• Σχόλιο του χρήστη 'Iάσονας Χατζηθεοδώρου' | 15 Ιανουαρίου 2010, 20:38

    Παρατηρείται έντονα η συμμετοχή του ΚΕΠ σε μια σωρεία διαδράσεων του δημοσίου με τον πολίτη (κυρίως χάρη στην αποτελεσματικότητα των συμβασιούχων υπαλλήλων του), χωρίς όμως να υπολογίζεται ο φόρτος εργασίας των υπαλλήλων του. Άμα υπάρχει πρόβλημα με την προσέλευση κοινού στις αρμόδιες ΔΟΥ, τότε είναι αυτονόητο πως το πρόβλημα απλά θα μεταφερθεί στα ΚΕΠ, τα οποία θα μετατραπούν σε Κέντρα Ταλαιπωρίας Πολιτών. Παράλληλα, είναι αυτονόητο πως δυστυχώς η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών δεν έχει πρόσβαση σε Η/Υ ούτε έχει τις κατάλληλες ικανότητες. Το υπάρχων σύστημα με την έκπτωση είναι αρκετό και λειτουργικό, και οι ΔΟΥ θα πρέπει να συνεχίσουν να εξυπηρετούν το κοινό κατά το μέγιστο δυνατό. Από την άλλη, είναι φυσικά πιθανών κάποιες απλές και ταχύρυθμες διαδικασίες των ΔΟΥ να μπορούν να υλοποιούνται ΚΑΙ στο ΚΕΠ, όπως π.χ. κατάθεση συμβολαίων κατοικίας στο Εισόδημα. Για την επέκταση του συστήματος υποβολής δηλώσεων με ηλεκτρονικό τρόπο, χρειάζεται αναθεώρηση των συστημάτων των ΔΟΥ (interface, εργονομία και ευκολία και κατά αντιστοιχία των σχολίων των πολιτών στις υπόλοιπες ερωτήσεις), διασφάλιση του απορρήτου των τηλεπικοινωνιών, και φυσικά ενημέρωση των φορολογούμενων σχετικά με τα οφέλη του (λιγότερη γραφειοκρατία, έκπτωση, κερδισμένος χρόνος, κλπ). Συμπερασματικά, όσο λιγότερα χαρτιά, τόσο λιγότερος χρόνος.