• Σχόλιο του χρήστη 'ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ' | 10 Σεπτεμβρίου 2010, 18:29

    Παρατηρήσεις στο Πλαίσιο Νομοθετικής Πρωτοβουλίας για Δημόσια Διαβούλευση: «Ρύθμιση της Αγοράς Παιγνίων» α) Παρατηρήσεις στο άρθρο 11 του Πλαισίου Νομοθετικής Πρωτοβουλίας Με το άρθρο 11 του πλαισίου νομοθετικής πρωτοβουλίας επιδιώκεται η νομοθετική ρύθμιση για πρώτη φορά στην Ελλάδα του διαδικτυακού στοιχήματος συμπεριλαμβανομένης της υπο-αγοράς του πόκερ. Η σχετική κυβερνητική πρωτοβουλία δεν μπορεί παρά να επαινεθεί. Είναι προς το συμφέρον όλων (κράτους, εταιριών που δραστηριοποιούνται στο χώρο και παικτών) το διαδικτυακό στοίχημα και συγκεκριμένα η αγορά του πόκερ να διέπεται από σαφείς κανόνες που θα δημιουργούν δικαιώματα και θα επιβάλλουν υποχρεώσεις σε όλους. Ωστόσο το άρθρο 11 του πλαισίου δυστυχώς δεν περιέχει εκτενείς διατάξεις για μια σειρά από ζητήματα τα οποία είτε θίγει ακροθιγώς είτε παραλείπει πλήρως. Παρ’όλα αυτά θα θέλαμε να σχολιάσουμε μια σειρά από ζητήματα: α) Είναι σωστή η επιλογή να επιτρέπεται η διεξαγωγή πόκερ στο διαδίκτυο κατόπιν έκδοσης ειδικής άδειας. Κατά την άποψή μας ορθότερη επιλογή είναι η δημιουργία ανταγωνιστικής αγοράς με εκχώρηση απεριόριστου αριθμού αδειών με λογικό κόστος στις εταιρίες εκείνες οι οποίες θα πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις για την υποβολή φακέλου υποψηφιότητας. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνονται τα εξής: α) αυξάνονται τα έσοδα του κράτους λόγω των τελών που θα πρέπει να καταβάλλονται από τους αδειολήπτες. Πρόκειται για μια αγορά με τζίρο πολλών εκατομμυρίων την οποία πρέπει το Κράτος να εκμεταλλευτεί. β) παρέχεται η δυνατότητα στον καταναλωτή να επιλέξει μεταξύ περισσότερων εναλλακτικών που του παρουσιάζονται γ) περιορίζεται η λειτουργία στο διαδίκτυο εταιριών οι οποίες λόγω μη λήψης άδειας θα δρουν εντελώς ανεξέλεγκτα και χωρίς να τηρούν τις προϋποθέσεις που θα τεθούν από την Ε.Ε.Π. Τέλος, θεωρούμε πως δεν υπάρχει κανένας λόγος να διατηρηθεί το μονοπώλιο του ΟΠΑΠ αφού τίποτε δεν έχει να προσφέρει επιπλέον η μεσολάβησή του ενώ αντίθετα θα δημιουργήσει μια επιπρόσθετη επιβάρυνση στη διαδικασία. β) Σε σχέση με τη «φορολόγηση-περιοδικό τέλος» των εταιριών αυτών επισημαίνουμε πως είναι ορθότερο η βάση για τον υπολογισμό να είναι οι εισπράξεις που αυτές λαμβάνουν υπό τη μορφή προμήθειας επί των κερδών των πελατών τους και σε καμία περίπτωση ο τζίρος τους. Το σχέδιο της διαβούλευσης φαίνεται να κινείται ορθά προς αυτή την κατεύθυνση. Ωστόσο πρέπει να καταστεί σαφές πως το τέλος θα υπολογίζεται επί των εισπράξεων/προμηθειών των εταιριών από τα κέρδη παικτών που είναι φορολογικά κάτοικοι Ελλάδας και όχι επί των εισπράξεων από τα κέρδη όλων των παικτών ανεξάρτητα από τη χώρα στην οποία είναι υπόχρεοι. Η κατάλληλη τεχνολογία προς επίτευξη αυτού του αποτελέσματος υπάρχει και ήδη χρησιμοποιείται σε άλλες χώρες με παρόμοιες ρυθμίσεις. γ) Αν και όπως αναφέρεται στο σχέδιο οι ιστοσελίδες πρέπει να έχουν υποχρεωτικά την κατάληξη .gr και να έχουν έδρα την Ελλάδα, εντούτοις θεωρούμε πως είναι σκόπιμο να διευκρινιστεί πως οι εταιρίες δεν θα είναι υποχρεώμενες ούτε να χρησιμοποιούν server οι οποίοι θα βρίσκονται στην Ελλάδα για να υποστηρίξουν τη δραστηριότητά τους, ούτε βεβαίως θα υποχρεούνται να διαθέτουν στη χώρα μας συγκεκριμένο προσωπικό. Πολύ περισσότερο δεν πρέπει να υπάρχει κανένας περιορισμός ως προς την προέλευση των παικτών οι οποίοι θα χρησιμοποιούν τις προσφερόμενες υπηρεσίες υπό την έννοια πως δεν θα πρέπει αυτοί υποχρεωτικά να προέρχονται από την Ελλάδα. Οι ιστοσελίδες πόκερ παγκοσμίως συνδέονται με άλλα ευρωπαικά ή παγκόσμια sites σε ένα ενοποιημένο δίκτυο με στόχο την έλευση περισσότερων παικτών. Η ίδια η φύση της υπό ρύθμιση δραστηριότητας είναι διεθνική. Έτσι πρέπει να την εκλάβει ο νομοθέτης και με βάση αυτό το χαρακτηριστικό της πρέπει να επιδιώξει να τη ρυθμίσει. Οποιαδήποτε διαφορετική προσέγγιση θα οδηγήσει σε μια ρύθμιση μη εφαρμόσιμη και άρα αποτυχημένη.