- Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας - http://www.opengov.gr/minenv -

Άρθρο 110 Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις

1. Από τη δημοσίευση του παρόντος καταργείται το κεφάλαιο Α του Ν.4178/2013 καθώς και κάθε διάταξη που ρυθμίζει ζητήματα του παρόντος νόμου με την επιφύλαξη των οριζομένων στον παρόντα νόμο.

2. Σε περίπτωση που έχει πραγματοποιηθεί υπαγωγή στο Ν.4178/2013, τότε είναι δυνατό με αίτησή του ενδιαφερομένου να επανυπολογιστεί το ενιαίο ειδικό πρόστιμο σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος. Στην περίπτωση αυτή καταβληθέντα ποσά στο πλαίσιο του 4178/2013 συμψηφίζονται με το οφειλόμενο ενιαίο πρόστιμο, όπως υπολογίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Σε περίπτωση που από τον επανυπολογισμό προκύπτει ότι τα ήδη καταβληθέντα υπερβαίνουν το ποσό του προστίμου με βάση τις διατάξεις του παρόντος δεν αναζητούνται.

3. Για τη διεκπεραίωση των υπαγωγών που έχουν πραγματοποιηθεί με προγενέστερες του 4178/2013 διατάξεις καθορίζονται η διαδικασία διορθώσεων ή επιστροφής προστίμου όπου απαιτείται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

4. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας του Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος θα εξακολουθούν να υφίστανται οι υπάρχουσες διοικητικές δομές με τις αρμοδιότητες τους σε σχέση με την εφαρμογή των προβλέψεων του παρόντος.

5. Αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις που έχουν υπαχθεί στην κατηγορία 5 του άρθρου 9 του Ν.4178/2013 εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της κατηγορίας 4 του άρθρου 80 του παρόντος δύνανται κατόπιν σχετικής συμπληρωματικής δήλωσης υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος να ενταχθούν στην ως άνω κατηγορία χωρίς την καταβολή πρόσθετου παραβόλου.

6. Η παρ. 2 του άρθρου 34 ν. 4315/2014,ΦΕΚ Α 269/24.12.2014 καταργείται.

7. Καταργούνται οι διατάξεις των άρθρων 20 έως 29 του Ν. 4030/2011.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 110 Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις"

#1 Σχόλιο Από Πάνος Ψαχούλιας Στις 2 Σεπτέμβριος, 2016 @ 01:49

Αγαπητοί συντάκτες του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου πρέπει να γνωρίζετε ότι όλα τα προηγούμενα χρόνια σε αυτό το κράτος σπίτια χωρίς άδεια δεν αναγκάστηκαν να κτίσουν κυρίως οι πλούσιοι αλλά τα παιδιά απλών πτωχών γονέων που προσπάθησαν να βελτιώσουν τη ζωή τους αλλά δεν βρήκαν πολεοδομημένη γη είτε διότι ήταν πανάκριβη είτε διότι τα αγροτεμάχια που κληρονόμησαν δεν εντάχθηκαν ποτέ σε σχέδιο πόλεως.Αντίθετα οι πλούσιοι και οι επιτήδιοι μπόρεσαν και αγόρασαν οικόπεδα η ενέταξαν τα αγροτεμάχια τους σε σχέδιο πόλεως(αποφεύγω την αναφορά περιοχών).Οι τελευταίοι έκαναν κυρίως αυθαιρεσίες στα εντός σχεδίου.
Επειδή πάρα πολλοί από τους απλούς ανθρώπους δεν μπόρεσαν να αποπερατώσουν τα σπίτια τους,λόγω των τεραστίων δυσκολιών που αντιμετώπισαν(δικαστήρια,πανάκριβα υλικά και μεροκάματα,μίζες κ.α)πρέπει στο νέο νόμο για λόγους ισότητας να προβλέψετε έκπτωση του προστίμου η οικονομικές και άλλες διευκολύνσεις για την αποπεράτωση των κτιρίων.Η πρόβλεψη αυτή πρέπει να ισχύει αναδρομικά και για τους δύο προηγούμενους νόμους διότι και οι τρείς νόμοι, η αλήθεια(τι άγνωστη λέξη σε αυτό το τόπο)λέει ότι είναι ένας και μοναδικός.Επίσης για αυτούς που έχουν εξοφλήσει τα πρόστιμα να γίνεται συμψηφισμός και εάν έχουν πληρώσει περισσότερα γιατί να μην έχουν επιστροφή χρημάτων;Δεν το επιτρέπει το ελληνικό σύνταγμα;Η επιστροφή φόρου γιατί ισχύει;
Tελειώνοντας και εν ονόματι της αλήθειας που πιστεύω ότι σαν έννοια αγωνίζεστε να μην την ξεχάσετε τελείως εάν δεν δώσετε στον απλό άνθρωπο γρήγορα φθηνή πολεοδομημένη γή και δεν φτιάξετε μια δημόσια διοίκηση που αδιάφθορος υπάλληλος θα πηγαίνει επί τόπου στο αγροτεμάχιο και θα λέει στον ιδιοκτήτη εάν θα κτίσει η όχι, πόσο θα κτίσει και που θα βάλει το κτίσμα μέσα στο αγροτεμάχιο η αυθαίρετη δόμηση θα είναι εδώ και εσείς θα έχετε αποτύχει στην αντιμετώπιση της .Μέχρι τότε υιοθετήστε απόψεις πού θα μας πείσετε ότι είσθε πιο ειλικρινείς από τους προκατόχους σας.
ευχαριστώ

#2 Σχόλιο Από ΜΕΝΔΩΝΙΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ Στις 2 Σεπτέμβριος, 2016 @ 10:25

Από την παράγραφο 2 προκύπτει ότι δεν είναι υποχρεωτική η μεταφορά των δηλώσεων στον παρόντα νόμο.
Από την στιγμή που , κατά την παρ. 1, καταργείται το κεφάλαιο Α του 4178/13, ποιά θα είναι η τύχη των δηλώσεων που έχουν υποβληθεί ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΥΠΑΓΩΓΗ, ΜΕ ΠΛΗΡΩΜΗ ΠΑΡΑΒΟΛΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΥ ΤΕΛΟΥΣ, ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΡΧΕΙΩΝ;
Ακολουθουν τις διαδικασίες του 4178/13, ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ;
Ποια είναι η προθεσμία για υποβολή αρχείων για τις δηλώσεις αυτές, που με όσα ισχύουν σήμερα ορίζεται για την 8/10/2018;
Ελέγχονται από ελεγκτή δόμησης κατά το άρθρο 92 του νέου νόμου και αν ναί πως θα γίνει αυτό , στις περιπτώσεις που έχει ήδη εξοφληθεί το σύνολο του προστίμου, ενώ ο παρών Νόμος επιβάλλει τον έλεγχο μέχρι την πληρωμή του 30%;
Μήπως θα έπρεπε στις μεταβατικές διατάξεις να αναφερθεί ότι «δηλώσεις που έχουν υπαχθεί με τον 4178/13, ακολουθουν μέχρι τέλους τις διαδικασίες που είχαν θεσπιστεί με τον 4178»;

#3 Σχόλιο Από ΜΕΝΔΩΝΙΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ Στις 4 Σεπτέμβριος, 2016 @ 10:43

Σε συνέχεια προηγούμενου σχολίου μου, για την αναγκαιότητα πρόβλεψης περί «ΠΕΡΑΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ 4178/13, ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙΣΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ 4178» , είναι και το γεγονός ότι με τον σε διαβούλευση νέο Νόμο, στο άρθρο 90 , προβλέπεται σε περιπτώσεις δυνατότητας νομιμοποίησης η ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ 20 % ΤΟΥ ενιαίου ειδικού προστίμου, ενώ δεν υπήρχε ανάλογη πρόβλεψη στον Ν.4178/13 , με συνέπεια να επιβαρύνονται οι ιδιοκτήτες που ήδη εσπευσαν να δηλώσουν τα αυθαίρετα τους, με τον 4178.
Η στατική μελέτη που εντάσσεται τα προς υποβολή δικαιολογητικά, και που δεν προβλεπόταν από τον 4178, επιβαρύνει, οικονομικά, ακόμα περισσότερο τους ήδη ενταχθέντες ιδιοκτήτες.

