- Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας - http://www.opengov.gr/minenv -

Άρθρο 2 Αρμόδια όργανα χορήγησης

Αρμόδια όργανα για τη χορήγηση της έγκρισης δόμησης και της άδειας δόμησης είναι οι Υπηρεσίες Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.) των Δήμων, εκτός εάν από ειδικές διατάξεις ορίζεται διαφορετικά.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 2 Αρμόδια όργανα χορήγησης"

#1 Σχόλιο Από ΣΤΕΛΙΟΣ ΤΑΣΙΑΣ Στις 26 Ιούλιος, 2011 @ 19:25

ΔΩΣΤΕ ΤΙΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ ΤΙΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΕΣ. ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΟΝΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

#2 Σχόλιο Από ΚΑΤΕΡΙΝΑ Χ-Ι Στις 27 Ιούλιος, 2011 @ 11:19

Να εξασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση από τη σημερινή κατάσταση στις Υπηρεσίες Δόμησης. Ήδη λόγω Καλλικράτη υπάρχουν τρομακτικά προβλήματα σε πολλές περιοχές.

#3 Σχόλιο Από ΜΑΡΙΑ Κ Στις 27 Ιούλιος, 2011 @ 12:38

Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΣΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΣΗ.ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΟΙ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ ΑΦΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΝΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΟΠΩΣ ΤΩΡΑ.ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ.

#4 Σχόλιο Από Γ.Μαδεμοχωρίτης Στις 27 Ιούλιος, 2011 @ 19:02

Στο αρ 2 πρέπει να καταργηθεί το » εκτός αν από ειδικές διατάξεις προβλέπεται διαφορετικά» ΄
Λογική διαδικασίας αδειοδότησης από Ναοδομίες, Σχοπ Αιγαίου, Υπ. Βιομηχανίας,ΟΣΚ κλπ πρέπει να εκλείψει.
Μόνον ένας υπεύθυνος για την χορήγηση αδειών οι Υ.ΔΟΜ.
Μοναδική εξαίρεση τα απόρρητα έργα Εθνικής άμυνας και όχι γενικά τα έργα του ΥΕΑ.

#5 Σχόλιο Από Ι.Γ. Στις 27 Ιούλιος, 2011 @ 19:40

Στο προσχέδιο του «Καλλικράτη» για διαβούλευση και συγκεκριμένα στο άρθρο 210 περί μητροπολιτικής περιφέρειας Αττικής, υπήρχε η παρ. ΙΙ που ανέφερε: II. Οι αρμοδιότητες του άρθρου 94 παρ. 1 του παρόντος νόμου ασκούνται από τη μητροπολιτική περιφέρεια Αττικής και τη μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης. Δηλαδή ο νομοθέτης, εκτιμώντας την ιδιαιτερότητα της Αττικής και Θεσ/νίκης, ως προς την πληθυσμιακή πυκνότητα και την γεωγραφική ενότητα, εξαιρούσε την άσκηση των πολεοδομικών αρμοδιοτήτων από τους Δήμους και την μετέφερε στην Περιφέρεια Αττικής-Θες/νίκης, λόγω κατάργησης των Νομαρχιών. Στον Ν.3852/10, «Καλλικράτης», που ψηφίστηκε, η παρ. αυτή, εξαφανίστηκε.
Αυτό σημαίνει:
1) Από 23 πολεοδομικές υπηρεσίες που υπήρχαν στην Αττική (νομαρχιακές και δημοτικές), θα πρέπει να γίνουν 61, όσοι και οι «Καλλικρατικοί» Δήμοι. Μεταβατικά προβλέπεται ότι οι πρώην νομαρχιακές πολεοδομίες, θα εξυπηρετούν τους όμορους δήμους.
2) Με πρόχειρο υπολογισμό, θα απαιτηθεί 4/πλάσιο προσωπικό, σε μια περίοδο που έχει εξαγγελθεί ότι θα αποχωρούν 5 και θα προσλαμβάνεται 1 υπάλληλος.
3) Το προσωπικό απαιτείται να είναι εξειδικευμένο σε τεχνική επιστημοσύνη για να ανταποκρίνεται με επάρκεια σε όλο το φάσμα της πολεοδομικής νομοθεσίας. Σε μονάδες 15-20 υπαλλήλων των Δήμων, που όλοι θα ασχολούνται με όλα, δεν θα προάγεται η εμπειρία και γνώση και θα επικρατήσει πλήρης ασυνεννοησία στην εφαρμογή της πολεοδομικής νομοθεσίας.
4) Οι υπάλληλοι των δημοτικών πολεοδομιών, θα ενταχθούν στην τοπική πραγματικότητα (άμεσες παρεμβάσεις συμφερόντων), με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
5) Τα αρχεία των πρώην νομαρχιακών πολεοδομιών, θα πρέπει να ταξινομηθούν και να μεταφερθούν στους Δήμους που θα οργανώσουν πολεοδομική υπηρεσία.

Μετά απ’ όλα αυτά, μία είναι η πρόταση. Με τροπολογία στον Ν.3852/10, «Καλλικράτης», να προστεθεί στο άρθρο 210 , ότι προέβλεπε το προσχέδιο. : II. Οι αρμοδιότητες του άρθρου 94 παρ. 1 του παρόντος νόμου ασκούνται από τη μητροπολιτική περιφέρεια Αττικής και τη μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης. Έτσι στην περιφέρεια Αττικής, θα συσταθεί από μια πολεοδομική υπηρεσία ανά περιφερειακή ενότητα ( 8 στο σύνολο), που θα στελεχωθούν από έμπειρα και καταξιωμένα στελέχη και θα εξασφαλισθεί το πέρασμα στον «Καλλικράτη». Με 61 δημοτικές πολεοδομικές υπηρεσίες στην Αττική, είναι ευνόητο που θα οδηγηθούμε.

#6 Σχόλιο Από Ι.Γ. Στις 27 Ιούλιος, 2011 @ 20:19

Παρακάτω, υπάρχει αντιγραφή τμήματος σχολιασμου που αναρτήθηκε στο:

[1]

Παρά το ύφος γραφής και τις πολλές ακούσιες ανορθογραφίες υπό μορφή σημειώσεων, οι διαπιστώσεις και οι προτάσεις, ανταποκρίνονται στην
σημερινή πραγματικότητα.

1΄)ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΝΑΙ, ΠΩΣ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΙΣΩΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ , ΤΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, Η ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ, ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΛΑ, ΑΝΤΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΟΡΟΥΣ, ΝΑ ΤΟ ΕΞΥΧΡΟΝΗΣΟΥΜΕ , ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ, ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΟΜΩΣ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΕΦΟΔΙΑ ΚΑΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟΥ , ΕΜΕΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ, ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ ΤΕΛΕΙΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ , ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ;

2΄)ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΟΤΙ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ, ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ, Η Ο ΙΔΙΩΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ, ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΗΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ, ΛΕΣ Κ ΑΝ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ, ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΥΘΟΥΝ!!;;

3΄)ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 2 ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΟΤΙ . ΜΑ ΠΟΣΟΙ ΔΗΜΟΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΠ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΙΟΙ ΤΙΣ ΕΧΟΥΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙ;
ΕΧΕΙ ΓΝΩΣΗ ΚΑΠΟΙΟΣ, ΟΤΙ ΜΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ KAI ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΓΕΛΘΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΑΠΟΧΩΡΟΥΝ ΠΕΝΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΕΝΑΣ;

4΄)ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΟΥΝ ΤΟΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ,ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ; ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙ ΑΝΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΣΩΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΩΣ ΠΛΗΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΟΤΙ ΟΛΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ;

5΄)ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΘΑ ΤΑ ΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ; ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ Η ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΘΑ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ;

6΄)ΠΟΙΑ ΘΑΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗΣ; ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΩΣ ΘΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΤΗΡΕΙΤΑΙ ΣΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΒΑΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ, ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΛΗΦΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟ( ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΣ – ΤΕΧΝΙΚΟΙ Η/Υ);

7΄)ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΣΥΝΑΡΜΟΣΟΥΝ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΕΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΣΥΝΑΡΜΟΔΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ, ΟΠΩΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΑΝΕΦΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ;

8΄)ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΝΟΜΟΘΕΤΟΥΝΤΕΣ, ΟΤΙ ΜΙΑ ΑΔΕΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΣΧΕΔΟΝ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ; ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΣΥΝΔΕΣΕΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ; ΜΕ ΤΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΥΤΑ, ΟΤΑΝ Ο ΝΟΜΟΣ ΕΝ ΤΩ ΜΕΤΑΞΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΘΑ ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΜΕΤΑ ΝΑ ΠΡΟΦΘΑΣΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΣΥΤΗΜΑ ΠΟΥ ΟΙ ΙΔΟΙ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΑΜΕ; Η ΤΑ ΜΙΣΑ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΜΙΣΑ ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ, ΟΠΟΤΕ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΑΛΑΛΟΥΜ;

9΄)Η ΕΓΚΡΙΣΗ ΔΟΜΗΣΗΣ ΤΙ ΝΟΗΜΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΚΔΩΣΕΙ ΠΕΝΤΕ ΗΜΕΡΕΣ;

10΄)Η ΠΛΗΡΗΣ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΤΙ ΝΟΗΜΑ ΕΧΕΙ, ΑΦΟΥ ΠΑΛΙ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΘΑ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΘΑ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ;

11΄)ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΝΟΜΟΘΕΤΟΥΝΤΕΣ ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΜΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΝΑ ΕΚΔΟΘΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ, ΔΙΟΤΙ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ;
ΜΕ SKYPE ΘΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ Η ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ;

12΄)ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΟΤΙ ΠΛΗΝ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ, ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΠΙ ΧΡΟΝΙΑ ΕΚΔΙΔΟΝΤΑΙ ΑΔΕΙΕΣ, ΜΕ ΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΔΕΧΘΕΙ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΝΕI ΑΜΕΣΑ; ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΛΛΗ ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΕΡΑΣΤΙΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ; ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΥΤΑ ;

13΄)ΑΦΟΥ ΞΑΦΝΙΚΑ ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ, ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ; Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ;

14΄)ΟΠΩΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΑΝΕΦΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ, ΜΕ ΤΙ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΘΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΕΛΕΓΚΤΕΣ;

15’)ΑΝ ΦΟΒΑΣΤΕ ΤΟΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΕΠΕΙΔΗ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΚΛΠ, ΠΑΡ ΟΛΟ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΕΜΑΤΑΙ ΠΑΝΩ ΤΟΥ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ, Ο ΙΔΙΩΤΗΣ ΕΛΕΓΚΤΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ,ΟΤΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΕ ΠΕΛΑΤΙΑ ;
ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ,ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΓΡΑΦΕΙΩΝ , ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΡΟΣΤΡΙΒΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΛΠ, ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΚΟΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟ;

16΄)ΤΙ ΝΟΗΜΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΑΦΟΥ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΜΕ, Ο ΤΕΛΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΛΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ;
ΕΠΙΣΗΣ ΑΦΟΥ ΑΦΕΘΗΚΕ ΠΛΗΡΩΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΧΩΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ (π.χ. ΑΘΗΝΑ), ΤΩΡΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΤΡΕΙΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ!!!! . ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΛΕΓΧΟΙ ΤΙ ΝΟΗΜΑ ΕΧΟΥΝ , ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ , ΠΟΙΟΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΤΑΙ;

17΄)ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟΝ ΟΤΙ ΜΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΧΑΡΤΙ ΤΟΥ ΤΟ ΚΟΛΛΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΑΛΛΑΓΕΣ Κ.Λ.Π. ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ.
ΠΟΙΟΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΕΛΕΓKΤΗΣ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΠΟΙΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΑΥΤΑ; ΑΝ ΠΑΛΙ ΤΑ ΣΤΕΛΝΟΥΜΕ ΠΙΣΩ ΣΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ, ΤΟΤΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΙΟ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ;

18΄)ΑΦΟΥ ΚΥΡΙΟI ΖΗΤΑΤΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ, ΓΙΑΤΙ ΤΟΤΕ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΕΝ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΩΣ ΕΧΟΥΝ, ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΣΙΓΑ- ΣΙΓΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ, ΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ!! ΙΔΙΩΤΕΣ ΕΛΕΓΚΤΕΣ), ΟΙ ΔΕ ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ- ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΩΣ ΕΝΗΜΕΡΟ ΚΑΙΝΑ ΔΡΑ ΜΟΝΟ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΑ, ΔΗΛ. ΟΤΙ ΖΗΤΑΤΕ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ;
ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΕΝΔΙΑΜΕΣΟΙ ΣΤΟ ΚΑΘΕ ΓΡΑΦΕΙΟ, ΑΜΦΙΒΟΛΟΥ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΚΥΡΟΥΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗΣ, Κ ΑΙ ΕΤΣΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ , Η ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ!! ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ, ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ, ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ;

19΄)ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΑΔΕΙΕΣ ΠΟΥ ΕΚΔΙΔΟΝΤΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΑΛΛΩΝ, ΑΛΛΑΓΕΣ, ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ, ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΡΧΗΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΣΕ ΚΕΝΟ ΟΙΚΟΠΕΔΟ.

ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΣΥΝΕΠΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΔΟΜΗΣΗΣ, ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΑΚΕΛΩΝ, ΤΙΤΛΩΝ, ΑΔΕΙΩΝ ΚΛΠ, ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΟΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ.

ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΜΕΡΕΣ, ΟΤΑΝ ΚΑΘΕ ΑΛΛΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΠΛΗΝ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ , ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ;

ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΔΕΙΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ ΠΟΛΛΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ. ( ΔΑΣΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ -ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΡΧΑΙΑ- ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΚΛΠ). ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΩΣ ΘΑ ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΤΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ;

ΜΗΠΩΣ ΛΟΙΠΟΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΒΑΔΙΣΟΥΜΕ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΜΕ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΟ ΤΡΟΠΟ ΑΝΤΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΛΧΗΜΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΣΥΧΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ :

ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΓΚΟΛ-ΟΦΣΑΙΝΤ, ΜΕ ΠΕΝΑΛΤΥ;

Υ.Σ. ΕΠΕΙΔΗ ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΝΑ ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΟΥΝ …, ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ¨ΔΙΕΥΘΑΡΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΧΡΟΝΗΣΤΙΚΕΣ¨ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΕΣ , ΑΣ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΛΙΓΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ,ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΟΥΝ ΟΤΙ ΑΡΧΗΓΟΙ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ,ΔΕΝ ΚΑΘΙΣΤΑΝΤΑΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΟΤΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ, ….ΑΛΛΑΞΕ Ο ΜΑΝΩΛΙΟΣ ΚΑΙ ΕΒΑΛΕ ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΤΟΥ ΑΛΛΙΩΣ!!!!!.

Γ.Π.

#7 Σχόλιο Από B,P, Στις 27 Ιούλιος, 2011 @ 22:13

Αν δεν αφαιρέσει ο νόμος το δικαίωμα των δημάρχων να εγκρίνουν στους υπαλλήλους μηχανικούς που εργάζονται στις πολεοδομίες και δημοτικές επχσεις, την έκδοση οικοδομικών αδειών και αν δεν κυνηγηθεί η μαύρη εργασία που γίνεται στις πολεοδομίες, δεν πρόκειται να υπάρξει πρόοδος, όσο θετικό και να είναι το νομοσχέδιο.

#8 Σχόλιο Από PIRI _ REIS Στις 28 Ιούλιος, 2011 @ 08:00

Αγαπητοί φίλοι,
Είναι «ηλίου φαεινότερον» οτι δεν θέλετε να χτυπήσετε στη ρίζα του το διεφθαρμένο κράτος και τις συναλλαγές κα΄τω από το τραπέζι. Απόπου και ως που από τη στιγμή που όι κατ’ έτος εκθέσεις του ελεγκτή δημόσιας διοίκησης αναφέρουν ονομαστικά τους δήμους ως τα μεγαλύτερα άντρα διαφθοράς, θα τους εκχωρήσετε το δικαίωμα να είναι τα αρμόδια όργανα χορήγησης των αδειών; Δεν είναι οξύμωρο και κυνικό;
Οι άδειες πρέπει να εκδίδωνται από τους ιδιώτες μηχανικούς και να υπάρχει σώμα ελέγχου της διαφθοράς με δειγματολειπτηκούς ελέγχους. Μπορούν να μπουν δικλείδες ασφαλείας ώστε οι ιδιώτες μηχανικοί και να θέλουν, να μην μπορούν να παρανομήσουν. Τώρα ξέρετε τι θα γίνεται;
Οι δήμαρχοι θα βρουν ένα νέο πεδίο τέλεσης ρουσφετιών…
Αναρωτιέμαι γιατί τα συμβόλαια να μπορούν να τα εκπονούν οι συμβολαιογράφοι και όχι κάποια δημόσια υπηρεσία. Γιατί δεν κάνετε το ίδιο και για τις άδειες.
Κύριε Σηφουνάκη, αν θέλετε να καινοτομήσετε πρέπει να ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ ΤΕΛΕΙΩΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ειδικά στις πιο διεφθαρμένες εκδοχές του όπως είναι η τοπική αυτοδιοίκηση. Αν δεν το κάνετε, κοινώς θα ΚΑΝΕΤΕ ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ….

#9 Σχόλιο Από ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΑΓΙΑΣ Στις 28 Ιούλιος, 2011 @ 08:15

ΕΑΝ ΒΑΣΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΕΡΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΤΟΤΕ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΩΝ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΤΕΟ, ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ, ΚΛΠ, ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΜΕ ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΟ ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ, ΚΥΡΩΣΕΩΝ. ΚΑΤ’ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΝΩ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΘΑ ΣΠΑΣΕΙ ΤΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ, ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΩΝ, ΝΑ ΙΔΡΥΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ, ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΝΤΑΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ – ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ. ΕΤΣΙ ΙΔΡΥΟΝΤΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ, ΑΠΟΦΟΡΤΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΠΟ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ, ΚΑΙ ΘΑ ΔΩΣΕΤΕ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΝ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΣΤΟ «ΚΑΛΟ ΔΗΜΟΣΙΟ», ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ.
Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΑΓΗ, ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ? ΤΙ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ, ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ, ΟΠΩΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ, ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ Ο ΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ, ΚΑΙ ΝΑ ΛΥΝΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ONLINE.

#10 Σχόλιο Από Ανθιμος ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ Στις 28 Ιούλιος, 2011 @ 13:22

Τα σχόλια επι του νομοσχεδίου αναφέρονται σε δύο θεματα:
Α. Σχετικά με την διαδικασία εκδοσης της οικοδομικής άδειας.
Β. Με την έλλειψη ελεγχου των μελετων.
Γ. Των συνδυασμό των θεματων Α και Β

Όσο αφορα το πρώτο ζήτημα:
Το Κεφαλαιο Α του συγκεκριμενου Νομοσχεδιου επαναλαμβανει τα
οσα ειχαν αναφερθει στον Ν 3212 (ΦΕΚ 308/31.12.2003) ο οποιος ουσιαστικα ειναι ανενεργος.Επί του παρόντος νομοσχεδιου:
-Η Υπηρεσια Δομησης του Δημου θα πρεπει να εχει εναν καθαρα διαχειριστικό-διοικητικο χαρακτηρα. Οι έλεγχοι των όσων ορίζονται στο αρθρο 3 του παροντος πρεπει να διενεργουνται από Ιδιωτες Μελετητες κατα τα προτυπα του Ελεγκτη Δομησης. Τα φυλλα ελεγχου των μελετων θα προσκομίζονται στην Υπηρεσια Δομησης του Δημου μαζι με τα λοιπα στοιχεία (λοιπα δικαιολογητικα βεβαιωσεις φορεων, αποδεικτικα καταθεσεων αμοιβων, κλπ)και εκει θα εκδίδεται η εγκριση δομησης / οικοδομικη άδεια. Με απλά λογια το τεχνικό μερος θα εκτελειται από τους πιστοποιημενους ιδιωτες ελεγκτες και το διοικητικο μερος από τον Δημο. Κατα αυτο τον τρόπο ο Δημος δεν είναι αναγκαιο να απασχολεί Μηχανικους, τους οποιους θα χρησιμοποιήσει στις Τεχνικες Υπηρεσιες του για τα εργα του Δημου, οι ελεγχοι θα εκτελουνται ταχυτερα λογω της εμπλοκης του ιδιωτικου τομεα εν τελος ανοιγει ενα νεο πεδιο απασχολησης μηχανικων.

Όσο αφορα το δευτερο ζήτημα:
Το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπιζει το θεμα ελέγχου των μελετών το οποίο είναι πολυ βασικο. Ορίζει τις υπευθηνες δηλώσεις των μελετητων, με τις οποιες αναλαμβάνουν την ευθύνη. Ωστοσο, ειναι γνωστο και αποδεδειγμένο ότι χωρις μια εγκυρη μελετη η κατασκευή οποιουδηποτε τεχνικου έργου ειναι προβληματικη. Επισης η χωρα μας βρισκεται σε μια περιοχη με υψηλη σεισμικοτητα, ειναι αναγκαιος ο έλεγχος μιας μελετης (μπορουν να οριστουν αντισοιχα επιπεδα ελεγχου αναλογα με τα τεχνικα χαρακτηριστικα του εργου). Περα ομως απο ολα αυτο στην περιπτωση που μεταγενέστερα διαπιστωθει οτι η μελετη ειχε προβληματα και η κατασκευή εχει περαιωθεί εινια προφανες οτι δημιουργουνται ανυπερβλητα προβλήματα εαν δε η κατασκευη αφορα κτιριο το οποιο κατοικειται.
Συνεπώς το νομοσχέδιο πρεπει παράλληλα με τον ορισμο του Ελεγκτη Δομησης να ορίσει και τα καθηκοντα του Ελεγκτη Μελετων ανα ειδικότητα. Κατι αντίστοιχο εφαρμόζεται και σε άλλες χωρες του εξωτερικού όπως το Ην. Βασίλειο, Γερμανία, Ρουμανία, κ.α.
Η προταση μου περιλαμβανει τα παρακτω όσο αφορα το θεμα του ελεγχου της μελετης:
1. Θεσπιση του Ελεγκτη Μελετων ανα ειδικότητα (Αρχιτεκτονικα, Στατικα, κλπ), ο οποιος θα είναι ιδιωτης, και θα αμοίβεται είτε από τον κυριο του έργου (π.χ. Ρουμανία) είτε απο το Υπουργείο ή τον εκαστοτε Δήμο (π.χ. Γερμανια)και θα φερει την ευθυνη του ελεγχου της μελετης μαζι με τον εκαστοτε μελετητη.
2. Η επιλογη του Ελεγκτη Μελετων μπορει να γινεται με ιδιωτικα κριτηρια και οχι οπως αυτη του Ελεγκτη Δομησης, διοτι στην φαση της μελετης το εργο δεν αστυνομευεται αλλα ορίζονται τα επιπεδα λειτουργικοτητας, ασφαλειας, κλπ.
2. Μετα από ελεγχο της μελετης (θα συνταχθουν προδιαγραφες ελεγχου οι οποιες θα ακολουθουνται πιστα) ο Ελεγκτης θα υπογραφει τα φυλλα ελεγχου τα οποία ηλεκτρονικα (αλλα και σε εντυπο) θα αποστελλει στο Δημο και θα διδει στον Μελετητη Μηχανικο.
3. Στο Κεφ. Β το παροντος νομοσχεδιου μπορουν να θεσπιστουν κατ΄αντιστοιχια με αυτα του Ελεγκτη Δομησης οι υπευθυνοτητες, αρμοδιοτητες, προσοντα, κλπ καθως και ο ελεγκτικος μηχανισμος αυτων.

Οι κοινωνια αλλα και ο ιδιωτικος τομες δεν ειναι ωριμος ετσι ωστε το πολυ σοβαρο κομματι ενος εργου η μελετη να αφεθει σε επαγγελματιες με μονη ευθυνη μια υπευθυνη δηλωση.

Θα βρίσκομαι την διαθεσης σας για περαιτερω προτασεις σχετικα με το θεμα θεσπισης του Ελεγκτη Μελετων.

#11 Σχόλιο Από ΚΑΡΝΑΒΑΣ ΠΑΥΛΟΣ Στις 28 Ιούλιος, 2011 @ 13:47

ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΟΠΟΥ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ,ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.

ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΜΕΣΑ ΔΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΔΟΡΥΦΟΡΟΥ ΝΑ ΕΛΕΓΞΕΙΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ ΚΑΘΕ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ.

ΑΥΤΟ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΕΤΗΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΜΕ ΚΛΗΡΟ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΑΠΟ ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΟΡΥΦΟΡΟ ΔΙΜΗΟΥΡΓΟΥΝ ΥΠΟΨΙΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ ) ΘΑ ΛΥΣΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΕΙΚΡΑΤΙΑΣ .

ΤΟ ΑΝ Ο ΜΕΛΕΤΗΤΗΣ ΚΑΝΕΙ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΣΤΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ Η ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΣΩΨΕΩΝ ΚΛΠ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ (ΦΥΣΙΚΑ Ο ΚΑΘΕ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΑΠΛΟ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΣΤΟΥ ΠΟΛΙΤΕΣ,ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΟΥΝ ΣΤΑ ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ.) ΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΕΙ Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΝΑ ΒΡΕΙ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΘΑ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.

ΣΑΝ ΓΕΝΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΑ ΕΠΙΘΥΜΟΥΣΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΠΑΨΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΖΕΙ ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ, ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΩΡΙΜΟΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΥΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΑΡΚΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΜΕ ΣΑΦΕΙΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΛΩΤΗΤΑ ΩΣΤΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ.

#12 Σχόλιο Από azoulias Στις 28 Ιούλιος, 2011 @ 17:25

Θα διαφωνήσω με τον Γ.Μαδεμοχωρίτη στο θέμα αυτό. Αφού η διαδικασία τείνει να δώσει τις πρωτοβουλίες στους μηχανικούς που θα υπογράφουν τις άδειες, γιατί θα πρέπει να βγαίνουν όλες από τις Υ.ΔΟΜ του Δήμου?
Τι κακό υπάρχει στις Υ.ΔΟΜ της Διέυθυνσης Βιομηχανίας ? Γιατί να μην συνομιλεί κάθε φορά ο μηχανικός με την αρμόδια Υπηρεσία του κάθε φορέα που σε τελευταία ανάλυση θα έχει και πιό εξειδικευμένες γνώσεις για να δώσει τις σωστές οδηγίες και συμβουλές? Ιδια δυσκολία έχει μια προσθήκη ορόφου σε μιά κατοικία στην τάδε συνοικία του δείνα Δήμου και μια σειρά από βιομηχανικές εγκαταστάσεις σε μιά περιοχή? Ούτως ή άλλως οι φορείς (Δνση Βιομηχανίας, ΕΟΤ κλπ) ελέγχουν τα σχέδια όσον αφορά μια σειρά από εξειδικευμένους κανονισμούς, γιατί θα πρέπει να ξαναελέγχονται από κάποιο υπάλληλο σε ένα Δήμο? Ας παραμείνει ο έλεγχος των όρων δόμησης στις Υ.ΔΟΜ του Δήμου και ας συνεχίσουν οι ειδικευμένοι φορείς να συντονίζουν τα υπόλοιπα. Τα ΑΣ θα παραμένουν στις περιπτώσεις που προβλέπεται.

#13 Σχόλιο Από ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Στις 28 Ιούλιος, 2011 @ 19:16

ΠΡΩΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΣΜΑΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΟΥ :
Μπορούμε να αποφύγουμε προτάσεις όπως αυτή που διατυπώνεται στο
Άρθρο 2 «Αρμόδια όργανα χορήγησης «:»εκτός εάν από ειδικές διατάξεις ορίζεται διαφορετικά.» ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΑ ΜΕ ΤΑ «ΠΑΡΑΘΥΡΑΚΙΑ» ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΗΔΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ.
Η ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΟΙ «Υπηρεσίες Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.) των Δήμων» ΟΠΩΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ Η ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ ΑΛΛΟΣ Η ΔΕΝ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΟΠΩΣ ΗΔΗ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΕΛΙΚΑ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ.

#14 Σχόλιο Από ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Στις 28 Ιούλιος, 2011 @ 19:25

«ΔΩΣΤΕ ΤΙΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ ΤΙΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΕΣ. ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΟΝΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ».ΤΟ ΒΡΙΣΚΩ ΘΕΤΙΚΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟΠΟΙΗΜΕΝΟ & ΜΑΛΛΟΝ ΘΕΛΕΙ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ.(Α.Κ)

#15 Σχόλιο Από ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Στις 28 Ιούλιος, 2011 @ 19:29

Γ.Μαδεμοχωρίτης: Στο αρ 2 πρέπει να καταργηθεί το » εκτός αν από ειδικές διατάξεις προβλέπεται διαφορετικά»
ΞΕΚΙΝΗΣΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΕΜΑ,ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ.ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥ.

#16 Σχόλιο Από ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Στις 28 Ιούλιος, 2011 @ 19:58

ΚΑΤΕΡΙΝΑ Χ-Ι :Να εξασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση από τη σημερινή κατάσταση στις Υπηρεσίες Δόμησης. Ήδη λόγω Καλλικράτη υπάρχουν τρομακτικά προβλήματα σε πολλές περιοχές.
ΘΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ: ΜΟΝΟ ΛΟΓΩ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ;(A.K.)

#17 Σχόλιο Από azoulias Στις 29 Ιούλιος, 2011 @ 09:51

Οι Υ.ΔΟΜ θα πρέπει επίσης να λειτουργούν σαν συμβουλευτικές υπηρεσίες στους μηχανικούς και τους ιδιώτες. Είναι ανά πάσα στιγμή ενήμερες για κάθε νομοθετική τροπολογία, την οποία παρέχουν απρόσκοπτα στους ιδιώτες μαζί με τους όρους δόμησης. Παρέχουν υπηρεσίες αρχείου για τις παλαιές άδειες καθώς και τις νέες που θα κατατίθενται πλέον ηλεκτρονικά. Θα πρέπει να έχουν ενήμερες διασυνδέσεις με τους χάρτες και τις άλλες υπηρεσίες (δασικά, αρχαιολογία, οριοθέτηση παραλιών, προβλεπόμενα δημόσια έργα κλπ.
Διευθύνονται από μηχανικό ΠΕ ( αρχιτέκτονα ή πολιτικό μηχανικό).

#18 Σχόλιο Από Γ.Μαδεμοχωρίτης Στις 30 Ιούλιος, 2011 @ 13:20

Σε συνέχεια των κατ άρθρων παρεμβάσεών μου προτείνω το αρ 2 να διορθωθει σε;
» Άρθρο 2
Αρμόδια όργανα χορήγησης
Αρμόδια όργανα για τη χορήγηση της έγκρισης δόμησης και της άδειας δόμησης είναι οι Υπηρεσίες Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.) των Δήμων , με εξαίρεση τα έργα εθνικής άμυνας
Οι Υ.ΔΟΜ είναι υπεύθυνες και έχουν συμβουλευτικό ρόλο στην άμεση ενημέρωση μηχανικών και πολιτών σε θέματα πολεοδομικής νομοθεσίας και εφαρμογών «

#19 Σχόλιο Από ΘΩΩΜΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΟΣ Στις 30 Ιούλιος, 2011 @ 16:22

οι άδεια δόμησης να περιλαμβάνει όλες τις μελέτες που προβλέπουν οι ισχύουσες διατάξεις καθως τις εγκρίσεις άλλων
υπηρεσιών ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΑΜΟΙΒΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ .[η αμοιβη τελευταία , με την παραδοση της άδειας στα χερια του ιδιοκτητη]
ΟΙ μελετες να εκπονούνται από τον μηχανικό [πολιτικό μηχανικό
η Αρχιτεκτονα ] , ο πλήρης φάκελος να υποβάλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του Δημου μαζί με το φύλλο άδειας μόνο για τον έλεγχο πληρότητας του φακέλου χωρίς κατ ουσία έλεγχο των μελετών και περαιτέρω την υπογραφή της άδειας . Οι μηχανικοί να έχουν την ευθύνη της μελέτης , μηχανολογικα ,στατικα , αρχιτεκτονικα] Ο έλεγχος του φακέλου σε δυο μέρες , η Καθυστερηση να συνιστα ποινικό αδίκημα και υποχρέωση αποζημίωσης στον ενδιαφερόμενο από τον υπάλληλο , ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ [το κρατος δεν πρεπει ευθυνεται για τις παραληψεις των υπευθύνων υπαλλήλων .]
Αποζημίωση επίσης από τον μηχανικό στον ιδιοκτήτη σε περίπτωσεις , εσφαλμένων μελετών , ή ανεπαρκή φακέλου
ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ . η σημερινη απαράδεκτη κατάσταση οφείλεται στο ότι οι μηχανικοι εισπράτουν την αμοιβά μέσω τραπεζας με την υποβολή του φακέλου και αδιαφορούν για την έκδοση της άδειας . Βασικά είναι τα σκαλοπάτια ,ή οι μεσάζοντες στην αυθαιρεσία -παρανομια , μεταξύ ενδιαφερομένων και υπαλλήλων των πολεοδομιών . Κατι ανάλογο συμβαίνει και μεταξυ λογιστων και εφοριασκών , δικηγόρων και δικαστών , ΟΛΟΙ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΥΤΑ. κρυβουν όμως
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗ , ΠΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ .

.

#20 Σχόλιο Από ΘΩΩΜΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΟΣ Στις 30 Ιούλιος, 2011 @ 16:39

ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΕΚΔΟΣΗ ΕΓΚΥΚΛΙΩΝ ΑΠΌ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
Δημιουργείται γραφειοκρατεία , και καθυστερηση
Η ΑΜΟΙΒΗ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ,
ΟΠΩς ΙΣΧΥΕΙ σημερα με την αμοιβη επίβλεψης .
Να υπάρχει στην οικοδομη στα χέρια του ιδιοκτητη , κατασταση
στην οποία να υπογράφει ο πιβλέπων μηχανικός , όταν επιβλεπει
το έργο .
Μεχρι σήμερα οι μηχανικοί εισπράτουν την αμοιβή μέσω
τραπεζας , και δεν προχωράει συντομα η διαδικασία χωρίς αυτην, [χωρίς γρηγοροσημο]
Αυτο έχει ως αποτέλεσμα να μη νοιάζονται για την πορεία του φακέλου και τον χρόνο έκδοσης της άδειας , αφού δεν έχουν μόνο μια άδεια , αλλα πολλές και δεν μπορούν να πιέζουν τον υπάλληλο , αλλά και ούτε χαλούνν τις καρδούλες τους και τις
σχέσεις τους με τους υπαλλήλους .
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΑΝΑΛΟΓΑ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ Η ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟ . ΟΠΟΙΟΣ ΦΑΙΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ
ο ιδιοκτητης δεν φταιει , και όμως σημερα πληρωνει.

#21 Σχόλιο Από ΘΩΩΜΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΟΣ Στις 30 Ιούλιος, 2011 @ 16:53

ΔΥΟ ΜΟΝΟ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ . οχι άλλοι νομοι
α]ΑΜΟΙΒΗ ΤΩΝ ΜΕΛΕΤΗΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΏΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ
ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ.
β]Υποχρεωση αποζημίωσης από τον αρμόδιο υπάλληλο στον
ιδιοκτήτη για παράλειψη , καθυστερηση . Η αποζημίωση να γίνεται με υποβολή απλής αγωγης , χωρίς παρασταση δικηγορου
ΝΑ ΜΗ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΣΕ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ για παραλήψεις
των υπαλλήλων η αποζημίωση του ιδιοκτητη από τον μηχανικό
όταν διαπιστωνεται ελαττωματικός φακελος .Η εκδίκαση να γίνεται
σε πρωτο και τελευταιο βαθμό στο πρωτοδικειο . Η απόφαση
να εκδίδεται εντος τριών μηνών , χωρίς δικαιωμα έφεσης ή ανακοπής .
ΝΟΜΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ,ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ
ΕΠΕΙΔΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

#22 Σχόλιο Από XXX Στις 30 Ιούλιος, 2011 @ 23:15

Πρός ΘΩΩΜΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΟΣ:

Ξέχασες να προσθέσεις ότι ο ιδιοκτήτης με την παράδοση της άδειας στα χέρια του από τον μηχανικό, αν έχει αλλάξει γνώμη και δεν θέλει να χτίσει, να μην πληρώνει ούτε τότε.

#23 Σχόλιο Από ΘΩΩΜΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΟΣ Στις 31 Ιούλιος, 2011 @ 11:43

να μην περιλαμβάνεται η αμοιβη των μηχανικών στα δικαιολογητικά
για την έκδοση της άδειας οικοδομής .

#24 Σχόλιο Από ΘΩΜΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΟΣ Στις 31 Ιούλιος, 2011 @ 23:34

ως προς τον έλεγχο της αμοιβής των μηχανικών , και την υποβολή του διπλοτυπου με την αρχική υποβολή του φακέλου
Την άδεια να την παραλαμβάνει ο μηχανικός με απόδειξη και
να την παραδίνει στον ιδιοκτήτη με την εξόφληση , κατόπιν
απόδειξης της ΔΟΥ .
Μαζί με τα δικαιολογητικά , φάκελλο να συνυποβάλλεται αντί του δυπλοτυπου καταβολής της αμοιβης των μηχανικών , το ιδιωτικό συμφωνητικό αμοιβης όπως προβλέπεται ήδη στο Ν 3919/11 , αφού πλεον καταργηθηκε η ελαχίστη αμοιβη , που την κανόνιζε το
Τ Ε Ε .
Ετσι να μη υπάρχει τυχόν ζημία ή φόβος των μηχανικών , σε περίπτωση ματαίωσης της επιθυμίας του ιδιοκτήτη να κτίσει …και έτσι να μπορει να ασκήσει αγωγη κατα του ιδιοκτητη
σε περίπτωση που δεν θα εξοφλήσει την οφειλή του , όταν
εκδοθει η άδεια .

#25 Σχόλιο Από Ξ Λεγάκης Στις 2 Αύγουστος, 2011 @ 13:40

Θα πρέπει να διαγραφεί εντελώς το σημείο που αναφέρει «εκτός εάν από ειδικές διατάξεις ορίζεται διαφορετικά». Είναι απαράδεκτο να υπάρχουν διάφορα όργανα έκδοσης οικοδομικών αδειών. Εδώ γίνεται μία προσπάθεια για να συμμαζευτεί η κατάσταση. Αν η αρμοδιότητα έκδοσης οικοδομικών αδειών διαμοιραστεί τότε πιθανότατα θα δημιουργήσει μεγαλύτερο χάος.

#26 Σχόλιο Από Κ. Δρακινός – Αρχιτέκτων Στις 2 Αύγουστος, 2011 @ 22:35

Απόλυτα ορθό το σχόλιο του συναδέλφου Γ. Μαδεμοχωρίτη για αποκλειστική αρμοδιότητα χορήγησης των αδειών, χωρίς παράθυρα συναρμοδιότητας ή ετεροαρμοδιότητας, για όλα τα ‘πολιτικά ‘δημόσια και ιδιωτικά έργα, με εξαίρεση ‘απόρρητα’ έργα εθνικής άμυνας εκτελούμενα εντός ειδικά χαρακτηρισμένων περιοχών ή ζωνών.(Ο σύννομος και συνταγματικός καθορισμός των οποίων είναι φυσικά, αντικείμενο άλλης διαβούλευσης)

Επί της ουσίας της διαδικασίας αδειοδότησης τα ακόλουθα:

1.Προτείνω ως ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΆ ΧΡΉΣΙΜΗ για την διαφανή και απρόσκοπτη εξέλιξη όλων των διαδικασιών που θα πρέπει να ακολουθήσουν μέχρι την τελική χορήγηση Άδειας Δόμησης την θέσπιση σταδίου ΠΡΟΕΓΚΡΙΣΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ως εξής:

Το στάδιο κρίνεται υποχρεωτικό για όλα ανεξαιρέτως τα ιδιωτικά έργα που αφορούν σε νέα δόμηση ή/ και οποιαδήποτε τεχνική παρέμβαση σε υφιστάμενα διατηρητέα κτίσματα ή κατασκευές,και προαιρετικό για όσα έργα αφορούν παρέμβαση σε νομίμως υφιστάμενο κτήριο χωρίς αλλαγή χρήσης και χωρίς αλλοίωση του υφιστάμενου όγκου ή/και περιτυπώματος.

Ο ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης (ΦΠ ή ΝΠ)υποβάλλειστην αρμόδια Υ.ΔΟΜ., ηλεκτρονικά ή και έντυπα :

Α. Αίτηση
Β. Τοπογραφικό του ακινήτου με συντεταγμένες του Εθνικού Συστήματοε Αναφοράς
Γ. Τίτλους και άλλα έγκυρα αποδεικτικά ιδιοκτησίας, (ΚΑΕ κλπ)
Δ. Σε περίπτωση υφιστάμενου κτηρίου πλήρη αποδεικτικά νομιμότητας, (Οικδ. άδειες, πράξεις ρύθμισης και εξαίρεσης από κατεδάφιση κλπ)
Ε. Σε περίπτωση Διατηρητέου ή απλά παλαιού ή παραδοσιακού κτηρίου (προ 1955)χωρίς Άδειες (που προτίθεται ο ενδιαφερόμενος να διατηρήσει), φωτογραφική αποτύπωση έσω-έξω συνοδευόμενη από Τεχνική Έκθεση Μηχανικού για την Οικοδομική κατάσταση και την Στατική Επάρκειά του ως υφίσταται.
ΣΤ. Περιεκτική Τεχνική Περιγραφή του Έργου για το οποίο αιτείται την Προέγκριση Δόμησης στην οποία κατ’ελάχιστο θα αναφέρονται:
-προκειμένου για Νέα Δόμηση, το κτηριολογικό πρόγραμμα σε επίπεδο χρήσεων και κατά ποσέγγιση επιφάνειας ανά στάθμη, η συνολική επιφάνεια και αριθμός ορόφων, και το βασικό σύστημα κατασκευής.
-Προκειμένου για παρέμβαση σε υφιστάμενο τα αυτά ως άνω αλλά με ακριβέστερο προσδιορισμό της φύσης των τεχνικών παρεμβάσεων στα διατηρούμενα τμήματα.

Η αρμόδια Υ.ΔΟΜ.στη βάση των υποβληθέντων χορηγεί εγγράφως και εντός προθεσμίας που δε μπορεί να υπερβαίνει τις 10 εργάσιμες είτε αιτιολογημένη Απόρριψη Προέγκρισης Δόμησης, είτε Προέγκριση Δόμησης, σύμφωνα με την αίτηση, η οποία θα συνοδεύεται από αναλυτικό παράρτημα ¨Όρων Χορήγησης Έγκρισης και Άδειας Δόμησης.

Η χορήγηση Προέγκρισης Δόμησης συνοδευόμενη από το Παράρτημα Όρων Χορήγησης Έγκρισης και Άδειας Δόμησης ως αναπόσπαστο μέρος της δεσμεύει την Αρχή έναντι του πολίτη για διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών προκειμένου αυτός να υποβάλλει Αίτηση-φάκελο χορήγησης Έγκρισης Δόμησης σύμφωνα με τους Όρους του Παραρτήματος, με δυνατότητα παράτασης για άλλους 6 μήνες εφόσον δεν έχει μεσολαβήσει νόμιμη αλλαγή του ρυθμιστικού πλαισίου των όρων για το εξεταζόμενο ακίνητο.

Το Παράρτημα Όρων Χορήγησης Έγκρισης και Άδειας Δόμησης, περιλαμβάνει κατ’ελάχιστο τα ακόλουθα:
Για τα Εντός Σχεδίου
-Ισχύον απόσπασμα Πινακίδας Ρυμοτομικού Σχεδίου στη θέση του ακινήτου
συνοδευόμενο από Επιτρεπόμενες Χρήσεις και αναλυτικούς Όρους Δόμησης.
Σε περίπτωση ανάγκης εκπόνησης από τον ιδιώτη μεμονωμένης Πράξης Εφαρμογής,Πίνακες και εκθέσεις της εγκεκριμένης Πολεοδομικής Μελέτης.
-Πινακίδες-Διαγράμματα των εγκατεστημένων δικτύων ΟΚΩ ή των ήδη εγκεκριμένων και προς εφαρμογή σχετικών μελετών ή συγκεκριμένη αναφορά των αρμοδίων σχετικών υπηρεσιών σε επίπεδο φυσικού προσώπου.
Για τα Εκτός Σχεδίου
-Αποσπάσματα χαρτών του ισχύοντος ΓΠΣ ή ΣΧΟΑΑΠ ή ΖΟΕ ή ΠΕΡΠΟ ή άλλου ρυθμιστικού πλαισίου για τις χρήσεις και τη δόμηση συνοδευόμενο από αναλυτικούς όρους δόμησης για το εξεταζόμενο ακίνητο και τις σκοπούμενες χρήσεις.

Αναλυτική περιγραφή του συνόλου των προαπαιτούμενων Εγκρίσεων -Αδειών – Γνωμοδοτήσεων από τρίτους φορείς και υπηρεσίες κατά προτεραιότητα διαδοχής διακριτά για κάθε στάδιο της διαδικασίας (Έγκριση Δόμησης -Άδεια Δόμησης), με σαφή αναφορά σε επίπεδο υπηρεσιακής αρμοδιότητας, έδρας-εντοπιότητας (προκειμένου για εξωδημοτικούς ή δευτεροβάθμιους φορείς)και στοιχεία επαφής (διευθύνσεις κλπ).

Αναλυτική καταγραφή του συνόλου των απαιτουμένων για τα επόμενα στάδια δικαιολογητικών, με έμφαση στο είδος και το απαιτούμενο επίπεδο των μελετών(οριστική,εφαρμογής) ανά ειδικότητα μηχανικού ή άλλου επιστήμονα.

Οτιδήποτε άλλο στοιχείο κρίνεται γενικά ή κατα περίπτωση απαραίτητο
ώστε ολοκληρώνοντας το Στάδιο Προέγκρισης Δόμησης ο ενδιαφερόμενος πολίτης ή/και φορέας να γνωρίζει υπεύθυνα και δεσμευτικά εκ μέρους της Αρχής το σύνολο των υποχρεώσεών του προκειμένου να αδειοδοτηθεί έκγυρα και σύννομα το έργο που προτίθεται και δικαιούται να υλοποιήσει στην ιδιοκτησία του.

Εάν αντίστοιχα η Αρχή διακρίνει τυπικά ή και ουσιαστικά κωλύμματα στην ικανοποίηση της Άιτησης , στα πλαίσια της έγγραφης Απόρριψης Προέγκρισης Δόμησης ενημερώνει υπεύθυνα και τεκμηριωμένα τον ενδιαφερόμενο περί αυτά,εισηγούμενη έμμεσα ή/και άμμεσα και τυχόν ενδεδειγμένες διαδικασίες ή προϋποθέσεις αντιμετώπισης.

Στο στάδιο Προέγκρισης Δόμησης η τυπική αρμοδιότητα, ευθύνη και συνεμπλοκή τεχνικού συμβούλου (μηχανικού ή άλλου) μπορεί για τον ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη έναντι της Αρχής να είναι προαιρετική, με εξαίρεση την ευθύνη της σύνταξης των τεχνικών εκθέσεων για τις περιπτώσεις έργων παρέμβασης σε υφιστάμενα κτήρια ή κατασκευές.

2.Όταν έχει ολοκληρωθεί διαδικασία Προέγκρισης Δόμησης, και εφόσον ο ενδιαφερόμενος έχει πλήρη ενημέρωση των Όρων Χορήγησης Έγκρισης και Άδειας Δόμησης, θα πρέπει με την έγκριση της αρχής (ΥΔΟΜ)και ανάλογα με το μέγεθος ή την σπουδαιότητα του έργου να παρέχεται η δυνατότητα συγχώνευσης του σταδίου Έγκρισης και του σταδίου χορήγησης της Άδειας Δόμησης σε ενιαίο στάδιο υπό την προϋπόθεση πάντοτε της κατάθεσης πλήρους φακέλου κατά τα προβλεπόμενα.

3.Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος, μετά την χορήγηση Προέγκρισης Δόμησης (ή και σε περίπτωση που αυτή δεν είναι υποχρεωτική),επιλέξει τη διαδικασία διακριτού σταδίου Έγκρισης Δόμησης ,η οποία δεσμεύει αυτοτελώς την Αρχή να χορηγήση σε επόμενο στάδιο (που μπορεί να απέχει χρονικά μέχρι και 12 μήνες) Άδεια Δόμησης με τους όρους που ίσχυαν στο Στάδιο Έγκρισης, θεωρώ προσωπικά για το στάδιο Έγκρισης Δόμησης απαραίτητη, πλέον του Τοπογραφικού και Διαγρ. Κάλυψης,την υποβολή:
-Πλήρους Αρχιτεκτονικής Προμελέτης με φωτορεαλιστική απεικόνηση του κτηρίου και του περιβάλλοντος χώρου όλου του οικοπέδου, ή φωτογραφίες αρχιτεκτονικού προπλάσματος(μακέτας).
-Υπεύθυνη δήλωση του Κυρίου του Έργου ότι α. είναι σε γνώση του συνόλου των δικαιολογητικών που θα απαιτηθούν για την χορήγηση Άδειας Δόμησηςκαι β. ότι είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει απρόσκοπτα το σύνολο των τεχνικών μελετών και λοιπών επιστημονικών εργασιών και υπηρεσιών που θα πρέπει να υποβληθούν και εγκριθούν ώστε να του χορηγηθεί η Άδεια Δόμησης.

4.Για την χορήγηση της Άδειας Δόμησης θα πρέπει
α.Όλες οι μελέτες που αφορούν στην ολοκλήρωση όχι μόνον του Φ.Ο. αλλά του συνόλου του εξωτερικού αρχιτεκτονικού κελύφους και των διαμορφώσεων περιβάλλοντος χώρου συμπεριλαμβανομένων των τελειωμάτων και των φυτεύσεων να υποβάλλονται και εγκρίνονται σε επίπεδο μελέτης εφαρμογής του ΠΔ 696.
β.Αντίστοιχα σε επίπεδο Μ.Ε. πρέπει να υποβάλλονται και εγκρίνονται οι μελέτες που τεκμηριώνουν την Ενεργειακή Ταυτότητα και το Περιβαλλοντικό Αποτύπωμα του Κτηρίου

5. Πρέπει επιτέλους να σταματήσει το παραμύθι και η δημόσια αλληλοκοροϊδία με τους «συμβατικούς» προϋπολογισμούς και τις Συμβατικές Αμοιβές μηχανικών κλπ Συμβούλων. Για την χορήγηση της Άδειας Δόμησης θα πρέπει να κατατίθεται αναλυτικός προϋπολογισμός ανά είδος εργασιών με βάση τρέχουσες τιμές(ΑΤΟΕ-ΑΤΗΕ)υπογεγραμμένος από τους καθ’ύλη υπεύθυνους μελετητές μηχανικούς και τον Κύριο του Έργου.

6. Οι αμοιβές των μηχανικών κλπ επιστημόνων, πρέπει να είναι προϊόν ελεύθερης διαπραγμάτευσης με τους εργοδότες, στη βάση ενδεικτικού «Κώδικα Ελαχίστων Αμοιβών» που θα εκδίδουν τα αρμόδια Επιμελητήρια και θα επικαιροποιείται κατ’ έτος.
Στα πλαίσια της ελεύθερης διαπραγμάτευσης θα επιτρέπεται κατάλληλα αιτιολογημένη (π.χ. για λόγους τεχνογνωσίας, τυποποιημένων λύσεων κλπ) έκπτωση του μηχανικού ή άλλου επαγγελματία μέχρι ενός ποσοστού (30-35%). Για την έκδοση της Άδειας αρκεί περεταίρω να κατατίθενται στην Αρχή τα ιδιωτικά συμφωνητικά Ανάθεσης- Ανάληψης θεωρημένα από την ΔΟΥ.
Θα πρέπει να καταργηθεί η υποβολή παραστατικών τράπεζας για την καταβολή της αμοιβής των μηχανικών κλπ συμβούλων, αντικαθιστάμενη από υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερόμενου ότι του κατεβλήθει η αμοιβή που αναφέρεται στο υποβληθέν συμφωνητικό ανάθεσης.

7. Η Άδεια Δόμησης θα χορηγείται μετά από την υποβολή εκ μέρους του Κυρίου του Έργου, Δήλωσης Ικανότητας Χρηματοδότησης συνοδευόμενη από αποδεικτικά έγγραφα (Τραπεζών, υποθηκοφυλακείων κλπ) ότι η κινητή και ακίνητη περιουσία και τα τρέχοντα εισοδήματά του του επιτρέπουν να εγγυηθεί την χρηματοδότηση του Έργου συμπεριλαμβανομένων αμοιβών επίβλεψης και εργοδοτικών εισφορών εργατοτεχνητών, τουλάχιστον μέχρι το στάδιο αποπεράτωσης του εξωτερικού αρχιτεκτονικού κελύφους και του περιβάλλοντος χώρου, εντός της από το νόμο προβλεπόμενης προθεσμίας.
Εναλλακτικά ο κύριος του Έργου θα δύναται να καταθέσει Σύμβαση Ανάθεσης του Έργου θεωρημένη από την αρμόδια ΔΟΥ στά πλαίσια της οποίας παρέχονται οι αντίστοιχες εγγυήσεις εκ μέρους του Αναδόχου.

Είναι απολύτως απαραίτητο ήδη στα πλαίσια της υπό θεσμοθέτηση διαδικασίας χορήγησης Αδειών Δόμησης η Πολιτεία να σταματήσει επιτέλους την δημόσια κοροϊδία γύρω από το πραγματικό κόστος των έργων και τις πραγματικές αμοιβές των συντελεστών τους, και μετά μπορεί να αποφασίσει δικαιοκρατικά και με τη δέουσα κοινωνική ευαισθησία και πολιτική ευθύνη και ευθυκρισία σε ποίο βαθμό θα «φορολογήσει» με τη σειρά της το εν λόγω οικονομικό αντικείμενο.

#27 Σχόλιο Από κωστας Στις 3 Αύγουστος, 2011 @ 09:17

Ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με λουλούδια.
Η κατάργηση κάθε ελέγχου των μελετών είναι επικίνδυνη με τη σημερινή νοοτροπία , την συνήθη πρακτική , τους κανόνες της αγοράς και την περίεργη διασπορά του δικαιώματος άσκησης επαγγέλματος.
Φοβάμαι ότι θα οδηγηθούμε με βεβαιότητα σε μία νέα γενιά αυθαιρέτων με νομότυπη άδεια.

Οι μελέτες είναι πνευματική εργασία και δεν είναι κιβώτιο εμπορευμάτων για να κινείται πάνω σε μεταφορική ταινία.
Έμπειροι μηχανικοί, κρατικοί λειτουργοί , πρέπει να ασκούν έλεγχο πληρότητας και εφαρμογής των κανονισμών στις μελέτες χωρίς υποκειμενικές κρίσεις και αυθαίρετες ερμηνείες των νόμων. Οι έλεγχοι πρέπει να γίνονται σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο πέραν της οποίας υποχρεωτικά και με κυρώσεις οι μελέτες θα εγκρίνονται ή αιτιολογημένα θα επανεξετάζονται ή άλλως αυτόματα θα θεωρείται ότι εγκρίθηκαν.

#28 Σχόλιο Από ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΖΙΟΜΠΡΑΣ Στις 4 Αύγουστος, 2011 @ 12:14

Εργαζόμενος περίπου 15 χρόνια σε Δημόσια Υπηρεσία με συναφές προς την έκδοση οικοδομικών αδειών αντικείμενο (Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών) έχω να παρατηρήσω ότι το έλλειμα εφαρμογής των υφιστάμενων νόμων δεν λύνεται με επιπλέον περιττούς νόμους.
Η παρούσα Νομοθεσία είναι (πλην λίγων εξαιρέσων) επαρκής και σαφής. Αν τα εμπλεκόμενα πρόσωπα στην έκδοση της οικοδομικής άδειας – ιδιοκτήτης οικοπέδου ή αγροτεμαχίου, μελετητής – επιβλέπων μηχανικός και ελέγχων την άδεια μηχανικός της Πολεοδομίας- αποφασίσουν να κάνουν σύννομα, υπεύθυνα και με επιστημονική αρτιότητα την δουλειά τους, δεν υπάρχει καμιά γραφειοκρατία ή χρονική καθυστέρηση στην έκδοση της άδειας και καμιά παρανομία φανερή ή κρυφή.
Όταν όμως αντιμετωπίζουμε τα κάτωθι φαινόμενα: ιδιοκτήτες οικοπέδων και αγροτεμαχίων να διαβαίνουν το κατώφλι τεχνικών γραφείων έχοντας προαποφασίσει στο μυαλό τους να δομήσουν καθ’ύπερβαση των επιτρεπομένων στοιχείων δόμησης ή και παντελώς παράνομα επί της ιδιοκτησίας τους, ιδιώτες μηχανικούς να πρωτοκολλούν ελλειπέστατους φακέλλους με τις ελάχιστες απαιτούμενες για πρωτοκόλληση φακέλλου αμοιβές και μελέτες πραγματικά στο πόδι και μηχανικούς υπαλλήλους πολεοδομιών αποφασισμένους να «μαδήσουν» τον ιδιώτη που θέλει να εκδόσει οικοδομική άδεια, τότε δεν μας φταίει καμιά πολιτική ηγεσία και κανένας Νόμος.
Η ευθύνη είναι πρωτίστως ατομική.Δυστυχώς όμως στην Ελλάδα έχουμε μάθει να κρυβόμαστε πίσω από την συλλογική ευθύνη και να φορτώνουμε τα πάντα στο «κακό» κράτος γενικά και αόριστα.
Η κρίση την οποία διέρχεται ο κλάδος της οικοδομής (μέσα στην συνολικότερη οικονομική κρίση του τόπου), η οποία έπληξε βαθύτατα το επάγγελμα του μηχανικού είχε και το θετικό της αντίκτυπο στην διαδικασία έκδοσης των οικοδομικών αδειών. Και δεν εννοώ ότι μειώθηκε ο όγκος δουλειάς στις πολεοδομίες και ότι όλα τώρα πηγαίνουν ρολόι. Εννοώ ότι πλέον συμβαίνει το εξής:
1.Προβαίνουν στην έκδοση οικοδομικής άδειας αξιόπιστοι ιδιώτες με πραγματικά οικονομικά εχέγγυα και σε απόλυτα «ξεκαθαρισμένες» πολεοδομικά, δασικά και νομικά ιδιοκτησίες και όχι λαμόγια τα οποία προ κρίσης προσπαθούσαν με κοπανιστό αέρα να «χτίσουν» στα όρια της νομιμότητας σε αιγιαλούς, δάση, αρχαιολογικούς χώρους, ρέματα και γενικά αμφισβητούμενες εκτάσεις και οικόπεδα.
2. Επιβίωσαν οι πραγματικά επιστημονικά άρτιοι και υπεύθυνοι μηχανικοί οι οποίοι δεν κοροϊδεύουν τον πελάτη που προσέρχεται στο γραφείο τους, προσφέροντας του γρήγορες και ποιοτικές παρεχόμενες υπηρεσίες.
3.Επ ευκαιρίας της εφαρμογής του «Καλλικράτη» στην Τοπική Αυτοδιοίκηση οι Πολεοδομικές Υπηρεσίες των νέων Δήμων μέσα από τους νέους Ο.Ε.Υ. δημιουργούν νέο επίπεδο παρεχομένων υπηρεσιών στους πολίτες με μηχανικούς οι οποίοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι νέοι με μεταπτυχιακές σπουδές και υψηλό επίπεδο κατάρτισης.Όσοι Δήμαρχοι δεν πήραν χαμπάρι ότι πρέπει να αναδιαρθρώσουν σε επίπεδο προσώπων ριζικά τις Πολεοδομίες τους είναι χαμένοι από χέρι. Όσοι το καταλάβανε κοιτούνε πραγματικά μπροστά.

#29 Σχόλιο Από ΙΝΙΩΤΑΚΗΣ ΧΡΟΝΗΣ Στις 5 Αύγουστος, 2011 @ 15:57

1) Να αποφευχθεί πάση θυσία η εξέλιξη των ΥΔΟΜ σε νέες πολεοδομίες. Αν χρησιμοποιηθούν υπάλληλοι παλαιών πολεοδομιών, η επιλογή τους να γίνει με αυστηρά κριτήρια ώστε να επιλεγούν οι πραγματικά χρήσιμοι, αυτοί που διαθέτουν γνώση και σοβαρότητα και είναι έξω από τις κυρίαρχες νοοτροπίες (δηλαδή λίγοι).
2) Να δημιουργηθούν οι ΥΔΟΜ άμεσα και να ασχολούνται στην πρώτη φάση μόνο με τις νέες άδειες, που θα τις διαχειριστούν από την αρχή. Η ενασχόλησή τους με τις παλαιές άδειες να γίνει σε επόμενο στάδιο (π.χ. μετά από ένα χρόνο). Στο διάστημα αυτό, να παραμείνουν οι παλαιές πολεοδομίες, υπαγόμενες στις περιφέρειες ή στους δήμους που λειτουργούσαν πολεοδομίες, αλλά ως ανεξάρτητες υπηρεσίες, με μοναδικό καθήκον την οργάνωση των αρχείων και την κατανομή τους στις ΥΔΟΜ και το κλείσιμο εκκρεμών υποθέσεων.

#30 Σχόλιο Από Αλέξης Βικέλας, Αρχιτέκτων Στις 8 Αύγουστος, 2011 @ 00:06

Άρθρο 2.
Γιατί άραγε πρέπει να αλλάξει το όνομα των πολεοδομικών γραφείων σε ΥΔΟΜ που είναι ιδιαίτερα κακόηχο; Άλλωστε οι νέοι αυτοί οργανισμοί δεν προσφέρουν υπηρεσίες δόμησης αλλά πληροφορούν, ελέγχουν και αδειοδοτούν πλήθος εργασιών και όχι μόνον αυτές που αφορούν αποκλειστικά στη δόμηση

#31 Σχόλιο Από ΝΕ ΤΕΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ Στις 8 Αύγουστος, 2011 @ 13:29

Η βασική λογική του Νομοσχεδίου η Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου να έχει έναν καθαρά διαχειριστικό-διοικητικό χαρακτήρα (εκτέλεση διοικητικής πράξης) είναι προς τη σωστή λογική. Δεν αντιμετωπίζει όμως το θέμα ελέγχου των μελετών το οποίο είναι πολύ βασικό. Ο κάθε ιδιώτης μηχανικός θα είναι υπεύθυνος για τις μελέτες που εκπονεί και οι οποίες δεν θα ελέγχονται στις ΥΔΟΜ. Θα ελέγχονται δειγματοληπτικά από σώμα Ελεγκτών στα πρότυπα του Ελεγκτή Δόμησης και μη λησμονούμε ότι στις μελέτες αυτές θα υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση από κάθε ενδιαφερόμενο.
Κάθε νομοθέτημα που αφορά την έκδοση οικοδομικών αδειών δεν μπορεί να μην λαμβάνει υπόψιν του ότι οι πολεοδομίες ανέκαθεν αποτελούσαν εστίες γνώσης και διαφθοράς. Θα πρέπει λοιπόν να κτυπηθεί η διαφθορά και να προστατευτεί η γνώση. Αποτελεί επομένως επιτακτική ανάγκη η ολοκλήρωση του προγράμματος e-poleodomia που χρηματοδοτείται από την Κοινωνία της πληροφορίας και μπορεί να αποτελέσει ένα βασικό εργαλείο κατά της διαφθοράς με τη δημιουργία ενός αξιόπιστου γεωγραφικού συστήματος πληροφοριών. Με το εργαλείο αυτό απλοποιείται και η διαδικασία έγκρισης δόμησης. Προς την κατεύθυνση διατήρησης της γνώσης που έχει συσσωρευτεί στις κεντρικές πολεοδομίες της χώρας θα πρέπει να αποφευχθεί η πολυδιάσπαση τους σε μικρότερες υπηρεσίες.

#32 Σχόλιο Από ΘΩΜΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΟΣ Στις 9 Αύγουστος, 2011 @ 15:49

Οι προβλεπόμενες στο παρόν άρθρο αρμόδιες Υπηρεσίες Υ.ΔΟΜ του Δήμου για την χορήγηση της έγκρισης και άδειας δόμησης
να ιδρυθούν με τον παρόντα νόμο με συκγεκριμένες διατάξεις. Να ρυθμισθεί ρητα η ίδρυση και η λειτουργία.
Ο Δ/ντης και οι υπάλληλοι να διορίζονται με το σύστημα ΑΣΕΠ
να μη έχουν καμία υπηρεσιακή εξάρτηση από τον Δήμαρχο ή
Αντιδημαρχο. Να αλλάξουν όλοι οι σημερινοί Δ/ντες των
Πολεοδομιων , Δήμων και πρωην Ν Α καθώς και υπηρεσιακοι
αρμοδιότητα οι μέχρι σήμερα .
Δηλαδη ρυζικη αλλαγη .
Να τερματήσει το σημερινό μπάχαλο των δύο πολεοδομιών και
δυο Δ/ντων στον ίδιο Δημο .
Να αποτραπεί οριστικα η εκπόνηση μελετών , και η συνεργασία
των μηχανικών υπαλλήλων των Υπηρεσιών Υ ΔΟΜ με εξωτερικους μελετητες στην εκπόνηση μελετων .
Ολοι οι υπαλληλοι που θα τοποθετούνται στην Υπηρεσία Υ.ΔΟΜ
να έχουν γνώσεις διοικητικού δικαιου με συμμετοχη σε σεμηνάρια.

#33 Σχόλιο Από ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΡΑΣΑΝΑΚΗΣ Στις 10 Αύγουστος, 2011 @ 14:03

ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΟΝΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ.
Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΚΤΗ ΤΡΙΜΕΛΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΑΝΕΟΥΜΕΝΗ ΚΑΘΕ 6 ΜΗΝΟ ΜΕ ΕΝΑ (1)ΜΕΛΟΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΕΝΑ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΘΕΣΜΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ(ΤΕΕ κλπ.).
ΚΑΘΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΜΕ ΑΠΛΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΩΜ ΜΕΛΕΤΩΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ Η ΕΝΤΟΣ 5ΝΘΗΜΕΡΟΥ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΡΤΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΜΕ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ.
ΟΙ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΚΕΣ.

#34 Σχόλιο Από BRONX Στις 10 Αύγουστος, 2011 @ 17:21

ΣΗΜΕΡΑ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, ΟΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΣΤΑΛΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ[ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ].
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΤΕΛΕΙΩΤΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΣΥΝΕΙΔΗΤΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΣΥΘΛΙΒΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗ
ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ , ΑΝ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΤΙ ΛΑΘΟΣ.
ΜΕΡΙΚΟΙ[ΛΙΓΟΙ] ΒΟΛΕΥΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ..ΠΑΙΖΟΥΝ ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ , ΝΑ ΡΑΓΙΑΔΙΖΟΥΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ..ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΜΙΑ ΑΔΕΙΑ.

ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΣΤΟΝ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΑ ΜΗΧΑΝΙΚΟ
ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟ ΑΠΟ ΟΡΓΑΝΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ.
-ΕΞΩ ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ
-ΕΞΩ ΟΙ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΙ
-ΕΞΩ ΟΙ ΑΝΑΡΜΟΔΙΟΙ

#35 Σχόλιο Από Νικόλαος Νικολαίδης Στις 13 Αύγουστος, 2011 @ 21:25

Άρθρο 2:»…εκτός εάν …κλπ». Οι εξαιρέσεις αυτές οδηγούν σε καταστροφική πολυνομία και γραφειοκρατία.
Άρθρο 3.1: «…και εγκρίσεις άλλων υπηρεσιών …κλπ». Είναι γνωστό οτι την μεγαλύτερη αιτία καθυστερήσεων στην έκδοση αδείας αποτελούν οι εγκρίσεις αυτές, οι οποίες συνήθως απαιτούν πλήρη μελέτη (αεροδρόμια, δνσεις ανάπτυξης, αρχαιολογία, ΕΟΤ) οι οποία μπορεί μετά να μην εγκριθεί από την πολεοδομία. ΔΕΝ πρέπει να αποτελούν προαπαιτούμενο ελέγχου φακέλλου – οι σχετικοί φάκελλοι να υποβάλλονται παράλληλα με τον φάκελλο έκδοσης Αδείας Δόμησης στην ΥΔΟΜ και να ελέγχονται συγχρόνως, ώστε να εξοικονομούνται μερικοί μήνες (ή χρόνια) στην έκδοση αδείας…
Άρθρο 3.2ιγ : επι τέλους «Αιτιολογική» και όχι «Αιτιολογημένη» έκθεση – μηχανικοί είμαστε αλλά γράμματα γνωρίζουμε…
Γενική παρατήρηση στο Άρθρο 4: Ελπίζουμε ο νέος τρόπος έκδοσης να ισχύσει αφού έχει ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ και ΔΟΚΙΜΑΣΤΕΙ το ηλεκτρονικό σύστημα αρχειοθέτησης, διεκπαιρέωσης κλπ – αλλοιώς, καλύτερα να ξεχάσουμε την οικοδόμηση για μερικά χρόνια…
Άρθρο 8: Μητρώο κατασκευαστών ιδιωτικών έργων (συζητείται τουλάχιστον από το 1974) δεν θα συστηθεί ποτέ? Πως μπορούν να γίνουν έργα με ανεύθυνους και αμαθείς κατασκευαστές?

Περα από τις παραπάνω επί μέρους παρατηρήσεις πάντως θεωρώ οτι το Νομοσχέδιο κινείται προς ορθή κατεύθυνση. Εύχομαι κάθε επιτυχία στην εφαρμογή του.

#36 Σχόλιο Από ΘΩΜΑΣ K Στις 14 Αύγουστος, 2011 @ 13:51

ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΗΓΟΎΜΕΝΟ: ΔΩΣΤΕ ΤΙΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ ΤΙΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΕΣ. ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΟΝΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
ΑΛΛΑ…
Με κλειστά επαγγέλματα και ελάχιστες αμοιβές δεν πρόκειται να γίνει τίποτα.
Γιατί δεν καταργείτε τις υποχρεωτικές ελάχιστες αμοιβές των μηχανικών,δικηγόρων κ.λ.π;
Γιατί δεν ελέγχετε το πόθεν έσχες όλων αυτών των υπαλλήλων σας που μας περιμένουν σαν τις ύαινες μόλις περάσουμε το κατώφλι της πολεοδομίας, εφορίας, κ.λ.π;
Γιατί το επάγγελμα του συμβολαιογράφου είναι ακόμη κλειστό;(σε άλλες ευρωπαϊκες χώρες δεν απαιτείται συμβολαιογράφος για τις μεταβιβάσεις ακινήτων). Πως περιμένετε να γίνουν επενδύσεις όταν το ποσοστό κέρδους του συμβολαιογράφου σε μια μεταβίβαση ακινήτου είναι συγκρίσιμο με το ποσοστιαίο μικτό ετήσιο κέρδος της επένδυσης;
Γιατί…
Γιατί νομίζετε ότι σας ψηφίσαμε;

Ευχαριστώ

#37 Σχόλιο Από ΘΩΜΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΟΣ Στις 16 Αύγουστος, 2011 @ 16:03

Oι Υ.ΔΟΜ . να έχουν αρμοδιότητα και υποχρέωση απάντησης σε
αίτηση πληροφοριών που υποβάλει ο ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης
η μηχανικός σχετικά με ότι έχει σχέση με το οικόπεδο-γηπεδο
όρους δομησης ,και ιδιαιτερότητες περιοχής εντός 10 ημερων
ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ή ΔΙΚΗΓΟΡΟ .