- Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας - http://www.opengov.gr/minenv -

ΑΡΘΡΟ 1. Αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών και απαγόρευση εκτέλεσης εργασιών

1. Αναστέλλεται η έκδοση οικοδομικών αδειών και απαγορεύεται η εκτέλεση οποιασδήποτε οικοδομικής εργασίας σε όλα τα μη δασικού χαρακτήρα γήπεδα που βρίσκονται εν όλω ή εν μέρει εντός του περιγράμματος των αναδασωτέων περιοχών του Νομού Αττικής, που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του Αυγούστου του 2009, έως ότου κυρωθούν οι σχετικοί δασικοί χάρτες.

2. Μέχρι την, κατά νόμο, απόφαση κήρυξης των ως άνω περιοχών ως αναδασωτέων, η αναστολή της έκδοσης οικοδομικών αδειών και η απαγόρευση εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών ισχύει για όλα τα μη δασικού χαρακτήρα γήπεδα που βρίσκονται στις εκτός σχεδίου πόλεων και εκτός ορίων οικισμών περιοχές των διοικητικών ορίων των Δήμων και Κοινοτήτων, οι οποίοι προσδιορίζονται στην απόφαση κήρυξης των εκτάσεων ως αναδασωτέων.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "ΑΡΘΡΟ 1. Αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών και απαγόρευση εκτέλεσης εργασιών"

#1 Σχόλιο Από Σταύρος Φασέας Στις 29 Οκτώβριος, 2009 @ 17:20

Δύο μόνο προτάσεις.
1. Τελειώστε το κτηματολόγιο όσο μπορείτε πιο γρήγορα παρά τις αντιδράσεις των οικοπεδοφάγων, κύρια στο υπόλοιπο Αττικής.
2. ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ. Δημιουργείστε οικιστικές περιοχές. Περιοχές όπου θα γίνει οργανωμένη δόμηση, παρά τις πιέσεις των «μεγαλοιδιοκτητών» γης. Μέχρι τώρα (είμαι 60 χρονών) βλέπω μόνο νόμους που λένε που απαγορεύεται να χτίσει κανείς. Υπολογίστε τις ανάγκες (και τάσεις) για πολεοδομική ανάπτυξη και δημιουργείστε τις υποδομές. Στην Ελλάδα κάνουμε το ανάποδο. Πρώτα χτίζουμε (παράνομα) και μετά φτιάχνουμε σχέδιο πόλης (ως τετελεσμένο γεγονός) και τέλος διαμαρτυρόμαστε γιατί δεν υπάρχουν υποδομές. Διαφορετικά, πρώτα μπαζώνουμε τα ρέματα και μετά διαμαρτυρόμαστε για τις πλυμήρες. ΕΛΕΟΣ.

#2 Σχόλιο Από Μετσοβίτης Παναγιώτης Στις 29 Οκτώβριος, 2009 @ 17:35

Αξιότιμη κα Υπουργέ, είμαι τακτικός επισκέπτης της περιοχής που κάηκε και ιδιαίτερα του Αγίου Στεφάνου. Έχω να παρατηρήσω κάτι που στα δικά μου μάτια αρχικά μεν φαινόταν αστείο, αργότερα όμως κι όσο μάθαινα τι γίνεται αγγίζει τα όρια της Εθνικής μειοδοσίας.Δίπλα στις καμένες εκτάσεις κα Υπουργέ, υπάρχουν επί δεκαετίες υπό ένταξη στο σχέδιο πόλης χιλιάδες στρ γης. Τα καμένα δάση κτίζονται και τελικά οι υπό ένταξη περιοχές δεν εντάσσονται και τα πρώην δάση γίνονται οικόπεδα. Να σας τονίσω ότι το 1992 δεν υπήρχε σπίτι στην διαδρομή από τον σταθμό του Αγίου Στεφάνου μέχρι και την λίμνη Μαραθώνα. Σήμερα 15 χρόνια μετά τα σπίτια απέχουν μερικές εκατοντάδες μέτρα από την λίμνη. Οι 2η και η 3η πολεοδομική ενότητα Αγίου Σταφάνου από τότε βρίσκονται υπό ένταξη αλλά δεν εντάσσονται. Αυτά στα δικά μου μάτια σημαίνει τρια πράγματα, βολεύει το κύκλωμα του δασαρχείου του δήμου και της πολεοδομίας καθώς και των συνπαροικούντων διότι κυκλοφορεί πολύ χρήμα. Βολεύει το κράτος διότι δεν δαπανά πόρους για την υπό ένταξη περιοχή, βολεύει τους πολίτες διότι βρίσκουν οικόπεδα σε φτηνή τιμή για να αγοράσουν. Αποτέλεσμα τα δάση καίγονται προς μεγάλη χαρά πολλών, τα εγκαταλειλημένα αγροτεμάχια περιμένουν την ένταξή τους στο σχέδιο πόλης. Εαν το νομοσχέδιο για τα καμένα δάση δεν συνοδεύεται από το κλείσμο του χωροταξικού που εκρεμμεί από δεκαετίες, θα επαναληφθεί το ίδιο έργο.

#3 Σχόλιο Από ΒΛΑΣΤΑΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Στις 29 Οκτώβριος, 2009 @ 17:35

3.Οποις αποδεδειγμένα και τελεσίδικα αποδεικνύεται οτι εν γνώσει του εκτισε οποιοδήποτε κτίσμα σε δασική περιοχή, οπουδήποτε στην Επικράτεια, καταδικάζεται σε 5 (πέντε) τουλάχιστον χρόνια φυλάκιση με ταυτόχρονη στέρηση των πολιτικών του δικαιωμάτων, χωρίς δικαίωμα εξαγοράς και χωρίς αναστολή.

#4 Σχόλιο Από Χρηστος Στις 29 Οκτώβριος, 2009 @ 17:37

Πραγματικά δεν με ενδιαφέρει το περιεχόμενο του νομοσχεδίου, παρά μόνο οι πολιτικές προθέσεις αυτού. Άν κύριο στόχο έχει την προστασία και αναγέννηση του δάσους αλλά και την δημιουργία νέων δασών, όχι μόνο στην Αττική αλλά πανελλαδικά, τότε είμαι υπέρ της πολιτικής αυτής. Παραθυράκια, ανοχή στις συντεχνίες και στραβά μάτια, δεν θα βλάψουν εμάς αλλά θα θέσουν σε άμεσο κίνδυνο τα παιδιά μας, και η ώρα αυτή δεν είναι μακριά. Για μένα δεν τίθεται θέμα πόσο πρέπει να κτιστεί μια περιοχή γιατί απλά μπορεί να μην χρειάζεται καν να χτισθεί. Ασ ξεφύγουμε από την αντίληψη του χτίζω τόσο ή τόσο και ας κυρήξουμε ολόκληρες περιοχές σε δάση, μπας και καταφέρουμε να ανασάνουμε στο μέλλον. Μην ξεχνάτε ότι 6 στισ 10 πιο μολυσμένες Ευρωπαικές πόλεις είναι Ελληνικές, άρα το άν και πόσο θα χτίσουμε, νομίζω έρχεται σε δευτερη μοίρα.

#5 Σχόλιο Από MάνοςΠ Στις 29 Οκτώβριος, 2009 @ 17:42

Δεν καταλαβαίνω πως είναι δυνατόν να έχουν εκδοθεί άδειες για «γήπεδα» που εν μέρει ή εξ ολοκλήρου ανήκουν σε αναδασωτέες εκτάσεις. Νομίζω ότι αυτές θα πρέπει να κυρηχθούν άκυρες και όχι να ανασταλλούν.
Η νέα υπηρεσία κατεδαφίσεων θα πρέπει να ξεκινήσει αμέσως δουλειά από την Παρνηθα κοντά στο καζίνο και σε κάποιες άλλες δασικές εκτάσεις γύρω-γύρω.
Πρέπει ότι απέμεινε από την Πάρνηθα και τον Υμηττό να ανακηρυχθεί Εθνικος Δρυμός και να απαγορευθεί οποιαδήποτε μορφή δόμησης εκτός κάποιων ξύλινων κατασκευών που θα αφορούν σε τουριστικές εγκαταστάσεις(π.χ καταφύγια)
Θα πρέπει επίσης να διακοπεί άμεσα η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος σε όσες κατασκευές είναι παράνομα κτισμένες μέσα σε δασικές ή αναδασωτέες εκτάσεις.

