Άρθρο 10 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3883/2010 (Α΄ 167)

1. Στην περίπτ. β΄ του άρθρου 2 του ν.3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (8) ως εξής:

« (8) Μονιμοποιηθέντες Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) της παρ. ια του άρθρου 1 του παρόντος νόμου.»

2. Στην περίπτ. γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν.3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (4) ως εξής:

«(4) Μονιμοποιηθέντες Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) με τις γενικές ειδικότητες- ειδικεύσεις.»

3. Στην περίπτ. δ΄ της παρ.3 του άρθρου 3 του ν. 3883/2010, προστίθεται περίπτωση (11) ως εξής:

«(11) Μονιμοποιηθέντες Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) με τις γενικές ειδικότητες- ειδικεύσεις.»

4. Στο τέλος της υποπερίπτωσης α΄ της περίπτ. 2 της παρ. 1α του άρθρου 5 του ν. 3883/2010 προστίθεται πέμπτο και έκτο εδάφιο ως εξής:

«Τα προαναφερόμενα στελέχη υπηρετούν, υποχρεωτικά, στον τόπο της προτίμησής τους, μετά από σχετική αναφορά τους. Η παρ. 3 εφαρμόζεται αναλόγως.».

5. Στην υποπερίπτωση β΄ της περίπτ. 2 της παρ. 1α του άρθρου 5 του ν. 3883/2010 προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής:

«Ειδικά τα στελέχη που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη ή είναι γονείς τέκνων που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη υπηρετούν σε φρουρά όπου οι δομές κατάλληλων παροχών υγείας για την πάθησή τους δεν μπορούν να απέχουν από τη Μονάδα ή Υπηρεσία τους περισσότερο από είκοσι (20) χιλιόμετρα.».

6. Οι παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3883/2010 αντικαθίστανται ως εξής:

«2. Στον τόπο της προτίμησής τους υπηρετούν, υποχρεωτικά, μετά από αναφορά τους, στελέχη που τελούν σε χηρεία και έχουν τουλάχιστον ένα (1) ανήλικο τέκνο, καθώς και στελέχη που έχουν σύζυγο με αναπηρία ή επιμελούνται τέκνο με αναπηρία ή με δικαστική απόφαση έχουν οριστεί ως ανάδοχοι γονείς ανηλίκου με αναπηρία για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η αναδοχή. Τα στελέχη που έχουν, με δικαστική απόφαση ή με συμβολαιογραφική πράξη του άρθρου 1441 του Αστικού Κώδικα, την επιμέλεια ατόμου με αναπηρία, υπηρετούν, μετά από αναφορά τους, σε τόπο όπου αποδεδειγμένα υπάρχουν υποδομές υγείας για την περίθαλψη του ατόμου αυτού. Για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων, το ποσοστό αναπηρίας απαιτείται να είναι τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%).»

7. Η περίπτ. γ΄ του άρθρου 11 του ν. 3883/2010 αντικαθίσταται ως εξής:

«γ. Αξιολογεί και επιλέγει με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση από τους πίνακες της ειδικότητας, προσδιορίζοντας τη σειρά κατάταξης, η οποία προκύπτει με βάση τα καθοριζόμενα στο άρθρο 12 κριτήρια, τερματίζοντας την κρίση με την πλήρωση της τελευταίας των κενών οργανικών θέσεων της ειδικότητας.».

8. Στο άρθρο 12 του ν. 3883/2010 προστίθεται παρ. 3 ως εξής:

«3. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, που εκδίδεται μετά από πρόταση του Αρχηγού του οικείου Γενικού Επιτελείου και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εξειδικεύονται και παραμετροποιούνται κατά Κλάδο των Ενόπλων Δυνάμεων τα κριτήρια των μετατάξεων, ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας και τις ειδικότερες ανάγκες της υπηρεσίας, καθώς και κάθε σχετικό θέμα.».

9. Το πρώτο εδάφιο της περίπτ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν. 3883/2010, αντικαταθίσταται ως εξής:

«α. Για το ΣΞ οι Διευθυντές Όπλων για τις κρίσεις Αξιωματικών Όπλων και οι Διευθυντές Σωμάτων για τις κρίσεις των αξιωματικών Σωμάτων και ΕΜΘ.»

10. Η υποπερίπτ. (1) της περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν. 3883/2010, αντικαθίσταται ως εξής:

« (1) Ο Διευθυντής Β΄ Κλάδου του ΓΕΝ για τις κρίσεις των Μαχίμων Ειδικοτήτων, Φάρων και ΕΜΘ.»

11. Η υποπερίπτ. (5) της περίπτ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν.3883/2010, αντικαταθίσταται ως εξής:

«(5) Ανώτατος Αξιωματικός από την αντίστοιχη ειδικότητα των κρινόμενων, συμπεριλαμβανομένων και των ΕΜΘ, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του Αρχηγού ΓΕΑ.»

12. Η περίπτ. γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 20 του ν. 3883/2010, αντικαθίσταται ως εξής:

«γ. Όσοι διανύουν τον καταληκτικό τους βαθμό, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 23 του παρόντος νόμου, με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων του παρόντος νόμου.»

13. Στην περίπτ. α΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (6) ως εξής:

«(6) Υπολοχαγός για τους ΕΜΘ.»

14. Στην περίπτ. β΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (8) ως εξής:

« (8) Ανθυποπλοίαρχος για τους ΕΜΘ.»

15. Στην περίπτ. γ΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (8) ως εξής:

«(8) Υποσμηναγός για τους ΕΜΘ.»

16. Το πρώτο εδάφιο της περίπτ. β΄ της παρ. 3 του άρθρου 25 του ν. 3883/2010 αντικαθίσταται ως εξής:

«β. Επιτυχής αποφοίτηση από τα ανά ειδικότητα υποχρεωτικά για προαγωγή σχολεία.».

17. Η παρ. 10 του άρθρου 27 του ν. 3883/2010 αντικαθίσταται ως εξής:

«10. Σε περίπτωση συνδρομής δύο (2) ή περισσότερων περιπτώσεων της προηγούμενης παραγράφου, ο συνολικός λογιζόμενος χρόνος δεν μπορεί να είναι ανώτερος του μισού του απαιτούμενου πραγματικού χρόνου παραμονής στο βαθμό, εκτός από τη περίπτωση του ανυπαίτιου τραυματισμού σε επιχείρηση ή διατεταγμένη υπηρεσία.».

18. Το πρώτο εδ. της παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 3883/2010, αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Οι Αξιωματικοί απόφοιτοι ΑΣΕΙ ή προερχόμενοι από Υπαξιωματικούς μέχρι και το βαθμό του Συνταγματάρχη και αντιστοίχων προκειμένου να καθίστανται ικανοί για την επιτυχή διεξαγωγή και εκτέλεση των αποστολών που τους ανατίθενται πρέπει να υπηρετούν σε κάθε βαθμό σε επιχειρησιακές μονάδες και σε προβλεπόμενες για το βαθμό τους θέσεις κατά το ελάχιστο χρονικό διάστημα που καθορίζεται στις παραγράφους που ακολουθούν.»

19. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 3883/2010 αντικαθίσταται ως εξής:

«Η επιτυχής αποφοίτηση από τα υποχρεωτικά σχολεία των ΕΔ αποτελεί τυπικό προσόν προαγωγής και ο βαθμός αποφοίτησης αποτελεί ουσιαστικό προσόν που συνεκτιμάται από τα Συμβούλια Κρίσεων.».

20. Το πρώτο εδ. της παρ.2 του άρθρου 37 του ν. 3883/2010, αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Για τους Αξιωματικούς ΠΝ, ΠΑ και ΚΣ τηρείται ιδιαίτερη επετηρίδα για κάθε ειδικότητα. Κατ’ εξαίρεση, για τους Αξιωματικούς ΠΝ και ΠΑ, που προέρχονται από την κατηγορία της υποπερίπτ. 5 της περίπτ. β΄ του άρθρου 2 και μονιμοποιηθέντων ΕΜΘ ΠΝ, ΠΑ και ΣΞ τηρείται ιδιαίτερη επετηρίδα για κάθε ειδικότητα, στην οποία εγγράφονται βάσει της ημερομηνίας προαγωγής τους σε βαθμό Αξιωματικού.»

21. Το άρθρο 83 του ν. 3883/2010 αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 83
Ζητήματα νοσοκομειακής περίθαλψης

1. Στους μόνιμους αξιωματικούς, ανθυπασπιστές και υπαξιωματικούς, δόκιμους έφεδρους αξιωματικούς και οπλίτες θητείας, οι οποίοι συμμετείχαν με οποιονδήποτε τρόπο στα πολεμικά γεγονότα της χρονικής περιόδου από την 20ή Ιουλίου έως την 20ή Αυγούστου 1974 στην Κύπρο, στα γεγονότα που έλαβαν χώρα το 1964 στην Τυληρία και τη Λευκωσία και το 1967 στην Κοφίνου και τους Αγίους Θεοδώρους της Κύπρου, καθώς και στις συζύγους ή συμβίες και χήρες αυτών εν ειρήνη, που παραμένουν άγαμες, παρέχεται πλήρης νοσοκομειακή περίθαλψη για οποιαδήποτε πάθηση στα στρατιωτικά νοσοκομεία και των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ). Το ίδιο ισχύει και για τους συγγενείς α΄ βαθμού εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, εφόσον αυτοί δεν δικαιούνται υγειονομική περίθαλψη από οποιονδήποτε άλλο ασφαλιστικό φορέα. Από την εφαρμογή του παρόντος εξαιρούνται όσοι ενεπλάκησαν κατά τις παραπάνω περιόδους, με οποιονδήποτε τρόπο, σε παράνομες δραστηριότητες σε βάρος της νόμιμης λειτουργίας του πολιτεύματος της Κυπριακής Δημοκρατίας.

2. Τα έξοδα περίθαλψης βαρύνουν τον κύριο ασφαλιστικό φορέα υγειονομικής περίθαλψης των δικαιούχων της παρ. 1. Αν δεν είναι ασφαλισμένοι, οι σχετικές δαπάνες καλύπτονται από τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.).

3. Για την παροχή της ανωτέρω περίθαλψης υποβάλλονται τα παρακάτω δικαιολογητικά:

α) Αίτηση του ενδιαφερομένου προς το στρατιωτικό νοσοκομείο του κλάδου των ΕΔ, στον οποίο υπηρέτησε ο ίδιος ή συγγενής του, με την οποία δηλώνει και τον τόπο της μόνιμης κατοικίας του.

β) Πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης τύπου Α΄ από το οποίο πρέπει να προκύπτει ότι ο αιτών υπηρέτησε στην Κύπρο κατά τις χρονικές περιόδους της παρ. 1.

γ) Υπεύθυνη δήλωση, με την οποία ο ενδιαφερόμενος δηλώνει αν είναι ασφαλισμένος ή όχι ασφαλισμένος σε οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα.

4. Σε περίπτωση επείγοντος περιστατικού, τα παραπάνω δικαιολογητικά μπορούν να υποβληθούν εντός τριών (3) ημερών από την ημερομηνία εισαγωγής για ενδονοσοκομειακή νοσηλεία.

5. Η ανωτέρω περίθαλψη παρέχεται κατ’ αρχάς σε νοσοκομείο του κλάδου των ΕΔ, στον οποίο υπηρέτησε ο δικαιούχος ή συγγενής του, το οποίο εδρεύει στον τόπο της μόνιμης κατοικίας του δικαιούχου. Αν δεν υπάρχει τέτοιο νοσοκομείο ή αν το υφιστάμενο αδυνατεί να διαχειριστεί το συγκεκριμένο περιστατικό, η περίθαλψη παρέχεται από κατάλληλο νοσοκομείο των άλλων κλάδων των ΕΔ, το οποίο βρίσκεται εγγύτερα του τόπου της μόνιμης κατοικίας του δικαιούχου.

6. Σε κάθε περίπτωση, το αίτημα για περίθαλψη εγκρίνεται από τον διευθυντή της οικείας νοσηλευτικής μονάδας των ΕΔ.

7. Το δικαίωμα περίθαλψης είναι προσωποπαγές και δεν μεταβιβάζεται ή επεκτείνεται σε άλλα μέλη της οικογένειας του δικαιούχου.».

  • 9 Μαρτίου 2019, 21:22 | Νίκος Ντ

    Στο κατατεθέν νομοσχέδιο να προστεθεί και η παρακάτω διάταξη που θα δίδει το δικαίωμα προαγωγής ενός βαθμού παραπάνω σε αυτούς που έπαθαν βλάβη της σωματικής τους υγείας κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους στην υπηρεσία και ένεκα αυτής, ως ακολούθως:

    Οι υποπεριπτώσεις (4) και (5) της περίπτ. ε΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010 αντικαθίστανται ως εξής:

    «(4) Ταγματάρχης και αντίστοιχοι για τους Αξιωματικούς Υπηρεσίας Γραφείου που προέρχονται από Υπαξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ.

    (5) Λοχαγός και αντίστοιχοι για τους Αξιωματικούς Ελαφράς Υπηρεσίας του ΣΞ, Υπηρεσίας Ξηράς του ΠΝ και Υπηρεσίας Εδάφους της ΠΑ που προέρχονται από Υπαξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ.».

  • 9 Μαρτίου 2019, 20:46 | Γιαννης

    Όσο αφορά το άρθρο για το βαθμολογικό των εμθ θέλω να επισημάνω ότι είναι προς την σωστή κατεύθυνση και έπρεπε εδώ και χρόνια να υπάρχει τροποποίηση στο βαθμολογικό τους διότι με το νην ασφαλιστικό και τα 40 χρόνια υπηρεσίας που πρέπει να υπηρέτηση ο καθένας δεν μπορεί ένα στέλεχος να τον έχεις καθηλομενο για 15 χρόνια στον βαθμο του ανθστη.Μπράβο την πολιτική ηγεσία του υπουργείου που λύνει ένα χρόνιο θέμα που απασχολεί 12000 στελεχοι κατηγορίας εμθ

  • 9 Μαρτίου 2019, 20:13 | Στέφανος

    Τα συγχαρητήρια μου στον κ.ΑΝΥΕΘΑ κ. ΡΗΓΑ και στην παρούσα Κυβέρνηση, που κατάλαβε τα προβλήματα των Τριτέκνων και Πολύτεκνων Στρατιωτικών και τους δίνει το δικαίωμα μετάθεσης στον τόπο επιθυμίας τους. Το δημογραφικό μαστιζει την Χώρα μας. Δεν θα μακρηγορησω αφού η αιτιολογικη έκθεση επι του συγκεκριμένου άρθρου τα λεει ολα.
    Ο πολλαπλασιαστης ισχύος του Στρατού ειναι το προσωπικό του και το χετε καταλάβει. Συνεχίστε και με αλλα μέτρα μέριμνας που δεν κοστίζουν στην Υπηρεσία. Και πάλι Μπραβο Σας.

  • 9 Μαρτίου 2019, 20:30 | Ιωάννης

    Θερμά συγχαρητήρια. Επιτέλους αυτή είναι η πραγματική μέριμνα για το προσωπικό και τις οικογένειές τους. Είναι δυνατόν για 35 χρόνια (μετά την κατάργηση της 25ετίας) μια τρίτεκνη/πολύτεκνη οικογένεια να αλλάζει συνεχώς τόπο? Επέκταση του μέτρου σε περισσότερες κατηγορίες προσωπικού μετά τη συμπλήρωση της 25ετίας.

  • 9 Μαρτίου 2019, 20:17 | ΑΒ

    Θα πρέπει να τροποποιηθουν οι υποπαραγράφοι (3)(β), (4),της περιπτ. α και οι υποπαραγράφοι (5) και (6) των περιπτ. β και γ του άρθρου 23 έτσι, ώστε ο καταληκτικός βαθμός των Αξκων από ΑΣΣΥ να είναι Συνταγματάρχης και οι αντίστοιχοι. Και αυτό γιατί:
    α. Όλες οι ΑΣΣΥ εχουν αναβαθμιστεί.
    β. Είναι μεγάλη αδικία, οι Άξκοι οι οποίοι λόγω τη ιδιαιτεροτήτων της ειδικότητας τους (μεγάλος αριθμός μεταθέσεων κ.α.) δεν μπόρεσαν να αποκτήσουν πτυχίο ΑΕΙ, να καταλήγουν Αντισυνταγματάρχες με αποτέλεσμα να έχουν μικρότερη σύνταξη, μικρότερο μέρισμα, ΕΟΒ τέκνων και εφάπαξ.
    γ. Επίσης είναι αδικία ένας Άξκος κάτοχος οποιουδήποτε πτυχίου ΑΕΙ (πχ θεολογίας) να καταλήγει με το υπόψη βαθμό.

  • 9 Μαρτίου 2019, 20:45 | Ιωαννης

    Το αρθρο 12 πρεπει να αλλαξει σε : μετατασσονται αμεσα και ανευ αναγκης υπαρξης οργανικων θεσεων κατοπιν αιτησεως τους οι Υπαξιωματικοι (ΑΣΣΥ και λοιπων προελευσεων) στο σωμα των Αξιωματικων οι μεν αποψοιτοι ΑΣΣΥ και στο σωμα των μονινων Υπαξιωματικων οι λοιπων προελευσεων Υπαξιωματικοι εφοσον κατεχουν Πανεπιστημιακο τιτλο σπουδων αναλογο η με συναφεια στην ειδικοτητας τους.
    Επισης πρεπει να σημειωθει οτι με το νεο μισθολογιο ο διοικητικος βαθμος ειναι και ο μισθολογικος ,κατα συνεπεια για τα ανωτερω στελεχη τιθεται και θεμα απωλειας εισοδηματος σε περιπτωση μη μεταταξης.ειναι δικαιο και πρεπει επιτελους να εναρμονιστουν και οι ΕΔ με τον υπολοιπο δημοσιο τομεα στο θεμα των μεταταξεων .

  • 9 Μαρτίου 2019, 19:13 | ΜΙΛΤΟΣ Π.

    Συμφωνώ με ορισμένα από τα προηγούμενα σχόλια, με κάποια δε ταυτίζομαι σχεδόν απόλυτα. Προτείνω τα παρακάτω:

    Α. Η περίπτωση ε΄ της παραγράφου 1α(2) του άρθρου 5 του ν.3883/2010, τροποποιείται ως εξής:

    «(ε) Την ηλικία και τις σπουδές των τέκνων. Τα στελέχη που έχουν τέκνα τα οποία φοιτούν σε τάξεις του Λυκείου, παραμένουν υποχρεωτικά στον τόπο της υπηρέτησής τους, κατόπιν πρότερης σχετικής αναφορά τους, για το χρονικό διάστημα των (3) ετών που διαρκεί η φοίτηση, διάστημα το οποίο αθροιστικά για κάθε στέλεχος δεν μπορεί να υπερβεί τα (6) έξι έτη.»

    Β. Στο άρθρο 5 του ν.3883/2010, προστίθεται νέα παράγραφος (α/α 7), ως εξής:

    «7. Στον τόπο προτίμησής τους υπηρετούν υποχρεωτικά και κατά απόλυτη προτεραιότητα, στελέχη που έχουν υπερβεί τα 29 έτη υπηρεσίας, με δυνατότητα επ’ αόριστον παραμονής σε Μονάδα, Στρατιωτική Υπηρεσία ή Κατάστημα του οικείου Κλάδου των ΕΔ στον τόπο (δήμο) προτίμησής του, υπό την προϋπόθεση ότι στον τόπο αυτό προβλέπονται θέσεις της ειδίκευσής του, ανεξαρτήτως βαθμού και ύπαρξης κενών οργανικών θέσεων. Εάν αυτό δεν είναι δυνατό, το στέλεχος μετατίθεται σε Μονάδα, Στρατιωτική Υπηρεσία ή Κατάστημα του οικείου Κλάδου των ΕΔ που απέχει το ανώτερο 60 χιλιόμετρα οδικώς από τον τόπο προτίμησης και κατά προτεραιότητα εντός της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία υπάγεται αυτός (ο δήμος). Από την εφαρμογή της διάταξης αυτής εξαιρούνται οι Ανώτατοι Αξιωματικοί και οι Ανώτεροι Αξιωματικοί απόφοιτοι ΑΔΙΣΠΟ ή ισότιμων Ανωτάτων Σχολών Πολέμου των Κλάδων ΕΔ και της ΣΕΘΑ που επιθυμούν την τοποθέτησή τους σε θέση υψηλής ευθύνης, στο πλαίσιο της ανέλιξης τους στις ανώτερες βαθμίδες της Ιεραρχίας, και όσα στελέχη προέρχονται από θέση του εξωτερικού και δεν έχουν συμπληρώσει 5 έτη από τον επαναπατρισμό τους .»

    Γ. Στο άρθρο 28 του ν.3883/2010, προστίθεται νέα παράγραφος (α/α 18), με ισχύ από τότε που τέθηκε σε εφαρμογή το συγκεκριμένο άρθρο, ως εξής:

    «18. Ο Χρόνος Διοίκησης ή Ειδικής Υπηρεσίας Αξιωματικών των Ε.Δ μέχρι το βαθμό του Ταγματάρχη και αντιστοίχων, που αποκτήθηκε στον αμέσως προηγούμενο βαθμό, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, υπολογίζεται ως διανυθείς στον κατεχόμενο βαθμό κατά το μέρος αυτού που δε χρησιμοποιήθηκε στον προηγούμενο βαθμό, υπό τις προϋποθέσεις των άρθρων 25 έως 27 του παρόντος.»

    Δ. Η περίπτωση γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 37 του ν.3883/2010, τροποποιείται ως εξής:

    «γ. Για τους προερχόμενους από Υπαξιωματικούς τηρείται ιδιαίτερη ενιαία επετηρίδα, στην οποία εγγράφονται, βάσει της ημερομηνίας προαγωγής σε βαθμό Αξιωματικού, με σχετική ιεράρχηση βάσει της προέλευσης αυτών (Μόνιμοι προελεύσεως από ΑΣΣΥ, Μονιμοποιηθέντες εξ Εθελοντών, Εξ Ανακατάταξης κλπ). Η επετηρίδα είναι γενική και καταρτίζεται με βάση τη σειρά αρχαιότητας των εν λόγω Αξιωματικών, συμφώνως με τις διατάξεις του παρόντος.»

    Ε. Στο άρθρο 85 του ν.3883/2010, προστίθεται νέα παράγραφος (α/α 3), ως εξής:

    «Η παρ. 3 του άρθρου 9 του Ν.Δ 376/1974, αντικαθίσταται ως εξής: ‘’3. Απονομή Μεταλλίου Στρατιωτικής Αξίας δε δύναται να γίνει εάν ο Αξιωματικός δεν φέρει τουλάχιστον το βαθμό του Υπολοχαγού και αντιστοίχων και δεν έχει συμπληρώσει δεκαετή υπηρεσία ως Αξιωματικός, εξαιρουμένων των προερχομένων από το σώμα των Υπαξιωματικών, οι οποίοι δύναται να τύχουν απονομής με τη συμπλήρωση 23 ετών υπηρεσίας, λαμβάνοντας υπόψη τις συνδυαστικές διατάξεις των ν.2439/1996, ν.3978/2011 και ν.3883/2010.’’

  • 9 Μαρτίου 2019, 19:37 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Για το βαθμολογικό ΕΜΘ πιστεύω πως είναι ένα καλό βήμα αναγνώρισης των τόσων πραγμάτων και όγκου εργασιών που προσφέρουμε ! Η εμπειρία μας δεν χάνετε ποτέ από την πρώτη γραμμή εδώ και 30 χρονιά !!!!Με το νέο μισθολόγιο έχουμε χάσει τόσα χρήματα και σε σχέση με τους άλλους συνάδελφους, κάνοντας τα ίδια πράγματα, αμειβόμαστε λιγότερο!! Η τροποποίηση αυτή του υπουργείου τείνει να αποκαταστήσει την αδικία προς τους ΕΜΘ .

  • 9 Μαρτίου 2019, 19:57 | Γεώργιος Βορρόπουλος

    Για ακόμα μια φορά το θεμα της αρχαιότητας των Μηχανικών της ΠΑ (αρθρο 36 του Νομου) δεν επιλύεται και η αυτονόητη εξομοιωσή τους με τους αντίστοιχους Μηχανικούς του ΠΝ και Οπλων του ΣΞ δεν περιλαμβανεται στο παρον σχέδιο νόμου.
    Παραθέτω προς την κατέυθυνση επίλυσης του θεματος της αρχαιότητας των Μηχανικών προτάσεις τροποποιήσεων αντιστοιχων παραγραφων του αρθρου 36
    α. Τροποποίηση της παραγράφου 12 του άρθρου 36 ως ακολούθως
    « 12. Η αρχαιότητα μεταξύ των ομοιόβαθμων Αξιωματικών Όπλων του ΣΞ προερχομένων εκ ΣΣΕ, Μάχιμων και Μηχανικών του ΠΝ, Ιπτάμενων και Μηχανικών της ΠΑ, καθώς και μεταξύ Αξιωματικών Σωμάτων του ΣΞ προερχομένων εκ ΣΣΕ-ΣΣΑΣ-ΣΑΝ, Σωμάτων του ΠΝ, Αξιωματικών της ΠΑ πλην Ιπταμένων και των ΚΣ, ρυθμίζεται από το ημερολογιακό έτος κτήσεως του βαθμού τους.»
    β. Τροποποίηση της παραγράφου 13 α και β του άρθρου 36 ως ακολούθως :
    « α. Οι Αξιωματικοί Όπλων του ΣΞ, οι Μάχιμοι και Μηχανικοί του ΠΝ, οι Ιπτάμενοι και Μηχανικοί της ΠΑ είναι αρχαιότεροι των λοιπών ομοιοβάθμων τους Αξιωματικών και των τριών Κλάδων των Ε.Δ. και των Κ.Σ..
    β. Οι Αξιωματικοί Μάχιμοι του ΠΝ και οι Ιπταμενοι της ΠΑ είναι αρχαιότεροι των ομοιοβάθμων τους Μηχανικών Αξιωματικών ΠΝ και ΠΑ αντίστοιχα , που ονομάσθηκαν το ίδιο έτος Αξιωματικοί.»
    γ. Τροποποίηση της παραγράφου 14 του άρθρου 36 ως ακολούθως
    « 14. Αξιωματικοί Όπλων και Σωμάτων του ΣΞ, Σωμάτων του ΠΝ και Αξιωματικοί της ΠΑ πλην Ιπταμένων και Μηχανικών που προέρχονται από ΑΣΕΙ, καθίστανται αρχαιότεροι των ομοιοβάθμων τους που δεν προέρχονται από αυτά.»
    δ. Τροποποίηση της παραγράφου 15 του άρθρου 36 ως ακολούθως
    «15. Ειδικότερα, η αρχαιότητα μεταξύ των Αξιωματικών που αποφοιτούν από τα ΑΣΕΙ καθορίζεται κατά την αποφοίτησή τους και μέχρι τις επόμενες κρίσεις από τη σειρά επιτυχίας τους μετά την αποφοίτησή τους από αυτά, χωριστά για τους Αξιωματικούς Όπλων του ΣΞ, τους Μάχιμους και Μηχανικούς του ΠΝ, τους Ιπτάμενους και Μηχανικούς της ΠΑ και χωριστά για τους Αξιωματικούς Σωμάτων του ΣΞ, Σωμάτων του ΠΝ και Αξιωματικών της ΠΑ πλην Ιπταμένων και Μηχανικών.»
    ε. Τροποποίηση της παραγράφου 20 του άρθρου 36 ως ακολούθως
    «20. Η αρχαιότητα μεταξύ ομοιόβαθμων Αξιωματικών των Σωμάτων ή γενικών ειδικοτήτων Σωμάτων του ΣΞ, των Σωμάτων και Ειδικοτήτων του ΠΝ, των Αξιωματικών της ΠΑ πλην Ιπταμένων και Μηχανικών και των Αξιωματικών ΚΣ, καθορίζεται από τη χρονολογία ονομασίας τους ως Αξιωματικών. Σε περίπτωση ταυτόχρονης ονομασίας τους ως Αξιωματικών, η αρχαιότητα καθορίζεται με βάση τη σειρά των Σωμάτων ή γενικών ειδικοτήτων, όπως αναγράφονται στο άρθρο 3 του παρόντος νόμου.»
    Με την ελπίδα οτι θα αποκατασταθεί η αυτονόητη απαίτηση των Μηχανικών της ΠΑ.
    Απτχος (Μ) εα Γ. Βορρόπουλος
    Επίτιμος ΓΕ ΓΕΑ

  • 9 Μαρτίου 2019, 18:39 | Γιωργος Καρ

    Απλά μία απορία. Πως θα διαπιστώνεται πως υφίσταται όντως κατάλληλη δομή υγείας για τους πάσχοντες από σακχαρώδη διαβήτη;Θα το διερευνά η υπηρεσία ή ο ασθενής-ενδιαφερόμενος;

  • 9 Μαρτίου 2019, 17:00 | Βησσαρίων

    Αδιανόητο να εισέρχονται στο Σώμα των Αξιωματικών οι Εθελοντές Μακράς Θητείας. Η Υπηρεσία όφειλε να προσαρμόσει μόνο τον μισθό, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας που αναμφισβήτητα προσφέρουν τα στελέχη, διατηρώντας τους στον βαθμό του Ανθυπασπιστή. Τα χρόνια υπηρεσίας δεν κάνουν το στέλεχος ικανό για Αξιωματικό, το κάνει, μεταξύ άλλων πολλών, και η εκπαίδευσή του, που στην προκειμένη περίπτωση ήταν και θα είναι ανεπαρκής. Τρανό παράδειγμα οι εθελόντριες (ο νοών νοείτω), που χρησιμοποιήθηκαν στην αιτιολογική έκθεση ως έρεισμα για να δοθεί στους ΕΜΘ βαθμός μέχρι Υπολοχαγού. Το γεγονός ότι κάτι έγινε λάθος παλαιότερα, δεν μας νομιμοποιεί να το διαιωνίσουμε. Με τη ρύθμιση αυτή, όπως και με άλλες προγενέστερες (Ολυμπιονίκες, απονομές κ.α) απαξιούται ο θεσμός του Αξιωματικού. Πρέπει να βρεθεί κάτι άλλο.

  • 9 Μαρτίου 2019, 17:35 | sotiris

    Στο νομοσχέδιο, που έχει αναρτηθεί για διαβούλευση, δεν υπάρχει άρθρο που να αποκαθιστά την ιεραρχική θέση και τον καταληκτικό βαθμό των Αξιωματικών αποφοίτων ΑΣΣΥ 1993, οι οποίοι εντάχθηκαν στις τάξεις των ΕΔ το έτος 1991, έναντι των στελεχών που εισήχθησαν βάσει του Ν.Δ 445/1974 και του Ν.705/1977.
    Η ανισορροπία στην επετηρίδα δημιουργήθηκε ως εξής:
    Οι μονιμοποιημένοι εθελοντές – εθελόντριες προήχθησαν αναδρομικά στο βαθμό του Λοχαγού χωρίς προηγουμένως να έχουν προαχθεί οι αρχαιότεροί τους Αξκοί ΑΣΣΥ 1993 (καταταγέντες το 1991).
    Το παραπάνω πρόβλημα υπήρχε και για την τάξη Αξκών ΑΣΣΥ 1992 (καταταγέντες το 1990), αλλά ρυθμίστηκε με το Ν.4494/2017. Αυτή την στιγμή η τάξη 1992 έχει 4 χρόνια διαφορά βαθμολογικής προαγωγής απο την τάξη 1993 !.
    Πρέπει να ρυθμιστεί και αυτή η αδικία…

  • 9 Μαρτίου 2019, 17:06 | Κώστας

    Να Προβλέπεται η καταβολή της σύνταξης σε στρατιωτικούς, άντρες και γυναίκες, που έχουν ανάπηρο παιδί ή ανάπηρο σύζυγο, με τη συμπλήρωση των 25 ετών συντάξιμης υπηρεσίας και του 50ου έτους της ηλικίας, προκειμένου να τηρηθούν συνθήκες ίσης μεταχείρισης με τους πολιτικούς συνταξιούχους, εις ένδειξη απολύτου σεβασμού της Πολιτείας σε περιπτώσεις ατόμων με αναπηρία και τις οικογένειές τους.

  • 9 Μαρτίου 2019, 17:27 | ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΣΤΕΛΙΟΣ

    Οι πρώην ΕΜΘ και από το 2011 ΜΟΝΙΜΟΙ πρέπει να γίνει αποδεκτό ότι ανήκουν στην κατηγορία 1β του άρθρου 1 του ΝΔ 445/74 ήτοι ΜΟΝΙΜΟΙ εκ μονιμοποίησης Εθελοντών Υπαξιωματικών.

    Ναι μεν εισήλθαν στις ΕΔ ως ΟΠΥ απότο 1985 αλλά με τον Ν. 2109/1992 άρθρο 8 πέρασαν και αυτοί στην κατηγορία Εθελοντών με υποχρέωση θητείας 5 χρόνια…

    Πρέπει να τους αναγνωρισθεί η μονιμοποίηση – αναδρομικά – από λήξεως της αρχικής υποχρέωσης 5ετίας τους και όχι από το 2011 καθόσον:

    α. Ονομάστηκαν Εθελοντές 5ετούς Υποχρέωσης
    β. Ήταν ακριβώς το ίδιο με το στρατιωτικό προσωπικό του ΠΔ 636/1978 άρθρο 11 παρ.2 δηλαδή τις ΕΘΕΛΟΝΤΡΙΕΣ του Ν. 705/1977 οι οποίες εφόσον δεν υπηρέτησαν την αρχική τους υποχρεωτική θητεία (14 μηνη) βάσει του άρθρου 3 του Ν.705/1977 έγιναν εθελοντές υπαξιωματικοί για 5 χρόνια….

    Όσον αφορά την εξέλιξη τους όταν κατετάγησαν να ληφθεί παρακαλώ υπόψιν ότι:

    α. Δεν υπήρξε από λήξεως της 5ετίας τους η μονιμοποίηση τους όπως αντίστοιχα του θήλυ στρατιωτικού προσωπικού της εποχής

    β. Και στις ΕΘΕΛΟΝΤΡΙΕΣ του Ν.705/1977 εξ αρχής η ιδιότητα ήταν ΚΛΗΡΩΤΗ ΠΡΟΤΑΚΤΗ ΟΠΛΙΤΗΣ (ΣΚ 20-1 άρθρο 4 παρ. 9) ήτοι στρατιώτης θητείας.

  • 9 Μαρτίου 2019, 15:26 | Βησσαρίων

    «18. Το πρώτο εδ. της παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 3883/2010, αντικαθίσταται ως εξής:
    «1. Οι Αξιωματικοί απόφοιτοι ΑΣΕΙ ή προερχόμενοι από Υπαξιωματικούς μέχρι και το βαθμό του Συνταγματάρχη και αντιστοίχων προκειμένου να καθίστανται ικανοί για την επιτυχή διεξαγωγή και εκτέλεση των αποστολών που τους ανατίθενται πρέπει να υπηρετούν σε κάθε βαθμό σε επιχειρησιακές μονάδες και σε προβλεπόμενες για το βαθμό τους θέσεις κατά το ελάχιστο χρονικό διάστημα που καθορίζεται στις παραγράφους που ακολουθούν.»»

    Εδώ υποχρεούνται μόνο οι απόφοιτοι ΑΣΕΙ και οι προερχόμενοι από Υπαξιωματικούς Αξιωματικοί να υπηρετούν σε προβλεπόμενες θέσεις για τον βαθμό τους. Οι λοιπές κατηγορίες Αξιωματικών γιατί εξαιρούνται; Αυτοί δεν θα παίρνουν τον ίδιο μισθό ή δεν θα φέρουν τον ίδιο ακριβώς βαθμό με τους συναδέλφους τους; Θα έχουν διαφορετική αντιμετώπιση, ευνοϊκότερη εν προκειμένω; Μιλάω για τους Αξιωματικούς εκ διαγωνισμού, τους εθελοντές/τριες και άλλους. Πρέπει να προστεθούν όλες οι κατηγορίες Αξιωματικών σε αυτό το άρθρο, διότι αλλιώς εγείρεται ζήτημα άνισης μεταχείρισης, πολύ άσχημο φαινόμενο για Ένοπλες Δυνάμεις.

  • 9 Μαρτίου 2019, 14:48 | Γιάννης

    Κύριοι Συνάδελφοι ΕΜΘ
    Με το νομοσχέδιο θα σας δοθούν Βαθμοί οι οποίοι ΔΕΝ περιλαμβανόταν στην εισαγωγική προκήρυξη για την κατάταξη σας ως ΕΜΘ.
    Ομοίως οι συνάδελφοι καταταγεντες έτους 1991 προαχθηκαν στα 19 έτη ως Άξκοι & όχι όπως οι προηγούμενες σειρές ΑΣΣΥ.
    Αρα ΔΕΝ δικαιούνται αναδρομική προαγωγή.

  • 9 Μαρτίου 2019, 14:33 | Πσνος

    Πραγματικα ειναι σε πολυ θετικη κατευθυνση η βαθμολογικη εξελιξη των εμθ στον βαθμο του υπολοχαγου.Ειναι η ραχοκοκαλια του στρατευματος και λογω αυξησης ηλικιας ηταν αδιανοητη η επι 15 χρονια παραμονη στον βαθμο ανθστη.Οσο για τον ανωτερω σχολιαζοντα κατα των ΕΜΘ…καλυτερα να μην εκφραστω..ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ !!!

  • 9 Μαρτίου 2019, 13:52 | Χάρης

    Θα πρέπει να συμπεριληφθεί οπωσδήποτε ρύθμιση, για τους ΑΣΣΥ 1991(Ταξη 1993) όπως πολύ σωστά έγινε για τις προηγούμενες τάξεις 1991-1992,όσον αφορά την αδικία που έχει γίνει στο θέμα των προαγωγών καθόσον θα είναι η μόνη τάξη που θα είναι όχι απλώς νεότεροι ιεραρχικα αλλά κατωτεροιαπο αντίστοιχους συναδέλφους εξ εθελοντών οι οποίοι προηχθησαν με φωτογραφική ρύθμιση. Επιπλέον θα είναι η μοναδική τάξη από ΑΣΣΥ που θα έχει βαθμολογική διαφορά 6ετων από την προηγούμενη τάξη 1992.

  • 9 Μαρτίου 2019, 13:16 | ΑΡΓΎΡΙΟΣ

    Στην υποπερίπτωση α’ της περίπτ. 2 της παρ. 1α του άρθρου 5 του ν. 3883/2010 να προστεθεί ότι εφαρμοζεται
    το ΦΕΚ 1386/Β/22-10-2001 και η
    Υ1/Γ.Π./οικ. 16884/2001 – περι χαρακτηρισμού δυσίατων νοσημάτων

  • 9 Μαρτίου 2019, 12:49 | Π.Σ.Α.Ε.Μ.Θ

    Θεωρούμε οτι όταν μιλάμε για «αποκατάσταση ισης μεταχείρισης,ομοιας προέλευσης στελεχων»θα πρέπει η βαθμολογική εξέλιξη των ΕΜΘ να ειναι ακριβως η ιδια με αυτη των Μονιμοποιηθέντων Εθελοντών και Εθελοντριών του Ν.705/1977.

