• Σχόλιο του χρήστη 'Καλαϊτζής Ξάνθιππος' | 21 Ιανουαρίου 2010, 20:49

    Σεβαστοί μας κ.κ. Υπουργοί και ΤΕΕ. Η εφαρμογή ενός Κανονισμού δεν είναι μονοπαραμετρική διαδικασία. Ειδικά ο συγκεκριμμένος έχει επιπτώσεις (ή θα έπρεπε να έχει) στο σύνολο της Πολεοδομικής Νομοθεσίας. Απαιτεί αναθεώρηση του ΓΟΚ του Κτιριοδομικού και των υπολοίπων Νομοθετημάτων που αποτελούν το χάος με το οποίο ο ΗΡΩΙΚΟΣ Έλληνας Μηχανικός βγάζει το ψωμάκι του (αν το βγάζει!!!). Ο σχεδιασμός ενός βιοκλιματικού κτηρίου είναι μιά διαδικασία που απαιτεί εξειδικευμένη επιστημονική εκπαίδευση και κατάρτιση. Για το συγκεκριμμένο άρθρο το πρώτο ζήτημα είναι ότι η υπόλοιπη Νομοθεσία, εκτός από ελάχιστες "διευκολύνσεις" [ΓΟΚ Άρθρο 16 παρ. (α) & Άρθρ. 7 Παρ 1.Β εδάφ. (ιγ) & (ιδ)] δεν δίνει καμμία άλλη δυνατότητα π.χ. για την δημιουργία χώρων ανάσχεσης (θερμοκηπίων) πέραν του ισχύοντος Σ.Δ. και Κάλυψης. Πλάγιες αποστάσεις, ύψη κλπ. δεν συνάδουν απαραίτητα με τις επιλογές που πρέπει να γίνουν για την βιοκλιματική λειτουργία του κτηρίου και είναι φτιαγμένα από μία πολιτεία όπου το απαγορεύειν εστί φιλοσοφείν. Το δεύτερο ζήτημα είναι ποιοί θα τον εφαρμόσουν και πως; Μιλάω για την συντριπτική πλειοψηφία των Αρχιτεκτόνων και Μηχανικών που η επαφή τους με το θέμα είναι από μηδενική έως επιφανειακή (αμφιβάλλω και λυπάμαι γι' αυτό, αν το 5% έχει κατάλληλο εκπαιδευτικό υπόβαθρο). Πως π.χ. θα λυθεί το πρόβλημα της αισθητικής έγκρισης όψεων από ΕΠΑΕ που τα μέλη τους δεν έχουν παρά ελάχιστη επαφή (και αυτή με δικιά τους πρωτοβουλία) με την βιοκλιματική αρχιτεκτονική. Το τρίτο ζήτημα (όπως και για το σύνολο της Πολεοδ. Νομοθ.) είναι ο έλεγχος της εφαρμογής. Εκτός από τα προαναφερόμενα απαιτείται η δημιουργία ελεγκτικών μηχανισμών πέρα από τους ενεργειακούς επιθεωρητές ή τις κατόπιν καταγγελιών συνήθεις αυτοψίες του Τμήματος Αυθαιρέτων (που τουλάχιστον είναι μηχανικοί). Η δημιουργία Πολεοδομικής Αστυνομίας (Bau Polizei στην Γερμανία) και Πολεοδομικών Δικαστηρίων από ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ, θα δημιουργήσει ΚΑΙ νέες θέσεις εργασίας ΚΑΙ θα μπορούμε να συννενοούμεθα με γνώστες και όχι με το πλήρωμα του εκάστοτε περιπολικού ή με μη μηχανικούς δικαστές. Τουλάχιστον θα καταλαβαίνουν τι βλέπουν και τι τους λέμε. Όσον αφορά τα ζητήματα εντιμότητας και διαφάνειας των ελεγκτών ούτως ή άλλως κάποια στιγμή θα καταλάβουμε το κέρδος από την εφαρμογή των Νόμων. Όταν ο έλεγχος θα είναι μόνιμος και σταθερός το κλείσιμο των ημιϋπαιθρίων ή η ελαχιστοποίηση του πάχους του μονωτικού κ.α. δεν θα είναι εφικτά. Για να μην μείνει λοιπόν το συγκεκριμένο Άρθρο αλλά και το σύνολο του ΚΕΝΑΚ γράμμα κενό, πρέπει να υλοποιηθούν: 1. Συντονισμός της υφιστάμενης Νομοθεσίας 2. Συστηματική εκπαίδευση, 3. Ελεγκτικοί μηχανισμοί. Με εκτίμηση Ξάνθιππος Καλαϊτζής Αρχιτέκτων Μηχανικός