Άρθρο 03

1. Εντός δύο (2) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, οι παραγωγοί ΑΠΕ/ΣΗΘΥΑ οφείλουν να εκδώσουν εκπτωτικό-πιστωτικό παραστατικό κατά τον Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών (ΚΦΑΣ), με το οποίο να παρέχουν έκπτωση:
α. σε ποσοστό 35% οι παραγωγοί ενέργειας από φωτοβολταϊκά (πλην των περιπτώσεων του «Ειδικού Προγράμματος ανάπτυξης φωτοβολταϊκών συστημάτων σε κτιριακές εγκαταστάσεις») και
β. σε ποσοστό 10% οι παραγωγοί ενέργειας από τις υπόλοιπες ΑΠΕ/ΣΗΘΥΑ,
και στις δύο περιπτώσεις (α) και (β) επί της συνολικής αξίας της πωληθείσας ενέργειας για το 2013.
2. Aπό την παρέλευση της προθεσμίας της παραγράφου 1 και μέχρι την έκδοση και παράδοση του παραστατικού που αναφέρεται στην παράγραφο αυτή, αναστέλλεται η υποχρέωση, του ΛΑΓΗΕ για το Διασυνδεδεμένο Σύστημα και του ΔΕΔΔΗΕ για το Μη Διασυνδεδεμένο Σύστημα, καταβολής τιμήματος για την ποσότητα ενέργειας που παραδίδεται από τον μήνα έναρξης ισχύος του παρόντος και εφεξής. Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων εξουσιοδοτείται να καθορίσει με απόφασή του τις λεπτομέρειες σχετικά με την φορολογική απεικόνιση της συναλλαγής που περιγράφεται στην παράγραφο 1 και την παρούσα.
3. Για τα έργα ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ που εκδίδουν σύμφωνα με την παρ. 1 πιστωτικό-εκπτωτικό παραστατικό η έκτακτη εισφορά του ν. 4093/2012, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, για το 2013 επανυπολογίζεται επί των μειωμένων, μετά την έκπτωση, εσόδων από την πώληση ενέργειας το αναφερόμενο έτος.

  • 13 Μαρτίου 2014, 13:11 | ΧΡΗΣΤΟΣ Σ.

    ΑΡΘΡΟ 3
    Προφανώς επιδιώκετε την πλήρη καταστροφή μας , αφού μας ζητάτε να εισφέρουμε από 51,25 % έως 62,3 % του τζίρου του 2013 μαζί με την έκτακτη εισφορά !!! Δηλαδή αποδέχεστε ότι μας οδηγείτε στην αδυναμία κάλυψης των υποχρεώσεων μας, τη στιγμή που στις Τράπεζες έχουμε βάλει υποθήκες τα σπίτια μας και τις ζωές μας.

    Ο μηδενισμός του συσσωρευμένου ελλείμματος που δημιουργήθηκε από λανθασμένους χειρισμούς του ΥΠΕΚΑ να καλυφθεί με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του ΛΑΓΗΕ από τον κρατικό προϋπολογισμό από το πλεόνασμα του πρώτου τριμήνου του 2014!!! Αυτό προτάθηκε από τον κ. Γκαρή , διευθύνοντα σύμβουλο του ΛΑΓΗΕ.
    Απόσυρση του άρθρου τώρα.

  • 13 Μαρτίου 2014, 13:37 | Ανδρέας Σκουρλής

    Κύριοι,
    Πραγματικά δεν βρίσκω λόγια να σχολιάσω ένα νομοσχέδιο που μεταξύ άλλων προβλέπει μονομερή τροποποίηση διμερών συμβάσεων χωρίς την ύπαρξη ανάλογου
    όρου στην αρχική σύμβαση και την αθέτηση όλων των κανόνων που ίσχυαν την εποχή που υπογράφηκαν αυτές οι συμβάσεις.
    Το μόνο που μπορώ να πω για το σύνολο του νομοσχεδίου είναι ότι, πολύ φοβάμαι ότι εάν ψηφιστεί αυτό το νομοσχέδιο θα το πληρώσει η χώρα πολύ σκληρά τα επόμενα χρόνια με την παντελή αναξιοπιστία που θα δείξει η πολιτεία απέναντι στους επενδυτές σε όλους τους τομείς, και αυτό είναι κάτι που γίνεται απόλυτα κατανοητό από όλους είτε το καταλαβαίνουν είτε κάνουν ότι δεν το καταλαβαίνουν.
    Στη συνέχεια θα αναφέρω μια απορία και ένα σχόλιο επί του άρθρου 3

    Η απορία:
    Στον ειδικό λογαριασμό με τον ένα ή τον άλλο τρόπο (έσοδα ή έξοδα) λαμβάνουν κατά κύριο λόγο μέρος οι παραγωγοί ΑΠΕ, οι προμηθευτές ηλεκτρικής
    ενέργειας και οι καταναλωτές μέσω του ΕΤΜΕΑΡ. Θα περίμενε κανείς ότι, για την εξυγίανση του λογαριασμού θα συμμετείχαν όλοι οι παραπάνω και όχι μόνο οι παραγωγοί ΑΠΕ. Και εάν για λόγους κοινωνκής ευαισθησίας, φαντάζομαι και πολιτικάντικους, δεχτεί κάποιος την εξαίρεση των καταναλωτών, δεν μπορώ να
    κατανοήσω την μη συμμετοχή των προμηθευτών,που πολλά χρόνια απολάμβαναν πλασματικά χαμηλές τιμές της Ο.Τ.Σ.

    Άρθρο 3
    Για να κατανοήσω το άρθρο 3 «έβαλα κάτω τα νούμερα» και σας παρουσιάζω τα αποτελέσματα.

    Παραδοχές
    Κόστος κατασκευής: 170.000 €
    Δάνειο: 120.000, Επιτόκιο: 9%, Διάρκεια: 10 έτη
    Τόκοι δανείου (μέση τιμή για 2ο-4ο έτος): 9500 €
    Χρεωλύσιο (μέση τιμή για 2ο-4ο έτος): 9500 €
    Αποσβέσεις (7%): 11900 €
    Ετήσια Παραγωγή: 160.000 KWh
    Τιμή πώλησης KWh (στα χαρτιά): 0,40 €
    Έκτακτη εισφορά (ΕΕΕΑ): 30%
    Φόρος: 26%, Προκαταβολή φόρου: 55%, Σύνολο φόρου: 40,3%
    Από το φορολογητέο εισόδημα αφαιρείται το σύνολο των τόκων.

    Σενάρια
    Α. Στο (Α) σενάριο γίνονται οι υπολογισμοί σύμφωνα με ότι ισχύει σήμερα. Δηλαδή, ΕΕΕΑ 30% και έκπτωση από το εισόδημα ποσοστού 20% της ΕΕΕΑ
    Β. Στο (Β) σενάριο γίνονται οι υπολογισμοί σύμφωνα με το άρθρο 3 του υπό διαβούλευση νόμου. Δηλαδή, ΕΕΕΑ 30%, έκπτωση από το εισόδημα ποσοστού 20% της ΕΕΕΑ, έκδοση πιστωτικού τιμολογίου 35% του τζίρου του 2013 και χωρίς μέρμνα έκπτωσης από το εισόδημα του 2013 του πιστωτικού.
    Γ. Στο (Γ) σενάριο γίνονται οι υπολογισμοί σύμφωνα με το άρθρο 3 του υπό διαβούλευση νόμου με πρόβλεψη έκπτωσης του πιστωτικού από το εισόδημα του
    2013. Δηλαδή, ΕΕΕΑ 30%, έκπτωση από το εισόδημα ποσοστού 20% της ΕΕΕΑ, έκδοση πιστωτικού τιμολογίου 35% του τζίρου του 2013 και μέρμνα έκπτωσης
    από το εισόδημα του 2013 του πιστωτικού.
    Δ. Στο (Δ) σενάριο γίνονται οι υπολογισμοί σύμφωνα με το άρθρο 3 του υπό διαβούλευση νόμου με πρόβλεψη έκπτωσης του πιστωτικού τιμολογίου και του
    συνόλου της ΕΕΕΑ από το εισόδημα του 2013. Δηλαδή, ΕΕΕΑ 30%, έκπτωση από το εισόδημα του συνόλου της ΕΕΕΑ, έκδοση πιστωτικού τιμολογίου 35% του
    τζίρου του 2013 και μέριμνα έκπτωσης από το εισόδημα του 2013 του πιστωτικού.

    Πίνακες Α Β Γ Δ

    1.Έσοδα 64.000 64.000 64.000 64.000
    2.Δαπάνες συντήρ. & λειτουργίας 6.400 6.400 6.400 6.400
    3.Αποσβέσεις 11.900 11.900 11.900 11.900
    4.ΕΕΕΑ 30% 19.200 12.480 12.480 12.480
    5.Ποσοστό ΕΕΕΑ που εκπίπτει 20% 20% 20% 100%
    6.Εκπτωτικό τιμ. 35% 22400 22400 22400
    7.Ποσοστό Έκπτ. που εκπίπτει 0% 100% 100%
    8.Τόκοι 9.500 9.500 9.500 9.500
    9.Φορ/τέο εισόδ.(9=1-2-3-4*5-6*7-8) 32.360 33.704 11.304 1.320
    10.Πραγματικό εισόδ.(10=1-2-3-4-6-8) 17.000 1.320 1.320 1.320
    11.Φόρος & προκ/λή (11=9*40,3%) 13.041 13.583 4.556 532
    12.Πραγματικά Κέρδη (12=10-11) 3.959 -12.263 -3.236 788
    13.Χρεωλύσιο 9.500 9.500 9.500 9.500
    14.Ταμειακά διαθέσ. (14=12+3-13) 6.359 -9.863 -836 3.188

    Στα παραπάνω διαθέσιμα θα πρέπει να προστεθούν τυχόν προκαταβολές φόρου που καταβλήθηκαν το 2013 και να αφαιρεθούν τυχόν ασφαλιστικές εισφορές.

    Όπως γίνεται σαφές από τον παραπάνω πίνακα, το μόνο σενάριο που δίνει τη δυνατότητα να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις είναι το σενάριο (Δ).
    Οπότε, εάν και εφόσον, το απαράδεκτο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, πάει προς ψήφιση θα πρέπει να συμπεριλάβει διάταξη που θα προβλέπει ότι εντός ελαχίστου χρονικού διαστήματος από τη ψήφιση του, ο Γενικός Γραμματέας Εσόδων θα εκδόσει τις απαραίτητες διατάξεις , εγκυκλίους ή ότι άλλο είναι
    απαραίτητο ώστε το εκπτωτικό τιμολόγιο και το σύνολο της έκτακτης εισφοράς ακπέσουν από τα εισοδήματα του 2013.

    Υ.Γ.: Ελπίζω οι στήλες του πίνακα να έχουν παραμείνει μετά την ανάρτηση σταθεροί για να είναι κατανοητοί, αν και απο τα παραδείγματα που αναφέρθηκαν σε άλλα σχόλια είναι κατανοητό ότι τα σενάρια (Β) & (Γ) είναι καταστροφικά για τη ρευστότητα των επιχειρήσεων μας.

  • 13 Μαρτίου 2014, 13:10 | Σύνδεσμος Επενδυτών Φωτοβολταϊκών Ελλάδος (ΣΕΦΕ), Σύλλογος Επενδυτών Φωτοβολταϊκών Δυτικής Ελλάδος

    Άρθρο 3:
    Η εφάπαξ και για μια ακόμη φορά οριζόντια πίστωση του 35% της αξίας της παραχθείσας ενέργειας κατά το 2013 είναι δυσβάσταχτη εφόσον κατανέμεται μόνο σε ένα έτος. Εάν το ΥΠΕΚΑ είχε κινηθεί ταχύτερα θα ήταν δυνατόν το ποσό αυτό να πιστωθεί τμηματικά στα έτη 2013 και 2014 και να αποτυπωθεί στους αντίστοιχους ισολογισμούς και η ετήσια απώλεια για τους παραγωγούς λαμβάνοντας υπόψη και την έκτακτη εισφορά δεν θα έφθανε στα δυσθεώρητα ύψη του 55 και 60%. Τέτοιου είδους περικοπές θα οδηγήσουν σε καταστροφή ορισμένους κυρίως μικρούς παραγωγούς. Προτείνουμε:
    α) Η πίστωση αυτή να μοιραστεί σε δύο τουλάχιστον έτη και εφόσον με ευθύνη του ΥΠΕΚΑ χάθηκε το 2013, προτείνουμε να μοιραστεί στα έτη 2014 και 2015.
    β) Να υπάρξει μια στοιχειώδης διαβάθμιση της επιβάρυνσης στους διάφορους παραγωγούς ανάλογα με το μέγεθός τους και το χρόνο υλοποίησης. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΥΚΟΛΑ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΜΕΤΡΑ!
    γ) Η πίστωση αυτή να επιστραφεί από τον ΛΑΓΗΕ στους παραγωγούς, είτε σταδιακά εφόσον θα προκύπτουν πλεονάσματα στον ΕΛΑ, είτε με αντίστοιχη επέκταση της σύμβασης με την δεδομένη κλειδωμένη ταρίφα.

  • 13 Μαρτίου 2014, 13:26 | ΗΛΙΑΣ

    ΔΕΝ ΚΟΒΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΕΚΠΤΩΤΙΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑΝ ΝΟΜΙΖΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΥΣΑ ΑΥΤΗ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΑΣ ΜΟΥ ΔΩΣΕΙ ΠΙΣΩ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΒΑΛΑ ΚΑΙ ΑΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΦΩΤΟΒΑΛΤΑΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΟΥ.. ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙ ΑΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ Ή ΟΧΙ..

