• Σχόλιο του χρήστη 'WATT A.E.' | 10 Ιουνίου 2021, 14:18

    Αναφορικά με την παράγραφο 3, σχετικά με την υποχρέωση των ΚΔΑΥ για τον υπολογισμό προσμίξεων / υπολειμμάτων ανά Ο.Τ.Α. Α’ βαθμού είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα σε ΚΔΑΥ. Αυτό διότι σε ΚΔΑΥ όπως της Ρόδου όπου παραλαμβάνουν υλικά συσκευασίας μόνο από έναν Δήμο αυτή η διάταξη του νομοσχεδίου είναι εφαρμόσιμη. Σε μονάδες όμως όπως της Αττικής ή της Θεσσαλονίκης όπου παραλαμβάνουν υλικά από πολλούς Δήμους αυτό θα δημιουργήσει αδυναμία στην υποστήριξη λειτουργίας των ΚΔΑΥ. Αντί να γίνεται παραγωγική λειτουργία και ανάκτηση υλικών θα πρέπει να γίνονται αναλύσεις μειώνοντας έτσι την δυναμικότητα των μονάδων. Επίσης το κόστος αυτών των αναλύσεων είναι πολύ υψηλό και απαγορευτικό για να το επωμισθούν τα ΚΔΑΥ. Το ζήτημα αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί κεντρικά με πρακτικό τρόπο από τους εκάστοτε ΦΟΔΣΑ στην επικράτεια. Οι ΦΟΔΣΑ θα προτείνουν τις μονάδες οι οποίες δύναται να αναλάβουν να υπολογίζουν την ποσότητα των αποβλήτων συσκευασιών και των λοιπών ανακτώμενων υλικών που συλλέγονται χωριστά, μετά τη διαλογή ανά Ο.Τ.Α. α’ βαθμού. Επίσης είναι δίκαιο το κόστος των αναλύσεων να πρέπει να επιβαρύνει τους Ο.Τ.Α. Α’ βαθμού. Σε διαφορετική περίπτωση οι μεγάλες μονάδες θα αδυνατούν να εφαρμόσουν την διάταξη αυτή του νομοσχεδίου και θα αναγκαστούν να σταματήσουν την λειτουργία τους. Σχετικά με την παράγραφο 4, παρακαλούμε όπως μας υποδείξετε με ποιο τρόπο θα γίνεται η μέτρηση του ποσοστού επιμολύνσεων σε κάθε απορριμματοφόρο έτσι ώστε τα ΚΔΑΥ ‘’να δύνανται να αρνούνται την αποδοχή των εισερχόμενων αποβλήτων, εφόσον τα απόβλητα είναι σύμμεικτα σε ποσοστό άνω του σαράντα τοις εκατό (40%) κατά βάρος της συνολικής ποσότητας των εισερχόμενων αποβλήτων από κάθε απορριμματοφόρο’’. Με οπτικό έλεγχο όσο έμπειρος και να είναι ένας υπάλληλος του κάθε ΚΔΑΥ δεν θα μπορεί να κρίνει σε κλειστού τύπου απορριμματοφόρο όχημα, όπως αυτά που χρησιμοποιούνται σήμερα στην αποκομιδή, ότι το όχημα έχει μέσα περισσότερο από 40% υπόλειμμα και να το απομακρύνει από το ΚΔΑΥ. Η διάταξη αυτή είναι προβληματική και θα δημιουργήσει καθημερινές διενέξεις των ΚΔΑΥ με τους Δήμους.