• Σχόλιο του χρήστη 'Καζίνο Λουτρακίου, Πάρνηθας, Θεσσαλονίκης, Ρίο, Ρόδου, Πόρτο Καρράς, Ξάνθης, Σύρου και Κέρκυρας' | 8 Σεπτεμβρίου 2010, 18:43

    Παρατηρήσεις στο Άρθρο 7: (1) Το ποσοστό του 60% επί του ύψους στοιχηματισμού του κάθε μηχανήματος ως προσδοκώμενο κέρδος, δεν αποτελεί διεθνή πρακτική και το νούμερο είναι παντελώς αυθαίρετο. Άλλωστε, στην Ευρώπη αδειοδότηση VLT’s έχει γίνει σε 4 μόνο χώρες (Ιταλία, Αυστρία, Νορβηγία και Ρουμανία), ενώ δεν υπάρχει αδειοδότηση για την εκμετάλλευση VLT’s και AWP’s εκτός των επίγειων καζίνο στις ΗΠΑ. (2) Σύμφωνα με τα παγκοσμίως κρατούντα, τα VLT’s είναι τερματικά ισοδύναμα και ευθέως ανταγωνιστικά των slot machines (δηλ. ηλεκτρονικών μηχανημάτων παιχνιδιών) των επίγειων καζίνο, σε αμφότερες δε τις περιπτώσεις το αποτέλεσμα προκύπτει από την τυχαία επιλογή γεννήτριας αριθμών. Δεν είναι τυχαίο ότι η Αυστριακή νομοθεσία επιβάλλει ελάχιστη απόσταση 15 χιλιομέτρων μεταξύ των επίγειων καζίνο και των καταστημάτων με VLT’s. Κατά τούτο και για να αποφευχθεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός και η άνιση μεταχείριση εις βάρος των επίγειων καζίνο, επιβάλλεται αντιμετώπιση των VLT’s και των slot machines με ισοδύναμους όρους εκμετάλλευσης (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, προσδοκώμενο κέρδος σε ποσοστό 85% κατ’ ελάχιστο του ύψους στοιχηματισμού του κάθε μηχανήματος κατά τα Αυστριακά πρότυπα, επιτρεπόμενη συμμετοχή σε παίκτες με συμπληρωμένο το 23ο έτος της ηλικίας τους, επιβολή εισιτηρίου εισόδου στα καταστήματα με VLT’s, φορολόγηση παρόχων με τον ίδιο συντελεστή κ.λπ.). (3) Είναι πρακτικά αδύνατον να χάσει ο παίκτης περισσότερα χρήματα από αυτά που στοιχηματίζει. (4) Αν γνησία πρόθεση του νομοθέτη είναι η εισαγωγή και η ρύθμιση των τυχερών παιχνιδιών όντως περιορισμένου οφέλους, θα πρέπει να απαγορευτεί ρητά η καταβολή στον παίκτη κέρδους από jack pot οριζόμενου σε επίπεδο τερματικών συσκευών καταστήματος και σε επίπεδο καταστημάτων σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό δίκτυο. Σε αντίθετη περίπτωση, τα τυχερά παιχνίδια περιορισμένου οφέλους θα μετατρέπονται, περιοδικά και με απρόβλεπτη και ανέλεγκτη συχνότητα, σε τυχερά παιχνίδια. (5) Σε κάθε περίπτωση, στο πλαίσιο διατύπωσης παρατηρήσεων κατά την δημόσια διαβούλευση για την εισαγωγή στην ελληνική αγορά τυχερών παιχνιδιών περιορισμένου οφέλους, ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στις βασικές θέσεις των ελληνικών καζίνο σχετικά με τις εκτιμούμενες οικονομικές επιπτώσεις της σκοπούμενης νομοθετικής ρύθμισης στον συγκεκριμένο τομέα οικονομικής δραστηριότητας, καθώς επίσης και την εναλλακτική πρόταση των ελληνικών καζίνο, όπως ειδικότερα μνημονεύονται κατωτέρω: "Εκτιμούμενες οικονομικές επιπτώσεις της σκοπούμενης