• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΣΙΑΜΠΑΚΟΥ' | 11 Δεκεμβρίου 2012, 10:09

    Το εθνικό κτηματολόγιο εξ΄ορισμού αποτελεί σύστημα οργανωμένων νομικών και τεχνικών πληροφοριών για κάθε ακίνητο.Την πληροφορία για κάθε ιδιοκτήτη ακινήτου μέχρι τη λειτουργία των κτηματολογικών γραφείων την διαχειρίζεται το Υποθηκοφυλακείο.Τι υπάρχει λοιπόν πιο φυσικό και αναμενόμενο από το ότι το επερχόμενο κτηματολογικό γραφείο να πρέπει να στελεχωθεί κυριως από τον Υποθηκοφύλακα και το εξειδικευμένο προσωπικό του.Αδιαμφισβήτητα είναι απαραίτητη η νομική κατάρτιση του Προισταμένου για τον έλεγχο και την επικύρωση των δικαιούχων των εμπραγμάτων δικαιωμάτων.Αφού λοιπόν τα κτηματολογικά γραφεία δεν προκύπτουν από παρθενογέννηση γιατί αναζητείται Προιστάμενος και σε ποιό στάδιο μεταβατικό η οριστικό αφού δεν διευκρινίζεται η επιφύλαξη του άρθρου 23 του νόμου ??? .... Ωστόσο επειδή κάθε νέος Προιστάμενος Κτηματολογικού γραφείου, ως ορίζεται είναι δημόσιος λειτουργός όπως κάθε νέος λειτουργός(Δικαστής,Υποθηκοφύλακας,Συμβολαιογράφος) θαπρέπει να προέρχεται από διαδικασία αξιοκρατικής επιλογής μεσω εξετάσεων ετσι θα πρέπει να προβλέπεται διαγωνισμός λογω της γνώσης και εξειδίκευσης του εφαρμοζόμενου δικαίου και να μην αρκεί 5 /ετής νομική εμπειρία??? . ....Επίσης δεν είναι κρίσιμο σημείο να συμπεριληφθεί στη τροποποίηση η ομαλή μετακίνηση των υπαλλήλων Εμμισθων Υποθηκοφυλακείων που είναι δικαστικοί υπάλληλοι κατά το άρθρο 92 του Συντάγματος(ψήφισμα6/4/2001 Ζ΄Αναθεωρητική Βουλή) ενώ ο νόμος 2664/1998 δεν μπορούσε να προβλέψει τη μεταγενέστερη ιδιότητα του δικαστικού υπαλλήλου που απέκτησαν οι υπάλληλοι των Υποθηκοφυλακείων(ν.2812/2000) ??? ....Η συναρμοδιότητα των Υπουργείων σε όλο το προηγούμενο διάστημα ήταν αρμονική λόγω της απουσιας της ενδοεπικοινωνίας μέσω των Υποθηκοφυλακείων.Επίσης είναι απορίας άξιον γιατί αφού το Υπουργείο Δικαιοσύνης που είναι ο αρμόδιος φορέας μέχρι σήμερα για τις υπηρεσίες των Υποθηκοφυλακείων , δεν είναι ενδεδειγμένο να συνεχίζει να είναι ο αρμόδιος φορέας για τα κτηματολογικά γραφεία, των οποίων οι διορθώσεις άπτονται της αρμοδιότητος του κτηματολογικου δικαστή και θα πρέπει να διασφαλίζουν τη δημόσια πίστη και προστασία, έργο αποκλειστικά και μόνον της Δικαιοσύνης??? ....Είναι αξιοπρόσεκτο 26 χρόνια μετά το νόμο1647/1986 της συστάσεως του ΟΚΧΕ και της εκχώρησης των αρμοδιοτήτων του στην ευέλικτη Κτηματολόγιο(αρθρο 14 νόμου 2308/1995)και 14 χρόνια από το νόμο 2664/1998 να προστίθεται στην παρ.1 του άρθρου 3 η διεύρυνση της ευθύνης της ΚτηματολόγιοΑΕ για την ολοκλήρωση του έργου. Η διαχείρηση αυτή αλλά κυρίως του προσωπικού των κτηματολογικών γραφείων μέσω κατάρτισης κανονισμων είναι αυτό που έλειπε μεχρι σήμερα και δεν ολοκληρώθηκε το έργο της Κτηματολόγιο??? ....Είναι δυνατόν δικαστικές υπηρεσίες όπως τα Υποθηκοφυλακεία που εποπτεύονται από Εισαγγελέα και δικαστικοί υπάλληλοι που κρίνονται από δικαστικά συμβούλια να εποπτεύονται από την ΚτηματολόγιοΑΕ της οποίας οι οδηγίες να είναι επιπλέον υποχρεωτικές??? ....Επιπροσθέτως και η παρ.3 του ιδίου άρθρου πρέπει να διευκρινίσει ποιά άλλα αρχεία εννοεί ότι τηρούνται στα κτηματολογικά γραφεία???Να γίνει μνεία στα ενεργά αρχεία που δεν έχουν ψηφιοποιηθεί και που πρέπει να τηρούνται απο τα υποθηκοφυλακεία που θα παραμένουν ως μόνα αρμόδια αυτοτελη αρχειοφυλακεία με υπαλλήλους για την έρευνα και έκδοση αντιγράφων και πιστοποιητικών. ....Ας μην λησμονηθεί ότι τα κτηματολογικά γραφεία δεν είναι έτοιμα να λειτουργήσουν καταργώντας τα Υποθηκοφυλακεία που έχουν τόσες περισσότερες αρμοδιότητες που δεν έχουν προβλεφθεί στα σχέδια νόμων.Για αυτό κάθε σχόλιο της διαβουλευσης αποτελεί και αξιόλογη πρόταση που θα πρέπει να βρεί την αρμόζουσα θέση της στο κείμενο του νόμου.