#4 Σχόλιο Από ΜΑΞΙΜΟΣ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ Στις 5 Σεπτέμβριος, 2016 @ 09:51

Πρέπει να γίνει σαφές τι θα γίνει με τις δηλώσεις του Ν.4178/13 που βρίσκονται σε εκκρεμότητα και κυρίως ως προς την υποβολή των δικαιολογητικών. Ειδικότερα δε με τα δικαιολογητικά των παραγράφων 8 & 9 του άρθρου 11 (Μελέτη στατικής επάρκειας & Τεχνική Έκθεση ΗΜ) για τα οποία υπάρχει προθεσμία 5 ετών για την υποβολή τους. Πρέπει να γίνει σαφές στις μεταβατικές διατάξεις για πόσο χρόνο θα μείνει ανοικτό το σύστημα του ΤΕΕ ώστε να είναι επεξεργάσιμες οι δηλώσεις του Ν.4178/13 και για πόσο διαστημα θα παραμείνει ανοικτό για την υποβολή δικαιολογητικών.

#5 Σχόλιο Από Λουκία Σπύρου Στις 5 Σεπτέμβριος, 2016 @ 12:10

Άρθρο 110, παρ. 1 & 2.
Κατά τη γνώμη μου, είναι κρίσιμο να διευκρινιστεί τι θα συμβεί με τις δηλώσεις του Ν. 4178/13, οι οποίες ως τις 8/10/2016 ναι μεν θα βρίσκονται στο στάδιο της Υπαγωγής, όντας εμπρόθεσμες ως προς τις διατάξεις του 4178/13, αλλά θα εκκρεμεί η υποβολή των στοιχείων και σχεδίων ή/ και η πλήρης εξόφληση του προστίμου από τους ιδιοκτήτες. Θα συνεχίσει να λειτουργεί το πληροφοριακό σύστημα ώστε να υποβάλλονται τα αρχεία μέχρι τις 8/10/2018 όπως ίσχυε μέχρι τώρα; Ή θα είναι υποχρεωτική η μετάβαση στις διατάξεις του νέου νόμου; Η διατύπωση της παραγράφου 2 («είναι δυνατό») μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μάλλον θα ισχύει το πρώτο, αλλά καλό θα ήταν να γίνει περισσότερο σαφής. Επίσης στην παράγραφο 2 δεν διευκρινίζεται τι θα συμβεί σε περίπτωση που κάποιος επιλέξει τη μετάβαση στο νέο νόμο και το πρόστιμο μετά τον επανυπολογισμό προκύψει μεγαλύτερο από το αντίστοιχο που είχε υπολογιστεί βάσει των διατάξεων του Ν. 4178/ 13. Όπως, για παράδειγμα, είναι πιθανό να συμβεί στην περίπτωση αυθαιρεσιών σε υπόγειες στάθμες.

#6 Σχόλιο Από Στρατης Στις 5 Σεπτέμβριος, 2016 @ 17:39

Από το άρθρο 72 και από την παρ. 2 του άρθρου 110 τεκμαίρεται ότι όσοι έχουν υπαχθεί εμπρόθεσμα στις διατάξεις τον ν.4178 μπορούν είτε να παραμείνουν στον ν.4178 ή να ζητήσουν την υπαγωγή τους στον νέο νόμο. ΌΜΩΣ ο νόμος 4178 είναι ακόμα σε εμπρόθεσμη εξέλιξη (π.χ. δόσεις προς καταβολή εμπρόθεσμα στο μέλλον ή/και εμπρόθεσμη -έως 8/10/2018- ανάρτηση των απαραιτήτων δικαιολογητικών βάσει της υπ’αριθ.60069/2014 αποφάσεως αν. υπουργού ΥΠΕΚΑ) και ΣΥΝΕΠΩΣ όπου το σχέδιο νόμου του παρόντος αναγράφει «περαίωσαν εμπρόθεσμα» είναι ορθό να αναγράφει «θα περαιώσουν εμπρόθεσμα» όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον ν.4178. Εξάλλου θα ήταν αντισυνταγματικό ο νέος νόμος να εξαναγκάσει όσους έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν.4178 και παραμένουν εμπρόθεσμοι να πρέπει να μεταφερθούν υποχρεωτικά στον νέο νόμο απ’όπου το ενιαίο ειδικό πρόστιμο τυχόν να είναι μεγαλύτερο π.χ. πατάρια, υπογ. στάθμες κλπ. ή και σε πολλά σημεία όπου οι διατάξεις των δύο νόμων διαφέρουν μεταξύ τους.

#7 Σχόλιο Από ΟΛΓΑ ΣΙΟΓΚΑ Στις 6 Σεπτέμβριος, 2016 @ 01:02

Θα επαναλαβω πολλές φορές ότι πρέπει να διαφυλαχθεί το κύρος και η συνέχεια του κράτους. Επομένως μπορεί να σταματήσει η υποβολή νεων δηλώσεων στον ν.4178/13 στις 8/1016 που λήγει η ισχύς του ,πρεπει ομως να παραμείνουν σε ισχύ όλες οι υπουργικές αποφάσεις που προβλέπουν προθεσμίες για υποβολή στοιχειων και δικαολογητικων και προφανως ανοικτό το σύστημα για την υποβολή τους. Είναι απαράδεκτο να χρειαστεί εκ νεου μεταφορά δηλωσεων στον νεο νόμο γιατί δεν έχουν υποβληθεί σχέδια .Η υπαγωγή στον ν.4178/13 είναι συμφωνα με τις διαταξεις του .Ο νεος νομος δεν πρέπει να επηρεάζει το κύρος του ,γιατί εχει κριθεί συνταγματικος και δεν πρέπει οι μηχανικοί να φαίνονται τόσο αναξιόπιστοι στους πολίτες(καθε 3 χρόνια μεταφερουν την ιδια δηλωση απο τον ενα νόμο στον άλλο ).

#8 Σχόλιο Από Νικος Μ. Στις 6 Σεπτέμβριος, 2016 @ 08:51

Άρθρο 110, παρ. 1 & 2.
Κατά τη γνώμη μου, είναι κρίσιμο να διευκρινιστεί τι θα συμβεί με τις δηλώσεις του Ν. 4178/13, οι οποίες ως τις 8/10/2016 ναι μεν θα βρίσκονται στο στάδιο της Υπαγωγής, όντας εμπρόθεσμες ως προς τις διατάξεις του 4178/13, αλλά θα εκκρεμεί η υποβολή των στοιχείων και σχεδίων ή/ και η πλήρης εξόφληση του προστίμου από τους ιδιοκτήτες. Θα συνεχίσει να λειτουργεί το πληροφοριακό σύστημα ώστε να υποβάλλονται τα αρχεία μέχρι τις 8/10/2018 όπως ίσχυε μέχρι τώρα; Ή θα είναι υποχρεωτική η μετάβαση στις διατάξεις του νέου νόμου; Η διατύπωση της παραγράφου 2 («είναι δυνατό») μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μάλλον θα ισχύει το πρώτο, αλλά καλό θα ήταν να γίνει περισσότερο σαφής. Επίσης στην παράγραφο 2 δεν διευκρινίζεται τι θα συμβεί σε περίπτωση που κάποιος επιλέξει τη μετάβαση στο νέο νόμο και το πρόστιμο μετά τον επανυπολογισμό προκύψει μεγαλύτερο από το αντίστοιχο που είχε υπολογιστεί βάσει των διατάξεων του Ν. 4178/ 13.

Παρακαλούμε να ισχύσει η περίοδος ολοκληρωσης των υπάγμένων στον ν. 4178/2013 δηλώσεων έως τουλάχιστον την προθεσμία 8/10/2018 για τα σχέδια, την πενταετία για στατικα και η/μ. Να μην ειναι υποχρεωτική η μετάβαση στο νεο νόμο για αυτές τις περιπτώσεις. Επίσης αν εκκρεμουν διαδικασίες όπως ενεργειακή αναβάθμιση και συμψηφισμό προστίμου με βαση το ν. 4178 να μην σταματησει η διαδικασία. Υπάρχουν περιπτώσεις που εχει ξεκινησει η διαδικασία, εχουν χαλαστεί χρήματα αλλα δεν εχει ολοκληρωθει το συνολο των εργασιων. Δεν μπορει να υποχρεωθεί ο πολίτης εντος ενός μήνα και μεχρι την εναρξη του νεου νόμου να κάνει ολα αυτα (σχεδια, στατικα, αναβαθμιση, ολοκληρωση του φακελλου) . Ειναι εξοντωτικο και για μηχανικό και για ιδιοκτητη.

#9 Σχόλιο Από ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Στις 6 Σεπτέμβριος, 2016 @ 20:24

Προς αποφυγή άσκοπης ταλαιπωρίας , διενέξεων και πανικού προτείνω
Α. Μικρή παράταση του Ν.4178 ως έχει, το πολύ μέχρι τη λήξη του τρέχοντος εξαμήνου για νέες υποβολές.
Β. Για τις δηλώσεις του Ν.4178 που έχουν υποβληθεί , την διατήρηση των προθεσμιών υποβολής σχεδίων ως έχει σήμερα δηλαδή αρχές του 2018 , με δυνατότητα διόρθωσης των στοιχείων της δήλωσης ΧΩΡΙΣ υποχρέωση ένταξής τους στον νέο Νόμο. Είναι πολύ σημαντικό αυτό , διότι αλλιώς θα μπούμε στο φρενοκομείο οι Μηχανικοί.
Γ. Την προαιρετική ένταξή των υπαρχόντων δηλώσεων 4178 στο νέο Νόμο.

#10 Σχόλιο Από ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΥΡΟΜΟΥΣΤΑΚΗΣ Στις 7 Σεπτέμβριος, 2016 @ 09:42

Με ποια λογική θα ορισθεί διαδικασία επιστροφής υπερβάλλοντος προστίμου στις δηλώσεις προ του Ν.4178/2013 (π.χ. του 4014/2011) και να μην ισχύει η ίδια διαδικασία και για τις δηλώσεις του Ν.4178/2013 (…δεν αναζητούνται)!. Μήπως είναι άνιση η αντιμετώπιση;
Δεδομένου ότι για τον ιδιοκτήτη το βασικό κίνητρο για την επανυποβολή (με κόστος την αμοιβή του μηχανικού) στον νέο νόμο θα είναι η μείωση του προστίμου.

#11 Σχόλιο Από ΕΥΤΥΧΙΑ Στις 7 Σεπτέμβριος, 2016 @ 10:34

Νομίζω ότι η παρ. 2 παρ. 3 του παρόντος άρθου έρχεται σε αντίθεση με το αρθ.88 παρ. 1 όπυ αναφέρει :»καταβληθέντα ποσά ειδικών προστίμων διατήρησης ή και παραβόλων, συμψηφίζονται με το ποσό του ενιαίου ειδικού προστίμου.»

Η παρ, 2 αναφέρει ότι θα συμψηφιστούν όσοι υπαχθήκαν στον Ν.4178/13, ενώ, βάσει της παρ.3, όσοι είναι με παλαιότερους Νόμους θα διορθωθούν ή επιστραφούν. από την άλλη το αρθ.88 παρ. 1 λέει ΓΕΝΙΚΩΣ ότι ότι έχει καταβληθεί συμψηφίζεται, που είναι και το ορθό.
Υπάρχουν περιπτώσεις που είχαν δηλώσεις του Ν.3843/10 και υποβάλλαν νέες αιτήσεις με τον Ν.4178/13 συμψηφίζοντας τα ποσά που είχαν πληρώσει με τον Ν.3843/10. Αν η δήλωσή τους βρίσκεται σε εκκρεμότητα (δόσεις ή δικαιολογητικά να ανέβουν στο σύστημα) και μπουν στο νέο Νόμο ουσιαστικά στερούνται την ΑΜΕΣΗ ελάφρυνση από τα ποσά που είχαν πληρώσει στον Ν.3843/10 ή τον Ν.4014/11. Ναι μεν κάποια στιγμή θα τους επιστραφούν (αρθ.110, παρ.3) όμως πότε και μέχρι τότε θα έχουν επιβαρυνθεί με την αποπληρωμή όλων των προστίμων.

Τέλος αν δεν έχουν περαιώσει την διαδικασία με τον Ν.4178/13 η υπαγωγή στο νέο Νόμο θα είναι υποχρεωτική?

#12 Σχόλιο Από Απόστολος Στις 8 Σεπτέμβριος, 2016 @ 16:25

Λάβετε υπόψη ότι με τον προηγούμενο νόμο 4178/2013 έχουμε το δικαίωμα να υποβάλουμε σχέδια και τα υπόλοιπα στοιχεία έως το 2018. Να το λάβετε αυτό υπόψη και να δίνετε την δυνατότητα να μεταφερθούν εκρεμμείς δηλώσεις στο νέο νόμο μόνο όσων το επιθυμούν. Έχουμε καταντήσει οι μηχανικοί να ασχολουμαστε με ένα αυθαιρετο από το 2011 και να το μεταφέρουμε από νόμο σε νόμο, χωρις πολλές φορές πρόσθετη αμοιβή. Όλοι οι μηχανικοί έχουμε κάνει τον προγραμματισμό μας με τις υποθέσεις μας, και δεν μπορούν να αλλάζουν προθεσμίες υφιστάμενων νόμων κάθε φορά που αλλάζουν κυβερνήσεις ή νόμοι.

#13 Σχόλιο Από Απόστολος Στις 8 Σεπτέμβριος, 2016 @ 19:12

Υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν γίνει μεταβιβάσεις ακινήτων με χρήση βεβαίωσης περί μη αυθαιρεσιών, μετά απο υπαγωγή στο Ν. 4178/2013, όπου γίνεται και αναφορά ότι τα σχέδια και τα στοιχεία θα εισαχθούν στο σύστημα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο νόμος, ήτοι οκτώβριο του 2018. Αν πάψουμε να έχουμε την δυνατότητα να ανεβάσουμε τα αρχεία εντός του παραπάνω χρονικού διαστήματος και αν τελικά πρέπει να μεταφέρουμε τις εκρεμμείς δηλώσεις στο νέο νόμο, θα ακυρωθούν τα συμβόλαια; Δηλ θα έχουν βγει βεβαιώσεις κατά το Ν.4178/2013, οι δηλώσεις και τα σχέδια θα είναι σύμφωνες με το νέο νόμο. Θα υπάρχει αναντιστοιχία. Επίσης, με την παράγραφο 6 του παρόντος άρθρου καταργείται διάταξη του προήγουμενου νόμου, εξαιτίας της οποίας μπήκαν στο νόμο αρκετοί πελάτες μου για παράδειγμα. Δεν μπορούν να αλλάζουν ξαφνικά τα δεδομένα και να πρέπει να μεταφέρουμε δηλώσεις στο νέο νόμο, οι οποίες δεν θα είναι σύμφωνες με αυτόν ενώ όταν έγινε υπαγωγή τους ήταν σύμφωνες με τον 4178/2013.

#14 Σχόλιο Από Κώστας Στις 11 Σεπτέμβριος, 2016 @ 15:34

Το σύστημα του 4178 θα πρέπει να παραμείνει ανοικτό για την υποβολή των δικαιολογητικών και των σχεδίων μέχρι το 2018 χωρίς υποχρέωση μετάβασης στον νέο νόμο. Αυτό πρέπει να γίνει σαφές διότι θα εκτεθούμε στους πελάτες μας ανεπανόρθωτα και το ίδιο το κράτος μας φέρνει σε δύσκολη θέση. Όπως ακριβώς έγινε με τον 4014 όπου υποχρεωθήκαμε να μεταφέρουμε όλες τις δηλώσεις στον 4178 χωρίς αμοιβή για κάτι που δεν ευθυνόμαστε εμείς ως μηχανικοί!

#15 Σχόλιο Από Νικόλαος Στις 12 Σεπτέμβριος, 2016 @ 12:45

Πρέπει οπωσδήποτε να μείνει ανοιχτό το ηλεκτρονικό σύστημα του Ν.4178/2013 και να μην επαναληφθεί αυτό που έγινε με τον Ν.4014/2011. Η υποβολή των αρχείων από τον εκάστοτε αρμόδιο μηχανικό έχει παραταθεί μέχρι τις 08/02/2018 όπως επίσης πρέπει να διατηρηθεί η επεξαργασιμότητα των ήδη εισαχθέντων δηλώσεων, οι οποίες έχουν ενταχθεί στον Ν.4178/2013, ήτοι έχει πληρωθεί το τέλος υπαγωγής τους.

