- Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας - http://www.opengov.gr/minenv -

Άρθρο 03: Υποβολή και έλεγχος δικαιολογητικών

1. Ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός υποβάλλει στο πληροφοριακό σύστημα κατά τις διατάξεις του Ν.4178/2013 τα δικαιολογητικά της παραγράφου 6 του άρθρου 1 ή της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του παρόντος και υποβάλλει υπεύθυνη δήλωση ότι τα στοιχεία που υποβάλλει έχουν ελεγχθεί για την ορθότητα και την πληρότητα τους και ότι τα παραστατικά που υποβάλλονται αντιστοιχούν στις εργασίες που έχουν δηλωθεί και πραγματοποιηθεί για την ενεργειακή αναβάθμιση ή την στατική ενίσχυση της ιδιοκτησίας ή του ακινήτου.

2. Δύναται να υποβληθεί αίτημα συμψηφισμού για την ίδια ιδιοκτησία ή ακίνητο και για τις δύο περιπτώσεις συμψηφισμού των άρθρων 1 και 2 της παρούσας του ειδικού προστίμου, μη συμπεριλαμβανομένου του παραβόλου, με την προϋπόθεση ότι ο συμψηφισμός διενεργείται συνολικά για ποσό έως το πενήντα τοις εκατό (50%) του ειδικού προστίμου.

3. Τα καταβληθέντα ποσά για εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης ή στατικής ενίσχυσης αφαιρούνται από την τελευταία δόση και τις αμέσως προηγούμενες χρονικά έως ότου ολοκληρωθεί ο συμψηφισμός. Σε περίπτωση που μετά τον ως άνω υπολογισμό, προκύπτει ότι τα ήδη καταβληθέντα ποσά υπερβαίνουν το ποσό του προστίμου που υπολείπεται, δεν επιστρέφονται και δεν αναζητούνται.

4. Η αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης, ή άλλη αρμόδια αρχή, που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ελέγχει δειγματοληπτικά ποσοστό τουλάχιστον πέντε τοις εκατό (5%) των δηλώσεων που υποβλήθηκαν, προκειμένου να διαπιστωθεί αν τα στοιχεία των δηλώσεων, που αφορούν την περιγραφή της κατασκευής, τα παραστατικά και τα δελτία αποστολής, καθώς και τα πορίσματα των επιθεωρητών ενέργειας ή των Ελεγκτών Δόμησης είναι αληθή και ακριβή. Σε περίπτωση διαπίστωσης ψευδών στοιχείων ή/και αναληθών δηλώσεων, το ειδικό πρόστιμο που αρχικά είχε υπολογιστεί από την ηλεκτρονική διαδικασία του ηλεκτρονικού συστήματος διπλασιάζεται. Για την επιβολή του διπλασιασμού του ειδικού προστίμου εκδίδεται σχετική διοικητική πράξη από την αρμόδια υπηρεσία, η οποία υποβάλλεται στην αρμόδια αρχή για τη διαχείριση του πληροφοριακού συστήματος προκειμένου να προβεί στη διόρθωση του ποσού του προστίμου κατά τα ανωτέρω.
5. Ο έλεγχος μετά από καταγγελία ή εντολή δημοσίων αρχών δύναται να διενεργείται από Ελεγκτές Δόμησης όπως ορίζονται στο ν. 4030/2011 (Α΄ 249), τυχαία, μετά από ηλεκτρονική κλήρωση.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 03: Υποβολή και έλεγχος δικαιολογητικών"

#1 Σχόλιο Από ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑΥΡΑΚΑΚΗΣ Στις 23 Ιανουάριος, 2014 @ 13:49

Αθήνα 23/01/2014 Καλημέρα,

θέλω να καταθέσω την άποψη μου για μια ΣΟΒΑΡΗ παράλειψη που υπάρχει στο σχέδιο της ΚΥΑ με θέμα:»Συμψηφισμός ειδικού προστίμου για Ενεργειακή Αναβάθμιση κτιρίων του ν.4178/2013″.

Στο προτεινόμενο σχέδιο ΚΥΑ (άρθρο 03 παράγραφος 3) δεν υπάρχει πρόβλεψη για την επιστροφή (έως 50.00%) του ειδικού προστίμου που αφορά Ενεργειακή Αναβάθμιση Κτιρίου του ν.4178/2013,όταν το πρόστιμο ένταξης αυθαιρέτων στους νόμους ν.4014/2011 & στη συνέχεια ν.4178/2013 (με αρκετές χιλιάδες ευρώ καταβολή) έχει ΗΔΗ ΕΞΟΦΛΗΘΕΙ.

Επειδή η παραπάνω παράλειψη δημιουργεί δύο κατηγορίες πολιτών,την μία που πληρώνει σταδιακά(σε δόσεις) το ειδικό πρόστιμο αυθαρέτων και μπορεί να ενταχθεί στη ρύθμιση, με το προτεινόμενο σχέδιο ΚΥΑ, ΚΑΙ
στην κατηγορία εκείνη των συμπολιτών που έχουν ΗΔΗ ΕΞΟΦΛΗΣΕΙ ΑΠΑΞ το ειδικό πρόστιμο αυθαιρέτων,ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΟΥΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΤΟ ΑΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥΣ με τους ίδιους όρους & προυποθέσεις,που μπορούν οι έχοντες επιλέξει την καταβολή του ειδικού προστίμου αυθαιρέτων σε δόσεις.

Ελπίζω να ΔΙΟΡΘΩΘΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΑΔΙΚΙΑ στο προτεινόμενο σχέδιο ΚΥΑ με θέμα:»Συμψηφισμός ειδικού προστίμου για Ενεργειακή Αναβάθμιση κτιρίων του ν.4178/2013″ για να μην νιώθουν κυριολεκτικά ΚΟΡΟΪΔΑ, οι χιλιάδες των συμπολιτών μας που ΕΞΟΦΛΗΣΑΝ ΑΠΑΞ το ειδικό πρόστιμο.

