• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗΣ' | 27 Αυγούστου 2010, 14:33

    Πλαίσιο Νομοθετικής Πρωτοβουλίας για Δημόσια Διαβούλευση: «Ρύθμιση της αγοράς παιγνίων» Σχόλια και παρατηρήσεις σχετικά με το άρθρο 2 (Επιτροπή Εποπτείας Παιχνιδιών) Με δεδομένο πως υπάρχουν σήμερα ελεγκτικοί μηχανισμοί εποπτείας τυχερών παιχνιδιών και επίλυσης διαφορών (ενδεικτικά: Επιτροπή Καζίνο, Τριμελής Επιτροπή επίλυσης Ιπποδρομιακών διαφορών) η πρόταση σύστασης μίας νέας Επιτροπής Εποπτείας Παιχνιδιών φαντάζει ως ομολογία αδυναμίας εφαρμογής και τήρησης των κανόνων λειτουργίας σε ο, τι αφορά στην διενέργεια και διεξαγωγή τυχερών παιχνιδιών κάθε μορφής σήμερα. Η ιδέα μίας ενιαίας Επιτροπής που θα αναλάβει τον έλεγχο των διαδικασιών και την τήρηση των διατάξεων του νέου Νόμου πιθανώς να αποφέρει κάποια αποτελέσματα, κυρίως στο οικονομικό – εισπρακτικό σκέλος, γεγονός από το οποίο προφανώς προσδοκά κάποια έσοδα η Κυβέρνηση. Στα υπόλοιπα, με δεδομένη την αδράνεια, απουσία ή – σε κάποιες περιπτώσεις – ανυπαρξία ελεγκτικών κρατικών μηχανισμών σε ο, τι αφορά στα τυχερά παιχνίδια μέχρι σήμερα τίθεται εν αμφιβόλω η επιτυχία του εγχειρήματος σε ο, τι αφορά στην πρόληψη – καταστολή – προστασία του πολίτη. Μία σκέψη που θα μπορούσε να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση αφορά στην σύνθεση της προτεινόμενης προς σύσταση Επιτροπής. Συγκεκριμένα: • Να συμμετέχουν αστυνομικοί της Δίωξης Οικονομικού εγκλήματος • Να συμμετέχουν αστυνομικοί της Δίωξης Ηλεκτρονικού εγκλήματος • Να συμμετέχουν ψυχολόγοι και παιδοψυχολόγοι • Να συμμετέχουν οικονομικοί ελεγκτές του Υπουργείου Οικονομικών • Να συμμετέχουν συνταγματολόγοι και δικηγόροι (ώστε η Επιτροπή να αποκτήσει ρυθμιστικό - γνωμοδοτικό – συμβουλευτικό χαρακτήρα για κάθε τροποποίηση του Νόμου ή των διατάξεών του για τα τυχερά παιχνίδια εφεξής). Μία επέκταση αυτής της πρότασης είναι η σύσταση Νομικού Τμήματος της Επιτροπής όπου θα έχει διττό ρόλο, δηλαδή να γνωμοδοτεί και να επεξεργάζεται προτάσεις και διατάξεις σχετικές με το αντικείμενο της Επιτροπής ενώ παράλληλα να αναλαμβάνει τον χειρισμό των υποθέσεων παραβιάσεων του Νόμου περί τυχερών παιχνιδιών που παίρνουν την νομική οδό. • Να συμμετέχουν εκπρόσωποι κάθε πάροχου που δραστηριοποιείται στον χώρο των τυχερών παιχνιδιών, ώστε αφενός μεν να ελαχιστοποιείται η πιθανότητα μεροληπτικών αποφάσεων ή επιλεκτικών παρεμβάσεων και αφετέρου να συνεισφέρουν με την σειρά τους στην διαμόρφωση υγιών προϋποθέσεων λειτουργίας και διεξαγωγής των τυχερών παιχνιδιών. • Να συμμετέχουν εκπρόσωποι καταναλωτικών οργανώσεων ή άλλων φορέων που εκπροσωπούν τους πολίτες (ενδεικτικά: Συνήγορος; του Πολίτη, Σύλλογοι προστασίας παιδιών, Πανελλήνια Ένωση Φιλίππων κλπ) Είναι φανερό πως οι δύο τελευταίες προτάσεις αποσκοπούν στην δημιουργία ενός κλίματος συνεχούς διαβούλευσης και ενεργής συμμετοχής των εμπλεκόμενων μερών στα τεκταινόμενα (διοργανωτές, πάροχοι – συμμετέχοντες στα τυχερά παιχνίδια). Ως προς την επιτυχία του εγχειρήματος κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί με βεβαιότητα την επιτυχία του ούτε βεβαίως και να προεξοφλήσει την αποτυχία του. Θεωρώ πάντως πως σε ο, τι αφορά στο επίπεδο των προθέσεων και επιδιώξεων το άρθρο 2 κινείται προς την σωστή κατεύθυνση και μέλλει να αποδειχθεί στην πράξη η χρησιμότητα και η αποτελεσματικότητα της προταθείσας προς δημιουργία Επιτροπής. Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκης