ζωή των πολιτών που για τον Α ή Β λόγω είναι πλέον ανυπότακτη λίγο πιο εύκολη, ώστε να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους. Πρέπει η πολιτεία να σταματήσει να τους αντιμετωπίζει ως κοινούς εγγληματίες. Είναι απαράδεκτο το ότι κάποιοι μπορεί να κληθούν να πληρώσουν ξανά το ίδιο πρόστιμο για το ίδιο πράγμα.. Πρέπει επίσης να μπορεί κάποιος μετά απο μια ηλικία (33 χρονών πια) να μπορεί να εξαγοράζει απευθείας την θητεία χωρίς την ανάγκη να παρουσιασθεί καθόλου. Αυτό θα δώσει ανάσα σε χιλιάδες συμπολίτες μας που πλέον είναι εγκλωβισμένοι σε μια πολύ άσχημη κατάσταση.. Δεν μπορεί η πολιτεία να αντιμετωπίζει τους πάντες σαν άτομα που δεν ενδιαφέρονται για τις υποχρεώσεις τους αποκλειστικά. Πολλοί κυρήχθηκαν ανυπότακτοι απο ανάγκη, επειδή δεν μπορούσαν να αφήσουν την δουλειά τους, επειδή μπορεί να συντηρούσαν τους γονείς τους, κτλ κτλ.. Δώστε τους την ευκαιρία να τακτοποιήσουν αυτή την υποχρέωση και μην τους συμπεριφέρεστε σαν εγκληματίες..

  • 16 Μαρτίου 2019, 20:18 | Φάνης Χ.

    Αν θέλετε να βοηθήσετε πραγματικά τους ανυπότακτους και να μειώσετε ουσιαστικά τον αριθμό τους, τότε πρέπει να καταργήσετε τις 20 ημέρες θητειας που απαιτούνται για την εξαγορά του υπολοίπου της θητείας. Κάποια στιγμή πρέπει η πολιτεία να καταλάβει ότι κάποιος έφτασε πάνω από 33 είναι δυσκολο να βρει χρόνο και να πάρει άδεια από την δουλειά του να έρθει να υπηρετήσει τις 20 μερες. Αυτές οι 20 μερες αποτελούν σημαντικό πρόβλημα για πολλούς με αποτέλεσμα να παραμένουν ανυπότακτοι. Πρεπει η εξαγορά να ειναι δυνατόν να γίνει απευθειας για όλο το διάστημα της θητειας, και θα δείτε άμεσα πόσοι θα προβούν σε εξαγορά και θα ελαφρυνει σημαντικά τον φόρτο εργασίας των στρατολογικων υπηρεσιών που αναγκάζονται να κυνηγάνε ανυπότακτους, καθώς επίσης η πολιτεία θα εισπράξει σημαντικό ποσό χρημάτων που θα μπορούσε να αξιοποιήσει καλύτερα.

  • 15 Μαρτίου 2019, 21:42 | Θ.Λ.

    Με την παράγραφο 2 του άρθρου 18 συνεχίζεται η καταφανώς άνιση μεταχείριση όσων είχαν κηρυχθεί ανυπότακτοι, αλλά έχουν εκπληρώσει πλήρως τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις και επιπλέον έχουν αποπληρώσει το διοικητικό πρόστιμο που τους έχει επιβληθεί (κυρίως βάσει του ν.3883/2010 και της υπουργικής «απόφασης Βενιζέλου» Φ.429.1/ 17/281810 με ΦΕΚ 517, τχ.Β΄, 5-4-2011).
    Η διατύπωση της διάταξης έχει ως συνέπεια να επωφελούνται της ρύθμισης όσοι δεν έχουν αποπληρώσει ή έχουν αποπληρώσει μόνο μέρος του διοικητικού προστίμου. Αντιθέτως, αποκλείονται από οποιαδήποτε ωφέλεια όσοι συμμορφώθηκαν (έγκαιρα) και αποπλήρωσαν το δυσβάστακτο πρόστιμο πριν τεθεί σε ισχύ η διάταξη (όπως και η παράγραφος 3 του άρθρου 12 του ν.4361/2016, επανάληψη της οποίας είναι ουσιαστικά η παρούσα διάταξη του νομοσχεδίου).
    Πέρα από άδικη μεταχείριση, η διάταξη αυτή ισοδυναμεί με προτροπή του κράτους προς τους πολίτες να μην συμμορφώνονται με τα διοικητικά πρόστιμα, ασχέτως της οικονομικής τους δυνατότητας, καθώς θα τύχουν ευνοϊκής ρύθμισης στο μέλλον.
    Με βάση τα παραπάνω και στο πνεύμα της παραγράφου 2 του άρθρου 18, θα πρέπει μετά την πρόβλεψη «Σε περίπτωση που μέρος των διοικητικών προστίμων έχει αποπληρωθεί, διαγράφεται το υπολειπόμενο ποσό» να προστεθεί: «Σε περίπτωση πλήρους αποπληρωμής του προστίμου, το ποσό επιστρέφεται ως αχρεωστήτως καταβληθέν».