#16 Σχόλιο Από Γιωργος Στις 13 Σεπτέμβριος, 2016 @ 12:29

Οσο περνανε οι μερες και δεν μας απαντατε στο σοβαρο ερωτημα (για εμας τους μηχανικους) τι θα γινει με τις δηλωσεις του 4178 οι οποιες εχουν προθεσμια υποβολης δικαιολογιτηκων την 8-10-18 δημιουργητε χαος στον κλαδο μας καθως πελατες ρωτανε εμεις δεν εχουμε απαντηση και ολοι μαζι εκτεθομαστε.Δωστε μια διευκρινιστικη απαντηση στο ερωτημα.. Τοσα σχολια απο συναδελφους δεν τα διαβαζετε?Πρεπει να γνωριζουμε αν θα τρεξουμε για μια ακομη φορα να κλεισουμε οσες μπορουμε ή θα καταλαβετε το σφαλμα του αρθρου 72 και θα το διορθώσετε.

#17 Σχόλιο Από ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΑΡΙΚΑΣ Στις 14 Σεπτέμβριος, 2016 @ 06:23

Δεν υπάρχει πρόβλεψη για Εγκρίσεις Δόμησης και άδειες δόμησης που έχουν ήδη πρωτοκολληθεί με το υπάρχον καθεστώς του Ν.4030/11.

#18 Σχόλιο Από Ευαγγελία Ν. Στις 14 Σεπτέμβριος, 2016 @ 11:42

Τι προβλέπεται για τις περιπτώσεις που δηλώθηκαν αυθαίρετα με τον Ν.4178/13 με την προϋπόθεση έκδοσης οικοδομικής άδειας εντός τριετίας και δεν μπόρεσαν να εκδώσουν την οικοδομική άδεια λόγω οικονομικών δυσκολιών ή άλλων παραγόντων; Μπορούν να μεταφερθούν στον νέο Νόμο με συμψηφισμό των παραβόλων, που έχουν καταβληθεί, και να παραταθεί η προθεσμία για έκδοση οικοδομικής άδειας; Νομίζω ότι κάτι πρέπει να προβλεφθεί και για τις περιπτώσεις αυτές.

#19 Σχόλιο Από Π.Ν.Π. Στις 15 Σεπτέμβριος, 2016 @ 14:34

Σε ότι έχει να κάνει με την προσάρτηση βεβαίωσεων σε συμβολαιογραφικές πράξεις (μεταβατικού διαστήματος). Επειδή το σύστημα του Τ.Ε.Ε. δεν θα είναι έτοιμο την ημέρα δημοσίευσης (λεμε τωρα) είμαι σίγουρος ότι θα προβλέψετε για τη συγκεκριμένη περίπτωση ότι ως την έναρξη λειτουργίας του συστήματος του Τ.Ε.Ε. σύμφωνα με τον νέο Νόμο θα χρησιμοποιούνται στα συμβόλαια οι βεβαιώσεις »νομιμότητας» και βεβαίωσεις περαίωσης υπαγωγής που θα φέρουν την ένδειξη του καταργημένου 4178, ωστε να μη χρειαστεί να νομοθετήσετε με μια ανευ προηγουμένου ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (!!!!) όπως έκαναν οι προηγούμενοι με το 3578/12-08-2013 έγγραφο με θέμα »Ενημερωτική Επιστολή» του Γ.Γ. Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ.

#20 Σχόλιο Από ΛΙΛΑ Στις 16 Σεπτέμβριος, 2016 @ 10:23

Η υποβολή των αρχείων έχει παραταθεί μέχρι τις 08/02/2018 με νομο.Το ΤΕΕ δεν εχει καμια αρμοδιοτητα να κλεισει το ηλεκτρονικό σύστημα του Ν.4178/2013 οπως έγινε με τον Ν.4014/2011,ΑΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΑ, προκειμενου να εισπραξει το αναταποδοτικο τελος των δηλωσεων που αναγκαστικα μεταφερθηκαν. Οπως επίσης πρέπει να διατηρηθεί η επεξεργασιμότητα των ήδη εισαχθέντων δηλώσεων, οι οποίες έχουν ενταχθεί στον Ν.4178/2013.

#21 Σχόλιο Από ΝΙΚΟΛΑΣ Στις 16 Σεπτέμβριος, 2016 @ 13:27

Να υπαρξει προβλεψη οτι οταν καταργηθει ο 4178 να μην χρειαστουν νεες υπευθυνες δηλωσεις με νεες ημερομηνιες απο τους ισιοκτητες!!

#22 Σχόλιο Από Αργυρώ Ρήγου Στις 17 Σεπτέμβριος, 2016 @ 07:07

Ο νομοθέτης για μια έστω φορά θα πρέπει να εξασφαλίσει όσους πολίτες φάνηκαν συνεπείς απέναντι στο κράτος και έσπευσαν να δηλώσουν τα αυθαίρετά τους με τον ν. 4178. Να μην υποχρεωθούν να μεταφέρουν οι μηχανικοί τις δηλώσεις τους στο νέο νόμο… Και να ιςχύςουν οι προθεςμίες του 4178 για την υποβολή δικαιολογητικών γιατί αλλιώς και αναξιόπιστος θα φανεί για ακόμη μια φορά ο νομοθέτης και δύσπιστος ως προς τον νέο νόμο ο πολίτης…που για ακομη μια φορά θα περιμένει να μειωθούν ακόμη πιο πολύ τα πρόστιμα από μία επόμενη κυβέρνηση…Ας γίνει κάτι οριστικό επιτέλους για τα αυθαίρετα…!!!

#23 Σχόλιο Από λινα Στις 18 Σεπτέμβριος, 2016 @ 10:10

Διευκρινιστε την καταργηση της εισφορας 1% για το ΕΜΠ, για να παρει επιτελους τελος το μπαχαλο οπου καθε υδομ κανει τα δικα της. Και για τα αυτονοητα πρεπει να υπαρχει νομοθετικη ρυθμιση…

#24 Σχόλιο Από ΛΙΛΑ Στις 18 Σεπτέμβριος, 2016 @ 10:11

Διευκρινιστε την καταργηση της εισφορας 1% για το ΕΜΠ, για να παρει επιτελους τελος το μπαχαλο οπου καθε υδομ κανει τα δικα της. Και για τα αυτονοητα πρεπει να υπαρχει νομοθετικη ρυθμιση…

#25 Σχόλιο Από Χρήστος Ραγιάς Στις 18 Σεπτέμβριος, 2016 @ 21:21

Θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη ότι οι δηλώσεις που έχουν υπαχθεί στο σύστημα με διαδικασίες του Ν. 4178/13, να συνεχίζονται όπως προβλέπει ο Ν. 4178/2013, ή εφόσον ο ιδιοκτήτης το επιθυμεί, τότε με Υ/Δ του να μπορεί να ενταχθεί στην ρύθμιση του νέου νόμου. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να παραμείνει ανοικτό το σύστημα του ΤΕΕ για τις δηλώσεις που έχουν υποβληθεί με το Ν. 4178/2013 και βρίσκονται σε εκκρεμότητα, ώστε να υποβληθούν όλα τα απαραίτητα έως τον Οκτώβριο του 2018.

#26 Σχόλιο Από Στρατακη Καλλιόπη Στις 20 Σεπτέμβριος, 2016 @ 09:53

Είναι απαραίτητο με το παρόντα νόμο να διορθωθούν αδικιες που υπήρξαν με τον περίφημο νόμο Τρίτση (ν.1337/83).Πρέπει να διορθωθεί το θέμα εισφορας σε γη και γιά τον υπολογισμό αυτό να λαμβάνεται υπόψιν το εμβαδόν που είχε το κάθε οικόπεδο κατά την κύρωση της πράξης εφαρμογής.Η διάταξη αυτή πρέπει να έχει και αναδρομική ισχύ.Γιατί είναι απαράδεκτο η πολιτεία να προβαίνει ουσιαστικά σε ΔΗΜΕΥΣΗ περιουσιών επειδή κάποιος προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε ένα βοσκοτόπι στρεμμάτων.

#27 Σχόλιο Από Αγλαϊα Σαμολαδα Στις 20 Σεπτέμβριος, 2016 @ 10:03

Zητω να συμπεριληφθει ξανα στο νεο νομο αυθαιρετων, το λεκτικο του αρθρου 51 §2γ του Ν. 4178/2013, οπως παρακατω επαναδιατυπωνεται:
« Σε νομιμως υφισταμενες χρησεις κτιριων η εγκαταστασεων οι οποιες διατηρουνται, καθως και σε χρησεις οι οποιες λειτουργουν με οικοδομικες αδειες που εκδοθηκαν με τις διαταξεις του αρθρου 26 ν. 2831/2000, επιτρεπεται εντος αποκλειστικης προθεσμιας τριων (3) ετων (απο την εναρξη ισχυος του νεου νομου για τον ελεγχο και προστασια του δομημενου περιβαλλοντος) ο εκσυγχρονισμος και η κτιριακη τους επεκταση, με ορους δομησης που ισχυαν κατα τον χρονο εγκρισης της παρεκκλισης, μετα απο εγκριση του αρμοδιου για την λειτουργικοτητα φορεα καθως και εργασιες συντηρησης, επισκευης, ενεργειακης αναβαθμισης και διαρρυθμισεων των κτιριων, που αποσκοπουν στη βελτιωση των επιπτωσεων στο περιβαλλον, την λειτουργικη τους αναβαθμιση, την ασφαλεια και τη υγιεινη των διαβιουντων και εργαζομενων σε αυτα.
Η επεκταση σε ομορο ακινητο του ιδιου ιδιοκτητη επιτρεπεται μονο υπο την προϋποθεση οτι το ομορο ακινητο αποκτηθηκε μεχρι την δημοσιευση του νεου νομου για τον ελεγχο και προστασια του δομημενου περιβαλλοντος. »

Η ευνοϊκη διαταξη του αρθρου 51§2γ του Ν. 4178/2013, που αφορα τις Λοιπες Πολεοδομικες Διαταξεις, ηταν δυσκολο να εφαρμοσθει στο χρονικο περιθωριο των τριων ετων. Ανασταλτικοι παραγοντες ηταν το δυσμενες οικονομικο περιβαλλον και οι χρονοβορες εγκρισεις περιβαλλοντικων επιπτωσεων για ορισμενες χρησεις.
Με τις διαταξεις του παραπανω αρθρου δινοταν η δυνατοτητα να ληφθει αποφαση για αναβαθμιση, λειτουργικη και περιβαλλοντικη βελτιωση και επεκταση των υφισταμενων βιομηχανικων και λοιπων εγκαταστασεων.
Επισης δινοταν και η δυνατοτητα επεκτασης και σε ομορο ακινητο του ιδιου ιδιοκτητη, στοιχειο που βοηθαει στην εκδοση αδειας νομιμοποιησης υφισταμενων αυθαιρετων κατασκευων, σε συνδυασμο με την δυνατοτητα λειτουργικης επεκτασης και περιβαλλοντικης αναβαθμισης υφισταμενων εγκαταστασεων, οι οποιες σε ορισμενες περιπτωσεις καταλαμβανουν και μεγαλες εκτασεις.
Ετχαριστω

#28 Σχόλιο Από Ν. Βερροιόπουλος Στις 20 Σεπτέμβριος, 2016 @ 13:22

Πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα ολοκλήρωσης της διαδικασίας του Ν.4178/13 (πληρωμή προστίμων και υποβολή δικαιολογητικών) για τις εκκρεμείς δηλώσεις στις προθεσμίες που προέβλεπε ο Ν.4178/13.

#29 Σχόλιο Από ΧΑΤΖΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Στις 20 Σεπτέμβριος, 2016 @ 17:43

Αν υπάρχει κράτος ΔΙΚΑΙΟΥ με υπευθυνότητα και σοβαρότητα που υπηρετεί τις αρχές της ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ και ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑΣ επιβάλλεται η επιστροφή του υπερβάλοντος προστίμου στους πολίτες που ΕΓΚΑΙΡΑ ενέταξαν τα αυθαίρετά τους,βάσει των Ν.4178/13-Ν.4014/11 κ.λ.π. Σε αντίθετη περίπτωση[της μη επιστροφής του υπερβάλοντος προστίμου] αβίαστα τεκμαίρεται ότι η πολιτεία τους θεωρεί πολίτες <> Ή μήπως πονηρά και πάλι σκεπτόμενη η πολιτεία καλεί τους ανυποψίαστους πολίτες να υπαγάγουν[ΔΥΝΗΤΙΚΑ] κατά πρόβλεψη της παρ.2 του άρθρου 110 τα ήδη υπαχθέντα αυθαίρετά τους προκειμένου να εισπράξει το υπερβάλον τυχόν πρόστιμο που θα προκύψει???? Ποίοι οι λόγοι που πρέπει έστω και προαιρετικά να υπαχθεί στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο αυθαίρετο που έχει ήδη ενταχθεί ολοκληροτικά στο Ν 4178/13 ???????

#30 Σχόλιο Από ΜΑΡΙΑ ΣΕΒΑΣΤΟΥ Στις 20 Σεπτέμβριος, 2016 @ 20:44

αρθρο 110
σε περίπτωση που μεταφερθρεί μία δήλωση από τον 4178 στον νεο νόμο, επανυπολογίζεται το πρόστιμο με τα νέα δεδομένα. Να υποθέσω ότι θα ισχύσει και η έκπτωση του 20% επειδή εκ των πραγμάτων η δήλωση θα μεταφερθεί στο 1ο εξάμηνο ισχύος του νόμου?

#31 Σχόλιο Από Τμήμα Παραδοσιακών Οικισμών και Διατηρητέων Κτιρίων ΥΠ.ΕΣ.Δ.Α. Στις 21 Σεπτέμβριος, 2016 @ 10:15

Με τα άρθρα 26 έως και 29 του Ν.4030/2011,όπως αυτά έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν, είχε οριστεί, αντίστοιχα, η συγκρότηση, οι αρμοδιότητες, η σύνθεση και η λειτουργία του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΚΕ.Σ.Α.), του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής Μακεδονίας – Θράκης (ΚΕ.Σ.Α.ΜΑ.Θ.)στο Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης (Υ.ΜΑ.Θ.) για την περιοχή αρμοδιότητάς του και του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής Αιγαίου (ΚΕ.Σ.Α.Α.)στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου για την περιοχή αρμοδιότητάς του.

Εφόσον, με το παρόν άρθρο, καταργούνται οι διατάξεις των άρθρων 20 έως και 29 του Ν. 4030/2011, θα πρέπει τα άρθρα 12 έως και 15 του παρόντος σχεδίου νόμου να συμπληρωθούν σε ότι αφορά τη συγκρότηση, τις αρμοδιότητες, τη σύνθεση και τη λειτουργία των ΚΕ.ΣΑ.ΜΑ.Θ. και ΚΕ.ΣΑ.Α.

#32 Σχόλιο Από ΕΕΤΕΜ Στις 21 Σεπτέμβριος, 2016 @ 12:39

Τροποποιήσεις στο Ν.4030/2011

Η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ συμμετείχε με εκπρόσωπο της τόσο στα ΣΧΟΠ όσο και στα ΣΧΟΠΑΔ, εντούτοις με το Ν.4030/11 αποκλείστηκε αδικαιολόγητα από τα Συμβούλια Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥΠΟΘΑ) τα οποία αντικατέστησαν τα ΣΧΟΠΑΔ και έχουν σχεδόν τις ίδιες αρμοδιότητες!
Επομένως η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ θα πρέπει να συμμετέχει με εκπρόσωπο της στα ΣΥΠΟΘΑ των Περιφερειακών Ενοτήτων, καθώς αυτά εξετάζουν και υποθέσεις Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε – μελών της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.
Επίσης θεωρούμε ότι είναι αναγκαία και η συμμετοχή εκπροσώπου της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.

Για το λόγο αυτό προτείνουμε την τροποποίηση του άρθρου 32 του Ν.4030/11:
«Το Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥΠΟΘΑ) είναι επταμελές και αποτελείται από:

στ. Πτυχιούχο Μηχανικό, εκπρόσωπο της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, με εμπειρία σε θέματα χωροταξίας και πολεοδομίας, με τον αναπληρωτή του.
ζ. εκπρόσωπο της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, με τον αναπληρωτή του. »

Επίσης θα πρέπει να προβλεφθεί η ανανέωση της θητείας των μελών του Συμβουλίου να μην είναι δυνατή αν δεν παρεμβληθεί χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των δύο ετών από τη λήξη της προηγούμενης θητείας.

#33 Σχόλιο Από ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΡΑΜΑ Στις 21 Σεπτέμβριος, 2016 @ 20:11

Καταργεί αντί να βελτιώσει την παρ. 2 του άρθρου 34 του ν. 4315/2014, σύμφωνα με την οποία: «2. Σε περιπτώσεις ακινήτων, εκτός σχεδίου, επιφανείας άνω των 4.000 τ.μ. οι συγκύριοι ποσοστού δικαιώματος κυριότητας δύναται να υπαχθούν στις διατάξεις του ν. 4178/2013 χωρίς τη συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών υπό την προϋπόθεση ότι ασκούν πέραν της δεκαετίας αδιαλείπτως πράξεις νομής και κατοχής στην αποκλειστική χρήση τμήματος του ακινήτου στο οποίο δεν έχει συσταθεί διηρημένη ιδιοκτησία. Με την υπαγωγή στις ρυθμίσεις του ν. 4178/2014 δεν αναγνωρίζονται ούτε επηρεάζονται εμπράγματα ή ενοχικά δικαιώματα, δεν θίγονται ζητήματα της κοινωνίας δικαιώματος των συνιδιοκτητών, που απορρέουν από τον Αστικό Κώδικα.»
. Από το 2004 ένα αγροτεμάχιο θεωρείται άρτιο και οικοδομήσιμο αν έχει, πέρα από το εμβαδό των 4 στρεμμάτων και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο πλάτους 25 μέτρων. Θεωρούνται όμως άρτια και οικοδομήσιμα αγροτεμάχια με πρόσωπο σε εθνικές, δημοτικές κλπ οδούς τα οποία έχουν αρτιότητα εμβαδού σε κάποιες περιπτώσεις και ως 750 τ.μ. Με την κατάργηση της παραπάνω παραγράφου, χάνουν την δυνατότητα να δηλώσουν το αυθαίρετό τους και αυτοί οι λίγοι που μπορούσαν να το κάνουν. Αντί για κατάργηση καλύτερη λύση θα ήταν η τροποποίηση του άρθρου ώστε να αποκτήσουν το δικαίωμα δήλωσης και οι συνιδιοκτήτες όλων των άρτιων και οικοδομήσιμων αγροτεμαχίων ανεξάρτητα από το εμβαδόν τους.

#34 Σχόλιο Από ΜΑΡΙΑ Στις 21 Σεπτέμβριος, 2016 @ 20:39

• Είναι απαραίτητο με το παρόντα νόμο να διορθωθούν αδικίες που υπήρξαν με τον περίφημο νόμο Τρίτση (ν.1337/83).Πρέπει να διορθωθεί το θέμα εισφορας σε γη και γιά τον υπολογισμό αυτό να λαμβάνεται υπόψιν το εμβαδόν που είχε το κάθε οικόπεδο κατά την κύρωση της πράξης εφαρμογής (Π.χ. σε οικόπεδο με εμβαδόν 380 τ.μ. ο Δήμος ζητάει εισφορά γης 152 τ.μ.) .Η διάταξη αυτή πρέπει να έχει και αναδρομική ισχύ. Γιατί είναι απαράδεκτο η πολιτεία να προβαίνει ουσιαστικά σε ΔΗΜΕΥΣΗ περιουσιών επειδή κάποιος προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε ένα βοσκοτόπι στρεμμάτων.

#35 Σχόλιο Από ΕΛΛΗ ΛΕΠΤΟΥΡΓΟΥ Στις 22 Σεπτέμβριος, 2016 @ 07:45

Δεν αποσαφηνίζεται στο άρθρο 110 αν δήλωση του 4178/13 σε οριστική υποβολή εξοφλημένη που οφείλει στοιχεία προς ανάρτηση υποχρεούται να υπαχθεί στο νέο νόμο ή μπορεί να τα υποβάλει στον 4178/13 εντός της προθεσμίας που αυτός ορίζει

#36 Σχόλιο Από ΧΡΗΣΤΟΣ Κ Στις 22 Σεπτέμβριος, 2016 @ 08:02

2. Σε περίπτωση που από τον επανυπολογισμό προκύπτει ότι τα ήδη καταβληθέντα ποσά υπερβαίνουν το ποσό του προστίμου με βάση τις διατάξεις του παρόντος δεν αναζητούνται, η συμψηφίζονται με νέο πρόστιμο που προκύπτει από την ένταξη στον παρόντα νόμο άλλου ακινήτου του ιδίου δικαιούχου.
3. Να συμπεριληφθούν και τα ακίνητα που περαίωσαν τη διαδικασία με προγενέστερους νόμους και στη συνέχεια εντάχθηκαν στο ν. 4178. Επίσης, να υπάρξει κατά κάποιο τρόπο χρονική δέσμευση για την έκδοση σχετικής απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, δεδομένου ότι ανάλογη αναφορά και στον ν. 4178/13 (άρθρο30, παρ.9) εκκρεμεί ακόμη.

#37 Σχόλιο Από ΤΑΣΟΣ Στις 24 Σεπτέμβριος, 2016 @ 07:16

1. υπάρχουν δηλώσεις του Ν.3843/10 χωρίς περαίωση λόγω ανεξόφλητης δόσης και λόγω δυσανάλογου κόστους μεταφοράς σε άλλο νόμο. (υπάρχει παραγραφή για υπόλοιπο 50€). Να προβλεφθεί με
εξόφληση της εκκρεμότητας η περαίωση με τον Ν,3843/2010 χωρίς μεταφορά σε άλλο νόμο.
2. οι δηλώσεις σε υπαγωγή του Ν.4178 να μπορούν να ολοκληρωθούν με τα δεδομένα που υποβλήθηκαν για να γίνεται οριστική υπαγωγή και υποβολή αρχείων έως 2018.
3. Να δοθεί παράταση σε δηλώσεις του Ν.4178 που θα εκδοθεί άδεια εντός 3ετίας, λόγω εύλογου ενδιαφέροντος των ιδιοκτητών περί σύγκρισης με τους 2 νόμους της υπόθεσής τους.

#38 Σχόλιο Από Αντωνίου Π. Στις 24 Σεπτέμβριος, 2016 @ 17:45

Οι δηλώσεις του 4178/2013 που είναι σε οριστική υπαγωγή και εκκρεμεί η κατάθεση των δικαιολογητικών, να ολοκληρωθούν μέσω του 4178. Δεν είναι δυνατόν εφόσον υπάρχει καθορισμένη ημερομηνία (8-2-2018) να μεταφερθούν ξανά οι δηλώσεις στο νέο νόμο για να ολοκληρωθούν. Να μην επαναληφθούν όσα έγιναν το 2013, όταν το ΤΕΕ διέκοψε ΑΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΑ τουλάχιστον ένα μήνα πριν τη λειτουργία της πλατφόρμας του τότε ισχύοντα ν.4014.

#39 Σχόλιο Από Στρατακη Καλλιόπη Στις 26 Σεπτέμβριος, 2016 @ 10:17

Με το νόμο 4315/14 διορθώθηκε εν μέρει η αδικία του περίφημου νόμου Τρίτση όσο αφορά την εισφορά σε γη ιδιοκτησιών που εντάσσονται στο σχέδιο πόλης.ΜΕ τον προαναφερόμενο νόμο εμβαδόν της ιδιοκτησίας για την εισφορά σε γη νοείται αυτό που έχει η ιδιοκτησία κατά την ένταξη της στο σχέδιο με αναδρομική ισχύ όμως από 28 Μαίου του 2014.Κατά τη γνώμη μου πρέπει να υπάρξει ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ισχύ του νόμου αυτού ( η αναδρομικότητα να δοθεί με τον παρόντα νόμο),ούτως ώστε σαν εμβαδό να νοείται το εμβαδόν της ιδιοκτησίας κατά την κύρωση της πράξης εφαρμογής.Οι πράξεις δε που έχουν εκδοθεί να ανακληθούν και να εκδοθούν νέες.Σας ενημερώνω ότι για το συγκεκριμένο θέμα ενδιαφέρεται μεγάλο ποσοστό συμπολιτών μου από το Ηράκλειο Κρήτης, οι οποίοι είναι δέσμιοι του ν.1337/83 και του ανάλγητου Δήμου Ηρακλείου.

#40 Σχόλιο Από Χρηστος Στις 7 Οκτώβριος, 2016 @ 14:04

Θα πρέπει να αναφέρεται ρητά στις μεταβατικές διατάξεις πως όσοι έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν.4178/2013, (δηλαδή πλήρωσαν έγκαιρα το παράβολο και μόνο), θα μπορούν να συνεχίσουν αν επιθυμούν με τον 4178/2013. Δεν ήταν υποχρεωτικό να έχουν ανέβει όλα τα δικαιολογητικά μέχρι τις 8-10-2016, ούτε και να έχει προχωρήσει η δήλωση από κατάσταση υπαγωγής σε ολοκληρωμένη υπαγωγή. Επίσης θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα για επανυπολογισμό του προστίμου. Μόνο κριτήριο εν κατακλείδι θα πρέπει να είναι η πληρωμή του παραβόλου. Να υπενθυμίσω πως ο 4178/2013, δεν είχε προβλήματα συνταγματικότητας. Δεν μπορεί να διασφαλιστεί πως ο οποιοσδήποτε νέος νόμος δεν θα έχει. Επομένως όσοι τακτοποίησαν με τον ν4178/2013 έγκαιρα σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες δεν θα πρέπει να τιμωρηθούν.
Επίσης θα πρέπει να ορίζεται σαφώς τι ισχύει με όσους είχαν επιλέξει να προχωρήσουν με άδεια νομιμοποίησης και δεν το έκαναν.

#41 Σχόλιο Από Παναγιώτης Γκ. Στις 7 Οκτώβριος, 2016 @ 17:31

Νομίζω οτι θα πρέπει να υπαχθει στις διατάξεις του Ν.4178/2013,χωρίς την σύμπραξη όλων των συνιδιοκτητών της οικοδομης, εφ όσον στην σχετική πράξη συστάσεως οριζοντίου ιδιοκτησίας ή και στον κανονισμό πολυωρόφου οικοδομής, προβλέπεται το δικαίωμα όπως, επι συνενώσεως δύο ή και περισσοτέρων οριζοντίων ιδοκτησίων του ιδίου οροφου , οπου δια την ενοποίηση των και την δημιουργία ενιαίας εισόδου, καταλαμβάνεται τμήμα κοινοχρήστου διαδρόμου ,το οποίο τμήμα ήταν απαραίτητο για την δημιουργία χωριστων εισόδων των άνω ιδιοκτησιών οι οποιες ενοποιούνται .

#42 Σχόλιο Από Μπονίκος Φ. Στις 8 Οκτώβριος, 2016 @ 10:19

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που συμπληρωνε το Ν.4178/13 δινόταν
προθεσμία έως τις 08-10-2018 σε μηχανικούς και ιδιοκτήτες αυθαιρέτων για την υποβολή των σχεδίων που συνοδεύουν τη δήλωση των αυθαιρέτων.
Κατά την άποψη μου θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα σε δηλώσεις οι οποίες βρίσκονται στο στάδιο της »υπαγωγής» ή και »ολοκληρωμένης υπαγωγής», και δεν έχουν εισαχθεί τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο πληροφοριακό σύστημα και εφόσον πληρώνονται κανονικά οι δόσεις, να μπορούν να ολοκληρώσουν την δήλωση με τις διατάξεις του Ν.4178/13.
Εξυπακούεται ότι σε περίπτωση που ο μηχανικός διαπιστώσει κατά την σύνταξη των σχεδίων ότι έχει κάνει λάθος στον υπολογισμό του προστίμου, να του δίνεται η δυνατότητα να τροποοιεί τη δήλωση με τις διατάξεις του Ν.4178/13.

#43 Σχόλιο Από Σεμίνα Σεχρεμέλη Στις 9 Οκτώβριος, 2016 @ 16:35

Κάποιες διευκρινίσεις των εγκ.3 και 4 για το Ν.4178/13 έχουν ενσωματωθεί στο σχέδιο νόμου, αλλά όχι όλες.
Θα ήταν προτιμότερο να ενσωματωθούν στο κείμενο του νόμου οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι του ν.4178/13, εφόσον ρυθμίζουν όμοια ζητήματα, ώστε να μην περιμένουμε εκ νέου εγκυκλίους και ερωταπαντήσεις προκειμένου να υποβάλουμε δηλώσεις.
Όπως είναι γνωστό, περιφερειακά τμήματα ΤΕΕ (ιδίως της Πελοποννήσου) έκαναν αξιόλογη προσπάθεια να συνδράμουν στο έργο των μηχανικών με οδηγίες επί της εφαρμογής του Ν.4178/13, αλλά και οι πάνω από 1.000 ερωταπαντήσεις που εκδόθηκαν παραμένουν απόψεις.
Ο νόμος για να έχει σωστή εφαρμογή πρέπει να είναι ακριβής και να μην επιτρέπει πληθώρα ερμηνειών επί των διατάξεων, διότι πλέον δεν αρκεί η γνώμη και η ικανότητα ανάγνωσης ενός μηχανικού, αλλά θα προστεθεί και η γνώμη δεύτερου μηχανικού- ελεγκτή δόμησης, η οποία σίγουρα θα διαφέρει από ενός τρίτου.
Από το 2011 ως σήμερα, με όμοιους νόμους αυθαιρέτων και ανάλογη εμπειρία στην υποβολή δηλώσεων, είναι απορίας άξιον για ποιο λόγο υπάρχουν ακόμα αδιευκρίνιστα θέματα και απορίες.
Να ορίσετε επιτροπές με επαγγελματική εμπειρία, για να κωδικοποιήσουν τα ισχύοντα και να εκδώσουν πλήρεις και σαφείς οδηγίες εφαρμογής, που θα ρυθμίζουν αρμοδίως τα ζητήματα του νέου νόμου.

#44 Σχόλιο Από Σεμίνα Σεχρεμέλη Στις 9 Οκτώβριος, 2016 @ 17:33

Στην ιστοσελίδα του ypeka [1], έχουν αναρτηθεί όλες οι Υ.Α. που τροποποίησαν διατάξεις του Ν.4178/13, αλλά στο σχέδιο νόμου έχουν αντιγραφεί οι αρχικές και όχι οι διορθωμένες διατάξεις. Ίσως να γίνει ενδελεχής επανέλεγχος και ανάλογες διορθώσεις.

#45 Σχόλιο Από Β.ΜΑΣΟΥΡΑ Στις 9 Οκτώβριος, 2016 @ 21:48

ΚΥΡΙΟΙ
ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ 4178/2013 ΓΙΑ ΤΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ 3, ΜΕ ΑΡ. ΠΡΩΤ. 54373/1-10-13 ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ, ΟΤΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΙΩΣΕΙ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΝΟΜΟ 4014/2011 ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΝΟΜΟ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ, ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ Η ΕΚΔΟΣΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟΥ ΤΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ,ΟΠΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ.
ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΥΧΩΝ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ.
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΕΜΠΙΠΤΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ 37, ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 3, ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 19, ΤΗΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ 4, ΤΗΣ 3-12-13.
ΕΠΙ ΤΡΙΑ ΕΤΗ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ,ΠΟΥ ΘΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟ ΑΙΣΘΗΜΑ ΜΑΣ ΠΕΡΙ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΕΥΝΟΜΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ .

#46 Σχόλιο Από Σύλλογος Μηχανικών Μελετητών Ιδιωτικών Έργων Ν. Ξάνθης (ΣΜΜΙΔΕ Ν. Ξάνθης) Στις 9 Οκτώβριος, 2016 @ 21:50

Σύμφωνα με την §1 του άρθρου 2 της ΥΑ 2254/2013 (ΦΕΚ 2184/Β/5.9.2013) η οποία τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 της ΚΥΑ 60069 (ΦΕΚ 3534/Β/30.12.2014) «ο μηχανικός υποχρεούται σε εικοσιτέσσερις (24) μήνες μετά την καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής στις διατάξεις του Ν. 4178/2013 να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών». Ωστόσο, λόγω απουσίας μεταβατικής διάταξης η προθεσμία αυτή καταργείται με αποτέλεσμα να απαιτείται η μεταφορά στις διατάξεις του νέου νόμου των δηλώσεων του Ν.4178/2013 για τις οποίες δεν έχουν αναρτηθεί τα δικαιολογητικά. Συνέπεια της παραπάνω μεταφοράς είναι η αλλοίωση της συμφωνίας μεταξύ μηχανικού και ενδιαφερόμενου δεδομένου ότι για την υπαγωγή στις διατάξεις του νέου νόμου απαιτείται στο σύνολο των περιπτώσεων η εκπόνηση μελέτης στατικής επάρκειας. Οι μηχανικοί για ακόμη μία φορά θα παρουσιαστούν ως αφερέγγυοι χωρίς να φέρουν ευθύνη για αυτό καθώς είχαν δυνατότητα υποβολής των δικαιολογητικών μέχρι τις 8/2/2019 (με την τελευταία παράταση), χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η υποχρέωση εκπόνησης μελέτης στατικής επάρκειας για όλες τις περιπτώσεις. Φαίνεται το κράτος να μην έχει συνέχεια.
Ακόμη για τις εκκρεμείς υποθέσεις του Ν.4178/13 πρέπει να δίνεται η δυνατότητα πραγματοποίησης διορθώσεων στις δηλώσεις μέχρι και τις 8/2/2019 (με την τελευταία παράταση), όπως αρχικά προβλεπόταν.
Επίσης να προβλεφθεί μεταβατική διάταξη για τις εκκρεμείς περιπτώσεις νομιμοποίησης αυθαιρέτων για τις οποίες έχει υπαχθεί δήλωση υπαγωγής στις διατάξεις του Ν.4178/2013 αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης άδειας νομιμοποίησης. Μάλιστα για αυτές τις περιπτώσεις που για οποιοδήποτε λόγο δεν είναι τελικά εφικτή η έκδοση άδειας νομιμοποίησης να δίνεται η δυνατότητα ολοκλήρωσης υπαγωγής στο Ν.4178/13 μέσω της εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου.
Παράλληλα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για τις περιπτώσεις που έχει υποβληθεί προς την ΥΔΟΜ αίτηση για την έκδοση έγκρισης και άδειας δόμησης με βάση τις διατάξεις του Ν.4030/11. Επίσης για αυτές τις περιπτώσεις καθώς και για τις περιπτώσεις που έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια αλλά δεν έχουν αρχίσει εργασίες να διευκρινιστεί εάν στον αρχικό έλεγχο ο ελεγκτής δόμησης πέραν όλων των άλλων ελέγχει και το τοπογραφικό διάγραμμα και το διάγραμμα δόμησης.

#47 Σχόλιο Από Βασίλειος Μπαστάνης Στις 9 Οκτώβριος, 2016 @ 22:18

ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟ, τόσο για λόγους ισότητος, όσο και για λόγους ουσίας, ΝΑ ΞΑΝΑΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟ Η ΛΕΚΤΙΚΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡ. 2γ ΤΟΥ Ν. 4178/2013, Η ΟΠΟΙΑ ΕΠΕΤΡΕΠΕ εντος αποκλειστικης προθεσμιας τριων (3) ετων (απο την εναρξη ισχυος του ΠΑΛΑΙΟΥ νομου, ΆΡΑ ΙΣΧΥΣΕ ΜΕΧΡΙ 8-8-2016) τον εκσυγχρονισμο και την κτιριακη επεκταση των χρήσεων που εκεί περιγράφονται, με ορους δομησης που ισχυαν κατα τον χρονο εγκρισης της παρεκκλισης, μετα απο εγκριση του αρμοδιου για την λειτουργικοτητα φορεα καθως και εργασιες συντηρησης, επισκευης, ενεργειακης αναβαθμισης και διαρρυθμισεων των κτιριων κ.λ.π.

Η ΑΝΑΓΚΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΕΝ ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ 3 ΕΤΩΝ, ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΤΗΣ ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ ΔΙΟΙΚΟΥΜΕΝΟΙ ΕΝΕΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ. ΩΣΤΟΣΟ, ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, Η ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ – ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΠΌ ΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΤΟΤΕ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕΝΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΕ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΤΡΟΧΟΠΕΔΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΤΟΣΟ ΕΥΝΟΪΚΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ, ΑΦΟΥ ΣΕ ΠΑΜΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΧΡΗΣΕΩΝ ΟΙ ΦΑΚΕΛΟΙ ΒΑΛΤΩΣΑΝ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΜΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΕΩΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ, ΣΥΠΟΘΑ ΚΛΠ …

ΤΕΛΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΟΤΙ Η ΠΑΡ. 3 ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΕΛΑΒΕ ΠΑΡΑΤΑΣΗ, ΕΝΩ Η ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΑΡ. 2γ ΔΕΝ ΕΛΑΒΕ, ΠΑΡΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΠΑΝΘΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΑ. ΑΡΑ, ΚΑΙ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΙΣΟΤΗΤΟΣ ΘΑ ΗΤΟ ΘΕΜΙΤΟ ΚΑΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΟ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ, ΠΑΡΑΤΑΣΗ Η ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ.

ΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ, ΤΟΥΤΟ ΘΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΟΔΟΦΟΡΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ,ΑΦΟΥ ΘΑ ΕΚΔΟΘΟΥΝ ΑΔΕΙΕΣ, ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΙΕΣ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥΣ ΘΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΥΝ ΦΟΡΟΥΣ – ΦΠΑ ΚΛΠ …

ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΕΑΝ ΓΙΑ ΤΕΧΝΙΚΟΥ, Η’ ΕΤΕΡΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΦΑΣΗ Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΤΗΣ ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ 2γ, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΣ ΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΘΕΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΚΕΙΜΕΝΟ, ΜΕ ΙΔΙΑ, Η’ ΠΑΡΕΜΦΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΕΚ ΝΕΟΥ ΠΝΟΗ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ …

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ A PRIORI

ΥΓ : ΑΣ ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΣΘΕΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΟΛΙΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΤΗΣ ΑΓΛΑΪΑΣ ΣΑΜΟΛΑΔΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ … ΑΡΑ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΜΙΑ ΖΩΣΑ ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΙΑ ΤΩΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΣΧΟΛΙΩΝ ΠΟΥ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΑΝΑΓΚΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΡ. 2γ, ΑΦΟΥ ΕΤΣΙ ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΣΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΔΙΟΙΚΟΥΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΑΠΛΩΣ ΝΕΚΡΟ ΓΡΑΜΜΑ …

#48 Σχόλιο Από Μανώλης Στις 10 Οκτώβριος, 2016 @ 00:26

να ληφθεί μέριμνα ώστε η διαδικασία για την επιστροφή του υπερβάλλοντος προστίμου που κατέβαλαν οι πολύτεκνες οικογένειες με τον προηγούμενους νόμους, να γίνει άμεσα γιατί πέραν των λόγων ισονομίας και εμπεδώσεως εμπιστοσύνης των πολιτών προς την Πολιτεία οι πολύτεκνες οικογένειες ανήκουν στις πλέον ευπαθείς ομάδες της κοινωνία και πολλές από αυτές διαβιούν στα όρια ακραίας φτώχειας.

#49 Σχόλιο Από ΕΙΡΗΝΗ ΦΑΡΚΩΝΑ Στις 10 Οκτώβριος, 2016 @ 08:23

Άρθρο 110
Παρ.2
Να συμπληρωθεί στο τελευταίο εδάφιο της παρ.2: ‘’Σε περίπτωση που από τον επανυπολογισμό προκύπτει ότι τα ήδη καταβληθέντα υπερβαίνουν το ποσό του προστίμου με βάση τις διατάξεις του παρόντος δεν αναζητούνται αλλά συμψηφίζονται με το ποσό της εξαγοράς συντελεστή δόμησης εφόσον υπάρχει υποχρέωση ‘’ με αντίστοιχη αναμόρφωση της παρ.1 του άρθρου 88.