  • 13 Μαρτίου 2014, 13:57 | ΠΑΤΣΟΥΡΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

    ΑΦΟΥ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ, ΔΗΛΑΔΗ ΜΑΣ ΤΑ ΧΡΩΣΤΑ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΓΡΑΨΕΙ, ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ ΣΕ ΒΑΘΟΣ 5 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΕ 1 ΧΡΟΝΟ;ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΘΕΙ ΠΟΣΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΚΠΤΩΣΗ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΕ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΤΣΙΟΥ (ΠΟΥ ΣΑΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΔΥΣΧΕΡΗΣ).

  • 13 Μαρτίου 2014, 12:04 | ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΙΚΡΩΝ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΈΡΓΩΝ (ΕΣΜΥΕ)

    Όπως αναφέρθηκε ανωτέρω στα γενικά μας σχόλια για το Σχέδιο Νόμου, τα ΜΥΗΕ είναι η φθηνότερη τεχνολογία και δεν συμβάλουν στην αύξηση του ελλείμματος και πρέπει να εξαιρεθούν από την παρούσα διάταξη, ήτοι η παράγραφος 1.β. του Άρθρου 3 δεν πρέπει να αφορά τα ΜΥΗΕ.

  • 13 Μαρτίου 2014, 12:22 | Γιώργος Βαλαβάνης

    Πρέπει επιτέλους να τελειώσει αυτή η προκλητική και δια Νόμου μεταφορά χρημάτων από τους πολλούς (7,5 εκατομμύρια καταναλωτές) στους λίγους (~35 χιλιάδες ΑΠΕ-ατσίδες)!!!
    Πρέπει να καταργηθούν άμεσα όλες οι «εγγυημένες» τιμές για κάθε … Καθρεφτάκια!!!
    Αν θέλουν να πουλάνε ηλεκτρική ενέργεια στην «απελευθερωμένη» αγορά, να πουλάνε όση θέλουν, σε όποια τιμή θέλουν, σε όποιον θέλει να την αγοράσει!!! Να πάνε στις … Λαϊκές αγορές, να βγάλουν διαφημίσεις στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, να κάνουν ό,τι θέλουν!!!
    ΟΧΙ όμως με τα δικά μας χρήματα – που δεν μας περισσεύουν πλέον! – να πληρώνουμε υποχρεωτικά τους Καθρεφτάκηδες για να πλουτίσουν!!!
    Στο Χρηματιστήριο ή στο Καζίνο, παίζει ή … «επενδύει» όποιος θέλει και κατά περίπτωση κερδίζει ή χάνει από άλλους, που επίσης θέλουν να παίξουν ή να … «επενδύσουν»!!!
    Στην ηλεκτρική ενέργεια, που είναι πλέον απαραίτητη για κάθε νοικοκυριό, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟ ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ, κάποιοι ελάχιστοι (~35 χιλιάδες) που θέλησαν να «παίξουν» για να κερδίζουν για 20-25 χρόνια, υποχρεώνοντας τους πολλούς (7,5 εκατομμύρια) να τους πληρώνουν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ!!!

  • 13 Μαρτίου 2014, 11:13 | Ιωάννης Αγναντιάρης

    Το Σ/Ν προβλέπει στο παρόν Άρθρο 3 την άπαξ διαγραφή χρέους του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ προς τους παραγωγούς από Φ/Β σταθμούς σε ύψος 35% επί του ετήσιου τζίρου 2013. Προτείνεται ο επανυπολογισμός του ποσοστού αυτού μέσω της ισότιμης συμμετοχής (διεύρυνση βάσης) και των οικιακών Φ/Β για το 2014, λόγω αδυναμίας τους να εκδώσουν πιστωτικό για το 2013 αφού δεν διατηρούν βιβλία.

  • 13 Μαρτίου 2014, 11:13 | StarEnergy Ltd

    Αγαπητοι κυριοι και κυριες
    Έχοντας ξεχάσει τις δηλωσεις του Υπουργου κ. Σουφλιά περι οικογενιακων επενδυσεων εωσ 100 KW στα φωτοβολταικα, έχοντας ξεχάσει οτι οι νομοι ειναι αυτοι που κανουν την λειτουργια ενος κρατους, βάζοντας ολα σε ενα καζανι ασπρο ή μαυρο εχετε κανει μια δουλεια στο ποδάρι οπως συνηθως και δεν εχετε αξιολογησει λυσεις οι οποίες να ακολουθουν ισα δικαιωματα, ισες ευθυνες και ισες αποζημιωσεις. Πως ειναι δυνατον να ζητατε πισω χρηματα, για τα οποια εχουν κοπει τιμολογια και ειναι ενταγμενα σε δραστηριοτητες. Εχετε πεθανει τον κλαδο των φωτοβολταικων που εσεις δημιουργησατε και τωρα ζητατε απο εμασ να διορθωσετε λαθη και παραλήψεις. Η προταση μασ ειναι να αυξηθει το ΕΤΕΜΑΡ σε τετοιο βαθμο ετσι ωστε να υπαρχει βοηθεια οικονομικη και απο το κονδυλιο αυτο αλλα και απο εμας. Με αλλα λογια η αποζημιωση που ζητατε πρειπει να γινει ηπιοτερη και να συμετεχουν και αλλοι σε αυτο. Δεν ειμαστε κατηγορουμενοι πουθενά ειμαστε επιστημονες που πιστευαμε σε μια διαφορετικη Ελλαδα.

  • 13 Μαρτίου 2014, 00:06 | iliaki lazi

    Άρθρο 3
    1. Η παράγραφος 1 του άρθρου 3 προβλέπει ότι με την έναρξη ισχύος του Νόμου οι παραγωγοί από Φ/Β οφείλουν να εκδώσουν εκπτωτικό-πιστωτικό παραστατικό με το οποίο να παρέχουν έκπτωση σε ποσοστό 35% επί της συνολικής αξίας της πωληθείσας ενέργειας για το 2013. Διερωτάται λοιπόν κανείς:
    a. Δεν είναι αντίθετο με τις προβλέψεις του ΚΦΑΣ, τον οποίο επικαλείται το άρθρο, η έκδοση πιστωτικού παραστατικού για προηγούμενες χρήσεις?
    b. Το πιστωτικό θα ληφθεί υπ’ όψη στην χρήση του 2013 ή στην χρήση του 2014 για τον υπολογισμό του φόρου εισοδήματος?
    2. Η παράγραφος 2 του ίδιου άρθρου προβλέπει αυστηρότατη ποινική ρήτρα για την μη έκδοση του παραστατικού. Άραγε θα υπάρξουν αντίστοιχες προβλέψεις για ρήτρες για παραβιάσεις υπογεγραμμένων Συμβάσεων από πλευράς υπηρεσιών/κράτους και αποζημιώσεις για τους παραγωγούς, ή θα έχουμε μόνο φαινόμενα μονομερούς τροποποίησης υπογεγραμμένων Συμβάσεων με νέες, με μονομερείς προβλέψεις στα επιμέρους άρθρα τους?
    3. Η παράγραφος 3 προβλέπει ότι ‘’…η έκτακτη εισφορά του ν. 4093/2012, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, για το 2013 επανυπολογίζεται επί των μειωμένων, μετά την έκπτωση, εσόδων από την πώληση ενέργειας το αναφερόμενο έτος.’’ Διερωτάται λοιπόν κανείς:
    a. Ποιος θα κάνει το επανυπολογισμό?
    b. Μέχρι πότε θα γίνει ο επανυπολογισμός?
    c. Τι θα γίνει με την πίστωση που θα προκύψει προς τον παραγωγό?
    d. Με τι παραστατικό θα πληρωθεί ο Παραγωγός?
    e. Πότε θα πληρωθεί ο Παραγωγός το ποσόν που θα προκύψει?

  • 12 Μαρτίου 2014, 23:46 | Βασίλης Τ.

    Κύριοι,
    Αποφασίζετε και διατάζετε.
    Υποτιμάτε τη νοημοσύνη των πολιτών οι οποίοι δεν είναι υπεύθυνοι για το έλλειμα το ΛΑΓΗΕ.
    Θα μας βρείτε απεναντί σας με κάθε τρόπο.

  • 12 Μαρτίου 2014, 18:07 | Κώστας Παναγιωτόπουλος

    Ορθή Υποβολή Πίνακα Παραδείγματος
    Ισχύον Σύστημα Βάσει του Σ/Ν
    Ακαθάριστα Έσοδα 443.237,36€ 443.237,36€
    Πιστωτικό 155.133,08€
    Έκτακτη Ειδική Εισφορά 156.695,21€ 106.598,59€*
    Αποσβέσεις 23.000,00€ 23.000,00€
    Κόστος Λειτουργίας/
    Συντήρησης 11.800,00€ 11.800,00€
    Φόρος Εισοδήματος 98.045,56€ 98.045,56€**
    80% Προκ/λή Φόρου 78.436,45€ 78.436,45€**
    Καθαρό Κέρδος 75.260,14€ -29.776,31€
    * Με την προϋπόθεση ότι θα γίνει επαναϋπολογισμός και συμψηφισμός της νέας εισφοράς με την τιμολογηθείσα, κατά την εξόφληση των οφειλόμενων τιμολογίων
    **Έχει κλείσει η χρήση Προκύπτει ζημιά για το 2013 κατά 105.036,45€ έναντι του οικονομικού αποτελέσματος 2013 προ μέτρων

  • 12 Μαρτίου 2014, 18:40 | Κώστας Παναγιωτόπουλος

    Το πιστωτικό 35% επί της αξίας της πωληθείσας ενέργειας εντός του έτους 2013, για την λογιστική διαγραφή του επί σειρά ετών συσσωρευμένου ελλείμματος του Ειδικού Λογαριασμού του ΛΑΓΗΕ ΑΕ, είναι καταδικαστικό για τις επιχειρήσεις. Έχουν ήδη κοπεί τα τιμολόγια του 2013, έχουν κλείσει οι ισολογισμοί, ούτε κόβονται αναδρομικά παραστατικά για το 2013. Το μέτρο οδηγεί σε ζημιές την χρήση του 2013 για τους παραγωγούς. Να βρεθεί άλλος τρόπος. Θα πρέπει:
     Ο ΛΑΓΗΕ να πάρει μακροπρόθεσμο δάνειο γι’ αυτό το ποσόν. Το χρηματοοικονομικό κόστος (τόκοι) για όσο διαρκεί το δάνειο (10 έτη) να επιβαρύνει αναλογικά τους παραγωγούς, ενώ το κεφάλαιο θα αποπληρώνεται από το πλεόνασμα που δημιουργείται με τα προτεινόμενα μέτρα. Ότι δεν καλύπτεται, να χρεώνεται με δόσεις δεκαετίας στους παραγωγούς (για την κάλυψη του ανωτέρω δανεισμού).
    Τονίζουμε την αναμενόμενη αύξηση της τιμής του λιγνίτη, του Φυσικού Αερίου, και των λοιπών καυσίμων, καθώς και των τιμών ρύπων εντός της επόμενης 20ετίας, όπου θα αυξηθούν ισόποσα τα έσοδα του Ειδικού Λογαριαμού του ΛΑΓΗΕ.
     Η τιμή της KWH για την επόμενη 10ετία να είναι 0,30€.

    Παρατίθεται πίνακας με το ισχύον σύστημα, και με την πρόταση του Σχεδίου Νόμου.
    Τα μεγέθη αποτελούν πραγματικό παράδειγμα, για μονάδα 1 MW, με ημερομηνία σύνδεσης το Α’ τρίμηνο του 2013.