  • 15 Μαρτίου 2019, 13:50 | Τάκης

    Θα πρέπει κάποια στιγμή να εξεταστεί αν η δημιουργία επαγγελματικού στρατού εξυπηρετεί τα εθνικά συμφέροντα.
    Με την σημερινή ανεργία στους νέους πολλοί θα προσέλθουν προς κατάταξη με αποτέλεσμα την ενδυνάμωση των ένοπλων δυνάμεων της χώρας μας στα πρότυπα Ευρωπαϊκών επαγγελματικών στρατων.
    Στα θετικά θα είναι και το προσωπικό που θα απεγκλωβιστει από την σημερινή διαδικασία αναζήτησης και τιμωρίας των ανυποτακτων συμπολιτών μας(στρατοδικες, δικηγόροι ,προσωπικό στρατολογιων,αστυνομικοί, εφοριακοί ακόμα και προξενεία ανά την υφήλιο που σαν αποκλειστικό αντικείμενο εργασίας έχουν την αναζήτηση και τιμωρία των ανυποτακτων) .
    (πρόσφατο παράδειγμα οι 900 θέσεις Λιμενικών που απελευθερώθηκαν όταν απλά καταργήθηκε η άδεια αλιείας) .
    Άραγε η συνέχιση της σημερινής κατάστασης εξυπηρετεί τα εθνικά συμφέροντα η μικροσυμφεροντα

  • 15 Μαρτίου 2019, 11:53 | Ανδρέας

    Πιστεύω ότι οι ρυθμίσεις είναι προς την σώστη κατεύθυνση. Όσον αφορά για τους νέους που φύγανε στα χρόνια της κρίσης το ποσό των 6000 χιλιάδων ευρώ ειναι δυσβάσταχτο. Αν υπήρχαν αυτα τα χρήματα θα τα πλήρωναν όλοι. Είναι αδύνατο να τιμωρείς με τέτοιον τρόπο έναν νέο που έφυγε απο την Ελλάδα με 50% ανεργεία μεταξυ 18-30.

    Πέραν αυτού, πολλοί δημόσιοι οργανισμοί αλλα και ιδιωτικοί εκτός Ελλάδας ζητάνε χαρτί οπου πρέπει να αναφέρει οτι ο υποψήφιος εργαζόμενος πρεπει να εχει διευθετίσει τις υποχρεώσεις του σε περίπτωση που στην χώρα του εχει υποχρεωτική στράτευση. Όταν εννοώ διευθετίσει δεν μιλάμε να εχει κανει τον στρατό του, άλλα ενα χαρτί που να αναφέρει οτι δεν θα αναγκαστεί να φυγει κατα τα χρονια εργασίας του για τον Στρατό. Στην Ευρωπαικη αγορά εργασίας, γιατί ο Ελληνας λόγο μη στατευσης να μην μπορεί να δουλέψει σε ευρωπαικα οργανα που είναι εκτός συνόρων, ενω νέοι απο άλλες ευροπαικές χωρες να μην έχουν τέτοιυς φραγμούς. Δεν νομίζετε οτι ειναι αδικία? Δεν νομίζετε οτι δίνοντας του αυτήν την δυνατότητα στο μέλλον δεν θα βοήθούσε τη χώρα του με ακόμη καλύτερο τρόπο όντας πρεσβευτης της πατρίδας σε αλλες θέσεις εκτός χώρας?

    Οι περισσοτεροι αναγκάστηκαν να φυγουν εκτος πατρίδας για βιοποριστικους λόγους. Ε τότε δώστε τους την ευκαίρια να το κάνουν.
    Επίσης, μια μείωση του προστίμου θα ταν πολύ καλό κίνητρο για κάποιον να το αποπληρώσει η ακόμη και να γυρίσει.
    Επισης, η εκπλήρωση της θητείας ανα σπαστά διαστήματα θα ήταν κατι πολύ ευνοικό για να μην χάσει κανείς την δουλεία του απο την μία αλλα και να υπηρετήσει την πατρίδα του απο την άλλη.

  • 14 Μαρτίου 2019, 12:00 | Αντωνία Παρίσση

    Για τους ανυπότακτους που λαμβάνουν αναβολή κατάταξης ως Μόνιμοι Κάτοικοι Εξωτερικού, υπάρχει ήδη η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 25 του ν. 3421/2005, η οποία προβλέπει «Οσοι διετέλεσαν οποτεδήποτε ή διατελούν σε ανυποταξία, με την υπαγωγή τους στις διατάξεις του παρόντος άρθρου εξαιρούνται από την πρόσκληση ή τις προσκλήσεις για τις οποίες κηρύχθηκαν Ανυπότακτοι, εξαλείφεται το αξιόποινο της ανυποταξίας με παραγραφή, αίρονται οι ποινικές συνέπειες και οι σχετικές δικογραφίες τίθενται στο αρχείο με πράξη του εισαγγελέα του αρμόδιου στρατιωτικού δικαστηρίου.»

  • 14 Μαρτίου 2019, 12:22 | Θανάσης Σ

    Γεια σας!
    Τι θα γίνει με τους ανθρώπους οι οποίοι ήταν ανυπότακτοι εξωτερικού και μεταπίπτουν στην κατάσταση των μονίμων κατοίκων εξωτερικού (ΜΚΕ);
    Δεν πρέπει να υπάρξει και για αυτούς κάποια πρόνοια να ώστε να υπαχθούν στις διαταξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 18 αυτού του νομοσχεδίου;

