• Σχόλιο του χρήστη 'WWF Ελλάς' | 17 Μαρτίου 2020, 21:35

    Παρ. 1: Δεν προβλέπεται το χρονικό διάστημα εντός του οποίου θα εκδοθεί το σχέδιο δράσης παρά το γεγονός ότι από την έκδοσή του εξαρτάται η εφαρμογή και υλοποίηση των στοιχείων του νέου σχήματος διακυβέρνησης προστατευόμενων περιοχών (συμπεριλαμβανομένης της προβλεπόμενου στην παρ. 7 του σχεδίου μετάβασης). Αυτό δημιουργεί αβεβαιότητα για τη διαχείριση και προστασία των π.π. ειδικότερα κατά το μεταβατικό στάδιο. Παρ 4. εδ. ε: “Εκπόνηση προγράμματος για τη δημιουργία κεντρικής δομής υποστήριξης εφαρμογής της δημόσιας πολιτικής για τις προστατευόμενες περιοχές”. Δεν είναι σαφές σε τι αναφέρεται η συγκεκριμένη διάταξη καθώς σύμφωνα με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο ο ΟΦΥΠΕΚΑ αποτελεί την κεντρική αυτή δομή. Παρ. 5: “Αρμόδιο όργανο για τη διοίκηση, παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμογής του Σχεδίου Δράσης και την ετήσια επικαιροποίησή του είναι ο ΟΦΥΠΕΚΑ”. Η διάταξη αυτή είναι προβληματική και επιπλέον δεν διασφαλίζει τον επιτελικό και συντονιστικό ρόλο του ΥΠΕΝ καθώς δεν διασφαλίζεται κατάλληλη διαδικασία αξιολόγησης του έργου του ΟΦΥΠΕΚΑ από το ΥΠΕΝ. Σύμφωνα με αυτή τη διάταξη ο ΟΦΥΠΕΚΑ αξιολογεί την εφαρμογή του σχεδίου δράσης, και παράλληλα είναι το αρμόδιο όργανο για “τη διοίκηση, παρακολούθηση της εφαρμογής του σχεδίου δράσης”.