- Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας - http://www.opengov.gr/minenv -

Άρθρο 02: Ορισμός Ελεγκτή Δόμησης – Διαδικασία ελέγχου

Για τον ορισμό Ελεγκτή Δόμησης ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία:
1. Υποβάλλεται σχετικό αίτημα του γενικού επιβλέποντος μηχανικού προς την οικεία Υ.ΔΟΜ., τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν την ολοκλήρωση κάθε σταδίου της κατασκευής, σύμφωνα με το άρθρο 7 του ν. 4030/2011.

2. Η Υ.ΔΟΜ. ενημερώνει αυθημερόν ηλεκτρονικά την Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Δόμησης (ΕΥΕΔ), η οποία μέσω του Μητρώου Ελεγκτών Δόμησης, ορίζει για κάθε κατηγορία έργων με αυτόματη και τυχαίας προσπέλασης ηλεκτρονική κλήρωση τον Ελεγκτή Δόμησης. Ειδικότερα:
α) Οι έλεγχοι κάθε σταδίου, σε όλες τις περιπτώσεις, διενεργούνται από διαφορετικό κάθε φορά Ελεγκτή Δόμησης.
β) Είναι δυνατόν να ορίζεται κλιμάκιο Ελεγκτών Δόμησης, αποτελούμενο από δύο (2) ή και περισσότερους Ελεγκτές, ανάλογα με το μέγεθος και το είδος του έργου.
γ) Για τις περιπτώσεις των κτιρίων με χρήσεις της Κατηγορίας Γ(β), ο τελικός έλεγχος πραγματοποιείται από κλιμάκιο Ελεγκτών Δόμησης, στο οποίο συμμετέχει υποχρεωτικά μηχανικός ειδικότητας ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.
δ) Η επιλογή των Ελεγκτών Δόμησης, γίνεται με βάση την απόσταση από το έργο. Αρχικά επιλέγονται Ελεγκτές Δόμησης οι οποίοι έχουν επαγγελματική έδρα εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας που βρίσκεται το έργο. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει διαθέσιμος Ελεγκτής Δόμησης στο Μητρώο, εντός των ορίων της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, τότε επιλέγεται Ελεγκτής Δόμησης με επαγγελματική έδρα στην οικεία Περιφέρεια και εάν δεν υπάρχει διαθέσιμος, από την οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
ε) Σε περίπτωση όπου ο αριθμός των εγγεγραμμένων Ελεγκτών Δόμησης μιας Περιφερειακής Ενότητας είναι μικρότερος ή ίσος του είκοσι (20), η επιλογή του Ελεγκτή Δόμησης γίνεται από τους εγγεγραμμένους Ελεγκτές Δόμησης, οι οποίοι έχουν επαγγελματική έδρα εντός των ορίων της Περιφέρειας που βρίσκεται το έργο.

3. Ο Ελεγκτής Δόμησης ενημερώνεται αυθημερόν και ηλεκτρονικά από την ΕΥΕΔ σχετικά με το είδος και την ημερομηνία διενέργειας του ελέγχου και υποχρεούται εντός δύο (2) ημερών να προβεί σε ηλεκτρονική αποδοχή του ορισμού του. Μετά την πάροδο της παραπάνω προθεσμίας, η κλήρωση επαναλαμβάνεται.
Ο Ελεγκτής Δόμησης έχει δικαίωμα να αρνηθεί για οποιοδήποτε λόγο τον ορισμό του και την αποδοχή του ελέγχου μέχρι τέσσερις (4) φορές. Πέραν αυτών διαγράφεται από το Μητρώο για διάστημα δύο (2) ετών.

4. Εφόσον ο Ελεγκτής Δόμησης προβεί στην αποδοχή του αιτήματος, η ΕΥΕΔ ενημερώνει αυθημερόν και ηλεκτρονικά την οικεία Υ.ΔΟΜ., τον κύριο του έργου και τον γενικό επιβλέποντα μηχανικό για τη διενέργεια του ελέγχου. Ο έλεγχος διενεργείται με επιτόπια αυτοψία παρουσία των επιβλεπόντων μηχανικών, οι οποίοι οφείλουν να συμπληρώνουν προηγουμένως τα προβλεπόμενα στοιχεία και έντυπα για τη δημιουργία της Ταυτότητας Κτιρίου, του ν. 3843/2010 «Ταυτότητα κτιρίων, υπερβάσεις δόμησης και αλλαγές χρήσης, μητροπολιτικές αναπλάσεις και άλλες διατάξεις» (Α’ 62).

5. Μετά τη διενέργεια του επιτόπιου ελέγχου, συντάσσεται από τον Ελεγκτή Δόμησης σχετικό πόρισμα ως εξής:
α) εάν δεν διαπιστωθούν παραβάσεις συντάσσεται αυθημερόν σχετικό πόρισμα που αποστέλλεται στην ΕΥΕΔ και στην οικεία Υ.ΔΟΜ., η οποία συντάσσει σχετική πράξη συνέχισης εργασιών ή, εφόσον πρόκειται για τον τελικό έλεγχο, εκδίδει το Πιστοποιητικό Ελέγχου Κατασκευής (Π.Ε.Κ.), σύμφωνα με το άρθρο 7 του ν. 4030/2011, που αποστέλλεται στον κύριο του έργου και στον γενικό επιβλέποντα μηχανικό,
β) εάν διαπιστωθούν παραβάσεις, συντάσσεται σχετικό πόρισμα, εντός διαστήματος τριών (3) ημερών. Το πόρισμα αποστέλλεται στην ΕΥΕΔ και στην οικεία Υ.ΔΟΜ, η οποία επιβάλλει τις προβλεπόμενες κυρώσεις και πρόστιμα κατά το πόρισμα και συντάσσει σχετική πράξη διακοπής εργασιών. Αντίγραφο της πράξης διακοπής εργασιών, στo οποίo επισυνάπτεται το πόρισμα του Ελεγκτή Δόμησης, αποστέλλεται:
– στο Εποπτικό Συμβούλιο, προκειμένου να εισηγηθεί προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κυρώσεις σε βάρος των μελετητών ή και του επιβλέποντος μηχανικού του έργου,
– στην ΕΥΕΔ,
– στον κύριο του έργου και στον επιβλέποντα μηχανικό,
– στην αρμόδια αστυνομική αρχή, η οποία διακόπτει χωρίς άλλη ειδοποίηση τις οικοδομικές εργασίες και παρακολουθεί την τήρηση της διακοπής,
– στον οικείο Δήμο, ο οποίος υποχρεούται να τοιχοκολλήσει την ίδια ημέρα την πράξη διακοπής εργασιών της Υ.ΔΟΜ. και το πόρισμα του Ελεγκτή Δόμησης στο Δημοτικό Κατάστημα και να τα διατηρήσει για διάστημα είκοσι (20) ημερών.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 02: Ορισμός Ελεγκτή Δόμησης – Διαδικασία ελέγχου"