#6 Σχόλιο Από Δημήτρης Χατζησάββας Στις 29 Οκτώβριος, 2009 @ 17:46

Η μόνη προστασία των δασών και της υπαίθρου είναι όταν κατοικούνται!

#7 Σχόλιο Από ΛΥΣΑΝΔΡΟΣ Στις 29 Οκτώβριος, 2009 @ 19:01

Αποκέντρωση σημαίνει την μεταφορά της λήψης αποφάσεων όσο το δυνατόν κοντά στους πολίτες . Αποφάσεις που κατόπιν θα υλοποιεί το οργανωμένο κράτος ή η αυτοδιοίκηση εφόσον έχει τις αντίστοιχες δομές.
Σε καμμία περίπτωση δεν σημαίνει άναρχη δόμηση που δεν είναι οικολογική δόμηση.
Στην Ελλάδα πλην ελαχίστων περιπτώσεων πρώτα κατασκευάζονταν τα σπίτια ,χωρίς σχέδιο βέβαια , άντε και κανένας δρόμος και μετά οι υποδομές . Αντε και κανένα δίκτυο ύδρευσης με ανύπαρκτες προδιαγραφές. Μετά θυμηθήκαμε την αποχέτευση ,γιατί άδειαζαν τα λύμματα από τους βόθρους στην θάλασσα την νύκτα, αλλά δεν είχε προβλεφθεί χώρος για εγκατάσταση επεξεργασίας λυμμάτων , γιατί κοντά στην θάλασσα είχαμε κτίσει τα πάντα. Ξεχάσαμε την ανακύκλωση των επεξεργασμένων λυμμάτων για πότισμα , το πυροσβεστικό δίκτυο , τους χώρους επεξεργασίας και ανακύκλωσης των αποριμμάτων . Αυτά όλα σημαίνουν οργανωμένη δόμηση και αποσυμφόρηση των πιέσεων στο δάσος.

#8 Σχόλιο Από ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Στις 29 Οκτώβριος, 2009 @ 19:22

ΑΠΟ ΤΑ <> ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ,ΜΕΧΡΙ ΤΟ <>ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ.ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΚΑΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ;ΟΙ ΓΕΩΠΟΝΟΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΔΕΝΔΡΑ ΟΠΩΣ ΔΡΥ Η ΛΕΥΚΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΡΕΤΣΙΝΙ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΑΝΑΦΛΕΓΟΝΤΑΙ ΕΥΚΟΛΑ.ΕΝΑΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΗΣ ΟΡΕΙΒΑΤΗΣ ΦΥΣΙΟΛΑΤΡΗΣ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

#9 Σχόλιο Από Γιάννης Χουλιάρας Στις 29 Οκτώβριος, 2009 @ 19:29

1. Να εφαρμοσθεί ο νόμος για όλη την Ελλάδα.
2. Εκτός απ’ την αυθαίρετη δόμηση σε δασικές εκτάσεις, υπάρχουν και καταπατημένες (δασικές και μή) εκτάσεις. Εκεί βέβαια η παρανομία είναι πλήρης. Το ότι τα κτίσματα σ αυτές τις εκτάσεις έχουν ηλεκτρικό ρεύμα, σημαίνει ότι κάποιοι υπάλληλοι (πολεοδομία, ΔΕΗ κλπ) έχουν βάλει κι αυτοί το χεράκι τους. Τα αδικήματά τους πιθανόν να έχουν παραγραφεί, όμως η καταπάτηση και η δόμηση έχουν μείνει. Η επαναφορά του τοπίου ίσως δεν είναι δυνατή, αλλά η δήμευση αυτών των καταπατημένων μπορεί και πρέπει να γίνει και τα τυχόν κτίσματα να αποδοθούν στο Δημόσιο για κάθε κοινωφελή χρήση.

#10 Σχόλιο Από Σταύρος Χήρας Στις 29 Οκτώβριος, 2009 @ 20:08

Οι δασικές εκτάσεις πράγματι πρέπει να χαρακτηρίζονται άμεσα αναδασωτέες μετά την καταστροφή τους. Αυτό βέβαια προϋποθέτει ότι εξαρχής ήταν χαρακτηρισμένες ως δασικές εκτάσεις κάτι που θα ήταν δυνατό με την ύπαρξη του κτηματολογίου (που φυσικά δεν λειτουργεί ακόμα).

Καλή λοιπόν η αναστολή των οικοδομικών αδειών και η αυστηρή συμπεριφορά απέναντι σε καταπατητές (που είναι όμως πολλές χιλιάδες) όμως όχι και τόσο ρεαλιστική. Ας επεκταθούν τα σχέδια των πόλεων ώστε να καλύπτουν τις τεράστιες ανάγκες για στέγη με αποτέλεσμα να τεθούν όλα κάτω από τον έλεγχο του νόμου και να μην υπάρχει ομηρία κανενός από κανέναν. Η επέκταση ας γίνει και εις βάρος των δασών διότι απόψή μου είναι ότι είναι προτιμότερη η ελεγχόμενη επέκταση σε βάρος του δάσους παρά η ανεξέλεγχτη κατάσταση η οποία είναι μια πραγματικότητα σήμερα. Η ομάλη ένταξη στο σχέδιο πόλεως κάθε κατασκευής σίγουρα μπορεί να συνοδευέται από μέτρα με πολύ καλύτερα αποτελέσματα προς την προστασία του υπολοίπου δάσους σε σχέση με την «αυστηρή» απογόρευση που επιβάλλεται σήμερα και οδηγεί στην καταπάτηση.

Επομένως η αναστολή των οικοδομικών αδειών και στα μη δασικού χαρακτήρα γήπεδα φαίνεται ότι απλώς θα μειώσει τη δυνατότητα κάλυψης της ανάγκης για στέγη και θα οδηγήσει σε όξυνση του φαινομένου της καταπάτησης. Απλώς πλέον θα είναι επίσημα και καταπατητές όσοι είχαν μη δασικού χαρακτήρα γήπεδα, είχαν τα απαιτούμενα μέτρα για να χτίσουν και παίρνοντας οικοδομικές άδειες (πως??? αφου υποτίθεται ότι ήταν σε «γκρίζες» περιοχές δασών)ξεκίνησαν τις διαδικασίες κατασκευής.

Όμως ευτυχώς ή δυστυχώς πάνω από όλα πρέπει να εξασφαλίζεται η ανάγκη του πολίτη για στέγη. Σίγουρα με σωστή και ισσοροπημένη ανάπτυξη και προς το περιβάλλον αλλά όχι με ακραίες απαγορεύσεις που ειναι βέβαιο ότι δεν θα τηρηθούν γιατί απλώς και μόνο δεν έχουν πραγματικό έρεισμα (αναλογιστείται τους χιλιάδες ανθρώπους που αναγκάζονται να αυθαιρετήσουν για να φτιάξουν ένα σπιτι να μείνουν. Και αυτοί σίγουρα σέβονται το περιβάλλον όμως έχουν ανάγκη.)

