• Σχόλιο του χρήστη 'Μιχάλης Γεράνης' | 10 Ιουνίου 2021, 15:35

    Άρθρο 38. Αναφορικά με το τέλος ταφής, δεν γίνεται καμία αναφορά στην ισχύουσα νομοθεσία του άρ. 43 του Ν. 4042/2012 (όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) περί (Περιβαλλοντικής εισφοράς για την ενίσχυση δράσεων κυκλικής οικονομίας). Το εν λόγω άρθρο καταργείται ή παραμένει σε ισχύ; Παράγραφος 2. Το αρχικό σχέδιο νόμου στο αρ. 32 (Τέλος ταφής – Αντικατάσταση του άρθρου 43 του ν. 4042/2012), προέβλεπε διαφορετική τιμή εκκίνησης του τέλους ταφής για τα απόβλητα που προκύπτουν από την επεξεργασία των χωριστά συλλεγέντων αποβλήτων, από τα ΚΔΑΥ, τις ΜΕΒΑ ή τις ΜΕΑ. Η τιμή του τέλους ταφής εκκινούσε από τα 5€ ανά τόνο, ενώ για τα λοιπά απόβλητα από 15€ ανά τόνο. Θεωρούμε ότι αυτή η προσέγγιση είναι δικαιότερη. Πρέπει να υπάρχει διακριτή τιμή για τα σύμμεικτα που οδηγούνται σε ΧΥΤ ανεπεξέργαστα και διαφορετική τιμή (χαμηλότερη) για τα υπολείμματα που έχουν υποστεί επεξεργασία. Παράγραφος 3. Πρέπει να γίνει ξεκάθαρη η κατανομή της διάθεσης του τέλους ταφής ανάμεσα σε ΟΤΑ και ΦοΔΣΑ. Σύμφωνα με την παράγραφο 4, το τέλος ταφής υπολογίζεται ανά εξάμηνο με βάση τις πραγματικές ποσότητες αποβλήτων που διατέθηκαν στους ΧΥΤ. Οι υπόχρεοι (ΦοΔΣΑ), υποβάλλουν στον ΕΟΑΝ στοιχεία σχετικά με τον υπολογισμό της περιβαλλοντικής εισφοράς και αποδίδουν το οφειλόμενο ποσό στο Πράσινο Ταμείο. Θα ισχύει και η περιβαλλοντική εισφορά και το τέλος ταφής; Ή πρόκειται περί λεκτικού σφάλματος; Τα στοιχεία σχετικά με τον υπολογισμό πρέπει να υποβάλλονται στον φορέα που θα αποδίδεται το οφειλόμενο ποσό δηλ. στο Πράσινο Ταμείο. Δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του ΕΟΑΝ οι ποσότητες που οδηγούνται στους ΧΥΤ. Αρμοδιότητα του ΕΟΑΝ είναι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή της πολιτικής για την εναλλακτική διαχείριση αποβλήτων συσκευασιών και άλλων προϊόντων.