• Σχόλιο του χρήστη 'William Hill' | 10 Σεπτεμβρίου 2010, 17:31

    Απάντηση του ομίλου εταιριών William Hill στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το σχέδιο νόμου αναφορικά με τη φορολογία και τη ρύθμιση του διαδικτυακού στοιχήματος στην Ελλάδα Σχετικά με την William Hill Η εταιρεία William Hill PLC ιδρύθηκε το 1934 και εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες μέσω του μεγαλύτερου συγκροτήματος λιανικής υπηρεσίας στοιχημάτων του Η.Β., μιας κορυφαίας υπηρεσίας τηλεφωνικού στοιχηματισμού και ενός συναρπαστικού συνόλου ευκαιριών διαδικτυακού στοιχηματισμού και παιχνιδιών. Αδειοδοτημένη και ελεγχόμενη στο Η.Β., εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου από το 2002 και μέλος τους δείκτη FTSE 250. Το 1998 πρωτοπορεί δημιουργώντας την πρώτη online πλατφόρμα στοιχήματος. Διαθέτει περισσότερα από 2.300 πρακτορεία στη Μεγάλη Βρετανία και αριθμεί περισσότερους από 16.000 υπαλλήλους. Το 2010 Ανακυρήχθηκε «Κορυφαία Εταιρία» και «Καλύτερη Αλυσίδα Πρακτορείων Στοιχήματος» στα Betview Awards! Εν ολίγοις, η εταιρεία William Hill αναγνωρίζεται παγκοσμίως ως ένας από τους κορυφαίους στοιχηματικούς και παικτικούς οργανισμούς στον κόσμο. Με την παρούσα ο όμιλος William Hill επιθυμεί να ανταποκριθεί, διατυπώνοντας τις απόψεις του, στην ευκαιρία που του προσφέρεται να απαντήσει στις προτάσεις για τη ρύθμιση του online στοιχήματος, πόκερ και των ανταλλακτηρίων στοιχημάτων. Η θέση μας παραμένει υπέρ της στροφής σε μια πλήρως απελευθερωμένη αγορά που θα διέπεται από μια σεβόμενη την αρχή της αναλογικότητας νομοθετική ρύθμιση και η οποία θα καλύπτει ταυτόχρονα το αθλητικό στοίχημα (συμπεριλαμβανομένων των ιπποδρομιών) και τα τυχερά παιχνίδια (με τα οποία, για το σκοπό της παρούσας επιστολής, εννοούμε τα παιχνίδια καζίνο, τα παιχνίδια πόκερ, το μπίνγκο και τους διαδικτυακούς κουλοχέρηδες), θεωρώντας αυτήν το κατάλληλο μοντέλο ρύθμισης της αγοράς. Μια μερικώς απαλευθερωμένη αγορά δεν θα επιτύχει όλους τους στόχους της και ενδέχεται να παραβιάζει τις θεμελιώδεις αρχές της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έχει καταστήσει σαφές με πάγια νομολογία του ότι θα πρέπει να υπάρξει συστηματική προσέγγιση στη ρύθμιση του στοιχήματος και ότι οποιοιδήποτε περιορισμοί της ελευθερίας παροχής υπηρεσιών οφείλουν να συμμορφώνονται προς την αρχή της αναλογικότητας, να είναι αντικειμενικά δικαιολογημένοι και να μην καθιερώνουν διακρίσεις μεταξύ εγχώριων και ξένων παρόχων. Τούτο έχει επανειλημμένως επιβεβαιωθεί σε διάφορες περιπτώσεις και ήδη μόλις χθες κατέστη εκ νέου σαφές αναφορικά με τις αγορές της Γερμανίας και της Αυστρίας. Ο όμιλος William Hill διατηρεί μια από τις σημαντικότερες παρουσίες στην παγκόσμια αγορά στοιχήματος και προσπαθεί να διασφαλίζει ότι τα προϊόντα που παρέχει προσφέρονται με ασφαλές, δίκαιο και υπεύθυνο τρόπο. Πιστεύουμε ότι ο προσφορότερος τρόπος επίτευξης των παραπάνω στόχων είναι μια κατάλληλα ρυθμισμένη αγορά και, ως εκ τούτου, η απόφαση του νομοθέτη να θεσπίσει την υποβολή αίτησης ως προϋπόθεση πρόσβασης στην ελληνική αγορά θα είχε ως έρεισμα το δεδομένο ότι κάθε προτεινόμενο ρυθμιστικό καθεστώς θα επιτρέπει την επίτευξη των εν λόγω στόχων. Θεωρούμε ότι μια αγορά υπό περιορισμόν με διευρυμένα μονοπωλιακά δικαιώματα χορηγούμενα σε εγχώριους