• Διαφωνούμε επί της αρχής με την κατάργηση των 36 ΦΔΠΠ και τη δημιουργία του ΟΦΥΠΕΚΑ. Η προτεινόμενη δομή είναι συγκεντρωτικού και Αθηνοκεντρικού χαρακτήρα. Οι σύγχρονες απαιτήσεις της διακυβέρνησης απαιτούν αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων, πόσο μάλλον η προστασία της βιοποικιλότητας που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή κάνει ακόμη μεγαλύτερη την ανάγκη της άμεσης επαφής των ληπτών αποφάσεων με την εκάστοτε περιοχή. Η ηγεσία του ΥΠΕΝ επανειλημμένα και ψευδώς λοιδορεί το πολύτιμο μακρόχρονο έργο των ΦΔΠΠ και επικαλείται ένα από τα επιχειρήματα τη δυσλειτουργία στη διεξαγωγή των Διοικητικών Συμβουλίων. Μα ίσα ίσα με αυτή τη δομή το ΔΣ του ΟΦΥΠΕΚΑ θα επωμιστεί όλα τα θέματα, όλες τις εγκρίσεις των 24 ΜΔΠΠ γεγονός που θα διογκώσει τη γραφειοκρατία. Ήδη η ημερήσια διάταξη του κάθε ΔΣ από τους 36 ΦΔΠΠ περιλαμβάνει περίπου 20 θέματα, γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα τη συγκέντρωση μιας τεράστιας ατζέντας σε κάθε ΔΣ του ΟΦΥΠΕΚΑ. Ακόμη και αν κάποιες αρμοδιότητες δοθούν στους Γενικούς Διευθυντές, αυτοί είναι μόλις δύο γεγονός που συνεπάγεται πως αρκετά έγγραφα προς διεκπεραίωση θα καθυστερούν σημαντικά. Το πρόβλημα με τη προστασία και διαχείριση των Π.Π. δεν ήταν ποτέ η διάρθρωση του μοντέλου διακυβέρνησης, αλλά η ελλιπής χρηματοδότηση και η υποστελέχωση των ΦΔΠΠ σε συνδυασμό με τη μη ύπαρξη προσωπικού αορίστου χρόνου. Ύστερα από μόλις δύο χρόνια από το Ν4519/2018 η νέα ηγεσία του ΥΠΕΝ αλλάζει οριστικά τη δομή της προστασίας των Π.Π. πιστεύοντας πως αυτή θα επιφέρει μια πιο αποτελεσματική άσκηση πολιτικής. Όμως, χάνει το δάσος και βλέπει μόνο το δέντρο, διότι αν οι ΜΔΠΠ είναι υποστελεχωμένες με ελλιπής χρηματοδότηση καμία βελτίωση δεν πρόκειται να παρατηρηθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.