  • 13 Μαρτίου 2019, 17:49 | Κωνσταντίνος Σάραγκας

    Μερικές παρατηρήσεις ακόμα:
    1. Μερικοί συμπολίτες μας προτάσσουν το «εγώ» απέναντι στο «εμείς». Η αντίληψη ότι η πατρίδα έχει υποχρέωση να προσαρμοσθεί στις ανάγκες όσων δεν τους βολεύει να υπηρετήσουν συγκεκριμένη χρονική περίοδο είναι λανθασμένη. Αυτοί έχουν την υποχρέωση να προσαρμοσθούν στις απαιτήσεις της πατρίδας ως οφείλουν. To ρητό είναι «Είς οιωνός άριστος, αμύνεσθαι περί πάτρης» και όχι «Είς οιωνός άριστος, αμύνεσθαι περί πάρτης».
    2. Άγνοια του νόμου είναι ανεπίτρεπτη.
    3. Για κάποιον που αποδεδειγμένα είχε προγραμματίσει να καταταγεί όντας στο εξωτερικό εκεί πρέπει να δοθεί η δυνατότητα κατάταξης με την επόμενη η μεθεπόμενη ΕΣΣΟ από τη στιγμή που η μεταβολή οφείλεται στην υπηρεσία.
    4. Οι ανυπότακτοι άνω των 33 ετών μπορούν κάλλιστα να υπηρετήσουν την προβλεπόμενη θητεία με όλες τις νόμιμες προσαυξήσεις σε διοικητικές θέσεις και να συμβάλλουν στο να απελευθερωθεί ανθρώπινο δυναμικό από τις μάχιμες ειδικότητες που καλύπτει αυτές τις θέσεις. Το προσδόκιμο ζωής είναι στα 77, μέχρι και τα 45 μια χαρά μπορεί να υπηρετήσει κάποιος σε διοικητικές θέσεις.
    5. Τα πρόστιμα μπορούν να εισπραχθούν με την συνεργασία των φορολογικών αρχών των χωρών διαμονής. Εάν κάποιος δεν θέλει να συμμορφωθεί ας αποποιηθεί την ιθαγένεια.
    Ευχαριστώ πολύ.

  • 13 Μαρτίου 2019, 11:38 | ΜΑΡΙΑ

    θα παρακαλούσα να ληφθεί υπ οψιν οτι νέοι που έχουν φύγει στο εξωτερικό επιλέγουν την ανυποταξία όχι απο διάθεση αρνησης στρατευσης αλλά απο ανάγκη για εργασία την οποία μπορεσαν να βρουν στο εξωτερικό και την οποία θα χάσουν αν αποφασίσουν να γυρίσουν να εκπληρώσουν την στρατιωτική τους υποχρέωση.θα ήθελα κοιπόν να αποτυπωθεί ευκρινώς στο νομοσχέδιο οτι το πρόστιμο της ανυποταξίας επιβάλεται απαξ , φροντίζοντας για την μείωση του ποσου των 6000 ευρ,ω που ειναι ενα τεραστιο ποσό
    Δεν ξέρω επίσης αν μπορεί να αποτελεί τεκμήριο, αλλά υπάρχει και το παρακάτω απόσπασμα από ομιλία του κου Τσίπρα:

    Όσοι επιμένουν να είναι ανυπότακτοι, πληρώνουν μεν το πρόστιμο των 6.000 ευρώ, αλλά άπαξ. Σταματάει έτσι η εκδικητική πρακτική του να τιμωρείται κανείς με απανωτά πρόστιμα και τεράστια ποσά για το ίδιο παράπτωμα.
    Πηγή: http://www.newsbomb.gr/ellada/amyna/story/784385/aytes-einai-oi-megales-allages-sti-stratiotiki-thiteia

  • 13 Μαρτίου 2019, 07:16 | Μαρία Π

    Μειώστε το πρόστιμο των 6000€ κατά πολύ όμως, διότι κανείς δεν μπορεί να πληρώσει τέτοιο τίμημα εκτός από τους έχοντες.
    Αν το μειώσετε υπάρχει περίπτωση να εισπράξετε και κάποια χρήματα, αλλιώς δεν πρόκειται κανείς να πληρώσει και πάλι εκτός από τους έχοντες.Βέβαια δεν ξενιτεύτηκαν οι έχοντες αλλά οι μη έχοντες.
    Μην συνεχίζετε να τιμωρείτε τα παιδιά μας που ξενιτεύτηκαν όχι από επιλογή αλλά από ανάγκη, η οποία συνεχίζει να υφίσταται.
    Καλό το μέτρο που αναφέρεται στο σχέδιο νόμου για την περίπτωση που αποφασίσουν κάποιοι από τους ανυπότακτους να παρουσιαστούν μέχρι το Δεκέμβρη του 2020, πιστεύετε όμως οτι είναι πολλοί αυτοί που θα έχουν τη δυνατότητα να παρατήσουν δουλειές και τυχόν οικογένειες στο εξωτερικό για να παρουσιαστούν στην Ελλάδα;
    Επιτέλους κάντε κάτι με αυτή τη χρόνια κατάσταση είναι η ευκαιρία σας.

  • 12 Μαρτίου 2019, 17:10 | Σταματόπουλος Μαρκος

    Αξιότιμε Κύριε Υπουργε.
    Σχετικα με το αρθρο 18 και την τακτοποιηση ανυποτακτων ειναι πολυ σωστη η νομοθετηση σας και βλεπω οτι εγινε προσπαθεια ωστε να συμπεριληφθουν οσο περισσοτερες περιπτωσεις ειναι δυνατον, σε σχεση με παλαιοτερα νομοθετηματα.
    Εκείνο ,όμως , που δεν τολματε ακόμα κ .Υπουργε είναι η πληρης και οχι μερικη ( 20 ημερη επι των ημερων της κυβερνησης σας ) εξαγορα της στρατιωτικης υποχρεωσης για τους ανυποτακτους ανω των 33 ετων .
    Προκειται για περιπτώσεις ανθρώπων που δεν μπορούν πια λόγω ηλικιας να προσφερουν τίποτα στο στρατευμα ( καθώς οι περισσότεροι είναι άνω των 40 ετών ) και εστω και η υποχρέωση αυτης της μικρης υπηρέτησης των 20 ημερων τους δημιουργει προβλημα , καθως πολλοι απο αυτους εργαζονται , ειναι παντρεμενοι , λειπουν στο εξωτερικο κτλ. Επίσης η συνύπαρξη έστω και για 20 ημέρες σε στρατόπεδα ανθρώπων 18 ετών και άνω των 40 δημιουργεί προβλήματα σε όλους τους στρατεύσιμους όπως και στο ίδιο το στράτευμα.
    Η προταση μου ειναι η πληρης εξαγορα της θητειας για τους ανω των 33 ετων ή η 20 ημερη κοινωνικη υπηρετηση σε οργανισμους και υπηρεσιες του δημοσίου και όχι η υπηρέτηση εντός στρατοπέδων.
    Αν πάλι θεωρηθεί οτι οι ανυπότακτοι άνω των 33 είναι σε θέση να υπηρετήσουν τις 20 αυτές ημέρες θα πρότεινα να υπάρξει ξεχωριστή πρόβλεψη για τους ανυπότακτους ανω των 40 όπου εκεί θα επιτρέπεται η πλήρης εξαγορά χωρίς υποχρέωση 20 ήμερης υπηρέτησης.
    Τέλος προτείνω κάτι που ήδη σε προηγουμενο νομο για τη στρατολογια επί της δικης σας κυβερνησης έχει ψηφιστει αλλα ποτέ δεν εφαρμόστηκε δηλαδή την μείωση του ποσού εξαγοράς στρατιωτικής θητείας για το υπόλοιπο των 20 ήμερων θητειάς των ανυποτάκτων άνω των 33 ετών που υπηρετείται , το οποίο στην παρούσα φάση είναι πολύ ακριβό και απαγορευτικό για τους μη κατέχοντες ,όπως και τη δυνατότητα αποπληρωμής τους σε περισσότερες απο 4 δόσεις ,όπως ισχύει σήμερα.

  • Άμεση απαγόρευση της ερήμην καταδίκης για ζητήματα ανυποταξίας εν γένει, όπως άλλωστε έχει ζητήσει και η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου[26].

    Συνεπώς, πρέπει να ακυρωθούν όλες οι καταδίκες και τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε αντιρρησίες συνείδησης (συμπεριλαμβανομένων των ολικών αρνητών στράτευσης), να διαγραφούν οι ποινές από το ποινικό μητρώο τους, να τους επιστραφούν τα χρήματα που ενδεχομένως κατέβαλαν για εξαγορά ποινών φυλάκισης, δικαστικά έξοδα και πρόστιμα και να τους δοθούν αποζημιώσεις όχι μόνο για τα χρήματα που ξόδεψαν για παράσταση δικηγόρου αλλά και κυρίως για τις πολλαπλές παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων που υπέστησαν όλα αυτά τα χρόνια. Η Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ έχει ζητήσει σε αντίστοιχες περιπτώσεις αντιρρησιών συνείδησης άλλων χωρών,να καθαριστούν τα ποινικά μητρώα και να καταβληθούν αποζημιώσεις.[27]

    Ταυτόχρονα θα πρέπει να πάψουν όλες οι εκκρεμούσες διώξεις και όχι μόνο εκείνων που έκαναν δήλωση πριν το 1998.

    Δεδομένων των προαναφερθέντων η παράγραφος 8 του Άρθρου 12 του νόμου 4361/2016 θα πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής:

    «Για τους αντιρρησίες συνείδησης, οι οποίοι δήλωσαν δημόσια ή με επιστολή τους σε αρμόδια υπηρεσία, την άρνησή τους να υπηρετήσουν στρατιωτική θητεία, μέχρι την έναρξη ισχύς της διάταξης αυτής, εξαλείφεται το αξιόποινο της ανυποταξίας τους και παραγράφονται και αίρονται οι ποινικές και διοικητικές συνέπειες αυτής. Οι δικογραφίες για τις ανυποταξίες αυτές τίθενται στο αρχείο με πράξη του εισαγγελέα του αρμόδιου στρατιωτικού δικαστηρίου. Χρηματικά ποσά που έχουν καταβληθεί για δικαστικά έξοδα, εξαγορά ποινών φυλάκισης και πρόστιμα, επιστρέφονται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα.»

  • 12 Μαρτίου 2019, 12:30 | επιμελώς ατημέλητος

    κ. Υπουργέ. Δεν δίνετε λύση και εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται οι χιλιάδες πολίτες που έφυγαν στα χρόνια των μνημονίων.
    η διάταξη αποτυγχάνει να θέσει τέρμα στις επανειλημμένες τιμωρίες (με ποινές φυλάκισης, πρόστιμα 6.000 ευρώ κ.λπ.) όσων αντιρρησιών συνείδησης κηρύσσονται ή έχουν κηρυχτεί ανυπότακτοι, είτε γιατί αδυνατούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά κ.λπ. στην τιμωρητική εναλλακτική υπηρεσία, είτε επειδή αδίκως δεν αναγνωρίστηκαν ως αντιρρησίες, είτε επειδή τους αφαιρέθηκε η ιδιότητα λόγω πειθαρχικού παραπτώματος κατά την εναλλακτική, είτε επειδή αρνούνται να υπηρετήσουν αυτήν την τιμωρητική εναλλακτική υπηρεσία. Οι επανειλημμένες ποινές και πρόστιμα σε αντιρρησίες συνείδησης παραβιάζουν την αρχή ne bis in idem (Άρθρο 14.7) του Διεθνούς Συμφώνου για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα, όπως έχει πει και η Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ (Human Rights Committee, Concluding observations on the second periodic report of Greece, (CCPR/C/GRC/CO/2), 3 Δεκεμβρίου 2015, παράγραφοι 37-38. http://undocs.org/CCPR/C/GRC/CO/2 ).

  • 12 Μαρτίου 2019, 07:31 | ΑΡ

    Η πολιτική που διαχρονικά ακολουθείται σε ζητήματα ανυποταξίας με συνεχείς εξαλείψεις του αξιοποίνου και άρσεις των διοικητικών προστίμων, δείχνει το δρόμο προς την Πολιτεία να αποχαρακτήρισει επιτέλους την ανυποταξία από έγκλημα με ποινική απαξία, αλλά να την αναγάγει σε διοικητική παράβαση.

    Έτσι και ο όγκος των δικαστικών υποθέσεων θα μειωθεί και οι Υπηρεσίες θα σταματήσουν τη συνεχή αναζήτησή τους, αλλά και θα σταματήσει η «εύνοια» της Πολιτείας στην τακτοποίηση αυτού του «εγκλήματος».

    Τέλος, προβληματική είναι η ανοχή της Πολιτείας στο «έγκλημα» εάν ο «εγκληματίας» συνεχίσει να «εγκληματεί» έως 31 Δεκ 2020, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρισμούς ότι η πράξη αυτή πλέον έχει στην ουσία απενεχοποιηθεί από την ίδια την Πολιτεία και άρα θα πρέπει να αφαιρεθεί από τα εγκλήματα του ΣΠΚ.

  • 11 Μαρτίου 2019, 22:12 | ΝΙΚΟΣ

    Τα παιδιά εργάζονται εξω και δεν μπορέσουν να υπαχθούν στις διατάξεις αυτές, τι γίνεται; ισχύουν όσα μέχρι σήμερα;; μάλλον ετσι δεν τα θέλουμε να γυρίσουν πίσω. Πολλά παιδιά δυστυχώς θα μείνουν έξω όπου εργάζονται και η πατρίδα θα τους έχει υπό διωγμό, γιατί αποφάσισαν να ξενιτευτούν και να ζήσουν. Μπορεί η πατρίδα να τους δώσει επιλογές ουσίας με δημοκρατία και ανθρωπιά;;; Το βλέπω χλωμό ως και αδύνατον. Οι λόγοι είναι γνωστοί για την πατρίδα μας πως συμπεριφέρεται στα παιδιά της. Μήπως ιδεολογικά μπορείτε να το δείτε το θέμα διαφορετικά απο οτι μέχρι σήμερα το παλιό καθεστώς το έβλεπε και έπραττε, αναλόγως και κατά περίπτωση;;; Δεν θέλω και ουτε μπορώ να πιστέψω οτι το θέμα θα το αντιμετωπίσετε ελαφρά και επιφανειακά. Χρειάζεται το βάθος του θέματος και να φτάσετε στην ουσία των πραγμάτων. Αναμένουμε ρυθμίσεις ουσίας.

  • 11 Μαρτίου 2019, 08:53 | Γιώργος

    Η μείωση των ΕΣΣΟ από 6 σε 4 δημιούργησε στον γιό μου που ζει και εργάζεται ως γιατρός στην Γερμανία το άρθρο το παρακάτω πρόβλημα: Ενώ είχε προγραμματίσει από το προηγούμενο έτος 20ήμερη άδεια για τον Μάρτιο του 2019 για να έλθει να υπηρετήσει για 20 ημέρες και να πληρώσει το υπόλοιπο της θητείας του, η μείωση των ΕΣΣΟ απο 6 σε 4 του ανέτρεψε τα σχέδια και καλείται για κατάταξη τον Μάιο αντί του Μαρτίου .Τον Μάιο όμως έχει προγραμματιστεί να δώσει εξετάσεις στην Γερμανία για λήψη ιατρικής ειδικότητας.Κατ ανάγκη θα βγει ανυπότακτος εξωτερικού αφού ουτε τις εξετάσεις μπορεί να αφήσει ούτε άδεια να πάρει.
    Θεωρώ ότι το άρθρο 18 πρέπει να διατυπωθεί ως εξής: Οι Διατελέσαντες ή διατελουντες σε ανυποταξία κατά την 1-6-2019(και ΟΧΙ κατά την έναρξη ισχύος του νόμου) εξαιρούνται από την πρόσκληση……………
    Η διατύπωση αυτή θα δώσει την δυνατότητα και σ’αυτόν ενδεχομένως και σε άλλους να υπαχθούν στι διατάξεις του παρόντος και να προγραμματίσουν την κατάταξή τους μέχρις 31-12-2020.

