• Σχόλιο του χρήστη 'Καζίνο Λουτρακίου, Πάρνηθας, Θεσσαλονίκης, Ρίο, Ρόδου, Πόρτο Καρράς, Ξάνθης, Σύρου και Κέρκυρας' | 8 Σεπτεμβρίου 2010, 18:08

    Παρατηρήσεις στο Άρθρο 8: (1) Η επίκληση ευρωπαϊκής και διεθνούς πρακτικής είναι ατυχής, ούσα ανύπαρκτη σε αμφότερες τις περιπτώσεις και, εν πάση περιπτώσει, μη προκύπτουσα από συγκεκριμένα αξιόπιστα στοιχεία και δεδομένα. Οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά διαφέρουν από χώρα σε χώρα, όμοιως διαφέρει η δημοφιλία και η εθιστικότητα κάθε τύπου παιχνιδιού, οι δε προσεγγίσεις στις διάφορες μορφές στοιχηματισμού και η διείσδυση των παιχνιδιών κάθε τύπου στις τοπικές, περιφερειακές και εθνικές αγορές είναι ανομοιογενείς. (2) Θα πρέπει να προβλεφθεί ανώτατος αριθμός τερματικών ανά κατάστημα, δήμο, νομό και διοικητική περιφέρεια (πρόβλεψη για διασπορά με δημογραφικά, γεωγραφικά και λοιπά κριτήρια, κατά τα Αυστριακά πρότυπα), με ειδικότερη ρύθμιση ώστε σε κάθε δήμο το ανώτατο πλήθος τερματικών να μην υπερβαίνει το 1% του συνολικού αριθμού τερματικών που θα εγκατασταθούν στην ελληνική επικράτεια, με εξαίρεση δήμους με πλυθησμό άνω των 200.000 κατοίκων, στους οποίους το ανωτέρω ποσοστό δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 2%. Σε αντίθετη περίπτωση και δεδομένων των γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων και των δημογραφικών ανισοκατανομών που παρατηρούνται στην Ελλάδα, οι τερματικές συσκευές μοιραία θα συγκεντρωθούν στα μεγάλα αστικά κέντρα και σε εγκαταστάσεις μεγάλης χωρητικότητας, θα δημιουργηθούν gaming halls με περιβάλλον το οποίο θα ευνοεί την συμμετοχή του κοινού στα τυχερά παιχνίδια, κάτι το οποίο θα οδηγήσει, με μαθηματική ακρίβεια, σε αύξηση των περιπτώσεων εθισμού, και του συνεπαγόμενου κοινωνικο-οικονομικού κόστους. (3) Η μετάφραση – απόδοση της φράσης «μέσων ημερήσιων μικτών εσόδων» από την ελληνική στην αγγλική γώσσα είναι λανθασμένη (το ορθό θα ήταν average daily gross drop). (4) Επιπλέον, δεν προκύπτει με σαφήνεια αν η συγκεκριμένη διάταξη αφορά τέλος περιοδικά καταβαλλόμενο από τον αδειούχο ως αντίτιμο για την χορήγηση άδειας (ongoing licence fee) ή αν αφορά φόρο εισοδήματος (gaming tax), επιβαλλόμενον στον αδειούχο επί αναλογίας των μεικτών εσόδων από τα παιχνίδια (gross gaming revenue). (5) Σε κάθε περίπτωση, φόροι, εισφορές, τέλη, πάσης φύσεως επιβαρύνσεις κ.λπ., ως και ο τρόπος, τα κριτήρια και οι παράμετροι καθορισμού και υπολογισμού και η διαδικασία απόδοσής τους θα πρέπει να καθοριστούν με νόμο και όχι με υπουργική απόφαση.