παρόχους αθλητικού και ιπποδρομιακού στοιχήματος, δεν θα επιτύχει τους στόχους που επιδιώκει η ελληνική κυβέρνηση με οποιαδήποτε αλλαγή στη νομοθετική ρύθμιση. Βάσει των ανωτέρω, υποστηρίζουμε την Α εναλλακτική πρόταση. Από τις τρεις διαθέσιμες εναλλακτικές προτάσεις, είμαστε αντίθετοι στον κλειστό διαγωνισμό για έναν ορισμένο αριθμό αδειών. Θεωρούμε επίσης ότι η παραχώρηση των αδειών στο υπάρχον μονοπώλιο κατ’ αποκλεισμόν των εμπορικών επιχειρήσεων θα αποτελούσε παραβίαση της νομοθεσίας της ΕΕ. Η θέση μας είναι ότι η Α εναλλακτική πρόταση (δημιουργία μιας ανταγωνιστικής αγοράς, με απεριόριστο αριθμό των αδειών) αποτελεί τη μόνη νόμιμη λύση. Ωστόσο, στην περίπτωση αυτή θα πρέπει παράλληλα να θεσπιστούν αναλογικά επίπεδα τελών και φορολογία επί των ακαθαρίστων κερδών, εν αντιθέσει προς φορολόγηση του τζίρου. Ο όμιλος William Hill θεωρεί ότι το κόστος για τη δημιουργία οποιουδήποτε νέου ρυθμιστικού πλαισίου και τα έξοδα διαρκούς εποπτείας καλύπτονται από ένα αναλογικό τέλος χορήγησης άδειας , χωρίς να επιβληθεί πρόσθετη φορολογία. Όσον αφορά τη φορολογία του στοιχήματος, θεωρούμε λανθασμένη την εξέταση του ενδεχόμενου επιβολής φόρου επί του τζίρου (δηλαδή φορολόγηση του κύκλου εργασιών) αντί της επιλογής ενός πιο προοδευτικού φορολογικού καθεστώς κατά το οποίο θα φορολογούνται τα ακαθάριστα κέρδη των εταιριών στοιχημάτων. Θεωρούμε ότι η φορολόγηση των κερδών αποβαίνει προς το συμφέρον όλων των εμπλεκομένων. Σε περίπτωση που θεσπιζόταν ένα δυσανάλογα υψηλό τέλος χορήγησης πενταετούς αδείας και μια υψηλή φορολόγηση του κύκλου εργασιών, τούτο θα είχε ως αποτέλεσμα να απαιτείται από τους ενδιαφερόμενους παρόχους να εισέλθουν στην αγορά με υψηλό αρχικό κόστος χωρίς να γνωρίζουν αν η μελλοντική οικονομική απόδοση θα δικαιολογεί την επένδυσή τους. Λάβαμε υπόψη μας τις αναφορές στο κλείδωμα ιστοσελίδων και το μπλοκάρισμα των συναλλαγών, θα θέλαμε όμως να επιστήσουμε την προσοχή της Ελληνικής κυβέρνησης στο ότι η θέσπιση αυτών των μηχανισμών θα ανεβάσει σημαντικά το κόστος της διαχείρισης του νέου ρυθμιστικού καθεστώτος, χωρίς κατ’ ανάγκη την επίτευξη των επιθυμητών αποτελεσμάτων στην πρόληψη της επισκεψιμότητας των Ελλήνων πολιτών σε μη αδειοδοτημένες στην Ελλάδα ιστοσελίδες. Τέτοιου είδους μηχανισμοί δεν λειτούργησαν αποτελεσματικά για άλλες χώρες. Ο πιο αποτελεσματικός έλεγχος συνίσταται στη δημιουργία μιας ακμάζουσας ανοικτής αγοράς, όπου οι αδειοδοτημένες ιστοσελίδες μπορούν να συναγωνιστούν βάσει της αξίας τους και της υψηλής ποιότητας εξυπηρέτησης των πελατών τους. Πιστεύουμε ότι ένα ορθό καθεστώς θα προσελκύσει τους υγιείς και κατάλληλους παρόχους. Το καθεστώς αδειοδότησης θα πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψη του και να ερείδεται στις ακόλουθες προϋποθέσεις: • Έλεγχος καταλληλότητας βάσει της ικανότητας και ακεραιότητας των διευθυντών και των ελεγκτών των παρόχων (συμπεριλαμβανομένων ελέγχων των ποινικών τους μητρώων) • Ρητή δέσμευση για εξασφάλιση υπεύθυνου στοιχηματισμού και λήψη μέτρων που θα βοηθούν τους πελάτες να διατηρήσουν την ενασχόλησή τους με τα τυχερά παιχνίδια στο επίπεδο μιας ευχάριστης ψυχαγωγικής εμπειρίας. • Ένα ισχυρό επιχειρηματικό σχέδιο με λεπτομερή περιγραφή της πολιτικής της εταιρίας , των ικανοτήτων της, των χρηματοοικονομικών της στοιχείων και άλλων πληροφοριών. • Σχέδιο λειτουργίας που θα περιλαμβάνει περιγραφή των πολιτικών και των διαδικασιών σε όλους τους καίριους τομείς • Αυστηρή διαδικασία προσλήψεων και εκπαίδευσης ανθρωπίνου δυναμικού για τη λειτουργία σύμφωνα με τις προαναφερόμενες πολιτικές και τις ορθές διαδικασίες λειτουργίας. Επιπλέον, ένα νέο ρυθμιστικό καθεστώς πρέπει να λαμβάνει υπόψη την αδειοδότηση μιας επιχείρησης σε άλλη χώρα του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ), που θεμελιώνει τεκμήριο καταλληλότητας. Αποδεχόμαστε την αναγκαιότητα θέσπισης ειδικών μηχανισμών εξασφάλισης της εφαρμογής του νόμου ώστε να προστατευθούν οι αδειοδοτημένοι υπό το νέο καθεστώς πάροχοι, υπό την προϋπόθεση ότι όλοι οι ανταγωνιστές θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν αίτηση για τη χορήγηση αδείας και ότι δεν θα υπάρξουν τεχνητά εμπόδια για την είσοδό τους στην αγορά. Σε άλλες αγορές έχει αποδειχθεί ότι ο ανταγωνισμός είναι ένα αποτελεσματικό μέσο ελέγχου παραβατικής συμπεριφοράς. Είμαστε της άποψης ότι, αν οι Ελληνικές αρχές αδειοδοτήσουν έναν πάροχο ως ικανό και κατάλληλο να διαθέτει άδεια, και η άδεια απαιτεί διαφάνεια και συνεργασία με την Ελληνική αρχή αδειοδότησης, οι αδειοδοτημένες δραστηριότητες αυτές θα δύνανται να διεξάγονται εκτός Ελλάδος. Οι αναλογούντες στην δραστηριοποίηση των παρόχων στην Ελλάδα φόροι δύνανται να αποδίδονται στην Ελληνική κυβέρνηση, χωρίς οι πάροχοι να έχουν τη βάση τους στην Ελλάδα. Ανταλλακτήρια Στοιχημάτων Υποστηρίζουμε την ελεύθερη προσέγγιση στην αγορά στον online στοιχηματισμό, ωστόσο πιστεύουμε ότι θα πρέπει επιφυλαχθεί ιδιαίτερη μεταχείριση στα ανταλλακτήρια στοιχημάτων. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η εμφάνιση και η ανάπτυξη των ανταλλακτηρίων στοιχημάτων είχε ως αποτέλεσμα ένας σημαντικός αριθμός στοιχηματικών συναλλαγών να εκφεύγουν του πεδίου εφαρμογής της οικείας φορολογίας και ιπποδρομιακών εισφορών. Τα στοιχηματικά ανταλλακτήρια δεν διενεργούν μόνο στοίχημα «παίκτη κόντρα σε παίκτη», αλλά διευκολύνουν και εμπορικούς χρήστες. Αυτοί οι εμπορικοί χρήστες, βοηθούμενοι από την τεχνολογία, διενεργούν χιλιάδες συναλλαγές και ουσιαστικά λειτουργούν ως μη αδειοδοτημένοι και μη φορολογούμενοι «μπουκμέϊκερς». Το στοίχημα «παίκτη κόντρα σε παίκτη» μπορεί επίσης να ευνοήσει φοροαποφυγή σημαντικού ύψους. Για τους λόγους αυτούς είμαστε αντίθετοι με τη χορήγηση αδειών σε ανταλλακτήρια στοιχημάτων, αν δεν θεσμοθετηθούν και τεθούν σε λειτουργία ισχυροί φορολογικοί και ελεγκτικοί μηχανισμοί λογοδοσίας. Προκειμένου να διασφαλισθεί ότι η χρήση της ανταλλαγής στοιχημάτων δεν θα διαστρεβλώνει μια κατά τα άλλα ανταγωνιστική αγορά. Η παρούσα θέση μας θα συνοδευτεί από μία ανάλυση η οποία εκθέτει τα σαφή πλεονεκτήματα της φορολόγησης των μικτών κερδών σε σύγκριση προς αυτά της φορολόγησης του κύκλου εργασιών, καθώς και μια παρουσίαση στην οποία περιγράφεται το ρυθμιστικό πλαίσιο και φορολόγηση του καθεστώτος αδειοδότησης που, κατά την άποψή μας, θα είναι αμοιβαία αποδεκτό από τους επιχειρηματικούς φορείς και την Ελληνική κυβέρνηση. Τα παραπάνω θα υποβληθούν με υπόμνημα στον υπουργό Οικονομικών και τους σχετικούς κοινωνικούς φορείς και επιθυμία μας είναι να έχουμε συνάντηση με στελέχη του υπουργείου για να αναλύσουμε τις απόψεις μας για το διαδικτυακό στοιχηματισμό.