Ευχαριστώ.

#2 Σχόλιο Από ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΡΑΧΑΛΗΣ Στις 23 Ιανουάριος, 2014 @ 14:55

Πριν την επιβολή οιασδήποτε διοικητικής πράξης επιβολής ποινής υπό μορφη προστίμου ή άλλης , πρέπει να υπάρχει στάδιο όπου ο ιδιοκτήτης καλείται να δώσει εξηγήσεις για πιθανώς αμφισβητούμενα δικαολογητικά , διόρθωση πιθανού λάθους , που εκ παραδρομής έγινε , καθως και διαδικασία ενστάσεως και προσφυγής σε ανωτερο όργανο.

#3 Σχόλιο Από ΖΑΝΤΙΩΤΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ Στις 23 Ιανουάριος, 2014 @ 16:00

Θεωρώ πως είναι άδικο για εταιρείες που έχουν εξοφλήσει το πρόστιμό τους εφάπαξ και επιθυμούν τώρα να κάνουν χρήση της εν λόγω ευεργετικής ΚΥΑ να μη μπορούν αφού σύμφωνα με το σχέδιο προς διαβούλευση, όποιες δαπάνες γίνουν απο δώ και πέρα θα υπερβαίνουν το υπόλοιπο του προστίμου που καταβλήθηκε και επομένως δε θα τους επστρέφεται τίποτα. Πρέπει να ληφθεί μέριμνα και για αυτές τις περιπτώσεις που η ΚΥΑ αδικεί κατάφορα

#4 Σχόλιο Από ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΙΤΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧ. Στις 23 Ιανουάριος, 2014 @ 19:34

Η παραγραφος 3 του αρθρου 3 θα πρεπει να καταργηθει.
Διαφορετικα η αναξιοπιστια του Κρατους θα ειναι τετοια ωστε και οι πολιτες που ειναι τυπικοι και πληρωνουν με μεγαλη δυσκολια τις δοσεις θα σταματησουν να πληρωνουν σε ενα κρατος που δεχεται να υπαρχουν πολιτες 2 ταχυτητων.
Επιεικως η παραγραφος αυτη ειναι απαραδεκτη .

#5 Σχόλιο Από Τζαρας Μιχαλης Στις 24 Ιανουάριος, 2014 @ 00:23

Τελικα οι συνεπεις στις υποχρεωσεις τους πολιτες ειτε οι πολιτες που ακομα και αυτη την δυσκολη εποχη θα ηθελαν να εξοφλησουν εφ απαξ το προστιμο ποτε θα επιβραβευθουν? Γιατι να μην εχουν την δυνατοτητα να κερδισουν το 20% εκπτωση και με το 50% να αναβαθμησουν το κτιριο τους? Ελπιζω επιτελους να ληφθει μεριμνα και γι αυτους και για οσους ηδη εχουν πληρωσει.

#6 Σχόλιο Από ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΒΟΥΡΑΚΗΣ Στις 24 Ιανουάριος, 2014 @ 08:58

Κάποιος ο οποίος θέλει να κάνει ολική αποπληρωμή του προστίμου με έκπτωση 30% ή μερική εξώφληση με δόσεις, θα μπορεί να κάνει χρήση της αναβάθμισης κατά 50% και πως;

#7 Σχόλιο Από ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Στις 24 Ιανουάριος, 2014 @ 20:38

ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΑΔΙΚΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΑΦΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ, ΠΟΥ ΕΝΩ ΕΝΤΑΧΘΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΝΟΜΟ 4014/2011 ΚΑΙ ΕΞΩΦΛΗΣΑΝ ΕΦΑΠΑΞ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΤΟΥΣ, Η ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΤΙΣ ΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥΣ, ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΝΟΜΟ 4178/2013 ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΗΣ 1/10/13 (ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ 37,ΠΑΡ.3, ΑΡΘΡΟΥ 19) ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ.
ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΑΦΕΙ ΤΟ ΠΟΣΟΝ ΤΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ.

#8 Σχόλιο Από Νίκος Παπαγεωργίου Στις 27 Ιανουάριος, 2014 @ 14:39

Σε γενικές γραμμές νομίζω ότι η παροχή του γενικότερου κινήτρου για μείωση του προστίμου μέσω ενεργειών ενεργ. αναβάθμισης και ενίσχυσης στατ. επάρκειας είναι σωστή και καλή.
Δυστυχώς όμως βλέπω ότι ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να βάλει σημαντικό ποσό από την τσέπη του σήμερα ενώ το ποσό αυτό θα αφαιρεθεί από τις τελευταίες δόσεις. Χώρια που θα επιβαρυνθεί με το κόστος των δύο ενεργειακών επιθεωρήσεων. Αν υπολογίσουμε και το παράβολο, νομίζω ο΄τι το νούμερο που θα πρέπει να πληρώσει ο ενδιαφερόμενος «μπροστά» είναι εκτός πραγματικότητας για το μέσο νοικοκυριό.
Και επομένως νομίζω ότι η ενέργεια αυτή θα «βαλτώσει» λόγω έλλειψης ρευστότητας.
Δεν θα ήταν καλύτερο να βρίσκατε μία λύση, να δοθεί η απαραίτητη ρευστότητα στους ενδιαφερόμενους?
Στο κάτω-κάτω λεφτά δεν θέλετε εισπράξετε?

#9 Σχόλιο Από Σταύρος Σουάνης Στις 27 Ιανουάριος, 2014 @ 15:53

Τα Δελτία Αποστολής πλέον έχουν καταργηθεί.