νομοθετικής ρύθμισης στον συγκεκριμένο τομέα οικονομικής δραστηριότητας (τυχερά παιχνίδια περιορισμένου οφέλους) και εναλλακτική πρόταση των ελληνικών καζίνο. Ι. Εκτιμούμενες οικονομικές επιπτώσεις της σκοπούμενης νομοθετικής ρύθμισης. Βασική παράμετρο της σκοπούμενης νομοθετικής ρύθμισης αποτελεί η άμεση είσπραξη από το Ελληνικό Δημόσιο χρηματικού ποσού 500 εκατομυρίων ευρώ από άδειες τυχερών παιχνιδιών, καθώς επίσης και χρηματικού ποσού 200 εκατομυρίων ευρώ από δικαιώματα τυχερών παιχνιδιών, τα πρώτα κυρίως προερχόμενα από την αδειοδότηση των VLTs, δηλαδή ένας καθαρά εισπρακτικός στόχος της κυβέρνησης, χωρίς καμία μελέτη και αξιολόγηση των συνολικών δυσμενών επιπτώσεων στην αγορά των τυχερών παιχνιδιών. Πιο συγκεκριμένα, το επιδιωκόμενο άνοιγμα της αγοράς των τυχερών παιχνιδιών περιορισμένου οφέλους θα αποδειχθεί, στην πράξη, καθαρά ζημιογόνα λύση σε βάθος χρόνου για το Ελληνικό Δημόσιο – εξαιρούμενης της παραπάνω προσδοκώμενης αρχικής είσπραξης εσόδων - καθώς εκτιμάται ότι οι προσδοκόμενες εισπράξεις του Ελληνικού Δημοσίου από την φορολόγηση των VLTs θα υστερούν σημαντικά και συστηματικά συγκρινόμενες με την άμεση και δραστική μείωση των εισπράξεων που θα επιφέρει στην ΟΠΑΠ, στον ΟΔΙΕ και στα καζίνο η βέβαιη απαξίωση των τωρινών τυχερών παιχνιδιών τους, με την συνεπαγόμενη μείωση των εσόδων του κράτους από δικαιώματα, φόρους, μερίσματα, έκτακτες και τακτικές εισφορές κ.λπ., καθώς επίσης και με τις εξαγωγές κεφαλαίου που θα απαιτηθούν διαχρονικά για τις αγορές και τις αντικαταστάσεις των τερματικών VLTs και για τα δικαιώματα εκμετάλλευσης των τυχερών παιχνιδιών. Συνολικά, η σκοπούμενη νομοθετική ρύθμιση είναι βέβαιο ότι δεν θα εκπληρώσει μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα τους επιδιωκόμενους οικονομικούς στόχους της κυβέρνησης, καθώς: * Τα οικονομικά οφέλη για το Ελληνικό Δημόσιο θα είναι αμφίβολα και ενδεχομένως ανύπαρκτα, εξαιτίας της απλής ανακατανομής του τζίρου και της διάχυσής του από τα υφιστάμενα τυχερά παιχνίδια της ΟΠΑΠ, του ΟΔΙΕ και των καζίνο στα τυχερά παιχνίδια μέσω VLTs. * Θα συρρικνωθούν σημαντικά τα μικτά έσοδα για τον ΟΠΑΠ, τον ΟΔΙΕ και τα καζίνο, με άμεσες και σημαντικές αρνητικές κοινωνικές, οικονομικές και δημοσιονομικές συνέπειες. ΙΙ. Εναλλακτική πρόταση των ελληνικών καζίνο. Αντίθετα, η αποφασιστική πάταξη των παράνομων τυχερών παιχνιδιών θα περιορίσει άμεσα τον κανιβαλισμό της νόμιμης αγοράς και θα μεγιστοποιήσει τα έσοδα για όλους τους νόμιμους παρόχους και, κατ’ επέκταση, για το Ελληνικό Δημόσιο. Παράλληλα, εκτιμάται ότι η επιβολή και η είσπραξη προστίμων μπορεί να αποφέρει σημαντικά έσοδα στο Ελληνικό Δημόσιο. Η πάταξη, δε, των παράνομων τυχερών παιχνιδιών και η διοχέτευση της δραστηριότητας στους νόμιμους παρόχους θα αποδώσει περισσότερα έσοδα στο Ελληνικό Δημόσιο έναντι αυτών που προσδοκώνται από την εισαγωγή στην αγορά των VLTs, λόγω της συγκριτικά υψηλότερης φορολογίας που επιβάλλεται στα καζίνο. Η αναγκαία εισαγωγή φόρου 15% επί των μικτών εσόδων του ΟΠΑΠ, μπορεί να θεωρηθεί ως αναλογικότερη και δικαιότερη φορολογική αντιμετώπιση των άλλων νομίμων παρόχων τυχερών παιχνιδιών, αποφέροντας σημαντικό οικονομικό (καθαρό) όφελος στο Ελληνικό Δημόσιο. Υπενθυμίζεται ότι τα ελληνικά καζίνο συνεισφέρουν στο Ελληνικό Δημόσιο συγκριτικά υψηλότερο ποσοστό φόρου επί των μικτών εσόδων τους. Επίσης, προτείνεται η έκδοση περιορισμένου αριθμού αδειών (2 κατά μέγιστο) για την λειτουργία καζίνο στην Κρήτη, από τις οποίες θα προκύψουν σημαντικά νέα έσοδα και θετικές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις για το Ελληνικό Δημόσιο και τις τοπικές κοινωνίες από την λειτουργία των νέων καζίνο και την αύξηση της απασχόλησης. Στο σημείο αυτό, θα πρέπει να συνυπολογιστεί ότι σε περίπτωση επέκτασης των αδειών της ΟΠΑΠ, του ΟΔΙΕ και των καζίνο για την διεξαγωγή των τυχερών παιχνιδιών τους και μέσω του διαδικτύου και επιβολής φόρου 30% επί των μικτών εσόδων τους από το διαδικτυακό στοιχηματισμό, θα επέλθουν σημαντικές επιπλέον εισπράξεις για το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ θα ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες από τον παράνομο στοιχηματισμό. ΙΙΙ. Συνοπτική οικονομική σύγκριση των δύο προτάσεων. Η εναλλακτική πρόταση των ελληνικών καζίνο υπερτερεί εμφανώς της σκοπούμενης νομοθετικής ρύθμισης από οικονομικής πλευράς, καθώς: * μεγιστοποιούνται σταθερά σε μεσοπρόθεσμη (από το τέλος της χρήσης του 2011 και εντεύθεν) και μακροπρόθεσμη βάση τα έσοδα για το Ελληνικό Δημόσιο, * αποφεύγεται ο κανιβαλισμός της νόμιμης αγοράς των τυχερών παιχνιδιών και των εσόδων όλων των εμπλεκομένων μερών και, ταυτόχρονα, περιορίζονται οι δυσμενείς κοινωνικο-οικονομικές συνέπειες, * επιβάλλεται δικαιότερη και αναλογικότερη φορολογική μεταχείριση μεταξύ όλων των νόμιμων παρόχων τυχερών παιχνιδιών, * μεγιστοποιείται η προστιθέμενη αξία για το Ελληνικό Δημόσιο, * καθώς ένα μέρος της παράνομης αγοράς θα διοχετευθεί στην νόμιμη αγορά και συγκεκριμένα στην αγορά των καζίνο (Slot Machines), διατηρείται το προτέρημα που συνεπάγεται για το Ελληνικό Δημόσιο η υψηλότερη επιβαλλόμενη φορολογία στα νόμιμα slot machines των καζίνο (32%) σε σχέση με τη σαφώς μικρότερη φορολόγηση των VLTs, που φημολογείται ότι προτίθεται να επιβάλλει η κυβέρνηση σε περίπτωση αδειοδότησής τους. Επιπλέον σημαντικά έσοδα θα μπορούσαν να προέλθουν για το Ελληνικό Δημόσιο από τις ακόλουθες ενέργειες: * Επιπλέον τυχερά παιχνίδια από ΟΠΑΠ, ΟΔΙΕ και καζίνο. * Ιδιωτικοποίηση του 49% του Καζίνο Πάρνηθας. * Ιδιωτικοποίηση του ΟΔΙΕ."