• Σχόλιο του χρήστη 'Άρης' | 10 Μαΐου 2022, 18:44

    Στο άρθρο 12 παρ.11 προβλέπεται ως εξαιρετικό μόνο μέτρο η εναέρια όδευση των ιδιωτικών δικτύων Μ.Τ. και μάλιστα με ανώτατο όριο το εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό 20% επί συνόλου, κάτι που εκτοξεύει αυτομάτως το κόστος κατασκευής. Ειδικά δε, αν δεν προβλεφθεί ότι έργα που έχουν λάβει ΟΠΣ πριν τη δημοσίευση του νόμου, δεν καταλαμβάνονται από τη ρύθμιση αυτή, μοιραία οι επενδυτές θα οδηγηθούν σε πραγματικό αδιέξοδο για την υλοποίησή τους, ιδιαίτερα εάν ληφθεί υπόψη η εξαιρετικά δύσκολη ενεργειακή συγκυρία και το αβέβαιο επενδυτικό - χρηματοδοτικό περιβάλλον. Στο άρθρο 4 παρ.5 ενώ προβλέπεται η δυνατότητα απαλλοτρίωσης του γηπέδου εγκατάστασης σταθμού ΑΠΕ οποιασδήποτε τεχνολογίας (προφανώς σε περίπτωση που δεν μπορεί να αποκτηθεί αυτό με άλλο τρόπο ) στη συνέχεια περιορίζεται εντελώς αδικαιολόγητα η δυνατότητα αυτή για τους φωτοβολταϊκούς σταθμούς ορίζοντας ότι είναι επιτρεπτή η απαλλοτρίωση μόνο του 20% της συνολικής έκτασης, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ότι στην ουσία έτσι αναιρείται πλήρως η δυνατότητα απαλλοτρίωσης όταν πρόκειται για μικρά γεωτεμάχια στα οποία εγκαθίστανται σταθμοί <1MW. Επίσης θα ήταν αδικαιολόγητη παράλειψη να μην προβλεφθεί η ανωτέρω δυνατότητα απαλλοτρίωσης και για τα έργα αποθήκευσης ενέργειας (ως έργα δημόσιας ωφέλειας στο πνεύμα της εν λόγω διάταξης).