  • 9 Μαρτίου 2019, 12:01 | Γιωργος

    Σε Εθελοντες Μακρας Θητειας που η ειδικοτητα τους απαιτει σαν ελαχιστο τυπικο προσον πτυχιο ΑΕΙ – Πανεπιστημιακου η Τεχνολογικου τομεα, ο καταληκτικος βαθμος εν ενεργεια να ειναι ο βαθμος του Ταγματαρχη και αντιστοιχως των υπολοιπων σωματων. Δηλαδη η βαθμολογικη εξελιξη να ειναι η ιδια με τη βαθμολογικη εξελιξη των εθελοντριων του νομου του 77′ θεωρω οτι αυτο ειναι το πιο δικαιο ωστε να εχουν κινητρο και δυνατοτητα ανελιξης συμφωνα με το πτυχιο τους. Ευχαριστω…

  • 9 Μαρτίου 2019, 11:37 | Αλέξανδρος

    Καλησπέρα.Η αδικία που διορθώθηκε με τον 4407/16 επανέρχεται τώρα.Τα στελέχη που με δικαστική απόφαση έχουν επιμέλεια ΑΜΕΑ φροντίζουν. Με την τροποποίηση δημιουργείται διαχωρισμός των κατηγοριών. Δηλαδή τα αδέρφια μας δεν είναι οικογένειά μας; Θα πρέπει να τ’αφήσουμε στο δρόμο; Δεν θα έπρεπε να τροποποιηθεί ο 4407 και να μείνει ως εχει.» Στον τοπο προτίμησής τους υπηρετούν υποχρεωτικά,μετά από αναφορά τους στελέχη τα οποία με δικαστική απόφαση έχουν την επιμέλεια ΑΜΕΑ»

  • 9 Μαρτίου 2019, 11:02 | Παναγιώτης

    Μπορεί κάποιος αιτιολογημένα να μου εξηγήσει γιατί γίνεται διάκριση μεταξύ στρατιωτικών που έχουν σύζυγο και τέκνο Αμεα και στρατιωτικών που με δικαστική απόφαση έχουν επιμέλεια Αμεα;Γιατί οι πρώτοι υπηρετούν υποχρεωτικά στον τόπο προτίμησης τους και οι λοιποί οχι? Γιατί έχουν το δικαίωμα να απαλλάσσονται των υπηρεσιών και οι λοιποί οχι? Με ποιό κριτήριο έγινε αυτή η διάκριση? Τέκνο και σύζυγος Αμεα έχουν περισσότερα δικαιώματα από οποιοδήποτε άλλο άτομο Αμεα? Ποιος εχει το δικαιωμα να κατηγοριοποιεί κατα το δοκούν αυτά τα άτομα και να αποφασίζει ποιος δικαιούτε τι?

  • 9 Μαρτίου 2019, 09:44 | Ελευθέριος

    Για αυτούς που συμπληρώνουν 30 χρόνια υπηρεσίας θα πρέπει να θεσμοθετηθεί αμεταθετο. Θα είναι το λιγότερο μετά από τόσες μεταθέσεις.

  • 9 Μαρτίου 2019, 09:54 | Ελευθέριος

    Οι καταταγέντες ΑΣΣΥ 1991 (τάξη 1993) γιατί θα έπρεπε να συμπεριληφθουν και να προαχθούν όπως έγινε και με τους καταταγέντες το 1990 (τάξη 1992) με τροπολογία για να αποκατασταθεί η αδικία τους σε σχέση με τους εθελοντές του 1989 οι οποίοι είναι με μεγαλύτερο αριθμο μητρωου και προήχθησαν νωρίτερα

  • 9 Μαρτίου 2019, 09:36 | Ηλίας

    Μπράβο για το συγκεκριμένο άρθρο! Οι πολύτεκνες και τρίτεκνες οικογένειες θα πρέπει να υπηρετούν υποχρεωτικά στον τόπο προτίμησης τους.

  • 9 Μαρτίου 2019, 08:23 | Μιχαλης

    Γιατί υπάρχει διαχωρισμός-διάκριση στην παράγραφο 6 , στα στελέχη που επιμελούνται Γονείς-Αδέρφια με αναπηρία ;
    Ο διαχωρισμός αυτός είναι απολύτως άδικος και είναι αρνητική εξέλιξη στον έως σήμερα ισχύον νόμο !
    Γιατί αλλάζει και δεν μένει ως έχει ;
    Θα έπρεπε να γράφει «υπηρετούν μετά από αναφορά τους σε τόπο προτίμησης τους ……κλπ» και όχι απλά «τόπο όπου αποδεδειγμένα υπάρχουν …..κλπ» γιατί τα γραφεία μεταθέσεων θα το ερμηνεύουν κατά το δοκούν !
    Τι διαφορά έχουν ΑΜΕΑ Σύζυγοι – Παιδιά, από τους ΑΜΕΑ Γονείς – Αδέρφια σε ανάγκες περίθαλψης και διαφοροποιούνται ; Καμία απολύτως , άνθρωποι με δικαιώμα στη ζωή είναι όλοι !
    Είμαστε ιδιαίτερα προβληματισμένοι από αυτή την αλλαγή , σε τόσο ευαίσθητο θέμα και θα πρέπει η ΠΟΕΣ και η ΕΣΑμεΑ να πάρει θέση !!

  • 9 Μαρτίου 2019, 08:58 | Μιχαλης

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ! :

    Γιατί υπάρχει διαχωρισμός-διάκριση στην παράγραφο 6 , στα στελέχη που επιμελούνται Γονείς-Αδέρφια με αναπηρία ;
    Ο διαχωρισμός αυτός είναι απολύτως άδικος και είναι αρνητική εξέλιξη στον έως σήμερα ισχύον νόμο !
    Γιατί αλλάζει και δεν μένει ως έχει ;
    Θα έπρεπε να γράφει «υπηρετούν μετά από αναφορά τους σε τόπο προτίμησης τους ……κλπ» και όχι απλά «τόπο όπου αποδεδειγμένα υπάρχουν …..κλπ» γιατί τα γραφεία μεταθέσεων θα το ερμηνεύουν κατά το δοκούν !
    Τι διαφορά έχουν ΑΜΕΑ Σύζυγοι – Παιδιά, από τους ΑΜΕΑ Γονείς – Αδέρφια σε ανάγκες περίθαλψης και διαφοροποιούνται ; Καμία απολύτως , άνθρωποι με δικαιώμα στη ζωή είναι όλοι !
    Είμαστε ιδιαίτερα προβληματισμένοι από αυτή την αλλαγή , σε τόσο ευαίσθητο θέμα και θα πρέπει η ΠΟΕΣ και η ΕΣΑμεΑ να πάρει θέση !!

  • 9 Μαρτίου 2019, 08:18 | Θωμας

    Ο αριθμός των στρατιωτικών με σακχαρώδη διαβήτη είναι πολύ μεγάλος.Πολλοί εξ αυτών
    ρυθμίζονται μόνο με δίαιτα.Οπως είναι διατυπωμένο το νομοσχέδιο θα επιφέρει τεράστιο αριθμό ευνοικών μεταθέσεων σε διαβητικούς που απλά πρέπει να προσέχουν τη διατροφή τους.Προτείνω η διαταξη περί 20 χλμ να ισχύει μόνο για διαβήτη τύπου 1 ή έστω και για διαβήτη τύπου 2 ινσουλινοθεραπευόμενο.

  • 9 Μαρτίου 2019, 08:38 | Νικος

    Η παρ. 3 του αρθρ. 13 του Ν. 3883 /10,πρεπει να τροποποιηθεί. Δεν μπορεί, ΕΜΘ με 24 έτη υπηρεσίας, που μετατασσεται σε ανώτερη κατηγορία, να παραμένει στον βαθμό του Αλχια επί 11 συναπτά έτη. Επίσης, επί μία 5ετια, οι μέχρι πριν την μετάταξη νεότεροι ΕΜΘ προάγονται στον επόμενο βαθμό, καταρριπτοντας κάθε έννοια αρχαιότητας.
    Το εξωφρενικό δε είναι ότι, ο μετατασσομενος, αν και σε ανώτερη κατηγορία, αμοιβεται λιγότερα λόγω της μη προαγωγής του.
    Το σύστημα αυτό, ούτε αναλογικό είναι, αλλά ασφαλώς ούτε και δίκαιο.
    Μάλιστα ο νομοθέτης, αυθαιρετος αποφάσισε, αντιτιθεμενος στην συνταγματική αρχή περί ισότητας και αναλογικοτητας.

