• Σχόλιο του χρήστη 'Αθανάσιος Κεφαλάς' | 8 Αυγούστου 2020, 13:03

    Με τον νόμο 4269/2014 είχαν μελετηθεί και εισαχθή προς ψήφιση και στην συνέχεια ψηφισθεί διατάξεις σύμφωνα με τα οποία επιλύονταν χρονίζοντα προβλήματα στην εφαρμογή των χρήσεων γης όπως περιπτώσεις άνισης μεταχείρισης μεταξύ οικοδομικών τετραγώνων, διευκόλυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας που είναι ένα από τα κύρια ζητούμενα στη μεταμνημονιακήεποχή, την βελτίωση της αισθητικής της πόλης (εγκαταλελειμμένα καταστήματα) και την αύξηση της ασφαλείας. Οι ρυθμίσεις αυτές καταργήθηκαν με τη βουλευτική τροπολογία (υπ’ αριθ. 443/93 της 21.05.2016 «Κατάργηση των άρθρων 14 έως 33 του ν. 4269/2014) η οποία ενσωματώθηκε ως παρ.1, άρθρο 238, ν. 4389/2016 και ισχύει από 27/5/2016. Προτείνω να επανέλθει η ρύθμιση του άρθρου 32 του νόμου 4269/14 και να εισαχθεί εκ νέου η κατηγορία χρήσεων γής με τίτλο «Κύριο οδικό δίκτυο πόλεων (ΚΟΔ)»η οποία προέβλεπε κάποιες δεδομένες χρήσεις γης για όλους τους κυρίους οδικούς άξονες των πόλεων. Παραθέτω απόσπασμα της Αιτιολογικής έκθεσης του 4269 για το Άρθρο 32 Όπως αναφέρθηκε και στην αιτιολογική έκθεση επί της αρχής, κατά το παρελθόν θεσμοθετήθηκαν χρήσεις γης σε περιοχές εντός των ρυθμιστικών σχεδίων με Βασιλικά και Π. Διατάγματα κατ’ εξουσιοδότηση του ν.δ. 17.7.23 τα οποία, κατά τον χρόνο έγκρισής τους αφορούσαν σε περιοχές οι οποίες δεν αποτελούσαν αναπόσπαστο μέρος των μητροπολιτικών περιοχών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης όπως συμβαίνει σήμερα. Ενώ ήδη από το 1985, με τη θεσμοθέτηση των Ρυθμιστικών Σχεδίων της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, δημιουργήθηκε το αναγκαίο πλαίσιο θεώρησης των δύο αυτών πόλεων ως πολεοδομικά συγκροτήματα, όπου οι Δήμοι αποτελούν αναπόσπαστο μέρος ενός αλληλένδετου συνόλου, οι χρήσεις γης επί των κύριων αξόνων καθορίζονται σύμφωνα με τις εκάστοτε ειδικές δεσμεύσεις που διέπουν κάθε περιοχή. Παρατηρούνται επομένως έντονα φαινόμενα συγκρούσεων χρήσεων στις περιπτώσεις όπου το ρυθμιστικό σχέδιο καθορίζει οδικούς άξονες ως βασικές αρτηρίες του πολεοδομικού συγκροτήματος, ενώ σε τμήματα των παραπάνω οδικών αξόνων ισχύουν χρήσεις γης που δεν συνάδουν με την πολεοδομική λειτουργία των αξόνων αυτών όπως η αποκλειστική ή η αμιγή κατοικία. Όλα τα παραπάνω, έχουν δημιουργήσει έντονες συγκρούσεις χρήσεων γης που πρέπει άμεσα να επιλυθούν με κοινούς κανόνες και με τα πολεοδομικά κριτήρια που απορρέουν από τις προβλέψεις των ρυθμιστικών σχεδίων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, καθώς και των επιμέρους Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων. Μετά τα παραπάνω, καθορίζονται με το παρόν χρήσεις γης επί των οδικών αξόνων οι οποίοι συγκαταλέγονται στους πρωτεύοντες και δευτερεύοντες άξονες των ρυθμιστικών σχεδίων Αττικής και Θεσσαλονίκης καθώς και στις πρωτεύουσες αρτηρίες των ΓΠΣ εκτός των ανωτέρω ρυθμιστικών σχεδίων και μόνο για τις περιπτώσεις που τα ανωτέρω ειδικά καθεστώτα έχουν καθορίσει χρήσεις αποκλειστικά κατοικίας ή αμιγούς κατοικίας βάσει του από 23.2.1987 Π. Δ/τος ή του προγενέστερου αυτού π.δ. 81/80. Οι χρήσεις που εμπίπτουν στην παρούσα κατηγορία σχεδιάστηκαν προκειμένου να είναι συμβατές με τη λειτουργία των αξόνων, να είναι ελεγχόμενης όχλησης προκειμένου να μην επιβαρύνουν τις ισχύουσες χρήσεις στο εσωτερικό των ανωτέρω περιοχών και να είναι λιγότερο επιβαρυντικές ως προς τους άξονες προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα γραμμικών κέντρων δεδομένου ότι στα υπόλοιπα τμήματα των αξόνων αυτών, κατά κανόνα ισχύει η χρήση γενικής κατοικίας του από 23.2.1987 π. δ/τος.