#1 Σχόλιο Από Χριστοφορος Λαζαριδης Στις 25 Ιανουάριος, 2012 @ 19:52

Θεωρώ οτι σε περίπτωση διαπίστωσης αποκλίσεων σε σχέση με τα εγκεκριμένα σχέδια (αναφέρομαι σε νομιμοποιήσιμες αποκλίσεις) θα πρέπει να δίνεται το περιθώριο χρόνου για αναθεώρηση πρίν την έναρξη κυρωτικών διαδικασιών. Φαντάζεστε την αναστάτωση που προκαλείται, για δυο σκαλοπάτια λιγότερα στην διαμόρφωση ακαλύπτου ή ενα άλλου τύπου στηθαίο στον εξώστη..!Αρκουν τέτοιες διαφοροποιήσεις για να διακοπούν οι εργασίες, να ενημερωθεί η αστυνομία κλπ?

#2 Σχόλιο Από Ανδρέας Μπουτσιούκης Στις 25 Ιανουάριος, 2012 @ 22:37

Ως προς το εδάφιο 2γ) «γ) Για τις περιπτώσεις των κτιρίων με χρήσεις της Κατηγορίας Γ(β), ο τελικός έλεγχος πραγματοποιείται από κλιμάκιο Ελεγκτών Δόμησης, στο οποίο συμμετέχει υποχρεωτικά μηχανικός ειδικότητας ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.»

Αυτή η παράγραφός όπως και όλο το σχέδιο μεταχείριζεται τις Η/Μ ως είδος πολυτελείας που δεν απαιτεί έλεγχο.

Αυτή η παράγραφος να αλλαχθεί. Σε όλες τις περιπτώσεις απαιτείται έλεγχος των Η/Μ καθώς αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της αδείας που χρειάζεται έλεγχο από αρμόδιο μηχανικό που έχει τα επαγγ. δικαίωματα εκπόνησης των σχετικών μελετών.

#3 Σχόλιο Από kan62 Στις 25 Ιανουάριος, 2012 @ 23:45

Προτείνεται η αντικατάσταση της παραγράφου 2 με την παρακάτω (με την προϋπόθεση τροποποίησης της παρ. 2 του άρθρου 1 σύμφωνα με την πρόταση του αντίστοιχου σχολίου) :
2. Η Υ.ΔΟΜ. ενημερώνει αυθημερόν ηλεκτρονικά την Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Δόμησης (ΕΥΕΔ), η οποία μέσω του Μητρώου Ελεγκτών Δόμησης, ορίζει για κάθε κατηγορία έργων με αυτόματη και τυχαίας προσπέλασης ηλεκτρονική κλήρωση Ελεγκτές Δόμησης.
Ειδικότερα :
α) Οι έλεγχοι κάθε σταδίου διενεργούνται από διαφορετικό κάθε φορά Ελεγκτή ή Κλιμάκιο Ελεγκτών Δόμησης.
β) Για την Κατηγορία έργων Α’ ορίζεται ένας Ελεγκτής Δόμησης και για την Κατηγορία έργων Β’ κλιμάκιο Ελεγκτών Δόμησης, αποτελούμενο από δύο (2) Ελεγκτές.
γ) Για τις περιπτώσεις των κτιρίων ειδικών χρήσεων της Κατηγορίας Β’, ο τελικός έλεγχος πραγματοποιείται από κλιμάκιο Ελεγκτών Δόμησης που ενισχύεται υποχρεωτικά με τη συμμετοχή Ελεγκτή με ειδικότητα ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.
δ) Η επιλογή των Ελεγκτών Δόμησης, γίνεται με βάση τη διαθεσιμότητα κατά την ηλεκτρονική κλήρωση ελάχιστου αριθμού 50 Ελεγκτών στη διαδοχή : Περιφερειακή Ενότητα, Περιφέρεια ή Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Αρχικά επιλέγονται Ελεγκτές Δόμησης οι οποίοι έχουν επαγγελματική έδρα εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας που βρίσκεται το έργο. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαθέσιμος αριθμός 50 Ελεγκτών Δόμησης στο Μητρώο, εντός των ορίων της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, τότε επιλέγονται Ελεγκτές Δόμησης με επαγγελματική έδρα στην οικεία Περιφέρεια και εάν δεν υπάρχει διαθέσιμος στην οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

#4 Σχόλιο Από Γιώργος Γεωργίου Στις 26 Ιανουάριος, 2012 @ 11:01

Θα πρέπει να προβλεφθεί κατηγοριοποιήση των αυθαιρεσιών (κάλυψη, δόμηση, όγκος, ύψος και ποσοστά ανεκτής απόκλισης αυτών), καθώς και μικροπαραβάσεις, οι οποίες θα δίνεται η δυνατότητα ενημέρωσης φακέλου ή προθεσμία χρονικού διαστήματος αποκατάστασης αυτών, άνευ προστίμου.

#5 Σχόλιο Από Καμποσιώρας Χρήστος Στις 26 Ιανουάριος, 2012 @ 13:46

Όσο αφορά τις διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις μελέτες πρέπει με βάση τις παρατηρήσεις που τυχόν θα υπάρχουν να γίνεται διαβάθμιση. Στις επουσιώδεις που αναγκαστικά πάντα υπάρχουν να λαμβάνονται υπ’ όψιν και στις ουσιώδεις να γίνεται μέριμνα του εκάστοτε μηχανικού ενημέρωση των μελετών (ας τελειώνουμε με το μπαμπούλα των προστίμων και των διώξεων) και αν στο τέλος δεν είναι το κτίριο σύμφωνα με τις μελέτες ας μην πάρει ρεύμα ποτέ (δες τε και λιγάκι τι γίνεται στα προηγμένα κράτη- σχεδιάζουν-κτίζουν-αλλάζουν-ενημερώνουν και στο τέλος όλα οκ.
Και μηχανικοί όλων των ειδικοτήτων για τους ελέγχους, να έχουμε όλοι αντικείμενο. Ευχαριστώ.

#6 Σχόλιο Από Ανδρέας Μαριάτος Στις 26 Ιανουάριος, 2012 @ 20:32

1. ΕΑΝ ΔΕΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΟΥΝ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΤΟΤΕ ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΕΚΔΟΣΗ ΠΡΑΞΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΔΟΜ;

Η ΥΔΟΜ πότε συντάσσει την πράξη; Τη στέλνει με…. ταχυδρομείο ή μπορεί να την παραλάβει ο επιβλέπων προσκομίζοντας εξουσιοδότηση με το γνήσιο της υπογραφής όλων των συνιδιοκτητών;
Και εάν η ΥΔΟΜ απεργεί;
Εάν αδυνατεί λόγω προτεραιότητας των τακτοποιήσεων;
Εάν ο αρμόδιος υπάλληλος λείπει σε σεμινάριο;
Εάν «κρεμάσει το σύστημα»;
Εάν δεν έχει χαρτί ο printer;
Εν τω μεταξύ οι εργάτες θα πάνε για ψάρεμα;

ΕΛΕΟΣ! ΒΓΑΛΤΕ ΤΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΑΣ!!!!

Εάν δεν διαπιστωθούν παραβάσεις να συνεχίζεται ΑΜΕΣΩΣ η κατασκευή με τυποποιημένο απλό πόρισμα που θα δίνει στον ιδιοκτήτη ή εργολάβο ή επιβλέποντα μηχανικό ο ελεγκτής δόμησης. Και ας ενημερώσει και την ΥΔΟΜ όποτε θέλει.

2. Ποιός και πότε θα πάει στη Γαύδο, στη Δονούσα, στη Σαμοθράκη; Απομακρυσμένα μέρη (κυρίως νησιά) δεν μπορούν να είναι όμηροι της ανύπαρκτης συγκοινωνίας, του κακών καιρικών συνθηκών και του ασύμφορου του ταξιδίου. Να δοθεί προτεραιότητα στην εντοπιότητα κατά την επιλογή ελεγκτών για απομονωμένα μέρη και να μειωθεί η ελάχιστη συμμετοχή από 20 σε 5.

#7 Σχόλιο Από ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΕΧΡΙΜΠΑΡΗΣ Στις 26 Ιανουάριος, 2012 @ 21:33

Σε όλες τις περιπτώσεις στις οποίες απαιτούνται μελέτες Η/Μ εγκαταστάσεων να γίνεται και έλεγχος από μηχανικό δόμησης με αντίστοιχη ειδικότητα.

#8 Σχόλιο Από Καμποσιώρας Χρήστος Στις 27 Ιανουάριος, 2012 @ 13:46

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΩΝ:
5.α ΓΙΑΤΊ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΚΟΠΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ; ΑΥΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΠΟΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ (ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ π.χ.)
5.α ΠΟΤΕ ΘΑ ΣΥΝΤΑΧΘΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΛΛΕΙ Η ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ:
ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΣΩΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

5.β εαν διαπιστωθούν παραβάσεις (ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΕΙΝΑΙ ΘΑ ΣΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΘΑ ΣΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΚΕΙΝΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΥΜΜΕΤΟΧΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩΡΑΙΣΜΟ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΜΑΣ)

ΟΛΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΩΡΘΩΘΟΥΝ ΠΡΙΝ ΜΠΕΙ Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ.

#9 Σχόλιο Από Φιλήμων Ι. Αρφαράς Στις 29 Ιανουάριος, 2012 @ 09:10

Ορισμός Ελεγκτή Δόμησης – Διαδικασία ελέγχου
Παράγραφος 2
β. Είναι απαραίτητο να ορίζεται κλιμάκιο Ελεγκτών Δόμησης σε κάθε επιθεώρηση , αποτελούμενο από δύο (2) τουλάχιστον διαφορετικής ειδικότητας συμπεριλαμβανομένου απαραίτητα αυτής των Η/Μ εγκαταστάσεων ή και περισσότερους Ελεγκτές, ανάλογα με το μέγεθος και το είδος του έργου.
δ) Η επιλογή των Ελεγκτών Δόμησης, γίνεται με βάση την απόσταση από το έργο.
Δηλαδή Περιφερειακή ενότητα –Περιφέρεια- Αποκεντρωμένη Διοίκηση
Παράδειγμα: Περιφερειακή Ενότητα Δωδεκανήσου-Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου-Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου.
Έλεγχος οικοδομής στο Καστελλοριζο ή την Τήλο, Χαλκη κλπ –Συγκοινωνία από Ρόδο τον Χειμώνα 1 φορά την Βδομάδα. Υπάρχουν διαθέσιμοι ελεγκτές στην περιφερειακή ενοτητα και κληρωνεται ελεκτής από την Πάτμο, την Κάλυμνο, την Λέρο ή την Αστυπάλαια . Πως ,πότε και σε πόσο χρόνο θα πραγματοποιήσουν και θα ολοκληρώσουν τον έλεγχο??? Δεν υπάρχουν στην περιφερειακή ενότητα και κληρώνετε ελεγκτής από την Σύρο, Νάξο, Μήλο κλπ. Τί γίνεται!!
Με αυτή την λογική δεν πρόκειται ποτέ να γίνει έλεγχος
Πρόταση
ε) Για την Αποκεντρωμένη διοίκηση Αιγαίου η επιλογή του Ελεγκτή δόμησης να γίνεται από εγγεγραμμένους Ελεγκτές Δόμησης,( ανεξαρτήτως αριθμού ), οι οποίοι έχουν επαγγελματική έδρα εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας .
Σε ειδικές περιπτώσεις μέσω της οικίας Υ.ΔΟΜ να προτείνονται εκλεκτές από τα πλησιέστερα και πλέον προσβάσιμα νησιά προς τον τόπο ελέγχου και να διενεργείται κλήρωση μεταξύ αυτών.
Παρατήρηση: Κύριε Σιφουνάκη, έχετε ιδίαν αντίληψη , Διορθώστε το!!!!

#10 Σχόλιο Από Πριονίδης Κων. Χρήστος Στις 29 Ιανουάριος, 2012 @ 12:19

1) Το πλαίσιο επιβολής κυρώσεων πρέπει να παραμείνει αυστηρό, ακριβώς να μην υπάρχουν αποκλίσεις από την μελέτη, αλλά και αν υπάρξουν αναγκαίες αποκλίσεις στην κατασκευή, όντας σε γνώση επιβλέποντος μηχανικού και ιδιοκτήτη, θα πρέπει να τακτοποιούνται, όσο υπάρχει χρόνος, με πρωτοβουλία του επιβλέποντος μηχανικού και του ιδιοκτήτη, κατά την διάρκεια της κατασκευής.
2) Στην ηλεκτρονική κλήρωση ορισμού ελεγκτού δόμησης, θα πρέπει, εκτός των
άλλων, να λαμβάνεται υπ΄όψη και η συχνότητα ορισμού ελέγχων.
3) Η ειδοποίηση του ελεγκτή δόμησης, να γίνεται με SMS και mail.
4) O Δήμος, να δημοσιεύει την απόφαση διακοπής εργασιών και στην ηλεκτρονική του ιστοσελίδα (΄΄ΔΙΑΥΓΕΙΑ΄΄)
5) Ίσως θα έπρεπε να λειφθεί πρόνοια, σε ορισμένες εξαιρετικές περιπτώσεις, αιτιολογημένα και αποδεδειγμένα (λόγοι υγείας, απουσία στο εξωτερικό, κ.λ.π.), να μη λαμβάνονται σαν άρνηση ορισμού και υλοποίησης ελέγχου, από τον ελεγκτή δόμησης.

#11 Σχόλιο Από Dimitrios Nikolaidis Στις 30 Ιανουάριος, 2012 @ 13:07

Το θετικό ειναι ειναι οτι τυχον σφάλματα θα εντοπίζονται.Ελπίζω σε οχι υπερβολικές αποψεις των ελεγκτών.Τα συνεργεία δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν, ειδικά αυτα που έμαθαν να δουλεύουν τσαπατσουλικα όπως στη επαρχία(σιδεραδες, καλουπατζιδες κτλ).

Αν ο επιβλέπων μηχανικος δεν ειναι ικανός για την οργάνωση και εκτέλεση του έργου συμφωνα με τέχνη και την επιστήμη, τοτε το μετρο ειναι σωστό. Σε κάθε αλλη περιπτωση, το μέτρο θα φέρει καθυστέρηση στη εκτέλεση, γραφειοκρατικά κολληματα και υπερβολές στούς ελεγχους.

Κατα τη γνώμη μου το μέτρο αυτο δεν θα προχωρήσει, διότι δεν ειναι εφικτός ο έλεγχος σε όλες τις κατασκευές ανταποκρινόμενος στούς χρόνους που ακολουθούν οι μηχανικοί στα εργοτάξια τους.

Απο την εμπειρία μου σαν επιβλέπων στο εξωτερικο, ειναι καλυτερα να αρχίσουμε απο την εκπαίδευση των συνεργείων ωστε να δημιουργίσουμε προϋποθέσεις στις οποίες ο έλεγχος δεν θα χρειάζεται, καθώς και η υποχρεωτική καθιέρωση εξετάσεων σχετικα με μετρα ασφαλείας στα εργοταξια (παραδειγμα CSCS construction certificate UK).

Με εκτίμηση

Δημήτριος Νικολαϊδης

#12 Σχόλιο Από αργυρης πλέσιας Στις 31 Ιανουάριος, 2012 @ 01:42

Δεν είναι κατανοητό τίνος αρμοδιότητα είναι ο ορισμός κλιμακίου δύο ή περισσοτέρων ελεγκτών δόμησης?
Ποιός θα καθορίσει το μέγεθος και το είδος του έργου που απαιτεί «επαυξημένο κλιμάκιο»? Τα ανωτέρω θα καθοριστούν με άλλη ΥΑ, ή η ΥΔΟΜ θα ερμηνεύει κατά το δοκούν και με διαφορετικά κριτήρια τις απαιτήσεις κατά τον καθορισμό των κλιμακίων?

#13 Σχόλιο Από Χρήστος Βογιατζής Στις 31 Ιανουάριος, 2012 @ 10:17

Ως προς το εδάφιο 2γ) «γ) Για τις περιπτώσεις των κτιρίων με χρήσεις της Κατηγορίας Γ(β), ο τελικός έλεγχος πραγματοποιείται από κλιμάκιο Ελεγκτών Δόμησης, στο οποίο συμμετέχει υποχρεωτικά μηχανικός ειδικότητας ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.»
Αυτή η παράγραφός όπως και όλο το σχέδιο μεταχείριζεται τις Η/Μ ως είδος πολυτελείας που δεν απαιτεί έλεγχο.
Αυτή η παράγραφος να αλλαχθεί. Σε όλες τις περιπτώσεις απαιτείται έλεγχος των Η/Μ καθώς αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της αδείας που χρειάζεται έλεγχο από αρμόδιο μηχανικό που έχει τα επαγγ. δικαίωματα εκπόνησης των σχετικών μελετών.

Συμφωνώ απόλυτα με τον συνάδελφο

#14 Σχόλιο Από mcp Στις 31 Ιανουάριος, 2012 @ 17:13

Για την διαδικασία ελέγχου σε περίπτωση καταγγελίας (τόσο για εργασίες που εκτελούνται κατόπιν άδειας όσο και για αυθαίρετες εργασίες σε παλιές οικοδομές, οικόπεδα κλπ) δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ πρόβλεψη.

#15 Σχόλιο Από Βασίλειος Γρηγοριάδης Στις 31 Ιανουάριος, 2012 @ 19:30

Συμφωνώ απόλυτα με τον κ. Λαζαρίδη, πρέπει να υπάρχει δυνατότητα πρώτα ο μηχανικός και όσοι συμμετέχουν στο έργο να προβούν σε κάποιες διορθώσεις/μεταβολές/αλλαγές εάν υπάρχει αποκλίσεις και μετά όλα τα άλλα.

#16 Σχόλιο Από Σταύρος Χήρας Στις 31 Ιανουάριος, 2012 @ 19:44

Στην παράγραφο 5 στο β) αναφέρεται:

……….
– στο Εποπτικό Συμβούλιο, προκειμένου να εισηγηθεί προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κυρώσεις σε βάρος των μελετητών ή και του επιβλέποντος μηχανικού του έργου.

Εάν διαπιστωθούν παραβάσεις:

1) Στην περίπτωση που ένας μελετητής δεν έχει παρει την επίβλεψη θα έχει και αυτός κυρώσεις?

2) Οσον αφορά τον κατασκευαστή του έργου (τον εργολάβο) που κατασκευάζει για λογαριασμό π.χ. του οικοπεδούχο και ο οποίος δεν έχει κάνει ούτε τη μελέτη ούτε την επίβλεψη, προβλέπονται κυρωσεις?

3) Ο ιδιοκτήτης π.χ. του οικοπέδου ως κύριος του έργου σε περίπτωση που το κατασκευάζει μόνος του θα έχει κυρώσεις?

#17 Σχόλιο Από Μπακατσιάς Πέτρος Στις 31 Ιανουάριος, 2012 @ 21:09

H μη αποδοχή 4 ορισμών έχει ως συνέπεια την διαγραφή του ελεγκτή.
Οι 4 φορές είναι λίγες καθώς δεν μπορούμε να αποκλείσουμε την πιθανότητα να τύχουν περισσότερες περιπτώσεις με σοβαρούς λόγους που να μην επιτρέπουν την αποδοχή (ιδιαίτερα στις μικρές κοινωνίες).
Θα πρέπει να αυξηθεί σε τουλάχιστον 6 αρνήσεις το όριο.

#18 Σχόλιο Από Γαβρίλης Στις 31 Ιανουάριος, 2012 @ 23:06

Οι ελεγκτές μηχανικοί θα αμοίβονται για τους ελεγχους που θα πραγματοποιούν και αν ναι απο ποιόν;. Η τυχόν αμοιβή με τι κριτήρια θα διαμορφώνεται( αριθμός ελέγχων, απόσταση ελεγχόμενης κατασκευής απο την έδρα του ελεγκτή,μέγεθος κατασκευής . Ποιές ειδικότητες μηχανικών θα μπορούν να πραγματοποιούν έλεγχο;.

#19 Σχόλιο Από γιάννης βραχάλης Στις 1 Φεβρουάριος, 2012 @ 00:38

Πρέπει να προβλεπεται στάδιο συμμόρφωσης αποκλίσεων από τα εγκεκριμένα σχέδια είτε με διόρθωση της κατασκευής είτε με αναθεώρηση της μελέτης , πρίν την επιβολή των όποιων κυρώσεων.

Οι περιτοιχίσεις καλό είναι να ελέγχονται στο αρχικό στάδιο της κατασκευής τους καθώς ενπεριέχουν θέματα χάραξης, θεμελίωσης,ποιότητας κατασκευής όπως οι εργασίες θεμελίωσης κτιρίου , και στο τελικό στάδιο γιά θέματα υψους κλπ

Κατά το αρχικό στάδιο ελέγχου θεμελίωσης και υπογείων δεν είναι δυνατον να ελεγχθούν κακοτεχνιες όπως φωλιές , πολύ περισσότερο αποκάλυψη οπλισμών κλπ δεδομένου ότι ο έλεγχος δίνεται σε φάση ξυλοτύπου πριν την τοποθέτηση του σιδεροπλισμου.

Πολλές φορές οι μελέτες θεμελίωσης συνήθων κατασκευών γίνονται χωρίς ακριβή γνώση του εδάφους και υπεδάφους θεμελίωσης αλλά με εμπειρικές παραδοχές , οι οποίες επιβεβαιόνονται η αναπροσαρμόζονται επί τόπου του έργου κατά την διάρκεια της κατασκευής ( εκσκαφής ) . Η συνήθης λοιπόν περίπτωση είναι να μην εφαρμόζεται η μελέτη της άδειας καθώς αυτή δεν στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα ποιότητας εδάφους αλλά σε υποθετικά τοιαύτα , ενώ κατά την κατασκευή όποτε τα δεδομένα γίνονται σαφέστερα γίνεται αν χρειάζεται αναθεώρηση των παραδοχών και συνεπώς της θεμελίωσης . Συνεπώς σε μεγάλο ποσοστό μελετών ειδικά το βάθος θεμελίωσης σε οικοδομές χωρίς υπόγειο είναι ενδεικτικό και άρα μη επαληθεύσιμο στην πράξη

Πρέπει θεσμικά να προβλεπεται στις μελέτες η αναγραφή παραδεκτών ανοχών ώστε ο ελενγκτής μηχανικός να μπορεί να εργάζεται με ευρύνοια χωρίς να αισθάνεται ότι παρανομεί.

#20 Σχόλιο Από Χαράλαμπος Χωματάς Στις 1 Φεβρουάριος, 2012 @ 10:52

Για τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και της ταχύτερης διεκπεραίωσης του ελέγχου:

Στο τέλος της παρ.4 προστίθεται:
«Κατά την ενημέρωση περί της επικείμενης διενέργειας του ελέγχου, τα στοιχεία του Ελεγκτή Δόμησης δεν θα γνωστοποιούνται στον κύριο του έργου και στον γενικό επιβλέποντα μηχανικό»
και
«Ο έλεγχος διενεργείται εντός … ημερών από την ημέρα κοινοποίησης /ενημέρωσης»

#21 Σχόλιο Από Αθηνόδωρος Μωραλίδης Στις 1 Φεβρουάριος, 2012 @ 12:53

1) Ωραία κάναμε τον ξυλότυπο έρχεται ο έλεγχος διαπιστώνει παράβαση οπότε διακόπτονται οι εργασίες.
Καθόμαστε ο επιβλέπον μηχανικός με τον κατασκευαστή να χαζεύουμε τα λάθη μας, καθώς ΠΟΥΘΕΝΑ δεν αναφέρεται το αυτονόητο, την δυνατότητα εργασιών αποκατάστασης- διόρθωσης των ατελειών-λαθών.
Είχαμε ένα Νόμο όπου έδινε την δυνατότητα να ορθολογικοποιηθεί και να εξυγιανθεί η διαδικασία ανέγερσης οικοδομών και έρχεται αυτή η Υ.Α. να τον στείλει στην απραξία.
2) Ο ελεγκτής /ες είναι άνθρωποι αλάθητοι, ούτε υπάρχει ποτέ η δυνατότητα να σκεφτούν να ζητήσουν χρηματισμό, ώστε να δώσουν το Ο.Κ. σε μικρο-παραβάσεις. Γι αυτό δεν προβλέπεται ΠΟΥΘΕΝΑ η δυνατότητα να ζητήσει ο ελεγχόμενος επανέλεγχο.
3) Ο/ οι εκλεκτές αποκτάνε υπερεξουσία και η Ιστορία δείχνει ότι πάντα η υπερεξουσία οδηγεί σύντομα στην κατάχρηση εξουσίας, με μόνο σκοπό την εξυπηρέτηση των προσωπικών συμφερόντων του κατέχοντα την εξουσία. Τελικά μήπως δεν θέλουμε να βγάλουμε την διαπλοκή από τον Δημόσιο Βίο;
4) Οι ειδικότητες των Μηχανικών υπάρχουν για κάποιο λόγο. Δεν γίνεται σαφές τι ελέγχει κάθε ειδικότητα.
5) Ο ΚΕΝΑΚ ως σκοπό (τουλάχιστον στα χαρτιά) έχει την εξοικονόμηση ενέργειας και καυσίμου από τα κτίρια. Η ενέργεια είναι το αντικείμενο με το οποίο ασχολούνται κατά κόρο οι Μηχανολόγοι-Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί. Απαξιώνοντας τον ρόλο τους στην οικοδομή, είτε με την ανυπαρξία ελέγχων, (κτίρια μικρότερα από 2.000 τ.μ.) είτε με ελλιπή έλεγχο των εγκαταστάσεων, ουσιαστικά μας λέτε ότι ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ την ουσιαστική εξοικονόμηση ενέργειας από τα κτίρια. Ας αφήσουμε τους «κουτόφραγκους» να κάνουν οικονομία, εμείς έχουμε δικά μας πετρέλαια….θα τα βγάλουμε τώρα….
6) Ο ρόλος και η υποχρέωση του Μηχανικού είναι να προστατέψει τον Ιδιοκτήτη της κατοικίας από τυχόν διάθεση του κατασκευαστή (εργολάβου) να αυξήσει το κέρδος του εις βάρος της ποιότητας του κτιρίου. Ο Μηχανικός βάζει τις γνώσεις του, και ρισκάρει το πτυχίο του, για να το καταφέρει αυτό. Η πολιτεία από την άλλη αντί να του συμπαρασταθεί και να τον βοηθήσει σε αυτό το έργο με την υπάρχουσα Υ.Α. του θέτει σοβαρά εμπόδια.
7) Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος για να υπογραφεί αυτή η Υ.Α. ας μπει σε εφαρμογή ο Νόμος που έχει ήδη ψηφιστεί. Ας σταματήσουμε επιτέλους να βγάζουμε Νόμους που θα τους αναιρέσουμε αργότερα με μια Υ.Α ή ένα Π.Διάταγμα. Φτάνει πια η κοροϊδία.

#22 Σχόλιο Από Αθηνόδωρος Μωραλίδης Στις 1 Φεβρουάριος, 2012 @ 14:06

Η προς ψήφιση Υ.Α. αποτελεί ΔΥΣΤΥΧΩΣ παραδοχή Συνέχισης της διαπλοκής στον Δημόσιο βίο, και μάλιστα αυτό είναι πολιτική απόφαση. Καθώς έλεγχος εννοείται να γίνεται επί τόπου, με επί τόπου συμπλήρωση φύλλου ελέγχου, όπου αναγράφονται οι τυχόν παρατηρήσεις, δίνεται αντίγραφο στον ελεγχόμενο, και μετά μπορεί να συντάσσεται οποιαδήποτε λεπτομερής αναφορά –πόρισμα, βασιζόμενη σε γραπτά δεδομένα. Διαφορετικά δίνεται το περιθώριο να επικοινωνεί ο εκλεκτής με τον ελεγχόμενο και να παζαρεύει τις παρατηρήσεις (πραγματικές ή όχι) και το ποσό που θα ήθελε για να τις βάλει ή όχι στην αναφορά – πόρισμα.
Ο αριθμός των ελεγκτών δεν καθορίζεται με σαφήνεια, με αποτέλεσμα να μπορεί να υπάρχει ένας μόνο ελεγκτής σε κάθε έλεγχο. Να μην υπάρχει ούτε καν η δυσκολία να συνεννοηθούν μεταξύ τους οι ελεγκτές, στην περίπτωση χρηματισμού. Ούτε καν ποιος είναι αρμόδιος να αποφασίζει τον αριθμό των ελεγκτών για κάθε έργο δεν αποσαφηνίζεται.
Στην επαρχία όπου υπάρχει περιορισμένος αριθμός Μηχανικών λογικά θα υπάρχει και περιορισμένος αριθμός ελεγκτών δόμησης, ανατρέποντας ουσιαστικά την διαδικασία κλήρωσης.
Η αμοιβή του ελεγκτή δεν καθορίζεται, οπότε υποθέτω ότι μάλλον θα είναι χαμηλή, με το πρόσχημα να μην επιβαρυνθεί η οικοδομή, ωθώντας ουσιαστικά τους ελεγκτές να αναζητούν «δωράκια».
Δεν υπάρχει πουθενά η διαδικασία δειγματοληπτικού ελέγχου των ελεγμένων κτιρίων, ώστε να υπάρχει το ενδεχόμενο να προκύψουν τυχόν ελλιπείς έλεγχοι.
ΔΕΝ εξασφαλίζεται ούτε στο ελάχιστο η διαφάνεια της διαδικασίας ελέγχου, αντίθετα ανοίγει διάπλατα την πόρτα στο αλισβερίσι μεταξύ ελεγχόμενου και ελεγκτή.
Ας μας το πούνε ξεκάθαρα ότι ΔΕΝ θέλουμε να αλλάξουμε, γουστάρουμε διαπλοκή και την κυκλοφορία μαύρου χρήματος, τον χρηματισμό ελεγκτών, Νόμους που κάποιοι μπορούν να τους παραβαίνουν ατιμώρητα, βάση άλλων «Νόμων», ή «Υπουργικών Αποφάσεων».

#23 Σχόλιο Από Τατιάνα Στις 1 Φεβρουάριος, 2012 @ 18:27

Οι παραβάσεις του διαγράμματος κάλυψης κατ΄αρχήν είναι αυτές στις οποίες θα πρέπει να δοθεί το μεγαλύτερο βάρος αφού είναι αυτές που έχουν επίπτωση στο κοινωνικό σύνολο και στο περιβάλλον τοπικό ή γενικό. Ο επιβλέπων της άδειας δόμησης μηχανικός έχει κατ΄ αρχήν τη πλήρη ευθύνη για την τήρηση ή μή αυτού και μετά ο ελεγκτής δόμησης. Νομίζω θα πρέπει να καθορισθούν πλήρως οι παραβάσεις και τα ποσοστά ανοχής τους. Ας μη δημιουργήσουμε και πάλι τρόπους »ύποπτων συναλλαγών», εκβιασμών κ.λ.π.
Καταλαβαίνω όλες τις αντιρήσεις των συναδέλφων και ειδικά αυτών που είναι καθημερινά στο εργοτάξιο και γνωρίζουν πολύ καλά τα καθημερινά και πιεστικά προβλήματα της κατασκευής, αλλά νομίζω ότι θα πρέπει να κάνουμε όλοι μια μεγάλη προσπάθεια να τοποθετήσουμε και πάλι τον μηχανικό στη θέση που του αρμόζει, να σταματήσει να γίνεται υποχείριο του εργοδότη, να σταματήσει να ισχύει »ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» και τότε όλα αυτά τα προβλήματα πιστεύω ότι θα ελαχιστοποιηθούν.

#24 Σχόλιο Από Ιωαννης Καζαντζιδης Στις 1 Φεβρουάριος, 2012 @ 19:35

ΑΦΕΛΕΙΣ ΑΠΟΡΙΕΣ :
_Γιατί υπουργική απόφαση ενώ υπάρχει ψηφισμένος νόμος που καλύπτει επαρκώς τα θέματα ?
_Στους μηχανικούς είναι γνωστό ότι κάθε πραγματική μελέτη κατά την υλοποίηση της υπόκειται σε κατασκευαστικές προσαρμογές, χωρίς αυτό να αλλοιώνει την ουσία του μελετώμενου αντικειμένου, αλλά αντίθετα εξασφαλίζοντας τις κατά το δυνατό βέλτιστες συνθήκες κατασκευής του. Τι εγγυάται ότι αυτό το γεγονός δεν θα αποτελέσει σημείο προστριβής ή διαπραγμάτευσης από κακόπιστο ή απλά άσχετο ελεγκτή ? Δεν θεωρούμε βέβαια ότι τα απαιτούμενα «τυπικά» προσόντα που ορίζει ο νόμος αρκούν για να αποκλειστεί μια τελείως υποκειμενική προσέγγιση της κατασκευής και να μην ανοίξει έτσι ορθάνοικτα το παράθυρο της συναλλαγής (εκτός αν είναι αυτό το πραγματικό ζητούμενο).
_Τι εγγυάται ότι ο ελεγκτής δόμησης δεν θα υποπέσει στον πειρασμό να εκβιάσει τον κατασκευαστή ή επιβλέποντα αφού με το παραμικρό μπορεί (ακόμα και εν’αδίκω) να μπλοκάρει το έργο προκαλώντας δυσβάσταχτη αύξηση κοστολογίου στον μικρό κατασκευαστή που δεν διαθέτει νομικό τμήμα ?.
_Και τι εγγυάται ότι ο ελεγκτής θα τολμήσει να κάνει παρατήρηση στην μεγάλη κατασκευαστική (ελληνική ή ξένη) και να αντιμετωπίσει αγωγές για καθυστερήσεις κλπ ?
_Και γιατί οι ελεγκτές στην επαρχία (που έτσι κι’αλλιώς για κάθε περιοχή θα είναι λίγοι) δεν θα στήσουν «παραμάγαζα» ?
_Γιατί πιστεύουμε ότι αυτό που δεν μπόρεσε να γίνει (πχ η καταπολέμηση της διαφθοράς), μέσα σε μια ελεγχόμενη θεωρητικά κρατική δομή όπως οι πολεοδομίες, θα γίνει με ελεγκτές ιδιώτες με ίδια συμφέροντα και αμφίβολη τεχνική-ελεγκτική δυνατότητα ?
_Μήπως απλά θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον τέτοιο που να δυσχεραίνει και να αποκλείει τελικά τον μηχανικό από την κατασκευή αφήνοντας την παραγωγή κτιρίων στα χέρια πολύ μεγάλων εταιρειών (νομικό τμήμα κλπ)?

#25 Σχόλιο Από Μπακατσιάς Κ. Πέτρος Στις 1 Φεβρουάριος, 2012 @ 22:26

Στην περίπτωση που δεν διαπιστώνεται παράβαση να δίνεται η δυνατότητα της συνέχισης των εργασιών με έγγραφη ενημέρωση του ελεγκτή προς τον ιδιοκτήτη και τον επιβλέποτα. Η ενημέρωση της ΥΔΟΜ και η έκδοση της σχετικής πράξης μπορούν να γίνουν μετέπειτα. Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί η ΥΔΟΜ να δίνει προτεραιότητα στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται κάποια παράβαση.
Στην περίπτωση που διαπιστώνεται κάποια παράβαση (εφόσον η παράβαση είναι σύμφωνη με την πολεοδομική νομοθεσία)να μπορεί να δοθεί εύλογη προθεσμία να ενημερωθεί ο φάκελος της άδειας και να μπορεί να συνεχίσει τις εργασίες χωρίς να απαιτείται όλη η γραφειοκρατία. Εάν ο ιδιοκτήτης δεν συμμορφωθεί εντός της προθεσμίας τότε να επιβάλλονται οι κυρώσεις.

#26 Σχόλιο Από Ευαγγελία Γιοβρή Στις 2 Φεβρουάριος, 2012 @ 11:25

είμαι Δημόσιος υπάλληλος σε Τεχνική Υπηρεσία Δήμου. Στην Υπηρεσία μου για τα έργα του Δήμου εμείς οι μηχανικοί του Δήμου εκπονούμε μελέτες και επιβλέπουμε έργα του Δήμου (παιδικοί σταθμοί, πολιτιστικά κέντρα , σχολεία, διαμορφώσεις κοινόχρηστων χώρων κ.α.), και ιδίως έργα με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ με ιδιαίτερες απαιτήσεις σε προδιαγραφές , ISO υλικών, επιμετρήσεις πιστοποιήσεων. Πιστεύω ότι ο ελεγκτής δόμησης για τα δημόσια κτίρια πρέπει να είναι δημόσιος υπάλληλος, χωρίς ιδιαίτερη αμοιβή, μέσα στο αντικείμενο της εργασίας του, για να μην αναγκαστεί το δημόσιο να πληρώσει επί πλέον ιδιώτες μηχανικούς προκειμένου να ηλεκτροδοτήσει τα νέα δημόσια κτίρια. Υπάρχουν πολλοί άξιοι συνάδελφοι με σημαντική εμπειρία που μπορούν να διενεργήσουν αυτούς τους ελέγχους. Αντίθετα το πρόβλημα των αυθαιρέτων και των ημιυπαίθριων προέκυψε μετά την κατάργηση της αυτοψίας της Πολεοδομίας για την ηλεκτροδότηση, και την αποδοχή της υπεύθυνης δήλωσης του επιβλέποντος μηχανικού ότι το κτίριο έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με τα σχέδια της αδείας. Θεωρώ πράγματι ότι αυτή η αυτοψία πριν την ηλεκροδότηση είναι το πλέον σημαντικό θέμα που εισάγει αυτός ο νόμος και πρέπει να διενεργείται βασικά ως προς τους όρους δόμησης της περιοχής , που πληρούνται από το ελεγχόμενο κτίριο.

#27 Σχόλιο Από Ε. Κουρής Στις 2 Φεβρουάριος, 2012 @ 14:32

Στο κλιμάκιο ελεγκτών δόμησης θα πρέπει να συμμετέχει σε όλες τις περιπτώσεις (πλην των έργων της κατηγορίας Α, περ. γ,δ) μηχανικός ειδικότητας Η/Μ εγκαταστάσεων. (Παράδειγμα: Αλλαγή χρήσης βιοτεχνικού χώρου 2000 τ.μ σε γραφεία ή χώρο συνάθροισης κοινού και για την άδεια δόμησης προβλέπεται Μελέτη Ενεργειακής Απόδοσης ?)

#28 Σχόλιο Από ΣΑΒΒΑΣ ΤΣΟΥΤΣΑΝΗΣ Στις 2 Φεβρουάριος, 2012 @ 20:58

άρθρο 2 παρ.2δ
εάν στους σκοπούς του σχεδίου Υ.Α είναι η Αστυνόμευση – Καννιβαλισμός μεταξύ συναδέλφων και μη, τότε η 2δ παράγραφος καλώς έχει.
Άλλως, θα πρέπει να επαναγραφεί με κριτήριο επιλογής (επιπροσθέτως των αξιοκρατικών, ειδικοτήτων κλπ) την ΜΗ ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ των ελεγκτών προς το έργο, αποκλειομένης δηλαδή της Περιφερειακής ενότητος και των Ο.Τ.Α.
Χρήζουν μεγαλύτερης προσοχής νομοθετήματα ελεγκτικά, ευθαίως ανάλογης με τη νεώτερη- αδικαίοτη ακόμα – ιστορία του τόπου μας.

#29 Σχόλιο Από Αρχοντάκης Γιώργος Στις 3 Φεβρουάριος, 2012 @ 07:29

Οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις (και οι μελέτες) αντιμετωπίζονταν ανέκαθεν από την πολεοδομική νομοθεσία αντιστρόφως ανάλογα με την σπουδαιότητα και την επικινδυνότητά τους. Μόνο προσφάτως, μετά την εφαρμογή του ΚΕΝΑΚ, προβλέπονται και στην Ελλάδα μελέτες ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων για τα κτίρια όλων των χρήσεων ανεξαρτήτως όγκου ή επιφάνειας, Επιπροσθέτως, η εφαρμογή του προτύπου ΗD 384 για τις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, αφενός θέτει υψηλές απαιτήσεις ποιότητας και ασφάλειας και αφετέρου ορίζει τον έλεγχο και τον επανέλεγχο των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, για λόγους διαφύλαξης της ασφάλειας των χρηστών. Οι ΗΜ εγκαταστάσεις, είναι σύνθετες δομές, ιδιαίτερης σημασίας για την αξία και την ποιότητα του κτιρίου το οποίο εξυπηρετούν και απαιτούν ειδικές μελέτες και επίβλεψη από μηχανικούς συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου. Κατά συνέπεια, είναι αναγκαίο, για την εξυπηρέτηση και την διασφάλιση της ασφάλειας των χρηστών των εγκαταστάσεων, ο έλεγχος να γίνεται από κλιμάκιο ελεγκτών στο οποίο θα συμμετέχει οπωσδήποτε και ελεγκτής δόμησης ειδικότητας ΗΜ, για όλα τα κτίρια, ανεξαρτήτως χρήσεως και μεγέθους.

#30 Σχόλιο Από azoulias Στις 3 Φεβρουάριος, 2012 @ 17:00

Συμφωνώ απόλυτα με τις προτάσεις του συναδέλφου Μαριάτου για τις περιπτώσεις που δεν υπάρχει κάποια παράβαση. Να εκδίδεται, αυθημερόν! με ευθύνη του ελεγκτή δόμησης ένα τυποποιημένο πιστοποιητικό για το σύμφωνο των εργασιών με τα προβλεπόμενα στην άδεια όσον αφορά τα θέματα που θα ελέγχονται και να ενημερώνονται ηλεκτρονικά οι αρμόδιες υπηρεσίες.Οι εργασίες συνεχίζονται κανονικά, αποδεσμευμένες από την κατάσταση των printers των υπηρεσιών ή του φόρτου εργασιών τους ή των τυχόν απεργειακών τους αγώνων. Να σεβόμαστε την πραγματική οικονομία των έργων. Να συνειδητοποιήσουμε ότι, αν κάθε οικοδομικό έργο μπαίνει, συστηματικά, οικονομικά «μέσα», λόγω αυτών των γραφειοκρατικών διαδικασιών, δημιουργούνται αυτόματα πολυάρθμες οδυνειρές παράπλευρες οικονομικές επιτπτώσεις στην πραγματική οικονομία (πχ υψηλότοκος δανεισμός για την αντιμετώπιση πρόσθετων δαπανών καθυστέρησης και αποζημιώσεων συνεργείων, συνθήκες εκβιασμών κλπ).