#11 Σχόλιο Από Π.Παπαδιώτης Στις 29 Οκτώβριος, 2009 @ 21:25

1. Γιατί δεν ποινικοποιήθηκε ποτέ η ανέγερση αυθαίρετου;
Νομίζω ότι μόνο αυτό αρκεί να σταματήσει την αυθαίρετη δόμηση.
Αυστηρές ποινές , μη μετατρέψιμες και η αυθαίρετη δόμηση σταμάτησε σε όλη την Ελλάδα με τους πρώτους που θα μπουν μέσα.
Ο υπεύθυνος είναι ο ιδιοκτήτης και όχι αυτός που κτίζει.
O ιδιοκτήτης είναι άφαντος μέχρι να εμφανιστεί η μπουλντόζα (τότε ανεβαίνει στα κεραμίδια , είναι πάμπτωχος , έχει πολλά παιδιά και άρρωστη μάνα και πρέπει να τον λυπηθούμε).
Δεν είναι εύκολο να αποτρέψεις την έκδοση οικ. αδειών σε δασικές περιοχές με τον κυκεώνα των δικαστικών αποφάσεων και των υπηρεσιών που χρηματίζονται (δεν είναι πολύς καιρός που δασάρχης της εν λόγω περιοχής βρέθηκε καταθέσεις που δεν δικαιολογούνταν από τις αποδοχές του).
-Προσπαθούν κάθε φορά να συλλάβουν το προσωπικό που χτίζει συνήθως νύχτα και υπάρχει σε κάθε περιοχή μια ιδιότυπη μαφία που χτίζει αυθαίρετα (δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις άλλο κατασκευαστή γιατί οι ίδιοι θα σου στείλουν την Αστυνομία).
2. Σωστό το μέτρο για την σύσταση υπηρεσίας κατεδαφίσεων αρκεί να γκρεμίζει αυθαίρετα και να μην παριστάνουν όπως οι Νομαρχίες ότι έχουν βλάβη τα μηχανήματα.
3. Ο έλεγχος με τηλεπισκόπηση είναι σωστός , είναι εφικτός με την τρέχουσα τεχνολογία και οικονομικός (αγορά αεροφωτογραφιών). Θα πρέπει να εξεταστεί η περιοδικότητα των λήψεων γιατί καμιά φορά τα στήνουν σε μια νύχτα (προκατασκευασμένα).
——————-
Προτείνω :
1. Ποινικοποίηση της ανέγερσης με αποκλειστικό υπεύθυνο τον ιδιοκτήτη και αυτόφωρη διαδικασία.

2. Ποινικοποίηση γι’ αυτούς που εκδίδουν οικοδομική άδεια ή δίνουν βεβαιώσεις (μηχανικοί, δικηγόροι , συμβολαιογράφοι , δασάρχες).

3. Η δημιουργία υπηρεσίας κατεδαφίσεων θα δημιουργήσει στρεβλώσεις και θα είναι αναποτελεσματική (απειλές στους υπαλλήλους , νέοι χρηματισμοί , παρελκυστικές πολιτικές). Προτείνω συμβάσεις με ιδιωτικές εταιρείες για να υπάρχει κίνητρο για την κατεδάφιση (αμοιβή) και θα είναι οικονομικότερη από την δημιουργία υπηρεσίας (αγορά μηχανημάτων , προσλήψεις προσωπικού , εγκαταστάσεις γραφείων , συνεργείων , μεταφορικών μέσων κλπ).

#12 Σχόλιο Από Κρυσταλλίδης Δημήτριος Στις 29 Οκτώβριος, 2009 @ 22:58

Η έκφραση «… τα μη δασικού χαρακτήρα γήπεδα …» προδιαθέτει για νομιμοποίηση. Η λέξη » … γήπεδα …» νομίζω ότι είναι αρκετή.
Άρα
1. Αναστέλλεται η έκδοση οικοδομικών αδειών και απαγορεύεται η εκτέλεση οποιασδήποτε οικοδομικής εργασίας σε όλα τα γήπεδα που βρίσκονται εν όλω ή εν μέρει εντός του περιγράμματος των αναδασωτέων περιοχών του Νομού Αττικής, που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του Αυγούστου του 2009, έως ότου κυρωθούν οι σχετικοί δασικοί χάρτες.

#13 Σχόλιο Από Μαρία-Στέλλα Αλούπη Στις 29 Οκτώβριος, 2009 @ 23:17

Συμφωνώ με την αναστολή όλων των αδειών. Προτείνω
1) «ΙΧΝΗΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑ» ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ: Ποιοί τα έκτισαν (ιδιοκτήτες, εργολάβοι, μηχανικοί μέχρι τον τελευταίο υπεύθυνο), ποιοί έδωσαν πάσης φύσεως άδειες (πχ πολεοδομίες, ρεύμα, νερό, κανονίζουν συγκοινωνίες κτλ γιατί έχω δεί παλιά στάσεις λεωφορείων σε εντελώς ερημικά καμμένα μέρη στην Πεντέλη. Αφού βρεθούν ΟΛΟΙ οι υπεύθυνοι, να τιμωρηθούν πολύ αυστηρά (κατάσχεση αυθαιρέτου για κοινοφελείς σκοπούς, πολύ τσουχτερά πρόστιμα σε μηχανικούς – εργολάβους κτλ και αφαίρεση άδειάς τους).

2)ΣΟΣ ΣΟΣ ΣΟΣ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: ΟΛΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΧΩΜΑΤΟΥΡΓΙΚΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ: ΜΠΟΥΛΝΤΟΖΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΤΗΓΑ ΜΕ ΜΠΑΖΑ ΚΤΛ, ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΠΡΩΤΑ-ΠΡΩΤΑ ΔΡΟΜΟΥΣ, ΚΑΙ ΜΕΤΑ «ΚΑΘΑΡΙΖΟΥΝ», ΣΚΑΒΟΥΝ, ΞΕΜΠΑΖΩΝΟΥΝ Η ΜΠΑΖΩΝΟΥΝ, ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΧΩΜΑΤΑ. ΟΛΟΦΑΝΕΡΑ.
ΟΙ ΜΠΟΥΛΝΤΟΖΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ ΣΕ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ. ΠΧ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΑΝΑ ΠΑΣΑ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΙΟΣ ΣΚΑΒΕΙ ΠΟΥ, ΓΙΑΤΙ, ΚΑΙ ΜΕ ΤΙ ΑΔΕΙΑ, ΑΝ ΕΧΕΙ. ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑΧΥΜΕΤΡΑ ΚΤΛ. ΟΠΩΣ ΕΝΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΟ Η ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙ ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΠΟΥ ΠΑΕΙ, ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΧΩΜΑΤΟΥΡΓΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ.

#14 Σχόλιο Από Παρις Στις 29 Οκτώβριος, 2009 @ 23:33

Ασφαλως και πρεπει να απαγορευθει καθε οικοδομικη εργασια στις καμμενες δασικες περιοχες ,κατι που ακουγετε αυτονοητο για καθε πολιτη με μια στοιχειωδη περιβαλλοντικη συνειδηση , αλλο αν η παγματικοτητα απεχει πολυ .Καταφεραν διαφοροι αετονυχηδες, εκμεταλλευομενοι καταστασεις και ανυπαρξια δασικων χαρτων ,να καταπατησουν ολοκληρες εκτασεις σε ολα τα βουνα γυρω στην ΑΤΤΙΚΗ και οχι μονο.Φταινε και αυτοι αλλα και ο ιδιωτης που εν γνωσει του παρανομουσε ,γνωριζοντας εξ αρχης οτι με τον καιρο θα νομιμοποιουσε το αυθαιρετο που του κοστησε μια περιουσια ,πολυ περισσοτερο απο το να εκτιζε εντος σχεδιου.
Ειναι πραγματι παρηγορο που εστω και αργα υπαρχει πολιτικη βουληση να μπει καποια ταξη. Σωστη η κατεδαφιση καθε παρανομου κτισματος, αλλα καταμερισμος ευθυνων σε ολους οσους συμμετεχουν σ’αυτο.Καλη η υπηρεσια κατεδαφισης, αλλα καλυτερη η ευαισθητοποιηση ολων μας και ιδιαιτερα των παιδιων απο τα μαθητικα τους χρονια να μαθουν να σεβονται το περιβαλλον με εκπαιδευτικα σχολικα προγραμματα παντα κοντα στην φυση ,κατι που μπορει να τους ακολουθει σε ολη τους την ζωη.

#15 Σχόλιο Από Βασίλης Εμμανουηλίδης Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 01:30

Τα αυθαίρετα στα δάση (καμένα ή μη) πρέπει να κατεδαφίζονται χωρίς δεύτερη σκέψη. Το πρόβλημα είναι βέβαια πως οι ιδιοκτήτες τους συνήθως εκμεταλλεύονται διάφορα παραθυράκια των νόμων, και «αποδεικνύουν» πως η συγκεκριμένη περιοχή δεν είναι δασική. Αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί με σωστούς δασικούς χάρτες, που να καλύπτουν ολόκληρη τη χώρα, όμως μέχρι να γίνει αυτό εφικτό η λύση είναι μία, πλήρης κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης.

