• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού' | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 12:41

    Οι διατάξεις του άρθρου 14 συνιστούν επίσης θετική προσπάθεια ρύθμισης εκκρεμοτήτων που έχουν δημιουργηθεί στη δόμηση ιδιοκτησιών στις εκτός σχεδίου περιοχές. Είναι ωστόσο αδόκιμο να εισάγεται διάταξη σε έναν, μη πολεοδομικό και τόσο παλιό νόμο (ν. 3155/1955!!!!), όταν υπάρχει «παρόμοια» διάταξη στο ν.1337/1983 και συγκεκριμένα το άρθρο 24 (Δρόμοι προς τις ακτές), το περιεχόμενο του οποίου, έχοντας σαφή κριτήρια προστασίας τόσο του περιβάλλοντος όσο και της κοινοχρησίας του παράκτιου χώρου, θα μπορούσε να εμπλουτιστεί και συμπληρωθεί για τον υπόλοιπο χώρο της υπαίθρου-εκτός σχεδίου περιοχής. Υπάρχουν ωστόσο κάποια σημεία που χρήζουν επανεξέταση. Ένα ελάχιστο πλάτος 6 μ. για δημοτικές οδούς Α κατηγορίας που παρέχουν δικαίωμα παρόδιας δόμησης δεν επαρκεί. Εγκυμονεί κινδύνους τόσο για τη διέλευση αυτοκινήτων, όσο και κύρια για την ασφάλεια πεζών και χρηστών των παρόδιων κτιρίων. Άστοχη επίσης η πρόβλεψη χαρακτηρισμού ως δημοτικών οδών Α κατηγορίας αυτών που προϋφίστανται του 1923 εκτός σχεδίου, «εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, εκτός των οριοθετημένων οικισμών και εκτός οικισμών που προϋφίστανται του 1923» καθώς υπάρχει αδυναμία αναγνώρισης των οδών αυτών. Προβλήματα έχουν ήδη δημιουργηθεί με την οριοθέτηση των προ του 1923 οικισμών, που τελικά «ξαπλώθηκαν» συχνά πέρα από οποιοδήποτε σχετικό όριο. Θα ήταν επίσης απαραίτητο να τεθούν προδιαγραφές για τις χρήσεις που θα επιτρέπονται στην παρόδια δόμηση. Η εξουσιοδότηση που παρέχεται (παρ. 8) αφορά Υπουργική Απόφαση καθορισμού προδιαγραφών και κάθε άλλου θέματος σχετικού «με το σχεδιασμό και τον χαρακτηρισμό δημοτικών οδών». Ζητήματα αυτής καθεαυτής της δόμησης δεν περιλαμβάνονται.