- Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας - http://www.opengov.gr/minenv -

Άρθρο 01:Υπολογισμός κατανεμόμενης ποσότητας και υποχρεώσεις παραλαβής αυτούσιου βιοντίζελ

1. Με την απόφαση της παραγράφου 4.α του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 όπως ισχύει (εφεξής πρόσκληση) που εκδίδεται κάθε έτος πριν την 30η Νοεμβρίου, καθορίζεται η προς κατανομή ετήσια ποσότητα αυτούσιου βιοντίζελ για το επόμενο έτος (περίοδος 1ης Ιανουαρίου-31ης Δεκεμβρίου) καθώς και το ποσοστό ανάμειξης αυτούσιου βιοντίζελ στο μείγμα πετρελαίου κίνησης με βιοντίζελ, το οποίο οφείλουν να διασφαλίζουν οι υπόχρεοι της ανάμειξης. Για τον υπολογισμό της ως άνω προς κατανομή ετήσιας ποσότητας λαμβάνεται υπόψη το μέγιστο ποσοστό ανάμειξης αυτούσιου βιοντίζελ στο πετρέλαιο κίνησης, όπως αυτό καθορίζεται με απόφαση του ΑΧΣ, και το 80% του πετρελαίου κίνησης που εκτιμάται ότι θα καταναλωθεί το επόμενο έτος.
2. Οι δικαιούχοι της κατανομής όπως αυτοί καθορίζονται με την απόφαση της παραγράφου 7.α του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 όπως ισχύει (εφεξής απόφαση κατανομής), υποχρεούνται να διαθέτουν στην ελληνική επικράτεια, από την 1η Ιανουαρίου και μέχρι την 31η Δεκεμβρίου κάθε έτους τις κατανεμηθείσες σε αυτούς συνολικές ετήσιες ποσότητες αυτούσιου βιοντίζελ και οι κάτοχοι Άδειας Διύλισης υποχρεούνται να τις παραλαμβάνουν.
3. Οι κάτοχοι Άδειας Διύλισης οφείλουν να παραλαμβάνουν επιπλέον ποσότητα αυτούσιου βιοντίζελ από τους δικαιούχους της απόφασης κατανομής ή από κατόχους Άδειας Διάθεσης Βιοκαυσίμων ώστε να διασφαλίζουν ότι και το επιπλέον 20% του πετρελαίου κίνησης που διαθέτουν στην ελληνική επικράτεια και το οποίο δεν λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της προς κατανομή ετήσιας ποσότητας αυτούσιου βιοντίζελ σύμφωνα με το σημείο 1, ικανοποιεί το ποσοστό ανάμειξης όπως αυτό καθορίζεται στην πρόσκληση.
H παραλαβή της ποσότητας που ορίζεται στο προηγούμενο εδάφιο, γίνεται ως εξής:

i) 50% της ποσότητας αυτούσιου βιοντίζελ παραλαμβάνεται υποχρεωτικά από δικαιούχο/ους της απόφασης κατανομής, οι οποίοι υπέβαλαν δικαιολογητικά σύμφωνα με το άρθ. 3 παρ. 1.Α.η ή/και 1.Α.θ και τα οποία ελήφθησαν υπόψη για τον υπολογισμό του άρθρου 5.
ii) 50% της ποσότητας αυτούσιου βιοντίζελ παραλαμβάνεται από δικαιούχους της απόφασης κατανομής ή από κατόχους Άδειας Διάθεσης Βιοκαυσίμων.
4. Εφόσον αυξηθεί η κατανάλωση του πετρελαίου κίνησης ως προς τις προβλέψεις της κατανάλωσης βάσει των οποίων καθορίζεται η προς κατανομή ετήσια ποσότητα, οι κάτοχοι Άδειας Διύλισης οφείλουν να παραλαμβάνουν κατά αντίστοιχο ποσοστό αυξημένες ποσότητες αυτούσιου βιοντίζελ αναλογικά ανά δικαιούχο κατά το ποσοστό συμμετοχής του στην κατανομή.
5. Εφόσον μειωθεί έως και 20% η κατανάλωση του πετρελαίου κίνησης ως προς τις προβλέψεις της κατανάλωσης βάσει των οποίων καθορίζεται η προς κατανομή ετήσια ποσότητα, παραμένουν σταθερές οι κατανεμηθείσες ποσότητες ανά δικαιούχο.
Εφόσον μειωθεί περισσότερο του 20% η κατανάλωση του πετρελαίου κίνησης ως προς τις προβλέψεις της κατανάλωσης, βάσει των οποίων καθορίζεται η προς κατανομή ετήσια ποσότητα, μειώνονται κατά αντίστοιχο ποσοστό οι κατανεμηθείσες ποσότητες αναλογικά ανά δικαιούχο κατά το ποσοστό συμμετοχής του στην κατανομή, με την έκδοση της απόφασης της παραγράφου 7.δ.γγ του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 όπως ισχύει.
6. Οι κάτοχοι Άδειας Εμπορίας κατηγορίας Α’ εφόσον πραγματοποιήσουν εισαγωγές, κατά την έννοια της παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 3054/2002 όπως ισχύει, πετρελαίου κίνησης προς διάθεση στην ελληνική επικράτεια, οφείλουν να παραλαμβάνουν ποσότητα αυτούσιου βιοντίζελ ώστε να διασφαλίζουν ότι το σύνολο του πετρελαίου κίνησης που διαθέτουν στην ελληνική επικράτεια, ικανοποιεί το ποσοστό ανάμειξης, όπως αυτό καθορίζεται στην πρόσκληση.
Η παραλαβή των ποσοτήτων αυτούσιου βιοντίζελ γίνεται ως εξής:
α) 80% της ποσότητας αυτούσιου βιοντίζελ παραλαμβάνεται υποχρεωτικά από τους δικαιούχους της απόφασης κατανομής, αναλογικά κατά το ποσοστό συμμετοχής τους,
β) 20% της ποσότητας αυτούσιου βιοντίζελ παραλαμβάνεται από τους δικαιούχους της απόφασης κατανομής ή από κατόχους Άδειας Διάθεσης Βιοκαυσίμων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα εδάφια 3.i και 3.ii.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 01:Υπολογισμός κατανεμόμενης ποσότητας και υποχρεώσεις παραλαβής αυτούσιου βιοντίζελ"

#1 Σχόλιο Από Δημήτριος Κυρκιλής Στις 5 Νοέμβριος, 2012 @ 13:00

H Coral ΑΕ προτείνει την επαναδιατύπωση της παραγράφου 6, ως εξής :

Οι κάτοχοι Άδειας Εμπορίας κατηγορίας Α’ εφόσον πραγματοποιήσουν εισαγωγές, κατά την έννοια της παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 3054/2002 όπως ισχύει, πετρελαίου κίνησης προς διάθεση στην ελληνική επικράτεια, οφείλουν να παραλαμβάνουν ποσότητα αυτούσιου βιοντίζελ ώστε να διασφαλίζουν ότι το σύνολο του πετρελαίου κίνησης που διαθέτουν στην ελληνική επικράτεια, ικανοποιεί το ποσοστό ανάμειξης, όπως αυτό καθορίζεται στην πρόσκληση.

Η παραλαβή των ποσοτήτων αυτούσιου βιοντίζελ γίνεται υποχρεωτικά από τους δικαιούχους της απόφασης κατανομής.

#2 Σχόλιο Από Σ.ΒΙ.Β.Ε. Στις 5 Νοέμβριος, 2012 @ 14:21

Σχόλια και Θέσεις του Σ.ΒΙ.Β.Ε. επί της διαβούλευσης «Καθορισμός κριτηρίων και μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ»

Σε συνέχεια της πρόσκλησης του Υφ/γου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και κλιματικής αλλαγής ο Σύνδεσμος Βιοκαυσίμων και Βιομάζας Ελλάδας (Σ.ΒΙ.Β.Ε.) θα ήθελε να πάρει θέση επί του κειμένου αλλά και της φιλοσοφίας αυτού.

