- Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας - http://www.opengov.gr/minenv -

Άρθρο 41 – Γνωμοδοτικές αρμοδιότητες Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής – Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 4495/2017

Αντικαθίσταται η περ. ε’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4495/2017 (A’ 167), το οποίο διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 14
Αρμοδιότητες ΚΕ.Σ.Α.

1. Το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής έχει τις εξής αρμοδιότητες:
α) εισηγείται και γνωμοδοτεί στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας για θέματα που έχουν σχέση με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, αυτεπαγγέλτως ή ύστερα από σχετικό ερώτημα του Υπουργού,
β) γνωμοδοτεί επί των αρχιτεκτονικών μελετών της περ. ε’ της παρ. 1 του άρθρου 7, των μελετών διαμόρφωσης σε περιπτώσεις πλατειών και κοινοχρήστων χώρων ιδιαίτερης σημασίας της περ. δ’ της παρ. 1 του άρθρου 7, καθώς και των περιπτώσεων του άρθρου 10 του ν. 4067/2012, όταν διαβιβάζονται σε αυτό από τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής ή από τα Περιφερειακά Συμβούλια Αρχιτεκτονικής.
γ) γνωμοδοτεί επί των αρχιτεκτονικών μελετών σε όλες τις περιπτώσεις που η χορήγηση της οικοδομικής άδειας ανατίθεται στη Διεύθυνση Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων (Δ.Α.Ο.Κ.Α.) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
δ) για κάθε άλλη περίπτωση που από γενικές ή ειδικές διατάξεις απαιτείται γνωμοδότηση του ΚΕ.Σ.Α..
ε) γνωμοδοτεί για τις περιπτώσεις ανέγερσης ή επέκτασης του άρθρου 7, των οποίων η συνολική προσμετρώμενη στον Συντελεστή Δόμησης επιφάνεια είναι άνω των 5.000 τ.μ., την κατασκευή μόνιμων κτιριακών εγκαταστάσεων έργων ιδιαίτερης περιβαλλοντικής και οικιστικής σημασίας, καθώς και έργων ως προς τα οποία ισχύουν ειδικοί όροι δόμησης.
2. Το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής Αιγαίου έχει τις εξής αρμοδιότητες:
α) εισηγείται και γνωμοδοτεί στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για θέματα αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, αυτεπαγγέλτως ή ύστερα από σχετικό ερώτημα του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,
β) γνωμοδοτεί σε ειδικές περιπτώσεις και ύστερα από εμπεριστατωμένη αιτιολογία επί των αρχιτεκτονικών μελετών της περ. ε’ της παρ. 1 του άρθρου 7, που διαβιβάζονται σε αυτό από τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής ή από τα Περιφερειακά Συμβούλια Αρχιτεκτονικής.
3. Το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής Μακεδονίας – Θράκης έχει τις εξής αρμοδιότητες:
α) εισηγείται και γνωμοδοτεί στον Υπουργό Εσωτερικών, για θέματα που έχουν σχέση με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, αυτεπαγγέλτως ή ύστερα από σχετικό ερώτημα του ίδιου Υπουργού,
β) γνωμοδοτεί σε ειδικές περιπτώσεις και ύστερα από εμπεριστατωμένη αιτιολογία επί των αρχιτεκτονικών μελετών της περ. ε’ της παρ. 1 του άρθρου 7, που διαβιβάζονται σε αυτό από τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής.
γ) για κάθε άλλη περίπτωση που από γενικές ή ειδικές διατάξεις απαιτείται γνωμοδότηση του ΚΕ.Σ.Α.ΜΑ.Θ.»

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 41 – Γνωμοδοτικές αρμοδιότητες Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής – Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 4495/2017"

#1 Σχόλιο Από ΣΑΠΟΥΛΙΔΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Α.Μ. ΤΕΕ 149132 Στις 11 Αύγουστος, 2020 @ 09:01

Θα έπρεπε το ΚΕΣΑ αφενός να επιλαμβάνεται στην εφαρμογή και στην συμβατότητα της επικείμενης δόμησης με τις κατευθύνσεις που έχουν δοθεί από τις εγκεκριμένες μελέτες μορφολογικών χαρακτηριστικών κτιριακού αποθέματος και αφετέρου να μεριμνήσει για την επέκταση και ολοκλήρωση των μελετών αυτών σε όλο τον Ελλαδικό χώρο.

#2 Σχόλιο Από Νέο Ρεύμα – Νέο Όραμα Στις 25 Αύγουστος, 2020 @ 10:24

Άρθρο 41 – Γνωμοδοτικές αρμοδιότητες Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής-
§1.ε- Να καταργηθεί ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ η παράγραφος αυτή, γιατί φωτογραφίζει τις μεγάλες επενδύσεις άνω των 5.000 μ2 σε ισχύοντες όρους δόμησης. Κανένας μεγάλος επενδυτής δεν θα έρθει ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΟΣ από νέα γραφειοκρατικά εμπόδια!!
§.3.- Να καταργηθεί η διάταξη αυτή για το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής Μακεδονίας Θράκης, γιατί είναι φωτογραφικό και σκανδαλώδες για την Μακεδονία μόνο.

#3 Σχόλιο Από ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΔΑΝΑΔΙΑΔΟΥ Στις 3 Σεπτέμβριος, 2020 @ 21:07

Προτείνεται τροποποίηση – συμπλήρωση του άρθρου 7 του Ν.4495/2017 για τη ρητή απονομή πρόσθετης αρμοδιότητας στο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής με αρμοδιότητες στην περιοχή του παραδοσιακού οικισμού Άνω Πόλης (αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών -Τομέας Μακεδονίας – Θράκης) , με την προσθήκη παραγράφου 2.β) μετά την παράγραφο 2 (που προτείνεται πλέον να αριθμηθεί ως 2.α) ως εξής:

i. Αλλαγή αρίθμησης παραγράφου 2, που αριθμείται πλέον ως 2.α)
ii. Προσθήκη παραγράφου 2.β) ως εξής:
2. β) Στην περιοχή του παραδοσιακού οικισμού Άνω Πόλης Θεσσαλονίκης, αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας – Θράκης), το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, πέραν των ανωτέρω περιπτώσεων, είναι αρμόδιο για τον έλεγχο όλων των περιπτώσεων για τις οποίες στις διατάξεις του από 17.05.1979 ΠΔ «Περί καθορισμού ειδικών όρων και περιορισμών δομήσεως των οικοπέδων του ρυμοτομικού σχεδίου Άνω Πόλεως Θεσσαλονίκης κλπ» (ΦΕΚ 13 Δ/ 31.05.1979), όπως αυτό έχει τροποποιηθεί και συμπληρωθεί με το από 17.12.199 ΠΔ (ΦΕΚ 904 Δ/ 21.12.1999), αναφέρεται ως αρμόδια η Επιτροπή Ενασκήσεως Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΕΑΕ) ή η Επιτροπή Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΠΑΕ)»

#4 Σχόλιο Από ΑΛΕΞΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΛ ΜΗΧ ΧΩΡΟΤΑΚΤΗΣ Στις 3 Σεπτέμβριος, 2020 @ 22:18

άρθρο 41 : παρ 1 εδάφιο ε : να απαλειφθεί – δεν χρειάζεται για τις επιφάνειες άνω των 5.000 τμ Με τι κριτήρια θα γνωμοδοτεί ; και γιατί ;

#5 Σχόλιο Από ΜΑΔΕΜΟΧΩΡΙΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Στις 3 Σεπτέμβριος, 2020 @ 22:41

υποθέτω ότι είναι το κατάλληλο σημείο για διορθώσεις του Ν.4495 σε ότι αφορά τα ΣΑ
1. Αρ.7 Ν.4495/17 (Συγκρότηση-αρμοδιότητες ΣΑ)
Το 2ο εδάφιο της περιπτώσεως (α) της παραγράφου 1, « Η ανωτέρω γνώμη δεν απαιτείται για εγασίες η…. στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου όταν δεν επιφέρουν αλλαγές στις όψεις… από αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς κλπ» να αφορά το σύνολο των περιπτώσεων και να τοποθετηθεί ως 2ο εδάφιο της παραγράφου 1, πρίν την αναλυτική ανάπτυξη των περιπτώσεων.
Αιτιολογία: μεγάλη ελάφρυνση του αντικειμένου των ΣΑ, και είναι σύμφωνη με την αιτιολογική- πρόθεση του νομοθέτη, για το σύνολο των περιπτώσεων.

2. Αρ.7 Ν.4495/17 (Συγκρότηση-αρμοδιότητες ΣΑ)
Στην περίπτωση (ιβ) της παραγράφου 1 να αντικατασταθεί το πρόσωπο σε « βασικό, δευτερεύον κλπ οδικό δίκτυο» σε δρόμους πλάτους άνω των 20μ
Αιτιολογία: Αδυναμία των ΥΔΟΜ να πιστοποιήσουν την κατάταξη των δρόμων και μεγάλη καθυστέρηση έγγραφης απάντησης από άλλες υπηρεσίες, με αποτέλεσμα την εισαγωγή των θεμάτων στο ΣΑ με ευθύνη μηχανικών και την λειτουργική επιβάρυνση και καθυστέρηση εξυπηρέτησης.

3. Αρ.7 Ν.4495/17 (Συγκρότηση-αρμοδιότητες ΣΑ)
Στην παράγραφο 2 να αναφερθούν αναλυτικά οι περιοχές αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής.
Αιτιολογία: Ασάφεια απαντήσεων από τις ΥΔΟΜ

4. Αρ.8 Ν.4495/17 (Σύνθεση)
Οι προτεινόμενοι από ΤΕΕ και ΣΑΔΑΣ εκπρόσωποι, πρέπει να είναι ελεύθεροι και ενεργοί επαγγελματίες αρχιτέκτονες.
Αιτιολογία: Μετά την εμπειρία λειτουργίας των ΣΑ μέσω τηλεδιάσκεψης και της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΤΕΕ e-adeies , προϋποτίθεται η δυνατότητα πρόσβασης των μελών στην ανωτέρω πλατφόρμα μέσω των μοναδικών κωδικών του ΤΕΕ

5. Αρ.11 Ν.4495/17 (Λειτουργία)
Η παράγραφος 3 να συμπληρωθεί ώστε να επιτρέπεται η τηλεδιάσκεψη σε όλες τις περιπτώσεις και όχι μόνον στις νησιωτικές περιοχές.
Αιτιολογία: Η πρόσφατη εμπειρίαα από τα μέτρα covid-19 είναι θετική.

#6 Σχόλιο Από ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΟΤΑΚΤΩΝ (ΣΕΠΟΧ) Στις 4 Σεπτέμβριος, 2020 @ 01:31

Το Σ/Ν αναρτήθηκε για τη Δημόσια διαβούλευση την 4η Αυγούστου 2020. Η πολύ σύντομη διάρκεια διαβούλευσης, παρά τη μικρή παράταση της μιας εβδομάδος που δόθηκε και ο ακατάλληλος χρόνος λογω της θερινής περιόδου δεν επέτρεψαν την ολοκλήρωση της μελέτης και διατύπωσης των προτάσεων του ΣΕΠΟΧ. Ο ΣΕΠΟΧ επιφυλάσσεται να ολοκληρώσει την επεξεργασία του και να υποβάλλει στο αμέσως επόμενο διάστημα τις επιπλέον προτάσεις.

#7 Σχόλιο Από ΣΕΤΕ – ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Στις 4 Σεπτέμβριος, 2020 @ 13:46

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε (ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ άρθρα 41-50)

Επέρχεται μικρή τροποποίηση στις αρμοδιότητες του ΚΕΣΑ και ορίζεται (εξειδικεύεται) ότι μεταξύ άλλων γνωμοδοτεί σε περιπτώσεις ανέγερσης ή επέκτασης για κτίρια με συνολική δόμηση (εντός σ.δ.) άνω των 5000 τ.μ(άρθρο 41)
Ορίζεται ότι η προέγκριση αφορά όχι μόνο τις οικοδομικές άδειες, αλλά και τις αναθεωρήσεις αυτών. Ο χρόνος ισχύος της προέγκρισης της άδειας αναθεώρησης δεν μπορεί να υπερβαίνει το χρόνο ισχύος της άδειας αναθεώρησης(άρθρο 42).
Στις εργασίες, για τις οποίες απαιτείται έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας συμπεριλαμβάνονται και η επισκευή και αντικατάσταση δαπέδων (άρθρο 44).
Η προέγκριση οικοδομικής άδειας καθίσταται υποχρεωτική. Στα κατατιθέμενα δικαιολογητικά προστίθεται τεχνική έκθεση περιγραφής, προϋπολογισμός έργου, φόρων και εισφορών. Ουσιαστικά όλο το βάρος της οικοδομικής αδειοδότησης συγκεντρώνεται στο στάδιο της προέγκρισης. Διατηρείται η διάταξη που προβλέπει ότι οι προεγκρίσεις χορηγούνται αποκλεστικά από τις ΥΔΟΜ, εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά από ειδικές διατάξεις. Προτείνεται να προβλεφθεί νομοθετικά ότι προεγκρίσεις οικοδομικών αδειών μπορούν να εκδίδονται και από την ΕΥΠΑΤΕ του Υπουργείου Τουρισμού (άρθρο 45).
Αναμορφώνεται ο τρόπος έκδοσης των οικοδομικών αδειών και ουσιαστικά όλες οι κατηγορίες οικοδομικών αδειών θα εκδίδονται αυτόματα χωρίς έλεγχο. Ο έλεγχος θα είναι μόνο δειγματοληπτικός σε ποσοστό 30% (άρθρο 46).
Προβλέπεται ότι επιτρέπεται η αλλαγή της χρήσης ρυμοτομούμενων ακινήτων, εφόσον έχει παρέλθει 10ετία από την κήρυξη της απαλλοτρίωσης/δέσμευση του χώρου, χωρίς να έχει συντελεσθεί η απαλλοτρίωση. Εξαιρούνται οι χώροι που προβλέπονται για τη δημιουργία κοινοχρήστων χώρων πρασίνου, πάρκων, αλσών, επί των οποίων υφίστανται κτίσματα. Στις περιπτώσεις αυτές επιτρέπεται η αλλαγή χρήσης μόνο για κατοικία. Προβλέπεται δυνατότητα εκτέλεσης συγκεκριμένων εργασιών σε ρυμοτομούμενα ακίνητα για λόγους χρήσης και υγιεινής (επισκευές, αποκατάσταση και αλλαγή φέροντος οργανισμού, αντικατάσταση στέγης, κοπή δένδρων), οι οποίες θα εξειδικευθούν με ΥΑ. Μέχρι την έκδοση της ΥΑ επιτρέπονται αποκλειστικά συγκεκριμένες εργασίες, για τις οποίες απαιτείται έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας (άρθρο 49).
Προβλέπεται ότι η προέγκριση της οικοδομικής άδειας μπορεί να αναθεωρείται, εφόσον τροποποιούνται δικαιολογητικά και διαγράμματα, καθώς και λόγω προδήλου σφάλματος. Στην περίπτωση αυτή οι εργασίες που προβλέπονται στην προέγκριση της άδειας αναθεώρησης εκτελούνται μόνο μετά την έκδοση της άδειας αναθεώρησης (άρθρο 50).