    Ισχύον Σύστημα Βάσει του Σ/Ν
    Ακαθάριστα Έσοδα 443.237,36€ 443.237,36€
    Πιστωτικό 155.133,08€
    Έκτακτη Ειδική Εισφορά 156.695,21€ 106.598,59€*
    Αποσβέσεις 23.000,00€ 23.000,00€
    Κόστος Λειτουργίας/Συντήρησης 11.800,00€ 11.800,00€
    Φόρος Εισοδήματος 98.045,56€ 98.045,56€**
    80% Προκ/λή Φόρου 78.436,45€ 78.436,45€**
    Καθαρό Κέρδος 75.260,14€ -29.776,31€
    * Με την προϋπόθεση ότι θα γίνει επαναϋπολογισμός και συμψηφισμός της νέας εισφοράς με την τιμολογηθείσα, κατά την εξόφληση των οφειλόμενων τιμολογίων
    **Έχει κλείσει η χρήση Προκύπτει ζημιά για το 2013 κατά 105.036,45€ έναντι του οικονομικού αποτελέσματος 2013 προ μέτρων

  • 12 Μαρτίου 2014, 18:31 | ΗΡΑΚΛΗΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ

    Δεν καταλαβαίνω τι γράφεται στο Άρθρο 3 του ΝΣ. Εγώ υπολογίζω ότι μετά το πιστωτικό 35% στο τζίρο του 2013 και την έκτακτη εισφορά στο καθαρό πόσο μετά την έκπτωση (μ.ο. 30%), η συνολική επιβάρυνση ή μείωση έναντι των ονομαστικών εσόδων του 2013 είναι 52,5% ( μάλιστα στην περίπτωση μου είναι 57,1% λόγω εισφοράς 34% )!!
    Άρα το θέμα που τίθεται είναι να καταργηθεί από 1/1/2014 η έκτακτη ειδική εισφορά ολοσχερώς, αφού ζητείται πιστωτικό για το 2013 και μειώνονται μόνιμα οι ταρίφες με το Ν.Σ. ώστε να γίνει τελειωτική λύση του προβλήματος με διαρθρωτικά μόνιμα μέτρα και όχι εκτάκτου τύπου όπως είναι η έκτακτη εισφορά.
    Εξάλλου ποίος επαγγελματίας θα επιβιώσει με μείωση των εσόδων του κατά 52%-60%???
    Ευχαριστώ
    Ηρακλής Παπαϊωάννου

  • 12 Μαρτίου 2014, 17:31 | Σωτήρης Χριστοδούλου

    Το νομοσχέδιο δεν λαμβάνει υπόψη του ότι όσοι επένδυσαν τις οικονομίες τους στη χώρα στο μέσο της δεινής οικονομικής κρίσης και μάλιστα όταν το νόμισμα της κλυδωνιζόταν, και στήριξαν την χώρα τους, πρέπει να ανταμειφθούν μάλλον, προς παράδειγμα όλων,και ιδίως όσων λιποτάκτησαν οικονομικά στο εξωτερικό. Αντί τούτου αυτοί τιμωρούνται σαν παγιδευμένα θηράματα του ανέντιμου και ανυπόληπτου κράτους.
    Το νομοσχέδιο έλαβε την έγκριση της Επιτροπής, η οποία επηρεάζεται από τους Δανειστές της χώρας. Είναι όμως καταφανώς αντίθετο προς την νομολογία του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, αφού αιφνιδιάζει και παγιδεύει τους επενδυτές που έχει δελεάσει με νόμους. Και πιθανότατα αντίθετο και προς τη νομολογία του Δικαστηρίου των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Στρασβούργου. Πόσοι από τους επενδυτές θα επένδυαν πράγματι, εάν γνώριζαν τον νόμο τούτο;
    Ειδικά το άρθρο για την αναδρομική έκπτωση 35%, με την εκβιαστική απειλή της ολικής αναστολής πληρωμής, είναι τριτοκοσμικό στην τραχύτητα, τη χυδαία βαναυσότητα και τον αυταρχισμό του. Δεν ταιριάζει σε πολίτες ελεύθερης χώρας, αλλά χαρακτηρίζει αυτούς που το προτείνουν. Κατά μεγάλη πιθανότητα θα το κρίνει αντισυνταγματικό και το Συμβούλιο της Επικρατείας.
    Στο πλαίσιο της πολιτικής επενδύσεων ο νόμος θα αποτελεί σκιάχτρο προς εκφοβισμό των υποψήφιων επενδυτών που δεν θα ξεχαστεί εύκολα.
    Ακόμα και εάν ψηφιστεί όμως το νομοσχέδιο, πιστεύω ότι μετά από λίγα χρόνια θα έχουμε φθάσει πάλι στο ίδιο σημείο διάλυσης και θα συζητάμε νέα παρόμοια λύση κουτσουρέματος. Γιατί ενδημεί στη χώρα η ανικανότητα,που μόνο εύκολες λύσεις μπορεί. Για αυτό και η παροχή των 5 επιπλέον ετών δεν είναι ούτε μικρή παρηγοριά.
    Τι προτείνω; χαλάρωση του φόρου αλληλεγγύης και επανεξέταση του ζητήματος.

  • 12 Μαρτίου 2014, 16:10 | POWERSTATION168

    Η συγκεκριμένη ρύθμιση μόνο σε στυγνό εκβιασμό παραπέμπει. Από τη μία, επιβαρύνετε τους παραγωγούς με μία υποχρέωση που δεν προκύπτει από καμία συμφωνία αφού επί της ουσίας η γνώμη τους δε ζητήθηκε ποτέ, και από την άλλη, το ύψος του κουρέματος είναι υπερβολικά υψηλό. Εκτός των άλλων, πως μπορείτε να κρίνετε χωρίς να έχετε πληροφορίες, για την ιδιαίτερη περίπτωση κάθε πάρκου, όπως κόστος εξοπλισμού και κατασκευής, ενοίκιο, ασφάλιστρα, κλπ, και να επιβάλλετε μία τέτοια οριζόντια περικοπή;;
    Ποιος σας έχει δώσει το δικαίωμα να παρακρατάτε την πληρωμή ενέργειας η οποία σας έχει ήδη πωληθεί και έχει διοχετευθεί στο δίκτυο;;; Πιστεύετε ειλικρινά πως αυτή η κίνηση είναι δυνατόν να σταθεί σε οποιοδήποτε κράτος δικαίου;;
    Τι συμβαίνει με την εισφορά που έχει ήδη παρακρατηθεί;; Αν το σύνολο της παρακρατηθείσας εισφοράς μέχρι σήμερα, έχει καλύψει το σύνολο της εισφοράς που πρέπει να παρακρατηθεί με βάση τα απομειούμενα έσοδα, δε θα γίνεται πλέον παρακράτηση;;

  • 12 Μαρτίου 2014, 14:49 | Παύλος Βούρος

    1. Δύσκολο να σχολιάσεις αυτό το άρθρο ψύχραιμα. Είναι πάντως εντυπωσιακή η πρότασή σας. Θα περίμενε κανείς ότι ναι θα χάσουν 35% της παραγωγής ενός έτους μετά το κούρεμα του 25%-42%, αλλά… Και όμως δεν υπάρχει αλλά! Αντίθετα όποιος δεν υπακούσει δεν θα ξαναπληρωθεί ποτέ! Εκτός και αν το αλλά είναι η παράταση της σύμβασης που με τέτοιους όρους δεν θα τη δεχτεί κανείς. Είναι οικονομικότερο να κλείσουν στην εικοσαετία αυτές οι μονάδες, αφού αν συνεχίσουν θα χάνουν κιόλας. Δεν λειτουργεί η Δημοκρατία έτσι. Θα το δεχόταν κάποιος που τα χρωστάει να τα πληρώσει. Οι παραγωγοί όμως δεν έχουν χρέος στο Ελληνικό δημόσιο.
    2. Δεν βοηθάει σε τίποτα στη συνεχιζόμενη αύξηση του ελλείματος. Πιστεύω όλοι θα δέχονταν να μεταφερθεί το χρέος αυτό και να ισομοιραστεί στα υπολειπόμενα χρόνια της σύμβασης με κάποιο τρόπο αφού λυθεί το πρόβλημα του πρωτογενούς ελλείματος.
    3. Το έλλειμα δημιουργήθηκε από λανθασμένους χειρισμούς του ΥΠΕΚΑ, από στρεβλώσεις στην διαχείριση των χρημάτων, ίσως και από λανθασμένο εξ’ αρχής σχεδιασμό του τρόπου διαχείρισης των ποσών έτσι όπως κατανεμήθηκαν στον τομέα της ενέργειας. Πάντως όχι από κάποιο λάθος των παραγωγών. Για ένα χρέος που φταίει ο «Α» δεν μπορεί να πληρώσει ο «Β». Υπάρχουν τρόποι διαχείρισης που για να τους δείτε θα πρέπει πρώτα να μην βλέπετε τους παραγωγούς σαν το εύκολο εξιλαστήριο θύμα. Είναι νομίζετε πράγματι; Δεν μπορεί όταν το έλλειμα μεγαλώνει κάθε μέρα να μην δούμε γιατί δεν φτάνουν τα χρήματα της πληρωμής. Από πού προέρχονται; Μήπως θα έπρεπε να εισέρχονται περισσότερα; Και που καταλήγουν; Πάνε εκεί που πρέπει όλα; Πρέπει να τα πάρετε όλα από την αρχή! Το να φταίει ο ΛΑΓΗΕ δεν βοηθάει. Ο ΛΑΓΗΕ είναι δημόσια επιχείρηση όχι κάποιος τυχαίος.
    4. Να γίνει άρση των Στρεβλώσεων στην Ενεργειακή Αγορά. Να επανεξετάσετε την διανομή των χρημάτων και τα ΑΔΙ, ΣΗΘΥΑ, ΟΤΣ, Φ.Α., ΕΤΜΕΑΡ, ΛΙΓΝΙΤΗ.
    5. Πάντα ο μόνος τρόπος για τη λύση κάποιου προβλήματος, είναι η εύρεση πρώτα της αιτίας του. Διαφορετικές κινήσεις θα οδηγήσουν σε αλλεπάλληλα δικαστήρια και διαμαρτυρίες στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή ένωση.

  • Με το άρθρο 3 παρ. 1 επιβάλλεται η αναδρομική μείωση του τιμήματος πώλησης ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς κατά ποσοστό 35%, σωρευτικά προς την ήδη επιβληθείσα έκτακτη ειδική εισφορά του ν. 4093/2012, όπως ισχύει, η οποία απλώς προβλέπεται να επανυπολογισθεί επί του μειωμένου τιμήματος (παρ. 3).
    Πρόκειται ουσιαστικά για απαλλαγή του αγοραστή της ενέργειας από την υποχρέωση καταβολής μέρους του οφειλόμενου τιμήματος, η οποία απαγγέλλεται νομοθετικά, σε χρόνο κατά τον οποίο η υποχρέωση αυτή έχει γεννηθεί.
    Με τέτοιο περιεχόμενο, η συγκεκριμένη ρύθμιση αντιβαίνει στο άρθρο 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, η οποία επιβάλλει τον σεβασμό της περιουσίας καθενός, φυσικού ή νομικού προσώπου. Ως περιουσία, με την έννοια της διάταξης αυτής, νοείται και κάθε ενοχικό δικαίωμα που έχει ήδη γεννηθεί και είναι δικαστικά επιδιώξιμο, όπως είναι και το ήδη γεννημένο δικαίωμα των κατόχων φωτοβολταϊκών σταθμών να εισπράξουν το συμφωνημένο τίμημα της ηλεκτρικής ενέργειας που παρήχθη και πωλήθηκε το έτος 2013.
    Συνεπώς η ρύθμιση του άρθρου 3 του σχεδίου νόμου, εφόσον ψηφιστεί, θα είναι ανίσχυρη και ανεφάρμοστη, ως αντικείμενη στην υπέρτερης τυπικής ισχύος διάταξη του ανωτέρω Πρωτοκόλλου.

    Μόραγλης Κων/νος

  • 11 Μαρτίου 2014, 17:47 | Ξ.ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ

    Το 35 % ειναι Παντελως ΠΑΡΑΛΟΓΟ γιατι συνδυαζομενο με την Εκτακτη εισφορα του 25% εως 30% που Ισχυει μεχρι την ψηφιση του νομου σημαινει απλα ενα κουρεμα επι του Τζιρου απο 49% εως 55%.
    Απλα μεταφερει ολη την Ζημια του ΛΑΓΗΕ στις πλατες των επενδυτων.
    Πρεπει να μειωθει τουλαχιστον στο 25 % !

