- Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας - http://www.opengov.gr/minenv -

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός

Σκοπός του παρόντος είναι ο καθορισμός πλαισίου για την εύρυθμη λειτουργία των κέντρων δεδομένων («Data Centers»), η αντιμετώπιση πολεοδομικών και χωροταξικών ζητημάτων, η επίλυση διοικητικών ζητημάτων των οργάνων που άπτονται της προστασίας του περιβάλλοντος και η ενισχυμένη προστασία αυτού, καθώς και η λήψη στοχευμένων μέτρων για την ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός"

#1 Σχόλιο Από Basiliy Στις 31 Οκτώβριος, 2023 @ 09:09

Bravo

#2 Σχόλιο Από χρηστος Στις 31 Οκτώβριος, 2023 @ 13:21

Αντι να στραφούμε τόσο στα Υπεράκτια Αιολικά Πάρκα μπορούμε να δημιουργήσουμε αντλησιοταμίευση με φωτοβολταϊκα και ανεμογεννήτριες έτσι ώστε να κάνουμε μεγάλες δεξαμενές νερού δίπλα σε ποτάμια που θα χρειαστούν σε περίπτωση ανομβρίας και αξιοποίηση του ρεύματος στις ώρες αιχμής –

#3 Σχόλιο Από ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΒΑΓΕΝΑ Στις 8 Νοέμβριος, 2023 @ 20:00

Κύριε Υπουργέ,
Εάν πράγματι, μεταξύ των σκοπών του νόμου αυτού είναι η » ενισχυμένη προστασία του περιβάλλοντος» όπως αναφέρει το άρθρο 1, τότε ασφαλώς πρέπει να προβλέπει και τη διασφάλιση της «ανακύκλωσης» των Φ/Β πλαισίων στο τέλος ζωής τους, υποχρέωση η οποία ισχύει από το 2014 (ΚΥΑ) . Μέχρι σήμερα, κανένα από τα Φ/Β πλαίσια που εγκαθίστανται σωρηδόν και αυξανόμενα στη χώρα , δεν έχει τηρήσει τις υποχρεώσεις του νόμου(εισφορά ανακύκλωσης, εγγραφή στο ΕΜΠΑ, συμμετοχή σε ΣΕΔ). Ενώ ήδη έχουν δημιουργηθεί απόβλητα προς απόρριψη και συνεχώς δημιουργούνται λόγω τέλους ζωής των ή λογω αντικαταστάσεων των παλαιών με νέας τεχνολογίας Φ/Β. Πού αυτά θα καταλήξουν και πόσο περιβαλλοντική ζημιά θα δημιουργήσουν;; Κανέναν δεν ενδιαφέρει το θέμα, οι δε υπόχρεοι παραγωγοί και εγκαταστάτες αρνούνται συστηματικά τις υποχρεώσεις τους με την ανοχή της πολιτείας. Ο νόμος πλαίσιο 4819/2021 , μετά τον 2939/01 και 4042/12 και 4496/17, ενώ εφαρμόζεται για όλα τα υπόχρεα προϊόντα και υπόχρεους παραγωγούς, δεν έχει εφαρμοσθεί για τα Φ/Β πλαίσια και τους αντίστοιχους υπόχρεους. Ακόμα και στις δημόσιες συμβάσεις του αρθ. 130 ν. 4412, η παραπάνω υποχρέωση δεν ελέγχεται ενώ είναι ρητή η επιταγή του νόμου. Ναι, να σώσουμε το περιβάλλον με την ανανεώσιμη ενέργεια, αλλά να μην το καταστρέψουμε με τα ανεξέλεγκτα απόβλητα των φ/β , ενώ αυτά μπορούν και πρέπει να ανακυκλώνονται.