  • 11 Μαρτίου 2019, 06:59 | Γιώργος Κιούφης

    Η μείωση των ΕΣΣΟ κατάταξης από 6 σε 4 μου δημιούργησε το παρακάτω πρόβλημα. Ζω και εργάζομαι ως ιατρός στην Γερμανία.Επειδη γνώριζα ότι θα παρουσιαστώ τον Μάρτιο του 2019 είχα ζητήσει από τον Οκτώβριο του 2018 20ημερη άδεια για να έλθω να υπηρετήσω 20 μέρες τον Μάρτιο και να εξαγοράσω το υπόλοιπο της θητείας. Επίσης το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου πριν ενημερωθώ από την στρατολογια για τις μειώσεις των ΕΣΣΟ κατάταξης είχα υποβάλει αίτηση για συμμετοχή στην Γερμανία στις εξετάσεις για λήψη ιατρικής ειδικότηταςοι οποίες θα γίνουν το Μάιο του 2019. Τον Μάιο με καλεί για κατάταξη.
    Επειδή όμως δεν είναι δυνατόν ούτε να πάρω άδεια (αφού οι άδειες προγραμματιζονται από το προηγούμενο έτος), ούτε να αφήσω τις εξετάσεις, θεωρώ ότι η παράγραφος 1 του άρθρου 18 πρέπει να διατυπωθεί ως εξής :
    Άρθρο 18
    1.Οι διατελεσαντες ή διατελουντες ανυπότακτοι κατά την 01-06-2019 εξαιρούνται από την πρόσκληση………..
    Η διατύπωση αυτή θα μου δώσει την δυνατότητα να υπαχθω στις διατάξεις του παρόντος νόμου και να προγραμματίσω να έλθω να υπηρετήσω μέχρι 31-12-2020.
    Το αίτημα μου το θεωρώ δίκαιο γιατί η μείωση των ΕΣΣΟ από 6 σε 4 μου δημιούργησε το πρόβλημα και με σπρώχνει στην ανυποταξία.

  • 10 Μαρτίου 2019, 15:05 | Νικόλαος

    Στην παράγραφο 1 και 2 του σχεδίου νόμου γίνεται αναφορά περί της τακτοποίησης ή άρσης των ποινικών και διοικητικών συνεπειών για όσους τακτοποιηθούν στρατολογικά μέχρι την 31.12.2020. Συγκεκριμένα, κάνει αναφορά στο διοικητικό πρόστιμο και συνέπειες αν και κατά την άποψη μου εξυπακούεται η διαγραφή αυτού, εφόσον ΄΄εξαιρούνται από την πρόσκληση ή τις προσκλήσεις για τις οποίες κηρύχθηκαν ανυπότακτοι, εξαλείφεται το αξιόποινο της ανυποταξίας με παραγραφή΄΄.
    Αν δούμε την παράγραφο 3 του άρθρου 25 του στρατιωτικού νόμου 3421/2005, αναφέρεται στην ίδια περίπτωση άρσης ή διαγραφής συνεπειών ανυποταξίας αλλά για τους Μόνιμους Κατοίκους Εξωτερικού. Συγκεκριμένα αναφέρει «3. Όσοι διετέλεσαν οποτεδήποτε ή διατελούν σε ανυποταξία, με την υπαγωγή τους στις διατάξεις του παρόντος άρθρου εξαιρούνται από την πρόσκληση ή τις προσκλήσεις για τις οποίες κηρύχθηκαν ανυπότακτοι, εξαλείφεται το αξιόποινο της ανυποταξίας με παραγραφή, αίρονται οι ποινικές συνέπειες και οι σχετικές δικογραφίες τίθενται στο αρχείο με πράξη του εισαγγελέα του αρμόδιου στρατιωτικού δικαστηρίου» Στην πράξη αυτό συνεπάγεται ακριβώς την ίδια διαγραφή ή άρση των ποινικών και διοικητικών συνεπειών που αναφέρει το παρόν σχέδιο νόμου για τους ανυπότακτους που θα τακτοποιήσουν την κατάσταση τους μέχρι την 31.12.2020.
    Το ένα άρθρο αναφέρεται μεν στους Μόνιμους Κατοίκους Εξωτερικού και το παρόν στους ΄΄απλούς΄΄ ανυπότακτους αλλά το τελικό αποτέλεσμα περί άρσης συνεπειών είναι το ίδιο εκφρασμένο με διαφορετικό τρόπο.
    Εφόσον υπάρχει διαφορά μεταξύ των δύο κειμένων και για να αποφευχθεί οποιαδήποτε σύγχυση ή λάθος ερμηνεία της νομοθεσίας μήπως θα έπρεπε να τροποποιηθεί η παράγραφος 3 του άρθρου 25 του στρατιωτικού νόμου 3421/2005, ώστε να είναι σε απόλυτη αρμονία με το κείμενο περί άρσης ή διαγραφής συνεπειών του άρθρου 18 αυτού του παρόντος σχεδίου νόμου? Συγκεκριμένα πιστεύω ότι θα έπρεπε να τροποποιηθεί κατά τον εξής τρόπο – ««3. Όσοι διετέλεσαν οποτεδήποτε ή διατελούν σε ανυποταξία, με την υπαγωγή τους στις διατάξεις του παρόντος άρθρου εξαιρούνται από την πρόσκληση ή τις προσκλήσεις για τις οποίες κηρύχθηκαν ανυπότακτοι, εξαλείφεται το αξιόποινο της ανυποταξίας με παραγραφή, αίρονται οι ποινικές [ΑΡΧΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ] και οι διοικητικές συνέπειες και τα διοικητικά πρόστιμα, που έχουν επιβληθεί και βεβαιωθεί στο σύνολό τους, διαγράφονται και οι σχετικές δικογραφίες τίθενται στο αρχείο με πράξη του εισαγγελέα του αρμόδιου στρατιωτικού δικαστηρίου.[ΤΕΛΟΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ] . Ευχαριστώ πολύ.

  • 9 Μαρτίου 2019, 22:41 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Τί γίνεται για όσους κατατάχθηκαν στις ΕΔ, στη συνέχεια κηρύχθηκαν ανυπότακτοι και απαλλάχθηλαν με την εξαγορά της θητείας (μετά τη συμπλήρωση του 35ου) τους; Θα απαλλαγούν από το διοικητικό πρόστιμο που τους επιβλήθηκε κατά την ανυποταξία τους;

  • 9 Μαρτίου 2019, 21:07 | Παύλος

    Θα ήταν σημαντικό και θεωρώ δίκαιο να υπάρξουν βελτιώσεις στη παράγραφο 2 :» Σε περίπτωση που μέρος των διοικητικών προστίμων έχει αποπληρωθεί, διαγράφεται το υπολειπόμενο ποσό «.

    Πιο συγκεκριμένα για όποιον τηρεί τις άνω προυποθέσεις και έχει επιλέξει να πληρώσει μέρος του προστίμου, τηρώντας το προηγούμενο νομοθέτημα, θα πρέπει να υπάρξει πρόνοια για επιστροφή του ποσού το οποίο έχει πληρωθεί, μόνο έτσι άλλωστε θα υπάρξει απόλυτη διαγραφή των διοικητικών προστιμών. Διαφορετικά υπάρχει αντίφαση στη διατύπωση του εδάφιου 2.

  • 9 Μαρτίου 2019, 20:44 | Νικόλαος

    Το άρθρο 25 παρ 3 του Ν.3421/2005 (περί μόνιμων κατοίκων εξωτερικού) επισημαίνει: ««3. Όσοι διετέλεσαν οποτεδήποτε ή διατελούν σε ανυποταξία, με την υπαγωγή τους στις διατάξεις του παρόντος άρθρου εξαιρούνται από την πρόσκληση ή τις προσκλήσεις για τις οποίες κηρύχθηκαν ανυπότακτοι, εξαλείφεται το αξιόποινο της ανυποταξίας με παραγραφή, αίρονται οι ποινικές συνέπειες και οι σχετικές δικογραφίες τίθενται στο αρχείο με πράξη του εισαγγελέα του αρμόδιου στρατιωτικού δικαστηρίου.«» Στη πράξη σημαίνει ότι αίρονται οι συνέπειες της ανυποταξίας (ποινικές και διοικητικές) και όντως έτσι συμβαίνει εφόσον εξαλείφεται το αξιόποινο της ανυποταξιας για οποτεδήποτε υπήρξε ανυποτακτος κάποιος(εξαίρεση από τις προσκλήσεις).
    Ναι μεν το άρθρο που αναφέρω μιλάει αποκλειστικά για τους μονιμους κατοικους εξωτερικού αλλά Το παρόν νομοσχέδιο δεν αλλάζει το προαναφερθέν κείμενο δηλαδή του άρθρου 25 παρ 3 του Ν.3421/2005 ώστε να εκφράζεται η εξάλειψη συνεπειών με τον ίδιο τρόπο σε όλη τη νομοθεσία…όντως αν το συγκρίνουμε με το άρθρο 18 παρ 2 αυτού του νομοσχεδίου βλέπουμε ότι κάνει επισης αναφορά συγκεκριμένα στη διαγραφή του διοικητικού προστίμου(κατά την γνώμη μου δεν υπάρχει λόγος να κάνει συγκεκριμένη αναφορά στα διοικητικά μέτρα εφόσον εξυπακούεται), όποτε προκύπτει μια διαφορά μεταξύ των 2 κειμένων που κατά βάση θέλουν να εκφράσουν το ίδιο «αποτέλεσμα».
    Ή θα πρέπει πιστεύω, να τροποποιηθει η παρ 3 του άρθρου 25 του Ν 3421/2005 ώστε να συμπεριλαμβάνει τα σχόλια περί διοικητικών συνεπειών κτλ που υπάρχουν στην παράγραφο 2 του νομοσχεδίου ή θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί το ήδη υπάρχον κείμενο της παρ 3 άρθρο 25 του Ν 3421/2005 για να εκφράσει την εξάλειψη των συνεπειών της ανυποταξίας. Επαναλαμβάνω ότι εξυπακούεται όπως και να έχει η διαγραφή των διοικητικών συνεπειών όπως εκφραζεται με την παρ 3 άρθρο 25 του Ν. 3421/2005 αλλά θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί κατά κανόνα ο ίδιος τρόπος έκφρασης(κείμενο) εξάλειψης συνεπειών τόσο στο άρθρο 25 παρ 3 του Ν3421/2005 που αναφέρεται στους μόνιμους κατοίκους εξωτερικού όσο και στο άρθρο 18 του νομοσχεδίου αυτού. Ευχαριστώ και ελπίζω να ληφθούν υπόψην τα σχόλια μου.

  • 9 Μαρτίου 2019, 19:15 | Κωνσταντίνος Σάραγκας

    Έχω τις παρακάτω παρατηρήσεις για τους κατ’ επιλογή (για αυτούς που συνειδητά επιλέγουν να μην παρουσιαστούν είτε γιατί δουλεύουν είτε γιατί δεν επιθυμούν να υπηρετήσουν) ανυπότακτους εξωτερικού και εσωτερικού. Για την εφαρμογή των παρακάτω απαιτείται προσαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας.
    Η λογική πίσω από τα όσα προτείνω είναι ότι δεν μπορεί κάποιοι να είναι πιο ίσοι από όλους τους υπόλοιπους που εκτελούν την Συνταγματική τους υποχρέωση ως άρρενες πολίτες. Δεν είναι σωστό κάποιος να επιλέγει να μην εκπληρώσει την Συνταγματική του υποχρέωση ως άρρεν πολίτης και να συνεχίζει να έχει δικαιώματα.
    1. Εντοπισμός τους από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
    2. Εάν εργάζονται υποβολή μήνυσης από το Σ.Γ. στην εταιρεία που τους απασχολεί (υπήρχε άρθρο στην νομοθεσία για υπόθαλψη ανυπότακτου).
    3. Εάν εργάζονται σε εταιρεία στην Ελλάδα, έκδοση εντάλματος σύλληψης.
    4. Εάν βρίσκονται στο εξωτερικό επιπλέον του 2, αφαίρεση του δικαιώματος να εισέρχονται στην Ελλάδα για 20 ημέρες τον χρόνο καθώς και όλων των άλλων δικαιωμάτων (ψήφος, κλπ.).
    5. Αύξηση του χρηματικού προστίμου σε €12000. Στην περίπτωση που ο ανυπότακτος βρίσκεται στο εξωτερικό, συνεννόηση με την εκεί φορολογική αρχή για την επιβολή και είσπραξη του προστίμου.
    6. Κατάργηση του ηλικιακού ορίου για την παραγραφή, μετατροπή του αδικήματος της ανυποταξίας σε διαρκές και δυνατότητα τακτοποίησης μόνο με την καταβολή χρηματικού προστίμου ανάλογου με την διάρκεια του αδικήματος. Εάν θέλουμε να οικοδομήσουμε μία κοινωνία με αρχές και αξίες τότε πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά χωρίς εκπτώσεις.
    Ευχαριστώ πολύ.

  • 9 Μαρτίου 2019, 16:05 | Αναστάσιος

    Πιστεύω ότι η ρύθμιση είναι ορθή. Πρέπει να δοθεί η δυνατότητα σε άτομα που για Χ,Ψ λόγους δεν μπόρεσαν να παρουσιαστούν εγκαίρως για να εκπληρωνόσουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις. Συνήθως αυτά τα άτομα είναι οι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού που δεν μπόρεσαν να ενημερωθούν στην ώρα τους. Το πρόστιμο των 6000 ευρώ είναι υπερβολικό και θεωρώ ότι πρέπει να καταργηθεί και να θεσπιστεί ένα δίκαιο ποσό βάσει του εισοδήματος του πολίτη υπόχρεου στρατιωτικής θητείας.

  • 9 Μαρτίου 2019, 11:31 | Γιώργος

    Αναφορικά με την διαγραφή των διοικητικών προστίμων ανυποταξίας προτείνεται να υπάρχει σχετική πρόβλεψη για την επιστροφή ή άλλη διευθέτηση (π.χ. συμψηφισμό των ποσών με τα ποσά εξαγοράς της θητείας) των χρηματικών ποσών που έχουν αποπληρωθεί από τους ανυπότακτους, εφόσον βέβαια εκπληρώσουν/εξαγοράσουν την στρατιωτική τους θητεία. Σε αντίθετη περίπτωση επιβραβεύονται οι μη συνεπείς ανυπότακτοι σε σχέση με τους συνεπείς που αποπλήρωσαν το πρόστιμο. Μια τέτοια ρύθμιση αποτελεί και κίνητρο επαναπατρισμού εκατοντάδων ανυπότακτων εξωτερικού, στη πλειοψηφία τους επιστημόνων, που πληρώνουν/πλήρωσαν το σχετικό πρόστιμο. Για παράδειγμα, ανυπότακτος εξωτερικού άνω των 33 ετών που έχει αποπληρώσει το πρόστιμο, δεν διαθέτει κανένα κίνητρο να επιστρέψει στην Ελλάδα, παρά να περιμένει έως επτά έτη ώστε να αναγνωριστεί μόνιμος κάτοικος εξωτερικού και να του επιστραφεί το χρηματικό ποσό του προστίμου που κατέβαλε. Τελικά το κράτος δεν λαμβάνει χρήματα και λόγω της πολυετούς παραμονής στο εξωτερικού, ο πλέον ‘’πρώην’’ ανυπότακτος σπάνια θα αποφασίσει να επιστρέψει στην χώρα. Είναι αυτονόητο ότι μια καλύτερη διευθέτηση του προστίμου ανυποταξίας θα έχει θετικό πρόσημο ως προς την παραμονή/επιστροφή επιστημόνων και άλλων επιτυχημένων επαγγελματικά Ελλήνων στο εξωτερικό, οι οποίοι είναι απαραίτητοι στην παρούσα δύσκολη χρονική συγκυρία για την πατρίδα μας.

  • 9 Μαρτίου 2019, 10:15 | Γιώργος Μαρτέλας

    Το νομοσχέδιο αγνοεί και πάλι τη σύσταση της Ελληνικής Ένωσης για τα
    Δικαιώματα του Ανθρώπου που λέει: «Κατάργηση της δυνατότητας της
    πολιτείας να ασκεί συνεχείς και αλλεπάλληλες διώξεις για το ίδιο κατ΄ ουσία
    αδίκημα ενός ατόμου, δηλαδή τη διάπραξη ανυποταξίας, κατά παράβαση του
    Άρθρου 14, παράγραφος 7 της Διεθνούς Σύμβασης για τα Κοινωνικά και
    Πολιτικά Δικαιώματα [βλ. επίσης Ομάδα Εργασίας του Ο.Η.Ε. για την
    Αυθαίρετη Κράτηση: Γνώμη Νο 36/1999 (Τουρκία), Γνώμη Νο 24/2003
    (Ισραήλ)]. Το ίδιο ζητά και η Ε.Ε.Δ.Α.»

    https://www.hlhr.gr/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%
    BF%CE%BB%CE%AE-%CF%84%CE%B7%CF%82-
    %CE%AD%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7%CF%82-
    %CF%83%CF%84%CE%BF-
    %CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%
    AF%CE%BF-%CE%B5%CE%B8%CE%BD-2/