Άρθρο 47 – Επιβολή περιβαλλοντικού τέλους σε παλαιά, ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματα

1. Για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 (Α΄ 265),
α) επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος ύψους τεσσάρων χιλιάδων ευρώ (4.000), εφόσον πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην οδηγία 98/69/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Οκτωβρίου 1998 σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τις εκπομπές των οχημάτων με κινητήρα ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής, ή
β) απαγορεύεται η εισαγωγή, εφόσον πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στις οδηγίες 94/12/ΕΚ, 91/441/ΕΟΚ, 89/458/ΕΚ και 88/76/ΕΚ ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν πληρούν προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και δεν αποδεικνύονται για αυτά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
2. Για τα φορτηγά αυτοκίνητα των περ. β’, γ’, ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 123 του ν. 2960/2001 και τις μεταχειρισμένες βάσεις αυτών,
α) επιβάλλεται επιπλέον του τέλους ταξινόμησης έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος, ύψους τεσσάρων χιλιάδων ευρώ (4.000), εφόσον πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην οδηγία 98/69/ΕΚ ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,
β) απαγορεύεται η εισαγωγή, εφόσον πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στις οδηγίες 94/12/ΕΚ, 91/441/ΕΟΚ, 89/458/ΕΚ και 88/76/ΕΚ ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν πληρούν προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και δεν αποδεικνύονται για αυτά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
3. Το περιβαλλοντικό τέλος καταβάλλεται άπαξ και υπό την προϋπόθεση ότι υφίσταται υποχρέωση ταξινόμησης. Ως προς τον χρόνο γένεσης της υποχρέωσης καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους, καθώς και τον χρόνο που αυτό καθίσταται απαιτητό για τα οχήματα των παρ. 1 και 2, ισχύουν αναλογικά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 128 του ν. 2960/2001 για το τέλος ταξινόμησης. Τα έσοδα από το περιβαλλοντικό τέλος αποτελούν δημόσιο έσοδο, το οποίο εισπράττεται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και στη συνέχεια πιστώνεται υπέρ του Λογαριασμού Ειδικού Σκοπού στην Τράπεζα της Ελλάδος για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης του άρθρου 1 της υπ’ αρ. ΥΠΕΝ/ΔΠΔΑ/33377/732/3.4.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας (B’ 1451), σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 2 του άρθρου 2 της ανωτέρω απόφασης.
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται ο τρόπος και η διαδικασία καταβολής, είσπραξης και απόδοσης του περιβαλλοντικού τέλους της παρ. 1, οι δράσεις ανταποδοτικού χαρακτήρα που χρηματοδοτούνται από τα περιβαλλοντικά τέλη, οι φορείς διαχείρισης και ο τρόπος διάθεσης των εσόδων από αυτά, οι υποχρεώσεις των φορέων της αγοράς και των καταναλωτών για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου, οι έλεγχοι και οι επιβαλλόμενες κυρώσεις για την παράβαση των μέτρων, ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα για την εφαρμογή του παρόντος, όπως ο τρόπος παρακολούθησης και αξιολόγησης της εφαρμογής των μέτρων, και καθορίζεται η λήξη ισχύος της υποχρέωσης καταβολής του ανωτέρω περιβαλλοντικού τέλους, σε συνάρτηση με τα αποτελέσματά τους στο περιβαλλοντικό ισοζύγιο και με τα επιστημονικά δεδομένα αναφορικά με τη διασπορά του COVID – 19.

  • 1 Ιουλίου 2020, 00:42 | ΑΝΔΡΕΑΣ

    Δεν χρειαζόμαστε άλλα ρυπογόνα αυτοκίνητα ακόμα και τα euro5 είναι ρυπογόνα, τα παιδιά μας πρέπει να μπορούν να μας κοιτάνε στα μάτια, να αναπνέουν καθαρό αέρα και να μας χαμογελάνε ότι καταφέραμε και τους αφήνουμε ένα καθαρότερο περιβάλλον.

    Τόσα χρόνια φτάνουν στην Ελλάδα αυτοκίνητα που πετούσαν άλλες χώρες, τα πετούσαν διότι τα χαρακτήριζαν ρυπογόνα και παλαιάς τεχνολογίας. Εάν ήταν καθαρά γιατί τα χαρίζουν στους Έλληνες; Ευκαιρία τώρα να απολαύσουμε καθαρά και με συστήματα παθητικής ασφάλειας. Με νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα μπορεί να περιοριστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση και να μετριαστούν τα ατυχήματα.

  • 30 Ιουνίου 2020, 23:35 | Οδυσσέας κουκουρακης

    Κάποια στιγμή πρέπει να μπει μια τάξη κ σ αυτό.Θεωρω αποραδεκτο να γινόμαστε η χωματερή της Ευρώπης με τα παλαιού τύπου ρυπογόνα οχήματα,ο υποψήφιος αγοραστής να μην γνωρίζει τι πραγματικά αγοράζει.Πρεπει η κυβέρνηση να πάρει άμεσα μια απόφαση να σταματήσει όλο αυτό.Προχωραμε μπροστά επιλέγουμε Ποιοτικά και Ελληνικά

  • 30 Ιουνίου 2020, 22:26 | Γιάννης Παναγάκος

    Παθών και μαθών: εισαγωγής μεταχειρισμένο μικρό αυτοκίνητο σε(ομολογουμενως) Καλή τιμή και λογικά χιλιόμετρα. Το έχω πληρώσει σε ζημιές σχεδον άλλο τόσο από οσο εκανε και δεν ξέρω τι μου ξημερώνει.τα δε χιλιόμετρα 2.5 φορές επάνω αποτι έγραφε το κοντέρ όταν το πήρα 82.544 έτσι φάνηκε στον έλεγχο ,όταν απηύδησα και το πήγα στην αντιπροσωπεία. Ούτε να το πουλήσω δεν τολμάω γιατί θα νιώθω και τύψεις για όποιον το πάρει. Έχουμε γεμίσει με όλη την σαβούρα των προηγμένων χωρών που δεν τα αποσύρουν γιατί σου λέει θα τα στείλω στην Ελλάδα με τρομερό κερδος. Μας έχουν πάρει χαμπάρι μέχρι και οι Βούλγαροι που μας πουλάνε ότι σαπιο έχουν εισάγει και αυτή από Βόρεια Ιταλία και Γερμανία. Μπορεί να εισαι και πολύ τυχερός και να σου βγει για κάποια χρόνια καλό, αλλά και πάλι ρυπαίνει. Και τέλος πάντων Κάντε το τιμια ρε παιδιά, Αφήστε τα πραγματικα χιλιόμετρα και εάν θέλει ο άλλος ας το πάρει. Αλλά άλλη τιμή έχει με 280000 χλμ και άλλη με 85.000. Ετσι;

  • 30 Ιουνίου 2020, 22:38 | Panos Zolotas

    Πρέπει επιτέλους να σταματήσει αυτή η φάρσα με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Επιτήδειοι έμποροι εκμεταλλευόνται ακόμη και τώρα τις δύσκολες καταστάσεις που αντιμετώπιζε η χώρα μας τα τελευταία χρόνια και εξαπατούν τον κόσμο που απλά χρειαζόταν ένα μέσο μετακίνησης για την δουλειά του ή για να καλύψει κάποια ανάγκη μετακίνησης.
    Ψεύτικες υποσχέσεις με κάθε αγορά τέτοιων οχημάτων και παραπλάνηση με κάθε συμφωνία.Από γυρισμένα χιλιόμετρα, κακής ποιότητας διορθώσεις φανοποιείας, επισκευές χωρίς τον απαιτούμενο τεχνικό έλεγχο από μηχανικούς με Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος Μηχανικού,ψεύτικες συντηρήσεις κ.α. Το ότι ένα αυτοκίνητο με την παραπάνω «συντήρηση» είναι πιο επικίνδυνο από ένα που δεν έχει κάνει καμία συντήρηση ποτέ δεν το σκέφτεται κανείς.
    Φυσικά μην ξεχνάμε και τα Euro5 για τα οποία πολλοί λένε ότι είναι»καθαρά» και δεν έχουν κανένα πρόβλημα. Μια σωστή ανάλυση καυσαερίων και φυσικά ένας αδειούχος μηχανικός μπορεί να σας πει τι πραγματικά συμβαίνει. Δεν γίνεται να είμαστε επιτέλους ΌΛΟΙ ΑΡΜΌΔΙΟΙ ΓΙΑ ΌΛΑ!!!

  • 30 Ιουνίου 2020, 21:06 | Dido

    Νομίζω είμαστε στο σωστό δρόμο .
    Το μέλλον ειναι ηλεκτρικό -οικολογικό,
    δεν μπορούμε να μένουμε πίσω .
    Το οφείλουμε στα παιδιά μας.
    Και όσο για το αν στο μέλλον δεν θα υπάρχουν οικονομικά
    αυτοκίνητα για όλους …………
    Φτάνει πια ……
    Το φθηνό (γυρισμένα χλμ-χτυπημένο -χωρίς συντήρηση)
    τελικά ειναι το ακριβό .

  • 30 Ιουνίου 2020, 21:49 | Πέτρος Αθανασόπουλος

    Ο σκοπός θα πρέπει να είναι η μείωση των ρυπων.Δεν είναι δυνατόν όλα τα ρυπογόνα ζημιαρικα αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλ\τρα να έρχονται Ελλάδα. Έλεος πια!Να απαγορευτούν και τα Euro 5.μονο ‘νέα’ μεταχειρισμενα.να μπει έλεγχος στην εισαγωγή μεταχειρισμένων που μολύνουν και είναι αμφίβολης κατάστασης και σε ιδιαίτερα ψηλές τιμές.

  • 30 Ιουνίου 2020, 20:11 | nasoulis

    Ως Ελλάδα, που δεν παράγουμε ούτε αυτοκίνητα ούτε μπαταρίες για αυτά δεν είναι λογικό να επιδοτούμε την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Άλλο να πουλιούνται με πολύ μειωμένους φόρους (τέλη κυκλοφορίας και ταξινόμησης, ΦΠΑ, πιο γρήγορη απόσβεση κλπ), άλλο να δίνονται ειδικά δικαιώματα σε αυτά τα αυτοκίνητα (πχ ελεύθερη είσοδος στο δακτύλιο), όλα αυτά καλά, αλλά όχι και να δίνουμε λεφτά σε κάποιους για να αγοράζουν αυτοκίνητο! Πόσο μάλλον που μιλάμε για πανάκριβα αυτοκίνητα για λίγους, καθόλου πρακτικά για τους πολλούς και προς το παρόν ασύμφορα για τους περισσότερους. Με τη βία ηλεκτροκίνηση δε γίνεται και αυτή τη βλακεία την ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Ένωση με τα απίστευτα πρόστιμα στους ρύπους. Λες και τα ηλεκτρικά με τις γεμάτες τοξικά πανάκριβες μπαταρίες τους που σε 15 χρόνια θα είναι για πέταμα δε μολύνουν! Αυτοκτονεί η Ευρώπη, έχει εκατοντάδες εργοστάσια αυτοκινήτων και πάει να παραδώσει την αγορά στους Κινέζους στο όνομα μιας δήθεν προστασίας του περιβάλλοντος.
    Κατά τα άλλα, αφού σας κόφτει τόσο το περιβάλλον, αν μη τι άλλο περιορίστε κι άλλο την εισαγωγή μεταχειρισμένων EURO5. Το να μαζεύουμε όλα τα ρημάδια των Ευρωπαίων με πλήρη άγνοια του συνήθως καταμαγειρεμένου ιστορικού τους δεν είναι φιλοπεριβαλλοντικό.

  • 30 Ιουνίου 2020, 20:54 | Θανάσης

    Καταρχάς νομίζω οτι θα πρέπει να συμπεριληφθούν και τα Euro 5 αυτοκίνητα γιατί το περιβάλλον έχει επιβαρυνθεί αρκετά! Τόσα χρόνια με την εισαγωγή τέτοιων αυτοκινήτων που οι άλλες χώρες ξεφορτώνονται έχει καταντήσει η Ελλάδα να είναι η χωματερή των Βαλκανίων και της Ευρώπης!
    Ο καρκίνος θερίζει και οι πνεύμονες μας δεν προλαβαίνουν να καθαρίζουν τα δηλητηριώδη αέρια που αποβάλλονται απο τις εξατμίσεις..
    Να δοθούν γενναία κίνητρα/επιδοτήσεις απο την κυβέρνηση για αγορά πιο καθαρών αυτοκινήτων…..
    Επίσης να τεθεί ένας φραγμός στα μεταχειρισμένα εισαγωγής με γυρισμένα χιλιόμετρα!!!
    Τέρμα στην κοροϊδία!

  • 30 Ιουνίου 2020, 20:46 | Yiannis

    Να μπουν περιορισμοί στην εισαγωγή μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων άνω των 5 ετών και να επιβαρυνθούν επιπλέον για την πρόσθετη ρύπανση που φέρνουν στη χώρα. Να εφαρμοστούν ηλεκτρονικοί έλεγχοι χλμ. συντήρησης, 1ης άδειας κλπ, ώστε να μην έρχονται παραποιημένα οχήματα.

  • 30 Ιουνίου 2020, 19:02 | ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ

    Τέλος εποχής πλέον στα παλαιάς τεχνολογίας ρυπογόνα αυτοκίvητα.
    Εξαιρετική η υπουργική απόφαση ένα μεγάλο πρώτο βήμα για το περιβάλλον και την πράσινη κίνηση.
    Τέλος και στην ανεξέλεγτη εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας.
    Πρέπει να προστατέψουμε το μέλλον μας και το μέλλον του πλανήτη.
    Ένα μεγάλο βήμα εμπρός.

  • 30 Ιουνίου 2020, 18:23 | ΑΡΤΕΜΗΣ

    Ας σκεφτούμε επιτέλους το περιβάλλον. Έχουμε γεμίσει με ρυπογόνα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αμφιβόλου προέλευσης και ποιότητας, ενώ τα δικά μας που με κόπο (και νόμιμους φόρους) αποκτήσαμε καινούρια προ 5-10 ετών έχουν χάσει παντελώς την αξία τους.
    Ας ανανεώσουμε και εμείς κάποτε, όπως κάνουν άλλες χώρες της ΕΕ, τον γερασμένο στόλο αυτοκινήτων μας, με κίνητρα για τον πολίτη ώστε να μπορεί σε βάθος 4-5 ετών να αλλάζει το αυτοκίνητο του χωρίς υπέρογκα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας.

  • 30 Ιουνίου 2020, 18:38 | SD

    Όχι άλλα μεταχειρισμένα από την Ευρώπη!
    Έχουν χάσει την αξία τους τα δικά μας μεταχειρισμένα, έχει γεμίσει η Ελλάδα αυτοκίνητα απάτες που επιβαρύνουν το περιβάλλον και την υγέια μας!

  • 30 Ιουνίου 2020, 18:21 | Νατάσα Χ.

    Ο εμπνευστής αλλά κυρίως αυτός που έγραψε τα τελευταία 30-40 σχόλια, δίνει άλλη διάσταση στον όρο «καμμία δουλειά δεν είναι ντροπή»…

    Λίγη αξιοπρέπεια δεν βλάπτει…

  • 30 Ιουνίου 2020, 18:43 | Χρηστος

    ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΞΑΦΝΙΚΑ; ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΑΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ 40 «ΠΟΛΙΤΕΣ» ΑΠΟ ΕΧΤΕΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ; ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΕΛΑΣ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ «ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ».
    ΝΑ ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΟΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΩΜΙΚΟΤΡΑΓΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΥΠΕΡΜΑΧΩΝ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΟΙΝΟΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΤΟ ΥΠ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ. ΕΥΤΥΧΩΣ ΑΥΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΝΕΚΤΑ ΜΟΝΟ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΟΙΧΩΝ. ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΒΑΡΥΣ Ο ΠΕΛΕΚΥΣ.

  • 30 Ιουνίου 2020, 18:36 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Μέχρι και εχτες 29 Ιουνίου τα σχόλια ήταν 35 περίπου σε αριθμό.
    Ξαφνικά σήμερα εκτοξεύτηκαν από υποτίθεται «εξοργισμένους» πολίτες, που όλως τυχαίως υπογράφουν με ψευδώνυμα, έχουν παρόμοιο ή ολόιδιο τρόπο γραφής και αναπαράγουν τα ίδια ψευτοεπιχειρήματα με άλλα λόγια κάθε φορά!!

    Τα τελευταία περίπου 40 σχόλια με 1-2 εξαιρέσεις το πολύ πρέπει να είναι γραμμένα από το πολύ 1-2 άτομα.

    Η ανοχή της Πολιτείας και πολλές φορές η σύμπραξη της με κύκλους συμφερόντων που χρησιμοποιούν τέτοιες κατάπτυστες τακτικές δείχνει
    τι συμβαίνει στο χώρο του αυτοκινήτου πραγματικά…

    Έχουν γνώση οι φύλακες κύριοι…

    Ραντεβού στην ΕΕ…

  • 30 Ιουνίου 2020, 18:02 | ΝΙΚΟΣ

    Έχοντας αγγίξει τα όρια της καταστροφής του Περιβάλλοντος από τις εκπομπές ρύπων παλαιών οχημάτων και με τις Παγκόσμιες Αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύουν τρισεκατομμύρια για την κατασκευή αντιρρυπαντικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα ακόμη συζητάμε αν πρέπει να εισάγουμε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από Ευρωπαϊκές χώρες που λόγω της ρυπογόνου τεχνολογίας τους, τα διώχνουν απο τις χώρες τους. Να μην σχολιάσουμε δε την αμφίβολη κατάσταση τους (γυρισμένα χιλιόμετρα, τρακαρίσματα, φθορές).
    Ως εκ τούτου, η επιβολή φόρων δεν λύνει κανένα πρόβλημα.Η μοναδική λύση είναι η κατάργηση της εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τεχνολογίας EURO5 και κάτω.Ας σταματήσουν επιτέλους να πλουτίζουν οι κάθε είδους έμποροι – ο Θεός να τους κάνει – μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εισαγωγής. Ας δοθεί ένα τέλος στο πάρτι!!!Φτάνει πια!!!!

  • 30 Ιουνίου 2020, 18:16 | Σαράντος Ζερβουλάκος

    Όταν πριν λίγους μήνες προσπάθησα να πουλήσω το αυτοκίνητο μου τεχνολογίας euro5 αγορασμένο από την Ελληνική αντιπροσωπεία και συντηρημένο από εξουσιοδοτημένα συνεργεία αντιλήφθηκα το μέγεθος της απάτης που γίνεται με την εισαγωγή μαϊμούδων χωρίς καμία εγγύηση που έχουν κατακλείσει την αγορά.
    Ο κόσμος δεν είναι εκπαιδευμένος, πέφτει εύκολα στη παγίδα του φτηνού και όταν αντιληφθεί τι αγόρασε, είναι πλέον πολύ αργά!
    Το νομοσχέδιο είναι στη σωστή κατεύθυνση και θα πρέπει να συμπεριλάβει και τα euro5.

  • 30 Ιουνίου 2020, 17:15 | Παύλος Ζ.

    Επιτρέψτε μου να τοποθετηθώ και να πω πως μόνο με τέτοιες αποφάσεις θα μπορέσουμε να εναρμονιστούμε με την Ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα καθαρότερο περιβάλλον με σύγχρονα οχήματα. Δεν είναι δυνατόν άλλες χώρες τις Ευρώπης να έχουν εντάξει τα ηλεκτροκίνητα οχήματα ήδη βαθιά στην ζωή και κουλτούρα τους και σε εμάς να συνεχίζουνε να μας πασάρουνε σαβούρα και σαπάκια που τα πληρώνουμε 2πλα και 3πλά στο πέρασμα του χρόνου. Επιπρόσθετα, δεν καταλαβαίνω γιατί ένας ιδιώτης να πρέπει να ανταγωνίζεται τιμές αυτοκινήτων από το εξωτερικό, με πειραγμένα χιλιόμετρα και ψευδή στοιχεία συντηρήσεως με αποτέλεσμα να ρίχνει αναγκαστικά την τιμή πώλησης του δικού του οχήματος, την στιγμή που έχει τηρήσει όλα τα παραπάνω με το γράμμα του νόμου.

  • 30 Ιουνίου 2020, 17:36 | KOSTAS

    ΤΡΑΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
    ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ ΙΧΕ ?
    ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ?
    Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΠΑΛΕΥΕΙ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ ΜΕΡΕΣ ΑΠΟ ΦΘΙΝΟΠΟΡΟ , ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΟΥΝ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.
    ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΙΣ??

  • 30 Ιουνίου 2020, 17:30 | Vasiliki

    εχει γεμίσει η αγορά με σαπια αυτοκίνητα που εχουν γυρισμένα χιλιόμετρα. Στην αναζήτηση για YAris που εκανα στο παρελθόν μόνο σάπια εισγώμενα υπήρχαν

  • 30 Ιουνίου 2020, 17:45 | Fotis

    Πρέπει να μπει ένα φρένο στις εισαγωγές αυτοκινήτων από το εξωτερικό. Δεδομένου ότι είναι αμφιβόλου ποιότητας και επίσης μας κάνουν δυσκολότερη την πώληση των δικών μας αυτοκινήτων που είναι σαφώς καλύτερα και επίσης έχουμε πληρώσει και όλους τους φόρους που μας αναλογούν

  • 30 Ιουνίου 2020, 17:24 | Δ

    Πιο αυστηροί πρέπει να είναι οι περιορισμοί και να περιλαμβάνουν και νεότερα αυτοκίνητα. Να σταματήσει επιτέλους αυτή η κοροιδία με τις εισαγωγές όλων των τελειωμένων αυτοκινήτων της Ευρώπης.

  • 30 Ιουνίου 2020, 16:40 | Kostas Salioras

    Σημαντικό βήμα για να ανοιξει ο δρόμος για λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα. Αρκετά με τα πειραγμενα κοντερ και τα σκουριασμενα εισαγωγης.Μακάρι να ειναι η αρχή για ένα καθαρότερο περιβάλλον και ενα καλύτερο μέλλον με καινούριας τεχνολογίας οχήματα.

  • 30 Ιουνίου 2020, 16:46 | Bill

    Ωραία τα μέτρα όταν γίνονται προς τη σωστή κατεύθυνση. Εξ αρχής τίποτα δεν είναι καλό και τίποτα δεν είναι καλό. Στα πάντα βρίσκεις και κάτι θετικό. Άρα αν λοιπόν δεχθούμε τις καλές προθέσεις του Υπουργείου να προστατέψει το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής μας, δεν έχω δει κάμια απολύτως κίνηση να βοηθήσει τις τσέπες μας και τα εισοδήματα μας ώστε να μπορούμε όλοι να στραφούμε στα καινούργια. Άλλωστε δεν πιστεύω πως υπάρχει κανείς που να μπορεί οικονομικά και να μην στραφεί στην αγορά του καινούργιου. Όταν όμως ο κόσμος τα βγάζει δύσκολα πέρα, θα κοιτάξει τι πιο οικονομικό θα βρει να κάνει τη δουλειά. Τα ΜΜΜ που αρκετοί εκθειάζουν είναι τραγικά. Για να φτάσεις στον προορισμό σου θες ώρες.

    Ας μην γελιόμαστε. Δεκτό το μέτρο, αλλά δώστε και βοήθεια στην αγορά καινούργιου. Μακάρι να είχαμε λεφτά να αλλάζαμε αυτοκίνητο καθέ 4-5 χρόνια.

  • 30 Ιουνίου 2020, 15:44 | Σταύρος Σταυρόπουλος

    Συμβαίνουν περίεργα πράγματα σε αυτή τη «διαβούλευση». Ενώ ξεκίνησε με κανονικό ρυθμό σχολίων τα οποία ήταν επώνυμα και με επιχειρήματα (κυρίως κατά του τέλους), τις τελευταίες δύο μέρες (29 και 30 Ιουνίου) παρατηρούμε επίθεση εξοργισμένων ψηφοφόρων προς στήριξη και αυστηροποίηση του προτεινόμενου άρθρου. Δε θέλω να κάνω εικασίες σχετικά με την προέλευση, το σκοπό και το πραγματικό πλήθος των «ψηφοφόρων» αυτών, οπότε θα αρκεστώ σε μια σύνοψη των επιχειρημάτων που έχουν τεθεί και από τις δύο μεριές:

    Αρνητικά του άρθρου 47:

    – Ακριβαίνει απαγορευτικά τα φτηνά αυτοκίνητα (δηλαδή τα παλιά), οπότε για κάποιους η αγορά αυτοκινήτου γίνεται απαγορευτική. Ο κόσμος που επηρεάζεται από αυτό, κάποιοι θεωρούν ότι είναι η πλειοψηφία και κάποιοι άλλοι πιστεύουν ότι είναι ανύπαρκτη μειοψηφία.

    – Οδηγεί σε στρέβλωση της αγοράς, όπου παλιά αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι πολύ πιο ακριβά από αντίστοιχα στην Ευρώπη. Αυτοί που θέλουν να αγοράσουν τέτοιο αυτοκίνητο, χάνουν.

    – Θα έχουμε πρόστιμο από την Ευρωπαϊκή Ένωση βάση του άρθρου 110 της συνθήκης για τη λειτουργία της Ε.Ε.:
    «Κανένα κράτος μέλος δεν επιβάλλει άμεσα ή έμμεσα στα προϊόντα άλλων κρατών μελών εσωτερικούς φόρους οποιασδήποτε φύσεως, ανωτέρους από εκείνους που επιβαρύνουν άμεσα ή έμμεσα τα ομοειδή εθνικά προϊόντα.Κανένα κράτος μέλος δεν επιβάλλει στα προϊόντα των άλλων κρατών μελών εσωτερικούς φόρους, η φύση των οποίων οδηγεί έμμεσα στην προστασία άλλων προϊόντων.»

    – Τα έσοδα από την επιβολή του τέλους θα είναι μηδενικά, επειδή το ποσό του τέλους είναι τόσο μεγάλο που κάνει ασύμφορη την οποιαδήποτε εισαγωγή. Είναι δηλαδή ουσιαστικά απαγόρευση.

    – Κάποια Euro4 δεν είναι τόσο ρυπογόνα. Ειδικά αν έχουν κάνει μετατροπή σε φυσικό αέριο. Οπότε ίσως το τέλος είναι πιο γενικό από το πρέπον.

    – Δεν υπάρχει πρόβλεψη για εισαγωγή αυτοκινήτων ιστορικού ενδιαφέροντος, που δε δημιουργούν περιβαλλοντικό πρόβλημα λόγω μικρού αριθμού και ελάχιστων χιλιομέτρων που διανύουν κάθε χρόνο.

    – Δεν υπάρχει πρόβλεψη περί απαγόρευσης εξαγωγής ηλεκτρικού αυτοκινήτου που αγοράστηκε με επιδότηση από το κράτος, για κάποιο χρονικό διάστημα. Δηλαδή κάποιος μπορεί να αγοράζει από Ελλάδα και να πουλάει απευθείας στο εξωτερικό, κρατώντας την επιδότηση στην τσέπη του, χωρίς κανένα όφελος για τη χώρα.

    – Η επιδότηση για ηλεκτρικό αυτοκίνητο προορίζετε για τους πολύ λίγους που έχουν την οικονομική δυνατότητα αγοράς του ως καινούργιο.

    – Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη επιδότησης μεταχειρισμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

    – Οποιαδήποτε απαγόρευση και να υπάρχει στην εισαγωγή, εφόσον επιτρέπεται να κυκλοφορούν τα ίδια αυτοκίνητα στην Ελλάδα, δεν αλλάζει κάτι στο περιβάλλον. Για να αλλάξει, θα πρέπει να πειστεί αυτός που έχει Euro4 ή παλαιότερο αυτοκίνητο, να το αλλάξει με ένα νέο. Αν τα Euro5 και τα παλαιότερα Euro6 δεν του είναι οικονομικά προσβάσιμα, δε θα κάνει καμία αλλαγή.

    Θετικά του άρθρου 47:

    – Σταματάνε οι εισαγωγές από «σαπάκια», «σκουπίδια των Ευρωπαίων», «σαράβαλα», «σκραπ». Με κάποιο μαγικό τρόπο κάποιοι θεωρούν ότι έτσι μειώνουμε τα παλιά αυτοκίνητα στη χώρα.

    – Οδηγεί σε στρέβλωση της αγοράς, όπου παλιά αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι πολύ πιο ακριβά από αντίστοιχα στην Ευρώπη. Αυτοί που θέλουν να πουλήσουν τέτοιο αυτοκίνητο, κερδίζουν.

    – Κάποιοι αφαιρούν το φίλτρο DPF. Που όμως μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο, οποιασδήποτε ηλικίας…

    – Τα εισαγόμενα έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα. Που όμως μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε μεταχειρισμένο, ακόμα και ελληνικό.

    Και το μεγάλο ερώτημα λοιπόν, είναι το εξής: Το παρών άρθρο, θα βελτιώσει το περιβάλλον, ή όχι;

    Υπάρχουν δύο περιπτώσεις:

    1) Όσοι αγοράζουν ένα αμάξι για να αλλάξουν το παλιό τους, πηγαίνουν πάντα σε κάτι καλύτερο και πιο σύγχρονο από αυτό που έχουν, οπότε ο παρών νόμος το μόνο που μπορεί να αλλάξει είναι να τους αναγκάσει να αναβάλουν την αγορά νέου αμαξιού λόγω έλλειψης χρημάτων, ή να τους βάλει να πάρουν κάτι πιο παλιό από αυτό που θα έπαιρναν. Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε περισσότερα ρυπογόνα αμάξια να κυκλοφορούν στους δρόμους, λόγω αδυναμίας αλλαγής τους.

    2) Όσοι αγοράζουν για πρώτη φορά αμάξι, θα αναγκαστούν να επιλέξουν ανάμεσα σε πιο ακριβά αμάξια. Αν έχουν συγκεκριμένο budget, αυτό θα οδηγήσει στην αγορά παλαιότερου αμαξιού από αυτό που θα έπαιρναν αν ήταν πιο φτηνά τα αμάξια. Οπότε το περιβάλλον είναι και πάλι χαμένο.

    Το αποτέλεσμα δηλαδή και στις δύο περιπτώσεις είναι ότι το περιβάλλον δε θα βελτιωθεί με το παρών άρθρο.

  • 30 Ιουνίου 2020, 15:34 | ΔΧ

    Είναι σημαντικό να δίνονται από την κυβέρνηση ουσιαστικά κίνητρα και οικονομικές διευκολύνσεις για αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας, περισσότερο ασφαλή και πιο φιλικά προς το περιβάλλον μας, έναντι της εισαγωγής αυτοκινήτων παλαιότερης τεχνολογίας από το εξωτερικό, πολλές φορές «πειραγμένα» ώστε να είναι πιο εύκολο να πουληθούν (αλλά μετά από λιγο εμφανίζουν προβλήματα και ενδέχεται να ρισκάρουν την οδηγική ασφάλεια)

  • 30 Ιουνίου 2020, 14:20 | Georgios G

    Επιστρατεύτηκαν 2-3 εδώ μέσα για να λιβανίσουν…. Ντροπή. Κάποιες δουλειές είναι ντροπή. Ντροπή και στην κυβέρνηση που ακολουθεί μεθόδους ΣΥΡΙΖΑ.

  • 30 Ιουνίου 2020, 14:34 | Χ.Δ.

    Πρέπει επιτέλους να σταματήσει η εισαγωγή των επικίνδυνων (τόσο από περιβαλλοντικής πλευράς όσο και οδηγικής ασφάλειας) αυτοκινήτων. Έχουμε καταντήσει η Ουγκάντα της Ευρώπης που απορροφά τα αυτοκίνητα που για τις «πολιτισμένες» χώρες είναι απλά για scrap!!!

  • 30 Ιουνίου 2020, 14:59 | Ιωάννα

    Επιτέλους κάτι στη σωστή κατεύθυνση για αυτό το θέμα. Έχει γεμίσει η χώρα με σαράβαλα, ρυπογόνα με γυρισμένα χιλιόμετρα. Ασε που οι τιμές τους, λόγω της πραγματικής κατάστασης τους είναι εξευτελιστικές με αποτέλεσμα να χάνουν τιμή και τα δικά μας αυτοκίνητα με τα πραγματικά τους χιλιόμετρα.
    Αν θέλουμε να ακολουθήσουμε τις εξελίξεις και την πρόοδο αυτός είναι ο σωστός δρόμος.

  • 30 Ιουνίου 2020, 14:25 | Γιωργος Σαροκοπουλος

    Μπράβο για το νέο μέτρο. Οι εποχές αλλάζουν. Οι τεχνολογίες εξελίσσονται. Σε καμία άλλη προηγμένη Ευρωπαϊκή πόλη δεν βλέπεις τόσα σάπια αυτοκίνητα στους δρόμους. Κατανοητό ότι δεν μπορούν όλοι να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο. Πλέον με τις προσφορές και τις επιλογές αποπληρωμής ένα μικρό αυτοκίνητο δεν απλησίαστο για τους περισσότερους. Και οσοι δεν μπορούν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο δεν έχουν την επιλογή να χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη?

  • 30 Ιουνίου 2020, 13:46 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Το σωστό είναι να συμπεριληφθούν και τα euro 5 που είναι εξίσου ρυπογόνα σε σχέση με τα νέας τεχνολογίας οχήματα.Εξάλλου μην ξεχνάμε πως η εισαγωγή αυτών των αυτοκινήτων συμφέρει σχεδόν πάντα(τους εμπόρους)μόνο οταν είναι κακοδουλεμένα,τρακαρισμένα ή με πολλά χιλιόμετρα απο εταιρείες leasing του εξωτερικού.
    Πρέπει άμμεσα να δωθούν κίνητρα για την αγορά καινούργιων πιο καθαρών και λιγότερο ρυπογόνων οχημάτων που θα συμβάλουν στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που είναι και το ζητούμενο.

  • 30 Ιουνίου 2020, 13:32 | Στέφανος

    https://www.skai.gr/news/environment/xomateri-metaxeirismenon-ix-i-elladapos-metatrepetai-se-mantra-tis-eyropis

    Επιτέλους, όχι άλλα μετα εισαγώμενα χειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα!!!

  • 30 Ιουνίου 2020, 13:11 | Κωνσταντίνος Δ.

    Η λογική και νοοτροπία του φθηνού εισαγωγής αυτοκινήτου με κόστος τη δημόσια υγεία δεν μας βρίσκει σύμφωνους. Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, δημιουργήθηκαν πριν την εφεύρεση των μηχανών εσωτερικής καύσης περί τα 1830 – 1840. Ας μην κάνουμε για άλλη μια φορά πίσω στην τεχνολογική εξέλιξη στο βωμό των καρτέλς και του πετρελαίου. Ας δοθούν κίνητρα τόσο για την αγορά νέων, τεχνολογικά εξελιγμένων και «πράσινων» οχημάτων όσο και για τον τερματισμό των εισαγωγών παλαιών, ρυπογώνων και χωρίς διαφάνεια στα στοιχεία τους αυτοκινήτων.

  • 30 Ιουνίου 2020, 13:48 | ΚυριάκοςΚ

    Επικίνδυνα τα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας.Δεν μας φτάνουν τα δικά μας κατεστραμμένα που ακόμα κυκλοφορούν εισάγουμε και από άλλες χώρες…
    Δέσμευση του κράτους για παροχή σημαντικών κινήτρων για αγορά καινούργιων και φιλικών προς το περιβάλλον. Χωρίς κίνητρο δεν προχωράει τπτ

  • 30 Ιουνίου 2020, 12:08 | Γιώργος Μπούκης

    Γέμισε η Ελλάδα με αυτοκίνητα Βουλγαρίας με άπειρα χιλιόμετρα, γυρισμένα κοντέρ ρυπογόνα και επικίνδυνα για την ασφάλεια των επιβατών.
    Πρέπει να μπεί ένα φρένο σε αυτή την κατάσταση.
    Έχουμε γίνει χωματερή των αυτοκινήτων που δεν θέλουν οι άλλες χώρες.
    Πρέπει να επιτρέπεται η εισαγωγή αυτοκινήτων πενταετίας και νεώτερων, προκειμένου να υπάρχει προστασία των ιδιοκτητών αλλά και του περιβάλλοντος.

  • 30 Ιουνίου 2020, 12:03 | Παναγιώτης

    Πόσα χρόνια πίσω είναι που η χώρα μας γίνεται νεκροταφείο αυτοκινήτων της βόρειας Ευρώπης? 20 ? 30?
    Πόσοι «εισαγωγείς» τέτοιων αυτοκινήτων έχουν θησαυρίσει ?
    Πόσα αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα, παραποιημένα, χωρίς καταλύτη κυκλοφορούν ανάμεσα μας ?
    Πολλά, πάρα πολλά!

    Καιρός είναι να σταματήσει αυτή η ασυδοσία.

  • 30 Ιουνίου 2020, 12:08 | Μανος

    Πρέπει να μειωθεί η κυκλοφορία ρυπογόνων οχημάτων. Η υγεία μας και το περιβάλλον είναι πιο σημαντικά από το οικονομικό όφελος κάποιων επιτηδείων που εμπορεύονται ρυπογόνα και πειραγμένα μεταχειρισμένα. Αντίστοιχα πρέπει να δοθούν κίνητρα σε όλους ώστε να είναι δυνατή η αγορά ενός καινούργιου τελευταίας τεχνολογίας καθαρού αυτοκίνητου.

  • 30 Ιουνίου 2020, 11:13 | Ηλίας Τ

    Να κινούμε αυτοκίνητα που επιβαρύνουν το περιβάλλον το λιγότερο δυνατό. Η κυβέρνηση να βοηθήσει να τα αποκτήσουμε δίνοντας κίνητρα σε όλους μας.

  • 30 Ιουνίου 2020, 11:39 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ Λ.

    Το θέμα των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αποτελεί μόνιμη στρέβλωση της αγοράς του αυτοκινήτου στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες. Είναι καιρός να αλλάξουμε σελίδα ακολουθώντας τις πολιτικές των προηγμένων χωρών της Ε.Ε.
    Δεν είναι σωστό να συνεχίσουμε στην κατεύθυνση αυτή. Να πάρουμε υπ όψιν μας τις αρνητικές επιπτώσεις των ρυπογόνων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο περιβάλλον. Όλες οι χώρες δίνουν κίνητρα (και η δική μας) για καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και εμείς συζητάμε για τεχνολογίες που έχουν σταματήσει εδώ και πολλά χρόνια. Να σταματήσει η πρακτική δεκαετιών να είναι η χώρα μας «αποθήκη» των απαξιωμένων αυτοκινήτων της Ευρώπης. Να σταματήσει η πρακτική του να μας πουλούν σαν ευκαιρία ότι δεν πουλιέται στην Ευρώπη. Αν είναι καλά τα αυτοκίνητα EURO 4 γιατί δεν τα κρατούν οι ίδιοι και τα δίνουν «κοψοχρονιά» σε επιτήδειους που πειράζοντας τα χιλιόμετρα κερδοσκοπούν σε βάρος του ανυποψίαστου καταναλωτή. Με την πρακτική αυτή, ακόμη και οι Βούλγαροι μας στέλνουν τα «σκουπίδια» της Ευρώπης. Υπάρχουν εξαιρετικά εγχώρια μεταχειρισμένα που απαξιώνονται. Να κάνουμε ένα βήμα μπροστά περιορίζοντας και τα EURO 5 που απαγορεύεται η είσοδος τους σε πολλές πόλεις της Ευρώπης. Αυστηρός έλεγχος και απαραίτητη κατά την εισαγωγή η κάρτα με όλους του ελέγχους ΚΤΕΟ στην χώρα η χώρες κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.

  • 30 Ιουνίου 2020, 11:04 | GBibiC

    Κανονικά πρέπει να περιλαμβάνει και τα Euro 5!!
    Εχει γεμίσει η Ελλάδα σαπάκια!!!

  • 30 Ιουνίου 2020, 11:15 | Δημήτριος

    Προφανώς το όλο θέμα που προκύπτει και από τις δύο πλευρές, υποστηρικτές και μη, είναι ξεκάθαρα οικονομικό. Παρόλα αυτά, οι εξελίξεις προχώρούν και πρέπει να καταλάβουμε οτι δε γίνεται να μην τις ακολουθήσουμε. Η ηλεκτροκίνηση και τα υβριδικά σύνολα είναι ήδη εδώ και και θα συνεχίσουν να είναι. Η μόλυνση του περιβάλλοντος αποτελεί μείζον ζήτημα και καλό θα ήταν να το διαχειριστούμε πλέον δυναμικά. Οι παλίες τεχνολογίες αντικαθίστανται σε όλα τα ήδη, από υπολογιστές μέχρι και το χτίσιμο ενός κτιρίου. Το αυτοκίνητο δε μπορεί να μείνει στάσιμο. Όλος ο θορυβος γίνεται λοιπόν για τα diesel πρό του 2011 τα οποία είναι τόσο καρκινογόνα σε ρύπους NOx, ώστε απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Κυκλοφορούν όμως. Και το χειρότερο είναι πως εισάγονται στη χώρα μας κατά χιλίαδες ως μεγάλες ευκαιρίες, όταν οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες τα διώχνουν λόγω μόλυνσης. Και μάλιστα, επειδή σχεδόν όλα έουν θέμα με το φίλτρο DPF, οι επιτήδιοι τα αφαιρούν, συμβαλοντας επιπλέον στο γρήγορο θάνατο όσων αναπνέουν τα δηλητήρια που εκπέμπουν αυτές οι….ευκαιρίες. Η νοοτροπία του φθηνου και καλά μεταχειρισμένου εισαγωγής, με κόστος την υγεία μου, με βρίσκει αντίθετο. Αν δεν έχουν χρήματα, ας χρησιμοποιουν τα μεσα μαζικής μεταφοράς η το ποδήλατο. Δε θέλω να με δηλητηριάζουν. Το λέω κάπως ακραία ώστε να παρουσίασω τον προβληματισμό μου.

  • 30 Ιουνίου 2020, 10:10 | ΧΑΡΑ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ

    Ο νόμος οφείλει να στηρίζει τις αγορές πιο καινούργιων αυτοκινήτων, με λίγόερους ρύπους & πιο σύγχρονης τεχνολογίας.
    Η τεχνολογία προχωρά και ειναι προς όφελος ολων μας να προσαρμοστούμε, ειδικά με τις επιλογές που υπάρχουν πλέον για αγορά αυτοκινήτου νεας τεχνολογίας, σε εύρος τιμών και μοντέλων , που καλύπτουν όλες τις ανάγκες.
    Τέλος, υπάρχει ήδη πληθώρα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην αγορά ,η οποια είναι κορεσμένη και παράλληλα,δεν πέφτουν οι τιμες αναλογικά, καθως η ζητηση είναι μικρή.

  • 30 Ιουνίου 2020, 10:01 | ΒΜ

    Συμβάλλοντας, έστω και κατά το ελάχιστο σε αυτή τη νέα προσπάθεια, θα ήθελα επιτέλους σε αυτή την χώρα να σταματήσουμε με τα ημίμετρα. Μία αξιόλογη προσπάθεια δεν μπορεί να πισωγυρίζει ή να βλέπει έστω και στο κοντινό παρελθόν. Δώστε κίνητρα στον κόσμο να αγοράσει νέα αυτοκίνητα, όχι «νέα» μεταχειρισμένα.
    Φτάνει πια με τα παλιά , έστω και 7-8 ετών, ας ξεκινήσουμε το χτίσιμο μίας νέας κουλτούρας που το αυτοκίνητο να μπορεί να αντικαθίσταται σύντομα και όχι κάθε 15χρόνια.
    Φτάνει με τα οχήματα που δεν ξέρουμε από που βαστάει η σκούφια τους, ποιά πιθανώς κρυμένα μυστικά μπορεί να έχουν ή πως έχουν συντηρηθεί τα προηγούμενα χρόνια.
    Δώστε κίνητρα για την αγορά νέων αυτοκινήτων, με χαμηλότερη φορολογία, με χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, με χαμηλότερο κόστος κτήσης και συντήρησης.

  • 30 Ιουνίου 2020, 10:33 | COSTAS

    Τέλος πια στα ρυπογόνα αυτοκίκητα.
    θέλουμε αυτοκίνητα φίλικα προς το περιβάλον.
    Οχι στην ανεξέλεκτη εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας.
    Πρεπει να προστατέψουμε το μελον το δικό μας και των παιδιών μας.
    Πότε θα μπει ενα τέλος στην εισαγωγή παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων με αμφίβολα χιλιόμετρα και αμφίβολη παλαιότητα;

  • 30 Ιουνίου 2020, 10:58 | Γιώργος Αλάνης

    Το ζήτημα είναι να έρχονται μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προς πώληση που δεν είναι οτι πετάνε οι Ευρωπαίοι και μαζεύουμε εμείς στην Ελλάδα. Δεν μπορεί να γίνει η χώρα μας ενα νεκροταφείο αυτοκινήτων. Θα πρέπει να δοθούν οικονομικά κίνητρα για αγορά αυτοκινήτων το πολύ μιας πενταετίας για να μπορεί να αναεώνεται ο στόλος οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους μας. Δεν μπορεί το μοναδικό κίνητρο για να συνεχίσουμε να εισάγουμε μεταχειρισμένα άνω των 5 ετών να είναι μόνο η χαμηλή τιμή, αγνοώντας όλα τα υπόλοιπα.Και με τον όρο υπόλοιπα ειναι η κατανάλωση καυσίμου, η παθητική και ενεργητική ασφάλεια οχημάτων, η κατάσταση των οχημάτων γενικότερα. Το σημαντικό ειναι να δοθούν κίνητρα ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να αγοράζει αυτοκίνητο που δεν ειναι ότι απορρίπτει ο καταναλωτής άλλων χωρών.

  • 30 Ιουνίου 2020, 10:24 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ

    Νομίζω οτι κάποια στιγμή πρέπει επιτέλους να μη δεχόμαστε όλη τη σαβούρα που θέλουν να ξεφορτωθούν άλλες χώρες!! να κινούμε αυτοκίνητα που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον και να βοηθήσει η κυβέρνηση να τα αποκτήσουμε δίνοντας κίνητρα/ελαφρύνσεις σε όλους εμάς που δεν μπορούμε να δώσουμε τεράστια ποσά.

  • 30 Ιουνίου 2020, 10:13 | ΝΙΚΟΣ ΒΑΓΙΑΣ

    Καλημέρα σας

    Δεν θα ήθελα η χώρα μου να γίνει νεκροταφειο αυτοκινήτων με ότι αυτό συνεπαγεται για την υγεια μας. Αμφιβολου αξιας περιβαντολογικής αλλα και πολύ επιβαρυμένα λογω φθοράς αυτοκίνητα είναι πολύ επικυνδυνα για την δημοσια υγεια αλλα και για την τσεπη μας.
    Δωστε κίνητρα για αγορά καινουργιων αυτοκινήτων ή τουλάχιστον 5ετίας

  • 30 Ιουνίου 2020, 09:23 | ΦΩΤΟΥΧΟΣ ΝΙΚΟΣ

    Κύριοι

    Σε ότι αφορά την εισαγωγή οχημάτων παλαιότερης τεχνολογίας
    από το εξωτερικό πρέπει επιτέλους να μπη ένα φρένο στα
    ατελείωτα σαπάκια του εξωτερικού που η δήθεν εισαγωγείς
    τα πουλούσαν σαν καινούργια και κερδοσκοπούσαν στην
    πλάτη του απλού πολίτη.
    Παράλληλα θα μπορέσει πλέον ο αγοραστής να αγοράσει ένα
    καινούργιο αυτοκίνητο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας
    και σε θέμα ρύπων(τέλη κυκλοφορίας και ταξινόμησης)και σε
    θέμα ασφάλειας.
    Ούτως ή αλλιώς οι τράπεζες χρηματοδοτούν με πολύ πιο χαμηλά
    επιτόκια από τα μεταχειρσμένα

    Νίκος Φωτούχος

  • 30 Ιουνίου 2020, 09:33 | T

    Επιτέλους μπας και καθαρίσουμε από τη βρωμα και τη μολυνση. Εχουμε γινει ο σκουπιδοντενεκες της Ευρωπης, να μπουν σε ολα τα μεταχερισμενα τελη….

  • 30 Ιουνίου 2020, 09:40 | ΑΓΓΕΛΟΣ

    Επιτέλους, έχει γεμίσει την Ελλάδα με εισαγόμενα αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα, κοροϊδεύουν το κόσμο και δεν μπορούμε να πουλήσουμε το δικό μας, ΕΛΛΗΝΙΚΑ αυτοκίνητα!