- Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας - http://www.opengov.gr/minenv -

Άρθρο 5 – Εθνική Επιτροπή Γεωπληροφορίας

1. Συνιστάται Εθνική Επιτροπή Γεωπληροφορίας (εφεξής ΕΘΕΓ) η οποία υπάγεται στον Πρωθυπουργό. Η ΕΘΕΓ είναι το ανώτατο όργανο για τη διαμόρφωση της εθνικής πολιτικής στον τομέα της συλλογής, διαχείρισης, διάθεσης, κοινοχρησίας και αξιοποίησης γεωχωρικής πληροφορίας σε όλο το εύρος των δημοσίων αρχών, καθώς και για τη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας της γεωπληροφορίας. Επιπλέον, η ΕΘΕΓ παρακολουθεί, συντονίζει, αξιολογεί και ελέγχει την εφαρμογή της πολιτικής αυτής.

2. Ειδικότερα, αρμοδιότητες της ΕΘΕΓ αποτελούν:

3. Για την εκπλήρωση του σκοπού του και την πραγματοποίηση του έργου του η ΕΘΕΓ συνεπικουρείται από τον Οργανισμό Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδας, όπως ειδικότερα προβλέπεται στο Άρθρο 7 του παρόντος νόμου.

4. Η ΕΘΕΓ καταρτίζει τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του, ο οποίος εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και δημοσιεύεται στη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Στον Κανονισμό αυτόν προβλέπονται τα σχετικά με τη συγκρότηση της ΕΘΕΓ, τη σύνθεση, τις συνεδριάσεις, την εν γένει λειτουργία του και τον τρόπο έκδοσης των προτάσεων και γνωμοδοτήσεων και λήψης των αποφάσεών του.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 5 – Εθνική Επιτροπή Γεωπληροφορίας"

#1 Σχόλιο Από Γιαννίρης Ιωάννης Στις 29 Ιούνιος, 2010 @ 17:35

Στη συνάντηση των χαρτογραφικών φορέων που οργάνωσε το ΤΕΕ στις 28/5/2010 μπήκε από την εισήγηση (Λ. Τσούλο) το θέμα της ύπαρξης μιάς Εθνικής Επιτροπής που θα χαράζει και θα παρακολουθεί την Χαρτογραφική πολιτική της χώρας.
Στην ίδια σύσκεψη μας παρουσιάστηκε από του εκπροσώπους της Κτηματολόγιο ΑΕ (κ. Αρβανίτη) και του ΟΚΧΕ (κ Μουτεβελή και κα Φατούρου) το νομοσχέδιο που προβλέπει την θεσμοθέτηση της ΕΘΕΓ.
Από τη σύσκεψη βγήκε ότι:
Η ΕΘΕΓ πρέπει να καθορίζει και το περιεχόμενο της γεωπληροφορίας. Είναι η επιτροπή που θα πρέπει να αποφασίζει αν θα γίνει χαρτογράφηση 1:25000 ή 1:20000 και θα πρέπει να αποφασίζει και ποιός χαρτογραφικός φορέας θα την φέρει σε πέρας και με τι πόρους. Επίσης θα πρέπει να αποφασίζει ποιά δεδομένα θα χρησιμοποιούν υποχρεωτικά όλοι οι δημόσιοι φορείς στις μελέτες τους (πχ Σύστημα συντεταγμένων, Ορθοφωτοχάρτη, DTM, κλπ)
Αυτά δεν περιγράφονται στις αρμοδιότητες και πρέπει να ξεκαθαριστούν.

#2 Σχόλιο Από Δημήτρης Τρικαλινός Στις 30 Ιούνιος, 2010 @ 00:29

Στο άρθρο 2, παράγραφο α.2 από την μια πλευρά αναφέρεται ότι το «Εθνικό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας Γεωπληροφορίας και Υπηρεσιών» εξειδικεύει το «Εθνικό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης» (ΠΔΗΔ) και αποτελεί μέρος αυτού ενώ από την άλλη σημειώνεται ότι το «Εθνικό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας Γεωπληροφορίας και Υπηρεσιών» καθορίζει τα τεχνολογικά μέτρα για την εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας για τη γεωχωρική πληροφορία και τις γεωχωρικές υπηρεσίες δημόσιων φορέων.
Η διατύπωση αυτή δεν λαμβάνει υπόψη τις διαστάσεις και τα επίπεδα της διαλειτουργικότητας που προσδιορίζονται στο ΠΔΗΔ και είναι – Θεσμική, Οργανωσιακή, Σημασιολογική και Τεχνικές Διαλειτουργικότητες. Επιπρόσθετα με το αναθεωρημένο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας (EIF v2.0) που βρίσκεται σε εξέλιξη έχει προστεθεί και το πολιτικό πλαίσιο (political context) ως ένα από τα συστατικά επιπεδα του πλαισίου διαλειτουργικότητας. Όπως αναφέρεται και στο ΠΔΗΔ η διαλιτουργικότητα σε τεχνικό επίπεδο δεν μπορεί να επιτευχθεί, εάν πρώτα δεν έχει διασφαλιστεί σε επίπεδα πολιτικού και θεσμικού πλαισίου και διαδικασιών.
Η εστίαση στα τεχνολογικά μέτρα που γίνεται στο νομοσχέδιο δεν βοηθά στην κατανόηση των προτεραιοτήτων και προϋποθέσεων αναφορικά με το θεσμικό πλαίσιο και στην αναδιαμόρφωση των διαδικασιών για την εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας.
Τέλος είναι σκόπιμο να εξεταστεί η δυνατότητα ενσωμάτωσης της «Εθνικής Πολιτικής Γεωπληροφορίας» στο «Εθνικό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας Γεωπληροφορίας και Υπηρεσιών» και να αποτελέσει συστατικό μέρος της διαλειτουργικότητας.

#3 Σχόλιο Από Μιχάλης Βαΐτης Στις 30 Ιούνιος, 2010 @ 11:13

Στη παράγραφο 4 του άρθρου 5, τα «του» στην τελευταία πρόταση πρέπει να αντικατασταθούν με «της».

#4 Σχόλιο Από Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας Πολεδοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης Στις 30 Ιούνιος, 2010 @ 17:47

Η ΕΘΕΓ πρέπει να έχει και την αρμοδιότητα της διαφύλαξης ανοικτών προδιαγραφών (format) στη διάθεση των χωρικών δεδομένων ώστε να μην ευνοείται κανένα λογισμικό σύστημα.

#5 Σχόλιο Από Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας Πολεδοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης Στις 30 Ιούνιος, 2010 @ 17:52

Οι συνεδριάσεις της ΕΘΕΓ πρέπει να είναι (1) ανά μήνα κατ’ ελάχιστο (όχι μόνο 3 ανά έτος) για ένα θέμα που η χώρα μας έχει καθυστερήσει σημαντικά στις υποχρεώσεις της.

#6 Σχόλιο Από N.Zαχαριάς Στις 30 Ιούνιος, 2010 @ 18:33

Εφ’ όσον η Επιτροπή Γεωπληροφορίας χαρακτηρίζεται ως Εθνική και υπάγεται στον Πρωθυπουργό , οι αποφάσεις της πρέπει να είναι εκτελεστές απο όλους του χαρτογραφικούς φορείς .Επομένως και ο ΟΚΧΕ οφείλει να εφαρμόζει τις αποφάσεις της επιτροπής αυτής, γεγονός το οποίο δεν φαίνεται στην διατύπωση του άρθρου αυτού .
Επίσης αν και η επιτροπή είναι Εθνική , η λειτουργία της με διατυπώσεις » μετα απο πρόταση του ΟΚΧΕ , ή μετα απο εισήγηση του ΟΚΧΕ » την καθιστά άμεσα εξαρτημένη απο αυτόν , γεγονός που μάλλον δεν είναι προς την σωστή κατεύθυνση . Η επιτροπή πρέπει να εισηγείται και να αποφασίζει ανεξάρτητα του ΟΚΧΕ ,σε αντίθετη περίπτωση δεν μιλάμε για εθνική επιτροπή αλλά για μια ακόμη επιτροπή του ΟΚΧΕ.

#7 Σχόλιο Από ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ στην ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ Στις 30 Ιούνιος, 2010 @ 18:39

Στην παράγραφο αναφέρεται ότι η ΕΘΕΓ εισηγείται στο Υπουργικό Συμβούλιο μετά από πρόταση του ΟΚΧΕ, την έγκριση της «Εθνικής Πολιτικής Γεωπληροφορίας» και του «Εθνικού Πλαισίου Διαλειτουργικότητας Γεωπληροφορίας και Υπηρεσιών». Δεν γίνεται όμως αναφορά για τον καθορισμό των δομών και μηχανισμών που θα πρέπει να δημιουργηθούν προκειμένου να επιτευχθούν συντονιστικές δράσεις (όπως άλλωστε αναφέρεται στο Άρθρο 18 και στο Άρθρο 19.2 της Οδηγίας INSPIRE).