• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΙΟΛΙΚΗ ΣΥΡΟΥ' | 27 Φεβρουαρίου 2023, 23:19

    Αιτούμαστε παράταση της δημόσιας διαβούλευσης καθώς κακώς προβλέπεται διαβούλευση μόνο 4 ημερών ενώ με βάση τον νόμο 4622/2019 (άρθρο 61 περί διαβούλευσης) προβλέπεται όπως η διαβούλευση, μέσω του δικτυακού τόπου www. opengov.gr, να διαρκεί δύο (2) εβδομάδες με δυνατότητα σύντμησης μέχρι μία (1) εβδομάδα. Η παράγραφος 10 του τροποποιούμενου άρθρου 21 του ν. 1650/1986, όπως τίθεται με το άρθρο 69 του σχεδίου νόμου, θέτει σε κίνδυνο νομίμως λειτουργούντα ή αδειοδοτημένα έργα κατά παράβαση κάθε έννοιας ασφάλειας δικαίου. Είναι σαφές ότι η λειτουργία ενός αιολικού πάρκου, που βασίζεται στις έως σήμερα εκδοθείσες, βάσει νόμων, υφιστάμενες ΑΕΠΟ / ΠΠΔ και στις ανανεώσεις αυτών, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ να κωλύεται με μόνη την επίκληση εκ των υστέρων έγκρισης μίας ΕΠΜ ή έκδοσης ενός ΠΔ (και να παραβλέπεται, μάλιστα, η ύπαρξη υποδομών κατά την τελευταία εικοσαετία). Ο κίνδυνος της αδικίας και της υπερβολής είναι ακόμα μεγαλύτερος αν ληφθεί υπόψη η εμπειρία από τις έως τώρα ΕΠΜ, που διέπονται από αυθαίρετη και μη τεκμηριωμένη αρνητική προδιάθεση για τα αιολικά πάρκα. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση της υπό διαβούλευση ΕΠΜ Νοτίου Αιγαίου (για την οποία επιφυλασσόμαστε να σχολιάσουμε και να προβούμε σε κάθε νόμιμη ενέργεια στο άμεσο μέλλον) η οποία εσφαλμένα, συκοφαντικά και με ατεκμηρίωτη επιστημονική άποψη αξιολογεί ως βλαπτική, για τη ζώνη ΖΕΠ/ΕΖΔ της Βόρειας Σύρου (Σύριγγας), τη λειτουργία του αιολικού πάρκου της εταιρείας μας, ΑΙΟΛΙΚΗ ΣΥΡΟΥ ΑΕ, ενώ παράλληλα -επίσης δογματικά, ατεκμηρίωτα και αυθαίρετα- προτείνει την οριζόντια απαγόρευση κάθε νέας περιβαλλοντικής αδειοδότησης έστω και μίας ανεμογεννήτριας στην εν λόγω περιοχή. Η συγκεκριμένη Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη (ΕΠΜ) που έχει τεθεί σε διαβούλευση από το ΥΠΕΝ, υιοθετεί την επιβολή a-priori αποκλεισμών ενάντια στην αιολική ενέργεια στη συγκεκριμένη ΖΕΠ της βόρειας Σύρου χωρίς επαρκή επιστημονική τεκμηρίωση, χωρίς πρωτογενή δεδομένα, παρά μόνο με γενικόλογες πιθανολογήσεις, όταν, μάλιστα, κανένα εύρημα επιβάρυνσης της χλωρίδας και της πανίδας της περιοχής από την επί 20 έτη λειτουργία του αιολικού πάρκου δεν συνηγορεί στην παρεμπόδιση διαβίωσης και πολλαπλασιασμού της ορνιθοπανίδας. Στοχοποιείται έτσι, η συγκεκριμένη δραστηριότητα ΑΠΕ (παραγωγή ηλεκτρισμού από αιολική ενέργεια), όπως, άλλωστε, και η λειτουργία του αιολικού πάρκου της εταιρείας μας. Την ίδια στιγμή αποσιωπώνται στην ΕΠΜ, περιέργως, οι πολλαπλές ευεργετικές συνέπειες των ανεμογεννητριών στο περιβάλλον σε τοπικό επίπεδο της νήσου αλλά και σε εθνικό επίπεδο από την υποκατάσταση ορυκτών καυσίμων, τα οικονομικά οφέλη για τον πολίτη και την εθνική οικονομία σε επίπεδο μείωσης εισαγόμενων ορυκτών καυσίμων(που σήμερα ειδικά έχει τεράστια βαρύτητα λόγω της ενεργειακής κρίσης) αλλά και τα οικονομικά οφέλη για το Δήμο και τους Δημότες της Σύρου λόγω των ανταποδοτικών τελών. Η αδικία της επίμαχης διάταξης, πέρα από την προφανή ζημία που επιφέρει στους φορείς έργων που οποία έχουν ήδη κριθεί περιβαλλοντικά με δέουσα εκτίμηση των επιπτώσεών τους μέσω σχετικής ΕΟΑ, αποθαρρύνει έντονα τους ενδιαφερόμενους οι οποίοι προτίθενται να μελετήσουν, ωριμάσουν και αναπτύξουν νέα έργα, καθώς η όποια πιθανότητα πρόωρης διακοπής της λειτουργίας αυτών αποτελεί -αναμφισβήτητα- σημαντικότατο εμπόδιο στη χρηματοδότηση της επένδυσης. Για αυτό θα πρέπει οπωσδήποτε να γίνουν οι εξής αλλαγές και τελικές διαμορφώσεις κειμένου στις κάτωθι παραγράφους: «10. Με τα προεδρικά διατάγματα της παρ. 4 προβλέπεται ότι: α. εξακολουθούν να λειτουργούν νομίμως έργα ή δραστηριότητες, εντός των προστατευόμενων περιοχών, οι οποίες είναι νομίμως αδειοδοτημένες και λειτουργούν, σύμφωνα με τους όρους της άδειάς τους β. υλοποιούνται και λειτουργούν νομίμως έργα ή δραστηριότητες, εντός των προστατευόμενων περιοχών, εάν διαθέτουν Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ), μετά από υποβολή και έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) που συνοδεύεται από Ειδική Οικολογική Αξιολόγηση (ΕΟΑ)"