• Σχόλιο του χρήστη 'ΤΑΣΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ' | 1 Δεκεμβρίου 2012, 10:29

    1.Αντικατάσταση της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ν. 2664/1998: Με την παράγραφο 1 του άρθρου 1 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου αντικαθίσταται η παράγραφος 1 του άρθρου 3 του νόμου 2664/1998. Η διατύπωση της αντικατάστασης της παραγράφου αυτής είναι ότι χειρότερο, αντιπαραγωγικό και γραφειοκρατικό θα μπορούσε να σκεφθεί κανείς. Αντί να επιλύσει την γνωστή σε όλους μας «φαγωμάρα» μεταξύ ΟΚΧΕ και ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε., σίγουρα θα την επιδεινώσει. Πιο συγκεκριμένα: Η παράγραφος 1 του άρθρου 3 του νόμου 2664/1998 βρίσκεται μέσα στον λογική, ότι η ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. καταρτίζει το Εθνικό Κτηματολόγιο και ο ΟΚΧΕ μεριμνά για την τήρηση και ενημέρωση του, διαχωρισμός που φαίνεται να είναι λειτουργικός. Έτσι σύμφωνα με την παραπάνω διατύπωση ο ΟΚΧΕ ορίζεται ως η Προϊσταμένη Αρχή των Κτηματολογικών Γραφείων, δηλαδή των υπηρεσιακών μονάδων που θα διαχειρίζονται το Εθνικό Κτηματολόγιο και έχει την ευθύνη για την «…οργάνωση, διάρθρωση, στελέχωση και οικονομική στήριξη της λειτουργίας των Κτηματολογικών Γραφείων» (ακριβής διατύπωση, όπως ισχύει σήμερα). Αντιθέτως στην προτεινόμενη αντικατάσταση , ο ΟΚΧΕ διατηρεί μεν την ιδιότητα της Προϊσταμένης Αρχής των Κτηματολογικών Γραφείων, αλλά «…η ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. έχει την ευθύνη για την οργάνωση, διάρθρωση, και την υλικοτεχνική υποστήριξη της λειτουργίας των Κτηματολογικών Γραφείων…», ενώ πιο κάτω στην τροποποίηση ορίζεται ρητά, ότι η ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ «…λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα για την εποπτεία, τον έλεγχο, την οργάνωση και τη λειτουργία των ως άνω Κτηματολογικών Γραφείων και επιβλέπει την εφαρμογή τους….» Δηλαδή με την παραπάνω αντικατάσταση γίνεται μεταβίβαση των εκτελεστικών αρμοδιοτήτων από τον ΟΚΧΕ στην ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. και έτσι δημιουργείται μία άνευ προηγουμένου δυαρχία στα Κτηματολογικά Γραφεία , που σίγουρα θα επιτείνει τις τριβές, οι οποίες ήδη υπάρχουν μεταξύ των παραπάνω δύο φορέων, με τελικό χαμένο το Εθνικό μας Κτηματολόγιο. Αν ο ΟΚΧΕ μετά από τόσα χρόνια λειτουργίας του δεν μπορεί να οργανωθεί και να αναλάβει την τήρηση και ενημέρωση του Εθνικού Κτηματολογίου - όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός- και πρέπει να υποβοηθηθεί (αλλά στην ουσία να υποκατασταθεί) από την ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. , τότε δεν έχει λόγο ύπαρξης! *** 2. Λοιπές αντικαταστάσεις του άρθρου αυτού: Στις υπόλοιπες παραγράφους του άρθρου 1 του σχεδίου νόμου γίνονται διάφορές τροποποιήσεις, όσον αφορά στις διαδικασίες αναγνώρισης των ιδιοκτητών, τροποποιήσεις , που αφορούν προηγούμενες τροποποιήσεις ...... «και πάει λέγοντας». Γεννάται το ερώτημα, οι παραπάνω διαδικασίες δεν έπρεπε να είχαν προ πολλού παγιωθεί; Προς τι οι συνεχείς τροποποιήσεις; Περισσότεροι ανάλυση των παραπάνω παρατηρήσεων υπάρχουν στο blog μου: http://anastasiospanag.blogspot.com