#4 Σχόλιο Από Σταυρούλα Κούργια Στις 8 Νοέμβριος, 2023 @ 23:32

Δεδομένης της ιδιαιτερότητας των συγκεκριμένων μονάδων ως προς τα χαρακτηριστικά και την απαιτούμενη ενεργειακή κάλυψη τους θεωρώ πως τα υπεράκτια αιολικά πάρκα είναι μια λύση υπό όρους χωροταξικής τοποθέτησης τους όμως. Είμαστε μια χώρα με μεγάλη επιφάνεια υδάτων αλλά το περιβάλλον πρέπει να προστατευτεί με χωροταξικές μελέτες, όσο για τις ΝATURA περιοχές τόσο και για τις αιγιάλειες ζώνες αλλά και για τη ορθή κυκλοφορία της Ναυσιπλοΐας. Σαφώς η χωροταξική τους τοποθέτηση δεν θα πρέπει να είναι μέσα ή κοντά σε κατοικήσιμες περιοχές καθώς ,οι servers εκπέμπουν θερμότητα όταν λειτουργούν, τα data centers χρειάζονται επίσης ισχύ για να διατηρήσουν αυτούς τους servers στην ιδανική θερμοκρασία ώστε να λειτουργούν αξιόπιστα.
Ο κλιματισμός είναι κρίσιμος για τη λειτουργία των servers ενός data center λόγω της ευαισθησίας του εξοπλισμού IT στη θερμότητα και την παρουσία υγρασίας και σκόνης. Οι κεντρικοί ψύκτες, συμπεριλαμβανομένων των συμπιεστών, των κυκλοφορητών και των συμπυκνωτών είναι κρίσιμοι για τη διαδικασία και για αυτό το λόγο απαιτείται αξιόπιστος έλεγχος του συστήματος ψύξης.
ΠΗΓΗ [1]

ΠΗΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ: ΑΕΡΑΣ & ΝΕΡΟ για ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ & ΜΕΙΩΣΗ ΚΙΝΔΎΝΩΝ ΑΠΟ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ.

#5 Σχόλιο Από ΣΕΠΟΧ – ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΟΤΑΚΤΩΝ Στις 13 Νοέμβριος, 2023 @ 13:05

Γενικό σχόλιο για το νομοσχέδιο

Το αρμόδιο υπουργείο θέτει σε διαβούλευση ένα νομοσχέδιο που δυστυχώς για ακόμη μία φορά:
– χαρακτηρίζεται από αποσπασματικές ρυθμίσεις και διατάξεις, οι οποίες όχι μόνο δεν εντάσσονται σε μια συνεκτική θεώρηση για την πολεοδομία και τη χωροταξία στη χώρα μας, αλλά ενισχύουν περαιτέρω τη δημιουργία ενός ασαφούς και τροποποιούμενου εσαεί, κατά το δοκούν και χωρίς την αναγκαία τεκμηρίωση ή σκοπιμότητα θεσμικού πλαισίου,
– συμβάλλει στην απορρύθμιση του χωρικού σχεδιασμού σε όλα του τα επίπεδα, εφόσον βρίθει περιπτώσεων ειδικής ρύθμισης έως και φωτογραφικών διατάξεων που αφορούν σε επίπεδο πολεοδομικού σχεδίου ή ακόμη και οικοδομικού τετραγώνου αποθεώνοντας τη νομιμοποίηση της εξαίρεσης, και
– ακυρώνει το ρόλο της δημόσιας διοίκησης, όπως διαφαίνεται από την προτεινόμενη αλλαγή στη λειτουργία συλλογικών οργάνων.

#6 Σχόλιο Από ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ Στις 13 Νοέμβριος, 2023 @ 16:26

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: [2] URL: [3]

Αρ. Πρωτ.:9201 Αθήνα, 13/11/2023
Προς: 1. Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας κ. Σκυλακάκη
2. Υφυπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας κ. Ταγαρά
Κοιν: 1.Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας
2. Α’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ

Θέµα: Απόψεις σχετικά με το άρθρο 35 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου του ΥΠΕΝ για τον Κανονισμό Λειτουργίας Συμβουλίων

Κύριοι Υπουργοί
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των
Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού).
Απευθυνόμαστε σε εσάς για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο: «Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις». Σε αυτό, εκτός από πλήθος σημειακών και αποσπασματικών διατάξεων διαπιστώσαμε ότι, μεταξύ των άρθρων 33 και 35, σχετικά με τα Κεντρικά Συμβούλια Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) και τα Κεντρικά Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ), υπάρχει μία αντίφαση. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 33 αυξάνεται το κύρος του ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. με την αύξηση του αριθμού των μελών που το απαρτίζουν καθώς στη σύνθεσή του μετέχουν ως μέλη δύο (2) πρόσωπα εγνωσμένου κύρους αντί για ένα (1), ενώ στο άρθρο 35 απομειώνεται η συνδρομή των υπηρεσιακών στελεχών που ανήκουν στη Γενική Διεύθυνση Χωρικού Σχεδιασμού επικουρώντας το έργο του Γενικού Γραμματέα και διαθέτουν εξειδικευμένη τεχνική και επιστημονική γνώση. Η δυνατότητα που δύναται πλέον για αντικατάσταση της Εισήγησης από πλευράς της Υπηρεσίας, από ενημερωτικό σημείωμα από τον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας: «Τα προς εξέταση θέματα δύναται να εισάγονται στα ανωτέρω Συμβούλια κατόπιν της διαβίβασης σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή φακέλου, συνοδευόμενου από ενημερωτικό σημείωμα, το οποίο συντάσσεται από τον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ή την αρμόδια θεματική υπηρεσία. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος το ανωτέρω ενημερωτικό σημείωμα υποκαθιστά την τυχόν προβλεπόμενη εισήγηση των υπηρεσιών των οικείων Υπουργείων προς τα ανωτέρω Συμβούλια.» δεν μας βρίσκει σύμφωνους.
Κι αυτό γιατί η ανωτέρω πρόβλεψη περιορίζει την Ανεξαρτησία της Διοίκησης, όπως αυτή εκφράζεται από τις εμπλεκόμενες Υπηρεσιακές Δομές, τις οποίες υποκαθιστά από «ενημερωτικά σημειώματα» του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα. Υπενθυμίζουμε ότι τόσο τα ΚΕΣΑ, όσο και τα ΚΕΣΥΠΟΘΑ χειρίζονται εξαιρετικά σημαντικά Πολεοδομικά Θέματα, όπως εγκρίσεις πολεοδομικών μελετών, τροποποιήσεις σχεδίων πόλεων, ειδικών διαταγμάτων, χαρακτηρισμού κτηρίων ως διατηρητέων, εγκρίσεις παρεκκλίσεων δόμησης, δόμηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων. Φοβόμαστε ότι η αντικατάσταση αυτή έρχεται να επηρεάσει και να περιορίσει τη ανεξάρτητη έκφραση γνώμης των μελών των Συμβουλίων επί κρίσιμων Πολεοδομικών θεμάτων και να επιτείνει φαινόμενα πιέσεων και επηρεασμού από τα ισχυρά ιδιωτικά συμφέροντα τα οποία επιδιώκουν να προωθήσουν συγκεκριμένα επενδυτικά σχέδια, πολλές φορές σε βάρος της προστασίας του Περιβάλλοντος και του Δημόσιου Συμφέροντος.
Η πολιτική ηγεσία σε επιτελικό και κυβερνητικό επίπεδο επιβάλλεται να προτάσσει την διοικητική και τεχνοκρατική αξιοπιστία της Κεντρικής Δημόσιας Διοίκησης στον τομέα του χωρικού σχεδιασμού, να στηρίζει και να αναδεικνύει τις Δημόσιες Υπηρεσίες της και την ανεξαρτησία τους και όχι να τις υποκαθιστά καθώς ο χωρικός σχεδιασμός αποτελεί πολιτική που οφείλει να έχει δημόσιο χαρακτήρα. Για τον λόγο αυτό, ζητάμε να αποσυρθεί το Άρθρο 35 από το εν λόγω Νομοσχέδιο και να ενισχυθεί με διαδικασίες διαφάνειας ο δημόσιος χαρακτήρας των διοικητικών λειτουργιών που θα περιορίσουν σημαντικά τα δίκτυα πελατειακών σχέσεων και εξυπηρέτησης μη νόμιμων συμφερόντων, σε συνδυασμό με την ασυλία που παρέχει ένα «φίλα διακείμενο» πολιτικό και κομματικό σύστημα.
Υπενθυμίζουμε και την πρόσφατη παρέμβαση μας για αποζημίωση στους Υπαλλήλους, των ΣΑ, ΣΥΠΟΘΑ και άλλων Επιτροπών:
[4]
Καθώς και το Υπόμνημα μας σχετικά με τα τεράστια προβλήματα λειτουργίας των Υπηρεσιών Δόμησης:
[5]
Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.