  • Στα πλαίσια του σχεδίου νόμου για την εξυγίανση του ειδικού λογαριασμού του άρθρου 40 Ν.2773/1999 προβλέπονται ετεροχρονισμένες παρεμβάσεις στις διμερώς υπογεγραμμένες συμβάσεις των παραγωγών ενέργειας από φωτοβολταϊκά με τον ΛΑΓΗΕ και εσχάτως στο μη διασυνδεδεμένο δίκτυο με τον ΔΕΔΔΗΕ.
    Τα ερωτήματα που χρήζουν διερεύνησης είναι τα εξής:
    • Γιατί οι φ/β σταθμοί οι οποίοι υλοποιήθηκαν με επιδότηση θα πρέπει να τιμωρηθούν γι΄ αυτό και να έχουν συνολικά λιγότερο όφελος στην 20ετία από αυτούς που δεν εντάχθηκαν σε πρόγραμμα επιδότησης; (ένας ξενοδόχος ο οποίος επεκτείνει τη μονάδα του με επιδότηση φορολογείται διαφορετικά από αυτόν που το πραγματοποίησε χωρίς επιδότηση;). Αν αυτό ήταν εκ των προτέρων γνωστό οι περισσότεροι φ/β σταθμοί θα είχαν γίνει χωρίς επιδότηση και με πιο προσεκτική κοστολόγηση. Αξίζει να τονιστεί ότι το μεγαλύτερο μέρος των φ/β σταθμών οι οποίοι ανήκουν στο καθεστώς αυτό βρίσκονται στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά και δεν επιβαρύνουν σε καμία περίπτωση το λογαριασμό του ΛΑΓΗΕ.
    • Γιατί σύμφωνα με τους πίνακες του σχεδίου νόμου να αποσβένει γρηγορότερα κάποιος που υλοποίησε την επένδυση του στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα στα τέλη του 2012 (έναρξη επένδυσης 10/2010) σε σχέση με κάποιον άλλο που την υλοποίησε στο Μη Διασυνδεδεμένο Σύστημα στα τέλη του 2011 (έναρξη επένδυσης 05/2007) ακόμα και συνυπολογίζοντας την επιδότηση που πρόκειται να πάρει (η οποία αναμένεται να εκταμιευτεί 2,5 έτη μετά την υλοποίηση της επένδυσης και έχοντας χάσει ήδη από το δανεισμό και το κόστος της μελέτης το 35% του ποσού της ενίσχυσης); Επίσης γιατί αυτό να συμβαίνει παρότι ο δεύτερος χρησιμοποίησε σχεδόν διπλάσια ίδια κεφάλαια σε σχέση με τον πρώτο επενδυτή;
    • Γιατί στους φ/β σταθμούς στο Μη Διασυνδεδεμένο Σύστημα θα πρέπει να μειωθεί η τιμή πώλησης της kWh; Η ΔΕΗ στο Μη Διασυνδεδεμένο Σύστημα αποζημιώνεται από τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας και παράγει ήδη πολύ ακριβά την ενέργεια στις μονάδες της. Επίσης οι φ/β σταθμοί στο Μη Διασυνδεδεμένο Σύστημα είναι εκείνοι οι οποίοι κράτησαν το δίκτυο σταθερό κατά την τουριστική περίοδο, αποτρέποντας τη βύθιση του συστήματος κατά τις ώρες αιχμής και την πραγματοποίηση ενός black-out (τύπου Σαντορίνης) το οποίο θα είχε ανυπολόγιστες συνέπειες για την οικονομία της χώρας. Σε κάθε περίπτωση η μείωση της τιμής πώλησης της ενέργειας από φ/β σταθμούς στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά ευνοεί μόνο την κερδοφορία της ΔΕΗ και σε καμία περίπτωση δεν έχει σχέση με τα προβλήματα του ΛΑΓΗΕ.
    • Στους φ/β σταθμούς του Μη Διασυνδεδεμένου Συστήματος έχουν ήδη προκληθεί εκτεταμένες βλάβες λόγω δυσμενών καιρικών φαινομένων με σημαντικό κόστος αποκατάστασης. Επίσης παρά την μεγαλύτερη ηλιοφάνεια που υπάρχει στα νησιά, έχει παρατηρηθεί πολύ ταχύτερη γήρανση του εξοπλισμού. Έχουν συνυπολογιστεί στους πίνακες αυτοί οι παράγοντες;
    • Γιατί σύμφωνα με τον πίνακα του σχεδίου νόμου που αφορά το Δ΄ τρίμηνο του 2012 αποζημιώνεται με μεγαλύτερη τιμή πώλησης της kWh ένας φ/β σταθμός 100kWp (0,305€/kWh) σε σχέση με ένα 10άρι σε στέγη (0,255€/kWh) όταν το κόστος υλοποίησης ήταν δυσανάλογα μεγαλύτερο στο δεύτερο;
    • Γιατί προβλέπεται αυτοδίκαιη παράταση της σύμβασης κατά 5έτη με τιμή πώλησης τα 0,08€/kWh; Ένας σταθμός 80kWp θα έχει έσοδα 10.880€ (στην καλύτερη περίπτωση με την ποσόστωση των 1700h λειτουργίας που προβλέπει το σχέδιο νόμου για το Μη Διασυνδεδεμένο Σύστημα) και τα έξοδα του θα είναι 11.500€ (8.000€ για την ασφάλιση των εταίρων, 500€ για την ασφάλιση φ/β σταθμού, 1.000€ για γενικές δαπάνες (κατανάλωση ρεύματος, ίντερνετ), 2.000€ για τη συντήρηση επειδή οι ζημιές θα πολλαπλασιαστούν λόγω γήρανσης και ίσως να πρέπει να αντικατασταθεί και μέρος του εξοπλισμού για να είναι δυνατή η λειτουργία του). Γιατί ο παραγωγός να επιθυμεί αυτήν την δυσμενή παράταση; Μήπως θα πρέπει η τιμή πώλησης να παραμείνει στα επίπεδα προ 20ετίας, χωρίς την απαράδεκτη αυτή μείωση η οποία θα καταστήσει την επένδυση ζημιογόνα; Επίσης μήπως θα έπρεπε ως αντιστάθμισμα ο χρόνος αυτός να παραταθεί κατά τουλάχιστον 8 έτη; Το δωράκι αυτό βέβαια προσφέρεται και στους αιολικούς σταθμούς οι οποίοι πουλάνε με αυτή την τιμή περίπου και τώρα (0,08-0,085) με ένα μικρό πλαφόν στην απορροφούμενη ενέργεια το οποίο κυμαίνεται από 0-30%.
    • Γιατί δεν προβλέπεται ετήσια αναπροσαρμογή σύμφωνα με το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή; Στις συμβάσεις που έχουν ήδη υπογράψει οι παραγωγοί ενέργειας από φ/β προβλέπεται ετήσια αύξηση τις τιμής πώλησης της ενέργειας κατά ποσοστό ίσο με το 25% τοις εκατό του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κάτι το οποίο ήταν εύλογο βάσει των υψηλότερων αποζημιώσεων για την πωλούμενη ενέργεια. Όμως με τις νέες πολύ μειωμένες τιμές θα πρέπει να είναι τουλάχιστον ίση με το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Σε αντίθετη περίπτωση πως θα αντέξουν σε μελλοντικές πληθωριστικές τάσεις;
    • Γιατί ενώ τα αιολικά στις περισσότερες περιπτώσεις αποσβένουν σε λιγότερο από 4 έτη δεν υφίστανται αντίστοιχες μειώσεις; Επίσης γιατί δεν προβλέπονται μειώσεις στις τιμές πώλησης της ενέργειας των άλλων ΑΠΕ και ΣΥΘΥΑ που δουλεύουν τουλάχιστον 5 έτη και ως εκ τούτου έχουν αποσβέσει τον εξοπλισμό τους;
    • Γιατί δεν αναφέρεται ξεκάθαρα στο σχέδιο νόμου πως θα αμείβεται η παραγόμενη ενέργεια από μικρούς αιολικούς σταθμούς (<50kWp); Πότε πρόκειται να ανοίξει αυτό το πρόγραμμα; Μήπως δεν υπάρχει χώρος για μικροεπενδυτές πλέον στην ενέργεια;
    • Γιατί θα πρέπει να επωμιστούν επί τις ουσίας μόνο οι φ/β σταθμοί την υπέρογκη αυτή περικοπή κατά 35% του εναπομείναντος τζίρου του 2013 (έχει ήδη αφαιρεθεί το αρχικό χαράτσι) και με ένα μόνο πιστωτικό τιμολόγιο; Γιατί δεν συμμετέχει στο κόστος αυτό η ΔΕΗ; Γιατί οι άλλες ΑΠΕ και ΣΥΘΥΑ οι οποίες έχουν εγκατεστημένη ισχύ πολύ μεγαλύτερη δεν συμμετέχουν με ένα λίγο μεγαλύτερο ποσοστό από το 10% ούτως ώστε να μηδενιστεί το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ δικαιότερα; Ποιος προέβλεψε πως με το προηγούμενο χαράτσι θα μηδενιζόταν το έλλειμμα και γιατί δεν δίνει εξηγήσεις γι’ αυτήν την τόσο εσφαλμένη του πρόβλεψη;
    • Γιατί οι μονάδες Συμπαραγωγής από Φυσικό Αέριο θα εξακολουθήσουν να αμείβονται πλουσιοπάροχα ενώ υπάρχει ήδη συμφωνία του πρωθυπουργού για μείωση κατά 15% της τιμής προμήθειας από τον κεντρικό προμηθευτή της χώρας και μάλιστα με αναδρομική ισχύ της συμφωνίας αυτής από 01-07-2013; Μήπως μ΄ αυτό το πλεόνασμα θα μπορούσε να καλυφθεί αναίμακτα το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ χωρίς να χρειαστεί οι παραγωγοί από φ/β σταθμούς να φτάσουν στα όρια της φτωχοποίησης;
    • Γιατί θα πρέπει να υποστεί η χώρα αυτό το πλήγμα αξιοπιστίας αθετώντας συμφωνίες χωρίς την σύμφωνη γνώμη των παραγωγών; Γιατί δεν δόθηκε αντισταθμιστικά ούτε ένα σοβαρό κίνητρο ούτως ώστε να ήταν ηπιότερες οι αντιδράσεις; Πως θα μπορέσει η χώρα να προσελκύσει επενδυτές από το εξωτερικό όταν χρησιμοποιούνται τέτοιου είδους απαράδεκτες, αναδρομικές και χωρίς την σύμφωνη γνώμη των παραγωγών πρακτικές; Ποιοι ευθύνονται για τον φαύλο αυτό κύκλο που θα οδηγήσει την χώρα χωρίς επιστροφή στην εσωστρέφεια;
    • Ποιό είναι το κόστος το οποίο θα πρέπει να σηκώσουν οι τράπεζες ούτως ώστε να βοηθήσουν στην επίλυση του προβλήματος αυτού; Γιατί θα πρέπει πάντα να μένουν στο απυρόβλητο; Μήπως ένας μερικά επιδοτούμενος δανεισμός με ή χωρίς την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου χωρίς προσαυξήσεις, εισφορές και έξοδα φακέλων θα έδινε μια πραγματική ανάσα στους υποτιθέμενους «επενδυτές φ/β σταθμών».
    • Γιατί ένα κράτος δικαίου το οποίο νομοθέτησε και ουσιαστικά εγγυήθηκε για τις συμβάσεις αυτές δεν τιμάει τον νόμο του; Γιατί αυτό το κράτος θα πρέπει να χτιστεί στα συντρίμμια των φ/β σταθμών με το σύνολο των επενδυτών να βάλλεται από την αβεβαιότητα, έκτακτες εισφορές, συνεχείς ζημιές, κακόβουλες ενέργειες, καθυστερήσεις πληρωμών, συνεχείς πιέσεις των τραπεζών και τώρα αυτό το επικείμενο σχέδιο νόμου που περισσότερο με ταφόπλακα για τις επενδύσεις τους θα μπορούσε να χαρακτηριστεί παρά εξυγίανση του ειδικού λογαριασμού.
    • Μήπως θα πρέπει να δοθεί περισσότερη προσοχή και βαρύτητα σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα για την οικονομία και το περιβάλλον της χώρας;
    Ελπίζω τα ερωτήματα και οι προβληματισμοί της εταιρίας μας να ληφθούν σοβαρά υπόψη πριν οδηγηθεί το σχέδιο νόμου στη βουλή των Ελλήνων προς ψήφιση.
    Με Εκτίμηση,
    Για την ΚΛΑΔΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
    Διονύσιος Κλάδης

  • 11 Μαρτίου 2014, 14:22 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΗΣΑΒΒΑΣ

    Οι παραγωγοί Φ/Β υφίστανται 30% μείωση της τιμής πώλησης, που έχουν σύμφωνα με την σύμβαση που έχουν υπογράψει, τους ζητάτε να κόψουν πιστωτικό τιμολόγιο για το 35% της παραγωγής του 2013, για την οποία υπάρχει έκτακτη εισφορά 30%,και εσείς το ανταποδίδεται με 5ετή παράταση της σύμβασης με τιμή πώλησης 80 €/MWh.
    Δεν μπορεί να μιλάτε σοβαρά γιατί όλα αυτά είναι για τα μάτια του κόσμου. Ζητάτε από μας να επωμιστούμε την μείωση του ελλείμματος λες και εσείς δεν έχετε καμία ευθύνη για την δημιουργία του. Λες και τις άδειες δεν τις δίνατε εσείς. Και οι τράπεζες? Που είναι οι τράπεζες σε όλο αυτό? Αυτές δεν πήραν 50 ΔΙΣ για να ανακεφαλαιοποιηθούν? Γιατί δεν τους ζητάτε να μας χαρίσουν το 30% του δανείου? Όχι να μας δώσουν παράταση στην αποπληρωμή του δανείου αλλά να μας χαρίσουν μέρος του. Αλλά θα μου πείτε ότι τα 50 ΔΙΣ που πήραν ήταν λίγα και πρέπει να τους δώσετε και άλλα. Λυπάμαι αλλά η χώρα μας οδηγήθηκε στην καταστροφή για να μην καταστραφούν οι τράπεζες. Εμείς όμως, τον καιρό που άλλοι έβγαζαν τα χρήματα στο εξωτερικό, ήμασταν εδώ και επενδύαμε στις Α.Π.Ε βασιζόμενοι στις εγγυήσεις που μας έδιναν πρωθυπουργοί, υπουργοί και αρμόδιοι παράγοντες αυτής της χώρας. Τις συμβάσεις μας κύριοι δεν τις διαπραγματευτήκαμε, εσείς μας τις δώσατε και εμείς τις υπογράψαμε. Κατασκευάσαμε τα έργα μας μέσα στον προβλεπόμενο από την σύμβαση χρόνο και κλειδώσαμε την τιμή που προέβλεπε πάλι η σύμβαση. Τώρα μας λέτε πως ο ΛΑΓΗΕ θα προβεί σε μονομερή τροποποίηση της σύμβασης πώλησης. Τι θα πει αν δε κόψουμε πιστωτικό τιμολόγιο θα σταματήσετε να μας πληρώνετε? Σε πια ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΧΩΡΑ ανά τον κόσμο, σε πια χώρα που θέλει να λέγετε πολιτισμένη μπορεί να συμβαίνουν αυτά τα πράγματα? Δεν σας είπαμε ότι δεν θέλουμε ΝΑ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΟΥΜΕ στην μείωση του ελλείμματος, αλλά να συνεισφέρουμε ΟΧΙ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΖΟΥΜΕ. Εσείς όμως πάτε και συζητάτε με τις τράπεζες για εμάς χωρίς εμάς προφανώς για να διαφυλάξετε πάλι τα δικά τους συμφέροντα. Και μέσα σε όλα αυτά θέλετε να βάζετε και 200MW νέα Φ/Β κάθε χρόνο μέσα στο σύστημα για να μας πείτε πάλι σε ένα χρόνο ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΖΟΥΜΕ. Και αυτό που εσείς ονομάζετε νομοσχέδιο θέλετε να το περάσετε από την ΒΟΥΛΗ και οι ΕΛΛΗΝΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ να το ψηφίσουν. Αν κρίνουν πως είναι δίκαιο και συνταγματικό ας το ψηφίσουν. Πάλι μπορεί να διακρίνουν κάποιες αδικίες αλλά και πάλι να το ψηφίσουν λόγο κομματικής πειθαρχίας και ύστερα να μας πουν ΄¨Τι θέλετε να ρίξω την κυβέρνηση?¨΄ Πάντως όπως και να έχει κύριοι ΥΠΟΥΡΓΟΙ, κύριοι ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ κύριοι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΕΚΑ όλοι έχουμε ονοματεπώνυμο και όλοι κάποτε κρινόμαστε για τις πράξεις μας. Αργά ή γρήγορα θα αποκαλυφθεί πως δημιουργήθηκε το έλλειμμα, που πήγαινε το τέλος που ήταν για τις Α.Π.Ε, ποιος ήταν αυτός που έδινε ανεξέλεγκτα τις άδειες και αν εξυπηρετούσε συγκεκριμένα συμφέροντα, ποιος υπερασπίστηκε τα όποια δίκαια αιτήματα των επενδυτών Φ/Β και ποιοι είναι αυτοί που τους οδήγησαν στην καταστροφή. Είμαι σίγουρος ότι τότε θα αποδοθούν, και σύμφωνα το μερίδιο ευθύνης που αναλογεί στον καθένα, και οι αντίστοιχες κυρώσεις.Γιατί όταν έχεις Δίκιο δεν αφήνεις τα πράγματα στην τύχη τους.Το διεκδικείς και σε βάθος χρόνου κάποτε δικαιώνεσαι. Αυτό βέβαια μπορεί να πάρει και χρόνια, και ας ελπίσουμε ότι θα είμαστε καλά και θα προλάβουμε να το δούμε, όμως η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ στην ΕΛΛΑΔΑ εξακολουθεί να είναι ένας ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΣ ΘΕΣΜΟΣ και να ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ έτσι όπως πρέπει να λειτουργεί. ΆΡΑΓΕ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΣ ΘΕΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΗΜΕΡΑ????

  • Αξιότιμοι κύριοι,

    Το άρθρο αυτό αποτελεί κατάφορη παραβίαση των εμπορικών συμβάσεων και πλήττει τον θεσμό της δημοκρατίας στην χώρα μας. Εκβιαστικές λογικές δεν μπορούν να υπάρξουν συνταγματικά και να ψηφιστούν από το κοινοβούλιο. Υπόλογοι θα είναι όσοι υποστηρίξουν κάτι τέτοιο.

    Επίσης οι επενδυτές έχουν και αυτοί κάποια δύναμη, εκτός της ψήφου! Μπορούν να κλείνουν τους διακόπτες τους την κατάλληλη ώρα και να προκαλούν αστάθειες στο δίκτυο, με ότι αυτό συνεπάγεται.

    Πιστωτικό τιμολόγιο το 2014 για την κλεισμένη και προσεχώς φορολογήσιμη χρήση του 2013! Και ο κόσμος που θα βρει τα λεφτά για τις φορολογικές υποχρεώσεις του 2013? Θα πρέπει οποιοδήποτε «κούρεμα» στα χρωστούμενα να γίνει πιο σταδιακά και σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου. Αυτό όμως να γίνει πριν βεβαιωθούν οι επενδυτές ότι το έλλειμμα δεν πρόκειται να ξαναπροκύψει.

  • 11 Μαρτίου 2014, 00:45 | Κώστας Παναγιωτόπουλος

    1. Το κράτος κλέβει πάλι χρήματα των παραγωγών που δεν έχουν εισπραχθεί διότι Κόβοντας πιστωτικό τιμολόγιο το 2014 και αφαιρούμενης της έκτακτης εισφοράς το 2013, θα παρουσιάσω για το έτος 2013 πλασματικά έσοδα και θα κληθώ να πληρώσω υπέρογκους φόρους και προκαταβολές φόρων τον Απρίλιο 2014. Το έτος 2014 θα είμαι ζημιογόνος λόγω του πιστωτικού τιμολογίου και το έτος 2015 που ίσως έχω κάποια κέρδη θα περιμένω τον Απρίλιο του 2016 να συμψηφιστούν οι υπέρογκοι φόροι του Απριλίου 2014. Χαρακτηριστικά θα έχω για το 2013 τζίρο ίσο με το τζίρο όπως προκύπτει από τα τιμολόγια (100%) μείον τη φοροελάφρυνση της έκτακτης εισφοράς 2013 (30%Χ20% =6%) και του μισού έτους 2012 (30% Χ 20% Χ 50%=3%). Δηλ. έχω τζίρο για το υπουργείο οικονομικών 100% – 6% – 3% = 91%
    Στην πράξη έχω όμως με το πιστωτικό τιμολόγιο πραγματικό τζίρο ίσο με το σύνολο τον τιμολογίων (100%) μείον πιστωτικό τιμολόγιο (35%) μείον έκτακτη εισφορά (30%Χ65% = 19,5%) δηλαδή ο πραγματικός τζίρος είναι 100-35-19,5= 45,5%
    Πως με αυτά τα νούμερα θα πληρωθεί δάνειο φόροι + προκαταβολή φόρων + ΦΠΑ; Ήδη έχω προπληρώσει και ΦΠΑ 7/2013 έως 1/2013 (έστω μισό χρόνο ΦΠΑ 13% Χ 50%) που πάει να πει επιπλέον επιβάρυνση με 6,5% του τζίρου.
    2. Αν το υπουργείο οικονομικών δεν αποφασίσει έγκαιρα τον τρόπο εφαρμογής της διαδικασίας για το πιστωτικό τιμολόγιο ακόμα και να είχα τη διάθεση να τιμολογήσω το πιστωτικό τιμολόγιο, δεν θα μπορώ με αποτέλεσμα να εκχέω δωρεάν στο σύστημα μέχρι να αποφασίσει το ΥΠΟΙΟ τι θα γίνει;
    3. Γιατί δεν συμμετέχουν με πιστωτικά τιμολόγια αυτοί που καρπώθηκαν τα κέρδη από τη χειραγωγημένη ΟΤΣ συστήματος π.χ. ΔΕΗ εμπορία και αυτοί που πήραν επιδοτήσεις κάτω από το τραπέζι μέσω ΑΔΙ και ΜΜΚ και εμφάνιζαν μεγαλύτερη ανάγκη για ΕΤΜΕΑΡ στο ΛΑΓΗΕ; Γιατί δεν του έχει επιβληθεί πρόστιμο όπως γίνεται στην Ευρώπη για χειραγώγηση τιμών και τα χρήματα αυτά να μπουν στο ταμείο του ΛΑΓΗΕ; Να γίνει έλεγχος για την τεχνητά χαμηλή οριακή τιμή συστήματος και τη ζημία που δημιούργησε στο ΛΑΓΗΕ ο λάθος υπολογισμός με επιστροφή αυτών των χρημάτων στο ΛΑΓΗΕ. Εκτίμηση για Παραγωγή ΑΠΕ 2013 9,8 GWh τεχνική μείωση της ΟΤΣ κατά 1,5 cents =>147 εκ. Ευρώ.
    4. Το πιστωτικό τιμολόγιο είναι καθαρή μείωση σύμβασης για αντίστοιχη χρονική περίοδο, παράνομο λογιστικά και κλοπή της παραγόμενης ενέργειας για το αντίστοιχο διάστημα το οποίο από τη στιγμή που πωλήθηκε πρέπει να έχει την ελάχιστη τιμή που ορίζεται στη αγορά.
    5. Γιατί έργο που έκοψε 1η φορά τιμολόγιο το μήνα 7/2012 οπότε έχει και έκτακτη εισφορά 30% από την αρχή να πρέπει να πληρώσει και πιστωτικό τιμολόγιο 35%; Σύμφωνα με τα στοιχεία του μηνιαίου δελτίου ΑΠΕ έλλειμμα περίπου 200 εκ. Ευρώ υπήρχε από το 2011 στο ΔΕΣΜΗΕ άρα αυτό δεν δημιουργήθηκε από αυτό το έργο ούτε από τις ελάχιστες ΑΠΕ αλλά από τις στρεβλώσεις της αγοράς. Τι σχέση το πάρκο του 2012 έχει με το έλλειμμα των 200 εκ. που υπήρχε από το 2011;
    6. Γιατί το κράτος δεν έχει κάνει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρεία του και γιατί δεν έχει αυξήσει ήδη το ΕΤΜΕΑΡ όπως προστάζει η κείμενη νομοθεσία και προσπαθεί να καλύψει όλο το έλλειμμα της ενεργειακής αγοράς με τις περικοπές των λειτουργούντων έργων ΑΠΕ;
    7. Να γίνει εκτίμηση οφέλους από τη διασύνδεση Κυκλάδων και Κρήτης με ηπειρωτικό δίκτυο μέσω της κατάργησης ΥΚΩ να μπουν τα αντίστοιχα κονδύλια στο ΛΑΓΗΕ.
    8. Τι θα γίνει αν υπάρχει πλεόνασμα στο λογαριασμό; Θα μας αυξήσετε τις συμβάσεις ή θα βάλετε νέα έργα;
    9. Πως διασφαλιζόμαστε για τις πληρωμές μας; Αγγλικό δίκαιο;

  • 10 Μαρτίου 2014, 21:07 | Παπακυριακού Ιωάννης

    Προσπαθείτε με αυτό το τρόπο να κλείσετε το σωρρευτικό έλλειμα του ειδικού λογαρισμού.Για άλλη μια φορά δημιουργείται ανισότητες με το οριζόντιο αυτό μέτρο,όπως κάνατε και με την έκτακτη ειδική εισφορά αλληλεγγύης.
    Σε στιγμή που κάνετε παραμετροποίηση πώς είναι δυνατόν να συμβάλει το ίδιο ένα πάρκο που συνδέθηκε 12/2010 στο σύστημα με αυτό που συνδέθηκε 12/2013.Έχουν δημιουργήσει το ίδιο σωρρευτικό έλλειμα;
    Αποδεικνύεται περίτρανα οτι είτε δεν θέλετε,είτε υπάρχει ανικανότητα στο να υπολογίσετε την αναλογία στην κάθε περίπτωση ξεχωριστά.Αν ισχύει το δεύτερο είστε στην καλύτερη περίπτωση ικανοί για την διαχείριση μπακάλικου και όχι ενός τόσο σοβαρού θέματος της χώρας.
    Εξουσιοδοτείτε τον γενικό γραμματέα εσόδων να καθορίσει τη φορολογική απεικόνιση.Σε στιγμή που θα εκδώσουμε πιστωτικό τιμολόγιο θα προκύψει και πιστωτικό ΦΠΑ για το 2013.Για να συμβεί κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνει τροποποιητική δήλωση ΦΠΑ με νωρίτερη εγγραφή 12/2013 κάτι το οποίο έχει πρόστιμο.
    Επίσης αν και σε αυτή τη περίπτωση δεν θα μπορέσουμε να κάνουμε εγγραφή οτι τα έσοδα μας για το 2013 είναι 35% λιγότερα για άλλη μια φορά θα κληθούμε να πληρώσουμε μέσα στο 2014 φόρο εισοδήματος για εισοδήματα που ΠΑΛΙ δεν εισπράξαμε.
    Θα πρέπει να προνοήσετε έτσι ώστε να μην προκύψει πάλι μια τέτοια αδικία.
    Επίσης θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε πως αναστέλεται η υποχρέωση ΛΑΓΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ από νομικής άποψης.

  • 10 Μαρτίου 2014, 19:49 | Χρήστος Ν. Χιώτης

    Καλά ειλικρινά πείτε μου κάνετε πλάκα;
    Υποχρεωτική έκτπωση 35% ή παύση πληρωμών. :-ο
    Να υιοθετήσουμε τέτοια λογική και για τις δικές μας υποχρεώσεις προς πάσα κατεύθυνση. Μπορεί να θεωρηθεί η πρακτική αυτή σαν δεδικασμένο;

    Σχολίασα στο άρθρο 1. Σχολιάζω και στο άρθρο 3.
    Ειλικρινά θα προσπαθήσω να βρω το κουράγιο ώστε να διαβάσω και τα υπόλοιπα άρθρα, με το αίσθημα της ντροπής για την κατάντια της χώρας μου, μεγαλύτερο από το αίσθημα οργής γιια το μελλούμενο βιασμό που πρόκειτε να συντελεσθεί σε κάθε επενδυτή.

  • 10 Μαρτίου 2014, 16:31 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΜΠΑΚΗΣ

    Την έκπτωση την παρέχει ο πωλητής στον πελάτη . Αυτό που πάει να συμβεί είναι αισχρός εκβιασμός . Με ποια λογική θα υπάρξει νόμος που θα λέει ότι όποιος δεν εκδώσει το πιστωτικό είναι αυτόματα πεθαμένος . Και τελικά αυτός που δεν εκδώσει πιστωτικό τί εισφορά αλληλεγγύης θα καταχωρήσει στα λογιστικά του βιβλία ? Με βάση την αυτότελεια των χρήσεων το πιστωτικό θα πρέπει να εκδωθεί με ημερομηνία 31.12.2013 . Δηλαδή το Υπουργείο Οικονμικών θα επιτρέψει να χάσει τον αναλογούντα φόρο εισοδήματος ? Αποκλείετε , κάτι μαγικό θα σκεφτούν . Δεν μπορώ να φανταστώ τι είδους μυαλλά το σκέφτηκαν . Δεν μπορώ να φανταστώ σε ποια σχολεία τα έμαθαν αυτά . Δεν έχει κανείς το δικαίωμα να αντιμετωπίζει έτσι ανθρώπους και επιχειρήσεις .

  • 10 Μαρτίου 2014, 15:20 | Stavros Katsimanidis

    Αυτές οι ενέργειες ειναι για χώρες υπό καθεστώτα και οχι δημοκρατικά εκλεγμένες κυβερνήσεις.
    Φυσικα θα τα πούμε στα ευρωπαϊκά δικαστήρια.
    Γνωρίζετε τι θα πει ελεύθερη αγορα?
    Γνωρίζετε αλλα μονο για τα φιλαράκια σας που θα μπούνε ακόμη πιο δυναμικά στο παιχνίδι.
    Λογω θέσης που εχω σας κατηγορώ σε πολλούς φίλους επιχειρηματικές σε ΗΠΑ και UAE.
    Να μάθουν όλοι ποιοι είστε.
    Σε γεύμα Σάββατο που έγινε με Έλληνες και Αμερικανούς στο Olympic Tower ακόμη γελάνε με τα χάλια που εκπροσωπείτε.
    Θα φροντίσω να δωσω το υπόλοιπο της ζωής μου στα να μαθαίνει ο κόσμος τα χάλια σας.
    Α και το φυσικό αέριο δεν ειναι ανανεώσιμη πηγή ενέργειες. Ανίδεοι.
    Ενα ένσημο δεν κολλήσαμε στην ζωή σας και ξέρετε απο ελεύθερη οικονομία.
    Επίσης μπορει οποίος χρωστάει δάνειο να ενημερώσει την τραπεζα οτι, εντός δυο μηνών αν η τραπεζα δεν του επιστρέψει τους τόκους και το κεφάλαιο του έτους σε ποσοστό 35% πλεον δεν θα τους πληρώσει ξανα.
    Επίσης αν δεχτεί η τραπεζα θα τους μειώσει την δόση κατα 35% μηνιαίως και με δυνατότητα μονομερούς αλλαγής οποτε το κρίνει σκόπιμο.
    Αυτα ζητάτε , αλλα πονάει έτσι γιατι πονάνε τα φιλαράκια σας.

    Ευτυχώς έφυγα απο εκει που το καταντησατε οπως σας αξίζει.
    Αλλα σας πολεμάω καθημερινά και το καταφέρνω.
    Κρίμα οι πολίτες που αγαπούν την χωρα και δεν μπορούν να φύγουν για αλλη χωρα.

  • 10 Μαρτίου 2014, 14:28 | ΣΑΜΑΡΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ

    ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΣΟΥΜΕ

    2. Aπό την παρέλευση της προθεσμίας της παραγράφου 1 και μέχρι την έκδοση και παράδοση του παραστατικού που αναφέρεται στην παράγραφο αυτή, αναστέλλεται η υποχρέωση, του ΛΑΓΗΕ για το Διασυνδεδεμένο Σύστημα και του ΔΕΔΔΗΕ για το Μη Διασυνδεδεμένο Σύστημα, καταβολής τιμήματος για την ποσότητα ενέργειας που παραδίδεται από τον μήνα έναρξης ισχύος του παρόντος και εφεξής. Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων εξουσιοδοτείται να καθορίσει με απόφασή του τις λεπτομέρειες σχετικά με την φορολογική απεικόνιση της συναλλαγής που περιγράφεται στην παράγραφο 1 και την παρούσα.

  • 10 Μαρτίου 2014, 14:57 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    35% ΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΚΑΙ 40% ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ???!!!! ΔΕ ΘΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ!!!!

    ΚΑΙ ΦΟΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΣΠΡΑΞΑΜΕ!!!!!

    ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΟ ΚΑΙ ΕΞΑΠΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ!!!!

    ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΤΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΚΥΡΙΟΙ ΠΟΥ ΕΙΣΤΕ ΟΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ??!! ΤΙΠΟΤΑ???!!!

    ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΠΕΦ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΡΕΑΛΙΣΜΟ!!!

    ΑΛΛΙΩΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΣΑΣ ΘΕΩΡΗΣΟΥΜΕ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ!!!!

    ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΝΑ ΦΕΡΕΤΕ….! ΠΟΙΟΣ ΤΡΕΛΟΣ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΜΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ???!!!!

    ΓΙΩΡΓΟΣ
    ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΠΘ

  • 10 Μαρτίου 2014, 13:26 | Γεράσιμος Φλώρος

    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:

    ΤΖΙΡΟΣ 2013: 100.000 €

    Νέα σύν Παλαιά έκτατη εισφορά (35%+30.65/100)= 54.500€
    ΦΠΑ προπληρωμένο (και μάλιστα χωρίς να οφείλεται) 13.000€
    Εξυπηρέτηση Δανείου(ΤΡΑΠΕΖΑ) 17.000€
    Συντήρηση,ασφάλεια πάρκου,Ασφαλιστικά Ταμεία κλπ. έξοδα 10.000€
    Φόρος(26%+10%=2.160) 2.160€
    ΣΥΝΟΛΟ: 96.660€

    ΥΠΟΛΟΙΠΟ: 3.340€

    ΟΦΕΊΛΟΝΤΑΙ στον παραγωγό 8 μήνες παραγωγής χ 8.300€ περίπου=66.400.
    Από αυτά θα δημεύσετε τα μισά και κάτι παρα πάνω δηλ.36.400€ περίπου
    και θα του οφείλονται 30.000€.Επομένως ο παραγωγός πρέπει να χρηματοδοτήσει τη χρήση 2013 με το ανωτέρω ποσό.Μπορείτε να μου εξηγήσετε πού θα εξεύρει το ποσό αυτό και για ποιό λόγο έκανε την επένδυση; Για να το χρηματοδοτεί κάθε χρόνο ανάλογα με τις ορέξεις της Πολιτείας;
    Στο νομοσχέδιο δεν αναφέρεται πουθενά με ποιό τρόπο θα καλυφθεί το ταμειακό έλειμμα,δεδομένου οτι λογιστικό έλειμμα δέν παράγεται πλέον, ούτε πότε θα πληρωθούν οι παραγωγοί τα χρωστούμενα,όπως επίσης,δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο για διόρθωση των στρεβλώσεων της Αγοράς ηλ/κής Ενέργειας προκειμένου το σύστημα να είναι βιώσιμο. Δηλ.θα διατηρηθούν οι πολιτικές και οι κρυφές επιδοτήσεις οι οποίες καθόριζαν την ΟΤΣ σε χαμηλά επίπεδα και οι οποίες δημιούργησαν τόσα προβλήματα στον κλάδο; Είναι ΑΠΕ η παραγωγή ηλ/κής ενέργειας από φυσικό αέριο(ΣΗΘΥΑ); Γιατί δεν καταργείτε την σχετική Υπουργική Απόφαση που τις εξομοιώνει με ΑΠΕ; Καθώς, επίσης, και τις άλλες τις επόμενες, οι οποίες δίνουν τόσα προνόμια σε αυτές;
    Και γιατί να σας εμπιστευτούμε και να σας πιστέψουμε, οτι οι καθυστερήσεις στις πληρωμές δέ θα συνεχιστούν και οτι μετά απο ένα χρόνο δέ θα μας δημεύσετε και άλλο ένα 35% του τζίρου του 2014;
    Θα δικαιωθούμε στα δικαστήρια μετά θάνατο;Αυτό θα μας πείτε;Τί είδους ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ; Να την ονομάσουμε «ΚΟΥΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΔΕΞΙΑ» Γιατί κουμουνιστική Αριστερά πιά δεν υπάρχει. Η Ελλάδα είναι η τελευταία ΚΟΥΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΧΩΡΑ και μάλιστα με καπιταλιστικό μανδύα στην Ευρώπη και παρα τις προσπάθειες των εταίρων μας δεν το βάζει κάτω και εξακολουθεί να κυβερνιέται έτσι με τους εκάστοτε κομματικούς εγκάθετους να υπηρετούν Αφεντικά και κόμματα.
    Και κάτι τελευταίο: Βάλατε τη ΡΑΕ να διαλαλεί οτι θα αυξηθεί το ΕΤΜΕΑΡ 125% για να ενοχοποιηθουν οι ΑΠΕ και να περάσετε έτσι εύκολα το νόμο(άν μπορεί να το πεί κάποιος νόμο αυτό το έκτρωμα), αλλά και για ένα άλλο λόγο: Οταν θα προσφύγουν στα δικαστήρια οι Παραγωγοί να προβάλλετε σαν αιτιολογικό το γενικότερο συμφέρον και να νομιμοποιήσετε το αντισυνταγματικό σας έκτρωμα. Ομολογώ τέτοια προπαγανδιστική τακτική μόνο στα τέως ΣΟΒΙΕΤ θα μπορούσε κάποιος να συναντήσει.

  • 10 Μαρτίου 2014, 12:14 | lampra

    Το συγκεκριμένο άρθρο είναι κατ’ ουσία δήμευση περιουσίας.

    35% πιστωτικό και πχ 30% έκτακτη εισφορά και 26% φόρος επί της έκτακτης εισφοράς και 55% έως 80% προκαταβολή φόρου.

    Άντε γειά!!!

    Καλά λένε ότι στην Ελλάδα μόνο τα λαμόγια μπορούν να κάνουν δουλειές.

  • 10 Μαρτίου 2014, 12:35 | ΣΑΜΑΡΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ

    Όπως μας ζητάται να γράψουμε το όνομά μας για να υποβάλουμε τα σχόλια,πρέπει να αναγράψεται και το όνομα του συντάκτη των προτάσεων για διαβούλευση για περαιτέρω ενέργειες από μέρους μας.
    Από το ιστορικό των δημοσιευμάτων έγινε γνωστό ότι είναι πρόταση στελέχους της ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ. Παρακαλούμε για την δημοσίευση του ονόματος του συντάκτη για να καταλάβουμε τα συμφέροντα που εξυπηρετεί.

  • 10 Μαρτίου 2014, 10:26 | ΝΤΙΝΑ

    Εντός δύο (2) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, οι παραγωγοί ΑΠΕ/ΣΗΘΥΑ οφείλουν να εκδώσουν εκπτωτικό-πιστωτικό παραστατικό κατά τον Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών (ΚΦΑΣ), με το οποίο να παρέχουν έκπτωση: ΑΝ ΘΕΩΡΗΣΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ ΚΑΙ ΕΣΤΩ ΟΤΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΩ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ, ΠΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΡΑΞΩ? ΟΤΑΝ ΣΕ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΩ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΦΠΑ(ΜΑΡΤΙΟ-ΑΠΡΙΛΙΟ) ΔΗΛΩΣΗ ΦΕ(ΜΑΙΟ-ΙΟΥΝΙΟ)ΚΑΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΩ ΤΑ «ΒΙΒΛΙΑ»? ΠΑΛΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΤΟΥ ΛΑΘΟΥΣ

  • 9 Μαρτίου 2014, 22:38 | Παναγιώτης Στ

    Καλησπέρα

    Πείτε μου πως είναι δυνατόν να εκδόθει εκπτωτικό τιμολόγιο 35% επι του τζίρου του 2013 ενώ αυτή η χρήση έχει ήδη κλείσει?
    Κάθε εταιρεία,που δραστηριοποιείται στον κλάδο των φωτοβολταικών,έχει πληρώσει το 1/3 του τζίρου της σε έκτακτη εισφορά το 2013 και μάλιστα δεν την απαλλάσσεται ολόκληρη απο την δήλωση εισοδήματός της.
    Τώρα πρέπει να εκδόσει άλλο 1/3 του τζίρου της σε εκπτωτικό τιμολόγιο το οποίο ούτε αυτο θα μπορεί να το καταχωρήσει στην χρήση του 2013 την οποία και αφορά!

  • 9 Μαρτίου 2014, 20:07 | Γλαράκης Δημήτρης

    Πως είναι δυνατόν το ίδιο το κράτος να μας ζητά με νόμο να παρανομίσουμε; Πως είναι δυνατόν να κόψουμε πιστωτικό τιμολόγιο για προϊόν που ήδη έχει πουληθεί και έχει καταναλωθεί; Πόσους άλλους νόμους και υπουργικές αποφάσεις παρακάμπτει μια τέτοια ενέργεια;
    Λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει.

  • 9 Μαρτίου 2014, 15:49 | Μ. Βαφειάδου

    Άρθρο 3:
    Θα πρέπει να διασφαλιστεί οτι οι παραγωγοί δεν θα φορολογηθούν στη χρήση του 2013 για το εκπτωτικό ποσό που δεν θα εισπράξουν τελικά. Σε αντίθετη περίπτωση θα κληθούν να καταβάλουν φέτος υπέρμετρο φόρο (προσαυξημένο με την προκαταβολή φόρου που φθάνει το 80%) για εισοδήματα του 2013 που ποτέ δεν εισέπραξαν (έκτακτη εισφορά όρο και πρόσθετη έκπτωση) κι όλα αυτά σε μια περίοδο που λόγω των καθυστερήσεων στις πληρωμές του ΛΑΓΗΕ η ρευστότητα των παραγωγών ΑΠΕ είναι από περιορισμένη έως ανύπαρκτη.

  • Ας βάλουμε κάτω τα νούμερα για να δούμε εάν στέκεται στην κοινή λογική το παρόν άρθρο.
    Ένα φ/β πάρκο ισχύος 100kW το 2009 κόστισε 350.000 Ευρώ και αποδίδει 170.000kWh το έτος, δηλαδή 85.000 Ευρώ το έτος, σύμφωνα με τη σύμβαση που υπέγραψε ο άτυχος επενδυτής με την ΔΕΗ. Το ποσό αυτό του ετήσιου τζίρου του για το 2013 μειώθηκε κατά 25% λόγω της έκτακτης εισφοράς στα 63.750 Ευρώ, από τα οποία το 1/4 παραμένει ανείσπρακτο εξαιτίας της αδυναμίας των ΛΑΓΗΕ/ΔΕΔΔΗΕ.
    Ο άτυχος επενδυτής όμως έχει πληρώσει τις δόσεις του δανείου του που αντιστοιχούν σε 35.000 Ευρώ ετήσιο χρεολύσιο (για δεκαετές δάνειο) και 20.000 Ευρώ τόκους. Μετά την αφαίρεση μένουν 8.750 Ευρώ (τα οποία βέβαια είναι ανείσπρακτα) για πληρωμή του ΟΑΕΕ (5.250 Ευρώ για δύο εταίρους) και την συντήρηση του πάρκου (1.500 Ευρώ). Τελικά με 2.000 Ευρώ «λογιστικό κέρδος» είναι ολοφάνερο ότι ο άτυχος επενδυτής πρέπει να καταναλώσει άλλα κεφάλαια (εάν μπορέσει να τα βρει) για να κρατήσει την επένδυση του «ζωντανή», πληρώνοντας μάλιστα και τον ανείσπρακτο ΦΠΑ.
    Με τις τσέπες λοιπόν άδειες αυτός ο άτυχος επενδυτής θα κληθεί να πληρώσει το Μάιο 26% φόρο επί των «κερδών» που υπολογίζονται στο τσίρο μείον το 20% της έκτακτης εισφοράς (γιατί «αποσβένεται» σε 5 χρόνια), μείον τις αποσβέσεις (όσο και το χρεολύσιο), τους τόκους, τον ΟΑΕΕ και τα έξοδα συντήρησης. Ο φόρος που προκύπτει είναι 5.000 Ευρώ, οπότε το «λογιστικό κέρδος» εξαφανίζεται και γίνεται ζημία 3.000 Ευρώ.
    Είναι ολοφάνερο ότι η επιβολή της έκτακτης εισφοράς και ο παραλογισμός να μην αφαιρείται στο σύνολο της από τα φορολογητέα κέρδη, έχει μετατρέψει όλες τις επενδύσεις φ/β πάρκων σε ζημιογόνες καταστρέφοντας χιλιάδες άτυχους επενδυτές που πίστεψαν στο εθνικό κάλεσμα για «πράσινη ανάπτυξη».

    Έρχεται τώρα το παρόν Σχέδιο Νόμου να εκβιάσει αυτούς τους άτυχους επενδυτές που κρατάνε «ζωντανές» τις επενδύσεις τους αναλώνοντας ιδία κεφάλαια, ότι εάν δεν χαρίσουν το 35% του τζίρου τους για το 2013 στο ΛΑΓΗΕ/ΔΕΔΔΗΕ θα χάσουν τις επενδύσεις τους αφού θα αναστέλλεται επ’ αόριστον η πληρωμή τους! Στο παράδειγμά μας είναι 29.750 Ευρώ επιπλέον ζημία! Ντροπή σε όσους έγραψαν και υπέγραψαν αυτό το άρθρο!

    Και να ξεκαθαρίσουμε κάτι: Τα φ/β πάρκα που έγιναν μέχρι το 2011 και την κάλυψη του εθνικού στόχου σε εγκατεστημένη ισχύ, δεν έχουν καμία ευθύνη στο σχηματισμό του ελλείμματος του ΛΑΓΗΕ. Εάν η Πολιτεία λειτουργούσε ορθά και σταματούσε το σύστημα των FIT έγκαιρα δεν θα σχηματιζόταν το έλλειμμα. Δεν μπορεί λοιπόν η Πολιτεία να καταδικάζει τους πρωτοπόρους επενδυτές που ανάλαβαν και επιπλέον κόστη για τα δικά της λάθη.

    Όσον αφορά την κάλυψη του ελλείμματος του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ, η λύση που έχω να προτείνω προέρχεται από την ειδική αναλογιστική μελέτη που εκπόνησαν οι καθηγητές Αναστάσιος Πουλιέζος και Ιωάννης Κατσιγιάννης του Τμήματος Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης. Η μελέτη, με δεδομένο ότι η λειτουργία των τεχνολογιών ΑΠΕ έχει ευεργετική επίδραση σε όλο το Ελληνικό Σύστημα Ηλεκτρισμού, προτείνει την κάλυψη του ελλείμματος από όλους τους παραγωγούς (συμβατικούς και ΑΠΕ), ανάλογα με την ενέργεια που αυτοί παράγουν. Όπως αναφέρεται: «Θεωρώντας ως συνολική παραγωγή ενέργειας ίση με 56 TWh (για το διασυνδεδεμένο σύστημα και τα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά), προκύπτει ότι η χρέωση της ενέργειας για κάθε μονάδα παραγωγής είναι της τάξης των 5,4 €/MWh εάν η εξόφληση γίνει σε ένα χρόνο, ή των 2,7 €/MWh εάν η εξόφληση γίνει σε δύο χρόνια».

  • 9 Μαρτίου 2014, 10:59 | John

    Να δεχτούμε την μείωση ταρίφας για να συμβάλλουμε όλοι στο πρόβλημα της χώρας αλλά όχι και να παρέχουμε έκπτωση 35% σε έσοδα που είδη έχουν υποστεί έκτακτη εισφορά απο 25 έως 42%. Πληρώνουμε φόρο στην έκτακτη εισφορά 25-42% που δεν λαμβάνουμε ποτέ, πληρώνουμε ΦΠΑ πάνω στο ποσό της έκτακτης εισφοράς ε όχι να συμβεί το ίδιο σε άλλο 35%. Αυτό είναι ντροπή και αίσχος. Παρακράτηση 70% σε ποσά που έχουν φορολογηθεί. Μήπως ο νομοθέτης ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΟΣ, ΜΗΠΩΣ ΜΠΕΡΔΕΥΤΗΚΕ γιατί αλλιώς αποτελεί εμπαιγμό και κοροϊδία.
    Δηλαδή στις 100.000 τιμολόγια του 2013 εισφορά 70% (35% που ήδη ισχύει συν νέο 35%) που σημαίνει 70.000 € παρακράτηση και λαμβάνουμε 30.000. Φόρο στις 100.000 που σημαίνει με 26% 26.000 € δηλαδή απομένουν 4.000 € για τα έξοδα του πάρκου. Εάν αυτό δεν είναι κοροϊδία τότε τι να πει κανείς.

  • 8 Μαρτίου 2014, 20:58 | ΗΡΑΚΛΗΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ

    Το πιστωτικό του τζίρου 2013 35% ισοδυναμεί με αναδρομική έκπτωση 34,4% έστω και αν υπάρξει πιστωτικό ΦΠΑ και αντιστοιχεί μείωση της έκτακτης εισφοράς λόγω μειώσεως του κύκλου εργασιών, Στη καλύτερη περίπτωση λοιπόν τα έσοδα των ΦΒ θα είναι μειωμένα το 2013 κατά 35,4%και θα αντιστοιχούν σε μια τιμή 196,8 ευρώ ανά Μwh !! (που δεν έχει καμία σχέση με την μελλοντική ταρίφα των 300 ευρώ ανά Μwh, π.χ. στην περίπτωση μου, πράγμα ασύμμετρο και ανεξήγητο)
    Είναι προφανές ότι δεν μπορούν να ισχύσουν και οι δύο εκπτώσεις αθροιστικά αν λάβουμε υπ’ όψιν και την ειδική εισφορά (φόρος) 35% στο τζίρο, χωρίς να καταστραφούν οι παραγωγοί και να καταστούν τα δάνεια τους κόκκινα.
    Νομίζω ότι η επιστροφή στον ΛΑΓΗΕ 35% του τζίρου 2013 και όχι 55% μαζί με την έκτακτη φορολογία, που ελπίζω να πηγαίνει στον ΛΑΓΗΕ, είναι υπεραρκετό για να καλύψει το έλληνα του.
    Προτείνω να καταργηθεί η αναδρομικά ειδική εισφορά αλληλεγγύης, αν ισχύσει το πιστωτικό 35% για το 2013.
    Ευχαριστώ
    Ηρακλής Παπαϊωάννου
    Διαχειριστής
    Ηρ. Παπαϊωάννου & Υιοι ΕΕ
    «Πράστνη Ισχύς 4»

  • 8 Μαρτίου 2014, 19:16 | Ανώνυμος Επενδυτής Φ/Β

    Είμαι αντίθετος με το «New Deal», πλήττει σε καταστροφικό επίπεδο την επένδυση μου. DEAL σημαίνει συμφωνία, και δεν συμφωνώ. Εγώ προτείνω για να μειωθούν τα έξοδα το Ελληνικού Κράτους (γιατί για αυτό το λόγο γίνεται αυτή η ρύθμιση), να μειωθούν οι συντάξεις πρώην Πρωθυπουργών, Υπουργών, Βουλευτών, Υψηλόβαθμων Δημοσιών Υπαλλήλων, κτλ στο ήμισυ. Καθώς και το μισθό των ενεργών προαναφερόμενων στο ήμισυ. Γιατί εγώ μαζί με τους υπόλοιπους επενδυτές ΑΠΕ δε φταίξαμε πουθενά, αλλά οι προαναφερόμενοι, οπότε αυτοί να υποστούν τις συνέπειες και όχι εμείς. Ευχαριστώ.

  • 8 Μαρτίου 2014, 14:03 | ΛΕΥΤΕΡΗΣ

    Πρόκειται για το πιο αντιδημοκρατικό (χουντικό) άρθρο για το οποίο το λόγο θα έχει η δικαιοσύνη, μιας και καταπατά την προηγούμενη σύμβαση με μονομερή ενεργεία και χωρίς να σου δίνει δικαίωμα να αρνηθείς γιατί στην παράγραφο 2 λέει .από την παρέλευση την προθεσμία της παραγράφου 1 και μέχρι την έκδοση και παράδοση του παραστατικού που αναφέρεται στην παράγραφο αυτή,(το πιστωτικό τιμ.) αναστέλλεται η υποχρέωση, του ΛΑΓΗΕ. Δηλαδή σε πετάνε έξω από το σύστημα?

  • 8 Μαρτίου 2014, 13:17 | Παντελής Παπαγεωργίου

    Η παράγραφος 2 πρέπει να διασαφηνίζει από τώρα τον τρόπο με τον οποίο θα απεικονείζεται η φορολογική συναλλαγή και όχι στο μέλλον με απόφαση του γγ εσόδων του υπ.οικ. Είναι αδιανόητο να λαμβάνονται τέτοιου είδους (εν πολλοίς παράνομα και αντισυνταγματικά) μέτρα και να μην έχει γίνει εξ αρχής συνενόηση με το υπ.οικ. για τη μεθοδολογία φορολογικής και λογιστικής απεικόνισης. Εννοείται ότι η περικοπή πρέπει να λογισθεί εντός του έτους 2013 ώστε να μην επιβαρυνθούν οι παραγωγοί με φόρο και προκαταβολή φόρου για έσοδα τα οποία ουδέποτε υπήρξαν και τα οποία τώρα διαγράφονται μέσω του πιστωτικού σημειώματος.
    Τέλος θεωρώ αυτονόητο ότι δεν μπορεί πλέον να υφίσταται καμία έκτακτη εισφορά μαζί με πιστωτικά τιμολόγια και περικοπές. Αναμένω να γίνει ρητή αναφορά στην κατάργησή της αναδρομικά από το έτος 2013.

  • 8 Μαρτίου 2014, 13:11 | ΗΛΙΑΝΑ ENERGY ΜΕΠΕ

    ΑΞΙΟΤΙΜΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ ΟΤΙ ΕΠΙ ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΑΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΞΟΔΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΩΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΝΟΙΚΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΤΟΥΝ.
    Η ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ 2013 ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ 2014 ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ 2014 .

  • 8 Μαρτίου 2014, 11:11 | Δημητρης

    Με το εκπτωτικο τιμολόγιο ουσιαστικα »διαγραφονται» έσοδα τιμολογημένα του έτους 2013 στα οποία ‘εχει πληρωθεί το ΦΠΑ. Επίσης λογιστικά έχει κλείσει το έτος και αρα θα φορολογηθούν. Με ποιον τρόπο ο εκαστότε παραγωγος Φ/Β θα διαχειριστεί τα εξής ?

    1) ΦΠΑ πληρωμενο
    2) Φορολόγηση εσόδων έτους 2013
    3) Τραπεζικό δάνειο ?

    Το υπουργείο έχει λαβει υποψιν του τον τραπεζικό δανεισμο?

  • 8 Μαρτίου 2014, 10:27 | IOANNIS

    Δεν έχω λόγια να εκφρασω την αγανάκτησή μου….
    Ας κάνουμε σχόλια λοιπόν:

    1. Τί εννοείται ο Γραμματέας Δημ. Εσόδων θα αποφασίσει για τη φορολογική απεικόνιση της Συναλλαγής?! Ωρα είναι να μας πείτε ότι θα πληρώσουμε και φόρο για αυτά τα χρήματα που θα μας κρατήσετε..! Είστε ικανοί! Όπως άλλωστε έχετε κάνει ήδη με την έκτακτη είσφορά, την οποία δεν εισπράτουμε και μας τη φορολογείτε σαν να την εισπράτουμε!Αν αυτό δεν είναι αντυσυνταγματικό, τοτε τί είναι?!
    2. Που είναι το περιβόητο εθελοντικό?! Εδώ πρόκειται για ξεκάθαρο εκβιασμό χειρίστου είδους!!!
    3. Θέλετε να μας πάρετε ουσιαστικά μέχρι το 63% του τζίρου μας!!!!Πραγματικά δεν έχω λόγια…! Και πώς θα πληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας στην Εφορία και στις τράπεζες?! Αλλά δε σας ενδειαφέρει!

    Προτάσεις:

    1. Δεν έχετε το δικαίωμα να ζητάτε τίποτα, εάν πρώτα δε μας ξοφλήσετε! Πρέπει άμεσα να μας πληρώσετε μέχρι και τον Ιανουάριο του 2014.Ούτε τον Ιούνιο του 2013 πληρώθηκα ακόμη! Άρα μας λέτε πάλι ψέματα ότι δήθεν μας πληρώσατε!
    2. Η έκτακτη εισφορά που ήδη πληρώνουμε και αυτο το νέο 35% που θα μας πάρετε από την τσέπη με ανήθικο και εκβιαστικό τρόπο, πρέπει να αφαιρεθούν 100% από τα έσοδά μας!!! Όχι τμηματικά!! Δε θα έχουμε να σας πληρώσουμε και φόρο εισοδήματος αν γίνει διαφορετικά! Πρέπει να το καταλάβετε αυτό!!! Οι εταιρείες Φ/Β πρέπει να απαλλαγούν τελείως απο φόρο εισοδήματος για το 2013! Γιατί εσείς τα πήρατε τα λεφτά έτσι κι αλιώς!

    Ο καθένας πρέπει να υπερασπίζεται όπως καταλαβαίνετε το νόμιμο συμφέρον του,το οποίο το κράτος το ίδιο δυστυχώς συνεχώς καταστρατηγεί!!
    Προσωπικά έχω δώσει ήδη εντολή στο δικηγόρο μου να προτείνει πώς πρέπει να το χειριστούμε. Θα χρησιμοποιήσω όλα τα νόμιμα μέσα.

    Γιάννης
    Μηχανικός

  • 8 Μαρτίου 2014, 09:21 | ΜΑΥΡΟΕΙΔΗΣ ΧΑΡ

    Κύριε Υπουργε
    Καλούμαστε να εκδώσουμε πιστωτικό τιμολογιο σε ποσοστό 35% επι του τζίρου του 2013 πλέον της εκτατης εισφοράς δηλαδή κατ ελάχιστο 25+35=60% επι των εσόδων του 2013.Πως μπορεί να χαρακτηρισθεί ληστεία,
    αφανισμός,εκδίκηση,ή τι αλλο να αναφέρει κανείς.
    Δηλαδή με μενα που εχω δανειο το 70% το παίρνει η τράπεζα και 60% που παίρνει το Κράτος πρέπει να βάλω και 30% πλέον των λειτουργικών εξόδων για να κλείσω την χρονιά.
    Γιατί δεν συμμετέχουν στο κούρεμα και οι Τράπεζες που τόσα έχουν πάρει απο το Δημόσιο χρήμα και τους φορολογούμενους.
    Ας κουρέψετε και τα δάνεια κατά 35% ή κατα το ισόποσο που αναλογεί στο 35% και με βρίσκετε σύμφωνο

  • 8 Μαρτίου 2014, 08:10 | Θανάσης Ναυρόζογλου

    Κύριοι,

    πρέπει να οριστεί πως η έκπτωση που θα παρασχεθεί είναι επί της καθαρής αξίας του τιμολογίου μετά και την εφαρμογή της έκτακτης εισφοράς.

    Η έκπτωση να οριστεί η ίδια για όλες τις τεχνολογίες ΑΠΕ και να επανακαθοριστεί το ποσό της.

    Για το ποσό της έκπτωσης να δίνεται η δυνατότητα χρηματοδότησης μέσων του ΕΤΕΑΝ για άντληση ισόποσου κεφαλαίου με μηδενικό επιτόκιο δεκαετούς διάρκειας ώστε να μπορέσουν οι παραγωγοί να αποπληρώσουν υποχρεώσεις απέναντι σε τράπεζες χωρίς να αυξάνεται το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ και ούτε να βαρύνεται ο κρατικός προυπολογισμός

  • 8 Μαρτίου 2014, 01:47 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΟΥΒΙΤΣΑΣ

    1. ΤΟ ΕΝ ΛΌΓΩ ΆΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΕΛΏΣ ΑΠΑΡΆΔΕΚΤΟ. ΕΠΙΒΟΛΉ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΈΚΠΤΩΣΗΣ; ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΈΟΝ 30% ΕΙΔΙΚΉ ΕΙΣΦΟΡΆ ΑΛΛΗΛΕΓΓΎΗΣ; ΠΟΥ ΤΟ ΈΧΕΤΕ ΞΑΝΑΔΕΊ ΑΥΤΟ ΣΕ ΠΑΓΚΌΣΜΙΟ ΕΠΊΠΕΔΟ; ΔΗΛΑΔΉ ΕΠΙΧΕΙΡΕΊΤΕ ΜΕ ΝΌΜΟ ΝΑ ΜΑΣ ΑΦΑΙΡΈΣΕΤΕ ΠΕΡΊΠΟΥ 63% ΤΟΥ ΤΖΊΡΟΥ ΤΟΥ 2013, ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΆ, ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΕΤΕ ΣΤΟ 100% ΑΦΟΎ ΠΙΘΑΝΌΝ ΝΑ ΈΧΟΥΜΕ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΤΟ 70% (ΜΕΤΆ ΤΗΝ ΈΚΠΤΩΣΗ), ΘΑ ΈΧΟΥΜΕ ΠΡΟΠΛΗΡΩΣΕΙ LEASING, ΔΑΝΕΙΑ, ΥΠΕΡΗΜΕΡΙΕΣ, ΦΠΑ, ΟΑΕΕ, ΈΞΟΔΑ, ΛΟΓΙΣΤΈΣ ΚΛΠ.
    ΑΠΟ ΤΟ HARVARD ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ;

    2. ΖΗΤΆΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΉΣΕΙΣ ΝΑ ΣΑΣ ΚΆΝΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΈΚΠΤΩΣΗ ΛΈΓΟΝΤΑΣ «ΟΦΕΊΛΟΥΝ ΝΑ ΕΚΔΟΣΟΥΝ ΠΙΣΤΩΤΙΚΌ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΌ».
    ΚΎΡΙΟΙ, ΕΣΕΊΣ ΜΑΣ ΟΦΕΊΛΕΤΕ, ΔΕΝ ΣΑΣ ΟΦΕΊΛΟΥΜΕ ΤΊΠΟΤΑ.

    3. ΔΕΝ ΒΛΈΠΩ ΚΑΜΊΑ ΑΝΑΦΟΡΆ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΙΚΈΣ ΕΛΑΦΡΎΝΣΕΙΣ. ΕΝΩ ΤΑ ΈΧΕΤΕ ΣΥΖΗΤΉΣΕΙ ΜΌΝΟ ΜΑΖΊ ΤΟΥΣ (ΟΧΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΎΣ), ΤΙΣ ΚΡΑΤΆΤΕ ΈΤΟΣ ΤΟΥ ΕΝ ΛΌΓΩ ΝΟΜΟΥ. ΝΟΜΊΖΩ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΔΏΣΕΤΕ ΕΞΗΓΉΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΆ ΜΕ ΑΥΤΟ.

    ΈΧΕΤΕ ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΑΥΤΌΧΡΟΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΈΨΕΙ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΗ ΑΓΟΡΆ. ΣΥΝΕΧΊΖΕΤΕ ΝΑ ΠΛΗΤΤΕΤΕ ΜΙΚΡΟΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΖΗΜΙΩΝΕΤΕ ΠΕΡΙΟΥΣΊΕΣ, ΑΛΛΆ ΤΟ ΧΕΙΡΌΤΕΡΟ, ΝΑ ΑΠΟΘΑΡΥΝΕΤΕ ΕΠΕΝΔΎΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΡΑΥΜΑΤΙΖΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΉ ΑΞΙΟΠΙΣΤΊΑ ΤΗΣ ΧΏΡΑΣ.
    ΕΚΤΌΣ ΑΝ ΣΥΝΤΡΈΧΕΙ ΚΆΠΟΙΟ ΆΛΛΟ ΠΙΟ ΣΚΟΤΕΙΝΌ ΣΧΈΔΙΟ.

  • 7 Μαρτίου 2014, 23:00 | καλαμαρα ευγενια

    Ασφαλώς θα ειναι αστείο!!!!! να δώσουμε προσθετο ποσον περαν του 30% της ειδικής εισφοράς. Εκανε κανεις εκ των υπευθύνων τον υπολογισμό των εξόδων – εσόδων μετά τη διπλή εισφορά ποσοστού 65%????? Για κάποιον που ξέρει μαθηματικά ειναι αστείο, καθ’ οσον εαν βαλεις χαρτι και μολυβι θα δεις οτι οχι δεν μενει ποσόν για έσοδα…… (οπως θα πρέπει να γίνεται σε ενα σοβαρό κράτος που θέλει επενδύσεις ), αλλά πρέπει να βρεις και χρήματα για να εξοφλήσεις τις υποχρεώσεις προς τις τράπεζες, το ΦΠΑ και το φόρο εισοδήματος, για να μη σε βάλουν και φυλακή….. ο οποίος φόρος υπολογίζεται και σε χρήματα που ουδέποτε έλαβες και ούτε θα λάβειςαυξανόμενος με προκαταβολή φόρου ποσοστού 55% (αυτά βέβαια είναι πράγματα που δεν τα χωράει ο λειτουργών εγκάφαλος), έξοδα λειτουργικά, κλπ…..
    Ας σοβαρευτούμε.
    Εάν το κράτος νομοθέτησε εσφαλμένα καλό θα είναι να ερευνήσει να βρεί τα αίτια του κακού και να τα διορθώσει. Πλεόνασμα έχει, ας δώσει ενα ποσον να καλυψει το κενό του ταμείου που το ίδιο δημιούργησε. Δώσαμε το 30% για το οποίο και φορολογούμαστε!!!!! Ας υποχρεώσει αυτούς που δεν πληρώνουν να πληρώσουν. Δε μπορεί να πλήττει διαρκώς τους νομοταγεις και να βάζει χέρι στα χρήματα που αυτό χειρίζεται επειδή ειναι η εύκολη λεία, λόγω αδυναμίας του ή εκούσιας κίνησης βολέματος ομάδας ισχυρών και συμφερόντων. Σε ποιό άλλο κράτος του κόσμου καταστρατηγούνται οι συμβάσεις που το ίδιο το κράτος υπέγραψε ????? Τους παραγωγούς τους εχει εξουδετερώσει οικονομικά και το επόμενο βήμα ειναι οι νευρολογικές κλινικές και οι αυτοκτονίες προκειμένου να μη πάμε φυλακή. Ας αναλάβει κάποιος την πρωτοβουλία για σωστές κινήσεις και ας μη ζητάμε διαρκώς ευθύνες από ομάδα επενδυτών που δεν την έχει. Δώσαμε το 30% χωρίς αντιδράσεις δεν υπάρχει περίπτωση να δώσουμε άλλα χρήματα γιατί δεν έχουμε, δεν περισεύουν και το επόμενο βήμα μας θς είναι η φυλακή.
    Από πότε το κράτος μπορεί να τροποποιεί μονομερώς τις συμβάσεις με τον τρόπο που το βολεύει. Επενδύσεις με αυτόν τον τρόπο δεν γίνονται και ανάπτυξη δεν υπάρχει. Η εικόνα του καρναβαλισμού της νομοθεσίας και του καθεστώτος της χώρας μας, δυστυχώς ακούγεται παγκοσμίως και ουδεμία εμπιστοσύνη θα μας δείξουν οι μελλοντικοί επενδυτές.

  • 7 Μαρτίου 2014, 23:03 | Φλώρα Ξαγοράρη

    Σχετικά με την μείωση την αξίας παραγωγής του 2013 κατα 35%, υπολογίζοντας και τη μείωση αυτής μέσω της έκτακτης εισφοράς, τα χρήματα που ζητάτε ως έκπτωση,είναι περισσότερα από αυτά που μας χρωστά ο ΔΕΔΔΔΗΕ ως τώρα. Αυτό σημαίνει οτι δε θα πληρωθουμε τα οφειλούμενα, αλλά θα πρέπει να παραιτηθουμε και από την αξία παραγωγής 3 μηνών του 2014.Τι θα γίνει με τα δάνεια; Ποια είναι η θέση των τραπεζών;
    Αν χάσω την περιουσία μου, ποιός θα φταίει;
    Είστε σίγουροι ότι όλα αυτά δείχνουν ένα κράτος δίκαιο και έτοιμο να προσελκύσει επενδυτές ; Ποιός θα τολμήσει να επενδύσει στη χώρα μας αν αυτή δε σεβεται τα συμβόλαια που η ίδια συντάσει ;
    Υπάρχουν και δικαστήρια…..