  • 9 Μαρτίου 2019, 08:18 | Ιωάννης Σ

    Θα ήταν πραγματικά ευεργετικό και θα ολοκλήρωνε με τον καλύτερο τρόπο τις τροποποιήσιες το να προστεθεί στην παράγραφο 2 του αρθρου 5 του Ν 3883/2010 η κατηγορία των τριτέκνων και των πολυτέκνων. Αν όχι και οι δύο, σίγουρα τότε η κατηγορία των πολυτεκνων.
    Θα ήταν πολλαπλές οι αναγνώσεις μιας τέτοιας κίνησης!

  • 9 Μαρτίου 2019, 07:42 | Στράτος

    Σωστή η πρόβλεψη για πολύτεκνες και τρίτεκνες οικογενειες καθώς δεν αφήνει περιθώρια διακριτικής ευχέρειας-μεταχείρισης εκ μέρους της διοίκησης.Οι υπηρεσιακοί λόγοι που θα αναιρούν την προστασία αυτή μόνο στενη ερμηνεία επιδεχονται και μόνο για μικρό χρονικό διαστημα μπορούν να γίνονται δεκτοί.

  • 9 Μαρτίου 2019, 06:14 | Αγγελος

    Εκτιμώ ότι θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα και να συμπεριληφθεί ρύθμιση που να αφορά τα στελέχη από ΑΣΣΥ 1991 (τάξη 1993) όπως έγινε και με τα στελέχη ΑΣΣΥ 1990 (τάξη 1992) με τον προηγούμενο νόμο, και αφορά σε θέματα προαγωγών, αφού είναι η μόνη τάξη η οπόια έχει καταστεί νέοτερη από στελέχη εξ εθελοντών που εισήλθαν στις Ένοπλες Δυνάμεις σε μετέπειτα χρόνο από αυτά.

  • 9 Μαρτίου 2019, 05:55 | ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

    Στην παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3883/2010 να προστεθεί και όσοι προστατεύουν ΑΜΕΑ ΜΕ ΠΛΉΡΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

  • 8 Μαρτίου 2019, 23:53 | ΓΙΩΡΓΟΣ15

    Το συγκεκριμμένο άρθρο σαφώς κινείται σε σωστή κατεύθυνση. Ειδικά οι ρυθμίσεις προς τις τρίτεκνες-πολύτεκνες οικογένειες επιτέλους συμβάλλουν προς την στηριξή τους μιας και έχουν κυριολεκτικά «ξεχαστεί» από το κοινωνικό κράτος!! Αλλά βεβαίως το άρθρο, έχει κενά τα οποία κατά την αποψή μου είναι τα παρακάτω:
    1. Στην παράγραφο 5 του παρόντος. Στην υποπερίπτωση β΄ της περίπτ. 2 της παρ. 1α του άρθρου 5 του ν. 3883/2010 προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής:

    «Ειδικά τα στελέχη που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη ή είναι γονείς τέκνων που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη υπηρετούν σε φρουρά όπου οι δομές κατάλληλων παροχών υγείας για την πάθησή τους δεν μπορούν να απέχουν από τη Μονάδα ή Υπηρεσία τους περισσότερο από είκοσι (20) χιλιόμετρα.».
    Εδώ εκτιμώ ότι πρέπει να ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ο/η σύζυγος του στελέχους καθότι αποτελεί μέλος της οικογένειας.

    2. Οι παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3883/2010 αντικαθίστανται ως εξής:

    «2. Στον τόπο της προτίμησής τους υπηρετούν, υποχρεωτικά, μετά από αναφορά τους, στελέχη που τελούν σε χηρεία και έχουν τουλάχιστον ένα (1) ανήλικο τέκνο, καθώς και στελέχη που έχουν σύζυγο με αναπηρία ή επιμελούνται τέκνο με αναπηρία ή με δικαστική απόφαση έχουν οριστεί ως ανάδοχοι γονείς ανηλίκου με αναπηρία για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η αναδοχή. Τα στελέχη που έχουν, με δικαστική απόφαση ή με συμβολαιογραφική πράξη του άρθρου 1441 του Αστικού Κώδικα, την επιμέλεια ατόμου με αναπηρία, υπηρετούν, μετά από αναφορά τους, σε τόπο όπου αποδεδειγμένα υπάρχουν υποδομές υγείας για την περίθαλψη του ατόμου αυτού. Για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων, το ποσοστό αναπηρίας απαιτείται να είναι τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%).»
    Δεν αποσαφηνίζει λεπτομερώς τι θα ακολουθείται στα στελέχη που έχουν άτομο με αναπηρία και τους έχει ανατεθεί δικαστικά η επιμέλεια. Αν καταλαβαίνω σωστά πλέον δεν θα υπηρετούν υποχρεωτικά στη φρουρά που δηλώνουν και διαμένει το άτομο που χρήζει επιμέλειας αλλά στον τόπο που θα εξυπηρετεί ΜΟΝΟ την υπηρεσία και που απλά θα έχει τις αποδεδειγμένες υποδομές υγείας (δηλαδή μεγάλες πόλεις??). Αυτό ουσιαστικά θα έχει ως αποτέλεσμα τα στελέχη αυτά να μετακινούνται σχεδόν συνεχώς και να έχουν το από επιμέλεια άτομο να αλλάζει συνεχώς περιβάλλον αλλά και ιατρική φροντίδα.Φανταστείτε άτομα με αναπηρία (σωματικά-ψυχικά) να υπόκεινται σε συνεχείς μετακινήσεις Δεν πιστεύω ότι είναι και το καλύτερο.Πιστεύω ότι το προηγούμενο άρθρο (αυτό που αντικαθίσταται) είναι πιο δίκαιο, απλώς θα χρειαζόταν καλύτερη ανάλυση των κριτηρίων, ώστε να μην τυγχάνει οποιασδήποτε εκμετάλλευσης.

  • 8 Μαρτίου 2019, 23:49 | Nikos

    Γεια σας,αν μπορειτε να προσθεσετε το εξης αρθρο:»ειδικοτητες ΕΜΘ που απαιτουν σαν ελαχιστο τυπικο προσον πτυχιο ΑΕΙ Πανεπιστημιακου η Τεχνολογικου τομεα,στα στελεχη αυτα ο καταληκτικος βαθμος να ειναι ο βαθμος του Πλωταρχη και αντιστοιχων..η βαθμολογικη εξελιξη μπορει να ειναι η ιδια με τη βαθμολογικη εξελιξη των εθελοντριων του νομου του 77′,νομιζω ειναι κατι δικαιο,ευχαριστω..

  • 8 Μαρτίου 2019, 23:56 | Γιώργος

    Επειδή δεν διέκρινα στο εν λόγω νομοσχέδιο αναθεώρηση του Ν.3865/2010 (ΦΕΚ Α΄ 120) που αφορά στις ασφαλιστικές ρυθμίσεις που έγιναν εν μέσω κρίσης και ΔΝΤ, σχολιάζω εδώ:
    Την αδικία προς τους στρατιωτικούς των ετών 1990-1992 ΟΦΕΙΛΕΙ τουλάχιστον η πολιτική ηγεσία του στρατεύματος ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙ ΑΜΕΣΑ τώρα που δεν υφίστανται πλέον οι λόγοι που την επέβαλαν.
    (Επί προηγούμενης ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ, κατατέθηκε στο ΥΠΟΙΚ τροπολογία που διόρθωνε το εν λόγω θέμα)

  • 8 Μαρτίου 2019, 22:47 | Νίκος Ντ

    Μετά την παρ.15 του παρόντος σχεδίου νόμου να προστεθεί νέα παρ. 16 και οι υπολλοιπόμενες να λάβουν νέα αρίθμηση ως εξής:

    «16. Οι υποπεριπτώσεις (4) και (5) της περίπτ. ε΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010 αντικαθίστανται ως εξής:

    «(4) Ταγματάρχης και αντίστοιχοι για τους Αξιωματικούς Υπηρεσίας Γραφείου που προέρχονται από Υπαξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ.

    (5) Λοχαγός και αντίστοιχοι για τους Αξιωματικούς Ελαφράς Υπηρεσίας του ΣΞ, Υπηρεσίας Ξηράς του ΠΝ και Υπηρεσίας Εδάφους της ΠΑ που προέρχονται από Υπαξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ.». »

    Η ανωτέρω ρύθμιση κρίνετε θετική εφ’ όσον ψηφισθεί, καθόσον θα αποκαταστήσει το αίσθημα αδικίας, που υφίστανται στελέχη που υπέστησαν βλάβη της υγείας τους κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους στην υπηρεσία και ένεκα αυτής, έναντι των λοιπών συναδέλφων τους συμμαθητών αυτών που προάγονται κανονικά.

  • 8 Μαρτίου 2019, 22:00 | STELIOS

    13. Στην περίπτ. α΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (6) ως εξής:

    «(6) Υπολοχαγός για τους ΕΜΘ.»

    14. Στην περίπτ. β΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (8) ως εξής:

    « (8) Ανθυποπλοίαρχος για τους ΕΜΘ.»

    15. Στην περίπτ. γ΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (8) ως εξής:

    «(8) Υποσμηναγός για τους ΕΜΘ.»

    Οι υπαξιωματικοι προερχομενοι απο το θεσμο των ΕΜΘ θα πρεπει να καταληγουν στους Βαθμους Ανθυπολοχαγου , Σημαιοφορου και Ανθυποσμηναγου καθως εξαρχης με αυτες τις προυποθεσεις εισηλθαν στις ενοπλες δυναμεις.

    Πραγματικα ειναι ακυρο να ζητουν κατι το οποιο ΔΕΝ δικαιουνται.

  • 8 Μαρτίου 2019, 22:36 | Ιωάννης

    Να υπάρχει η δυνατότητα υπηρέτησης στο τόπο συμφερόντων κατόπιν προσωπικής επιθυμίας των στελεχών που έχουν νοσήσει ή νοσούν και έχουν υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση αφαίρεσης κακοήθων όγκων ή έχουν υποβληθεί σε αντινοθεραπεία ή χημειοθεραπεία.

  • 8 Μαρτίου 2019, 21:48 | Μιλτιάδης

    Θέλω να εκφράσω τα συγχαρητήρια μου στο συγκεκριμένο άρθρο διότι δείχνει την απέραντη πρόθεση του νομοθέτη προς την μέριμνα του στρατιωτικού προσωπικού. Αφενός έχοντας 3 παιδιά και άνω που ή και επιμελούνται τέκνα με ποσοστό αναπηρίας έχοντας συμβάλει τα μέγιστα στο τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα της χώρας εν μέσω οικονομικής κρίσης και αφετέρου στρατιωτικοί των ειδικών καταστάσεων που η κατάσταση της υγείας του επιδεινώθηκε εν υπηρεσία στην πλειοψηφία τύχουν ευνοϊκής μεταχείρισης ως προς τις μεταθέσεις.
    Είναι ευτύχημα να προστατεύεται το «καλύτερο οπλικό μας σύστημα» που είναι το ενεργό προσωπικό των ενόπλων δυνάμεων όπου αποτελεί τον σημαντικότερο πολλαπλασιαστή ισχύος.
    Εύγε

  • 8 Μαρτίου 2019, 20:58 | Παναγιώτης

    Θα πρέπει άμεσα να καταργηθεί το άρθρο που αφορά τα στελέχη που με δικαστική απόφαση επιμελούνται άτομο ΑμεΑ. Τι σημαίνει ότι υπηρετεί σε τόπο όπου αποδεδειγμένα υπάρχει υποδομή Υγείας; Τι γενίκευση είναι αυτη; Υποδομές Υγείας δεν υπάρχουν στον τόπο προτίμησης του; Γιατί τέτοια άδικη διάκριση σε σχέση με τα στελέχη που επιμελούνται σύζυγο και τέκνο ΑμεΑ οι οποίοι υπηρετούν υποχρεωτικά στον τόπο προτίμησης τους;

  • 8 Μαρτίου 2019, 20:29 | Μιλτιάδης

    Συγχαρητηρια για το συγκεγκριμενο αρθρο. Δειχνει την απεραντη μεριμνα προσωπικου σε ομαδες στρατιωτικων αφενος που ειτε εχουν προσφερει στο δημογραφικο προβλημα του Ελληνικου Κρατους εχοντας 3 παιδια κ ανω αφετερου των ατομων ειδικων καταστασεων που η υγεια τους εν κατακλειδι επιβαρυνθηκε μεσα στο εργασιακο περιββαλον οπου με αιτηση τους μπορουν να υπηρετησουν στον τοπο συμφεροντων. Καθως και οικογενειες που επιμελουνται τεκνα με ποσοστα αναπηριας
    Ενα μεγαλο μπραβο!

  • 8 Μαρτίου 2019, 20:38 | Παναγιώτης

    Για ποιο λόγο εξαιρούνται τα στελέχη που με δικαστική απόφαση επιμελούνται ΑμεΑ από υπηρετηση τον τόπο προτίμησης τους; Ένας σύζυγος ή τέκνο ΑμεΑ έχει περισσότερα δικαιώματα από έναν οποιοδήποτε άλλο ΑμεΑ;
    Γιατί αυτή η «ρατσιστική» αντιμετώπιση και άδικη κατηγοριοποίηση; Ποιος βάζει ταμπέλες σε ανθρώπους; Άμεσα να αρθεί αυτή η αδικία και να συνεχίσουν τα άτομα που με δικαστική απόφαση (Όχι δικαστική συμπαράσταση )που έχουν εν όλο την επιμέλεια ΑμεΑ να συνεχίσουν να υπηρετούν στον τόπο προτίμησης τους.

  • 8 Μαρτίου 2019, 20:45 | Γιώργος

    Να μπει στην παράγραφο 2 του αρθρου 5 του Ν 3883/2010 και η κατηγορια των πολυτεκνων.

  • 8 Μαρτίου 2019, 20:58 | Γιώργος

    Να μπεί στην παρ 2 του αρθρου 5 του Ν 3883/2010 η κατηγορια των πολυτεκνων.

  • 8 Μαρτίου 2019, 19:05 | Κωστοπουλος κων/νος

    ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΣΣΥ 1991?(ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ 1993)

  • 8 Μαρτίου 2019, 19:58 | Markos

    Πολύ θετικές ρυθμίσεις, ιδιαίτερα για τις ειδικές κατηγορίες ατόμων με αναπηρία καθώς και των πολυτέκνων οικογενειών. Επιτέλους ανθρώπινη αντιμετώπιση από την Υπηρεσία!

  • 8 Μαρτίου 2019, 17:43 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΜΠΙΝΗΣ

    Όσο αφορά τις προαγωγές και αποστρατευτικό βαθμό Ε.Μ.Θ , τίποτα λιγότερο από την πλήρη εξομοίωση με τις γυναίκες εθελόντριες του Ν.705 1977 και τους άνδρες εθελοντές του Ν.445 1972.

  • 8 Μαρτίου 2019, 17:53 | Κώστας

    13. Στην περίπτ. α΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (6) ως εξής:

    «(6) Υπολοχαγός για τους ΕΜΘ.»

    Θα μπορούσε για θέμα καθαρά ηθικής τάξης, να γίνει ως εξής:

    «(6) Ανθυπολοχαγός για τους ΕΜΘ απόφοιτους Γυμνασίου.
    Υπολοχαγός για τους ΕΜΘ απόφοιτους Λυκείου.
    Λοχαγός για τους ΕΜΘ πτυχιούχους ΤΕΙ.
    Ταγματάρχης για τους ΕΜΘ πτυχιύχους ΑΕΙ.»
    Με αυτό τον τρόπο και οι ΕΜΘ δεν θα νιώθουν αδικία έναντι των μονιμοποιηθέντων Αξκων ΜΗ αποφοίτων ΑΣΣΥ, και οι απόφοιτοι ΑΣΣΥ δεν θα νιώθουν αδικία έναντι των ΕΜΘ. Εξάλλου και οι απόφοιτοι ΑΣΣΥ έχουν διαφορετικό καταληκτικό βαθμό αν είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ.