- Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας - http://www.opengov.gr/minenv -

Άρθρο 22 – Περιεχόμενο του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 4546/2018

Το άρθρο 8 του ν. 4546/2018 αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 8
Περιεχόμενο του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού (άρθρο 8 της Οδηγίας 2014/89/ΕΕ)

1. Ο θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός προσδιορίζει την κατανομή υφιστάμενων και μελλοντικών δραστηριοτήτων και χρήσεων στις θαλάσσιες περιοχές, για την επίτευξη των στόχων του άρθρου 3.
2. Στο πλαίσιο της παρ. 1 και κατ’ εφαρμογή της περ. α ’ της παρ. 1 του άρθρου 14, λαμβάνονται υπόψη οι αλληλεπιδράσεις των δραστηριοτήτων και των χρήσεων, οι οποίες μπορεί μεταξύ άλλων να περιλαμβάνουν:
α) την αλιεία,
β) την υδατοκαλλιέργεια,
γ) τις εγκαταστάσεις, τις υποδομές και τα υποθαλάσσια έργα για την έρευνα, την εκμετάλλευση και την εξόρυξη πετρελαίου, φυσικού αερίου, καθώς και άλλων ενεργειακών πόρων, πρώτων υλών, ορυκτών και αδρανών υλικών και για την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και συμβατικές πηγές,
δ) τις θαλάσσιες οδούς και τις κυκλοφοριακές ροές,
ε) τις λιμενικές εγκαταστάσεις κάθε είδους,
στ) τις περιοχές διεξαγωγής στρατιωτικών ασκήσεων,
ζ) τις προστατευόμενες περιοχές και τις περιοχές όπου εφαρμόζονται η νομοθεσία για την προστασία της βιοποικιλότητας και τα κρίσιμα ενδιαιτήματα των ειδών, καθώς και οι σχετικές διεθνείς συμβάσεις και συμφωνίες,
η) την επιστημονική έρευνα,
θ) τις οδεύσεις υποβρύχιων καλωδίων και αγωγών,
ι) τον τουρισμό,
ια) τους προστατευόμενους ενάλιους αρχαιολογικούς χώρους και τα ενάλια μνημεία, σύμφωνα με τον ν. 3028/2002.»

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 22 – Περιεχόμενο του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 4546/2018"

#1 Σχόλιο Από Παύλος Ελευθεριάδης Στις 31 Αύγουστος, 2020 @ 15:26

Αγαπητοί Κύριοι,

Το άρθρο 22 επαναδιατυπώνει σχεδόν ολόκληρο το άρθρο 8 του Ν. 4546/18 αφαιρώντας απλώς τις λέξεις που αφορούν τις παράκτιες ζώνες καθώς και την περίπτωση ιβ) που αφορά τις παράκτιες χρήσεις γής (που απουσίαζε και απο την σχετική οδηγία της ΕΕ και κακώς προστέθηκε από τον νομοθέτη του 2018).

Η Αιτιολογική Έκθεση αναφέρει:

«Επί του άρθρου 22
Με την προτεινόμενη ρύθμιση επιδιώκεται η οργάνωση του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού, προς αποτελεσματικότερη εφαρμογή αυτού. Ο θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός προσδιορίζει την κατανομή των υφιστάμενων και μελλοντικών δραστηριοτήτων και χρήσεων στις θαλάσσιες περιοχές.»

Δυστυχώς η Αιτιολογική Έκθεση δεν εξηγεί ποιές ακριβώς αλλαγές γίνονται με το Σχέδιο Νόμου.

Συμπερασματικά, οι αλλαγές που φέρνουν τα άρθα 17, 18, 19, 20, 21 και 22 στον Ν. 4546/18 είναι κατά τη γνώμη μου μικρής πρακτικής σημασίας. Διορθώνουν ένα σφάλμα του Ν. 4546/18, αλλά η σημασία αυτής της διόρθωσης δεν είναι ξεκάθαρη. Οι φραστικές διορθώσεις που γίνονται από το Σχέδιο Νόμου δεν νομίζουμε ότι λύνουν σημαντικά προβλήματα της πράξης, ούτε και ήταν από στενά νομική άποψη αναγκαίες.

Με τιμή,

Παύλος Ελευθεριάδης
Καθηγητής Νομικής
Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης

Barrister
Francis Taylor Building
Inner Temple
London EC4Y 7BY

#2 Σχόλιο Από ΔΗΜΟΣ ΤΗΝΟΥ Στις 3 Σεπτέμβριος, 2020 @ 10:43

Α Π Ο Σ Π Α Σ Μ Α
από το πρακτικό της 18/02-08-2020 έκτακτης
Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Τήνου με τηλεδιάσκεψη
Αριθ. απόφασης : 81/2020
Ζητάμε κατά προτεραιότητα :
1. από τους κ. βουλευτές Κυκλάδων να μην ψηφίσουν το παρόν σχέδιο νόμου και να ζητήσουν την απόσυρσή του
ως καταστροφικό για τις τοπικές κοινωνίες, την περιουσία των πολιτών
2. από την ΠΕΔ, την ΚΕΔΕ, τον Δικηγορικό Σύλλογο Σύρου, τους μηχανικούς της Τήνου και γενικά
όλους τους φορείς να ζητήσουν παράταση της δημόσιας διαβούλευσης έως 31.10.2020 όπως είχε ζητηθεί με το
υπ’ αριθμ πρωτοκόλλου 8340/31.08.2020 έγγραφο του Δημάρχου Τήνου προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και
Ενέργειας..
3. Διαφορετικά να γίνουν δεκτές όλες οι παρακάτω τροποποιήσεις επί των άρθρων :

Άρθρο 22
θα πρέπει να ενταχθεί, στην παρούσα πρόβλεψη σχεδιασμού, και οι αναγνωρίσεις των υφιστάμενων οδών- εγκαταστάσεων που βρίσκονται ακόμα και εντός αιγιαλού που εξυπηρετούν την τουριστική κίνηση, και τις κάθε είδους ανάγκες οδικών μετακινήσεων ενός δήμου ή δημοτικής
ενότητας, εντός των ορίων τους. Οι ανάγκες αυτές αφορούν, κυρίως, τις συνδέσεις μεταξύ οικισμών, οργανωμένων υποδοχέων, άλλων σημαντικών συγκεντρώσεων δραστηριοτήτων και μεγάλων εγκαταστάσεων, κοινοχρήστων χώρων και σημαντικών τοποσήμων

#3 Σχόλιο Από WWF Ελλάς Στις 4 Σεπτέμβριος, 2020 @ 10:11

Εκτός από την απάλειψη των παράκτιων ζωνών στο πεδίο εφαρμογής του ΘΧΣ, το παρόν άρθρο δεν προβαίνει σε καμία άλλη τροποποίηση του περιεχομένου του σχεδιασμού, όπως αυτό προδιαγράφεται με τις ισχύουσες διατάξεις. Επομένως εξακολουθεί να απουσιάζει ο ειδικότερος προσδιορισμός του περιεχομένου του ΘΧΣ, καθώς η σχεδόν αυτολεξεί μεταφορά των οικείων διατάξεων της οδηγίας στο άρθρο 8 του ν. 4546/2018 δεν επαρκεί. Είναι εξάλλου χαρακτηριστική η διαφοροποίηση στον προσδιορισμό του περιεχομένου του σχεδιασμού που παρατηρείται στον ΘΧΣ σε σχέση με τα λοιπά εργαλεία του συστήματος χωρικού σχεδιασμού, όπως σχετικά ορίζεται στον ν. 4447/2016. Ενδεικτικά, και κατ’ αναλογία με το προαναφερόμενο νομικό πλαίσιο, το περιεχόμενο του ΘΧΣ θα μπορούσε να περιλαμβάνει τον προσδιορισμό των βασικών κατευθύνσεων και ρυθμίσεων για τη διάρθρωση των δραστηριοτήτων και χρήσεων, των κατηγοριών ή ζωνών θαλάσσιου χώρου και γραμμικών αξόνων, της διάρθρωσης των υποδομών κλπ.