#16 Σχόλιο Από Η. ΑΤΣΑΡΟΣ Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 04:19

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Ωραία ηχούν οι φωνές των οικολόγων, δασολόγων, δασαρχών και εμπλεκομένων του ΣΤε και του Συνηγόρου του Πολίτη (που δεν είναι του Πολίτη αλλά των «οικολόγων» με σπίτια στο δάσος), και η δική σας φωνή βέβαια που με αυστηρό ύφος απειλεί τους καταπατητές και εισπράττει τα εύσημα από τα ΜΜΕ.
Ακούστε όμως και τη δική μου φωνή ή μάλλον ΚΡΑΥΓΗ ΟΡΓΗΣ ! Γιατί εγώ δεν βρήκα «παραθυράκι του νόμου» και τρύπωσα όπως αρέσκονται να διατείνονται οι καταγγέλλοντες, και μάλιστα χωρίς κόστος, αλλά μια ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ βρήκα, ίδια με του Χρηματιστηρίου του 1999, μια τρύπα που δημιούργησε το Κράτος, όπου χάθηκαν οι οικονομίες 2 ανθρώπων με 20 χρόνια δουλειάς και 30 χρόνια στο ενοίκιο, που αποφάσισαν να αγοράσουν ένα οικόπεδο εντός σχεδίου για να χτίσουν το σπίτι τους. Είναι δυνατόν να αγοράζει κανείς με τους τύπους και το νόμο ένα οικόπεδο εντός σχεδίου και να βρίσκεται την επαύριο με ένα εκτός σχεδίου «δάσος» ? κι αν καεί – που κάηκε – να του βγει και «αναδασωτέο» ? και να υφίσταται και τις λασπολογίες εις βάρος του των κάθε λογής «οικολόγων» ? και αν έχει χτίσει, να βρίσκεται ξαφνικά και με «αυθαίρετο» ?
Κι’ όμως, αυτά συμβαίνουν και τα γνωρίζετε : μια δαιδαλώδης πολυνομία που συνεχώς αναπαράγεται για να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τα Δικαστήρια, μια θάλασσα από νόμους και διατάξεις με ημερομηνία λήξης που δεν εφαρμόζονται ή εφαρμόζονται μερικώς ή εφαρμόζονται με εγκυκλίους που είναι αντίθετες σ’ αυτούς ή άλλα λένε.
Με ποιον τρόπο διασφαλίζεται ο πολίτης απέναντι σ’ αυτήν την αφερεγγυότητα και αστάθεια του Κράτους ?
Οι νόμοι δεν είναι play mobil για να παίζετε στη Βουλή.
Οι νόμοι έχουν σοβαρή επίδραση στους Πολίτες και στη ζωή τους, στην κοινωνική και οικονομική τους υπόσταση και στην ψυχική τους ισορροπία. Όταν κλονισθούν αυτά, θα γκρεμιστεί το Κράτος. Και φέρετε σοβαρή ευθύνη! Τους Πολίτες οφείλετε να τους προστατεύετε από τις αλλαγές που επιφέρετε με την κατάργηση νόμων και ψήφιση άλλων. Αν το ΣΤε δεν είχε αντιρρήσεις και δεν έκρινε αντισυνταγματικό ένα διάταγμα δημοσιευμένο σε ΦΕΚ του 1979, δεν μπορεί το 1999 ή το 2009 να το ακυρώνει με διάφορες σοφιστείες και με την ευχέρεια που του δίνει η πολυνομία και οι μεταγενέστεροι νόμοι, επειδή κάποιοι φίλοι (και κάτοικοι) του δάσους επονομαζόμενοι «ευαισθητοποιημένοι οικολόγοι» δεν επιθυμούν να έχουν γείτονες.
Όταν το Κράτος βάσει νόμου μου δίνει σήμερα το δικαίωμα και την ελευθερία να προβώ σε μια δικαιοπραξία, διαπράττει αδίκημα όταν μετά από 30 χρόνια μου υφαρπάζει το αντικείμενό της – την ιδιοκτησία μου και με προσβάλλει και με θίγει κατάφορα όταν μου προσάπτει και το χαρακτηρισμό του «καταπατητή».Δεν φταίω εγώ ως Πολίτης, αν ο νόμος βάσει του οποίου ενήργησα δεν είναι αρεστός στην μετά από 30ετία Κυβέρνηση.
Καταπατητής είναι το ίδιο το Κράτος – των δικαιωμάτων που μου έδωσε για να μου τα στερήσει εκ των υστέρων, που με εξαπάτησε με τους πολυδαίδαλους μηχανισμούς του, με τις αντικρουόμενες διατάξεις του, με τα αντιμαχόμενα υπουργεία του με τους εναλλασσόμενους υπουργούς του και με τις αντίθετες αποφάσεις τους και εγκυκλίους που φθάνουν μέχρι να καταργούν το νόμο που διευκρινίζουν.
Αν η εκάστοτε Κυβέρνηση βρίσκει ελαττώματα και ατέλειες στον νόμο, έχει το δικαίωμα να τον επικαιροποιήσει, να τον συμπληρώσει, να τον τελειοποιήσει, να τον αλλάξει. Όμως έχει και την υποχρέωση να προστατεύσει τον Πολίτη από τις μεταγενέστερες μεταβολές του και να μη τον αναγκάζει ανυπαίτια να συρθεί στα Δικαστήρια για τα αυταπόδεικτα.
Αυτό το μεγάλο πρόβλημα που ταλανίζει χιλιάδες Ελληνες σήμερα και δεν τους αφήνει να προκόψουν αφορά όχι μόνο το δικό σας αλλά όλα τα Υπουργεία.
Όταν η Κυβέρνηση κάνει σπασμωδικές είτε υπερβολικές κινήσεις, αυτές δημιουργούν κλυδωνισμούς και ανασφάλειες σε όλο το σύστημα και δύο ειδών αντιδράσεις στην κοινωνία,και τις δύο αποσταθεροποιητικές.
1) ακινητοποίηση –αναμονή – εσωστρέφεια για τους μεν, και
2) υπερβολικές και εκτός ορίων ενέργειες για τους δε.
Εν κατακλείδι : Γιατί δεν σκεφθήκατε να συνεργαστείτε με το Υπουργείο Οικονομικών για τους χάρτες των Πολεοδομικών Σχεδίων της Βορειοανατολικής Αττικής βάσει των οποίων πληρώνουμε στην Εφορία για αντικειμενικές αξίες εντός σχεδίου
όταν η Πολεοδομία μας υποχρεώνει από το 2003 και μετά – βάσει εγκυκλίου της κας Παπανδρέου (αντίθετης με αυτήν του κου Λαλιώτη του 2001) του ίδιου Υπουργείου και για τον ίδιον νόμο – με αντίθετες γνωμοδοτήσεις του ίδιου ΝΣΚ – να προσκομίζουμε βεβαιώσεις Δασαρχείου – που δεν τις δίνει λόγω ανυπαρξίας δασικών χαρτών…….
ΟΠΟΙΑ ΠΑΡΑΝΟΙΑ !!!

#17 Σχόλιο Από Μαρία Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 10:27

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό που δέχεστε προτάσεις και σχόλια από τους πολίτες ειδικά όσον αφορά τόσο σημαντικά ζητήματα όπως τα περιβαλλοντικά.
Το μόνο που μπορώ να σας πω είναι ότι είμαστε σε κατάσταση απελπιστική ειδικά σε αυτή τη χώρα. Πρέπει να γίνουν κινήσεις αλλαγής με ειλικρινή διάθεση που δε θα επιτρέψουν σε κανέναν πολυμήχανο Έλληνα να τρυπώσει από παραθυράκια και να μη σεβαστεί τις αποφάσεις. Συνιστώ λοιπόν να λάβετε σοβαρά υπ’όψιν αυτήν την ελληνικού χαρακτήρα τάση για παράκαμψη νόμων και ασέβεια προς το κοινό αγαθό έτσι ώστε το νέο νομοσχέδιο περί προστασίας των καμμένων εκτάσεων και των διασωθέντων δασών να αποδειχθεί όντως άξιο του ονόματός του.
Στους ανθρώπους που έχασαν τα πάντα με την καταστροφή του αυθαίρετου νοικοκυριού τους, πρέπει να δοθεί μια ευκαιρία για να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους (πολύ χαμηλότοκα δάνεια πχ). Για τους προνομιούχους που απλά είχα μια ακόμα βίλα στην εξοχή δε χρειάζεται να ασχοληθώ καθόλου.
Να ξέρετε ότι η φράση ΄βρίσκει και τα κάνει΄ είναι αυτή που ταιριάζει σε περιπτώσεις ασυδοσίας πολιτών. Το κράτος κατά βάση είναι υπεύθυνο και κυρίως για την παιδεία που (δεν) δίνει στους πολίτες του.

#18 Σχόλιο Από Sotiris S. Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 11:09

Ο κ. Ατσαρος σχολιο #249, αποτελει μια ακομη περιπτωση της σχιζοφρενικης καταστασης που επικρατει στη χωρα με τη συνεχη καταργηση και θεσπιση νομων και εφαρμογη ΚΑΝΕΝΟΣ. Που ειναι η συνεχεια στο κρατος? Παει περιπατο?

Ακουστε κατι πολυ ΣΟΒΑΡΟ ΚΑΙ ΕΓΩ δεν χρωσταω τιποτα σε κανεναν, οπως εχει πει πολλες φορες ο κ. Παπανδρεου, ουτε στους υπαλληλους του ΣτΕ, που θυμήθηκε μετα απο 25 χρονια τι ειναι παρανομο, χαχα, ουτε σε κανεναν αλλο.

#19 Σχόλιο Από Δημήτρης Συριόπουλος Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 11:57

Δια νόμου κατάργηση στην εκτός σχεδίου δόμηση
με χρονικό ορίζοντα τα 2 έτη σύνταξη δασικών χαρτών
με χρονικό ορίζοντα 2 έτη σύνταξη δασικού κτηματολογίου
ποινικοποίηση των καταπατήσεων δημοσίων εκτάσεων
έλεγχος νομιμότητας τίτλων ιδιόκτητων δασικών εκτάσεων

#20 Σχόλιο Από WWF Ελλάς Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 12:00

1. Οι δύο παράγραφοι του Άρθρου 1, εν πολλοίς αναφέρουν τα ίδια στοιχεία, παρουσιάζοντας δε και συγκεκριμένες αντιφάσεις μεταξύ τους. Προτείνεται αυτές να ανασυνταχθούν έτσι ώστε να διαχωρίζονται οι πρόνοιες που αφορούν τη φάση αναστολής/απαγόρευσης στους πυρόπληκτους ΟΤΑ και την φάση μετά την κήρυξη των αναδασωτέων.
2. Θεωρείται αναγκαία η πρόσθεση 3ου άρθρου που να ορίζει με σαφήνεια τη μέγιστη χρονική διάρκεια της απαγόρευσης/αναστολής
3. Η πρόνοια για αναστολή / απαγόρευση έκδοσης οικοδομικών αδειών και εκτέλεσης οικοδομικών έργων είναι εξαιρετικά θετική και μπορεί να αποτελέσει ένα ανάχωμα απέναντι στις επιβουλές επί της δασικής γης. Είναι παρόλα αυτά αναγκαίο, η αναστολή/απαγόρευση να μην αποβεί εις βάρος πολιτών που ασκούν νόμιμα δικαιώματα σε μη-δασική γη, καθώς διαφορετικά θα δημιουργηθούν προβλήματα εφαρμογής και αρνητικές στάσεις απέναντι στην προστασία των πυρόπληκτων εκτάσεων. Σε αυτό αποσκοπούν και τα σχόλια του WWF Ελλάς στο άρθρο 2, καθώς και η παρούσα υπόμνηση για ανάγκη εφαρμογής των σχετικών προνοιών με άμεσες και αποτελεσματικές διαδικασίες.

#21 Σχόλιο Από Γεωργιος Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 12:02

Εγω πειστευο οτι πρεπει να παγοσουνε οχι μονο οι οικοδωμικες αδιες αλλα και οι μεταβηβασεις ακηνειτων για διαστημα 5 ετων καθως βλεπουμε οτι οι φωτιες γινωνται και για καταπατησεις εκτεσεων ιδιωτων

#22 Σχόλιο Από ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΛΑΣ Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 12:19

Να επεκταθεί η εφαρμογή του παρόντος και στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής.
Σήμερα ανοικοδομούνται πολυτελείς μεζονέτες σε περιοχές που ήταν πριν την φωτιά του 2006, καθαρό δάσος!

#23 Σχόλιο Από Φάνης Α. Παυλίδης Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 12:37

Η αναστολή της οικοδομικής δραστηριότητας που περιγράφεται από την πρώτη κιόλας παράγραφο του νομοσχεδίου καταδεικνύει την προτεραιότητα και την ευαισθησία του νέου Υπουργείου για την προστασία του περιβάλλοντος και τον περιορισμό της αυθαίρετης δόμησης.

Δίνει το στίγμα για την αντιμετώπιση αντίστοιχων καταστάσεων στο μέλλον με σαφήνεια, λειτουργώντας αποτρεπτικά για κάθε παρανοϊκό συμφεροντολόγο που στο μυαλό του δέσποζε η ιδέα της πυρκαγιάς για μια μελλοντική αξιοποίηση της καμένης τότε γης.

Ταυτόχρονα όμως μεταθέτει την οριστική επίλυση των χρόνιων προβλημάτων για το μέλλον, με τη δημιουργία δασικών χαρτών. Η Αττική παρουσιάζει υψηλό ποσοστό ιδιωτικής ιδιοκτησίας εντός δασικών περιοχών με νόμιμους πολλές φορές τίτλους ιδιοκτησίας που είναι αδιαμφισβήτητοι. Αποτελείται επίσης από περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως, στις οποίες το καθεστώς της δασικότητας είναι αμφιλεγόμενο και συχνά «τακτοποιήσιμο», παρά το καθεστώς των ΖΟΕ. Πράξεις χαρακτηρισμού και αποχαρακτηρισμού πολλές φορές «μαγειρεύονται» και τελικά «σερβίρονται» ανάλογα με την επιθυμία του ιδιοκτήτη και τη «γενναιοδωρία» του στο εκάστοτε Δασαρχείο…

Η σύνταξη Δασολογίου θα ήταν κατά τη γνώμη μου αμεσότερης προτεραιότητας από το Κτηματολόγιο, ίσως και κατεπείγουσας, όχι μόνο γιατί η σύνταξη του δευτέρου είναι πρωθύστερη σε αυτές τις περιοχές αλλά γιατί και τα προβλήματα που θα κληθεί να επιλύσει το Κτηματολόγιο στη διασταύρωση και επεξεργασία των δηλώσεων ιδιοκτησίας κατά περίπτωση, θα είχαν οριστικά και επί συνόλου διευθετηθεί από τη σύνταξη του πρώτου. Ο σχεδιασμός, βραχυπρόθεσμος ή μακροπρόθεσμος, θα πρέπει να υπερισχύσει επιτέλους των εκάστοτε οικονομικών αναγκών του Δημοσίου, που εν μέρει κάλυψε πέρυσι το Κτηματολόγιο με την πληρωμή των δικαιωμάτων ιδιοκτησίας.

Φάνης Α. Παυλίδης
Ειδικός σύμβουλος ακινήτων
Νέα Μάκρη, κιν. 6945-29.30.21
[1]

#24 Σχόλιο Από Φάνης Α. Παυλίδης Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 12:47

Συνεργασία, συντονισμός και πολιτική – μια γενική θεώρηση

Σημαντική επίσης θα ήταν μία προσέγγιση για την πρόληψη και την καταστολή των πυρκαγιών που επιφέρουν τελικά τα δυσάρεστα αποτελέσματα. Ο καθ’ ύλην αρμόδιος φορέας πρόληψης των πυρκαγιών, η Πυροσβεστική Υπηρεσία πρέπει να αναβαθμιστεί, να αποκτήσει νέες σημαντικές αρμοδιότητες και ισχυρή οργανωτική δομή.

Με σύγχρονους όρους χρηματοδότησης και πόρους που θα δαπανώνται στην εκπαίδευση και την πρόληψη και όχι στους εξοπλισμούς να επιχειρηθεί κι εδώ μία προσπάθεια εξυγίανσης και εκσυγχρονισμού της υπηρεσίας που κάθε χρόνο παλεύει άνισα με το καταστροφικό φαινόμενο.

Η διάσωση του δασικού μας πλούτου απαιτεί στοχευμένη πολιτική. Πολιτική διαλόγου, συνεργασίας, ομαδικότητας, κοινού συμφέροντος. Η αναβάθμιση και η υποστήριξη εθελοντικών οργανώσεων πρέπει να γίνει συνείδηση κάθε πολιτικής ηγεσίας σε όλους τους τομείς. Εκεί έγκειται και η επιτυχία του πολιτικού. Να εμπνέει τους πολίτες να ενδιαφέρονται για το σύνολο.

Φάνης Α. Παυλίδης
Ειδικός σύμβουλος ακινήτων
Νέα Μάκρη, κιν. 6945-29.30.21
[1]

#25 Σχόλιο Από Martin Hank Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 12:57

Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η γενική απαγόρευση του άρθρου 1 ,αλλά η χαρά δεν κρατάει πολύ. Γιατί στο 2ο άρθρο αρχίζουν οι εξαιρέσεις σε συνδυασμό δε με την απιθάνου κάλλους νομοθεσία όπως σχολίασα στον πρόλογο,της οποίας αρκετά άρθρα έχουν ακυρωθεί με αποφάσεις του ΣτΕ – και πόσα άλλα θα μπορούσαν να ακυρωθούν αν είχε τα χρήματα να προσφύγει κάποιος- θα γίνει της εξαιρέσεως.

#26 Σχόλιο Από Sotiris Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 13:29

Ακόμη μια πρόταση είναι να υπάρχει κάποια ρύθμιση για αυτούς που πραγματικά αγαπούν και προστατεύουν το δάσος ΚΑΙ θέλουν να δουλέψουν σε αυτό και να τους επιτρέπεται η ανέργεση ήπιων αγροτουριστικών εγκαταστάσεων με πολύ συγκεκριμένους όρους (βιοκλιματικά, οικολογικά σπιτάκια, χωρίς μπετά κτλ).

Έτσι πιστεύω θα δημιουργηθεί δασική παιδεία και τα παιδιά μας θα βρουν τρόπο να επισκεφτούν, γνωρίσουν και αγαπήσουν το δάσος.

«Φαντάζομαι βόλτες μέσα στο δάσος με άλογα, συλλογή μανιταριών κ.α. Σκέφτομαι τη Βάλια Κάλντα που είναι μαγεία»

ΑΣΧΕΤΟ ΑΛΛΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΟ ΓΡΑΨΩ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΧΟΛΙΟ ΕΠΙ ΤΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΠΟΥ Η ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΦΤΑΝΕΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ.

Να κατεδαφιστούν όλα τα αυθαίρετα των κέντρων και εστιατορίων που επιτρέπουν το κάπνισμα στους κλειστούς ημιυπαίθριους χώρους που έχουν παράνομα διαμορφώσει με την αιτιολογία ότι αυτοί ΔΕΝ είναι στο νόμο περί απαγόρευσης καπνίσματος. έχει πλάκα που ενώ απαγορεύεται το κάπνισμα όπου και να πας τεκές….

Επιτέλους να μπει τάξη παντού.

#27 Σχόλιο Από ΜΑΡΙΑ ΣΠΥΡΑΚΟΥ Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 13:38

ΝΑ ΚΥΡΗΧΤΟΥΝ ΑΝΑΔΑΣΩΤΕΕΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΕΠΛΗΓΗΣΑΝ ΑΠΟ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ. ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΑΝ ΒΑΛΟΥΝ ΦΩΤΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΧΤΙΣΟΥΝ ΜΕΤΑ ΕΠΑΝΩ ΣΤΑ ΚΑΜΜΕΝΑ, ΟΥΤΕ ΘΑ ΚΟΒΟΥΝ ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΓΙΑ ΠΟΥΛΗΜΑ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ.!!!!!!!! ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ. ΕΤΣΙ ΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΕ. ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ !!!!!!!!!!!!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

#28 Σχόλιο Από Ελευθεριάδης Γιάννης Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 14:12

Πρέπει να θεσπιστεί υπερ-νόμος (εάν επιτρέπεται η έκφραση) ο οποίος θα δημιουργεί τη κοινωνική και οικονομική δυναμική για την σταδιακή συγκέντρωση του 80% του πληθυσμού σε ανθρώπινες πόλεις οπότε και ο ίδιος ο «λαός» θα χάσει την σχιζοφρενική και παράλογη έλξη προς «ΤΟ Δάσος» όπου θέλει συνεχώς να χτίζει μέχρι που δεν θα υπάρχει δάσος. Μακροχρόνια θα βλέπει το δάσος ως πηγή κοινού φυσικού, οικονομικού και περιβαλλοντικού πλούτου , με άλλα λόγια κοινού συμφέροντος, αντί να βλέπει το δάσος ως αποδέκτη πολλών αυτοτελών ιδιωτικών αλληλοσυγκρουόμενων βραχυπρόθεσμων και συχνά μάταιων φιλοδοξιών.

Το βιώσιμο και ευδόκιμο δάσος εξαρτάται από την μετατροπή παλαιών και την δημιουργία νέων ανθρώπινων πόλεων. ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΔΑΣΩΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ. Το θέμα είναι και οικιστικό και οικονομικό: η εκτός σχεδίου δόμηση δημιουργεί μια πολεοδομική τυπολογία που δεν είναι ούτε πόλη ούτε φύση αλλά ένα μείγμα όπου το φυσικό στοιχείο μετατρέπεται σε διακοσμητικό «συνοδευτικό» στοιχείο του κυρίαρχου δομημένου στοιχείου. Έτσι χάνει και την περιβαλλοντική του διάσταση (ένα άλσος 5 στρ. δεν είναι δάσος και δεν παρέχει τις ίδιες κλιματικές λειτουργίες σε τοπικό και εθνικό επίπεδο) εξού και η συνεχόμενη επέκταση της εκτός σχεδίου δόμησης που μοιάζει με επέλαση των λευκών για κατοίκιση του Φαρ ουέστ. Συγχρόνως επεκτείνονται τα δίκτυα κοινής ωφελείας (ΟΤΕ, ΔΕΗ, Νερό, κλπ) για λογαριασμό των επίδοξων κατοίκων, κατασκευάζονται δρόμοι, αυξάνεται η ανάγκη εντατικής πυροσπροστασίας, επεκτείνεται ολοένα η έκταση που πρέπει να ελέγχει το κράτος για να προλάβει τις αυθαιρεσίες … και όλα αυτά διογκώνουν το κόστος για την οικονομία!

Επί του παρόντος η ιδιωτικές δασικές εκτάσεις (νόμιμες ή καταπατιμένες) έχουν μεγάλη εμπορική αξία χάρη στην «υπόσχεση για σπίτι στην εξοχή» που εμπεριέχουν. Πρέπει αυτή η εμπορική αξία να μειωθεί δραματικά και να αυξηθεί η αξία τους ως κοινό αγαθό. Φτιάξτε ταμείο γης. ανταλλάξτε κάθε 10 στρ. ιδιωτικής δασικής έκτασης με 1 στρ. εντός σχεδίου, εντός πόλεως, με μεγάλο συντελεστή δόμησης το οποίο θα συνορεύει με πάρκο ώστε το δέλεαρ να είναι μεγάλο, για να ενθαρρύνετε την εγκατάλειψη του ονείρου στο δάσος και το κυνήγι του ποιοτικού διαμερίσματος στην πόλη δίπλα από πάρκο . Για να αγοραστούν εκτάσεις για πάρκα εντός πόλεως εκμεταλλευτείτε την τωρινή σχετικά χαμηλή αξία οικοπέδων σε περιοχές επιβαρημένες εντός σχεδίου .. ας γίνει το κράτος κινητήρας της αλλαγής σε αξίες γης και όχι παθητικός παρατηρητής.

Όταν σε 15 χρόνια θα έχει σταθεροποιηθεί η τάση επέκτασης της εκτός σχεδίου δόμησης τότε σε συνδυασμό με την εξαρχής κατεδάφιση των αυταπόδεικτα αυθαίρετων (η διαδικασία σωστά αναλύεται στο παρόν σχέδιο νόμου), υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να εμφανιστεί και μια συρρίκνωσης της με εγκατάλειψη των μη βιώσιμων προσφάτως κτισμένων οικισμών (καθώς οι πιο παλαιοί οικισμοί έχουν ήδη αποκτήσει τις υποδομές που τους καθιστούν βιώσιμους) και την μετατροπή τους σε παραγωγικό δάσος (σε αντίθεση με τον βασικό άθικτο πυρήνα δρυμών ο οποίος πρέπει να μεγαλώσει εδώ και τώρα), εάν το κράτος τότε προτείνει οργανωμένες οικονομικές δραστηριότητες εντός αυτών των «πρώην» δασικών οικισμών όπως βιώσιμη υλοτόμηση, ήπια τουριστική ανάπτυξη, φτυάρια για την αυξανόμενη ζήτηση σε δέντρα που θα προκύψει από την δημιουργία πράσινων πιο αραιό-δομημένων πόλεων.

Το σχέδιο νόμου που προτείνετε είναι το πρώτο βήμα, αρκεί να ξέρουμε ποιο μονοπάτι έχουμε διαλέξει για το μακρόχρονο ταξίδι μας.

#29 Σχόλιο Από Αλέξανδρος Ρίζος Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 14:13

Συγχαρητήρια, επιτέλους να ληφθούν μέτρα, χρειάζεται ωστόσο να συσταθεί μία υπηρεσία άμεσης επέμβασης που να σπεύδει και να εξετάζει ταχύτατα τις καταγγελίες, ένας 4ψήφιος αριθμός σε 24ωρη βάση στον οποίο ο περιηγητής φυσιολάτρης, ο απλός πολίτης να απευθύνεται. Είναι απογοητευτικό όταν κάποιος διαπιστώνει καταπατήσεις, ξύλευση, καταστροφές, ρίψη μπαζών, παράνομο κυνήγι στην Αττική, κυκλοφορία οχημάτων (π.χ. moto cross) εκεί όπου υπάρχουν ελάχιστα πλέον θηλαστικά, όπως στην Πάρνηθα και συνειδητοποιεί ότι η μόνη – αλλά αναρμόδια υπηρεσία η οποία ανταποκρίνεται είναι η αστυνομία, ενώ το Δασαρχείο είναι κλειστό. Οι παρανομίες πραγματοποιούνται ασυνήθιστες ημέρες και ώρες, βράδια και Σαββατοκύριακα. Επίσης χρειάζεται να τοποθετηθούν μπάρες και κάμερες παντού στους δρυμούς της Αττικής, διόδια προς έλεγχο στην Πάρνηθα και τα χρήματα να χρησιμοποιούνται για την φροντίδα του δάσους.

#30 Σχόλιο Από κωστας θεοχαρης Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 14:41

Η ελλαδα ειναι γεματη απο καταπατημενες εκτασεις και αυθαιρετες βιλες.
ΠΛουσιοι επιχειρηματιες και πολιτικοι χρησιμοποιουν την οικονομικη και πολιτικη τους ισχυ και χτιζουν τσιμεντενια φρουρια καταπατωντας εκτασεις και παραβιαζοντας την νομοθεσια.Ολα βεβαια ξεκινουν και απο τη τεραστια διαφθορα σε υπηρεσιες οπως η πολεοδομια.

Φυσικα,μεγαλες ευθυνες εχουν και οι πολιτικοι για την ολη κατασταση.Κανεις δεν ξεχναει το αυθαιρετο του Σουφλια και την αδεια αναψυκτηριου του Μαγγινα.

Η ποιοτητα της καθημερινης μας ζωης υποβαθμιζεται συνεχως τοσο απο τη μολυνση του περιβαλλοντος και τη καταστροφη των δασων οσο και απο την τσιμεντοποιηση και τον ανυπαρκτο πολεοδομικο σχεδιασμο των μεγαλων αστικων κεντρων.Απαισια κτιρια κυριαρχουν παντου με αποτελεσμα η Αθηνα να ειναι απο τις πιο ασχημες αρχιτεκτονικα πολεις.Οσο η ελληνικη οικονομια συνεχιζει να βασιζεται στους μπετατζηδες εργολαβους και στη αντιπαροχη τοσο η κατασταση θα χειροτερευει.Δυστυχως,η κατασταση εχει γινει μη αναστρεψιμη.Μονο η μεταναστευση σε αλλες περισσοτερο προηγμενες χωρες μπορει να μας σωσει.

Οσο για τα δαση,θα συνεχισουν να καιγονται διοτι η πυροσβεστικη εχει τεραστιες ελλειψεις προσωπικου και εξοπλισμου(που ειναι και αρκετα παλαιος) και διοικειται αναξιοκρατικα απο κομματικα στελεχη.
Χρειαζεται σημαντικη αυξηση των δαπανων και των προσλήψεων στη πυροσβεστικη.Ας γινει το βημα με μια ταυτοχρονη σημαντικη μειωση των στρατιωτικων δαπανων.Ειναι απαραδεκτο να ξοδευονται τοσα δισεκατομμυρια σε αχρηστους στρατιωτικους εξοπλισμους και να καρπωνονται τεραστια κερδη οι βιομηχανιες οπλων και οι διαφοροι μεσαζοντες την ιδια στιγμη που δεν υπαρχουν αρκετα πυροσβεστικα αεροπλανα.

#31 Σχόλιο Από Αν. Καρτσακλης Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 15:12

Τα μετρα σας αποτελουν,γενικα, ΜΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΣΥΝΘΗΚΗ για την διασωση των δασων!
ΜΙΑ ΙΚΑΝΗ ΣΥΝΘΗΚΗ ,αφου γινουν τα προτεινομενα μετρα,ΕΙΝΑΙ οι δασικες περιοχες ,καμμενες η’οχι,να ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΘΟΥΝ ΩΣ ΙΔΙΩΝΥΜΟ ΑΔΙΚΗΜΑ !..

#32 Σχόλιο Από Λ. Μανουσάκης Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 15:51

Πρέπει να επιτραπεί η δόμηση στα δάση.

Πιστεύω πως μόνο έτσι θα έχομε τελικά πράσινο.

Να πάρομε τα πράγματα από την αρχή. Στη Ελλάδα δεν υπάρχει κτηματολόγιο.
Οι αγροτικές (και κτηνοτροφικές) περιουσίες είναι συχνότατα χωρίς τίτλους. Ξεκινάει λοιπόν μία διαδικασία διεκδίκησης του πολίτη από το κράτους και το αντίστροφο σχετικά με την κυριότητα του πράγματος.

Επίσης στην Ελλάδα δεν προχωράνε τα σχέδια επέκτασης πόλης/οικισμών, μέχρι την ολοκλήρωση ενός σχεδίου μπορεί να χρειαστούνε 20 χρόνια.

Η κάθε οικογένεια λοιπόν που θέλει να στεγαστεί, ιδανικά σε μία μονοκατοικία, θα πρέπει να πληρώσει ένα σημαντικό ποσό είτε για την αγορά ενός οικοπέδου (που προσφέρονται με το σταγονόμετρο) είτε για την αγορά ενός αγροτεμαχίου, χωρίς τυπικά ελαττώματα, που και αυτά δεν βρίσκονται σε αφθονία.

Οι εφικτές οικονομικά λύσεις στέγασης για την πλειονότητα των συμπολιτών μας είναι δύο. Η αγορά/μίσθωση διαμερίσματος σε πολυκατοικία και η με κάθε τρόπο οικοδόμηση κάποιου αγροτεμαχίου ανεξάρτητα με την καταλληλότητα του.

Τα συμπεράσματα που αναφέρω νομίζω ότι είναι προφανή. Η Ελλάδα είναι πρώτη μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. και σε συγκέντρωση πληθυσμού στην πρωτεύουσα και σε αριθμό παράνομων κατοικιών. Επίσης πολύ συχνά, προκειμένου να χτίσουμε νόμιμα, καταστρέφουμε αγροτικές εκτάσεις.

Επίσης νομίζω ότι καμία νομοθεσία δεν μπορεί να πάει ενάντια στη βούληση του Έλληνα να αποκτήσει σπίτι. Καλό θα ήταν λοιπόν η νομοθεσία και το κράτος, να προβλέπουν εκτός από τους περιορισμούς και τις δυνατότητες που έχει ο κάθε πολίτης να αποκτήσει το δικό του σπίτι οικονομικά!

Να τελειώσουμε λοιπόν κάποια στιγμή σύντομα με το κτηματολόγιο, και να δώσουμε την δυνατότητα σε ιδιώτες σε συγκεκριμένες περιοχές να κάνουν ιδιωτική πολεοδόμηση. Τηρώντας βέβαια, αυστηρότατους όρους δόμησης και επιβάλοντας πρόσθετα περιβαλλοντικά μέτρα, π.χ. φύτεμα δένδρων, τοποθέτηση δικτύων πυρασφάλειας κ.α.

Με το σκεπτικό αυτό, αν μία έκταση είναι ξεκάθαρα ιδιωτική, αλλά χαρακτηρίζεται ως δάσος, να μπορεί να οικοδομηθεί με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις οι οποίοι θα ελέγχονται από την δασική υπηρεσία ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Είναι σημαντικό να υπάρξει συμφιλίωση του πολίτη με το δάσος, γιατί οι απαγορεύσεις που ισχύουν τώρα δεν μας έχουν οδηγήσει στα επιθυμητά αποτελέσματα.

#33 Σχόλιο Από Ιάκωβος Αξιώτης Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 16:37

Το καλοκαίρι του 2009, Ιούλιο αν θυμάμαι καλά, κάηκε και το Νότιο Δυτικό μέρους του Υμηττού (Γλυφάδα, Βούλα). Στην περιοχή υπάρχουν έντονες τάσεις καταπατήσεων και ανέγερσης αυθαιρέτων. Μόλις ολοκληρώθηκε (παρά τη σχετική καταγγελία στην αστυνομία) ένα αυθαίρετο σπίτι (κανονικό) σε οικόπεδο εκτός σχεδίου στο βουνό, που άρχισε να κτίζεται τα προηγούμενα Χριστούγεννα.

Προτείνω λοιπόν νομοσχέδιο να επεκταθεί και σε ημερομηνίες που θα συμπεριλαμβάνουν και αυτό το μέρος του Υμηττού.

#34 Σχόλιο Από Μαστρανδρεου Ιωαννης Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 16:57

Καταρχήν συγχαρητήρια για την συγκεκριμένη πρωτοβουλία της δημόσιας διαβούλευσης.

Εκτιμώ ότι όποιος θέλει να καταπατήσει ή να χτίσει παράνομα δεν θα πάει να πάρει άδεια απο την πολεοδομία. Το πάγωμα των αδειών αποτελεί πλήγμα στην οικοδομική δραστηριότητα που τόσο αναγκαία είναι την συγκεκριμένη περίοδο.

Προτείνω την δημιουργία μικτών κλιμακίων απο αστυφύλακες και αρμόδιους μηχανικούς (όπως γίνεται με υπαλλήλους νομαρχιών κ τροχονόμους για τον έλεγχο των φορτηγών στις εθνικές οδούς) ώστε να αστυνομευτούν σωστά οι καμένες περιοχές. Αλοίμονο αν δίπλα στην Αθήνα, δίπλα σε όλους τους οργανισμούς κ υπουργεία δεν μπορούν να βρεθούν οι απαραίτητοι ανθρώπινοι πόροι.

Χρήση των νέων τεχνολογιών. Μια σύμβαση με την Google Earth για λήψη φωτογραφιών και με 2 pc μπορεί να ελέγχει κανείς τεράστιες εκτάσεις (εφαρμογή όχι μόνο στις καμμένες αλλά και για εντοπισμό πχ οικιών που έχουν παράνομα κατασκευάσει πισίνες!!).

Εύχομαι καλή πορεία στο δύσκολο πραγματικά έργο σας.

Με εκτίμηση

Μαστρανδρέου Ιωάννης
Ηλ/γος Μηχανικός

#35 Σχόλιο Από ΜΑΝΟΣ Θεόδωρος Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 17:07

Βρίσκω κατ’ αρχάς θετική την προσπάθεια να μπει φραγμός στην ασυδοσία που υπάρχει στον τομέα αυτόν.Πιστεύω ότι κάτι καλό θα προκύψει.
Γενικές σκέψεις:
1) Να μην υπάρχουν «παραθυράκια».
2) Να προβλέπονται αυστηρές ποινές (χωρίς εξαγορές κλπ) για όλους τους εμπλεκομένους σε αυθαίρετη δόμηση ή καταπαάτηση δασικής έκτασης(«ιδιοκτήτες», μηχανικούς,υπαλλήλους πολεοδομίας, ΔΕΗ κλπ, συμβολαιογράφους,δικηγόρους, κατασκευαστές, υπεύθυνους συνεταιρισμών ). Παραδειγματικές διοικητικές κυρώσεις σε μηχανικούς, συμβολαιογράφους, δικηγόρους, υπαλλήλους πολεοδομίας, ΔΕΗ κλπ)
3) Να κατεδεαφίζονται άμεσα όλα τα αυθαίρετα. Ποτέ, όμως, να μη ξεκινούν οι κατεδαφίσεις από παράγκες και χαμόσπιτα.Πρώτα οι βίλλες και τα μεγάλα ακίνητα. Έτσι θα υπάρχει η στήριξη των πολλών…
4) να υπάρχει ιστοσελίδα που να μπορούν να καταγγέλουν οι πολίτες τις αυθερεσίες που διαπιστώνουν για να γίνεται έρευνα. Οι πολίτες να ενημερώνονται συχνά για τη δυνατότητα αυτή.

Τίποτε από τα πιο πάνω δε θα προχωρήσει αν δεν ολοκληρωθούν το ταχύτερο οι δασικοί χάρτες και το κτηματολόγιο.
Επιτέλους, ελπίζουμε ότι κάτι μπορεί να αλλάξει. Καλή δύναμη!

#36 Σχόλιο Από Δημήτρης Χατζησάββας Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 17:49

Συμφωνώ απόλυτα με τον Κύριο Μανουσάκη!

#37 Σχόλιο Από Φ. ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ Στις 30 Οκτώβριος, 2009 @ 18:03

«Πολυμήχανοι Έλληνες που τρυπώνουν από παραθυράκια»
«Ιδιοκτήτες που συνήθως εκμεταλλεύονται διάφορα παραθυράκια των νόμων»
«Διάφοροι αετονύχηδες»
«Παραθυράκια, ανοχή στις συντεχνίες και στραβά μάτια»
«Αυστηροί νόμοι που θα αντιμετωπίζουν τους ιδιοκτήτες, τους εργολάβους και τους μηχανικούς των αυθαιρέτων ως εγκληματίες τους εμπρηστές»

Αυτοί είναι μερικοί μόνον από τους ακραίους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιήθηκαν από πολίτες εναντίον πολιτών.

Ως δια μαγείας για όλα φταίνε οι συμπολίτες μας – ενώ το Κράτος που ήτανΑΠΟΝ μέχρι σήμερα, έρχεται ξαφνικά να τιμωρήσει τους κακούς με τις μπουλντόζες

ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΕΙΤΕ ΤΙΣ ΤΥΧΟΝ ΛΑΘΟΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΕΝΟΧΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ :

ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΤΟΥ