• Σχόλιο του χρήστη 'Δήμητρα Παπουτσόγλου' | 12 Απριλίου 2021, 16:16

    Αναφορικά με τη συμμετοχή των ανθρώπων που δραστηριοποιούνται σε εργασίες άτυπης ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης υλικών όπως είναι άτυπη αγορά συλλογής και διαλογής μετάλλων, η ρακοσυλλογή και η διάθεση χρησιμοποιημένων αντικειμένων σε υπαίθριες αγορές (παζάρια), το σχέδιο θα πρέπει συνολικά κατά την εφαρμογή του να συμπεριλάβει προβλέψεις που να συνδέουν τις εργασίες αυτές με την κυκλική οικονομία σε ένα νέο υγιές και βιώσιμο καθεστώς. Ενδεικτικά: - Οι δράσεις Κ.2.(Δημιουργία Κέντρων Επαναχρησιμοποίησης Υλικών), Κ.3. (Κίνητρα για Οικονομία Διαμοιρασμού), Κ.4. (Αγορά Second Hand) και Κ.6. (Προϊόν ως Υπηρεσία) θα πρέπει να εφαρμοστούν με εμπλοκή φορέων εργασίας (ΥΠΕΚΥ) ώστε να αναπτυχθούν συνδέσεις εκπαίδευσης και απασχόλησης επαγγελματιών που ήδη εμπλέκονται στους παραπάνω τομείς - Η χρηματοδότηση των υποδομών διαλογής στην πηγή θα πρέπει να προβλέψει την ενίσχυση κοινωνικών επιχειρήσεων (π.χ. ΚΟΙΝΣΕΠ) και την εκπαίδευση στις αρχές της Κυκλικής Οικονομίας (π.χ. μέσω ΟΑΕΔ) ώστε να μην αποκλειστούν από βασικές πηγές βιοπορισμού ομάδες πληθυσμού που εμπλέκονται στην άτυπη ανακύκλωση. - Ομοίως για την πρόβλεψη DRS (Σύστημα Επιστροφής Εγγύησης) ώστε να μην αποκλείσει εναλλακτικές διάθεσης ανακυκλωσίμων εάν αυτές λάβουν σχετική πιστοποίηση. - Η πρόβλεψη για το Ε.1.2. και την αυστηροποίηση του πλαισίου συλλογής ΑΗΗΕ θα πρέπει να ανταγωνιστεί ότι σημαντικός αριθμός ανθρώπων βιοπορίζονται από τη (παράνομη) συλλογή ΑΗΗΕ, τον κατ’ οίκον διαχωρισμό των υλικών και τη διάθεση τους στην αγορά και να δημιουργεί σχήμα το οποίο να αποτρέπει ρεαλιστικά την παραπάνω διαδικασία. Άλλα: - Δημοσίευση τεκμηρίωσης των κριτηρίων επιλογής των ρευμάτων για τη δημιουργία ΣΕΔ στη δράση Α.5 εντός του χρονικού ορίζοντα 2022-2025.