Όπως επανειλημμένα έχουμε τοποθετηθεί τόσο σε συναντήσεις μας με τους αρμόδιους φορείς όσο και γραπτώς με υπομνήματα και επιστολές, ο Σ.ΒΙ.Β.Ε. στα πλαίσια της προώθησης της χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων στο ενεργειακό μείγμα της χώρας σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του αγροτικού τομέα στο κομμάτι των ενεργειακών καλλιεργειών ευελπιστεί να εκπληρώσει το εξής όραμα:

“ Την εξ’ ολοκλήρου παραγωγή ενός Ελληνικού ανανεώσιμου καυσίμου από Ελληνικές επιχειρήσεις, προερχόμενο από Ελληνικές αγροτικές α’ ύλες που θα διατίθεται στον Έλληνα καταναλωτή επιτυγχάνοντας:

α. Τη μερική απεξάρτηση της χώρας από εισαγωγές πετρελαίου προσφέροντας ενεργειακή αυτονομία καθώς η δυνατότητα αυτή παραμένει αναξιοποίητη μέχρι στιγμής

β. Την ενίσχυση του πολύπαθου αγροτικού τομέα μέσω της συμβολαιοποιημένης γεωργίας στον τομέα των ενεργειακών καλλιεργειών

γ. Την τόνωση της Εθνικής Οικονομίας μέσω της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας και της μείωσης του ελλείμματος του Εμπορικού ισοζυγίου

δ. Την επίτευξη των εθνικών στόχων για τη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου στο τομέα των μεταφορών

ε. Την εξάλειψη των εισαγωγών βιοκαυσίμων από τρίτες χώρες που αποτελούν προϊόν παιδικής εργασίας και αποψίλωσης

Προς αυτή την κατεύθυνση ακολουθούν τα σχόλια και οι παρατηρήσεις του Σ.ΒΙ.Β.Ε. επί ενός σχεδίου το οποίο σε πολλά σημεία επιχειρεί να θέσει κανόνες οι οποίοι είναι άκρως αντίθετοι με την απορρόφηση των ενεργειακών καλλιεργειών, την επίτευξη των εθνικών στόχων της διείσδυσης ανανεώσιμων καυσίμων στην αγορά, την ανάπτυξη κλίματος υγιούς ανταγωνισμού και συγκράτησης των τιμών, καθώς και την απλοποίηση και επιτάχυνση της διαδικασίας αξιολόγησης για την κατανομή αυτούσιου βιοντίζελ έτσι ώστε ο κλάδος των βιοκαυσίμων να λειτουργήσει με απόλυτη διαφάνεια και προσφέροντας οφέλη υπέρ της χώρας μας.

ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΑΡΘΡΟ 1

Παρ. 1: Στο σημείο που αναφέρει: “…..για τον υπολογισμό της ως άνω προς κατανομή ετήσιας ποσότητας λαμβάνεται υπόψη το μέγιστο ποσοστό ανάμειξης αυτούσιου βιοντίζελ στο πετρέλαιο κίνησης, όπως αυτό καθορίζεται με απόφαση του ΑΧΣ, και το 80% του πετρελαίου κίνησης που εκτιμάται ότι θα καταναλωθεί το επόμενο έτος.”

Σχόλια ΣΒΙΒΕ
Tο ποσοστό ορίζεται στην απόφαση ΑΧΣ 460/2009 σε 7%. Θα πρέπει να αναγραφεί και σε αυτό το σημείο «ως κατ ελάχιστο ποσοστό ανάμειξης».

Παρ. 3i: Στο σημείο που αναγράφει: “ i) 50% της ποσότητας αυτούσιου βιοντίζελ παραλαμβάνεται υποχρεωτικά απο τους δικαιούχους της κατανομής οι οποίοι υπέβαλαν δικαιολογητικά σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 1.Α.η ή/και 1.Α.θ και τα οποία ελήφθησαν υπόψη για τον υπολογισμό του άρθρου 5”

Σχόλιο ΣΒΙΒΕ

Το συγκεκριμένο σημείο ενώ επιχειρεί να δημιουργήσει κίνητρο σε εταιρίες που προάγουν την προστασία του περιβάλλοντος μέσα από την ανακύκλωση τηγανελαίων και τις εταιρίες που επενδύουν εκατομμύρια στον Ελληνικό αγροτικό τομέα. Με τον τρόπο όμως που έχει διαμορφωθεί, θα επιτρέπει σε όποιον έχει αγοράσει ένα γραμμάριο τηγανελαίου ή/ και έχει συνάψει σύμβαση με έναν Έλληνα αγρότη για 1 στρέμμα να μπορεί να εισάγει χιλιάδες τόνους αυτούσιου βιοντίζελ από τρίτες χώρες αποκομίζοντας τεράστια οφέλη χωρίς να έχεις προσφέρει ούτε ένα ευρώ στο εθνικό μας ΑΕΠ. Ταυτόχρονα το συγκεκριμένο άρθρο δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ παραγωγών και εμπόρων καθώς βάζει σε ανταγωνισμό μονάδες παραγωγής με εγκαταστάσεις, εργαζομένους και υψηλά κοστολόγια με εμπόρους που θα έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν στη χώρα επιδοτούμενο βιοντίζελ από τρίτες χώρες, κάτι για το οποίο η Ε.Ε. έχει ξεκινήσει νομική διαδικασία ώστε να το απαγορεύσει.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΒΙΒΕ

Η ποσοστό που ορίζεται στο συγκεκριμένο άρθρο, να προστεθεί στο υπόλοιπο 80% που θα κατανέμεται με τη μεθοδολογία του άρθρου 5 ώστε να επιτυγχάνει πραγματικά τους στόχους για τους οποίους συντάχθηκε και να διασφαλίζει τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των συμμετεχόντων.
Παρ. 3ιi: Στο σημείο που αναγράφει: “50% της ποσότητας αυτούσιου βιοντίζελ παραλαμβάνεται από δικαιούχους της απόφασης κατανομής ή από κατόχους Άδειας Διάθεσης Βιοκαυσίμων”

ΣΧΟΛΙΟ ΣΒΙΒΕ

Όπως προαναφέραμε η Ε.Ε. έχει ξεκινήσει νομικές διαδικασίες για την προστασία των Ευρωπαίων παραγωγών βιοντίζελ από αθρόες εισαγωγές επιδοτούμενου βιοντίζελ προέλευσης από τρίτες χώρες το οποίο αποτελεί προϊόν παιδικής εργασίας και αποψίλωσης δασών και το οποίο έχει γονατίσει όλη την Ευρωπαϊκή παραγωγή. Ταυτόχρονα τα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε., έχοντας ίδιο ή περίπου ίδιο σύστημα κατανομής σαν τον Ελληνικό για να προστατευτούν από αυτό το κίνδυνο επιβάλλουν οι ποσότητες που θα διακινούνται εντός της χώρας θα πρέπει να προέρχονται από παραγωγό εντός της Ε.Ε. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Ιταλία, η οποία ορίζει ότι το βιοντίζελ που θα διακινείται εντός της χώρας πρέπει να είναι “EU PRODUCT” και η Ισπανία που προβλέπει στην πρόσκληση κατανομής που προσφάτως κατέθεσε ότι “ οι ποσότητες που θα διακινηθούν εντός της χώρας θα πρέπει να προέρχονται από εγχώριους ή Ευρωπαίους παραγωγούς”

ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΒΙΒΕ

Στο εν λόγω σημείο θα πρέπει να προστεθεί και η πρόταση “… από κατόχους Άδειας Διάθεσης Βιοκαυσίμων και η οποία προέρχεται από μονάδα παραγωγής εγκατεστημένη στην Ε.Ε.”

Παρ. 5: Στο σημείο που αναγράφεται “ Εφόσον μειωθεί περισσότερο του 20% η κατανάλωση του πετρελαίου κίνησης….”

ΣΧΟΛΙΟ ΣΒΙΒΕ

Επειδή οι ποσότητες που κατανέμονται από ενεργειακά φυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για την ετήσια κατανομή, προτείνουμε σε περίπτωση μείωσης άνω του 10% της κατανάλωσης ντίζελ κίνησης οι ποσότητες να αφαιρούνται αναλογικά από τα υπόλοιπα κριτήρια και όχι από το κριτήριο των ενεργειακών καλλιεργειών

Παρ 6: Να ακολουθήσει την ΠΑΡ 3.

#3 Σχόλιο Από Γ. Τσιρόπουλος Στις 5 Νοέμβριος, 2012 @ 14:40

1. Με τη θέση της εταιρίας CORAL συμφωνεί και η εταιρία MAMIDOIL JETOIL ΑΕ .
2. Η εκ μέρους των εισαγωγέων πετρελαίου κίνησης υποχρεωτική αγορά BIODIESEL απο όλους τους παραγωγούς BIODIESEL, και μάλιστα «αναλογικά κατά το ποσοστό συμμετοχής τους» ειναι πρακτικά ανεφάρμοστη γιατί προϋποθέτει μια συνεχή και προγραμματισμένη ροή εισαγωγών,γεγονός που δεν συμβαίνει στη πράξη.
Επιπλέον , η υποχρέωση των εισαγωγέων να αγοράσουν ένα εμπόρευμα απο παραγωγούς που δεν γνωρίζουν,σε τιμές που ουδέποτε διαπραγματεύθηκαν ή δεν συμμετείχαν στη διαμόρφωσή τους , και με λοιπούς όρους εμπορίας που επιβάλλονται άνωθεν, ελέγχεται νομικά κατά πόσο ειναι σύμφωνη με τους κανόνες ανταγωνισμού .

#4 Σχόλιο Από ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ & ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Στις 5 Νοέμβριος, 2012 @ 14:48

Με αφορμή το σχέδιο ΚΥΑ για τον καθορισμό κριτηρίων και μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 όπως ισχύει, που έχει τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τις ακόλουθες παρατηρήσεις:

1. Άρθρο 1, Υπολογισμός κατανεμόμενης ποσότητας και υποχρεώσεις παραλαβής αυτούσιου βιοντίζελ

Επαναδιατύπωση παραγράφου 3:
Οι κάτοχοι Άδειας Διύλισης οφείλουν να παραλαμβάνουν επιπλέον ποσότητα αυτούσιου βιοντίζελ από τους δικαιούχους της απόφασης κατανομής ή από κατόχους Άδειας Διάθεσης Βιοκαυσίμων ώστε να διασφαλίζουν ότι και το επιπλέον 20% του πετρελαίου κίνησης που διαθέτουν στην ελληνική επικράτεια και το οποίο δεν λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της προς κατανομή ετήσιας ποσότητας αυτούσιου βιοντίζελ σύμφωνα με το σημείο 1, ικανοποιεί το ποσοστό ανάμειξης όπως αυτό καθορίζεται στην πρόσκληση.
Ολόκληρη η ποσότητα που ορίζεται στο προηγούμενο εδάφιο παραλαμβάνεται από δικαιούχους της απόφασης κατανομής ή από κατόχους Άδειας Διάθεσης Βιοκαυσίμων.

#5 Σχόλιο Από ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Στις 5 Νοέμβριος, 2012 @ 14:57

Το σύστημα κατανομής βιοντήζελ επιχειρεί να συγκεράσει δύο αντιτιθέμενες προτεραιότητες: αφενός την προστασία της αγροτικής παράγωγης και αφετέρου την προστασία της ελεύθερης λειτουργίας της αγοράς και την αύξηση της επιχειρηματικότητας. Μέχρι τώρα είναι σαφές ότι η πολιτική βούληση δημιούργησε ένα νομοθετικό πλαίσιο όπου κυριάρχησε απόλυτα η πρώτη επιλογή σε βάρος της δεύτερης. Τούτο είναι κατά την άποψη μας νομικά προβληματικό τόσο σε επίπεδο εθνικού (συνταγματικού) όσο και σε επίπεδο κοινοτικού δικαίου. Ενόσω με την υπό διαβούλευση απόφαση η πολιτική ηγεσία έχει την ευκαιρία να συγκεράσει κατά τρόπο αποδεκτό τις παραπάνω προτεραιότητες, δυστυχώς, για μια ακόμα φορά επιλέγει την προστασία του τομέα την ίση τοα αγροτικής παράγωγης (ατελέσφορα πάντως για τους Έλληνες αγρότες, με δεδομένη την αναπόφευκτα επιβαλλόμενη ίση τους μεταχείριση με τους κοινοτικούς) σε βάρος της ελεύθερης λειτουργίας της αγοράς και της ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας. Με τον τρόπο αυτό, οι υπό επεξεργασία διατάξεις εξακολουθούν να είναι προβληματικές και εν τέλει αμφίβολης αποτελεσματικότητας. Κατά την άποψη μας πέρα από την πιστοποίηση της δυνατότητας των προμηθευτών να διαθέτουν βιοντήζελ, δεν χρειάζεται κανενός άλλου είδους πρόβλεψη σχετικά με τη διασφάλιση των πωλήσεών τους, τις οποίες είναι σε θέση να διασφαλίσει και εξασφαλίσει η κανονική ελεύθερη λειτουργία της αγοράς. Σε κάθε δε περίπτωση αν υποτεθεί ότι υπάρχει λόγος προστασίας των παραγωγών το μέγιστο ποσοστό διασφάλισης της απορρόφησης της παραγωγής, δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από π.χ. 50%.

Για το Άρθρο 1, θα πρέπει να περιγραφεί αναλυτικά η μέθοδος υπολογισμού των υποχρεώσεων παραλαβής αυτούσιου βιοντήζελ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Παράγραφο 1 το 80% της ανάμιξης θα γίνεται βάσει κατανομής ενώ το υπόλοιπο 20%, σύμφωνα με το Άρθρο 3, θα γίνεται χωρίς κατανομή από δικαιούχους της απόφασης κατανομής και λοιπών κατόχων Άδειας Διάθεσης Βιοκαυσίμων.
Στη συνέχεια, όπως περιγράφεται στις Παραγράφους 4 & 5, το Υπουργείο αίρει την ποσόστωση 80/20 στην περίπτωση αποκλίσεων από τις ετήσιες προβλέψεις κατανάλωσης των υπόχρεων βάσει των οποίων καθορίζεται η προς κατανομή ετήσια ποσότητα. Με τον τρόπο που περιγράφεται η διαδικασία προκαλούνται ερωτηματικά στο κατά πόσο είναι εφικτή η διατήρηση του ποσοστού «20%», εάν η ποσόστωση 80/20 δεν αντιστοιχεί στις πραγματικές καταναλώσεις βιοντήζελ ανεξάρτητα με τις ετήσιες προβλέψεις κατανάλωσης.
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι ειδικά για το τρέχον έτος με τις δυσμενείς συνθήκες για τον τόπο μας και τις διαρκώς μειούμενες καταναλώσεις στην αγορά των καυσίμων, οι ετήσιες προβλέψεις κατανάλωσης είναι πραγματικά ανέφικτο να ανταποκρίνονται στις πραγματικές πωλήσεις πετρελαίου κίνησης. Επομένως είναι αδιανόητο βάσει της απόκλισης από τις προβλέψεις να μεταβάλλεται η εν λόγω 80/20 ποσόστωση εις βάρος βέβαια του ποσοστού κατανάλωσης εκτός κατανομής. Ακόμη, εάν συνδυάσουμε τις Παραγράφους 4 & 5 με το Άρθρο 5, τότε διαπιστώνουμε μία προσπάθεια μείωσης της συμμετοχής των εισαγωγέων στην κατανομή.
Επίσης να τονίσουμε ότι για τους κατόχους Άδειας Εμπορίας Α’, οι οποίοι δεν δίνουν ετήσιες προβλέψεις, ισχύει η ποσόστωση 80/20 χωρίς λοιπούς περιορισμούς, γεγονός που προκαλεί άνιση μεταχείριση ως προς την κατανομή μεταξύ υπόχρεων – κατόχους Άδειας Διύλισης και κατόχους Άδειας Εμπορίας Α’.
Για τους λόγους αυτούς θεωρούμε πως οι Παράγραφοι 4 & 5 πρέπει να απαλειφθούν και οι κάτοχοι Άδειας Διύλισης ως υπόχρεοι να διατηρήσουν την ποσόστωση βάσει των Παραγράφων 1 & 3, δηλαδή με άλλα λόγια να ισχύει για τα διυλιστήρια ότι ισχύει και για τις εταιρίες εμπορίας.

#6 Σχόλιο Από ΓΕΡΑΙΜΟΣ ΒΑΝΔΩΡΟΣ Στις 5 Νοέμβριος, 2012 @ 15:06

H πρόταση της avin, είναι

Οι δικαιούχοι οφείλουν, να διαθέτουν στους κατόχους άδειας εμπορίας κατηγορίας Α’ που πραγματοποιούν εισαγωγές πετρελαίου κίνησης προς διάθεση στην ελληνική επικράτεια τις ποσότητες που τους ζητούνται και αντιστοιχούν στην κάλυψη της υποχρέωσης των κατόχων άδειας εμπορίας κατηγορίας Α’, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 6.α. Οι ποσότητες αυτές αυτούσιου βιοντίζελ διατίθενται επιπλέον των ποσοτήτων που καθορίζονται με την απόφαση κατανομής και αντιστοιχούν στο ποσοστό ανάμειξης πετρελαίου κίνησης με αυτούσιο βιοντίζελ που καθορίζεται στην πρόσκληση.
β) Οι κάτοχοι άδειας εμπορίας κατηγορίας Α’ οφείλουν να παραλαμβάνουν από τους δικαιούχους της απόφασης κατανομής τις ποσότητες της παραγράφου α.