• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης' | 15 Ιουλίου 2010, 13:14

    Εδώ και 7 χρόνια συμμετέχω ως γεωπόνος στις Β'Βάθμιες Επιτροπές Επίλυσης Δασικών Αμφισβητήσεων του άρθρου 14 του Ν. 998/79. Θέλω να πιστεύω ότι ο ρόλος μου είναι σημαντικός για την προστασία των υπό εξαφάνιση γεωργικών εκτάσεων, άσχετα αν οι συνάδελφοί μας δασολόγοι δυσαρεστούνται, αλλά και για τον εντοπισμό εγγειοβελτιωτικών έργων νόμιμων και παράνομων (φυτεύσεων, εκχερσώσεων, κ.α.). Συμφωνώ συνεπώς με το σχόλιο http://www.opengov.gr/minenv/?c=6111. Σε ό,τι αφορά τον ρόλο του τοπογράφου μηχανικού βλέπω θετικά τη συμμετοχή του. Συχνά τα μέλη των επιτροπών προβληματίζονται με τον εντοπισμό των ορίων των εκτάσεων και τον υπολογισμό των εμβαδών. Με τη συνδρομή των τοπογράφων ίσως να μην είναι απαραίτητο και οι δασολόγοι να προέρχονται από το τμήμα δασικών χαρτογραφήσεων που αναφέρεται στο παραπάνω σχόλιο http://www.opengov.gr/minenv/?c=5975. Όσο για το θέμα της φωτοερμηνείας, μάθημα ενός εξαμήνου στο ΑΠΘ "ΔΑΣΙΚΗ ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ", δηλαδή 3ώρες θεωρία + 2 ώρες άσκηση = 5ώρες/εβδομάδα Χ 14 εβδομάδες = 70 ώρες, νομίζω ότι καλύπτεται πολύ καλύτερα με ένα εντατικό σεμινάριο δύο εβδομάδων με διαπίστευση. Ας μη ξεχνάμε ότι ζούμε στην εποχή της "δια βίου μάθησης". (Για να μη μιλήσω για τη φαντασία που πρέπει να έχει κανείς για το 1:32.000 των αεροφωτογραφιών του 1945, και για την ακρίβεια της μετατροπής των αεροφωτογραφιών σε ορθοφωτοχάρτες). Οι επιτροπές αντιρρήσεων πρέπει να λειτουργούν ανεξάρτητα σε συνεχή βάση με ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό, γραμματεία, πρωτόκολλο ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ αποκλειστικά για αυτή τη δουλειά. Κάθε αντίρρηση χρειάζεται τουλάχιστον 3-4 μέρες δουλειά από τον εισηγητή (1=αυτοψία, 2, 3 =μελέτη στοιχείων και σύνταξη εισήγησης, 4: εκδίκαση υπόθεσης - διορθώσεις - απόφαση). Θα μπορούσε να είναι αποσπασμένο προσωπικό, όπως λειτουργούν για παράδειγμα οι ελεγκτές δημόσιας διοίκησης, χωρίς πρόσθετη αμοιβή επιτροπών και τέτοια. Με το να λειτουργούν ως "γραφείο" μέσα στις Δ/νεις Δασών των Περιφερειών, που έδωσαν τα στοιχεία και "έφταξαν" τους χάρτες, εισηγήθηκαν τις αντιρρήσεις στον Γενικό Γραμματέα, θυμίζει λίγο το "... Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει...". Άσε την ακαταστασία με τις αεροφωτογραφίες που αλλού υπάρχουν αλλού δεν υπάρχουν, τους ορθοφωτοχάρτες και τα λογισμικά που όλοι έχουν αλλά λίγοι νόμιμα, κ.α. Συμφωνώ συνεπώς και με το σχόλιο http://www.opengov.gr/minenv/?c=6103, παραπάνω. Τώρα για τη συμμετοχή του δικηγόρου, ...... αφού αυτός είναι δεδομένος από τη μεριά του ενιστάμενου ή του θιγόμενου από την αντίρρηση, γιατί να πρέπει να είναι και μέλος της επιτροπής; Θεωρώ ότι η εξέταση των αντιρρήσεων θα πρέπει να γίνεται με ενδικοφανή διαδικασία με δικαστικό πρόεδρο, δασολόγους, τοπογράφο, γεωπόνο, κ.λ.π. όπως αυτές του άρθρου 14 του 998/79. ΣΥΝΕΠΩΣ ΠΡΟΤΕΙΝΩ: 1) ΜΟΝΙΜΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΩΝ ΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΥΣ (σε συνεχή εναλλαγή) ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ (δασολόγους, τοπογράφους, γεωπόνους), ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ 2) ΕΚΔΙΚΑΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΩΝ ΜΕ ΕΝΔΙΚΟΦΑΝΗ ΑΚΡΟΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ. 3) ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΒΟΛΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΓΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΑΜΟΙΒΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ με συμμετοχή "υ/ημετέρων".