• Σχόλιο του χρήστη 'ΡΟΥΣΕΤΟΣ ΛΕΙΒΑΔΑΡΟΣ' | 26 Ιουνίου 2018, 12:44

    Στις δράσεις της Εθνική Στρατηγική Κυκλικής Οικονομίας - ιδιαίτερα σημαντικής πρωτοβουλίας του ΥΠΕΝ - προτείνεται να περιληφθεί και η Ανακύκλωση Πλωτών Μέσων και Πλοίων. Ιδιαίτερα σημαντική για τη Χώρα είναι η επίλυση ζητημάτων, που σχετίζονται με την ανακύκλωση των πλοίων, ιδιαίτερα μάλιστα μετά την Εφαρμογή του ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΥ (ΕΕ) αριθ. 1257/2013 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΫ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΊΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΊΟΥ της 20ής Νοεμβρίου 2013 για την ανακύκλωση πλοίων και την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1013/2006 και της οδηγίας 2009/16/ΕΚ. Σήμερα ελληνικά πλοία, αφού αφήσουν τα υγρά τους απόβλητά τους στον Ελληνικό χώρο οδεύουν συνήθως προς διαλυτήρια πλοίων της Τουρκίας ή και της Ινδίας. Υπάρχει ενδιαφέρον επενδυτών για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα στη Χώρα μας, που αναμένεται να ενταθεί με την πλήρη εφαρμογή του παραπάνω Κανονισμού, που θεσπίζει χρηματοδοτικά εργαλεία αφενός και αφετέρου αποκλείει για πλοία της ΕΕ την ανακύκλωση σε διαλυτήρια ακόμα και εκτός ΕΕ, που δεν καλύπτουν συγκεκριμένες πρϋποθέσεις προστασίας περιβάλλοντος και εργασίας. Κρίσιμα ζητήματα για την ανακύκλωση πλοίων στη Χώρα μας είναι : - Η χωροθέτηση της δραστηριότητας - Νομοθετικές ρυθμίσεις, που για οικονομία του κειμένου δεν αναπτύσσονται και κυρίως σχετίζονται με την προσθήκη της δραστηριότητας σε ήδη αδειοδοτημένα ναυπηγεία με αντίστοιχη φυσικά τροποποίηση της ΑΕΠΟ τους. Δεδομένου του μεγέθους της Ελληνόκτητης Ναυτιλίας, της προοπτικής ανάπτυξης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας και της υποστήριξης της ανέλκυσης ναυαγίων δράσης που εξελισσεται, το ζήτημα της ανακύκλωσης πλοίων - κατά την κρίση μου - έχει μεγάλο ενδιαφέρον και έχει θέση στις δράσεις της Εθνικής Στρατηγικής Κυκλικής Οικονομίας. Ρουσέτος Λειβαδάρος Δρ Μηχανικός Μεταλλείων - Μεταλλουργός